Toiminimen konkurssi

Murhe2011

toiminimi haetaan konkurssiin - Fennia hakijana.
Onko kokemuksia toiminimen konkurssista????
Varallisuus on nolla, ei autoja, asuntoja tms.
Asun vuokralla ja hetkellä työtön yksinhuoltaja

5

7657

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28

      Ei toiminimi voi tehdä "konkurssia" Valuutusyhtiö vaan hakee saatavilleen oikeudesta hyväkynnän. Sitten alkaakin viivästyskorko juosta. Pääsääntöisesti olet kaikista toiminimen tekemistä sitoumista henkilökohtaisesti vastuussa ja maksaja, joten koeta päästä velkasaneeraukseen, jos et pysty maksamaan velkoja. Turha yrittää kärvistellä ja kitkutella. Välttämättä velkojat ei hyväksy sinun velkasaneeraushakemusta mutta kannattaa yrittää. Aikaa varaaman heti maanantaina kunnalliselta velkaneuvojalta.

      • tmitmi

        Fennia hakee ei toiminimeä eli koko miestä. Koet vastustaa.


      • lot of weight

        Minä olen myös toiminimellä liiketoimintaa harjoittava ja kun alkoi tulla maksuvaikeuksia niin otin yhteyttä kunnalliseen velkaneuvontaan. Puhelimessa minulle sanottiin että niin kauan kun minulla on toiminimi ja liiketoimintaa he eivät voi auttaa. Sanoivat että varaa aika kun yritystoiminta on loppunut. Sain konkurssiuhkaisen maksukehotuksen Ilmariselta ja kerroin etten pysty maksua maksamaan. Yrittämiseni on perustunut suurelta osin omaan ammattitaitooni, joten mitään arvokasta rahaksi muutettuna ei ole mutta olen vastuussa veloistani henkilökohtaisella omaisuudellani. Mutta kun ei ole mistä ottaa tai myydä. Asuntoni on pankin ja muuta en omista. Ulosottomiehen kanssa kävin neuvotteluja ja hän sanoi että konkurssi on vaan sellaista uhkailua vakuutusyhtiöiltä. No uhkailu tehosi ainakin minuun.Sain myös yhteydenottopyynnön asianajotoimistoon, joka oli merkittynä Ilmarisen asianhoitajaksi eli ymmärrin itse niin että toiminimi voidaan asettaa konkurssiin. Yritin jonkin aikaa korjata tilannetta, sopia maksuista mutta tilanne lävähti aika rankasti käsiin ja Ilmariseen selitin ettei minulla ole mitään minkä konkurssissa voisi rahaksi muuttaa. Yritystoimintaani olen lopettamassa, yritetty on ja todettu toimimattomaksi. En pysty maksamaan kuluja sitä mukaa kun niitä tulee. Tietysti minua vaivaa suuresti tämä epäonnistuminen, velkaantuminen sekä luottotietojen menetys. Koen häpeää ja syyllisyyttä. Ja välillä on todella vaikeaa nousta ylös sängystä ja yrittää taas jaksaa. Tällä hetkellä olen palkkatyössä ja ulosottoon maksan velkojani vielä pitkään. Ulosottomiehen kanssa olen saanut asioita sovittua ja oikeastaan pelkäsin turhaan siellä asioimista. Sain tehtyä maksusuunnitelman, joten maksan oma-aloitteisesti palkastani ulosottoon joka kuukausi.

        Jos tästä sopasta jotain hyvää seurasi niin ainakin työpäivät lyheni, vastuu keveni, stressi hellitti ja minulla on ensi kesänä kesäloma kymmeneen vuoteen.


      • Anonyymi
        lot of weight kirjoitti:

        Minä olen myös toiminimellä liiketoimintaa harjoittava ja kun alkoi tulla maksuvaikeuksia niin otin yhteyttä kunnalliseen velkaneuvontaan. Puhelimessa minulle sanottiin että niin kauan kun minulla on toiminimi ja liiketoimintaa he eivät voi auttaa. Sanoivat että varaa aika kun yritystoiminta on loppunut. Sain konkurssiuhkaisen maksukehotuksen Ilmariselta ja kerroin etten pysty maksua maksamaan. Yrittämiseni on perustunut suurelta osin omaan ammattitaitooni, joten mitään arvokasta rahaksi muutettuna ei ole mutta olen vastuussa veloistani henkilökohtaisella omaisuudellani. Mutta kun ei ole mistä ottaa tai myydä. Asuntoni on pankin ja muuta en omista. Ulosottomiehen kanssa kävin neuvotteluja ja hän sanoi että konkurssi on vaan sellaista uhkailua vakuutusyhtiöiltä. No uhkailu tehosi ainakin minuun.Sain myös yhteydenottopyynnön asianajotoimistoon, joka oli merkittynä Ilmarisen asianhoitajaksi eli ymmärrin itse niin että toiminimi voidaan asettaa konkurssiin. Yritin jonkin aikaa korjata tilannetta, sopia maksuista mutta tilanne lävähti aika rankasti käsiin ja Ilmariseen selitin ettei minulla ole mitään minkä konkurssissa voisi rahaksi muuttaa. Yritystoimintaani olen lopettamassa, yritetty on ja todettu toimimattomaksi. En pysty maksamaan kuluja sitä mukaa kun niitä tulee. Tietysti minua vaivaa suuresti tämä epäonnistuminen, velkaantuminen sekä luottotietojen menetys. Koen häpeää ja syyllisyyttä. Ja välillä on todella vaikeaa nousta ylös sängystä ja yrittää taas jaksaa. Tällä hetkellä olen palkkatyössä ja ulosottoon maksan velkojani vielä pitkään. Ulosottomiehen kanssa olen saanut asioita sovittua ja oikeastaan pelkäsin turhaan siellä asioimista. Sain tehtyä maksusuunnitelman, joten maksan oma-aloitteisesti palkastani ulosottoon joka kuukausi.

        Jos tästä sopasta jotain hyvää seurasi niin ainakin työpäivät lyheni, vastuu keveni, stressi hellitti ja minulla on ensi kesänä kesäloma kymmeneen vuoteen.

        Yrittäjyydestä rangaistaan


    • Yönsä valvova yrittä

      Hei
      Kuulostaa kovin tutulta. Itselläni on alihankintatöitä tekevä metallialan yritys joka parhaimmillaan(pahimmillaan) työllisti 5 ulkopuolista työntekijää jotka jäivät, osa eläkkeelle, osa perusti oman yrityksen. Jokaisen työsuhteen jälkeen päätin etten palkkaa uutta työntekijää tilalle koska töitten hankkiminen alkoi olla hankalaa ja stressaavaa. Lopulta olimme tilanteessa jolloin olimme jäljellä ainoastaan minä sekä vaimoni joka oli opetellut jonkin verran metallitöitä pärjätäkseen tässä ihanassa, tuottavassa yrittäjän elämässä. Viime vuodenvaihteessa (2013-2014) vaimollani todettiin vakava nivelrikko sekä kulumia käsissä ja olkapäissä joten eläkeyhtiömme päätti kouluttaa vaimoni uuteen ammattiin, kiitos siitä, siellä asiat toimi erittäin hyvin. Nyt toimin yksin yrittäjänä, ainoana työntekijänä jolle ei tällähetkellä löydy töitä metallialan töitä itsellekkään riittävästi mutta............poikani kirjoitti ylioppilaaksi vuoden 2013 keväällä ja haki ammattikorkeakouluun muttei tullut valituksi joten kävi armeijan ja hakeutui sen jälkeen työvoimatoimistoon työnhakijaksi vastauksena: työllistyy isänsä yrityksessä (hän ei ole koskaan työskennellyt yrityksessä), vaimon koulutus on koulutusta koulunkäyntiavastajaksi eli kesän ajan lomautettuna, työvoimatoimiston vastaus sama: työllistyy miehensä yrityksessä(joka on ainoastaan minun nimissäni) vaikka on todettu ettei hän enää kykene raskaisiin alan töihin. olemme valittaneet asiasta jolloin vastaus on ollut aina sama. Nyt olemme käytännössä konkurssikypsiä ja elämä tuntuu melkotavalla sekavalta, ei toki työvoimatoiston takia, itse itsemme olemme(siis minä olen) tähän tilanteeseen ajaneet mutta tuntuu kohtuuttomalta, että koko perhe on syyllinen jos on yrittäjä ja ettei pysty tuottamaan ja työllistämään perheelleen elatusta. Ps. Olen kyllä yrittänyt hankkia töitä mutta niitä ei nyt vaan tunnu olevan Jk. Poliitikoilla tuntuu olevan haluna, että ihmiset alkaisivat yrittäjiksi: Tottotoki, silloin on koko perhe poissa työttömyystilastoista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2058
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1962
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      149
      1563
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe