Onko meille opetettu Jumalan luoma systeemi

tajuttavissa?
Usko Jeesukseen lunastusuhriin vapauttaa miltei kaikesta....Sielu täynnä Rakkautta voi joutua helvetin ikuiseen piinaan, jos usko tähän lunastukseen horjuu?....
Tämäkin on ihan jatkuvasti keskustelujen ydin, vieläpä monien mielenterveys järkkyy tämän asian tiimoilta.

Olisiko persoonallinen Jumala mainittujen mielialojen taustavoimana?

Onko niin, että Jumala on persoonaton, kaikki kaikessa?

258

1734

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s.stefano

Ainoa mistä ihmiset tarvitsevat 'pelastusta', on uskontojen mielenhallinan kahleet!

"Usko Jeesukseen lunastusuhriin vapauttaa miltei kaikesta..."on uskomus joka päinvastoin vangitsee tietämättömän (=valaistumattoman) ihmismielen ja on siis kahle, josta vapautuminen on erittäin vaikeaa, koska koko pelastusoppi perustuu pelolla hallitsemiseen. Sen avulla kirkot, etenkin katolinen kirkko, on kasvanut maailman rikkaimmaksi valtioksi. Ihmisestä itsestään on tehty avuton sätkynukke, joka tarvitsee taikasanan eli 'oikean uskon' selvitäkseen johonkin epämääräiseen ikuiseen iloon kuolemansa jälkeen. Ja jos ei usko tuolla oikealla tavalla, niin ainoa toinen mahdollisuus on ikuinen piina helvetin tulessa. Ei ihme, että nykyajan nuoret eivät pysty uskomaan enää kyseiseen kristinuskokusetukseen, vaan asennoituvat ateismiseen ajattelumalliin.

• 'persoonallisen' Jumalan 'vankeja', josta vapaudumme 'persoonattoman' Jumalan avulla. Joka taasen on jokaisen ulottuvilla meissä itsessä.
        Toivottavasti tuli selkeä ilmaisu.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

'persoonallisen' Jumalan 'vankeja', josta vapaudumme 'persoonattoman' Jumalan avulla. Joka taasen on jokaisen ulottuvilla meissä itsessä.
        Toivottavasti tuli selkeä ilmaisu.

Kuinka ihmeessä voit sanoa selkeäksi ilmaisuksi. Onko asioiden pyörittäminen ja sillä mutusteleminen se pääasia. Minulla pääasiat lepäävät ja voivat hyvin ilman niillä käytävää loputonta spekulaatiota.

• Teemuna kirjoitti:

Kuinka ihmeessä voit sanoa selkeäksi ilmaisuksi. Onko asioiden pyörittäminen ja sillä mutusteleminen se pääasia. Minulla pääasiat lepäävät ja voivat hyvin ilman niillä käytävää loputonta spekulaatiota.

sillä itsestä löytyvä on.
        Oikeastaan siihen kuuluikin piste, sillä miten paremmin selität 'Minä Olen'.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

sillä itsestä löytyvä on.
        Oikeastaan siihen kuuluikin piste, sillä miten paremmin selität 'Minä Olen'.

Minä Olen-kysymykseen on suoraa ja yksiselitteistä vastausta mahdotonta kenenkään antaa. Kreationistit toki kykenevät siihen tuosta vaan. Itse tiedän ihmisen pitkän kehityskulun sen mahdollistavan. Ei meitä ole sormia napsauttamalla saatettu omaa olemustamme pohtimaan.

• Teemuna kirjoitti:

Minä Olen-kysymykseen on suoraa ja yksiselitteistä vastausta mahdotonta kenenkään antaa. Kreationistit toki kykenevät siihen tuosta vaan. Itse tiedän ihmisen pitkän kehityskulun sen mahdollistavan. Ei meitä ole sormia napsauttamalla saatettu omaa olemustamme pohtimaan.

joka on meissä kaikissa, aivan kaikissa.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

joka on meissä kaikissa, aivan kaikissa.

Ei ainakaan minussa ole mitään persoonatonta pikkujumalaa. Kuinka ja mistä tietäisit, että olisi?

Mitä nuo abstraktit ilmaisut ihmisen ymmärrettävällä kielellä tarkoittavat.

• Teemuna kirjoitti:

Ei ainakaan minussa ole mitään persoonatonta pikkujumalaa. Kuinka ja mistä tietäisit, että olisi?

Mitä nuo abstraktit ilmaisut ihmisen ymmärrettävällä kielellä tarkoittavat.

mm. sieluksi ja on mielestäni persoonaton.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

mm. sieluksi ja on mielestäni persoonaton.

Onko tuo nyt sitä, että asettaudut pseudofilosofisesti ja tarkoituksella yläpuolelle tuolla persoonattomalla sielulla, ikäänkuin viestittäen, että etkö tollo tajua..

Sen minkä minä sielustani ymmärrän on sitä, että siellä on faileissa kaikki se mitä olen ajatuksissani ja tunteissani. Kuten siellä on myös kaikki kokemusperäisesti itselleni, ehkä tiedostamattani tallentunutta pikku tiedostoa. Sielu on ikäänkuin uni joka kumpuaa tahtomattani unitajuntaani ja yleensä eletyn elämän kuvioista. Sitä ei voi kuitenkaan säätää haluamallaan tavalla. Älä yritä. Jumaluuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

• Teemuna

Hyvin kirjoitettu ja todettu.

• Teemuna kirjoitti:

Onko tuo nyt sitä, että asettaudut pseudofilosofisesti ja tarkoituksella yläpuolelle tuolla persoonattomalla sielulla, ikäänkuin viestittäen, että etkö tollo tajua..

Sen minkä minä sielustani ymmärrän on sitä, että siellä on faileissa kaikki se mitä olen ajatuksissani ja tunteissani. Kuten siellä on myös kaikki kokemusperäisesti itselleni, ehkä tiedostamattani tallentunutta pikku tiedostoa. Sielu on ikäänkuin uni joka kumpuaa tahtomattani unitajuntaani ja yleensä eletyn elämän kuvioista. Sitä ei voi kuitenkaan säätää haluamallaan tavalla. Älä yritä. Jumaluuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

mikä minä olen siitä sanomaan?
        Mielestäni 'sielu' on suunnattomasti enemmän, sanat loppuvat.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

mikä minä olen siitä sanomaan?
        Mielestäni 'sielu' on suunnattomasti enemmän, sanat loppuvat.

Niinhän ne loppuu kun loppuu keinot oman ajattelun omaehtoiseen analysointiin. Minua kiehtoo ihmismielen kyky tuottaa mitä ihmeellisimpiä ajatuskuvioita omaksi hyödykseen ja haitakseen.

• Teemuna kirjoitti:

Niinhän ne loppuu kun loppuu keinot oman ajattelun omaehtoiseen analysointiin. Minua kiehtoo ihmismielen kyky tuottaa mitä ihmeellisimpiä ajatuskuvioita omaksi hyödykseen ja haitakseen.

Onko sinulla tarjota jotakin minulle, perustele ajatuksesi?

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

Onko sinulla tarjota jotakin minulle, perustele ajatuksesi?

Voisi olla. Ensimmäisenä tulee mieleen luottaminen omaan ajattelukykyyn. En oikein usko, että pohjimmiltasi haluat nojautua parin tuhannen vuoden aikaisiin ajatusmalleihin. Melko varma olen, että ainakin sisäisiä ristiriitoja koet ja niiden kanssa painiskelet, et niitä toki minulle myönnä, myönnä itsellesi.

Ymmärrän ihmisten kiihkeän halun selittää itselleen selittämättömiä asioita, mutta kun ne ovat vain niitä selityksiä. Ryhdy ajattelemaan ja suo itsellesi vapaan pudotuksen ajattelun vapaus ilman suotimia ja silmälappuja.

• Teemuna kirjoitti:

Voisi olla. Ensimmäisenä tulee mieleen luottaminen omaan ajattelukykyyn. En oikein usko, että pohjimmiltasi haluat nojautua parin tuhannen vuoden aikaisiin ajatusmalleihin. Melko varma olen, että ainakin sisäisiä ristiriitoja koet ja niiden kanssa painiskelet, et niitä toki minulle myönnä, myönnä itsellesi.

Ymmärrän ihmisten kiihkeän halun selittää itselleen selittämättömiä asioita, mutta kun ne ovat vain niitä selityksiä. Ryhdy ajattelemaan ja suo itsellesi vapaan pudotuksen ajattelun vapaus ilman suotimia ja silmälappuja.

siis ajatella omilla aivoilla.
        Kysymys ei ole yksistään opeista ja ajanjaksoista, itseasiassa ne ovat merkityksettömiä.
        Yksinkertaistan asian, 'miksi me olemme', mistä me tulemme ja mihin me menemme?

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

siis ajatella omilla aivoilla.
        Kysymys ei ole yksistään opeista ja ajanjaksoista, itseasiassa ne ovat merkityksettömiä.
        Yksinkertaistan asian, 'miksi me olemme', mistä me tulemme ja mihin me menemme?

Olemme oman maailmankaikkeutemme alun kaaoksen ja sekamelskan järjestyessä ja siitä eteenpäin suurten sattumien kautta kehittyneet vuosimiljardien takaa monien vaiheiden jälkeen tähän missä nyt olemme.

Aurinko tulee laajentuessaan viimeistään tuhoamaan meidät ja koko maapallon, mutta siihen on vielä aikaa.

Miksi me olemme. Tuo on sellainen kysymys joka ei ratkea mutustelemalla, ei sitten millään, joten unohda se. Annan kuitenkin yhden yksinkertaisen vastauksen. Koska luonto on mahdollistanut kehityksemme. Myönnän, että toi oli huono ja juuri sellainen vastaus jonkalaista vastaavaa en haluaisi kuulla.

Mutta nyt kohta. Hyvää vuodenvaihdetta!

• Teemuna kirjoitti:

Olemme oman maailmankaikkeutemme alun kaaoksen ja sekamelskan järjestyessä ja siitä eteenpäin suurten sattumien kautta kehittyneet vuosimiljardien takaa monien vaiheiden jälkeen tähän missä nyt olemme.

Aurinko tulee laajentuessaan viimeistään tuhoamaan meidät ja koko maapallon, mutta siihen on vielä aikaa.

Miksi me olemme. Tuo on sellainen kysymys joka ei ratkea mutustelemalla, ei sitten millään, joten unohda se. Annan kuitenkin yhden yksinkertaisen vastauksen. Koska luonto on mahdollistanut kehityksemme. Myönnän, että toi oli huono ja juuri sellainen vastaus jonkalaista vastaavaa en haluaisi kuulla.

Mutta nyt kohta. Hyvää vuodenvaihdetta!

en unohda, en voisi unohtaa, eikä pidä unohtaa.

Samoin...Hyvää Uutta vuotta!

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

en unohda, en voisi unohtaa, eikä pidä unohtaa.

Samoin...Hyvää Uutta vuotta!

Miksi me olemme?
        - en unohda, enkä voisi eikä pitäisi. Huono vastaus. Yritit liikaa ja ajauduit omaan miinaasi.

• Teemuna kirjoitti:

Miksi me olemme?
        - en unohda, enkä voisi eikä pitäisi. Huono vastaus. Yritit liikaa ja ajauduit omaan miinaasi.

miksi me olemme antaa luonnollisesti paljon enemmän avautuessaan.

Jokainen ihminen elämänsä varrella ihmettelee ja kyselee 'kuka minä oikeasti olen'?
        Tämä on luonnollista, koska meidän sisimmässämme on avaimet todelliseen muutokseen, joihin emme suoraan pääse käsiksi....mutta aavistus tästä on.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

miksi me olemme antaa luonnollisesti paljon enemmän avautuessaan.

Jokainen ihminen elämänsä varrella ihmettelee ja kyselee 'kuka minä oikeasti olen'?
        Tämä on luonnollista, koska meidän sisimmässämme on avaimet todelliseen muutokseen, joihin emme suoraan pääse käsiksi....mutta aavistus tästä on.

Väärin. Ainakaan minä en itseltäni tommosia kysele eikä minulla mitään avaimia todelliseen tai epätodelliseen muutokseen ole. Ainakaan mitään aavistuksia ei ole. Mitä ihmeen puppua toi taas oli.

Uskotko horoskooppeihin ja homeopatiaan.

• Teemuna kirjoitti:

Väärin. Ainakaan minä en itseltäni tommosia kysele eikä minulla mitään avaimia todelliseen tai epätodelliseen muutokseen ole. Ainakaan mitään aavistuksia ei ole. Mitä ihmeen puppua toi taas oli.

Uskotko horoskooppeihin ja homeopatiaan.

n kyllä usko, homeopatia on minulle hieman vierasta, mutta periaatteesssa voisin uskoa.
        Sinä kuulut vähemmistöön, jos et koskaan kysele mielessäsi asioita...ja onko kaikki sellainen puppua, mikä ei sinua kiinnosta?

• +

Jeesus pelastaa.

• sillä meidän on käsitettävä mitä merkitsee 'persoonallinen' ja 'persoonaton'.
        Saavatko asiat uudenlaisen ulottuvuuden, jos puhumme pelkästään 'persoonattomasta' Jumalasta?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

sillä meidän on käsitettävä mitä merkitsee 'persoonallinen' ja 'persoonaton'.
        Saavatko asiat uudenlaisen ulottuvuuden, jos puhumme pelkästään 'persoonattomasta' Jumalasta?

eli Jumalakin on persoona. Hän kuulee ja näkee ja puhuu jne. Hän käyskenteli Paratiisissa illan viileydessä. Hän itse henkilökohtaisesti huusi Adamia. Hän itse henkilökohtaisesti valmisti Aadamille ja Eevalle puvut nahasta peittääkseen heidän alastomuutensa. Ja Hän itse henkilökohtaisesti puki heidät.

Samoinkuin Hän huusi Adamia, missä olet, Hän haluaa Sanallaan pysäyttää jokaisen meistä ja pukea jokaisen meistä Kristukseen ja peittää syntimme seuraukset. Jos Adamin lailla pysähdymme Hänen huutaessa peräämme, ja annamme Hänen peittää alastomuutemme eli sovittaa syntimme, olemme pelastettuja.

• + kirjoitti:

eli Jumalakin on persoona. Hän kuulee ja näkee ja puhuu jne. Hän käyskenteli Paratiisissa illan viileydessä. Hän itse henkilökohtaisesti huusi Adamia. Hän itse henkilökohtaisesti valmisti Aadamille ja Eevalle puvut nahasta peittääkseen heidän alastomuutensa. Ja Hän itse henkilökohtaisesti puki heidät.

Samoinkuin Hän huusi Adamia, missä olet, Hän haluaa Sanallaan pysäyttää jokaisen meistä ja pukea jokaisen meistä Kristukseen ja peittää syntimme seuraukset. Jos Adamin lailla pysähdymme Hänen huutaessa peräämme, ja annamme Hänen peittää alastomuutemme eli sovittaa syntimme, olemme pelastettuja.

tämä, Jumala on persoona.
        Onko se totuus?
        Mitä kestämättömiä ristiriitoja se auttamatta synnyttää?

Eikö jo se, että Jumala kyselee Aadamin piilopaikkaa....niin, mitä siitä pitäisi ajatella?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Onko se totuus?

Eikö jo se, että Jumala kyselee Aadamin piilopaikkaa....niin, mitä siitä pitäisi ajatella?

Se, että Jumala huusi Aadamia: "Missä olet", ei tarkoita sitä, että Jumala ei olisi tiennyt Aadamin olinpaikkaa ja mitä oli tapahtunut. Mutta Jumalan kutsun edessä Aadam sai tilaisuuden selvittää asiat Jumalan kanssa.

• + kirjoitti:

Se, että Jumala huusi Aadamia: "Missä olet", ei tarkoita sitä, että Jumala ei olisi tiennyt Aadamin olinpaikkaa ja mitä oli tapahtunut. Mutta Jumalan kutsun edessä Aadam sai tilaisuuden selvittää asiat Jumalan kanssa.

Jumalan tässä, tällä tietoisuustasolla puhuttelevan ketään suoraan. Miksi näitä tapauksia ei ilmene,
        vai onko ollut?
        Ymmärrän erittäin herkkien ihmisten kykyyn oivaltaa ja jopa 'nähdä' asioita, mutta onhan siinä sentään eroa.

Niin, erittäin suuri joukko ihmisiä ei oivalla ja siten tee eroa peroonalliseen Jumalan, persoonattoman välillä.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Jumalan tässä, tällä tietoisuustasolla puhuttelevan ketään suoraan. Miksi näitä tapauksia ei ilmene,
        vai onko ollut?
        Ymmärrän erittäin herkkien ihmisten kykyyn oivaltaa ja jopa 'nähdä' asioita, mutta onhan siinä sentään eroa.

Niin, erittäin suuri joukko ihmisiä ei oivalla ja siten tee eroa peroonalliseen Jumalan, persoonattoman välillä.

valmisti puvut Aadamille ja Eevalle alkaen tietenkin eläinten teurastuksesta. Ei tätä voi tehdä kuin ihan oikea elävä persoona.

Toki myöhemminkin Raamatun sivuilla kerrotaan Herran ja ihmisten kohtaamisista.

• + kirjoitti:

valmisti puvut Aadamille ja Eevalle alkaen tietenkin eläinten teurastuksesta. Ei tätä voi tehdä kuin ihan oikea elävä persoona.

jos Jumala on persoona, eikö se suoraviivaisesti liity alkutekstiini asiaan, eli usko Jeesukseen pelastaa.
        Toisaalta taas, vaikka olisit kuinka täynnä Rakkautta ja hyvyyttä, joudut ns. helvettiin ilman edellämainittua uskoa?
        Mm. tämä kummallisuus pätee juuri meille opetetun persoonallisen Jumalan myötävaikutuksella. Eikö näin?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

jos Jumala on persoona, eikö se suoraviivaisesti liity alkutekstiini asiaan, eli usko Jeesukseen pelastaa.
        Toisaalta taas, vaikka olisit kuinka täynnä Rakkautta ja hyvyyttä, joudut ns. helvettiin ilman edellämainittua uskoa?
        Mm. tämä kummallisuus pätee juuri meille opetetun persoonallisen Jumalan myötävaikutuksella. Eikö näin?

Kukaan meistä ei omaa kykyä uskoa Jeesukseen. Kukaan ei meistä ole niin hyvä ihminen, että hyvyydessään alkaisi uskomaan Jeesukseen. Asia ei lähde liikkeelle meistä. Vaan Jumalan hyvyys vetää meitä parannukseen. Eli Jeesuksen omia sanoja lainaten, "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

• + kirjoitti:

Kukaan meistä ei omaa kykyä uskoa Jeesukseen. Kukaan ei meistä ole niin hyvä ihminen, että hyvyydessään alkaisi uskomaan Jeesukseen. Asia ei lähde liikkeelle meistä. Vaan Jumalan hyvyys vetää meitä parannukseen. Eli Jeesuksen omia sanoja lainaten, "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt."

on lähdettävä, valitsemmeko pelon vai Rakkauden. Aina tämä ei ole läheskään helppo asia, helppo sanoa...vaikea toteuttaa.
        Persoonallinen Jumala 'vaatii', persoonaton antaa 'mahdollisuuksia'.
        Ihminen on itse luonut ristiriidan, siksi moni sekoaa pasmoissa ja Raamatun tulkinnoissa.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

on lähdettävä, valitsemmeko pelon vai Rakkauden. Aina tämä ei ole läheskään helppo asia, helppo sanoa...vaikea toteuttaa.
        Persoonallinen Jumala 'vaatii', persoonaton antaa 'mahdollisuuksia'.
        Ihminen on itse luonut ristiriidan, siksi moni sekoaa pasmoissa ja Raamatun tulkinnoissa.

En minä ainakaan ollut aloitteen tekijä siihen Jumalasuhteeseen, joka minulla nyt on. Jumala veti minua luokseen. Ja lopulta minä antauduin Hänelle. Ja silloin sain lahjaksi uskon. Ja tänä päivänä elän - en omassa - vaan Jumalan Pojan uskossa. Uskossa, jonka Jeesus on vaikuttanut minussa. Kaikki, mitä minulla nyt on, on lahjaa armosta. Mikään ei ole minun itseni tuottamaa eikä minusta lähtöisin.

• + kirjoitti:

En minä ainakaan ollut aloitteen tekijä siihen Jumalasuhteeseen, joka minulla nyt on. Jumala veti minua luokseen. Ja lopulta minä antauduin Hänelle. Ja silloin sain lahjaksi uskon. Ja tänä päivänä elän - en omassa - vaan Jumalan Pojan uskossa. Uskossa, jonka Jeesus on vaikuttanut minussa. Kaikki, mitä minulla nyt on, on lahjaa armosta. Mikään ei ole minun itseni tuottamaa eikä minusta lähtöisin.

jokainen tullee autuaaksi uskossaan, mitenkä tähän sitten päätykin.

Totuus on, että Rakkaus kaikkine määreineen pyrkii ohjaamaan ihmistä 'oikeaan' suuntaan, noudattakaamme tätä.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

jokainen tullee autuaaksi uskossaan, mitenkä tähän sitten päätykin.

Totuus on, että Rakkaus kaikkine määreineen pyrkii ohjaamaan ihmistä 'oikeaan' suuntaan, noudattakaamme tätä.

että jokainen tulee autuaaksi uskossaan.

• + kirjoitti:

että jokainen tulee autuaaksi uskossaan.

sanoo tästä, mutta minä sanon. Onhan se lisäksi vanha ja viisas sanonta.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

sanoo tästä, mutta minä sanon. Onhan se lisäksi vanha ja viisas sanonta.

Eräs vanha ja viisas sanoi näin:

"RAAMATTU - kirjojen joukossa - on kirja, joka oikealle etsijälle antaa oikean vastauksen. Ja se antaa varman vastauksen. Mutta vain sille, joka etsii todellista tietoa ja totuutta. MUTTA! RAAMATTU ei voi estää ketään valehtelemasta itselleen, jos joku niin tahtoo tehdä. Mutta ei se kai viisasta ole, että valehtelemalla pettää oman sielunsa."

• arjuuna
        + kirjoitti:

"RAAMATTU - kirjojen joukossa - on kirja, joka oikealle etsijälle antaa oikean vastauksen. Ja se antaa varman vastauksen. Mutta vain sille, joka etsii todellista tietoa ja totuutta. MUTTA! RAAMATTU ei voi estää ketään valehtelemasta itselleen, jos joku niin tahtoo tehdä. Mutta ei se kai viisasta ole, että valehtelemalla pettää oman sielunsa."

ajaton jumaluus muutetaan ajatuksella persoonaksi, niin se ei ole enään jumala, pelkkä ihmisen kuva, eli tällainen jumala on sekä hyvä että paha, eli jumala ja paholainen yksi ja sama persoona, ja raamatun mukaiset ominaisuudet sopivat juuri tällaisele jumalalle.
        Elämme ajassa, joten me emme voi olla tietoisia ajattomasta, vaikka olemmekin osa sitä, mutta vanha aatami, perisynti, eli pykologinen perimä, joka seuraa meitä sukupolvesta toiseen, estää sen ilmenemisen meissä
        Tuolla keiken lähteellä ei ole nimeä, sillä heti kun nieämme sen, niin se ei ole enään sitä, vaan ihmisen kaltainen persoona
        Usko pesoonallisiin jumaliin saattaa kyllä tuoda lohtua, ihmisen ankeaan elämään, mutta se ei pelasta, ja tuota lohtua pitää sitten rukouksin ja palvonnan avulla pittää yllä.
        En halua tällä soimata uskovaisia, vaan uskontoja ja aatteita, jotka antavat vain yhdenlaisen totuuden, ja pyrkineet jopa väkivalloin estämäällä muun laisen todellisuuden ilmenemisen
        Maailma on täynnä hyviä aikomuksia, ja noista akomisista seuranneiden tekojen pahoja seurauksia.

kiitos elämälle

• + kirjoitti:

viittasin Rakkauden sanomaan, kaikkine lisukkeineen. Tämä löytyy kaiketi Raamatusta, eikö?
        Mitä muuta todellista tietoa ihminen tarvinnee, kuin sisäistää ja noudattaa tämän sanoman ydin?

• arjuuna kirjoitti:

ajaton jumaluus muutetaan ajatuksella persoonaksi, niin se ei ole enään jumala, pelkkä ihmisen kuva, eli tällainen jumala on sekä hyvä että paha, eli jumala ja paholainen yksi ja sama persoona, ja raamatun mukaiset ominaisuudet sopivat juuri tällaisele jumalalle.
        Elämme ajassa, joten me emme voi olla tietoisia ajattomasta, vaikka olemmekin osa sitä, mutta vanha aatami, perisynti, eli pykologinen perimä, joka seuraa meitä sukupolvesta toiseen, estää sen ilmenemisen meissä
        Tuolla keiken lähteellä ei ole nimeä, sillä heti kun nieämme sen, niin se ei ole enään sitä, vaan ihmisen kaltainen persoona
        Usko pesoonallisiin jumaliin saattaa kyllä tuoda lohtua, ihmisen ankeaan elämään, mutta se ei pelasta, ja tuota lohtua pitää sitten rukouksin ja palvonnan avulla pittää yllä.
        En halua tällä soimata uskovaisia, vaan uskontoja ja aatteita, jotka antavat vain yhdenlaisen totuuden, ja pyrkineet jopa väkivalloin estämäällä muun laisen todellisuuden ilmenemisen
        Maailma on täynnä hyviä aikomuksia, ja noista akomisista seuranneiden tekojen pahoja seurauksia.

kiitos elämälle

'persoonallinen' asettaa ihmisille ehtoja, 'persoonaton' löytyy itsestä joka on ehdoton.
        Tämä on asia, joka varmasti sekoittuu ihmisten mielissä, siksi sitä pitäisi pohtia syvällisesti.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

viittasin Rakkauden sanomaan, kaikkine lisukkeineen. Tämä löytyy kaiketi Raamatusta, eikö?
        Mitä muuta todellista tietoa ihminen tarvinnee, kuin sisäistää ja noudattaa tämän sanoman ydin?

Jeesus Kristus on persoona, joka sanoi: "Minä olen totuus". Ihmisen tarvitsee kääntyä Hänen puoleensa. Hän on Todellinen Valkeus, jossa ei ole mitään pimeyttä. Jeesuksen tunteminen ei tarkoita vain tietoa Hänestä ei Totuudesta, vaan yhteyttä Hänen kanssaan.

On toinenkin persoona, valheen isä, joka paljon selittää, ja mielellään esiintyy valon lähettinä, mutta puhuu aina valhetta. Silloinkin kun puhuu rakkaudesta.

• +
        + kirjoitti:

Jeesus Kristus on persoona, joka sanoi: "Minä olen totuus". Ihmisen tarvitsee kääntyä Hänen puoleensa. Hän on Todellinen Valkeus, jossa ei ole mitään pimeyttä. Jeesuksen tunteminen ei tarkoita vain tietoa Hänestä ei Totuudesta, vaan yhteyttä Hänen kanssaan.

On toinenkin persoona, valheen isä, joka paljon selittää, ja mielellään esiintyy valon lähettinä, mutta puhuu aina valhetta. Silloinkin kun puhuu rakkaudesta.

Tuli niin paha painovirhe ... että täytyy korjata.

Jeesuksen tunteminen ei tarkoita vain tietoa Hänestä ELI Totuudesta, vaan yhteyttä Hänen kanssaan.

• + kirjoitti:

asia että puhun Rakkaudesta, jospa joku siitä hyötyisi?
        Eikö Jeesuskin sanonut vapaasti tulkittuna 'Kaikista suurin on Rakkaus'?

Olen pannut merkille, että ne, jotka mielellään lukevat jakeita Raamatusta, valitettavan usein unohtavat kaikkein tärkeimmän...Rakkauden.

En pyri, jos minua tarkoitit, erityiseksi lähetiksi millekään, ainoastaan totesin Rakkauden löytyvän omasta itsestä....eli kaikkein suurimman totuuden.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Eihän tuollainen teksti ole tästä maailmasta. Jossain transsitilassako noita sekoja kirjoitat.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

Onko se totuus?

Mitä pitäisi ajatella. No sitä tosiaan, että oikeesti pitäisi ajatella, ennenkuin puhuu läpiä päähänsä.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Noin juuri kirjoittaa laput silmillä elävä ihminen. Tietenkin kaikkeen huuhaahan uskominen voi käydä harrastuksesta, mutta on kai niitä kehittävämpiäkin.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Tuli niin paha painovirhe ... että täytyy korjata.

Jeesuksen tunteminen ei tarkoita vain tietoa Hänestä ELI Totuudesta, vaan yhteyttä Hänen kanssaan.

Ihan vakavissasiko tuollaista kirjoitat. Mikä ihmeen totuus ja yhteys. Tollaisella huuhaalla provosoit normaalin älyn omaavia. Yhteys on mulla omenaan, joka nyt just on kädessäni.

• +
        Teemuna kirjoitti:

Ihan vakavissasiko tuollaista kirjoitat. Mikä ihmeen totuus ja yhteys. Tollaisella huuhaalla provosoit normaalin älyn omaavia. Yhteys on mulla omenaan, joka nyt just on kädessäni.

Sinulla on varmaan ystäviä. Ehkä ihan sydänystäväkin. He ovat persoonia, jotka tunnet. Mutta sitten on varmaan sellaisiakin persoonia, joita et tunne, et ole koskaan edes tavannut, mutta tiedät heidän olevan olemassa, ja tiedät heistä jotakin.

Jos joku kysyisi Sinulta, että tunnetko sen, joka kirjoittelee nimimerkillä , vastaisit: En tunne häntä, mutta tiedän kyllä tuon nimimerkin.

Jeesus sanoo omistaan näin:
        "Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut".
        Tässä on kysymys henkilökohtaisesta suhteesta.

Valaisiko yhtään?

• Teemuna
        + kirjoitti:

Tottakai siellä kerrotaan. Toisessa kirjassa kerrotaan Pinokkion pitkästä nenästä.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

asia että puhun Rakkaudesta, jospa joku siitä hyötyisi?
        Eikö Jeesuskin sanonut vapaasti tulkittuna 'Kaikista suurin on Rakkaus'?

Olen pannut merkille, että ne, jotka mielellään lukevat jakeita Raamatusta, valitettavan usein unohtavat kaikkein tärkeimmän...Rakkauden.

En pyri, jos minua tarkoitit, erityiseksi lähetiksi millekään, ainoastaan totesin Rakkauden löytyvän omasta itsestä....eli kaikkein suurimman totuuden.

Tarkkaan ottaen se oli Paavali, joka sanoi, että kaikista suurin on Rakkaus.

Mutta Paavali puhuu sellaisesta Rakkaudesta, jota ihmisessä itsessään ei ole. Jumalallisesta Rakkaudesta. Tuosta Rakkaudesta me pääsemme osallisiksi vain Jumalan yhteydessä.

Jumala haluaisi Sinut tuon Rakkautensa kohteeksi. Ja sitten täyttää tuolla Rakkaudellaan. On toki hieno asia, kun puhut Rakkaudesta. Ja tuo tosi Rakkaus odottaa meitä Jumalan yhteydessä.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Sinulla on varmaan ystäviä. Ehkä ihan sydänystäväkin. He ovat persoonia, jotka tunnet. Mutta sitten on varmaan sellaisiakin persoonia, joita et tunne, et ole koskaan edes tavannut, mutta tiedät heidän olevan olemassa, ja tiedät heistä jotakin.

Jos joku kysyisi Sinulta, että tunnetko sen, joka kirjoittelee nimimerkillä , vastaisit: En tunne häntä, mutta tiedän kyllä tuon nimimerkin.

Jeesus sanoo omistaan näin:
        "Minä tunnen omani, ja minun omani tuntevat minut".
        Tässä on kysymys henkilökohtaisesta suhteesta.

Valaisiko yhtään?

Valaisi sen verran, että onneksi elän ajatuksissani reaalimaailmaa hyvässä yhteisymmärryksessä minuuteni, ihmisyyteni kanssa.

Miks' ei Jumala, eikä Jeesus myöskään antanut ihan pientä vinkkiä ylivertaisesta jumaluudestaan aikalaiselleen Jeesukselle. Antoi vaan faktatiedon maapallon 6000 vuoden iästä. Sen ajan ihmisille olisi voinut käsitettävästi kertoa vaikkapa yksinkertaisesti oman aurinkokuntamme toiminnasta, vaikka vain siitä, että maa kiertää aurinkoa, mutta kun ei. Mikäli raamatussa olisi näin kerrottu, olisi se ollut osoitus jumalallisesta tiedosta ja niinollen käsitykseni nyt olisivat aivan toiset. Mutta meissä on se ero, että minä en aina pyri menemään sieltä missä aita on matalin.

• +
        Teemuna kirjoitti:

Valaisi sen verran, että onneksi elän ajatuksissani reaalimaailmaa hyvässä yhteisymmärryksessä minuuteni, ihmisyyteni kanssa.

Miks' ei Jumala, eikä Jeesus myöskään antanut ihan pientä vinkkiä ylivertaisesta jumaluudestaan aikalaiselleen Jeesukselle. Antoi vaan faktatiedon maapallon 6000 vuoden iästä. Sen ajan ihmisille olisi voinut käsitettävästi kertoa vaikkapa yksinkertaisesti oman aurinkokuntamme toiminnasta, vaikka vain siitä, että maa kiertää aurinkoa, mutta kun ei. Mikäli raamatussa olisi näin kerrottu, olisi se ollut osoitus jumalallisesta tiedosta ja niinollen käsitykseni nyt olisivat aivan toiset. Mutta meissä on se ero, että minä en aina pyri menemään sieltä missä aita on matalin.

valtavan paljon maailmankaikkeudesta ja sen eri vaiheista, vieläpä sen tulevaisuudestakin.

• Teemuna
        + kirjoitti:

valtavan paljon maailmankaikkeudesta ja sen eri vaiheista, vieläpä sen tulevaisuudestakin.

Höpö höpö. Varmaan kerookin, mutta ei mitään oleellista tai sellaista mitä tiede ei olisi tietoonsa hankkinut. Kirkonväkikin ymmärtää valistuneemmassa päässään myöntää jo tosiasiat.

• +
        Teemuna kirjoitti:

Höpö höpö. Varmaan kerookin, mutta ei mitään oleellista tai sellaista mitä tiede ei olisi tietoonsa hankkinut. Kirkonväkikin ymmärtää valistuneemmassa päässään myöntää jo tosiasiat.

No jokos tiedemiehet ovat saaneet tyhjiön kasvamaan ruohoa.

Tai joko tiede on kehittänyt koneen, joka on vain muutaman millimetrin kokoinen ja kutoo ihan itsekseen hienon hienoa verkkoa, ja toimii kärpäsenraadoilla, eikä tarvitse ohjelmointia eikä huoltoa.

Tunnen Persoonan, joka pystyy tähän, mihin tiede ei ikinä. Ja toivoisin, että Sinäkin tulisit tuntemaan Hänet.

Hän on Sanassaan kertonut valtavia asioita maailmankaikkeuden synnystä ja tulevaisuudesta. Mutta eivät nuo asiat Raamatussa tietenkään ole tärkeintä, vaan se, mitä se kertoo Jumalan ja ihmisen välisestä suhteesta.

• Teemuna
        + kirjoitti:

No jokos tiedemiehet ovat saaneet tyhjiön kasvamaan ruohoa.

Tai joko tiede on kehittänyt koneen, joka on vain muutaman millimetrin kokoinen ja kutoo ihan itsekseen hienon hienoa verkkoa, ja toimii kärpäsenraadoilla, eikä tarvitse ohjelmointia eikä huoltoa.

Tunnen Persoonan, joka pystyy tähän, mihin tiede ei ikinä. Ja toivoisin, että Sinäkin tulisit tuntemaan Hänet.

Hän on Sanassaan kertonut valtavia asioita maailmankaikkeuden synnystä ja tulevaisuudesta. Mutta eivät nuo asiat Raamatussa tietenkään ole tärkeintä, vaan se, mitä se kertoo Jumalan ja ihmisen välisestä suhteesta.

Tiede tutkii ja kyseenalaistaa jatkuvasti tekemisiään ja saavutuksiaan toisin kuin laput silmillään elävät, johonkin sokeasti uskovat.

En ihan haukkumaankaan teitä ryhdy, mutta ihmettelen kuinka ihminen saa itsensä tuollaiseen tilaan.

• +
        Teemuna kirjoitti:

Tiede tutkii ja kyseenalaistaa jatkuvasti tekemisiään ja saavutuksiaan toisin kuin laput silmillään elävät, johonkin sokeasti uskovat.

En ihan haukkumaankaan teitä ryhdy, mutta ihmettelen kuinka ihminen saa itsensä tuollaiseen tilaan.

Sen Jumalan, joka ilmoittaa itsensä Raamatussa, ei ole koskaan tarvinnut pyyhkiä Sanastaan pois naarmuakaan. Kaikki pitää paikkansa. Myös, mitä tulee maailmankaikkeuden syntyhistoriaan.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Sen Jumalan, joka ilmoittaa itsensä Raamatussa, ei ole koskaan tarvinnut pyyhkiä Sanastaan pois naarmuakaan. Kaikki pitää paikkansa. Myös, mitä tulee maailmankaikkeuden syntyhistoriaan.

Ei Jumala mitään itsestään ilmoita, eikä se/hän missään näy. Älä mulle tommosta edes yritä. Mikä sut saa tuolla tavalla hakkaamaan päätäsi seinään.

• +
        Teemuna kirjoitti:

Ei Jumala mitään itsestään ilmoita, eikä se/hän missään näy. Älä mulle tommosta edes yritä. Mikä sut saa tuolla tavalla hakkaamaan päätäsi seinään.

Jumala kyllä tietää, minkälaisen älykkyysosamäärän Hän on Sinulle suonut. Pahoin pelkään, ettei selittelysi tule menemään läpi.

"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt." (Room 1)

• Teemuna
        + kirjoitti:

Jumala kyllä tietää, minkälaisen älykkyysosamäärän Hän on Sinulle suonut. Pahoin pelkään, ettei selittelysi tule menemään läpi.

"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut. Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa, koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt." (Room 1)

Itse en katso uskomisen harrastajia älykkäiksi, kuinka he sitä voisivat ollakaan. Muuten mukavia saatatte olla, mutta se pieni kytkentävirhe aivoissa.

• + kirjoitti:

Tarkkaan ottaen se oli Paavali, joka sanoi, että kaikista suurin on Rakkaus.

Mutta Paavali puhuu sellaisesta Rakkaudesta, jota ihmisessä itsessään ei ole. Jumalallisesta Rakkaudesta. Tuosta Rakkaudesta me pääsemme osallisiksi vain Jumalan yhteydessä.

Jumala haluaisi Sinut tuon Rakkautensa kohteeksi. Ja sitten täyttää tuolla Rakkaudellaan. On toki hieno asia, kun puhut Rakkaudesta. Ja tuo tosi Rakkaus odottaa meitä Jumalan yhteydessä.

ja jossittelu, mitä tarkoitti, mitä ei?
        Mehän olemme Jumalan yhteydessä aina, sieluksi sanottu on osanen 'kaikkeustietoisuutta' ja tietenkin Rakkautta.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

ja jossittelu, mitä tarkoitti, mitä ei?
        Mehän olemme Jumalan yhteydessä aina, sieluksi sanottu on osanen 'kaikkeustietoisuutta' ja tietenkin Rakkautta.

Siksi Jumalan täytyy saada palauttaa meidät yhteyteensä.

• + kirjoitti:

helvettiin, siis sellaiseen jossa todella ihmipoloista kidutetaan iankaikkisesti.....syy ei uskonut lyhyen elämänsä taipaleella Jeesukseen?
        Vastaappa suoraan ja kiertelemättä.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

helvettiin, siis sellaiseen jossa todella ihmipoloista kidutetaan iankaikkisesti.....syy ei uskonut lyhyen elämänsä taipaleella Jeesukseen?
        Vastaappa suoraan ja kiertelemättä.

Mutta ei siellä helvetissä kukaan ulkopuolinen ole helvettiin menneitä kiusaamassa. Itse ovat kurjan seuransa valinneet. Ja tämän valinnan, rakastaako enemmän Valkeutta vai pimeyttä, jokainen ihminen tekee, vaikka ei Jeesuksesta nimeltä mitään tietäisikään. Ja tämä valinta on tuomion peruste. Ja tuomio on ehdottoman oikeudenmukainen eli vanhurskas. Jumala on lähellä jokaista, ja Hän tietää pelastaa ne, jotka Häntä etsivät. Eikä mikään voima ja valta voi estää Häntä. Ainoa, mikä voi estää Häntä pelastamasta ihmispoloista, on se, että tuo ihmispoloinen kääntää selkänsä Hänelle.

• + kirjoitti:

Mutta ei siellä helvetissä kukaan ulkopuolinen ole helvettiin menneitä kiusaamassa. Itse ovat kurjan seuransa valinneet. Ja tämän valinnan, rakastaako enemmän Valkeutta vai pimeyttä, jokainen ihminen tekee, vaikka ei Jeesuksesta nimeltä mitään tietäisikään. Ja tämä valinta on tuomion peruste. Ja tuomio on ehdottoman oikeudenmukainen eli vanhurskas. Jumala on lähellä jokaista, ja Hän tietää pelastaa ne, jotka Häntä etsivät. Eikä mikään voima ja valta voi estää Häntä. Ainoa, mikä voi estää Häntä pelastamasta ihmispoloista, on se, että tuo ihmispoloinen kääntää selkänsä Hänelle.

pimeyden sijasta...se riittää mielestäsi välttämään helvetin tuskat?
        Ymmärsinkö oikein?

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

Naiivi ihminen ei muuta todella tarvitse. Kuinkahan se rakkauden sanoma tavoittaisi tuhannet ihmiset jotka joutuvat tänä päivänä kuolemaan hihhuleiden toimesta.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Kuuleppas nyt. Ei kenenkään Jumala mitään tarvitse eikä kerjää. Ei Jumalat tosiaankaan kaipaa sun eikä kenenkään muunkaan paijaamista. Kaikkiaan jumaluus ampuu sun hilseen yli ja kovaa, joten sulla ei ole, eikä tule olemaan mitään käsitystä tämän kaikkeuden syntymästä tähän päivään. Uskominen älyttömyyksiin ja pääsi seinään hakkaaminen on kohtalosi.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

pimeyden sijasta...se riittää mielestäsi välttämään helvetin tuskat?
        Ymmärsinkö oikein?

Johannes esittelee evankeliuminsa päähenkilön Todellisena Valkeutena, jonka saamme ottaa vastaan.

• + kirjoitti:

Johannes esittelee evankeliuminsa päähenkilön Todellisena Valkeutena, jonka saamme ottaa vastaan.

tuon, Jeesus oli esikuva ja Hän puhui paljon Rakkaudesta.
        Me todennäköisesti koemme Jeesuksen olemassaolon eri vinkkeleistä.

Helvettiin, sellaisena kun sen ymmärrät, en usko, eikä se milläänmuotoa sopisikaan Jeesuksen vapauttaviin oppeihin.

• Teemuna kirjoitti:

Naiivi ihminen ei muuta todella tarvitse. Kuinkahan se rakkauden sanoma tavoittaisi tuhannet ihmiset jotka joutuvat tänä päivänä kuolemaan hihhuleiden toimesta.

julmuuksia monilla eri tasoilla. Sitä on oikeastaan loputtomasti ja ketä tästä lopulta syytetään...Jumalaa..koska Hänet mielletään 'persoonaksi'.

Tämä on tietenkin harhaoppi, 'persoonaton' Minä Olen ei ole vastuussa tämän fyysisen maailman pahuuksista.

Tässä pintapuolisesti tämän maailman harha, joka on iskoistettu sukupolvesta toiseen robottimaisesti.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

tuon, Jeesus oli esikuva ja Hän puhui paljon Rakkaudesta.
        Me todennäköisesti koemme Jeesuksen olemassaolon eri vinkkeleistä.

Helvettiin, sellaisena kun sen ymmärrät, en usko, eikä se milläänmuotoa sopisikaan Jeesuksen vapauttaviin oppeihin.

Nyt et kyllä allekirjoittanut minun tekstiäni tai oikeammin Raamatun tekstiä. Eli Johannes esittelee meille persoonan, jota nimittää Todelliseksi Valkeudeksi. Ja tämän persoonan me otamme vastaan. Ja synnymme uudesti ylhäältä. Tuo Johanneksen esittelemä persoona itse puhui helvetistä ehkä enemmän kuin taivaasta.

• + kirjoitti:

Nyt et kyllä allekirjoittanut minun tekstiäni tai oikeammin Raamatun tekstiä. Eli Johannes esittelee meille persoonan, jota nimittää Todelliseksi Valkeudeksi. Ja tämän persoonan me otamme vastaan. Ja synnymme uudesti ylhäältä. Tuo Johanneksen esittelemä persoona itse puhui helvetistä ehkä enemmän kuin taivaasta.

pidin Jeesusta avainhenkilönä ja kun tuota Raamatun tekstiä en hallitse ulkomuistista.(en edes suoraanluettuna)

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

pidin Jeesusta avainhenkilönä ja kun tuota Raamatun tekstiä en hallitse ulkomuistista.(en edes suoraanluettuna)

ei tienviitta. Emme kulje pelkästään Jeesuksen viitoittamaa tietä, vaan Hän itse on tie. Me vaellamme Hänen yhteydessään.

Sanoit, että koet Jeesuksen läsnäolon. Kertoisitko tarkemmin!

• + kirjoitti:

ei tienviitta. Emme kulje pelkästään Jeesuksen viitoittamaa tietä, vaan Hän itse on tie. Me vaellamme Hänen yhteydessään.

Sanoit, että koet Jeesuksen läsnäolon. Kertoisitko tarkemmin!

sitä, että ymmärrämme Jeesuksen sanoman eriävinä.
        Jeesuksen'kin puheita tulkitaan ja arvuutellaan ja tietenkin myös perusasia, miksi Jeesus tuli maanpäälle 'persoonana'.

• Teemuna

Voi hyvät hyssykät tuota kysymystä. Olisiko persoonallinen Jumala ...

Se nyt on vaan niin, että maailmankaikkeus, sen olemassaolo ja synty on paavien, pappien ja huivipäämummojen käsityskyvyn ulottumattomissa. Älkää hyvät ihmiset jauhako mistään persoonallisesta Jumalasta edes filosofisesti. Lukekaa enemmän, luulette vähemmän. Lukekaa fysiikkaa ja biologiaa vaikka aluksi. Tiede jo potkii tällä hetkellä kaikenlaisia uskomuksia pahasti päähän. Tulevaisuudessa yhä enemmän.

• luitko vain hätäisesti osan kirjottamistani asioista?
        Katso nyt ensin 'persoonallinen' ja 'persoonaton' ja se mitä näiden määritteiden avulla on pyritty sanomaan.
        Tämä aihealue on Jumaluus, jos haluat keskustella Teemuna, pysy asia'aiheessa.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

luitko vain hätäisesti osan kirjottamistani asioista?
        Katso nyt ensin 'persoonallinen' ja 'persoonaton' ja se mitä näiden määritteiden avulla on pyritty sanomaan.
        Tämä aihealue on Jumaluus, jos haluat keskustella Teemuna, pysy asia'aiheessa.

No, Jumaluuden personointiin otin kantaa. Voisin keskustellakin, mutta minua rajoittaa se, kun en tiedä kuinka keskustella asiallisesti asiattomuuksista.

• Teemuna kirjoitti:

No, Jumaluuden personointiin otin kantaa. Voisin keskustellakin, mutta minua rajoittaa se, kun en tiedä kuinka keskustella asiallisesti asiattomuuksista.

voidaan puhua, jos vien nämä jutut vaikkapa 'politiikka' osastolle.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

voidaan puhua, jos vien nämä jutut vaikkapa 'politiikka' osastolle.

Kuinka vaan. Politiikka kun liippaa sitä uskomista kovin läheltä, ainakin monilla tahoilla maapallolla. Uskomisesta olen sikäli kiinnostunut kun ihmettelen joidenkin ihmisten, valistuneidenkin sillä pelaavan. Mikä siinä on sellaista mikä mun tajuntaan ei vaan mene.

• Teemuna kirjoitti:

Kuinka vaan. Politiikka kun liippaa sitä uskomista kovin läheltä, ainakin monilla tahoilla maapallolla. Uskomisesta olen sikäli kiinnostunut kun ihmettelen joidenkin ihmisten, valistuneidenkin sillä pelaavan. Mikä siinä on sellaista mikä mun tajuntaan ei vaan mene.

on se Jumala, joka ehdollistaa. 'Minä olen' ei ehdollista, hyväksyy kaikki ja on kaikkeus.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

on se Jumala, joka ehdollistaa. 'Minä olen' ei ehdollista, hyväksyy kaikki ja on kaikkeus.

No mitä siitä tiedät, nimenomaan tiedät?

• Teemuna kirjoitti:

No mitä siitä tiedät, nimenomaan tiedät?

puhuisin mielummin pohtimisesta.
        Vaikka olenkin sanaillut julistuksenomaisesti, todellisuudessa olemme enemmän tai vähemmän etsijöitä.
        Kun puhutaan Jumalasta ainakin minun mieleni tekee etsiä johdonmukaisuutta ja sitä ei tahdo löytyä ehdollistavasta, runsaasti vaateita asettavasta Luojasta.(persoonallinen)

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

Vaikka olenkin sanaillut julistuksenomaisesti, todellisuudessa olemme enemmän tai vähemmän etsijöitä.
        Kun puhutaan Jumalasta ainakin minun mieleni tekee etsiä johdonmukaisuutta ja sitä ei tahdo löytyä ehdollistavasta, runsaasti vaateita asettavasta Luojasta.(persoonallinen)

Mä voin auttaa sinua. Stilisoi enemmän ajatuksiasi ja pyri realismin suuntaan.

Mutustelulta kuulostaa nuo -> vaateita asettavat ... ehdollistavat ... persoonallinen luoja. Ja niin edelleen. Et ikinä tuosta oravanpyörästä tai tippaleivästä sen parempaa selkoa saa, tosin et oikeasti taida edes haluta.

• No Compromises
        Myötäeläjä kirjoitti:

Älä anna sille myöten. Kun annat sille vähän siimaa, se kasvattaa panoksia ja kohta et saa pohtia enää mitään milään sanoilla. Huomaat että olet kuluttanut turhaan aikaa tyhmän kanssa jänkkäämiseen. Jyrkkä linja vain ei mitään kompromisseja tietämättömillle valistumattomille.

• Teemuna kirjoitti:

Mä voin auttaa sinua. Stilisoi enemmän ajatuksiasi ja pyri realismin suuntaan.

Mutustelulta kuulostaa nuo -> vaateita asettavat ... ehdollistavat ... persoonallinen luoja. Ja niin edelleen. Et ikinä tuosta oravanpyörästä tai tippaleivästä sen parempaa selkoa saa, tosin et oikeasti taida edes haluta.

jos ei oikeasti edes halua ymmärtää.
        Mitä luulet minun tarkoittavan 'vaateilla, ehdollistamisella, persoonallinen ja persoonaton'?

• Teemuna
        No Compromises kirjoitti:

Älä anna sille myöten. Kun annat sille vähän siimaa, se kasvattaa panoksia ja kohta et saa pohtia enää mitään milään sanoilla. Huomaat että olet kuluttanut turhaan aikaa tyhmän kanssa jänkkäämiseen. Jyrkkä linja vain ei mitään kompromisseja tietämättömillle valistumattomille.

Just noin. Jyrkkä linja ja laput silmillä. Onneksi omaan avaramman maailmankatsomuksen. Todellakaan ei kannata aikaa käyttää ja tuhlata valistuneisiin mielipiteisiin. Ei kun pipo syvemmälle silmille.

Huuhaauskikset ei sitten millään pärjää kun tosiasioista yrittää vääntää. Helpoimman pakotien aina löytävät. Sääli.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

jos ei oikeasti edes halua ymmärtää.
        Mitä luulet minun tarkoittavan 'vaateilla, ehdollistamisella, persoonallinen ja persoonaton'?

En tosiaan tidä. Voihan olla, että omaat kyvyn huijata itseäsi.

Ihan mielenkiintoista olisi tietää kansanomaisesti tajuttuna mitä tarkoitat. Älä kuitenkaan mene siitä matalimmasta aidanraosta, eli, että kirjassa sanotaan sitä sun tätä. Haluaisin ymmärtää monenlaisia, perusteltuja mielipiteitä. Kuitenkin uskominen johonkin vastoin parempaa tietoa ja vain sen uskomisen vuoksi on mulle yli hilseen menevää ja saa ollakin.

• Teemuna kirjoitti:

En tosiaan tidä. Voihan olla, että omaat kyvyn huijata itseäsi.

Ihan mielenkiintoista olisi tietää kansanomaisesti tajuttuna mitä tarkoitat. Älä kuitenkaan mene siitä matalimmasta aidanraosta, eli, että kirjassa sanotaan sitä sun tätä. Haluaisin ymmärtää monenlaisia, perusteltuja mielipiteitä. Kuitenkin uskominen johonkin vastoin parempaa tietoa ja vain sen uskomisen vuoksi on mulle yli hilseen menevää ja saa ollakin.

aiempia kannanottojani, olisit perillä minun mielipiteistäni melko kansanomaisesti.
        Ei uskon'asioita voi perustella tieteellisin keinoin, vaan se on henkisen kehitysprosessin tulos.

• Teemuna kirjoitti:

Just noin. Jyrkkä linja ja laput silmillä. Onneksi omaan avaramman maailmankatsomuksen. Todellakaan ei kannata aikaa käyttää ja tuhlata valistuneisiin mielipiteisiin. Ei kun pipo syvemmälle silmille.

Huuhaauskikset ei sitten millään pärjää kun tosiasioista yrittää vääntää. Helpoimman pakotien aina löytävät. Sääli.

tajua, että yritän nostaa sitä pipoa Sinun silmiltäsi.
        Tuossa aiemmin viittasin juuri asioihin, jotka mielestäni vaativat pohdiskelua esim. juuri siitä, mikä on nyt yleinen usko Jumalaan ja millainen sen ehkä pitäisi olla.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

aiempia kannanottojani, olisit perillä minun mielipiteistäni melko kansanomaisesti.
        Ei uskon'asioita voi perustella tieteellisin keinoin, vaan se on henkisen kehitysprosessin tulos.

No mitä henkistä kehitysprosessia siihen tarvitaan kun pamahtaa uskomaan uskomattomia ihan tosta vaan. Ollaanko silloin tietoisia uskomisen kaikista ulottuvuuksista. Tarkoitan uskomisen erilaisia ilmentymismuotoja. Kuka tietää, sinäkö, mikä se oikeanlainen uskomisen tapa on.

Oikeesti en vielä tässä vaiheessa pottuile, jatko riippuu sinusta. Ole mahdollisimman selkeä, äläkä viestittele sfäärien kielillä tai tavalla. Kiitos.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

tajua, että yritän nostaa sitä pipoa Sinun silmiltäsi.
        Tuossa aiemmin viittasin juuri asioihin, jotka mielestäni vaativat pohdiskelua esim. juuri siitä, mikä on nyt yleinen usko Jumalaan ja millainen sen ehkä pitäisi olla.

No kun en tajua. Koulutukseni pitäisi riittää, mutta kun mättää niin mättää. Onkohan ongelma sun yrittämisessäsi. Onko lähettäjä ja vastaanottaja lähimainkaan samalla taajuudella. Kumman se pitäisi tarkistaa, kumman kalibroida.

Okei, mä heittäydyn tietämättömyyttäni sen ainoan ja oikean tiedon alttarille. Anna palaa.

• Teemuna kirjoitti:

No mitä henkistä kehitysprosessia siihen tarvitaan kun pamahtaa uskomaan uskomattomia ihan tosta vaan. Ollaanko silloin tietoisia uskomisen kaikista ulottuvuuksista. Tarkoitan uskomisen erilaisia ilmentymismuotoja. Kuka tietää, sinäkö, mikä se oikeanlainen uskomisen tapa on.

Oikeesti en vielä tässä vaiheessa pottuile, jatko riippuu sinusta. Ole mahdollisimman selkeä, äläkä viestittele sfäärien kielillä tai tavalla. Kiitos.

Minä etsin syvällisempää totuutta, en siis ole 'pamahtanut' mihinkään uskontoon ym.
        Pottuilusi on minulle täysin yhdentekevä ilmiö, se todistaa ainoastaan kykenemättömyytesi asialliseen keskusteluun.

• Teemuna kirjoitti:

No kun en tajua. Koulutukseni pitäisi riittää, mutta kun mättää niin mättää. Onkohan ongelma sun yrittämisessäsi. Onko lähettäjä ja vastaanottaja lähimainkaan samalla taajuudella. Kumman se pitäisi tarkistaa, kumman kalibroida.

Okei, mä heittäydyn tietämättömyyttäni sen ainoan ja oikean tiedon alttarille. Anna palaa.

todennäköisesti kuulut siihen porukkaan joka ei halua ainakaan syvällistä keskustelua.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

todennäköisesti kuulut siihen porukkaan joka ei halua ainakaan syvällistä keskustelua.

On se tuokin keino paeta. Minä en kuulu mihinkään porukkaan, toisin kuin sinä. Käytän ihan omaa käsityskykyäni ihmisiksi eläessäni. Luultavasti kykenen osallistumaan vaikka kuinka syvälliseen keskusteluun, mutta se edellyttää ... niin, mitähän mahtaa?

• Teemuna kirjoitti:

On se tuokin keino paeta. Minä en kuulu mihinkään porukkaan, toisin kuin sinä. Käytän ihan omaa käsityskykyäni ihmisiksi eläessäni. Luultavasti kykenen osallistumaan vaikka kuinka syvälliseen keskusteluun, mutta se edellyttää ... niin, mitähän mahtaa?

mihin porukkaan minä kuulun?

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

mihin porukkaan minä kuulun?

Ymmärrän sun kuuluvan porukkaan jolle kaikki perimmäiset asiat ovat kristallinkirkkaat. Kuitenkin haluat Jumalan luomasta maailmasta/maailmankuvasta hakea pieniä nyansseja joilla spekuloida.

Niin, hyvää alkanutta vuotta.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

Minä etsin syvällisempää totuutta, en siis ole 'pamahtanut' mihinkään uskontoon ym.
        Pottuilusi on minulle täysin yhdentekevä ilmiö, se todistaa ainoastaan kykenemättömyytesi asialliseen keskusteluun.

Jäipä tämä kommenttisi huomioimatta muutamaksi tunniksi.

Ok, loivennan. Oletetaan, että jossain on syvällinen 'totuus'. Mistä sitä haet ja luuletko löytäväsi. Jos sen syvällisen 'totuuden' vaikka jostain löytäisitkin, olisitko varma sen ainoasta oikeellisuudesta. Mikä saisi sinut varmistumaan, että se on just tämä mitä hain.

• Teemuna kirjoitti:

Jäipä tämä kommenttisi huomioimatta muutamaksi tunniksi.

Ok, loivennan. Oletetaan, että jossain on syvällinen 'totuus'. Mistä sitä haet ja luuletko löytäväsi. Jos sen syvällisen 'totuuden' vaikka jostain löytäisitkin, olisitko varma sen ainoasta oikeellisuudesta. Mikä saisi sinut varmistumaan, että se on just tämä mitä hain.

ei uskottavasti löydy mistään ulkopuolelta. Tarkoitan, että mieli pitää saada hallintaan, syventymällä siellä piileviin voimiin voimme saavuttaa uskomattomia asioita.

• Teemuna kirjoitti:

Ymmärrän sun kuuluvan porukkaan jolle kaikki perimmäiset asiat ovat kristallinkirkkaat. Kuitenkin haluat Jumalan luomasta maailmasta/maailmankuvasta hakea pieniä nyansseja joilla spekuloida.

Niin, hyvää alkanutta vuotta.

selvittää, nyt lähinnä aiheeseen liittyvästä 'Jumalan persoona'.
        Onko Jumala persoona vai persoonaton?

Paljoa en tiedä, mutta jotenkin käsitän näitten eron, se on mullistava.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

ei uskottavasti löydy mistään ulkopuolelta. Tarkoitan, että mieli pitää saada hallintaan, syventymällä siellä piileviin voimiin voimme saavuttaa uskomattomia asioita.

Jeesus Kristus on tuo Totuus. Hän ei ole kaukana Sinusta. Ja Hän todellakin haluaisi asua Sinussa. Hän tuo mukanaan yli ymmärryksen käyvän Jumalan rauahan.

Mutta se, joka sanoo, että ihmisen sisimmässä on jokin mielen piilevä voima, joka vain pitäisi osata kytkeä päälle, on ihan toinen persoona. Se on se sama persoona, joka sanoi Aadamille ja Eevalle, että syömällä hyvän- ja pahantiedon puusta saavutatte Jumalallisuuden.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Jeesus Kristus on tuo Totuus. Hän ei ole kaukana Sinusta. Ja Hän todellakin haluaisi asua Sinussa. Hän tuo mukanaan yli ymmärryksen käyvän Jumalan rauahan.

Mutta se, joka sanoo, että ihmisen sisimmässä on jokin mielen piilevä voima, joka vain pitäisi osata kytkeä päälle, on ihan toinen persoona. Se on se sama persoona, joka sanoi Aadamille ja Eevalle, että syömällä hyvän- ja pahantiedon puusta saavutatte Jumalallisuuden.

Sinulla se on onnellinen olotila kun ei mitään tarvitse ajatella.

• + kirjoitti:

käsitä, miksi vertalet asioita tietoisesti harhauttamismielessä?
        Sanoihan Jeesus aikanaan tavallisille kuulijoille'Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti'.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

käsitä, miksi vertalet asioita tietoisesti harhauttamismielessä?
        Sanoihan Jeesus aikanaan tavallisille kuulijoille'Jumalan valtakunta on teissä sisäisesti'.

on todellakin meissä sisäisesti, kun Jeesus on tullut meihin asumaan ja ottanut hallituksen. Ja Hän seisoo ovella ja kolkuttaa, jos ei vielä ole päässyt sisälle.

• + kirjoitti:

on todellakin meissä sisäisesti, kun Jeesus on tullut meihin asumaan ja ottanut hallituksen. Ja Hän seisoo ovella ja kolkuttaa, jos ei vielä ole päässyt sisälle.

Jeesuksen sanat jotenkin tähäntyyliin.....meidän sisimmästämme löytyy täysin puhdas ja oivaltava tietoisuus, kunhan tämän maallinen 'karsta' on kopisteltu sen ympäriltä pois.
        Mehän elämme fyysisessä aineellisuudessa, jossa raha ym.on sumentanut mielemme todelliselta totuudelta.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Jeesuksen sanat jotenkin tähäntyyliin.....meidän sisimmästämme löytyy täysin puhdas ja oivaltava tietoisuus, kunhan tämän maallinen 'karsta' on kopisteltu sen ympäriltä pois.
        Mehän elämme fyysisessä aineellisuudessa, jossa raha ym.on sumentanut mielemme todelliselta totuudelta.

Lapsen sisin on sellainen kuin kuvasit. Mutta kun tuo "karsta" on päässyt sisimpäämme, meidän tulee kääntyä tai ihan kirjaimellisesti Jumalan Sanasta käännettynä, meidät tulee palauttaa sellaisiksi kuin lapset.
        Me saamme tulla aivan sellaisina kuin olemme takaisin Isän tykö, joka sitten kyllä pyyhkäisee tuon karstan pois sisintä myöten sydämen ympärileikkauksella.

Toivon, että lukisit oheisen Rakkauskirjeen Isältä Sinulle.
        http://www.fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

• + kirjoitti:

Lapsen sisin on sellainen kuin kuvasit. Mutta kun tuo "karsta" on päässyt sisimpäämme, meidän tulee kääntyä tai ihan kirjaimellisesti Jumalan Sanasta käännettynä, meidät tulee palauttaa sellaisiksi kuin lapset.
        Me saamme tulla aivan sellaisina kuin olemme takaisin Isän tykö, joka sitten kyllä pyyhkäisee tuon karstan pois sisintä myöten sydämen ympärileikkauksella.

Toivon, että lukisit oheisen Rakkauskirjeen Isältä Sinulle.
        http://www.fathersloveletter.com/Finnish/textfinnish.html

puoltavat näkemystä suuresta Rakkauden lähteestä ja meissä kaikissa olevasta 'sielusta', on tätä samaa kokonaisuutta.

Lapsi on vilpitön siihen asti kunnes fyysinen ympäristö alkaa vaikuttamaan negatiivisesti.
        Tukahduttamiskeinoja on monia, mutta pienestä lapsesta kyllä huomaa, että muistot sieltä mistä on tullut, ovat osin tallella.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

puoltavat näkemystä suuresta Rakkauden lähteestä ja meissä kaikissa olevasta 'sielusta', on tätä samaa kokonaisuutta.

Lapsi on vilpitön siihen asti kunnes fyysinen ympäristö alkaa vaikuttamaan negatiivisesti.
        Tukahduttamiskeinoja on monia, mutta pienestä lapsesta kyllä huomaa, että muistot sieltä mistä on tullut, ovat osin tallella.

Isältä Sinulle?

Sinä olet tullut tähän maailmaan äitisi kohdusta. Ihmeellisesti Jumala sinut kokoon kutoi silloin.

• + kirjoitti:

Isältä Sinulle?

Sinä olet tullut tähän maailmaan äitisi kohdusta. Ihmeellisesti Jumala sinut kokoon kutoi silloin.

ja siinähän ilmeni täydellinen Rakkaus, joka on yhteydessä meihin.
        Tämä vastaanotin-lähetin on sielu meissä ja on persoonaton, kuten itse lähde.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

ja siinähän ilmeni täydellinen Rakkaus, joka on yhteydessä meihin.
        Tämä vastaanotin-lähetin on sielu meissä ja on persoonaton, kuten itse lähde.

Jos otat vastaan Jeesuksen,
        otat vastaan minut.
        1. Joh. 2:23

Eikä mikään enää erota
        sinua minun rakkaudestani.
        Room. 8:38-39

Tule kotiin, ja järjestän taivaassa
        kaikkien aikojen juhlat.
        Luuk. 15:7

Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
        Ef. 3:14-15

Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Joh. 1:12-13

Minä odotan sinua.
        Luuk. 15:11-32

Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
        Kaikkivaltias Jumala

• + kirjoitti:

Jos otat vastaan Jeesuksen,
        otat vastaan minut.
        1. Joh. 2:23

Eikä mikään enää erota
        sinua minun rakkaudestani.
        Room. 8:38-39

Tule kotiin, ja järjestän taivaassa
        kaikkien aikojen juhlat.
        Luuk. 15:7

Olen aina ollut ja tulen aina olemaan Isä.
        Ef. 3:14-15

Kysyn sinulta: haluatko olla lapseni?
        Joh. 1:12-13

Minä odotan sinua.
        Luuk. 15:11-32

Rakkaudella, Taivaallinen Isäsi
        Kaikkivaltias Jumala

todella täydellinen ja ehdoton Rakkaus ja minun tehtäväni on oivaltaa se.
        Kun olen pystynyt sisäistämään puhtaan Rakkauden, olen valmis ja vapaa jälleensyntymien ketjusta.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

todella täydellinen ja ehdoton Rakkaus ja minun tehtäväni on oivaltaa se.
        Kun olen pystynyt sisäistämään puhtaan Rakkauden, olen valmis ja vapaa jälleensyntymien ketjusta.

Sinun pitää ottaa tuo Rakkaus vastaan. Palata Isän yhteyteen. Se tapahtuu siten, että tulet Jeesuksen tykö, jolloin saat lahjaksi iankaikkisen elämän. Silloin Sinusta on tullut Jumalan lapsi. Ja voit täyttyä tuolla Rakkaudella.

Mutta yksi hyvin vakava asia. Tuo Rakastava Isäsi ei puhu mitään jälleensyntymisketjusta. Hänen Sanastaan voimme lukea näin:
        "ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen,
        mutta senjälkeen tulee tuomio". Ne ihmiset, jotka hylkäävät tuon Isän Rakkauden, eivät Raamatun mukaan saa mitään revanssia enää tämän elämänsä jälkeen.

• + kirjoitti:

Sinun pitää ottaa tuo Rakkaus vastaan. Palata Isän yhteyteen. Se tapahtuu siten, että tulet Jeesuksen tykö, jolloin saat lahjaksi iankaikkisen elämän. Silloin Sinusta on tullut Jumalan lapsi. Ja voit täyttyä tuolla Rakkaudella.

Mutta yksi hyvin vakava asia. Tuo Rakastava Isäsi ei puhu mitään jälleensyntymisketjusta. Hänen Sanastaan voimme lukea näin:
        mutta senjälkeen tulee tuomio". Ne ihmiset, jotka hylkäävät tuon Isän Rakkauden, eivät Raamatun mukaan saa mitään revanssia enää tämän elämänsä jälkeen.

mieltä siitä, että yhdessä elämässä lyötäisiin lopullinen sinetti.
        Tähän malli sisältää epäjohdonmukaisuutta liian paljon ollakseen uskottava.
        Rakkaus ei tunne ehtoja.

• Teemuna
        + kirjoitti:

Olet aika hyvä esimerkki siitä kuinka itsensä saa manipuloitua järjellisestä maailmasta pois.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

mieltä siitä, että yhdessä elämässä lyötäisiin lopullinen sinetti.
        Tähän malli sisältää epäjohdonmukaisuutta liian paljon ollakseen uskottava.
        Rakkaus ei tunne ehtoja.

Eli me olemme nyt Myötäeläjä aivan vastaavassa asetelmassa, jossa ensimmäinen ihminen oli, kun eräs persoona ikäänkuin jotain ihmisiltä piilossa olevaa tietoa omaavana sanoi: Onko Jumala todellakin sanonut ...

Ja mitä tuo olento sitten sanoikaan. Väitti aivan päinvastaista kuin Jumala: Ette suinkaan kuole. Ja sitten kolmannessa vaiheessa lupasi jotain aivan taivaallista tietoa eli vapaasti käännettynä: Ette suinkaan kuole,vaan sillon teidän tajuntanne oikein repeää ... tulette niinkuin Jumala tietämään ....

Ja tätä pajunköyttä meille syötetään edelleen teosofian nimissä.
        Mutta totuus löytyy Jumalan Sanasta, Raamatusta.

• + kirjoitti:

Eli me olemme nyt Myötäeläjä aivan vastaavassa asetelmassa, jossa ensimmäinen ihminen oli, kun eräs persoona ikäänkuin jotain ihmisiltä piilossa olevaa tietoa omaavana sanoi: Onko Jumala todellakin sanonut ...

Ja mitä tuo olento sitten sanoikaan. Väitti aivan päinvastaista kuin Jumala: Ette suinkaan kuole. Ja sitten kolmannessa vaiheessa lupasi jotain aivan taivaallista tietoa eli vapaasti käännettynä: Ette suinkaan kuole,vaan sillon teidän tajuntanne oikein repeää ... tulette niinkuin Jumala tietämään ....

Ja tätä pajunköyttä meille syötetään edelleen teosofian nimissä.
        Mutta totuus löytyy Jumalan Sanasta, Raamatusta.

minun olevan ns. eksyttäjän roolissa, pysyn väittämissäni asioissa.

Varmasti olet myös perillä siitä, että Raamatun sanaa on muokattu useaan otteeseen monien seikkojen seurauksena. Jo Raamatun kirjoittajilla on sananmuodot olleet hakusessa, tämähän on aivan loogista ottaen huomioon vuosikymmenten viiveet muistiinpanoista. (UT)
        Sitten on aivan fakta asia nämä paljon puhutut kirkolliskokoukset, jolloin herrat ovat päättäneet, mitä rahvaalle annetaan ja mitä ei.
        En viitsi nyt eritellä asioita, mutta monesti ne täällä ovat olleet luettavina.
        Kaikesta huolimatta väitän Rakkauden olevan avainsana, jos aiomme edetä henkisellä polulla. Onhan Luoja Rakkaus, asia on päivänselvä.

• Teemuna kirjoitti:

Olet aika hyvä esimerkki siitä kuinka itsensä saa manipuloitua järjellisestä maailmasta pois.

tämä maailma ollut järjellinen pitkään aikaan?
        Vai pidätkö tätä sekamelskaa järjellisenä? Viime vuosituhannen aikana on satoja miljoonia tapettu sodissa ja mikä rooli kirkoilla on ollut taistelujen tuoksinassa?

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

tämä maailma ollut järjellinen pitkään aikaan?
        Vai pidätkö tätä sekamelskaa järjellisenä? Viime vuosituhannen aikana on satoja miljoonia tapettu sodissa ja mikä rooli kirkoilla on ollut taistelujen tuoksinassa?

Järjellinen on tietenkin ollut. Onko ihmisjärki aina kaikkien mielestä ollut hyväksyttävää, on toinen asia. Toisaalta luonto mahdollistaa ihan kaiken mitä teemme ja siten mikään ei ole luonnotonta.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

Varmasti olet myös perillä siitä, että Raamatun sanaa on muokattu useaan otteeseen monien seikkojen seurauksena. Jo Raamatun kirjoittajilla on sananmuodot olleet hakusessa, tämähän on aivan loogista ottaen huomioon vuosikymmenten viiveet muistiinpanoista. (UT)
        Sitten on aivan fakta asia nämä paljon puhutut kirkolliskokoukset, jolloin herrat ovat päättäneet, mitä rahvaalle annetaan ja mitä ei.
        Kaikesta huolimatta väitän Rakkauden olevan avainsana, jos aiomme edetä henkisellä polulla. Onhan Luoja Rakkaus, asia on päivänselvä.

Miten niin luoja on rakkaus, kuinka se ilmenee. Ilmeneekö muille kuin sinulle korviesi välissä. Kuinka luojan rakkaus minulle ilmenee. Anna palaa!

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

En ole kirjoittanut mitään sellaista enkä edes vihjaillut, että Sinä olisit eksyttäjä.

Mutta samoinkuin on olemassa Totuuden henki, on maailmassa eksytyksen henki.

"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen." 1 Joh 4:6.

Jumala on niin suuri ja väkevä ja voimallinen, että Hän on kyllä pystynyt varjelemaan Sanansa. Ja Hänen Sanansa on kokonaan Totuus.

• Teemuna kirjoitti:

Miten niin luoja on rakkaus, kuinka se ilmenee. Ilmeneekö muille kuin sinulle korviesi välissä. Kuinka luojan rakkaus minulle ilmenee. Anna palaa!

minä olen kantani tuonut julki.
        Jos korvieni väli olisi täynnä rakkautta, ei minulla mitään kysyttävää olisikaan, eikä varmaan mitään puuttuisi.
        Nythän minä etsin ja kyselen, kovin harvalla vain on kiinnostusta...ehkäpä tämä on mennyt taas julistusluonteiseksi.

Varsinkaan kun kaikki asiat eivät ole sanoin kuvattavissa.

• Teemuna kirjoitti:

Järjellinen on tietenkin ollut. Onko ihmisjärki aina kaikkien mielestä ollut hyväksyttävää, on toinen asia. Toisaalta luonto mahdollistaa ihan kaiken mitä teemme ja siten mikään ei ole luonnotonta.

on järjestänyt esim. petoeläimille saaliseläimet, tämä on luonnonmukaista.
        Luonnotonta on 'järjellisten' tappaa toisiaan, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

• + kirjoitti:

En ole kirjoittanut mitään sellaista enkä edes vihjaillut, että Sinä olisit eksyttäjä.

Mutta samoinkuin on olemassa Totuuden henki, on maailmassa eksytyksen henki.

"Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, se kuulee meitä; joka ei ole Jumalasta, se ei kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen." 1 Joh 4:6.

Jumala on niin suuri ja väkevä ja voimallinen, että Hän on kyllä pystynyt varjelemaan Sanansa. Ja Hänen Sanansa on kokonaan Totuus.

ottanut kantaa kirkolliskokouksiin, joissa on tekstejä poistettu ym.
        Nämä asiat eivät ole uskonasioita, vaan ylös kirjattua tietoa.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

on järjestänyt esim. petoeläimille saaliseläimet, tämä on luonnonmukaista.
        Luonnotonta on 'järjellisten' tappaa toisiaan, niin fyysisesti kuin henkisestikin.

Ei pidä paikkaansa. Perustele miksi kaikki olisi luonnotonta.
        Et kykene siihen muuten kuin jeesustelemalla koko järkevän asian.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

minä olen kantani tuonut julki.
        Jos korvieni väli olisi täynnä rakkautta, ei minulla mitään kysyttävää olisikaan, eikä varmaan mitään puuttuisi.
        Nythän minä etsin ja kyselen, kovin harvalla vain on kiinnostusta...ehkäpä tämä on mennyt taas julistusluonteiseksi.

Varsinkaan kun kaikki asiat eivät ole sanoin kuvattavissa.

Mitä kyselet ja keneltä. Sinun korviesi väli on täynnä jotain höttöä jota yrität epätoivoisesti purkaa ja itsellesi selittää. Menestystä toivottomalle urallesi.

• Teemuna kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Perustele miksi kaikki olisi luonnotonta.
        Et kykene siihen muuten kuin jeesustelemalla koko järkevän asian.

menet ulos kadulle, ensimmäinen vastaantulija lyö sinua päähän ja lujaa.
        Koetko sen olevan 'luonnonmukaista', näin teoriassa. Makaat neljä- viisi kuukautta, kipua ja tuskaa....toivut vähitellen.
        Ajatteletko jälkeenpäin, olipa luonnonmukaista väkivaltaa?

• Teemuna kirjoitti:

Mitä kyselet ja keneltä. Sinun korviesi väli on täynnä jotain höttöä jota yrität epätoivoisesti purkaa ja itsellesi selittää. Menestystä toivottomalle urallesi.

sinua ei kiinnosta ja etkä koe ollenkaan ymmärtäväsi näitä juttuja, odota muutama vuosi...kyllä se siitä sitten? Noh...voit kuitenkin yrittää.

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

menet ulos kadulle, ensimmäinen vastaantulija lyö sinua päähän ja lujaa.
        Koetko sen olevan 'luonnonmukaista', näin teoriassa. Makaat neljä- viisi kuukautta, kipua ja tuskaa....toivut vähitellen.
        Ajatteletko jälkeenpäin, olipa luonnonmukaista väkivaltaa?

Näin se vaan on. Tässä juuri esimerkki kuinka asioita tajutaan ja ymmärretään.

Ei tietenkään saa ketään lyödä puukolla rintaan, ei ietenkään. Kuitenkaan se ei ole luonnoton suorite. Tyhmä olet jos sen kiellät.

• Teemuna kirjoitti:

Näin se vaan on. Tässä juuri esimerkki kuinka asioita tajutaan ja ymmärretään.

Ei tietenkään saa ketään lyödä puukolla rintaan, ei ietenkään. Kuitenkaan se ei ole luonnoton suorite. Tyhmä olet jos sen kiellät.

'luonnoton' ja 'luonnonmukainen'?

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

'luonnoton' ja 'luonnonmukainen'?

Luonnoton ja luonnonmukainen. Noi on ihmisten keksimiä ilmaisuja ja niitä käytetään päivittäin kommunikoinnin työkaluina.

Oikeasti luonnotonta on vaikea edes yrittää määritellä kun sellaista ei ole meidän näköpiirissämme. Luonnonmukainen on helppo nakki, siihen pystyt sinäkin.

• Teemuna kirjoitti:

Luonnoton ja luonnonmukainen. Noi on ihmisten keksimiä ilmaisuja ja niitä käytetään päivittäin kommunikoinnin työkaluina.

Oikeasti luonnotonta on vaikea edes yrittää määritellä kun sellaista ei ole meidän näköpiirissämme. Luonnonmukainen on helppo nakki, siihen pystyt sinäkin.

on kaiketi sinullekin selvä asia, vai onko?
        Luonnonvastainen tai luonnoton teko ovat käypiä ilmaisuja ihmiselle, koska ihminen valinnoillaan voi määrittää sen, mitä ja millainen on itse.

Tietenkin voidaan ajatella, että luonnossa kaikki on luonnollista, mutta ihmisen pitää asia määritellä.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

on kaiketi sinullekin selvä asia, vai onko?
        Luonnonvastainen tai luonnoton teko ovat käypiä ilmaisuja ihmiselle, koska ihminen valinnoillaan voi määrittää sen, mitä ja millainen on itse.

Tietenkin voidaan ajatella, että luonnossa kaikki on luonnollista, mutta ihmisen pitää asia määritellä.

"Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötätodistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan." (Room 2:14-16)

• + kirjoitti:

"Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötätodistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä - sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan." (Room 2:14-16)

vastaus kirkolliskokouksissa väännettyihin päätöksiin?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

vastaus kirkolliskokouksissa väännettyihin päätöksiin?

Tuo oli vastaus keskusteluun luonnollisesta ja luonnottomuudesta. Jumalan laki on kirjoitettu ihmisten sydämiin.

Minä en tunne noita kirkolliskokouksen pöytäkirjoja. Mutta Jumalan minä tunnen. Ja tiedän, että Hänen Sanansa on luotettava.

Annapa joku linkki tai kerro, mikä on tuo ongelma, johon viittaat, ja joka synnyttää Sinussa epäluottamuksen Raamattuun Jumalan Sanana.

• + kirjoitti:

Tuo oli vastaus keskusteluun luonnollisesta ja luonnottomuudesta. Jumalan laki on kirjoitettu ihmisten sydämiin.

Minä en tunne noita kirkolliskokouksen pöytäkirjoja. Mutta Jumalan minä tunnen. Ja tiedän, että Hänen Sanansa on luotettava.

Annapa joku linkki tai kerro, mikä on tuo ongelma, johon viittaat, ja joka synnyttää Sinussa epäluottamuksen Raamattuun Jumalan Sanana.

kuolema, onkohan siitä kaksi eri versiota?

Ylipäätään voidaan keskustella siitä, voisiko Jumala olla persoona?
        Raamatun sanotaan olevan persoonallisen Jumalan henkeyttämä sanoma.
        Missä kohtaa tällainen väite uskottavasti ilmenee, edes Raamatussa?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

kuolema, onkohan siitä kaksi eri versiota?

Ylipäätään voidaan keskustella siitä, voisiko Jumala olla persoona?
        Raamatun sanotaan olevan persoonallisen Jumalan henkeyttämä sanoma.
        Missä kohtaa tällainen väite uskottavasti ilmenee, edes Raamatussa?

Raamatussa on useita katkelmia siitä, mitä tapahtui Juudan kuolemassa. Ne ovat toisiaan täydentäviä, ja niistä saa varsin tarkan kokonaiskuvan.

Ylösnousemuksensa jälkeenJeesus sanoi kahdelle:
        "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet! Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?" Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

Jeesus sanoo tässä selvästi, että kaikki, mitä profeetat ovat kirjoittaneet ja puhuneet pitäisi uskoa. Tällaisia vastaavia kohtia on Raamatussa monta.

Paavali kirjoittaa nuorelle Timoteukselle:
        "koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös ... "

Timoteus oli lapsuudestaan saakka tietenkin lukenut Vanhan Testamentin kirjoituksia, mutta nyt Paavali jatkaa ja sanoo, jokainen kirjoitus, joka on synytynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ... Ja nämä kirjoitukset eli apostolien opetus on meille tallennettu Uuteen Testamentiinn.

Se, että Jumala on persoona, siitä olen tässäkin ketjussa jo kirjoittanu paljon alken siitä, että Jumala itse omin käsin teurasti eläimet, valmisti nahasta vaatteet, omin käsin puki Aadamin ja Eevan. Ja tämä kerrotaan Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa, josta Jeesus itse siis todisti, että se on totta, kuten äsken kerroin. Mooses todistaa nimenomaan Jeesuksesta kirjoittaessaan Vaimon siemenestä, joka murskaa käärmeen pään jne.

• + kirjoitti:

Raamatussa on useita katkelmia siitä, mitä tapahtui Juudan kuolemassa. Ne ovat toisiaan täydentäviä, ja niistä saa varsin tarkan kokonaiskuvan.

Ylösnousemuksensa jälkeenJeesus sanoi kahdelle:
        "Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet! Eikö Kristuksen pitänyt tätä kärsimän ja sitten menemän kirkkauteensa?" Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu."

Jeesus sanoo tässä selvästi, että kaikki, mitä profeetat ovat kirjoittaneet ja puhuneet pitäisi uskoa. Tällaisia vastaavia kohtia on Raamatussa monta.

Paavali kirjoittaa nuorelle Timoteukselle:
        "koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös ... "

Timoteus oli lapsuudestaan saakka tietenkin lukenut Vanhan Testamentin kirjoituksia, mutta nyt Paavali jatkaa ja sanoo, jokainen kirjoitus, joka on synytynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ... Ja nämä kirjoitukset eli apostolien opetus on meille tallennettu Uuteen Testamentiinn.

Se, että Jumala on persoona, siitä olen tässäkin ketjussa jo kirjoittanu paljon alken siitä, että Jumala itse omin käsin teurasti eläimet, valmisti nahasta vaatteet, omin käsin puki Aadamin ja Eevan. Ja tämä kerrotaan Ensimmäisessä Mooseksen kirjassa, josta Jeesus itse siis todisti, että se on totta, kuten äsken kerroin. Mooses todistaa nimenomaan Jeesuksesta kirjoittaessaan Vaimon siemenestä, joka murskaa käärmeen pään jne.

ja 'suistuminen alas', siten että sisikalut valuivat ulos ovat (Apt.)toisiaan täydentäviä, niin mitkä asiat lopultakaan ovat ristiriitaisia?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

ja 'suistuminen alas', siten että sisikalut valuivat ulos ovat (Apt.)toisiaan täydentäviä, niin mitkä asiat lopultakaan ovat ristiriitaisia?

Kuten sanoin, nuo ovat toisiaan täydentäviä tekstejä.

Kaikki tiesivät, mitä oli tapahtunut. Juudas meni ja hirttäytyi. Ylipapitkin sen tiesivät. Ja kun elettiin noita päiviä, jolloin kaikki puhuivat tuosta, sanoo Pietari tuosta tapahtumasta,että Juudas suistui alas ja pakahtui keskeltä. Ei Pietari mitään puppua olisi voinut kertoa tapahtumasta, joka oli ollut kohu-uutinen ympäri Jerusalemia. Juudas meni ja hirttäytyi ja tuossa tilanteessa tapahtui myös se, että hän suistui alas ainakin hirttopuustaan, ehkä korkeammaltakin, riippuen siitä mihin oli köyden laittanut. Ja samalla hän pakahtui keskeltä, niin että sisälmykset tulivat ulos. Tästä on myös perimätietoa, miten tuo tarkkaan ottaen tapahtui, mutta siitä en tahdo spekuloida.

Juudaan kuolemaan liittyvät kaikki asiat menivät Vanhan Testamentin usean eri ennustuksen mukaisesti. Juudaan kuolema jos mikä kertoo Raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan Sanaa.

• + kirjoitti:

Kuten sanoin, nuo ovat toisiaan täydentäviä tekstejä.

Kaikki tiesivät, mitä oli tapahtunut. Juudas meni ja hirttäytyi. Ylipapitkin sen tiesivät. Ja kun elettiin noita päiviä, jolloin kaikki puhuivat tuosta, sanoo Pietari tuosta tapahtumasta,että Juudas suistui alas ja pakahtui keskeltä. Ei Pietari mitään puppua olisi voinut kertoa tapahtumasta, joka oli ollut kohu-uutinen ympäri Jerusalemia. Juudas meni ja hirttäytyi ja tuossa tilanteessa tapahtui myös se, että hän suistui alas ainakin hirttopuustaan, ehkä korkeammaltakin, riippuen siitä mihin oli köyden laittanut. Ja samalla hän pakahtui keskeltä, niin että sisälmykset tulivat ulos. Tästä on myös perimätietoa, miten tuo tarkkaan ottaen tapahtui, mutta siitä en tahdo spekuloida.

Juudaan kuolemaan liittyvät kaikki asiat menivät Vanhan Testamentin usean eri ennustuksen mukaisesti. Juudaan kuolema jos mikä kertoo Raamatun olevan erehtymätöntä Jumalan Sanaa.

ja siinä varsinkin JT: ovat mestareita.
        Mitenkä on ymmärrettävissä, että periaatteessa kaikille 'kristityille' tarkoitettu, tärkeä teos on miltei mahdoton ymmärtää?
        On omia käännöksiä, kiistoja alkuteksien merkityksistä, kaikilla suuntauksilla omat tulkinnat.
        Papit sekoilevat, yksi ryhmittymä naispappeutta, toinen homoliittoja ja mitä vielä vastaan...Estonia upposi, "oliko Jumala nukkumassa" piispa kyseli.
        Että tallaista...mitä mieltä olet Juudaksen evankeliumista, siitä joka on jostain syystä jätetty Raamatusta pois?

• Teemuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

Mitenkä on ymmärrettävissä, että periaatteessa kaikille 'kristityille' tarkoitettu, tärkeä teos on miltei mahdoton ymmärtää?
        On omia käännöksiä, kiistoja alkuteksien merkityksistä, kaikilla suuntauksilla omat tulkinnat.
        Papit sekoilevat, yksi ryhmittymä naispappeutta, toinen homoliittoja ja mitä vielä vastaan...Estonia upposi, "oliko Jumala nukkumassa" piispa kyseli.
        Että tallaista...mitä mieltä olet Juudaksen evankeliumista, siitä joka on jostain syystä jätetty Raamatusta pois?

Miksi ihmeessä tollasia pitää kysellä tolloilta. Onko sussa tiettyjä masokismin ominaisuuksia. Oikeinko oletat saavasi jänkähihhulien taholta mitään uutta ja hienon oivaltavaa ajatusta vastaukseksi kysymykseesi.

Mikä sua muuten ahistaa?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Olet oikeassa siinä, että JT:t ovat mestareita selittämään kaiken.
        Minä taas en oikeastaan selitä mitään. Minä uskon kaiken, mitä Raamattu sanoo. Uskon, että joka ikinen sana on totta. Kirjain kirjaimelta.

Ja meillä on esimerkiksi UT:n kirjoituksista niin paljon lähdetekstejä, aivan uskomaton määrä, että yhdenkään kirjaimen paikasta ei voi olla epäselvyyttä.

• Teemuna kirjoitti:

Miksi ihmeessä tollasia pitää kysellä tolloilta. Onko sussa tiettyjä masokismin ominaisuuksia. Oikeinko oletat saavasi jänkähihhulien taholta mitään uutta ja hienon oivaltavaa ajatusta vastaukseksi kysymykseesi.

Mikä sua muuten ahistaa?

viime viestisi klo 23.32!!!
        Eikö pikkupoikien nukkumaanmenoaika ole jotain 21.30, koeta muistaa?

• + kirjoitti:

Olet oikeassa siinä, että JT:t ovat mestareita selittämään kaiken.
        Minä taas en oikeastaan selitä mitään. Minä uskon kaiken, mitä Raamattu sanoo. Uskon, että joka ikinen sana on totta. Kirjain kirjaimelta.

Ja meillä on esimerkiksi UT:n kirjoituksista niin paljon lähdetekstejä, aivan uskomaton määrä, että yhdenkään kirjaimen paikasta ei voi olla epäselvyyttä.

etkä ajattele asioitten loogisuutta ollenkaan, vai?
        Sinua on tosiaan lyöty jo pikkupikana isolla kirkkoraamatulla päähän.

Toisaalta ei minulla ole mitään oikeutta arvostella kenenkään tapoja uskonasioissa, eikä muissa asioissa.
        Jokainen viimekädessä ratkaisee ihan itse, mihin uskoo ja miten se ilmenee.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

etkä ajattele asioitten loogisuutta ollenkaan, vai?
        Sinua on tosiaan lyöty jo pikkupikana isolla kirkkoraamatulla päähän.

Toisaalta ei minulla ole mitään oikeutta arvostella kenenkään tapoja uskonasioissa, eikä muissa asioissa.
        Jokainen viimekädessä ratkaisee ihan itse, mihin uskoo ja miten se ilmenee.

No en vielä tähän päivään mennessä ole törmännyt minkäänlaiseen epäloogisuuteen.

Se, että Raamattu on totta, että se todella on Jumalan Sanaa, oli minulle hyvin tärkeä kysymys, kun olin nuori. Minun oli saatava asiasta varmuus. Ja sainhan minä. Kului muutama vuosi, ja tiesin, että Raamattu on Jumalan Sanaa kirjain kirjaimelta. Ja kun aloin oikein ymmärtää Raamattua, kun Sana alkoi avautua, se oli ihmeellistä. Ja on edelleen.

• 676566765

Meidän nk. pakanausko sisälsi mystisiä olentoja ja se katsottiin taika-uskoksi jota sitten ristiretkien ja muiden miekkailujen jälkeen pyrittiin kitkemään ja saatiin poiskitketyksi. Se korvatiin vielä mahdottomammalla yliuonnollisella jumalalla, kaikkivoipaisella itämailta tuodulla taika-ukolla. Aikasmoista sähellystä tämä kristinuskoksi kutsuttu maagisiin olentoihin perustuva taikausko. Nyt on sitten tulossa nämä humanoideja jumalaisina olentoina pitävät hihut ym maailmanlopun ennustelijat. Voi tätä taikauskon määrää...naurettavinta on että eduskunta aloittaa istuntokautensa käymällä rituaaleissa joissa hymistään yliluonnollisesta väliinpuuttujasta ja sille veisataan virsiä ....aaaahhhahhahaa

• Teemuna

Hyvä. Oikein hyvä.

• ja rituaalit toistuvat.
        Tässä pitäisi nyt käsittää, että 'palvonnan' kohde on 'persoonallinen' Jumala, samalla kun persoonattomalla ei ole asioitten kanssa mitään tekemistä.

• arjuuna
        Myötäeläjä kirjoitti:

ja rituaalit toistuvat.
        Tässä pitäisi nyt käsittää, että 'palvonnan' kohde on 'persoonallinen' Jumala, samalla kun persoonattomalla ei ole asioitten kanssa mitään tekemistä.

haluaisi tuota persoonatonta kutsua jumalaksi, sillä se sekottuu heti tuksi pesoonalliseksi kun ajattelemme sitä jumalana.
        Sanoisin stiä kaiken lähteeksi, niin sitä ei voisi sekoittaa persoonalliseksi jumalaksi
        Kun ajattelemme sen ajattomaksi kaiken lähteeksi jota ei voi edes ajatella, eikä uskoa sitä olemassa olevaksi,
        sillä heti kun uskomme sen olevan, niin se muuttuu peroonalliseksi, eikä se ole enään mitään.
        Emmekä voi mennä sen luokse, sillä se tulee luoksemme kun valheellisuus on ymmärretty, joten tie sinne on yksisuuntainen

• arjuuna kirjoitti:

haluaisi tuota persoonatonta kutsua jumalaksi, sillä se sekottuu heti tuksi pesoonalliseksi kun ajattelemme sitä jumalana.
        Sanoisin stiä kaiken lähteeksi, niin sitä ei voisi sekoittaa persoonalliseksi jumalaksi
        Kun ajattelemme sen ajattomaksi kaiken lähteeksi jota ei voi edes ajatella, eikä uskoa sitä olemassa olevaksi,
        sillä heti kun uskomme sen olevan, niin se muuttuu peroonalliseksi, eikä se ole enään mitään.
        Emmekä voi mennä sen luokse, sillä se tulee luoksemme kun valheellisuus on ymmärretty, joten tie sinne on yksisuuntainen

sana on juntattu lujasti päihin, niin lujasti että papit kirkoissa ihmettelevät Jumalan sallivuutta ja puuttumattomuutta maailmassa tapahtuviin ilmiöihin.

• Myötäeläjä kirjoitti:

sana on juntattu lujasti päihin, niin lujasti että papit kirkoissa ihmettelevät Jumalan sallivuutta ja puuttumattomuutta maailmassa tapahtuviin ilmiöihin.

käsitellään 'persoonallisella' Jumaluudella.
        Tässä meillä on sarkaa käsitellä näin ja nyt, Jumaluus?

Esimerkki...Me olemme....Jumala on.

• Myötäeläjä kirjoitti:

käsitellään 'persoonallisella' Jumaluudella.
        Tässä meillä on sarkaa käsitellä näin ja nyt, Jumaluus?

Esimerkki...Me olemme....Jumala on.

Onhan tämä herranähköön tärkeä asia kaikelle kansalle.
        Meille saarnataan ja ylipäätään kaikissa kannanotoissa todistetaan persoonallisesta Jumalasta.
        Tämä on maailmanlaajuinen ilmiö ja ihmis'sielut ovat tähän uskoon lujasti sidoksissa.

Mitenkä se meidän alkulähteemme pitäisi ymmärtää? Persoonallinen vaiko persoonaton?

• Myötäeläjä kirjoitti:

Onhan tämä herranähköön tärkeä asia kaikelle kansalle.
        Meille saarnataan ja ylipäätään kaikissa kannanotoissa todistetaan persoonallisesta Jumalasta.
        Tämä on maailmanlaajuinen ilmiö ja ihmis'sielut ovat tähän uskoon lujasti sidoksissa.

Mitenkä se meidän alkulähteemme pitäisi ymmärtää? Persoonallinen vaiko persoonaton?

ottakaa kantaa elintärkeään asiaan.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

ottakaa kantaa elintärkeään asiaan.

"RAAMATTU - kirjojen joukossa - on kirja, joka oikealle etsijälle antaa oikean vastauksen.
        Ja se antaa varman vastauksen. Mutta vain sille, joka etsii todellista tietoa ja totuutta.
        MUTTA! RAAMATTU ei voi estää ketään valehtelemasta itselleen, jos joku niin tahtoo tehdä.
        Mutta ei se kai viisasta ole, että valehtelemalla pettää oman sielunsa."

• + kirjoitti:

"RAAMATTU - kirjojen joukossa - on kirja, joka oikealle etsijälle antaa oikean vastauksen.
        Ja se antaa varman vastauksen. Mutta vain sille, joka etsii todellista tietoa ja totuutta.
        MUTTA! RAAMATTU ei voi estää ketään valehtelemasta itselleen, jos joku niin tahtoo tehdä.
        Mutta ei se kai viisasta ole, että valehtelemalla pettää oman sielunsa."

ja näin luonnollista elämänkokemusta, tämä on hyvä.

'Ota Raamattu käteen ja lue', jospa asiantila olisikin niin yksinkertainen.
        Onko Jumala kirjoittanut Raamatun ja allekirjoittanut teoksen?

• Myötäeläjä kirjoitti:

ja näin luonnollista elämänkokemusta, tämä on hyvä.

'Ota Raamattu käteen ja lue', jospa asiantila olisikin niin yksinkertainen.
        Onko Jumala kirjoittanut Raamatun ja allekirjoittanut teoksen?

ovat Raamatun kertomukset ja mikä lienee Jumalan osuus niissä?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

ovat Raamatun kertomukset ja mikä lienee Jumalan osuus niissä?

Jokainen kirjoitus on syntynyt Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta.
        Kun luet Sanaa, tulet huomaamaan, että se todella on Jumalan Sanaa.

Mutta sitten toinen asia. Sinun on kohdattava Jeesus.
        Ja hyvä puoli tässä on se, että Jeesus haluaa kohdata sinut.
        Voi kuinka Hän odottaakaan, että avaisit sydämesi oven Hänelle.
        Hän ei nimittäin tee väkivaltaa, eikä tempaise tuota ovea auki.
        Hän vain kolkuttaa, ja jos joku avaa ovensa, niin sitten tapahtuu.

Sinun olisi hyvä mennä johonkin hengelliseen tilaisuuteen, jossa julistetaan Jeesusta.
        Katsohan, siellä missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä,
        siellä Jeesus itse on Henkensä kautta läsnä.
        Siellä joku voi myös johdattaa sinut Jeesuksen tykö.

• + kirjoitti:

Jokainen kirjoitus on syntynyt Jumalan Pyhän Hengen vaikutuksesta.
        Kun luet Sanaa, tulet huomaamaan, että se todella on Jumalan Sanaa.

Mutta sitten toinen asia. Sinun on kohdattava Jeesus.
        Ja hyvä puoli tässä on se, että Jeesus haluaa kohdata sinut.
        Voi kuinka Hän odottaakaan, että avaisit sydämesi oven Hänelle.
        Hän ei nimittäin tee väkivaltaa, eikä tempaise tuota ovea auki.
        Hän vain kolkuttaa, ja jos joku avaa ovensa, niin sitten tapahtuu.

Sinun olisi hyvä mennä johonkin hengelliseen tilaisuuteen, jossa julistetaan Jeesusta.
        Katsohan, siellä missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimessä,
        siellä Jeesus itse on Henkensä kautta läsnä.
        Siellä joku voi myös johdattaa sinut Jeesuksen tykö.

En ole vakuuttunut siitä, että Raamattu olisi Jumalan sanaa, eihän Hänellä voi olla tarvetta kirjoitella meille ehtoja.
        Opetuksia ja neuvoja kyllä löytyy, kuten monista muistakin teoksista, ne ovat sitten taas puhtaasti aikalaisten viisaitten mietteitä.
        Perustuukohan tämä sanonta, missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimissä, siellä Jeesus on läsnä......suggestiiviseen ilmiöön?

Tapahtuuhan kaikki ns. todellinen hengellinen liikenne 'sisäisesti', ulkopuolisilla asioilla ei liene merkitystä, ellei manipulointia oteta huomioon.

• Myötäeläjä kirjoitti:

En ole vakuuttunut siitä, että Raamattu olisi Jumalan sanaa, eihän Hänellä voi olla tarvetta kirjoitella meille ehtoja.
        Opetuksia ja neuvoja kyllä löytyy, kuten monista muistakin teoksista, ne ovat sitten taas puhtaasti aikalaisten viisaitten mietteitä.
        Perustuukohan tämä sanonta, missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimissä, siellä Jeesus on läsnä......suggestiiviseen ilmiöön?

Tapahtuuhan kaikki ns. todellinen hengellinen liikenne 'sisäisesti', ulkopuolisilla asioilla ei liene merkitystä, ellei manipulointia oteta huomioon.

Olikohan Jeesus yksi tämän asian lähettiläs....siis 'sisäisen jumaluuden'?

Jumaluus on meissä 'sisäisesti'.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

"Perustuukohan tämä sanonta, missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimissä, siellä Jeesus on läsnä......suggestiiviseen ilmiöön?"

Ei, vaan Jeesuksen itsensä antamaan lupaukseen.

• + kirjoitti:

"Perustuukohan tämä sanonta, missä kaksi tai kolme on koolla Jeesuksen nimissä, siellä Jeesus on läsnä......suggestiiviseen ilmiöön?"

Ei, vaan Jeesuksen itsensä antamaan lupaukseen.

Selvennäppä. mihin 'lupaukseen'?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Selvennäppä. mihin 'lupaukseen'?

Jeesus sanoi:

"Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut Minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Matt 18:20

• kokija
        Myötäeläjä kirjoitti:

" 'Persoonallinen'
        sana on juntattu lujasti päihin, niin lujasti että papit kirkoissa ihmettelevät Jumalan sallivuutta ja puuttumattomuutta maailmassa tapahtuviin ilmiöihin. "

Vinha oivallus. Persoonaton jumalahan toimii kaikkialla kaikkien tapahtumine ylläpitäjänä. Jumalassa ei ole vikaa, jumalakäsitystä muuttamalla saisimme Hänestä tietoa eritavalla. Persoonallinen on yhtä hyvä, mutta joku toiminnallisuus jää käsityksen ulkopuolelle sen mallin mukaan ajateltaessa.

Tietoa voidaan vastaanottaa pitkälti sen mukaan, millainen on maailmankuva. Kun maailmankuva on leveä ja lavea, joka ei poissulje paljonkaan, voidaan vastaanottaa laajasti monenlaista tietoa. Maailmankuva on kuitenkin aina häkki, joka rajoittaa tiedon jollekin asteelle.

Totuuden näkeminen perustunee siihen, ettei ole maailmankuvaa. Maailmankuva sisältää ennakko-oletuksen maailman tilasta.

Olen kuullut kun piispa kysyy, "miksi Jumala sallii tällaista?". Piispan pitäisi jotain tietää näin maalaisjärjellä ajatellen. Heti havaitsemme ilman miettimisiä ja syvällisiä logiikoita, että sielujen kierrättäminen maailmassa selittää suuren osan maailman tapahtumista. Mitä kylvää sitä niittää, joka lukee raamatussa, olisi vastaus piispalle. Ihme ettei kiertosysteemiä ole nähty laajemmin tai tunnusteta julkisesti.

Ehkei uskalleta tunnustaa että kierrämme ja teot seuraavat väsymättömästi.

• kokija kirjoitti:

" 'Persoonallinen'
        sana on juntattu lujasti päihin, niin lujasti että papit kirkoissa ihmettelevät Jumalan sallivuutta ja puuttumattomuutta maailmassa tapahtuviin ilmiöihin. "

Vinha oivallus. Persoonaton jumalahan toimii kaikkialla kaikkien tapahtumine ylläpitäjänä. Jumalassa ei ole vikaa, jumalakäsitystä muuttamalla saisimme Hänestä tietoa eritavalla. Persoonallinen on yhtä hyvä, mutta joku toiminnallisuus jää käsityksen ulkopuolelle sen mallin mukaan ajateltaessa.

Tietoa voidaan vastaanottaa pitkälti sen mukaan, millainen on maailmankuva. Kun maailmankuva on leveä ja lavea, joka ei poissulje paljonkaan, voidaan vastaanottaa laajasti monenlaista tietoa. Maailmankuva on kuitenkin aina häkki, joka rajoittaa tiedon jollekin asteelle.

Totuuden näkeminen perustunee siihen, ettei ole maailmankuvaa. Maailmankuva sisältää ennakko-oletuksen maailman tilasta.

Olen kuullut kun piispa kysyy, "miksi Jumala sallii tällaista?". Piispan pitäisi jotain tietää näin maalaisjärjellä ajatellen. Heti havaitsemme ilman miettimisiä ja syvällisiä logiikoita, että sielujen kierrättäminen maailmassa selittää suuren osan maailman tapahtumista. Mitä kylvää sitä niittää, joka lukee raamatussa, olisi vastaus piispalle. Ihme ettei kiertosysteemiä ole nähty laajemmin tai tunnusteta julkisesti.

Ehkei uskalleta tunnustaa että kierrämme ja teot seuraavat väsymättömästi.

'Jälleensyntymä' on poistettu kristillisistä opeista, mikä on suuri vahinko.
        Olisi hyvin johdonmukaista sen tiedon avulla asioita pohtia ja nimenomaan ymmärtää.
        Tässä tilanteessa asioita selvitetään järjenvastaisesti, jopa nurinkurisesti.

• sappua

Kaikkeus, eli Jumala ei voi minun ymmärrykseni mukaan olla persoona, eikä persoonallinen, koska persoonat kuuluvat polaarisuuteen ja heitä on useita. Jumala on ainutkertainen Ykseys, eli Kaikkeus. Me kaikki olevaiset olemme osia Jumalan kaikkeudesta, muttei meistä kukaan ole kaikkeus.

• Tässä on kompastuskivi, kun asioita pohditaan syvällisemmin.

Persoonallinen Jumala ja persoonaton Jumala....väitän ihmiskunnan olleen harhaanjohdatettuja 'persoonallisella' Jumalalla.
        Näin se vain jatkuu, meille opetetaan ja puhutaan 'persoonallisesta' Jumalasta.

Persoonaton Jumala on kuitenkin kaiken lähde, siis KAIKEN.
        Kun rukoilette, suunnatkaa toiveenne..pyyntönne..kaipauksenne...mitä ikinä tulee mieleenne kaikki ITSEENNE ja siihen 'persoonalliseen osaan' jota sanotaan sieluksi. Tämä on 'väline' kommunikointiin 'persoonattoman Jumalan välille ja mitään yliluonnollista ei asiaan sisälly. Kaikki on luonnollista ja luontevaa paljon enemmän mitä pystyn kirjoittamaan.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Tässä on kompastuskivi, kun asioita pohditaan syvällisemmin.

Persoonallinen Jumala ja persoonaton Jumala....väitän ihmiskunnan olleen harhaanjohdatettuja 'persoonallisella' Jumalalla.
        Näin se vain jatkuu, meille opetetaan ja puhutaan 'persoonallisesta' Jumalasta.

Persoonaton Jumala on kuitenkin kaiken lähde, siis KAIKEN.
        Kun rukoilette, suunnatkaa toiveenne..pyyntönne..kaipauksenne...mitä ikinä tulee mieleenne kaikki ITSEENNE ja siihen 'persoonalliseen osaan' jota sanotaan sieluksi. Tämä on 'väline' kommunikointiin 'persoonattoman Jumalan välille ja mitään yliluonnollista ei asiaan sisälly. Kaikki on luonnollista ja luontevaa paljon enemmän mitä pystyn kirjoittamaan.

Sinä pohdit syvällisiä. Mutta se ei pelasta sinua.
        Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut.
        Hän on Viisaus, joka kutsuu sinua: joka Minut löytää, löytää elämän. (San 8)

Tärkeintä ennen kaikkea muuta siis on, että kohtaamme Jeesuksen.
        Että tulemme Hänen tykönsä, kuten Jeesus asian ilmaisi.

Tämä kohtaaminen on siis kaikkein tärkeintä. Ja se voi tapahtua, kun meille julistetaan pelastuksen evankeliumia, ilosanomaa Jeesuksesta. Usko tulee kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen Sanan kautta. Kristuksen Sana (Rhema) ei tarkoita yleistä ilmoitusta (logos) vaan erityistä ilmoitusta, Kristuksen henkilökohtaista Sanaa. Eli kun meille julistetaan Pyhän Hengen voitelussa pelastuksen evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta, niin se on kuin tien raivaamista Messiaalle, joka lähestyy meitä sitten henkilökohtaisesti. Hän tulee sydämemme ovelle ja kolkuttaa. Jos kuulemme Hänen äänensä ja avaamme oven, Hän käy sydämemme ovesta sisälle. Tuosta hetkestä, tuosta kohtaamisesta, alkaa ateriayhteys, suhde, jossa sinä ja Jeesus tunnette toisenne.

Siksi tuossa aiemmin kehoitin sinua menemään jonnekin, jossa Jeesukseen uskovat ovat koolla. Siellä voit kohdata Jeesuksen.

• arjuuna

NO nyt tällä palstalla on päästy siihen pelotteluvaiheeseen jolla uskovat kypstyttävät ihmistä uskomaan tuohon illuusioon
      Miten persoonallinen jumala voi pelastaa persoonattoman ihmismien persoonaton ajaton kuolematon eikä persoonaton tarvitse pelastajaa
      JOTEN persoonallisen jumalan täytyy olla ihmisen luomus koska ihminen on ainut persoonallinen maailmassa, eikä eläimillä ole omia jumalia niinkuin ihmisellä
      Me olemme osa tuota ajatonta peroonatonta elämää, mutta olemme menettäneet ajattomuutemme kun kehityksen kautta materiasta syntynyt ajatus syntyi ja se tietättään
      synnytti persoonan, ja tuo persoona on se perisynti joka seuraa meitä perimänä
      niinkauan kuin ymmärrämme miten se on syntynyt, ja miksi se on syyn ja seurauksen lain alainen, ja kun ymmärrämmee sen totaalisesti, niin silloin egomme kuoleutuu pois
      ja meidän materian synnyttämä psykologinen aika päättyy ja yhdymme tuohon ajattomaan elämään jo täällä maan päällä ollessamme
      Samalla päättyy kaikki kärsimys tuka ahhditus ja väkivaltaisuus, ja se ontodellinen ylösnousemus, jossa ihmine kohoaa aivan uudelle henkiselle tasolle
      Ja tämä on kaikille sama kuuluipa ihminen mihin uskontoon tai aateeseen tahansa
      eikä se ole uskon asia, vaan ymmärryksen ja oivalluksen

• On se kumma, kuinka kova tarve on uhkailla ja maalailla synkkiä tulevaisuudenkuvia'et pelastu' tyyliin.
        Ei Jeesuskaan tuominnut, jos niin väitetään silloin Hänen sanomansa ihmisille on taas tulkittu.
        Kun joku tuomitsee, on se tietämätön ihminen. Oivallusta ynnä sen myötä puhdasta tietoa omaava ei tuomitse edes vahingossa.

• No, kuinka itse olet käytännössä ja arkisessa elämässä tiedostanut uuden 'luomuksesi'?

• arjuuna

RAAMATTU ei puhu elämän kiertokulusta, ei tietenkään koska silloin paljastuisi totuus kristin uskosta
      KRistin uskohan haluaa sielulle ikuisen elämän kuoleman jälkeen taivaassa, ja kun se lupaa sen kuoleman jälkeen niin sielu ei voi vapautua uskon kahleesta tämän maaelämän aikana
      Kun uskon mukaan sielu ei voui vapaua nyt, niin kuoleman jälkeen sen on syyn ja seurauksen lain mukaan tulta takaisin kärsimysten pyörään
      Näin tuolle sielulle pyritään saamaan ikuinen elämä jatkuvien jälleen syntymien kautta, sillä muutoin sillä ei sitä ole, koska se on materiasta syntyisin ja seuraa meitä perisyntinä
      Sielun täytyy tämän maaelämän aikana puhdistautua perimästään jonka jälkeen
      se muutuneena ajattomaksi ja aineettomaksi voi yhtyä lähteeseensä

• Aukino

Ymmärrä Taivas Taivaaksi ja se, että on avaruudessa planeettoja, jotka sopivat elämäämme PAREMMIN kuin tämä Telluksemme, joka on syntien kiroaman lain alainen vielä pitkälti SIIHEN SAAKKA; kunnes KUOLEMA hellittää otteensa!

Ihmiset ÄÄRIMMÄISEN TYHMÄSTI vaativat itselleen kuolemaa, saadessaan henkisiä kolhuja lähimmäisiltään ja itseltään. Todellisuudessa EI OLE syytä niin helposti luopua elämästä ja taistelematta taistelematta väkivalloin, mikä on kuoleman ansa.

• Raamatussa on kohtia, joissa on melko selvästi viitattu jälleensyntymään.
      Mutta onhan tiedossa, että Raamatun tekstejä on muokattu...eli suomeksi 'peukaloitu'.

Kuvitellaan tilanne silloiseen todellisuuteen, jolloin käytiin keskusteluja opetuslasten ja Jeesuksen välillä........

Kysymys Jeesukselle 'kuka teki syntiä, HÄNKÖ vai hänen vanhempansa.....että hänen piti SOKEANA SYNTYMÄÄN?
      Jos on sokeana SYNTYNYT, kuinka sellainen voisi olla ITSE syypää? Mihin se ilmiselvästi viittaa?
      Eikä asia tuntunut olevan vieras kysyjille, päinvastoin.
      Opetuslasten avainkysymys HÄNKÖ....viittaus karmaan on melko selviö.
      Eikä Jeesus ihmetellyt kysymyksen asettelua eikä torjunnut sitä ajatuksena.

• +

Opetuslapset eivät suinkaan viitanneet mihinkään karmaan vaan rabbien (virheelliseen) opetukseen, jonka mukaan 1 Moos 25:22 perusteella ajateltiin, että lapsi voi tehdä syntiä jo äitinsä kohdussa.

• Tätä aihetta ollaan aikaisemmin käsitelty, kuitenkin lienee totta että Jeesuksen aikoihin jälleensyntymistä pidettiin hyvin luonnollisena asiana.

• Pakstori

EEEI, ei usko lunastusuhriin vapauta meitä velvollisuukstamme lain määrämään kohtaloomme, joka ei onneksi kaikilla ole pelkkä rakkaus. Päinvastoin, paitsi alussa, kun saamme vielä vauvoja olla. Todellisuudessa Jeesuksella on paljon vaatimuksia palvelojoilleen, ja aivan kuten maailmasta tiedämme, tiedon ja taidon lisääntyessä saa vaativampia tehtäviä.

"Ei laki vaan usko", tarkoittaa sitä, että saamme uskoa SEN LAIN minkä haluamme, mutta se ei saa liikaa murtaa isiemme perustaa, ellemme oikeasti NIIN erilaiseksi halua muuttua! Mutta laittomuuteen en olisi ketään uskon varjolla viemässä, jokaisella pitää olla hyvät tavat ja tottumukset, ja ammatitaitoa työssään.

• Pakstori

Tiedän, että syntinen omatunto on raskas taakka, jos ei anna sen paatua, jolloin se "on turta ihramöykky", jonka Daavid sanoi vastustajiensa sydämistä.

Siksi se VAPAUS mikä tulee syntien syytöksistä Jeeuksen varsinkin sen antaessa on vapauttavaa ja onnellista kokea, eikä se KOSKAAN miksikään muutu senkään jällkeen kun tulee tehtyä syntiä vielä aivonsa koukeroja parannellessaan liian maailman kirkon näköiseksi. Ei Jumala halua muuttaa kallista indentiteettiäsi - EI MILTÄÄN OSIN, vaan himoineen päivineen se pelastuu, mutta sitten farisijat tulevat vaatimaan kaikkien himojen kuolettamista, mutta eivät lue Salomoa heille, joka ANTOI luvan kaikkiin himoihin kuten myös PAAVALI kun sanoi, että YLPEYS on se himo joka näkee nämä asiat toisella tavalla. Jos sinulla on taipumusta YLPEYTEEN teet monia terveysääntöjä itsellesi ja muille ja KOVUUDELLASI yrität paheksua ihmisten omalle koheolleen omaksuttuja tapoja ITSELLESI miellyttävimmksi. Se ei ole aina hyvää, vaikka joskus se on totta kyllä hieman terveempää, pari sekuntia sillä ehkä elinaikaa lisää saa....

• Olisiko jälleensyntymän omaksuminen vastaus kaikkiin kysymyksiin?

• Elikä 'persoonallinen' jumala on maallisen kehityksen jumala, saamme tuntumaa 'todelliseen' Jumalaan jätettyämme fyysisen tietoisuuden.
      Tämä vaihtelu ei vie meitä Jumallisille tasoille, mutta voimme ymmärtää, oivaltaa suunnattomasti enemmän kuin täällä on mahdollista.
      Persoonaton Jumala on todellisuutta korkeammissa tietoisuuksissa.

• +

Persoonaton Jumala ei ole Jumala ollenkaan, siis Hän, joka sanoo itsestään: "Minä Olen".

• Eiköhän Jumala ole luontaisesti persoonaton, vai kuvitteletko tosiaan että kaiken Luoja on 'persoonallinen'?
        "Tämä tarkoittaa, että voimme vertailla Jumalaa itseemme, koska olemme persoonia maallisessa elämässä."
        Sielu, joka on 'välikappale' persoonallisen ja persoonattoman käsitteille on täysin johdonmukainen.
        Sielu 'kommunikoi' suoraan Jumaluuteen, siltä osin olemme yhtä Jumalan kanssa.

Tietenkin loppupeleissä olemme yhtä, kunnes vain koemme kaikki mahdolliset kokemukset..

• Myötäeläjä kirjoitti:

Eiköhän Jumala ole luontaisesti persoonaton, vai kuvitteletko tosiaan että kaiken Luoja on 'persoonallinen'?
        "Tämä tarkoittaa, että voimme vertailla Jumalaa itseemme, koska olemme persoonia maallisessa elämässä."
        Sielu, joka on 'välikappale' persoonallisen ja persoonattoman käsitteille on täysin johdonmukainen.

Tietenkin loppupeleissä olemme yhtä, kunnes vain koemme kaikki mahdolliset kokemukset..

Elikä, kun kaikki on 'täytetty' olemme valmiita "Taivasten valtakuntaan".

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Eiköhän Jumala ole luontaisesti persoonaton, vai kuvitteletko tosiaan että kaiken Luoja on 'persoonallinen'?

Raamatun ilmoittama Jumala on persoona:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä."

• + kirjoitti:

Raamatun ilmoittama Jumala on persoona:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä."

Et ehkä voi uskottavasti puolustaa näkemystäsi näillä yksittäisillä 'otannaisillasi'.

Kuitenkin se on oikeutesi.
        Olisi ollut hyvin kehittävää keskustella edes yhden ihmisen kanssa aivan avoimesti ilman ennakkoasenteita.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Et ehkä voi uskottavasti puolustaa näkemystäsi näillä yksittäisillä 'otannaisillasi'.

Kuitenkin se on oikeutesi.
        Olisi ollut hyvin kehittävää keskustella edes yhden ihmisen kanssa aivan avoimesti ilman ennakkoasenteita.

Raamatun Jumala

loi taivaat ja maan
        liikkui vetten päällä
        sanoi ... ja tapahui niin
        näki hyvän ja erotti valkeuden pimeydestä ja nimitti valkeuden päiväksi
        teki valot ja asetti ne taivaanvahvuuteen
        loi meren elävät ja taivaan linnut
        teki maan päällä elävät
        loi ihmisen omaksi kuvaksensa

Mielelläni käyn kanssasi läpi vaikka koko Raamatun, mutta varmaa on, että Raamatun ilmoittama Jumala puhuu, näkee, liikkuu, tekee, valmistaa, itkee ja nauraa, kärsii ja iloitsee aivan niinkuin ihminenkin. Ja HÄn rakastaa sinua, ja on tehnyt kaiken, että voisi korjata synnin katkaiseman yhteyden Itsensä ja ihmisen välillä. Ja Hän pyytää vain lupaa saada kytkeä tuo yhteys päälle.

• + kirjoitti:

Raamatun Jumala

loi taivaat ja maan
        liikkui vetten päällä
        sanoi ... ja tapahui niin
        näki hyvän ja erotti valkeuden pimeydestä ja nimitti valkeuden päiväksi
        teki valot ja asetti ne taivaanvahvuuteen
        loi meren elävät ja taivaan linnut
        teki maan päällä elävät
        loi ihmisen omaksi kuvaksensa

Mielelläni käyn kanssasi läpi vaikka koko Raamatun, mutta varmaa on, että Raamatun ilmoittama Jumala puhuu, näkee, liikkuu, tekee, valmistaa, itkee ja nauraa, kärsii ja iloitsee aivan niinkuin ihminenkin. Ja HÄn rakastaa sinua, ja on tehnyt kaiken, että voisi korjata synnin katkaiseman yhteyden Itsensä ja ihmisen välillä. Ja Hän pyytää vain lupaa saada kytkeä tuo yhteys päälle.

Minä näen kiusallisena sen, miten Raamatun sanaa tulkitaan.
        Tämähän on ollut aina ongelma, voimme ainostaan varmuudella sanoa sen ihmisten luomaksi 'totuudeksi'.

Jumalasta käsitän että näin on. Hän on todellakin naurava humoristi. Rakkaus, siis Jumalallinen Rakkaus on kaiken ymmärtävä oivallus.
        Koska Hän on oivallus on Hän myös persoonaton, kunnes yhdymme tähän samaan tietoisuuteen.

• Myötäeläjä kirjoitti:

Minä näen kiusallisena sen, miten Raamatun sanaa tulkitaan.
        Tämähän on ollut aina ongelma, voimme ainostaan varmuudella sanoa sen ihmisten luomaksi 'totuudeksi'.

Jumalasta käsitän että näin on. Hän on todellakin naurava humoristi. Rakkaus, siis Jumalallinen Rakkaus on kaiken ymmärtävä oivallus.
        Koska Hän on oivallus on Hän myös persoonaton, kunnes yhdymme tähän samaan tietoisuuteen.

Jumala On Rakkaus.

• Henk koht

En usko koko herraan niin kauan kun en saa tämän olemassaolosta todisteita ihan henkilökohtaisesti.
      Niin kauan olen sitä mieltä että uskonnot on suunniteltu sitä varten että ihmiset eläisivät kiltisti taivaspaikan toivossa.

• Uskonnot ja jumaluus on eriteltävä toisistaan.
        Uskonnoilla on manipuloitu ihmisiä aina ja yhä tämä jatkuu, tähän soppaan ei pidä sekoittaa Jumalaa.

• Jospa oivaltaisimme Jumaluuden, joka on jokaisessa sielussa yhdenmukainen.
      Elikä olemme yhtä moninaisuudessa.

• +

Tällaista oivaltamista käärme esitti jo Eevalle.
      "Vaimo näki, että siitä puusta oli hyvä syödä, että se oli ihana katsella ja suloinen puu antamaan ymmärrystä."

Tietänet, että käärmeen väite oli valhetta. Eeva odotti, että hän tulisi tietämään "niinkuin Jumala". Näin ei tapahtunut, vaan aivan päinvastoin.

Lue 1 Moos 3

• Joskus meille opetettiin 'hyvän ja pahantiedon puusta', koulussa opettaja mieluusti esitti tämän tarinan ainakin kerran vuodessa.

Etkö koskaan pysähdy ajattelemaan, miksi Jumala näpertelisi pikkuasioitten kanssa?
        Eikö tämän tarinan mukaan, ollut kysymyksessä 'silmien aukeaminen', eli he 'Aatami @ Eeva' pystyivät erittelemään ns. hyvän ja pahan...lue oikean ja väärän.

Nämä ovat niitä vertauksia, ja kielikuvia, joita on helppoa tänne syöttää, kun ei tarvitse tulkita ja selventää.

• +

Ei tuo ole pikkuasia. Katso ympärillesi, mitä siitä seurasi, kun ihminen söi hyvän ja pahantiedon puusta. Mutta kiitos Jumalalle, uusi Elämän puu pystytetiin Golgatalle. Sinun ikuisuuskohtalosi riippuu siitä, syötkö tuon elämän puun hedelmän lihan ja veren. Jeesus sanoi: "Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä".

• Niin, aina se menee tähän, nyt lyödään ristillä päähän ja lujaa ellei ala haluttu oppi mennä perille...uhkauksia, uhkauksia.

Ei tämä nykyinen tilanne maailmassa ole kiinni, kuin korkeintaan uskonnoista, kuten on kautta tunnetun historian ollut.

Tämä yhden elämän malli on käsittämätön uhkailuineen.

Toisaalta, kun ajattelemme fyysistä maailmaa kokemuksien 'keruupaikkana', tulevat kaikkinaiset olotilat enemmän ymmärrettäviksi.

• Myötäeläjä kirjoitti:

Niin, aina se menee tähän, nyt lyödään ristillä päähän ja lujaa ellei ala haluttu oppi mennä perille...uhkauksia, uhkauksia.

Ei tämä nykyinen tilanne maailmassa ole kiinni, kuin korkeintaan uskonnoista, kuten on kautta tunnetun historian ollut.

Tämä yhden elämän malli on käsittämätön uhkailuineen.

Toisaalta, kun ajattelemme fyysistä maailmaa kokemuksien 'keruupaikkana', tulevat kaikkinaiset olotilat enemmän ymmärrettäviksi.

Niinpä, nyt tultiin aloitukseni teemaan.

Uskot määrättyihin termeihin, ja olet vapaa kaikesta, näinkö se tosiaan menee?
        Pelkkä usko riittää, jossa teot ovat taka'alalla toisarvoisina, näillä eväillä 'paratiisi' aukeaa......jollet 'usko' olet helvetissä.....vaikka olisit hyvä?

Eikö ns. Raamattu'uskovaiset ajattele itse aivoillaan, minun mielestäni siinä olisi synnin aineksia?

• +

En usko termeihin. Uskon eli luotan Jeesukseen.

Minä tunnen Hänet.

Miten on sinun suhteesi Jeesukseen. Tunnetteko te toisenne?

• Jospa sittenkin tunnemme toisemme, ainakin minä kunnioitan Jeesuksen opetuksia ja eihän Jeesus ketään hylkää.
        On kokonaan toinen juttu, miten Jeesuksen puheita tulkitaan... on tasan kaksi vaihtoehtoa.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Jospa sittenkin tunnemme toisemme, ainakin minä kunnioitan Jeesuksen opetuksia ja eihän Jeesus ketään hylkää.
        On kokonaan toinen juttu, miten Jeesuksen puheita tulkitaan... on tasan kaksi vaihtoehtoa.

Kunnioitat Jeesuksen sanoja. Se on hyvä asia. Mutta Jeesus ei sanonut aivan niin kuin annoit ymmärtää, kun kirjoitit: "eihän Jeesus ketään hylkää".

Jeesus sanoi:
        "sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos".

Ja vielä Hän sanoi:
        "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

Tulemalla Jeesuksen tykö me saamme lahjaksi iankaikkisen elämän. Tuosta kohtaamisesta alkaa se suhde, jossa me ihminen ja Jeesus tuntevat toisensa. Ja juuri tästä suhteesta, Jeesus sanoi:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

• + kirjoitti:

Kunnioitat Jeesuksen sanoja. Se on hyvä asia. Mutta Jeesus ei sanonut aivan niin kuin annoit ymmärtää, kun kirjoitit: "eihän Jeesus ketään hylkää".

Jeesus sanoi:
        "sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos".

Ja vielä Hän sanoi:
        "Te tutkitte kirjoituksia, sillä teillä on mielestänne niissä iankaikkinen elämä, ja ne juuri todistavat minusta; ja te ette tahdo tulla minun tyköni, että saisitte elämän."

Tulemalla Jeesuksen tykö me saamme lahjaksi iankaikkisen elämän. Tuosta kohtaamisesta alkaa se suhde, jossa me ihminen ja Jeesus tuntevat toisensa. Ja juuri tästä suhteesta, Jeesus sanoi:
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

Mitä oikeasti tarkoittaa 'totinen Jumala', miksi asia ilmaistaan näin, kuka sen asian tietää?

Raamatun sanoman mukaan Jeesus vapautti ihmiset, eikö niin ole?

Jos Hän kerran vapautti ihmiset ristillä, kuinka Hän silloin valikoivasti olisi heitä käännyttämässä pois?
        Niinkuin aiemmin sanoin, Raamattua voidaan tulkita tasan kahdella tavalla.

Oikealla ja vähemmän oikealla?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Mitä oikeasti tarkoittaa 'totinen Jumala', miksi asia ilmaistaan näin, kuka sen asian tietää?

Raamatun sanoman mukaan Jeesus vapautti ihmiset, eikö niin ole?

Jos Hän kerran vapautti ihmiset ristillä, kuinka Hän silloin valikoivasti olisi heitä käännyttämässä pois?
        Niinkuin aiemmin sanoin, Raamattua voidaan tulkita tasan kahdella tavalla.

Oikealla ja vähemmän oikealla?

Nimenomaan Jeesus ei käännytä ketään pois. Hän oikein kaivaten odottaa, että ihminen suostuisi kohtaamaan Hänet, tulemaan Hänen tykönsä.

• + kirjoitti:

Nimenomaan Jeesus ei käännytä ketään pois. Hän oikein kaivaten odottaa, että ihminen suostuisi kohtaamaan Hänet, tulemaan Hänen tykönsä.

Ei käännytä eikä tuomitse, tämä on minun ymmärrykseni Jeesuksen opetuksista. 'Jeesuksella oli kyky oivaltaa sielujen tila'.

Jumala on meille todellinen Rakkaus, siis jotain tajuttoman mahtavaa, jota emme täällä pysty koskaan edes kuvittelemaan.
        Mielestäni Jeesus yritti aikanaan selittää asioita, asioita joita ei edes opetuslapset saattaneet ymmärtää.
        Voimme näin jälkikäteen yrittää tajuta sitä toivottomuutta, joka Jeesuksen rooliin kuului.
        Valistaa sellaisista asioista kansaa, joiden oli mahdon ymmärtää ja oivaltaa sanomaa.
        Emmehän me vieläkään ymmärrä, emmekä oivalla.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Ei käännytä eikä tuomitse, tämä on minun ymmärrykseni Jeesuksen opetuksista. 'Jeesuksella oli kyky oivaltaa sielujen tila'.

Jumala on meille todellinen Rakkaus, siis jotain tajuttoman mahtavaa, jota emme täällä pysty koskaan edes kuvittelemaan.
        Mielestäni Jeesus yritti aikanaan selittää asioita, asioita joita ei edes opetuslapset saattaneet ymmärtää.
        Voimme näin jälkikäteen yrittää tajuta sitä toivottomuutta, joka Jeesuksen rooliin kuului.
        Valistaa sellaisista asioista kansaa, joiden oli mahdon ymmärtää ja oivaltaa sanomaa.
        Emmehän me vieläkään ymmärrä, emmekä oivalla.

Ei käännytä pois. Jokainen voi turvallisin mielin tulla Hänen tykönsä.

• + kirjoitti:

Ei käännytä pois. Jokainen voi turvallisin mielin tulla Hänen tykönsä.

Niin, 'tulla Hänen tykönsä', miten tämä toteutuu maallisessa elämässä?

• Myötäeläjä kirjoitti:

Maailmassa oleva hätä on suuri monilla erilaisilla sektoreilla.
        Onko sinun ohjeesi kaikkeen , lähestykää Jeesusta turvallisin mielin, kaikki järjestyy.
        Eikö tässä myös tarvita tekoja, eikä yksistään poimia joitain kliseitä joilla ei yksistään ole mitään katetta?
        Ymmärrän kyllä mainiosti sen, että mitä haastavammat ongelmat ovat, helpolla pääsee, kun lainaa taas Raamatusta pari jaetta ja asia on selvä

Meidän tulisi vihdoin oivaltaa, että kaikki nykyiset ja menneet ongelmat ovat maallisen kehityksen tulosta, eli me voimme virheellisesti anoa apua 'persoonalliselta Jumalalta...siltä jota ei ole edes olemassa.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Miten kohdata Jeesus maallisessa elämässä. Jeesus sanoi:

"Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt."
        "kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä,
        sen te olette jättäneet tekemättä minulle"

• + kirjoitti:

Miten kohdata Jeesus maallisessa elämässä. Jeesus sanoi:

"Joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka minut ottaa tykönsä, se ei ota tykönsä minua, vaan hänet, joka on minut lähettänyt."
        "kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä,
        sen te olette jättäneet tekemättä minulle"

Ymmärrän tämän , että kaikki me olemme samanarvoisia.

Jeesus ei oleillut ja viihtynyt hyväosaisten seurassa, Hän tunsi olonsa kotoisaksi tavallisen ja hyvin orjaallisen kansan parissa.

Tämä siksi, että tulisi ymmärretyksi kaiken yhdenmukaisuus, me olemme yhtä.
        Maallisessa ja karkeassa tietoisuudessa nämä seikat unohdetaan, väistämättä.
        Maallista mammonaa omava unohtaa kaiken, paitsi rahan ja toimii sen mukaisesti.
        Kuitenkin, kun ns. kuolema kohtaa jokaista, jää kaikki tänne....oli rikas tai köyhä.
        Henkinen pääoma on kovaa valuuttaa, miten olet elämäsi elännyt?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Ymmärrän tämän , että kaikki me olemme samanarvoisia.

Jeesus ei oleillut ja viihtynyt hyväosaisten seurassa, Hän tunsi olonsa kotoisaksi tavallisen ja hyvin orjaallisen kansan parissa.

Tämä siksi, että tulisi ymmärretyksi kaiken yhdenmukaisuus, me olemme yhtä.
        Maallisessa ja karkeassa tietoisuudessa nämä seikat unohdetaan, väistämättä.
        Maallista mammonaa omava unohtaa kaiken, paitsi rahan ja toimii sen mukaisesti.
        Kuitenkin, kun ns. kuolema kohtaa jokaista, jää kaikki tänne....oli rikas tai köyhä.
        Henkinen pääoma on kovaa valuuttaa, miten olet elämäsi elännyt?

Mainitsit pääoman. Luepa Efesolaiskirjeen ensimmäinen luku. Siinä puhutaan valtavasta perintöosasta.

• + kirjoitti:

Mainitsit pääoman. Luepa Efesolaiskirjeen ensimmäinen luku. Siinä puhutaan valtavasta perintöosasta.

Henkinen pääoma on ihmiselle kaikkein tärkein asia. Tämän asian pitäisi jokaisen oivaltaa, on usko mikä hyvänsä.

Minulle itselläni on jatkuvasti suuria vaikeuksia olla esim. tuomitsematta ja tai arvostelematta muita ihmisiä.
        Ymmärrän, ettei minulla ole siihen oikeutta, eikä valtuuksia...kuitenkin sorrun tällaiseen.

Jotenkin tajuan, että näin pitää kuitenkin mennä ja nämä asit pitää kokea, koska muita keinoja kasvuun ei ole.
        Onko sinulla samanlaisia ongelmia ja jos,miten koet asiaintilan?

• Myötäeläjä kirjoitti:

Henkinen pääoma on ihmiselle kaikkein tärkein asia. Tämän asian pitäisi jokaisen oivaltaa, on usko mikä hyvänsä.

Minulle itselläni on jatkuvasti suuria vaikeuksia olla esim. tuomitsematta ja tai arvostelematta muita ihmisiä.
        Ymmärrän, ettei minulla ole siihen oikeutta, eikä valtuuksia...kuitenkin sorrun tällaiseen.

Jotenkin tajuan, että näin pitää kuitenkin mennä ja nämä asit pitää kokea, koska muita keinoja kasvuun ei ole.
        Onko sinulla samanlaisia ongelmia ja jos,miten koet asiaintilan?

Missähän se 'mustan plussan' kaveri oikein luuraa?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Missähän se 'mustan plussan' kaveri oikein luuraa?

Tuo nimimerkkini ei oikeastaan missään tapauksessa tarkoita mitään mustaa plussaa. Se on merkki, jonka löydän esimerkiksi Raamattuni kannesta.
        Se on Elämän merkki. Risti, joka toi synteihinsä kuolleelle ihmiskunnalle elämän.

Mutta missä olen luurannut. Olen hetken aikaa viivähtänyt helluntailaisuus-palstalla. Tein yhden avauksenkin otsikolla Jumalan valtakunta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9850282

Me olemme Jumalalle niin arvokkaita ja rakkaita, että Hän lähetti oman ainosyntyisen Poikansa tänne maan päälle, ottamaan minun ja sinun syntisi päällensä ja kärsimään niistä aiheutuvan rangaistuksen - näin pelastaakseen meidät iankaikkiselta rangaistukselta.

• + kirjoitti:

Tuo nimimerkkini ei oikeastaan missään tapauksessa tarkoita mitään mustaa plussaa. Se on merkki, jonka löydän esimerkiksi Raamattuni kannesta.
        Se on Elämän merkki. Risti, joka toi synteihinsä kuolleelle ihmiskunnalle elämän.

Mutta missä olen luurannut. Olen hetken aikaa viivähtänyt helluntailaisuus-palstalla. Tein yhden avauksenkin otsikolla Jumalan valtakunta.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9850282

Me olemme Jumalalle niin arvokkaita ja rakkaita, että Hän lähetti oman ainosyntyisen Poikansa tänne maan päälle, ottamaan minun ja sinun syntisi päällensä ja kärsimään niistä aiheutuvan rangaistuksen - näin pelastaakseen meidät iankaikkiselta rangaistukselta.

Sinusta tehtiin melkein Jumala siellä hellariosastolla, oleppa varovainen aloituksissasi.
        Minulla ei sinällään ole tarvetta ja oikeutta arvostella sitä mihin ja miten uskoo. Kaikkien on oma polkunsa kuljettava.

Tuo musta plussa nyt vain näytti enemmän siltä, kuin mainitsemasi risti.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Sinusta tehtiin melkein Jumala siellä hellariosastolla, oleppa varovainen aloituksissasi.
        Minulla ei sinällään ole tarvetta ja oikeutta arvostella sitä mihin ja miten uskoo. Kaikkien on oma polkunsa kuljettava.

Tuo musta plussa nyt vain näytti enemmän siltä, kuin mainitsemasi risti.

En kirjoittanut mitään omia ajatuksiani. Kaikki oli Raamatusta, Jumalan Sanasta. Jokaisen kappaleen jälkeen laitin Raamattuviitteet, joista jokainen voi tarkistaa, kirjoitinko omiani.

Mitä Golgatan ristinpuu sinulle merkitsee?

• + kirjoitti:

En kirjoittanut mitään omia ajatuksiani. Kaikki oli Raamatusta, Jumalan Sanasta. Jokaisen kappaleen jälkeen laitin Raamattuviitteet, joista jokainen voi tarkistaa, kirjoitinko omiani.

Mitä Golgatan ristinpuu sinulle merkitsee?

Ns. kristinoppia noudatellen ja alakoulusta lähtien saadun valistuksen mukaan vastaus on varsin helppo.
        Minulle, jolle jälleensyntymä on hyvin luonnollinen asia, en koe 'lunastusuhria' samasta näkökulmasta.

• arjuuna

Se mitä ihminen nyt on tuon paratiisin omenavarkaan syytä, eikä se mitä raamattu kertoo paratiisin tapahtumista pidä paikkaansa
      Todellisuudessa Aatmi ja Eeva tarkoittavat sitä ihmisen kehitysvaihettaa jolloin ihminen yksilöityi mteriasta syntyneen ajatuksen kautta joka sitoi ihmisen aikaan kun ajatus tietämättään synnytti egon, ja se johti ajattomasta paratiisitilasta poistumiseen
      ajalliseen maailmaan
      Vaikka ihminen on teknologisesti kehittynyt huimaa vauhtia niin,niin tuo ajatuksen synnyttämä ego on saattanut ihmisen henkisen kehityksen pysähtyneisyyden tilaan
      Kaikki mitä historiassa on tapahtunut on tuon ristiriidan syytä, ja sen ristiriidan poistamiseksi on keksitty uskontoja jumalineen ja aatteita, jonka seurauksena on yhä enemmän kärsimystä ja tuskaa
      Paratiisissa oli myös ihmisiä jotka eivät ehdollistuneet tuohon ajatuksen luomaan egoon ja nämä ihmiset käyvät täällä maan päälä selittämässä asiaa, mutta eivät ole saaneet tuota ymmärrystä leviäämään ihmisen tietoisuuteen
      Jeesuksenkaan opetuslapset eivät ymmärtäneet Jeesuksen opetusta, vaikka hän yritti näyttää esimerkkiä golgatan mysteerillä
      Kristin uskovaiset odottavat jeesuksen
      paluuta, mutta he odottavat sellaista jeesusta joka on uskonnon hyväksymä
      mutta sellaista mielikuvitus jeesusta ei ole
      Hän on täällä tänäänkin mutta kristityt eivät häntä tunne, vaan teilaisivat hänet
      paholaisen kätyriksi

• Nykyinen systeemi on lujasti juurrutettu päihin alakoulusta lähtien, joten tätä nykykäsitystä esim. Jumala...Jeesuksesta on miltei mahdotonta horjuttaa.

Eli tämän asintilan oikean kokonaisuuden käsittäminen vaatinee henkisen kehitystason nousua, eli tajuaminen pitää lähteä itsestä.

• arjuuna

Olet aivan oikeassa

• Kiitos, totesin tässä vain sen, mikä on vallitseva tilanne koko tunnetussa maailmassa.

Mikä on meille annettu totuutena lapsesta lähtien, on se useinmiten koko maallisen elämän ajan voimassa.
        Jos tämä lapsuudessa saatu alku on harhaa, on sielun kilvoittelu yhä rankempaa....onhan pyrkimys kuitenkin aina etenevä ja korkeampiin tietoisuuksiin.

• Myötäeläjä kirjoitti:

Kiitos, totesin tässä vain sen, mikä on vallitseva tilanne koko tunnetussa maailmassa.

Mikä on meille annettu totuutena lapsesta lähtien, on se useinmiten koko maallisen elämän ajan voimassa.
        Jos tämä lapsuudessa saatu alku on harhaa, on sielun kilvoittelu yhä rankempaa....onhan pyrkimys kuitenkin aina etenevä ja korkeampiin tietoisuuksiin.

Korjaan.....
        Siis, onhan pyrkimys aina etenemässä korkeampiin tietoisuudentasoihin.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Korjaan.....
        Siis, onhan pyrkimys aina etenemässä korkeampiin tietoisuudentasoihin.

Minkälaisen totuuden sinä sait lapsena kuulla?

• + kirjoitti:

Minkälaisen totuuden sinä sait lapsena kuulla?

Ei mitään erityistä kotoa, koulussa mentiin läpi ennalta määrätyt rutiinit.
        Kaikkihan me tiedämme, ettei alakoulunopettaja kyseinalaista mitään, vaan opetettu sana on se ainoa totuus lapselle.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Ei mitään erityistä kotoa, koulussa mentiin läpi ennalta määrätyt rutiinit.
        Kaikkihan me tiedämme, ettei alakoulunopettaja kyseinalaista mitään, vaan opetettu sana on se ainoa totuus lapselle.

Siis mitä tuo alakoulun opettaja ei kyseenalaistanut?
        Saavatko opettajat kyseenalaista tänä päivänä esimerkiksi Darwinin oppia, vai onko se vietävä rutiinilla läpi.

• + kirjoitti:

Siis mitä tuo alakoulun opettaja ei kyseenalaistanut?
        Saavatko opettajat kyseenalaista tänä päivänä esimerkiksi Darwinin oppia, vai onko se vietävä rutiinilla läpi.

Niin, tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että koulusta saatu ohjaus uskonnon historiaan, varsinkin pikkulapsille muodustuvat totuudeksi.... tästä syystä on vanhempien taholta juuri kritisoitu uskonnon opetusta.
        En tosin tiedä tarkalleen nykytilannetta ja miten se poikkeaa siitä miten se meni aikoinaan.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Niin, tarkoitin yksinkertaisesti sitä, että koulusta saatu ohjaus uskonnon historiaan, varsinkin pikkulapsille muodustuvat totuudeksi.... tästä syystä on vanhempien taholta juuri kritisoitu uskonnon opetusta.
        En tosin tiedä tarkalleen nykytilannetta ja miten se poikkeaa siitä miten se meni aikoinaan.

Pahoin pelkään, että mitä Darwiniin tulee, niin tilanne ei ole muuttunut.
        Paksu pajunköysi on nieltävä.

• + kirjoitti:

Pahoin pelkään, että mitä Darwiniin tulee, niin tilanne ei ole muuttunut.
        Paksu pajunköysi on nieltävä.

Mielestäni on kuitenkin vaihtoehto olemassa, jätetään uskonto myöhemmälle iälle, jolloin yksilö pystyy ajattelemaan ja käsittelemään kuulemansa opetuksen.

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Mielestäni on kuitenkin vaihtoehto olemassa, jätetään uskonto myöhemmälle iälle, jolloin yksilö pystyy ajattelemaan ja käsittelemään kuulemansa opetuksen.

Raamattu ei tunne käsitettä uskonto. Joten en puhu uskonnosta.

Raamattu on Jumalan ilmoitus syntiin langenneelle ihmiselle.
        Raamattu ilmoittaa meille Jeesuksen, Pelastajan.
        Raamattu puhuu Hänestä koko ajan,
        sen ensimmäisestä sanasta viimeiseen saakka.
        Hän on Jumalan Sana.
        Hän Elämän leipä, joka tuli taivaasta alas,
        ja josta syömällä me saamme ikuisen Elämän.

Tiedäthän, että ihminen kuolee, jos ei syö.
        Ei tätä asiaa voi jättää sivuun, ja päättää syödä vasta sitten, kun ymmärtää, miten ruoka mahdollistaa meille elämän.

• arjuuna
        + kirjoitti:

Hän on Jumalan Sana.

Ei tätä asiaa voi jättää sivuun, ja päättää syödä vasta sitten, kun ymmärtää, miten ruoka mahdollistaa meille elämän.

E syöminen ja jumalan sana ole elämisen ehto, sillä ihminen voi elää pelkällä kosmisella energialla, joka tulee säteilynä kosmisesta avaruudesta.
        Maailmassa on ihmisiä jotka elävät syömättä, mutta se vaatii pitkän prosessin jotta se onnistuu
        Jokainen me tarvitaan tuota energiaa joka tulee hiukkasina kosmisesta avaruudesta, ja ovat elämälle välttäm'ttömiä
        Tuon energian saanti on vaikeutunut,ilmansaasteiden ja ruuassa käytettävien lisäaineiden ym. johdosta
        Tuon energian saannin vaikeutuminen on johtanut sairauksien lisääntymiseen vaikka lääketiede on keksinyt uusia lääkkeitä sairauksien hoitamiseen, mutta terveyden hoitamisessa se on voimaton, kun nuo energian puutokset aiheuttavat vastustuskyvyn heikkenemistä ja näin sairauksien lisääntymistä
        Millään ihmisen jumalilla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä, sillä se on ihmisen itsensä tietämättömyydessään aiheuttamaa, sillä karmalliset tekijät ovat tässä asiassa merkittäviä

• arjuuna kirjoitti:

E syöminen ja jumalan sana ole elämisen ehto, sillä ihminen voi elää pelkällä kosmisella energialla, joka tulee säteilynä kosmisesta avaruudesta.
        Maailmassa on ihmisiä jotka elävät syömättä, mutta se vaatii pitkän prosessin jotta se onnistuu
        Jokainen me tarvitaan tuota energiaa joka tulee hiukkasina kosmisesta avaruudesta, ja ovat elämälle välttäm'ttömiä
        Tuon energian saanti on vaikeutunut,ilmansaasteiden ja ruuassa käytettävien lisäaineiden ym. johdosta
        Tuon energian saannin vaikeutuminen on johtanut sairauksien lisääntymiseen vaikka lääketiede on keksinyt uusia lääkkeitä sairauksien hoitamiseen, mutta terveyden hoitamisessa se on voimaton, kun nuo energian puutokset aiheuttavat vastustuskyvyn heikkenemistä ja näin sairauksien lisääntymistä
        Millään ihmisen jumalilla ei ole sen asian kanssa mitään tekemistä, sillä se on ihmisen itsensä tietämättömyydessään aiheuttamaa, sillä karmalliset tekijät ovat tässä asiassa merkittäviä

Kaikki tapahtumat perustellaan Jumalalla....se ja sitä kohtaa tulkitaan Raamatusta juuri niin 'sopivasti'.
        Eihän Jumala ole täällä tuomitsemassa.....vain saattamassa ainutlaatuiseen autuuteen, 'kehitys'.
        Tämä olisi oivallettava.

Jälleensyntymä.

• DivineLight
        Myötäeläjä kirjoitti:

Kaikki tapahtumat perustellaan Jumalalla....se ja sitä kohtaa tulkitaan Raamatusta juuri niin 'sopivasti'.
        Eihän Jumala ole täällä tuomitsemassa.....vain saattamassa ainutlaatuiseen autuuteen, 'kehitys'.
        Tämä olisi oivallettava.

Jälleensyntymä.

Itse olen tullut etsinnöissäni kahteen totuuteen

1) Jumala on EHDOTON rakkaus ilman tuomioita

2) Jälleensyntymä

Näillä kahdella perusajatuksella luotu kokonaiskuva on looginen. En ole löytänyt tälläistä kokonaiskuvaa yhdestäkään uskonnosta.

• DivineLight kirjoitti:

Itse olen tullut etsinnöissäni kahteen totuuteen

1) Jumala on EHDOTON rakkaus ilman tuomioita

2) Jälleensyntymä

Näillä kahdella perusajatuksella luotu kokonaiskuva on looginen. En ole löytänyt tälläistä kokonaiskuvaa yhdestäkään uskonnosta.

Kun miltei aina kehittyy väittely, onko Jumalaa ensinkään olemassa?

Eikö riitä, että pidetään Jumalaa Rakkautena ja toteutetaan sitä...eiköhän siinä ole Jumalaa kylliksi?

Fyysisen elämän tärkein asia on Rakkaus.
        Eihän tällä käsitteellä tehdä mitään ns. pahaa.

• DivineLight
        Myötäeläjä kirjoitti:

Kun miltei aina kehittyy väittely, onko Jumalaa ensinkään olemassa?

Eikö riitä, että pidetään Jumalaa Rakkautena ja toteutetaan sitä...eiköhän siinä ole Jumalaa kylliksi?

Fyysisen elämän tärkein asia on Rakkaus.
        Eihän tällä käsitteellä tehdä mitään ns. pahaa.

Todellisella rakkaudella ei voi pahaa tehdä, mutta monesti meillä ihmisilläkään ei oikein ole oikeaa kuvaa siitä mitä todellinen rakkaus on kun meille on opetettu että se on ehdollista eikä ehdotonta.

Tästä syystä emme vieläkään kollektiivisesti tajua että Jumalakin voisi olla ehdoton rakkaus ilman tuomioita kunnes ajan kanssa kasvamme tämänkin tiedostamaan. Kun ei ole muuta kuin kasvua suurempaan ja laajempaan rakkauteen.

• DivineLight kirjoitti:

Todellisella rakkaudella ei voi pahaa tehdä, mutta monesti meillä ihmisilläkään ei oikein ole oikeaa kuvaa siitä mitä todellinen rakkaus on kun meille on opetettu että se on ehdollista eikä ehdotonta.

Tästä syystä emme vieläkään kollektiivisesti tajua että Jumalakin voisi olla ehdoton rakkaus ilman tuomioita kunnes ajan kanssa kasvamme tämänkin tiedostamaan. Kun ei ole muuta kuin kasvua suurempaan ja laajempaan rakkauteen.

Se seikka, että ihminen yksinkertaisesti sisäistää hyvyyden, kaikkinaisen hyvyyden eläimiin ja ihmisiin. (perusajatuksena)
        Ihmisen ei tarvitse edes oivaltaa Jumaluutta erikseen, se kyllä tulee itsestään.

Tämä ensinmainitsemani asia lienee hyvin vaativa, itsestäni sen tiedän. Mutta eikö ole jo paljon se, että on jotenkin hajulla miten 'pitäisi' toimia?

• DivineLight
        Myötäeläjä kirjoitti:

Se seikka, että ihminen yksinkertaisesti sisäistää hyvyyden, kaikkinaisen hyvyyden eläimiin ja ihmisiin. (perusajatuksena)
        Ihmisen ei tarvitse edes oivaltaa Jumaluutta erikseen, se kyllä tulee itsestään.

Tämä ensinmainitsemani asia lienee hyvin vaativa, itsestäni sen tiedän. Mutta eikö ole jo paljon se, että on jotenkin hajulla miten 'pitäisi' toimia?

Hajut :) ja halut kyllä ohjaavat lopulta oikeaa. Välillä poikkeaa suunnasta mutta sitten taas palaa takaisin. Jatkuvaa säätöähän tää on ja täytyy vaan luottaa että kaikella on tarkoituksensa myös niillä harharetkillä.

Kokemus on se mitä olemme tänne tulleet hakemaan. Pelkkä ajatus Jumalasta tai jumaluudesta ei riitä vaan tarvitsemme omakohtaisen kokemuksen. Valitsemme joka hetki ajatuksemme, tunteemme ja tekomme. Niillä se peli pelataan.

• DivineLight kirjoitti:

Hajut :) ja halut kyllä ohjaavat lopulta oikeaa. Välillä poikkeaa suunnasta mutta sitten taas palaa takaisin. Jatkuvaa säätöähän tää on ja täytyy vaan luottaa että kaikella on tarkoituksensa myös niillä harharetkillä.

Kokemus on se mitä olemme tänne tulleet hakemaan. Pelkkä ajatus Jumalasta tai jumaluudesta ei riitä vaan tarvitsemme omakohtaisen kokemuksen. Valitsemme joka hetki ajatuksemme, tunteemme ja tekomme. Niillä se peli pelataan.

Kokemukset ovat ensisijalla, nehän kattavat miltei kaiken mahdollisen, myös 'halut'?
        Minä koen yhä vaikeana sen, että ns. virallinen 'usko' on peroonallinen Jumaluus, ilman jälleensyntymisen 'todellisuutta'.
        Ymmärrät varmasti, kuinka tällainen ristiriita korostuu tilaisuuksissa, joka kulminoituu kirkonmenoihin, häihin, hautajaisiin, rippijuhliin ym.

Miksi Jumalan, meidän itsemme oivallus saatetaan vaikeaksi, miltei mahdottomaksi?

• Myötäeläjä kirjoitti:

Kokemukset ovat ensisijalla, nehän kattavat miltei kaiken mahdollisen, myös 'halut'?
        Minä koen yhä vaikeana sen, että ns. virallinen 'usko' on peroonallinen Jumaluus, ilman jälleensyntymisen 'todellisuutta'.
        Ymmärrät varmasti, kuinka tällainen ristiriita korostuu tilaisuuksissa, joka kulminoituu kirkonmenoihin, häihin, hautajaisiin, rippijuhliin ym.

Miksi Jumalan, meidän itsemme oivallus saatetaan vaikeaksi, miltei mahdottomaksi?

Kirkolliset tapahtumat, joissa ns. Jumalan edustaja esittää näkemyksiään, koen vaikeana?
        Papit nauttivat hyvinkin hyvää rahapalkkaa ja tekevät sen eteen työtään, julistaen sitä oppia mitä instituutio vaatii.

Miten Jeesus aikoinaan suhtautui samoihin seikkoihin?

• + kirjoitti:

Hän on Jumalan Sana.

'Raamattu on Jumalan ilmoitus syntiin langenneelle ihmiselle'.

Missä tällainen 'langeemus' on tapahtunut?(onko tämä symboolinen ajatus)
        Kun puhumme ihmisestä, on se täytynyt tapahtua fyysisissä olosuhteissa.
        Tämä ydin, johon Raamattuun uskovat perustavat miltei kaikki, pitäisi selventää uskottavasti meille kaikille.
        Kaikkitietävä Jumala on tarvinnut yllättäen 'vapahtajan' pelastamaan meidät, sanon yllättäen koska se suoraan tulkittuna tarkoittaa suunnitelman pettäneen?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

'Raamattu on Jumalan ilmoitus syntiin langenneelle ihmiselle'.

Missä tällainen 'langeemus' on tapahtunut?(onko tämä symboolinen ajatus)
        Kun puhumme ihmisestä, on se täytynyt tapahtua fyysisissä olosuhteissa.
        Tämä ydin, johon Raamattuun uskovat perustavat miltei kaikki, pitäisi selventää uskottavasti meille kaikille.
        Kaikkitietävä Jumala on tarvinnut yllättäen 'vapahtajan' pelastamaan meidät, sanon yllättäen koska se suoraan tulkittuna tarkoittaa suunnitelman pettäneen?

Ei tuo suunnitelma pettänyt. Raamattu kertoo, että tuo pelastussuunnitelma oli laadittu jo ennen maailman perustamista. Siltä varalta, että Aadam ei luottaisi Jumalaan, ei menisikään syömään suoraan Elämän puusta, vaan söisi Elämän puun vieressä olevasta houkuttelevan näköisestä hyvän ja pahan tiedon puusta, Jumala oli laatinut pelastussuunnitelma, miten pelastaisi Jumaan yhteydestä irrottautuneen ihmisen takaisin yhteyteensä.

Ja aivan samoin kuin Aadam teki, tein minäkin. Ja niin minä kuolin, eli yhteys Jumalaan katkesi. Mutta sitten sain kuulla ilosanoman, että Jeesus on tullut sovittajaksi Jumalan ja ihmisen välille, ja saan Hänen tähtensä tulla takaisin Jumalan yhteyteen, niin minä tietenkin annoin sovittaa itseni Jumalan kanssa.

• + kirjoitti:

Ei tuo suunnitelma pettänyt. Raamattu kertoo, että tuo pelastussuunnitelma oli laadittu jo ennen maailman perustamista. Siltä varalta, että Aadam ei luottaisi Jumalaan, ei menisikään syömään suoraan Elämän puusta, vaan söisi Elämän puun vieressä olevasta houkuttelevan näköisestä hyvän ja pahan tiedon puusta, Jumala oli laatinut pelastussuunnitelma, miten pelastaisi Jumaan yhteydestä irrottautuneen ihmisen takaisin yhteyteensä.

Ja aivan samoin kuin Aadam teki, tein minäkin. Ja niin minä kuolin, eli yhteys Jumalaan katkesi. Mutta sitten sain kuulla ilosanoman, että Jeesus on tullut sovittajaksi Jumalan ja ihmisen välille, ja saan Hänen tähtensä tulla takaisin Jumalan yhteyteen, niin minä tietenkin annoin sovittaa itseni Jumalan kanssa.

Suunnitelma ei pettänyt....mutta 'kaikkitietävä' teki kuitenkin varasuunnitelman....'jos kuitenkin'?
        Etkö näe ja tunne tässä mitään erikoista?

Jos tällainen kehitysmalli on edennyt ilman tulkinnoitten mahdollisuutta, kertoo se tämän jumalan erehtyväisyydestä?

Joku tolkku, eihän se niin voi mennä?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

Suunnitelma ei pettänyt....mutta 'kaikkitietävä' teki kuitenkin varasuunnitelman....'jos kuitenkin'?
        Etkö näe ja tunne tässä mitään erikoista?

Jos tällainen kehitysmalli on edennyt ilman tulkinnoitten mahdollisuutta, kertoo se tämän jumalan erehtyväisyydestä?

Joku tolkku, eihän se niin voi mennä?

Jumalan suunnitelma ei pettänyt. Minä olen todistus siitä. Mutta, jos sinä et kertakaikkiaan halua olla missään tekemisissä Elävän Jumalan kanssa, etkä halua luottaa Häneen, etkä anna Jeesuksen sovittaa itseäsi Jumalan kanssa, vaan haluat sen sijaan uskoa kaikkeen siihen, mitä sielunvihollinen maailmalle sepittää, niin se on sitten sinun valintasi. Sinun on avattava sydämesi ovi Jeesukselle. Jeesus ei sitä tee. Hän kolkuttaa, mutta ei tee väkivaltaa eikä murtaudu sisälle. Se, joka murtautuu sisälle, on kokonaan toiden persoona, varas, joka varastaa, tappaa ja tuhoaa. Mutta jos avaat oven Jeesukselle, Hän antaa sinulle Elämän ja yltäkylläisyyden.

• + kirjoitti:

Jumalan suunnitelma ei pettänyt. Minä olen todistus siitä. Mutta, jos sinä et kertakaikkiaan halua olla missään tekemisissä Elävän Jumalan kanssa, etkä halua luottaa Häneen, etkä anna Jeesuksen sovittaa itseäsi Jumalan kanssa, vaan haluat sen sijaan uskoa kaikkeen siihen, mitä sielunvihollinen maailmalle sepittää, niin se on sitten sinun valintasi. Sinun on avattava sydämesi ovi Jeesukselle. Jeesus ei sitä tee. Hän kolkuttaa, mutta ei tee väkivaltaa eikä murtaudu sisälle. Se, joka murtautuu sisälle, on kokonaan toiden persoona, varas, joka varastaa, tappaa ja tuhoaa. Mutta jos avaat oven Jeesukselle, Hän antaa sinulle Elämän ja yltäkylläisyyden.

'Mutta, jos sinä et kertakaikkiaan halua olla missään tekemisisissä Elävän Jumalan kanssa' ym ym.

Kukaan ei voi välttää jumalaa, eikä se ole omista haluista kiinni.
        Kai huomaat, mitä ehtoja jo kerkisit ladella tässä lyhyessä vastausksessasi.

Ei Rakkaus koskaan aseta ehtoja,....että mistä nämä sinun vaateesi ovatkaan kotoisin?

• +
        Myötäeläjä kirjoitti:

'Mutta, jos sinä et kertakaikkiaan halua olla missään tekemisisissä Elävän Jumalan kanssa' ym ym.

Kukaan ei voi välttää jumalaa, eikä se ole omista haluista kiinni.
        Kai huomaat, mitä ehtoja jo kerkisit ladella tässä lyhyessä vastausksessasi.

Ei Rakkaus koskaan aseta ehtoja,....että mistä nämä sinun vaateesi ovatkaan kotoisin?

Jokainen virkkeeni perustui Raamatun ilmoitukseen.

• + kirjoitti:

Jokainen virkkeeni perustui Raamatun ilmoitukseen.

'Jokainen virkkeeni perustui Raamatun ilmoitukseen.'

Elikä perustus on ehto...ellet usko niin... näin....olet tuomittu helvetin tulikivijärveen?

Ymmärrän tämänsuuntaisen ajattelun olevan lähinnä karmaan liittyvä totuus.

• Niin, tässä on ollut kiistaa lähinnä (kouluissa kaiketi puhutaan vielä uskonnosta) siitä ja tavallaan pakkosyötöstä.
      Kaipa tämän perustana sentään on Raamattu.

Raamattu vain sisältää tekstiä, jotka eivät sovi ainakaan lapsille, siinä on ongelma.
      Olet kai huomannut, miten rankasti eritavalla ajattelevia potkitaan päähän...tarkoitan kun Raamattua tulkitaan ja vieläpä uskovaiset toinen toisiaan.
      Joku silloin mättää ja pahasti.

• Tupolevin veljekset

Olet oikeilla jäljillä, pyhäkoululaiset ja nuorimmat ikäluokat kouluissa ovat riskiryhmässä, joiden saamaa opastusta pitäisi tehotarkkailla.

Sitä on paha sanoa, paljonko uskonnosta on haittaa, onko ollenkaan oikein opetettuna?

• DivineLight

Tää on aika osuva tähän...

"When you give your children knowledge, you are telling them what to think. When you give your children wisdom, you do not tell them what to know, or what is true, but, rather, how to get to their own truth." - Neale Donald Walsch

• Mihinkä mahtoi osua?

• DivineLight
        Myötäeläjä kirjoitti:

Mihinkä mahtoi osua?

Viittasin yllä oleviin viesteihin kuten uskonnon pakkosyöttöön ja siihen ajatukseen, miten me voisimme opettaa lapsiamme löytämään oman totuutensa emmekä syöttää omia ajatuksiamme/uskomuksiamme/uskontoja totuutena.

Näin vain siirrämme omat vanhat ajatusmallimme lapsillemme ja kollektiivinen henkinen kasvu hidastuu samalla....

Tieto ja viisaus on eri asioita....on haastavaa opettaa lapsia viisauteen, luottamaan omaan itseensä ja omaan viisauteen totuudesta. Helpompaa on syöttää omat ajatuksensa ja uskomuksensa totuutena lapsille...

• DivineLight kirjoitti:

Viittasin yllä oleviin viesteihin kuten uskonnon pakkosyöttöön ja siihen ajatukseen, miten me voisimme opettaa lapsiamme löytämään oman totuutensa emmekä syöttää omia ajatuksiamme/uskomuksiamme/uskontoja totuutena.

Näin vain siirrämme omat vanhat ajatusmallimme lapsillemme ja kollektiivinen henkinen kasvu hidastuu samalla....

Tieto ja viisaus on eri asioita....on haastavaa opettaa lapsia viisauteen, luottamaan omaan itseensä ja omaan viisauteen totuudesta. Helpompaa on syöttää omat ajatuksensa ja uskomuksensa totuutena lapsille...

Pikkulapsia on tavattoman helppo manipuloida asiassa kuin asiassa.

• sappua

Täydellisen sielun heikkous on sielun heikkoudessa. Siksipä jouduimme eli saimme tulla tänne aineellisuuteen karaistumaan ja vahvistumaan.

• Voisiko sielu olla heikko, jos ja kun se on täydellinen?
      Eikö sielu hae kokemuksia?

Olen yrittänyt ajatella sielun omaavan 'täydellisyyden', jolla ei ole mitään oppimista...siis suora yhteys Jumaluuteen.

• ARJUUNA

Kyllä uskonnon opetuksesta on haittaa lapselle, sillä myöhemmin kun hän alkaa ajattelemaan itsenäisesti niin se on ennakkoasentne josta on vaikea päästä irti myöhemminkään
      10 vuotiaana aloin tutkia raamattua saadakseni selvyyden 5 vuotiaana olleille tapahtumille
      Ja se oli ainut kirja jonka kouluaikana luin, ja sen luvun seurauksena kun ei ollut uskonnosta minkäänlaista ennakko käsitystä sai aivan eri käsityksen Jeesuksen opetuksista kuin mitä kristinusko opettaa, vaikka tajusin sen vasta vuosia myöhemmin
      Tajusin että uskonto perustui aivan päinvastaiselle asialle kuin mitä jeesus opetti
      Jeesus sanoi älä ole pahaa vastaan vaan pitää ynmmärtää tuo paha niin se ei saa otetta meistä,
      Kristin usko perustuu pahan vastustamiselle hyvän idean avulla, ja se vain vahvistaa pahuutta niimpä pahuus onkin voimissaan ja hallitsee ihmismieltä

• DivineLight

Juuri näin.

Kristinusko keskittyy liikaa pahan vastustukseen että negatiiviseen energiaan. On aivan sama tapahtuuko keskittyminen hyvän avulla vaan lopputulokseen vaikuttaa se että yleensä keskitytään johonkin.

Keskittyminen (ajatukset) vetää puoleensa samankaltaista energiaa ja tapahtumiakin. Todellisuus luodaan siitä mihin ajatukset ja energia keskitetään.

Mitä enemmän keskitymme rakkauteen sitä enemmän luomme sitä ympärillemme. Kun otamme mukaan saatanat, perkeleet, helvetit yms. emme voi luoda sitä kaikkea hyvää mitä voisimme jos vain lopettaisimme keskittymästä näihin negatiivisiin energioihin.

• Uskonnot on valjastettu metodein, joissa on 'persoona' tuomitsemassa, rankaisemassa, armahtamassa.
        Tässä on menty metsään kun oivallamme ettei 'persoonaa' edes ole opetetussa muodossa olemassa.
        Kuitenkin ihmiskunta on tällaisen uskon vanki ja vieläpä melko täydellisesti.

Olisi suotavaa että saisimme Rakkauden itsellemme ja muille elämänohjeeksi, tällöin ainakin suunta on positiivinen ja Rakkaudella ei tehdä vahinkoa ihmisille, eläimille, luonnolle.

• arjuuna

Olet oikeassa, sillä persoona on se joka hallitsee meitä vaikka se ei ole todellinen vaan ajasta syntynyt harha, joka sen ymmärtämisen jälkeen kun tiedämme sen harhaisuuden kuihtuu pois ja usko päättyy ja syntyy uskomaton elämä

• poejan vilikuna

Jumala näkee kaikki sinun kysymyksesi ja hän rakastaa sinua juuri sellaisena kuin olet. Olet ihana ihminen ja sinullekin kuuluu pelastus Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus sinua siunatkoon. Hänelle voit sanoa:tässä minä olen, kiitos kun kuolit puolestani. En voi käsittää sinun rakkauttasi, ettei minun tarvitse ymmärtää sinun tekojasi, riittää, että uskon sinuun. Ellei tällainen yksinkertainen usko riitä, silloinhan koko raamattu olisi potaskaa, sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu." Pelastus on valmis, kun otamme sen vastaan.

• kiitos Jeesus

"Kuka ikinä häneen uskoo, se ei huku, vaan saa iankaikkisen elämän." Joh.3:15(

Eräällä metsäseudulla raivosi kerran hirmumyrsky. Vanhat korkeat puut taittuivat keskeltä tahi temmattiin ylös juurineen. Seuraavana päivänä makasi siellä tuhansia puita, jotka myrsky oli kaatanut. Mutta keskellä metsää oli kukkula ja siellä seisoi korkea, mahtava kuusi. Metsänvartija, joka oli laskemassa kaatuneita puita, nousi kukkulalle. Miten oli ymmärrettävä, että tämä puu oli pystyssä - täällähän myrsky oli tuntunut eniten! Silloin hän huomasi, että pehmeän sammaleen alla oli kallio. Sen halkeamiin oli pieni kuusentaimi työntänyt hennot juurensa. Sillä tavalla se oli saanut lujan perustuksen ja kasvanut vahvaksi ja suureksi. Nyt sen juuret syleilivät kalliota kuin voimakkaat käsivarret. Sen tähden se kesti myrskyn.

Meidän sydämellämme on myös juuret. Sellaisia ovat, luottamus, usko, turvautuminen. Usein me työnnämme ne löysään multaan. Me luotamme niihin, jotka ovat rikkaita jamahtavia, me luotamme hyviin ystäviin, niinkuin he voisivat auttaa meitä kaikessa, me luotamme rahoihimme, ruumiimme voimiin ja hyvään terveyteemme. Mutta me emme tule väkeviksi ja turvatuiksi sillä tavalla. Kun elämän myrskyt tulevat, sairaus, onnettomuudet ja hätä, meidän täytyy tunnustaa, ettei meillä ole mitään tukea. Me joudumme epäilyksiin ja epätoivoon; myrsky kaataa meidät.

Mutta on eräs kallio, johon saamme työntää juuremme. Sieltä kalliosta kuulemme ikäänkuin huudon; tulkaa! Se kallio on Jeesus Kristus. Sinä pieni lapsi, pysähdy vakavuudessa hänen eteensä ja opi tuntemaan häntä. Sinä saat nähdä, kuinka hän ottaa syliinsä sellaisia kuin sinä olet. Sinun tulee vastaanottaa hänen rakkautensa ja oppia kiittämään siitä. Silloin sielusi pienet juuret kasvavat häneen. Ja sitten saat nähdä enemmän ja enemmän. Saat nähdä kuinka hän eli pyhää elämää maan päällä auttaakseen sinua ja meitä kaikkia, kuinka hän kärsi ja kuoli meidän tähtemme, kuinka hän nyt Isän luona taivaassa rukoilee meidän puolestamme ja samalla on meitä lähellä Henkensä kanssa. Jota enemmän saamme nähdä, sitä enemmän sydämen juuret kasvavat, sitä enemmän ne tarttuvat kallioon Jeesukseen. Myrskyjä voi tulla. Jos saatte elää kauan, niin täytyy jokaisen meistä menettää isä ja äiti. Sairaudet ja onnettomuudet voi tulla milloin tahansa. Mutta jos olemme oppineet uskomaan ja luottamaan Jeesukseen, niin olemme turvatut keskellä myrskyä.

En pelkää kalliolla,
      jos kuinka myrskyää;
      Ei sinne yllä aallot,
      ne vaikka hyrskyää.
      Mun kallioni Kristus,
      Se kyllä kantaa mun,
      Nyt rauhallisna aivan,
      mä siihen turvaudun.

• Jumala On ja Me Olemme ja tämä on käytännössä Rakkaus.

Mitä muuta tarvitsemme?

Vaihtoehdot olemme nähneet fyysisen elämän tietoisuudessa. "Rakkaudettomuus".

• Voimme 'viisastua' näkemällä nykyisen menon....eli onko Rakkaus mukana menossa?
        Jos ei, voit valita ajatuksesi..asenteesi..käytöksesi...Kyllä, nämä kaikki ovat mahdollisia.

• Näinhän tämä on, varsin yksinkertainen vastaus kaikkeen on Rakkaus.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      46
      3623
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      35
      2347
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2276
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      57
      2181
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1605
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1532
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1437
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      977
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      859
    Aihe