aamumittaus LCHF ruokavaliolla

veijo ite

Uuden vuoden päivän aamu herkuttelun jälkeen ja jonkun verran myös kirkkaita viinoja. Lääkitys yhä kaatopaikalla.

tulos 5,9mmol.

Diabeetikot, Kuunnelkaa hoitajaa ja syökää "ohjeitten" mukaan ja ette edes lääkityksellä pääse samaan muuta kuin hetkellisesti. Minä tiedän että minu verensokerini ei koskaan nouse yli rajojen ja on tasainen kympäri vuorokauden.

HYVÄÄ TÄTÄ VUOTTA !

21

906

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täältäkin

Siis oliko tuo lukema aamiaisen ja ryyppäämisen jälkeen ja kuinka pitkän ajan kuluttua vai miten se oikein meni?

Minulla meni eilen illan mittaan 5 lonkerotölkkiä, viimeinen raketteja katsellessa (normaalisti ryyppään erittäin harvoin). Pienten napostelujen ja nakkien, perunasalaatin ja moniviljapatongin (ehkä 1/4 patongista) jälkeen puoli tuntia keskiyön verensokeri oli 13,1 (olo oli selvästi epämukava). Aamulla herättyä lukema oli 6,2 (muina aamuina alle 6). Minulla on lääkityksenä metformiini ja pitkävaikutteinen insuliini, olen sekasyöjä.

Oletko seurannut verensokeriasi todellakin jatkuvasti ja siksi pystyt sanomaan että se on tasainen. Minulla on vuoden aikana otettu kolme kertaa 3 vrk jatkuva mittaus tulokset keräävällä mittalaitteella ja käyristä näkee aterianjälkeiset nousut ja palaamiset normaalialueelle. Myös aamunkoittoilmiö näkyy mainiosti.

• veijo ite

mittaus aamulla ennen aamiaista.
        Olen matkan varrella (2v) tehnyt noi 1000 mittausta. Alussa 9 kertaa vuorokaudessa ja tiedän täsmäleen missä mennään.
        D2:lla lääkitys ei hoida sairautta vaan syöntivirheitä.

• veijo ite
        veijo ite kirjoitti:

mittaus aamulla ennen aamiaista.
        Olen matkan varrella (2v) tehnyt noi 1000 mittausta. Alussa 9 kertaa vuorokaudessa ja tiedän täsmäleen missä mennään.
        D2:lla lääkitys ei hoida sairautta vaan syöntivirheitä.

Tältä se näyttää ennen ja jälkeen LCHF ruokavalion aloittamista

http://www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/12/kitabugraf.jpg

• Lettukin.

Hei!

DM2 dg 8kk. Muutama kk VHH. Mm. Metformiini lääkitys ilt 1500mg aamuisin 750mg.
      Aamuarvot heittelee 5:stä usein lähelle 7, vaikka illalla on reilusti alle 6.
      Ennen lounasta enää 5:n päälle.

Eli päivisin saan, luullakseni VHH:lla ja liikunnalla arvot pysymään oikein hyvinä, mutta aamuarvot kummastuttavat.
      Lääkitystä en näin ollen voi ainakaan vielä jättää.

• veijo ite

Aamuarvot ovat vaikeat koska kyseessä on elimistön normaali reaktio (aamunkoittoilmiö). Säästetty sokeri syötetään verenkiertoon heräämisen helpottamiseksi. Se asettuu siitä kun pidä hiilihydraatit alhaalla ja rasvan energian saamiseksi korkealla.

• Lettukin.
        veijo ite kirjoitti:

Aamuarvot ovat vaikeat koska kyseessä on elimistön normaali reaktio (aamunkoittoilmiö). Säästetty sokeri syötetään verenkiertoon heräämisen helpottamiseksi. Se asettuu siitä kun pidä hiilihydraatit alhaalla ja rasvan energian saamiseksi korkealla.

Odotinkin juuri sinun kommenttiasi! Kiitos kannustavasta vastauksesta.

Ymmärrän, että olen vasta alkumetreillä ruokavaliohoidossani. Ilmeisesti maksani on vielä rasvapinteessä vaikka laihtuminen on hyvässä vauhdissa, -9kg lähtöpainosta. Vyötärolihavuus vielä 7 cm tavoitteesta, naisella 80cm.
        Ehkä aamuarvojen koho on maksan keino poistaa rasvaa itsestään?? Jos näin on, sehän on ihan ok. Naisen logiikkaa. Heh.

• veijo ite
        Lettukin. kirjoitti:

Odotinkin juuri sinun kommenttiasi! Kiitos kannustavasta vastauksesta.

Ymmärrän, että olen vasta alkumetreillä ruokavaliohoidossani. Ilmeisesti maksani on vielä rasvapinteessä vaikka laihtuminen on hyvässä vauhdissa, -9kg lähtöpainosta. Vyötärolihavuus vielä 7 cm tavoitteesta, naisella 80cm.
        Ehkä aamuarvojen koho on maksan keino poistaa rasvaa itsestään?? Jos näin on, sehän on ihan ok. Naisen logiikkaa. Heh.

Ole hyvä vaan. Ruokavalio toimii kyllä kun sen hoitaa kunnolla. Et olisi ensimmäinen joka voi pistää lääkket pois.

• Lettukin.
        veijo ite kirjoitti:

Olipa hyvä kuulla aamunkoittoilmiöstä!

Sen verran olen uusi näissä asioissa etten ollut ennen koko ilmiöstä kuullut tai muutakaan. Googlettamalla löysinkin lisäinfoa ja olen nyt panostanut iltapalaan.

Syön verensokeriarvoja tasaavat ravintolisät iltaisin 1500 mg metmorfiinin kanssa,.
        Kunnon iltapala Partaäijää eli rasvaista luomujugurttia, päälle marjoja ja sukrinia tai höystän kanelilla, siemenillä ja pähkinöillä, teetä ja siemenleipää, päälle rasvaista juustoa, voita ja maalaismaksamakkaraa. Usein nautin vielä lasin valkoviiniä.

Heh, sekä ilta- että aamuarvot 4,9-5,9!

• Lettukin.
        Lettukin. kirjoitti:

Sen verran olen uusi näissä asioissa etten ollut ennen koko ilmiöstä kuullut tai muutakaan. Googlettamalla löysinkin lisäinfoa ja olen nyt panostanut iltapalaan.

Syön verensokeriarvoja tasaavat ravintolisät iltaisin 1500 mg metmorfiinin kanssa,.
        Kunnon iltapala Partaäijää eli rasvaista luomujugurttia, päälle marjoja ja sukrinia tai höystän kanelilla, siemenillä ja pähkinöillä, teetä ja siemenleipää, päälle rasvaista juustoa, voita ja maalaismaksamakkaraa. Usein nautin vielä lasin valkoviiniä.

Heh, meni senat sakaisin ed. viestissä. Tietenkin 1500mg metformiini eikä metmorfiini. :)

• veijo ite
        Lettukin. kirjoitti:

uskotko jos sanon että vähentämällä vielä hiilihydraatteja niin on suuri mahdollisuus että lääkityksen osuus vähenee huomattavasti tai häviää kokonaan?

• Lettukin.
        veijo ite kirjoitti:

uskotko jos sanon että vähentämällä vielä hiilihydraatteja niin on suuri mahdollisuus että lääkityksen osuus vähenee huomattavasti tai häviää kokonaan?

Joo-o, vaikka hyvä näinkin. Jätin jo statiinit kk sitten.
        Vielä 3kk ja uudet labrakokeet. Jännä nähdä.

• veijo ite
        Lettukin. kirjoitti:

Joo-o, vaikka hyvä näinkin. Jätin jo statiinit kk sitten.
        Vielä 3kk ja uudet labrakokeet. Jännä nähdä.

vähennä hiilihydraatteja ja lisäät luonnollista rasvaa ja tulet näkemään todella hämmästyneen ilmeen diabeteshoitajasi naamalla.
        kaduin itse aikanaan kun ei ollut videokamera mukana.

• Lettukin.
        veijo ite kirjoitti:

vähennä hiilihydraatteja ja lisäät luonnollista rasvaa ja tulet näkemään todella hämmästyneen ilmeen diabeteshoitajasi naamalla.
        kaduin itse aikanaan kun ei ollut videokamera mukana.

Näinpä jo kävikin!

Diabeteshoitaja toivotti onnea valitsemallani tiellä ja kertoi monen hoitajan itsekin noudattavan VHH-ruokavaliota!
        Lääkäri kertoi puhelimessa, että joskus harvoin voidaan lääkitys lopettaa tai ainakin vähentää. Seuraava kontakti joskus keväämmällä.

Aloitin VHH:n opettelun alkukesällä 2010 saatuani dg:n keväällä. Netistä löytyi ja jokunen kirjakin on tullut tilattua tai lainattua kirjastosta.
        En koske sokeriin, riisiin, perunaan, pastaan tai viljatuotteisiin. Margariinin vaihdoin voihin. Myös kevyttuotteet jätin ja tilalle luomua jos mahdollista. Leipä oli viimeinen jonka jätin pois, vasta loppuvuodesta. Uskoin ruisleivän, varsinkin kokojyväisen sopivan vaan toisin oli mittaustulos.
        2 palaa reissumiestä ja 5 sokeriarvo nousi 10:een samoin kävi kokojyväruisleipäpalan kanssa!

Nykyisin leivon itse VHH-leipää, jota syön 1-korkeintaan 2palaa päivässä, aamu- tai iltapalan yhteydessä. Ei ollut helppoa oppia leivättömäksi ruokavaliota, kaikki muu kävi paljon helpommin.

Tietysti tästä hiilaritasosta voisi vielä nipistää vähentämällä hedelmiä ja marjoja, myös vihanneksia syön pääruoalla. Toisaalta arvot ovat niin hyvät, ettei tarvetta oikeastaan ole. Minulla vaan tuo aamunkoittoilmiö vielä kummastutti, mutta sekin tuntuu tasaantuvan.

Verenpaine on laskenut ja ehkä joskus pääsen niistäkin lääkkeistä. Kolesterolilääkityksen siis jätin jo itse pois.

Olen ottanut itse vastuun D2 hoidostani ja VHH on valintani. Omakohtainen kokemukseni on että se TOIMII!

• veijo ite
        Lettukin. kirjoitti:

Näinpä jo kävikin!

Diabeteshoitaja toivotti onnea valitsemallani tiellä ja kertoi monen hoitajan itsekin noudattavan VHH-ruokavaliota!
        Lääkäri kertoi puhelimessa, että joskus harvoin voidaan lääkitys lopettaa tai ainakin vähentää. Seuraava kontakti joskus keväämmällä.

Aloitin VHH:n opettelun alkukesällä 2010 saatuani dg:n keväällä. Netistä löytyi ja jokunen kirjakin on tullut tilattua tai lainattua kirjastosta.
        En koske sokeriin, riisiin, perunaan, pastaan tai viljatuotteisiin. Margariinin vaihdoin voihin. Myös kevyttuotteet jätin ja tilalle luomua jos mahdollista. Leipä oli viimeinen jonka jätin pois, vasta loppuvuodesta. Uskoin ruisleivän, varsinkin kokojyväisen sopivan vaan toisin oli mittaustulos.
        2 palaa reissumiestä ja 5 sokeriarvo nousi 10:een samoin kävi kokojyväruisleipäpalan kanssa!

Nykyisin leivon itse VHH-leipää, jota syön 1-korkeintaan 2palaa päivässä, aamu- tai iltapalan yhteydessä. Ei ollut helppoa oppia leivättömäksi ruokavaliota, kaikki muu kävi paljon helpommin.

Tietysti tästä hiilaritasosta voisi vielä nipistää vähentämällä hedelmiä ja marjoja, myös vihanneksia syön pääruoalla. Toisaalta arvot ovat niin hyvät, ettei tarvetta oikeastaan ole. Minulla vaan tuo aamunkoittoilmiö vielä kummastutti, mutta sekin tuntuu tasaantuvan.

Verenpaine on laskenut ja ehkä joskus pääsen niistäkin lääkkeistä. Kolesterolilääkityksen siis jätin jo itse pois.

Olen ottanut itse vastuun D2 hoidostani ja VHH on valintani. Omakohtainen kokemukseni on että se TOIMII!

Onneksi olkoon.

LCHF peruskoulun alussa olen maininnut 3 kirjaa. Hae ne kirjastosta tai tee investointi omaan terveyteesi ja osta ne. Saat paljon apua matkan varrelle. Asiansa osaavat kirjoittajat jotka tietävät mistä puhuvat.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9324525

• Lettukin.

Unohdin illalla Metforem 1500mg.
      Aamumittaus 6.8.
      VHH puoli vuotta.
      Taidan tarvita lääkkeitä
      elintaparemontista huolimatta.

• veijo ite

Ne aamuarvot asettuu siitä pikkuhiljaa. Vielä paremmin kunhan perehdyt ja ymmärrät sen mitä ruokaa sisääsi laitat josta elimistö säästää sokerin "päivänkoittoilmiöön"

Tee tiheitä mittauksia jonkun ilman lääkitystä:

ennen aamiaista, 1 tunti ja 2 tuntia sen jälkeen ja samalla tavalla ennen ja jälkeen muiden ruokailujesi ja pidä kirjaa siitä mitä syöt. Mittaa myös illalla ennen nukkumaan käyntiä

• veijo ite
        veijo ite kirjoitti:

Ne aamuarvot asettuu siitä pikkuhiljaa. Vielä paremmin kunhan perehdyt ja ymmärrät sen mitä ruokaa sisääsi laitat josta elimistö säästää sokerin "päivänkoittoilmiöön"

Tee tiheitä mittauksia jonkun ilman lääkitystä:

ennen aamiaista, 1 tunti ja 2 tuntia sen jälkeen ja samalla tavalla ennen ja jälkeen muiden ruokailujesi ja pidä kirjaa siitä mitä syöt. Mittaa myös illalla ennen nukkumaan käyntiä

Tee tiheitä mittauksia jonkun aikaa ( esim. 2 viikkoa) ilman lääkitystä:

• Lettukin.
        veijo ite kirjoitti:

Tee tiheitä mittauksia jonkun aikaa ( esim. 2 viikkoa) ilman lääkitystä:

Hei!
        Jokohan sitä uskaltais?

Jätin joulukuussa statiinit ja sekin jännittää. Labrassa valmiina lähete: rasvapaketti ja sokerit.
        Jostain luin että pitäisi pari-kolme kuukautta olla ilman statiineja ja VHH:lla, sitten labraan niin rasva-arvot ovat korjaantuneet. Jos niin käy, niin sitten teen kokeiluja ilman metformiiniä ja jatkan VHH:lla vaikka lopun ikääni.

Eli vielä lykkään diabetes-lääkityskokeiluja. Mulla on muutakin kuin D2, eli rasva- ja maksa-arvot sekä verenpaine pielessä ja lääkkeet niihin.

Ps. Olet tehnyt kovasti uraa uurtavaa tiedotustyötä. En käsitä miksi VHH:ta vastustetaan. Onneksi muutamaa lääkäriä täällä Suomessa on alettu ottaa tosissaan.

• veijo ite
        Lettukin. kirjoitti:

Hei!
        Jokohan sitä uskaltais?

Jätin joulukuussa statiinit ja sekin jännittää. Labrassa valmiina lähete: rasvapaketti ja sokerit.
        Jostain luin että pitäisi pari-kolme kuukautta olla ilman statiineja ja VHH:lla, sitten labraan niin rasva-arvot ovat korjaantuneet. Jos niin käy, niin sitten teen kokeiluja ilman metformiiniä ja jatkan VHH:lla vaikka lopun ikääni.

Eli vielä lykkään diabetes-lääkityskokeiluja. Mulla on muutakin kuin D2, eli rasva- ja maksa-arvot sekä verenpaine pielessä ja lääkkeet niihin.

Ps. Olet tehnyt kovasti uraa uurtavaa tiedotustyötä. En käsitä miksi VHH:ta vastustetaan. Onneksi muutamaa lääkäriä täällä Suomessa on alettu ottaa tosissaan.

KIITOS ! Ja hyvää jatkoa sinulle.

terveisin Veijo

• VHH

sairastan D2:sta..VHH ruokavalio loistava.. insuliinit sai jättää pois ja sokeriarvot pysyy normaaleina...

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2206
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2085
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      30
      1989
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1396
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1336
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      883
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      812
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      751
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      733
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe