Vai ateistit suvaitsemattomia?

beenthere

40

956

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kampa-la

Unohditko "tarkoituksella" uutisen todellisen luonteen? Kysehän ei ollut mistään uskonnollisluonteisesta tapahtumasta, vaan ryöstöstä ja sen yhteydessä tapahtuneesta taposta/murhasta. Miten tämä sitten liittyykään P. Räsäseen? Ai niin, Päivi Räsänenkin on saanut monelaisia ateisiten uhkauksia mielipiteidensä vuoksi

"STT–Reuters
      David Kato
      Kampala. Kohua herättänyt ugandalaisen homoaktivistin surma liittyi todennäköisesti ryöstöyritykseen, ei homofobiaan, kertoi Ugandan poliisi. Surmasta epäiltynä on pidätetty yksi mies ja toista etsitään. David Kato oli yksi kolmesta, joiden kuvat paikallinen Rolling Stone -lehti julkaisi lokakuussa. Lehti kehotti hirttämään kaikki homoaktivistit. Katon mukaan hänen henkeään uhattiin toistuvasti lehtijutun jälkeen.
      Hän haastoi lehden oikeuteen ja voitti jutun. Tuntematon mies murtautui torstain vastaisena yönä David Katon kotiin ja hyökkäsi hänen kimppuunsa vasaran kanssa. Kato kuoli matkalla sairaalaan.
      Surma herätti maailmanlaajuista tyrmistystä. Yhdysvaltain presidentti Barack Obama kiitti Katoa rohkeaksi homoseksuaalien oikeuksien puolestapuhujaksi ja vaati Ugandan hallitusta selvittämään hänen kuolemansa."

• beenthere

Unohditko tarkoituksella avata sen linkin? Jos sinä olet epärehellinen ja mielelläsi keksit syitä syyttää muita tahattomasti, me kaikki muut emme ole sellaisia.

• nettifrendi

Aloittaja tietää aivan hyvin vääristelevänsä, mutta ei näytä välittävän siitä, vaan ilmeisesti haluaa hyödyntää otsikon ja aloitusviestin voimaa, joka tavoittaa useammat kuin tosiasiat kertovat vastaukset. Tätä samaa ideaa hyödynnetään kaikessa valheellisessa kohu- ja vihaviestinnässä.

Itse olen tyytyväinen tällaisten henkilöiden tehdessä asiallensa karhunpalveluksen. He haluavat tulla muistetuiksi ja huomioiduiksi, jonka takia heillä on rekisteröity nimimerkki. Toisaalta he tällaisilla viesteillänsä näyttävät todellisen luontonsa ja menettävät myös uskottavuutensa. Ainoa mitä he tällaisilla saavat aikaan, on valheisiin viehättyneiden suosion. Pärjätköön sitten sillä. Osa näistä alkaa tosin ahdistumaan yhä enemmän ja silloin totuus voi alkaa kiinnostamaan. Sitä ennen heitä on vaikeata tavoittaa.

• "Unohditko "tarkoituksella" uutisen todellisen luonteen? Kysehän ei ollut mistään uskonnollisluonteisesta tapahtumasta, vaan ryöstöstä ja sen yhteydessä tapahtuneesta taposta/murhasta."

Se että David Katon rahat pöllittiin murhan yhteydessä, ei osoita, että murhan motiivi olisi ollut ryöstö. Helpot rahat vain kannattaa ottaa muun touhun ohessa, kun ne on tarjolla. Ne kannattaa myös viedä sen takia, että motiiviksi voidaan väittää muutakin kuin viha.

Mikä tässä on karseeta, on se että lehdessä julkaistiin sadan ugandalaisen homoseksuaalin nimet ja kehoitettiin hirttämään heidät. Ja sitten ykkösenä listalla ollut kaveri murhataan.

Siihen en osaa ottaa kantaa kuinka paljon kristinusko vaikuttaa Ugandassa vallitsevaan homovihaan, mutta tiedossa on, että Ugandassa kristinuskoiset eivät juurikaan suvaitse homoseksuaaleja.

CNN:n uutinen aiheesta: http://tinyurl.com/4usbbws

• beenthere
        nettifrendi kirjoitti:

Aloittaja tietää aivan hyvin vääristelevänsä, mutta ei näytä välittävän siitä, vaan ilmeisesti haluaa hyödyntää otsikon ja aloitusviestin voimaa, joka tavoittaa useammat kuin tosiasiat kertovat vastaukset. Tätä samaa ideaa hyödynnetään kaikessa valheellisessa kohu- ja vihaviestinnässä.

Itse olen tyytyväinen tällaisten henkilöiden tehdessä asiallensa karhunpalveluksen. He haluavat tulla muistetuiksi ja huomioiduiksi, jonka takia heillä on rekisteröity nimimerkki. Toisaalta he tällaisilla viesteillänsä näyttävät todellisen luontonsa ja menettävät myös uskottavuutensa. Ainoa mitä he tällaisilla saavat aikaan, on valheisiin viehättyneiden suosion. Pärjätköön sitten sillä. Osa näistä alkaa tosin ahdistumaan yhä enemmän ja silloin totuus voi alkaa kiinnostamaan. Sitä ennen heitä on vaikeata tavoittaa.

Mutta kun en unohtanut mitään. Minkä minä sille voin, ettette osaa avata linkkejä tai ymmärrä lukemaanne.

• luotuko luojaansa pa

Mutta kun faktat vähissä, niin niitä pitää keksiä !

Ja missä se JEESUKSEN NIMI mainittiin siinä jutussa ??

Joka oli puppua muutenkin, mutta ei siis ollut totta edes siteeksi. Ugandassa kristittyjä on aika vähän valitetavasti !

• ateistix
        luotuko luojaansa pa kirjoitti:

Mutta kun faktat vähissä, niin niitä pitää keksiä !

Ja missä se JEESUKSEN NIMI mainittiin siinä jutussa ??

Joka oli puppua muutenkin, mutta ei siis ollut totta edes siteeksi. Ugandassa kristittyjä on aika vähän valitetavasti !

"Joka oli puppua muutenkin, mutta ei siis ollut totta edes siteeksi. Ugandassa kristittyjä on aika vähän valitetavasti !"

Mistä sinä tuollaisen keksit?

"Vuonna 2002 ugandalaisista oli uskonnoltaan katolisia 42 %, protestantteja 42 %, muslimeja 12 % ja muita, eli esimerkiksi hinduja ja perinteisiä paikallisia uskontoja harjoittavia oli kolme prosenttia.[2] "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uganda#V.C3.A4est.C3.B6_ja_terveys

• nettifrendi
        beenthere kirjoitti:

Mutta kun en unohtanut mitään. Minkä minä sille voin, ettette osaa avata linkkejä tai ymmärrä lukemaanne.

Linkkaamillasi sivuilla kerrottiin:

"Katon ystävien mukaan aktivistia lyötiin vasaralla. He kertoivat uutistoimisto Reutersille, että pahoinpitelyn todennäköinen syy oli Katon homoseksuaalisuus.

Poliisi ei kommentoinut tapausta uutistoimistoille."

Ei siis mitään tietoa tekijästä, tai tämän motiiveista ellei pahoinpitelijä itse sitä näille ystäville kertonut tai ollut itse yksi näistä ystävistä.

Toinen linkkaamasi sivu:
        "Kohua herättänyt ugandalaisen homoaktivistin surma liittyi todennäköisesti ryöstöyritykseen, ei homofobiaan, kertoi Ugandan poliisi."

Silti kirjoitit: " uhkaus toteutetaan Jeesuksen nimeen"

Kolmas linkkisi ei liittynyt enää lainkaan itse tapaukseen, vaan kertoi pienilevikkisestä lehdestä, jonka liität tapaukseen vain mielikuvituksessasi. Ainakaan mikään aloituksessa esittämäsi tai linkkaamissasi uutisissa ollu ei tukenut moista yhteyttä.

Tätä vasten seuraava vaikuttaa sairaalta huumorilta:

"Minkä minä sille voin, ettette osaa avata linkkejä tai ymmärrä lukemaanne."

Koska en lainkaan epäile ettetkö itse ymmärtäisi väitteittesi paikkansapitämättömyyttä, jää jäljelle ainoastaan se minkä esitin eli halusi vääristellä totuutta ja sen turvin mustamaalata kristittyjä. Sellainen on saatanasta.

• 28000000
        ateistix kirjoitti:

"Joka oli puppua muutenkin, mutta ei siis ollut totta edes siteeksi. Ugandassa kristittyjä on aika vähän valitetavasti !"

Mistä sinä tuollaisen keksit?

"Vuonna 2002 ugandalaisista oli uskonnoltaan katolisia 42 %, protestantteja 42 %, muslimeja 12 % ja muita, eli esimerkiksi hinduja ja perinteisiä paikallisia uskontoja harjoittavia oli kolme prosenttia.[2] "

http://fi.wikipedia.org/wiki/Uganda#V.C3.A4est.C3.B6_ja_terveys

Eihän niitä kristittyjä ole Ugandassa ku 5 kertaa sen mitä Suomessa.

• beenthere
        nettifrendi kirjoitti:

Linkkaamillasi sivuilla kerrottiin:

"Katon ystävien mukaan aktivistia lyötiin vasaralla. He kertoivat uutistoimisto Reutersille, että pahoinpitelyn todennäköinen syy oli Katon homoseksuaalisuus.

Poliisi ei kommentoinut tapausta uutistoimistoille."

Ei siis mitään tietoa tekijästä, tai tämän motiiveista ellei pahoinpitelijä itse sitä näille ystäville kertonut tai ollut itse yksi näistä ystävistä.

Toinen linkkaamasi sivu:
        "Kohua herättänyt ugandalaisen homoaktivistin surma liittyi todennäköisesti ryöstöyritykseen, ei homofobiaan, kertoi Ugandan poliisi."

Silti kirjoitit: " uhkaus toteutetaan Jeesuksen nimeen"

Kolmas linkkisi ei liittynyt enää lainkaan itse tapaukseen, vaan kertoi pienilevikkisestä lehdestä, jonka liität tapaukseen vain mielikuvituksessasi. Ainakaan mikään aloituksessa esittämäsi tai linkkaamissasi uutisissa ollu ei tukenut moista yhteyttä.

Tätä vasten seuraava vaikuttaa sairaalta huumorilta:

"Minkä minä sille voin, ettette osaa avata linkkejä tai ymmärrä lukemaanne."

Koska en lainkaan epäile ettetkö itse ymmärtäisi väitteittesi paikkansapitämättömyyttä, jää jäljelle ainoastaan se minkä esitin eli halusi vääristellä totuutta ja sen turvin mustamaalata kristittyjä. Sellainen on saatanasta.

Minusta on ihan sama mitä valhetta sinä hoet tästä asiasta itsellesi. Paikanpäällä olleet, varmasti aisaa enemmän tuntevat, ovat kanssani samaa mieltä. Jos usko sokaisee sinun silmäsi, en sille mitään voi. Itse en tuollaisessa itsepetoksessa voisi elää.
        www.nytimes.com/2011/01/28/world/africa/28uganda.html
        "On Wednesday afternoon, Mr. Kato was beaten to death with a hammer in his rough-and-tumble neighborhood. Police officials were quick to chalk up the motive to robbery, but members of the small and increasingly besieged gay community in Uganda suspect otherwise.

“David’s death is a result of the hatred planted in Uganda by U.S. evangelicals in 2009,” Val Kalende, the chairwoman of one of Uganda’s gay rights groups, said in a statement. “The Ugandan government and the so-called U.S. evangelicals must take responsibility for David’s blood.”"

www.criticallegalthinking.com/?p=2001
        "Although the motives for his murder are not yet confirmed, it is highly suspected that David was the target of homophobic violence due to his vocal criticism of the proposed Ugandan Anti-Homosexuality Bill, and LBGTI rights in Uganda more broadly."

www.nydailynews.com/news/world/2011/01/27/2011-01-27_david_kato_ugandan_gay_actvist_murdered_after_photo_address_published_in_tabloid.html

www.huffingtonpost.com/2011/01/27/david-kato-uganda-gay-act_n_814775.html

www.thedailymaverick.co.za/article/2011-01-29-rip-david-kato-uganda-will-miss-you

• uskossa olen.

Minusta on suvaitsematonta tulla trollaamaan tälle palstalle ja pilaamaan kirkkoon kuuluvien päivä. Jos sinulla ei ole asiallista sanottavaa tai viestisi ovat tätä tasoa, eiköhän täältä löydy ateistienkin palsta. Minä kuitenkin kunnioitan sinun vakaumustasi, vaikket ilmeisesti ajattele minusta samalla tavalla.

• beenthere

Ja mikähän aloituksessani oli trollausta ja epäasiallista? Mitenkä tuo aloitukseni pilasi päiväsi? Ei ilmeisesti siksi, että homoja vainotaan ihan hengenlähtöön asti, vaan se, että kerrotaan totuuden mukaisesti vainojen olevan kristittyjen tekoa.

• kenkri
        beenthere kirjoitti:

Ja mikähän aloituksessani oli trollausta ja epäasiallista? Mitenkä tuo aloitukseni pilasi päiväsi? Ei ilmeisesti siksi, että homoja vainotaan ihan hengenlähtöön asti, vaan se, että kerrotaan totuuden mukaisesti vainojen olevan kristittyjen tekoa.

Luin nyt pariin oteeseeen linkkisi, enkä nähnyt "kristitty" tms. sanaa missään. Oliko tämäkin siis taas meidän kristittyjen tekosia? Itse tiedän kaksi homosurmaa, jotka koskettivat minua läheisesti. En tiedä mitä uskoa/uskomattomuutta homokammoiset surmaajat niisssä edustivat, eikä sillä edes ole oikeastaan väliä. Seksuaalivähemmistöön kuuluvien elämänkokemukset/ omat ystävät ja tutut sekä Kristuksen omakohtainen tuntemus ovat liikuttaneet sydäntäni niin, että olen suostuvainen menemään kadotukseen seksuaalivähemmistöön kuuluvien kanssa, jos rakas Isä niin oikeaksi katsoo. Sorrettujen seksuaalivähemmistöjen puolella seison niin kauan kuin minussa yhdistetty nais/mies- henki pihisee! Kuitenkin toivon myös seksuaalivähemmistöjen edustajien muistavan kunnioittaa lähimmäistään Luojan luomina ihmisinä, kunnioittavan erilaista aatemaaailmaa, uskoa jne. Oltaisko ihmisiksi?

• a i j a a
        beenthere kirjoitti:

Ja kun kerrotan kristittyjen vainosta ja tapoista, joita tehdään vain sen vuoksi, että on kristitty, siihen ateistit letkauttelevat kristittyjen marttyyriyden halusta ja väheksyvät näitä vainoja, jotka ovat ihan todellisia ja tapahtuvat monissa maissa (vaikkakaan nyt ei ihan Suomessa).

Mistä sinä tiedät, että murhaaja oli kristitty?

• Taisit itse ottaa
        kenkri kirjoitti:

Luin nyt pariin oteeseeen linkkisi, enkä nähnyt "kristitty" tms. sanaa missään. Oliko tämäkin siis taas meidän kristittyjen tekosia? Itse tiedän kaksi homosurmaa, jotka koskettivat minua läheisesti. En tiedä mitä uskoa/uskomattomuutta homokammoiset surmaajat niisssä edustivat, eikä sillä edes ole oikeastaan väliä. Seksuaalivähemmistöön kuuluvien elämänkokemukset/ omat ystävät ja tutut sekä Kristuksen omakohtainen tuntemus ovat liikuttaneet sydäntäni niin, että olen suostuvainen menemään kadotukseen seksuaalivähemmistöön kuuluvien kanssa, jos rakas Isä niin oikeaksi katsoo. Sorrettujen seksuaalivähemmistöjen puolella seison niin kauan kuin minussa yhdistetty nais/mies- henki pihisee! Kuitenkin toivon myös seksuaalivähemmistöjen edustajien muistavan kunnioittaa lähimmäistään Luojan luomina ihmisinä, kunnioittavan erilaista aatemaaailmaa, uskoa jne. Oltaisko ihmisiksi?

herneen nenääsi, kun olit poissa palstalta.

• beenthere
        kenkri kirjoitti:

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ugandan poliisi Homoaktivistin surma liittyi ryöstöön/1135263370655
        "David Kato oli yksi kolmesta, joiden kuvat paikallinen Rolling Stone -lehti julkaisi lokakuussa. Lehti kehotti hirttämään kaikki homoaktivistit"

http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_Stone_(Uganda)
        "Rolling Stone was a weekly tabloid newspaper published in Kampala, Uganda. The paper began publishing August 23, 2010[2] and ceased publication in November 2010. The paper was small, with a circulation of approximately 2000 copies printed encouraged to out homosexuals by U.S. evangelical Christians.[2]"

• a i j a a kirjoitti:

Ja kun kerrotan kristittyjen vainosta ja tapoista, joita tehdään vain sen vuoksi, että on kristitty, siihen ateistit letkauttelevat kristittyjen marttyyriyden halusta ja väheksyvät näitä vainoja, jotka ovat ihan todellisia ja tapahtuvat monissa maissa (vaikkakaan nyt ei ihan Suomessa).

"Ja kun kerrotan kristittyjen vainosta ja tapoista, joita tehdään vain sen vuoksi, että on kristitty, siihen ateistit letkauttelevat kristittyjen marttyyriyden halusta ja väheksyvät näitä vainoja, jotka ovat ihan todellisia ja tapahtuvat monissa maissa (vaikkakaan nyt ei ihan Suomessa)."

On kuitenkin aikamoinen harppaus vainotusta väestenryhmästä valtauskonnoksi joka vaikuttaa asioihin kaikilla yhteiskunnan tasoilla. Ja pitää muistaa että kristityt ovat kautta aikojen vainonneet ihmisiä myös uskontonsa pohjalta.

On toki ikävää että kristittyjä on vainottu ja jossain heitä vainotaan vieläkin, mutta kannattaa muistaa on olemassa väestönryhmiä joita on vainottu paljon enemmän ja vainotaan edelleenkin pahemmin kuin kristittyjä on koskaan vainottu. Lisäksi harva uskonto ylpeilee samalla tavalla vainotuksi tulemisestaan kuin kristityt, harva muu uskonto oikeasti kehtaa yrittää pitää samalla tavalla itseään muiden yläpuolella kuin kristinusko ja kristityt.

• beenthere
        a i j a a kirjoitti:

Siksipä laitoin noi kaikki linkit, että älykäs pystyy niistä tekemään johtopäätöksiä. Kyllähän niistä selviää melko helposti, mikä taho on nostattanut tämän homovihan Ugandassa.
        Voihan noilta yhteyksiltä tietysti uskon nimissä sulkea silmänsä, mutta sitten tulee eteen se kysymys rehellisyydestä. Joko taas on kristityn rehellisyys hakusassa?

• Ei voi verrata !
        shadowself kirjoitti:

"Ja kun kerrotan kristittyjen vainosta ja tapoista, joita tehdään vain sen vuoksi, että on kristitty, siihen ateistit letkauttelevat kristittyjen marttyyriyden halusta ja väheksyvät näitä vainoja, jotka ovat ihan todellisia ja tapahtuvat monissa maissa (vaikkakaan nyt ei ihan Suomessa)."

On kuitenkin aikamoinen harppaus vainotusta väestenryhmästä valtauskonnoksi joka vaikuttaa asioihin kaikilla yhteiskunnan tasoilla. Ja pitää muistaa että kristityt ovat kautta aikojen vainonneet ihmisiä myös uskontonsa pohjalta.

On toki ikävää että kristittyjä on vainottu ja jossain heitä vainotaan vieläkin, mutta kannattaa muistaa on olemassa väestönryhmiä joita on vainottu paljon enemmän ja vainotaan edelleenkin pahemmin kuin kristittyjä on koskaan vainottu. Lisäksi harva uskonto ylpeilee samalla tavalla vainotuksi tulemisestaan kuin kristityt, harva muu uskonto oikeasti kehtaa yrittää pitää samalla tavalla itseään muiden yläpuolella kuin kristinusko ja kristityt.

Jos eläisimme Vt:n aikaa vielä, niin olisi käynyt kuin Sodoman, mutta kristittyjä on vainottu ja
        tapettu kaikkina aikoina ja paljon enemmän ja vielä tulevaisuudessakin Raamatun mukaan.

• readmorethanonebook
        a i j a a kirjoitti:

Kyllä on ihan selkeää, että osa kristityistä janoaa marttyyriasemaa. Kaikki kritiikki koetaan hyökkäyksenä ja vainona. Tämä on tietysti loukkaus kaikkia niitä kohtaan, jotka vainoa kokevat.

Minua häiritsee vain se että nämä tietyntyyppiset kristityt eivät näytä surevan lainkaan muuta kuin kristittyihin kohdistuvaa vainoa. Tämä on ainut kritiikkini ollut aina tähän asiaan.

Vaino on vaino on vaino. Ei sillä kehen se kohdistuu pitäisi olla mitään merkitystä. Itse en ainakaan väheksy mitään vainoa tai sortoa.

• Ei voi verrata ! kirjoitti:

Jos eläisimme Vt:n aikaa vielä, niin olisi käynyt kuin Sodoman, mutta kristittyjä on vainottu ja
        tapettu kaikkina aikoina ja paljon enemmän ja vielä tulevaisuudessakin Raamatun mukaan.

Millainen Jumala se antaa ylipäänsäkin ihmisten vainota muita ihmisiä, vieläpä käyttäen Jumalan omaa sanaa perusteluna vainolleen. Jumala suojelee sanaansa tosi huonosti kun antaa ihmisten pilata sen maineen vainoamalla sen pohjalta muita.

• nicander
        kenkri kirjoitti:

Kenkri uhota hiukan liian suuria. :)
        Jumala ei taida paljon heilahtaa meidän uhoamisistamme.
        Sitä paitsi. En aivan ymmärrä sinua Kenkri täsä asiassa. Esimerkiksi minä en ole missään koskaan sanonut, että homoseksuaali ihminen olisi tuomittu kadotukseen.
        Minusta tämän päivän keskusteluaihe on kristillinen avioliitto ja homosuhteen rinnastaminen siihen. Sitä en hyväksy. Sinä hiukan otat tämän asian liian tunteella, etkä aivan näe metsää puilta. Vai luulenko vain.

Tuossa aloituksen linkissä nyt ei ole oikein mitään varsinaista kristinuskoa koskettavaa.

• a i j a a
        beenthere kirjoitti:

Siksipä laitoin noi kaikki linkit, että älykäs pystyy niistä tekemään johtopäätöksiä. Kyllähän niistä selviää melko helposti, mikä taho on nostattanut tämän homovihan Ugandassa.
        Voihan noilta yhteyksiltä tietysti uskon nimissä sulkea silmänsä, mutta sitten tulee eteen se kysymys rehellisyydestä. Joko taas on kristityn rehellisyys hakusassa?

Artikkelissa mainitaan Ugandan hallituksen valmistelemasta laista, joka sallisi kuolemantuomion homoudesta. Tästäkö sinä vedät johtopäätöksen, että kristityt ovat sen taustalla? Tietenkin ateistit, jotka luulevat, että vain kristityt ovat homoutta vastaan, voivat ennakkoluuloiset johtopäätöksensä tehdä. Älykkyydellä sillä ei mielestäni ole mitään tekemistä. Molemmissa artikkeleissa, jotka kertovat lähes samoin sanoin asian, ei mainita mitään kristityistä eli olet lukenut omat ennakkoluulosi taas kerran tekstiin. Käännät oman epärehellisyytesi kristittyihin.

En hyväksy kuolemantuomiota mistään teosta enkä hyväksy vihan nostattamista mitään ihmisryhmää kohtaan.

Poliisin mukaan kyseessä oli ryöstö, pitääkö se tieto sitten paikkaansa, en puutu siihen ja koska en tiedä tapauksesta tarkemmin, en arvuuttele murhan syistä, joka olisi fiksua käytöstä kaikilta, joilta tarkempi eksakti tieto puuttuu.

Kun otin esimerkin kristittyjen vainoista, en nostanut kristittyjä jalustalle, rinnastukseni tarkoitus oli osoittaa lähinnä ateistien käytös kaksinaamaisuuden syövereissä, jota he eivät itse näe eivätkä tiedosta.

• Jeesus jo sanoi
        shadowself kirjoitti:

Millainen Jumala se antaa ylipäänsäkin ihmisten vainota muita ihmisiä, vieläpä käyttäen Jumalan omaa sanaa perusteluna vainolleen. Jumala suojelee sanaansa tosi huonosti kun antaa ihmisten pilata sen maineen vainoamalla sen pohjalta muita.

että: uskovat joutuvat vainottaviksi Hänen nimensä tähden.

Maailma eli ei-uskovat eivät ota vastaan Jumalan sanaa ja
        vihaavat sitä, koska se näyttää todeksi synnin ja vaatii
        parannuksentekoa syntielämästä, josta ihmiset haluavat
        nauttia täysin siemauksin tämän lyhyen elämänsä aikana,
        eivätkä ymmärrä sitä, että elämä jatkuu vielä senkin jälkeen
        jolloin on myöhäistä enää tehdä parannusta synneistään.

Jeesus sanoi myöskin: He eivät tahdo tulla Minun tyköni,
        että saisivat elämän.

• beenthere
        a i j a a kirjoitti:

Artikkelissa mainitaan Ugandan hallituksen valmistelemasta laista, joka sallisi kuolemantuomion homoudesta. Tästäkö sinä vedät johtopäätöksen, että kristityt ovat sen taustalla? Tietenkin ateistit, jotka luulevat, että vain kristityt ovat homoutta vastaan, voivat ennakkoluuloiset johtopäätöksensä tehdä. Älykkyydellä sillä ei mielestäni ole mitään tekemistä. Molemmissa artikkeleissa, jotka kertovat lähes samoin sanoin asian, ei mainita mitään kristityistä eli olet lukenut omat ennakkoluulosi taas kerran tekstiin. Käännät oman epärehellisyytesi kristittyihin.

En hyväksy kuolemantuomiota mistään teosta enkä hyväksy vihan nostattamista mitään ihmisryhmää kohtaan.

Poliisin mukaan kyseessä oli ryöstö, pitääkö se tieto sitten paikkaansa, en puutu siihen ja koska en tiedä tapauksesta tarkemmin, en arvuuttele murhan syistä, joka olisi fiksua käytöstä kaikilta, joilta tarkempi eksakti tieto puuttuu.

Kun otin esimerkin kristittyjen vainoista, en nostanut kristittyjä jalustalle, rinnastukseni tarkoitus oli osoittaa lähinnä ateistien käytös kaksinaamaisuuden syövereissä, jota he eivät itse näe eivätkä tiedosta.

Ja ihan käsikädessä muslimien kanssa. Ilman tätä voimakasta ja laajaa tukea, ei tämä laki ja ajatus saisi tuollaista jalansijaa Ugandassa.
        Mitä tuo on kuin järjestelmällistä vainoa, jolta moni krititty näköjään sulkee täydellisesti silmänsä Suomessakin.
        Oletko tahallasi vai ihan oikeasti tietämätön näistä Ugandan tämän hetkisistä asioista?

http://articles.cnn.com/2009-12-08/world/uganda.anti.gay.bill_1_gays-death-penalty-aids-prevention?_s=PM:WORLD

• nicander kirjoitti:

Kenkri uhota hiukan liian suuria. :)
        Jumala ei taida paljon heilahtaa meidän uhoamisistamme.
        Sitä paitsi. En aivan ymmärrä sinua Kenkri täsä asiassa. Esimerkiksi minä en ole missään koskaan sanonut, että homoseksuaali ihminen olisi tuomittu kadotukseen.
        Minusta tämän päivän keskusteluaihe on kristillinen avioliitto ja homosuhteen rinnastaminen siihen. Sitä en hyväksy. Sinä hiukan otat tämän asian liian tunteella, etkä aivan näe metsää puilta. Vai luulenko vain.

Tuossa aloituksen linkissä nyt ei ole oikein mitään varsinaista kristinuskoa koskettavaa.

Entä hyväksytkö ajatuksen sukupuolineutraalista avioliitosta Suomen laissa?
        Sehän on myös ollut keskustelun aiheena mm. eräässä kuuluisassa Ajankohtaisen Kakkosen teemaillassa.

• a i j a a
        beenthere kirjoitti:

Ja ihan käsikädessä muslimien kanssa. Ilman tätä voimakasta ja laajaa tukea, ei tämä laki ja ajatus saisi tuollaista jalansijaa Ugandassa.
        Mitä tuo on kuin järjestelmällistä vainoa, jolta moni krititty näköjään sulkee täydellisesti silmänsä Suomessakin.
        Oletko tahallasi vai ihan oikeasti tietämätön näistä Ugandan tämän hetkisistä asioista?

http://articles.cnn.com/2009-12-08/world/uganda.anti.gay.bill_1_gays-death-penalty-aids-prevention?_s=PM:WORLD

>Oletko tahallasi vai ihan oikeasti tietämätön näistä Ugandan tämän hetkisistä asioista?<

Oletko itse tahallasi vai ihan oikeasti tietämätön näistä Ugandan tämän hetkisten asioiden taustoista laajemmin?

Nykyinen laki siirtomaa-ajoilta tuomitsi homoudesta elinkautiseen eli laki oli jo ennestään tiukka. Kuolemanlakia alettiin valmistella joukon amerikkalaisten kirkonmiesten vierailun jälkeen Ugandassa, jotka olivat kehottaneet aloittamaan homojen terapiahoidot, mikä sinällään on ihan asiallista ja kristillistä. Näistä kolmesta amerikkalaisesta evankelistasta yksi on entinen gay-aktivisti, toinen kirjailija, joka työskentelee homojen eheyttämisryhmissä ja kolmas kansainvälisessä terveysjärjestössä seksuaalisen suuntautumisen 'valmentajana' eli kaikki toimivat seksuaalisen eheyttämisen alueella.

Homoseksuaalisuus on ollut Ugandassa tabu ja häpeällistä, sitä on pidetty loukkauksena paikallista kulttuuria ja uskontoa kohtaan. Uskonto (omat luonto-henki -uskomukset, myöhemmin kristinusko) on aina kuulunut vahvasti ugandalaiseen perhe-elämään. Paikalliset uskonnolliset johtajat ovat varoittaneet liberaalin lännen homomyönteisistä vaaroista.

Lain valmisteluun on varmasti vaikuttanut huhut homojen kampanjasta koululaisille ja lapsille homomyönteisyyden ihannoimisesta. Eli on pelätty, että homot saastuttavat lapset kulttuuriin kuulumattomalla vastenmielisellä käytöksellä. Onko huhut totta, on toinen asia ja homot tietenkin kieltävät sen. Huhujen seurauksena kuitenkin tuhannet huolestuneet vanhemmat allekirjoittivat vetoomuksen, joka toimitettiin eduskunnalle. Summa summarum, tehtiinkö kärpäsestä härkänen eli väärät tiedot, yleinen tunneilmasto ja jopa kansankiihotus homoutta kohtaan johtivat kuolemanlaki-aloitukseen. Tuskin kaikki lakia kannattaneet ovat olleet kristittyjä, sellainen tulkinta on mielestäni kyllä samanlaista hätiköintiä kuin vaikuttaa Ugandassa olleen lain valmistelujen perusteista. Amerikkalainen eheytysjärjestöhän on tuominnut kuolemanrangaistuksen, mikä ei ole ollut suinkaan heidän agendansa vaan eheytys, jolta putoaa pohja, jos tappamista kannatetaan!

Ugandassa homoaiheen yleisen vaikenemiskulttuurin jälkeen on selvää, että kun asia nousee julkiseen tietoisuuteen, ylilyöntejä (gay-aktivisti Katon murha, oliko pelkkä ryöstö?) tapahtuu, eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä itse asian polttopisteen keskuksessa, minkä sitten eri osapuolet näkevät tietenkin eri lailla, ateistit yksisilmäisesti vain kristittyjen tuomionhengestä, vaikka kukaan ei ole kysellyt kaikilta Ugandan kristityiltä, mitä mieltä itse kukin on.

Nämä lähtökohdat ovat ateisteilta jääneet huomioimatta tai ainakaan kukaan ei niitä ole palstoilla esiin tuonut, vain yksisilmäistä kiljumista kristittyjen tappovimmasta! :O

Hiv leviää homoseksin välityksellä, vaikka siellä luullaan, ettei hiv tartu homoseksin välityksellä. Vaikka en kannatakaan kuolemantuomiota, niin tämä homokohulakialoite on ollut siinä mielessä tarpeen, että se tuottaa oikeaa tietoa niin homoille aidsin vaaroista kuin suurelle yleisölle asian asiallisesta käsittelystä ja homojen syrjinnän vähentämisestä, mm. homot uskaltaisivat paremmin mennä lääkärin vastaanotoille hiv-testeihin.

Ja vielä mainittakoon, että itse en puolustele kristittyjen tuomionhenkeä, en kuolemantuomioita, en homojen syrjintää (homouden sanominen synniksi ei ole itse ihmisen tuomitsemista). Puolustan tinkimätöntä pyrkimystä totuuteen joka asiassa.

Eräs ugandalainen vanhempi on sanonut: "Elämme mieluummin ruohomökeissämme kuin pilvenpiirtäjissä homoseksuaalien kanssa."

http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/29/uganda-death-sentence-gay-sex

http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?id=11927&bid=250&start=10

PS. Vapaan seksin puolustajat kannattavat abortteja, joissa surmataan joka vuosi yli 10 000 ihmisen alkua Suomessa. Miksi näistä murhista ei ateistit meuhkaa? Miksi se nähdään VAIN äidin oikeutena ja koskemattomuutena ruumiiseensa?

• a i j a a
        a i j a a kirjoitti:

>Oletko tahallasi vai ihan oikeasti tietämätön näistä Ugandan tämän hetkisistä asioista?<

Oletko itse tahallasi vai ihan oikeasti tietämätön näistä Ugandan tämän hetkisten asioiden taustoista laajemmin?

Nykyinen laki siirtomaa-ajoilta tuomitsi homoudesta elinkautiseen eli laki oli jo ennestään tiukka. Kuolemanlakia alettiin valmistella joukon amerikkalaisten kirkonmiesten vierailun jälkeen Ugandassa, jotka olivat kehottaneet aloittamaan homojen terapiahoidot, mikä sinällään on ihan asiallista ja kristillistä. Näistä kolmesta amerikkalaisesta evankelistasta yksi on entinen gay-aktivisti, toinen kirjailija, joka työskentelee homojen eheyttämisryhmissä ja kolmas kansainvälisessä terveysjärjestössä seksuaalisen suuntautumisen 'valmentajana' eli kaikki toimivat seksuaalisen eheyttämisen alueella.

Homoseksuaalisuus on ollut Ugandassa tabu ja häpeällistä, sitä on pidetty loukkauksena paikallista kulttuuria ja uskontoa kohtaan. Uskonto (omat luonto-henki -uskomukset, myöhemmin kristinusko) on aina kuulunut vahvasti ugandalaiseen perhe-elämään. Paikalliset uskonnolliset johtajat ovat varoittaneet liberaalin lännen homomyönteisistä vaaroista.

Lain valmisteluun on varmasti vaikuttanut huhut homojen kampanjasta koululaisille ja lapsille homomyönteisyyden ihannoimisesta. Eli on pelätty, että homot saastuttavat lapset kulttuuriin kuulumattomalla vastenmielisellä käytöksellä. Onko huhut totta, on toinen asia ja homot tietenkin kieltävät sen. Huhujen seurauksena kuitenkin tuhannet huolestuneet vanhemmat allekirjoittivat vetoomuksen, joka toimitettiin eduskunnalle. Summa summarum, tehtiinkö kärpäsestä härkänen eli väärät tiedot, yleinen tunneilmasto ja jopa kansankiihotus homoutta kohtaan johtivat kuolemanlaki-aloitukseen. Tuskin kaikki lakia kannattaneet ovat olleet kristittyjä, sellainen tulkinta on mielestäni kyllä samanlaista hätiköintiä kuin vaikuttaa Ugandassa olleen lain valmistelujen perusteista. Amerikkalainen eheytysjärjestöhän on tuominnut kuolemanrangaistuksen, mikä ei ole ollut suinkaan heidän agendansa vaan eheytys, jolta putoaa pohja, jos tappamista kannatetaan!

Ugandassa homoaiheen yleisen vaikenemiskulttuurin jälkeen on selvää, että kun asia nousee julkiseen tietoisuuteen, ylilyöntejä (gay-aktivisti Katon murha, oliko pelkkä ryöstö?) tapahtuu, eikä sillä välttämättä ole mitään tekemistä itse asian polttopisteen keskuksessa, minkä sitten eri osapuolet näkevät tietenkin eri lailla, ateistit yksisilmäisesti vain kristittyjen tuomionhengestä, vaikka kukaan ei ole kysellyt kaikilta Ugandan kristityiltä, mitä mieltä itse kukin on.

Nämä lähtökohdat ovat ateisteilta jääneet huomioimatta tai ainakaan kukaan ei niitä ole palstoilla esiin tuonut, vain yksisilmäistä kiljumista kristittyjen tappovimmasta! :O

Hiv leviää homoseksin välityksellä, vaikka siellä luullaan, ettei hiv tartu homoseksin välityksellä. Vaikka en kannatakaan kuolemantuomiota, niin tämä homokohulakialoite on ollut siinä mielessä tarpeen, että se tuottaa oikeaa tietoa niin homoille aidsin vaaroista kuin suurelle yleisölle asian asiallisesta käsittelystä ja homojen syrjinnän vähentämisestä, mm. homot uskaltaisivat paremmin mennä lääkärin vastaanotoille hiv-testeihin.

Ja vielä mainittakoon, että itse en puolustele kristittyjen tuomionhenkeä, en kuolemantuomioita, en homojen syrjintää (homouden sanominen synniksi ei ole itse ihmisen tuomitsemista). Puolustan tinkimätöntä pyrkimystä totuuteen joka asiassa.

Eräs ugandalainen vanhempi on sanonut: "Elämme mieluummin ruohomökeissämme kuin pilvenpiirtäjissä homoseksuaalien kanssa."

http://www.guardian.co.uk/world/2009/nov/29/uganda-death-sentence-gay-sex

http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?id=11927&bid=250&start=10

PS. Vapaan seksin puolustajat kannattavat abortteja, joissa surmataan joka vuosi yli 10 000 ihmisen alkua Suomessa. Miksi näistä murhista ei ateistit meuhkaa? Miksi se nähdään VAIN äidin oikeutena ja koskemattomuutena ruumiiseensa?

Mitä tämä on kuin järjestelmällistä vainoa, jolta moni ateisti näköjään sulkee täydellisesti silmänsä Suomessakin:

Lainaus netistä:

"Kaksi homoa on parempi kuin oikea todellisuus.
        …Kolumbiassa noin 14 000 tyttöä ja poikaa on käytetty sotilaina laittomissa aseellisissa ryhmittymissä
        …Somaliassa noin 200 000 lasta on käytetty sotilaina vuodesta 1991 lähtien
        …Ugandassa Herran vastarinta-armeijan (LRA) arvioidaan siepanneen kodeistaan 25 000 lasta ja pakottaneen heidät sotilaiksi ja seksiorjiksi.
        …noin 45 000 ugandalaislasta jättää joka ilta kotikylänsä paetakseen LRA:n sieppaajia kaupungin suojiin."

"tai...
        * maailmanlaajuisesti 20 prosenttia naisista ja 5 -10 prosenttia miehistä on kokenut seksuaalista väkivaltaa lapsuudessa
        * Vuonna 2002 maailmanlaajuisesti lähes 53 000 lasta kuoli väkivaltaisesti. Erityisesti alle vuoden ikäiset lapset ovat vaarassa kuolla väkivaltaisesti omien vanhempien toimesta.
        * Kuritusväkivaltaa esiintyy edelleen 100 maan kouluissa.
        * Joka vuosi 133–275 miljoonaa lasta todistaa vanhempiensa välistä usein toistuvaa väkivaltaa.
        * Aasiassa arvion mukaan 60 miljoonaa tyttöä on ”kadonnut” siksi, että äiti on tehnyt abortin kuultuaan, että hän on saamassa tyttölapsen, tai siksi, että tyttövauva on tapettu piittaamattoman hoidon tuloksena"

"ymmärrätkö nyt?
        * Uusien tutkimusten mukaan pakkotyötä tekevästä 12,3 miljoonasta ihmisestä 1,4 miljoonaa on pakotettuna seksikauppaan. Arvioiden mukaan jopa puolet näistä seksikaupan uhreista on lapsia.
        * 12 000 nepalilaista tyttöä myydään seksibisnekseen vuosittain - usein rajan yli Intiaan
        * lähes 30 000 alle 18-vuotiasta lasta toimii prostituution parissa Etelä-Afrikassa."

• Maailmassa on
        a i j a a kirjoitti:

Mitä tämä on kuin järjestelmällistä vainoa, jolta moni ateisti näköjään sulkee täydellisesti silmänsä Suomessakin:

Lainaus netistä:

"Kaksi homoa on parempi kuin oikea todellisuus.
        …Kolumbiassa noin 14 000 tyttöä ja poikaa on käytetty sotilaina laittomissa aseellisissa ryhmittymissä
        …Somaliassa noin 200 000 lasta on käytetty sotilaina vuodesta 1991 lähtien
        …Ugandassa Herran vastarinta-armeijan (LRA) arvioidaan siepanneen kodeistaan 25 000 lasta ja pakottaneen heidät sotilaiksi ja seksiorjiksi.
        …noin 45 000 ugandalaislasta jättää joka ilta kotikylänsä paetakseen LRA:n sieppaajia kaupungin suojiin."

"tai...
        * maailmanlaajuisesti 20 prosenttia naisista ja 5 -10 prosenttia miehistä on kokenut seksuaalista väkivaltaa lapsuudessa
        * Vuonna 2002 maailmanlaajuisesti lähes 53 000 lasta kuoli väkivaltaisesti. Erityisesti alle vuoden ikäiset lapset ovat vaarassa kuolla väkivaltaisesti omien vanhempien toimesta.
        * Kuritusväkivaltaa esiintyy edelleen 100 maan kouluissa.
        * Joka vuosi 133–275 miljoonaa lasta todistaa vanhempiensa välistä usein toistuvaa väkivaltaa.
        * Aasiassa arvion mukaan 60 miljoonaa tyttöä on ”kadonnut” siksi, että äiti on tehnyt abortin kuultuaan, että hän on saamassa tyttölapsen, tai siksi, että tyttövauva on tapettu piittaamattoman hoidon tuloksena"

"ymmärrätkö nyt?
        * Uusien tutkimusten mukaan pakkotyötä tekevästä 12,3 miljoonasta ihmisestä 1,4 miljoonaa on pakotettuna seksikauppaan. Arvioiden mukaan jopa puolet näistä seksikaupan uhreista on lapsia.
        * 12 000 nepalilaista tyttöä myydään seksibisnekseen vuosittain - usein rajan yli Intiaan
        * lähes 30 000 alle 18-vuotiasta lasta toimii prostituution parissa Etelä-Afrikassa."

suurempiakin murheita, kuin homo-lesbojen tasa-arvot
        - harrastakaa homouttanne, niinkuin tähänkin saakka
        olette harrastaneet, mutta älkää vaatiko uskovia
        hyväksymään haureuden syntiänne !

En minäkään tappamista suvaitse, mutta kun seksuaalinen
        suuntautuminen menee todellisten hätää kärsivien ohi,
        niin alkaa jo oksettaa tälläinen liiallinen vouhkaaminen
        heidän napojensa ympärillä !

• beenthere
        Maailmassa on kirjoitti:

suurempiakin murheita, kuin homo-lesbojen tasa-arvot
        - harrastakaa homouttanne, niinkuin tähänkin saakka
        olette harrastaneet, mutta älkää vaatiko uskovia
        hyväksymään haureuden syntiänne !

En minäkään tappamista suvaitse, mutta kun seksuaalinen
        suuntautuminen menee todellisten hätää kärsivien ohi,
        niin alkaa jo oksettaa tälläinen liiallinen vouhkaaminen
        heidän napojensa ympärillä !

Miten seksuaalinen suuntautuminen on mennyt todellisten hätää kärsivien ohi? Oletko sitä mieltä, että maailmassa saa puhua vain yhdestä asiasta kerrallaan ja se asia on se sinun mielestäsi suurinta hätää kärsivien asia?
        Tiedätkö, että ihminen pystyy miettimään montaa asiaa yhtä aikaa. Kun otan puheeksi esimerkiksi nämä homojen vainot, ei se tarkoita, etten pystyisi ajattelemaan ja ajattelisi muitakin avun tarpeessa olevia.
        On myös viitteitä siitä, että tällaiset ihmiset, jotka vetoavat tähän pahemmassa hädässä olevien puolestapuhumiseen joka kerta, kun jostain muusta epäkohdasta puhutaan, eivät itseasiassa piittaa oikeasti kenenkään hädästä.
        Tämä on tutkittu mm. eläinten oikeuksien pulolustamisessa. Ne ihmiset, jotka puolustavat eläinten oikeuksia, puolustavat myös eniten ihmisten epäoikeudennukaisuuden kohtaamia ihmisiä. Välittämisen määrällä ei siis ole ylärajaa, vaan ihminben joko välittää tai ei. Kumpaan ryhmään sinä mielestäsi kommenttisi mukaan kuulut?

http://www.thecatsite.com/Snips/256/Cats-and-Compassion.html

• Mitenkö
        beenthere kirjoitti:

Miten seksuaalinen suuntautuminen on mennyt todellisten hätää kärsivien ohi? Oletko sitä mieltä, että maailmassa saa puhua vain yhdestä asiasta kerrallaan ja se asia on se sinun mielestäsi suurinta hätää kärsivien asia?
        Tiedätkö, että ihminen pystyy miettimään montaa asiaa yhtä aikaa. Kun otan puheeksi esimerkiksi nämä homojen vainot, ei se tarkoita, etten pystyisi ajattelemaan ja ajattelisi muitakin avun tarpeessa olevia.
        On myös viitteitä siitä, että tällaiset ihmiset, jotka vetoavat tähän pahemmassa hädässä olevien puolestapuhumiseen joka kerta, kun jostain muusta epäkohdasta puhutaan, eivät itseasiassa piittaa oikeasti kenenkään hädästä.
        Tämä on tutkittu mm. eläinten oikeuksien pulolustamisessa. Ne ihmiset, jotka puolustavat eläinten oikeuksia, puolustavat myös eniten ihmisten epäoikeudennukaisuuden kohtaamia ihmisiä. Välittämisen määrällä ei siis ole ylärajaa, vaan ihminben joko välittää tai ei. Kumpaan ryhmään sinä mielestäsi kommenttisi mukaan kuulut?

http://www.thecatsite.com/Snips/256/Cats-and-Compassion.html

seksuaalinen suuntautuminen on mennyt todellisten hätää kärsivien ohi ?

Yllä olevasta nimim. a i j a a:n kirjoituksestakin on todettavissa se, mitä
        nämä seksuaaliset suuntautuneisuudet saavat aikaan..seksistä on tullut
        elämän a ja o, eikä sillä näytä olevan mitään rajoja, kun "ihmiset elävät
        omien himojensa mukaan" niinkuin Raamatussa on ennustettu ja vielä:
        "Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus"

Tämänkin palstan aloituksista suurin osa päivittäin koskee normaalista
        poikkeavaa seksuaalista suuntautuneisuutta..

Tuokaan tutkimus ei pidä paikkaansa jokaisen ihmisen kohdalla, koska
        on paljon sellaisia ihmisiä jotka asettavat eläimet elämässään etusijalle.
        jopa lastensa, kuin koko perheensä edelle.

• beenthere
        Mitenkö kirjoitti:

seksuaalinen suuntautuminen on mennyt todellisten hätää kärsivien ohi ?

Yllä olevasta nimim. a i j a a:n kirjoituksestakin on todettavissa se, mitä
        nämä seksuaaliset suuntautuneisuudet saavat aikaan..seksistä on tullut
        elämän a ja o, eikä sillä näytä olevan mitään rajoja, kun "ihmiset elävät
        omien himojensa mukaan" niinkuin Raamatussa on ennustettu ja vielä:
        "Kun laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus"

Tämänkin palstan aloituksista suurin osa päivittäin koskee normaalista
        poikkeavaa seksuaalista suuntautuneisuutta..

Tuokaan tutkimus ei pidä paikkaansa jokaisen ihmisen kohdalla, koska
        on paljon sellaisia ihmisiä jotka asettavat eläimet elämässään etusijalle.
        jopa lastensa, kuin koko perheensä edelle.

Ai sinusta tässä kaikessa on kysymys himojen mukaan hurjastelusta? Mitä sanot, jos kerron sinulle, että näissä homoseksikeskusteluissa on kysymys ihmisten halusta saada oikeudet olla omia itsejään. Kysymys ei ole seksihurjastelusta ja maailmanlopun menosta. Vain ihmisten oikeudesta olla sellaisia kuin ovat ja tehdä heille ominaisia, täysin vaarattomia, mutta tärkeitä asioita.
        Vain ikävä ja hyvin likainen mieli saa tämän asian kääntymään hedonistiseksi seksihurjasteluksi. Tuollainen näkemys kertoo vain näkemyksen esittäjän omasta suhtautumisesta seksiin. Seksi on vain panemista panemisen halun vuoksi sinulle, niinkö? Tunteilla ja rakkaudella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Niinhän sinä annat ymmärtää.
        Normaalista poikkeava seksuaalisuus? Mitähän se on? Kaikki se seksuaalisuus, joka ei edusta sinua? Olet aika ylimielinen noine juttuinesi. Vaikka Raamattu mitä sanoo sinulle, se ei tarkoita, että kaikkien täytyy elää sen mukaan. Raamattu on totuus vain sinulle ja muille uskoville. Minulle se on tylsä satukirja.

Tutkimustuloskaan ei tule paikkaansapitämättömäksi sillä, että se ei miellytä sinua ja tunnet joitakin ihmisiä, jotka eivät sovi tutkimuksen tuloksiin. Et taida ymmärtää tutkimuksista juurikaan mitään.

Tällä palstalla tulee olemaan tällaisia aloituksia niin kauan, kun sinunlaisesi yrittävät estää ihmisten tasapuolista kohtelua.
        Sinusta ja kaltaisistasi on siis kiinni, kuinka paljon ja kauan näistä asioista keskustellaan julkisesti.

• Kyllä, nimenomaan
        beenthere kirjoitti:

Ai sinusta tässä kaikessa on kysymys himojen mukaan hurjastelusta? Mitä sanot, jos kerron sinulle, että näissä homoseksikeskusteluissa on kysymys ihmisten halusta saada oikeudet olla omia itsejään. Kysymys ei ole seksihurjastelusta ja maailmanlopun menosta. Vain ihmisten oikeudesta olla sellaisia kuin ovat ja tehdä heille ominaisia, täysin vaarattomia, mutta tärkeitä asioita.
        Vain ikävä ja hyvin likainen mieli saa tämän asian kääntymään hedonistiseksi seksihurjasteluksi. Tuollainen näkemys kertoo vain näkemyksen esittäjän omasta suhtautumisesta seksiin. Seksi on vain panemista panemisen halun vuoksi sinulle, niinkö? Tunteilla ja rakkaudella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Niinhän sinä annat ymmärtää.
        Normaalista poikkeava seksuaalisuus? Mitähän se on? Kaikki se seksuaalisuus, joka ei edusta sinua? Olet aika ylimielinen noine juttuinesi. Vaikka Raamattu mitä sanoo sinulle, se ei tarkoita, että kaikkien täytyy elää sen mukaan. Raamattu on totuus vain sinulle ja muille uskoville. Minulle se on tylsä satukirja.

Tutkimustuloskaan ei tule paikkaansapitämättömäksi sillä, että se ei miellytä sinua ja tunnet joitakin ihmisiä, jotka eivät sovi tutkimuksen tuloksiin. Et taida ymmärtää tutkimuksista juurikaan mitään.

Tällä palstalla tulee olemaan tällaisia aloituksia niin kauan, kun sinunlaisesi yrittävät estää ihmisten tasapuolista kohtelua.
        Sinusta ja kaltaisistasi on siis kiinni, kuinka paljon ja kauan näistä asioista keskustellaan julkisesti.

seksihurjastelustahan tässä nykymenossa juuri kyse onkin.

Osa tekstistäsi oli omaa arveluasi siitä, miten ajattelen ja
        sillä en näe mitään syytä vastata enempää kirjoitukseesi.

• beenthere
        Kyllä, nimenomaan kirjoitti:

Mitä ihmettä on seksihurjastelu? Kerrohan nyt meille kaikille. Minä en ainakaan tiedä, mitä se voisi olla tässä tapauksessa.

• ~~~
        Jeesus jo sanoi kirjoitti:

että: uskovat joutuvat vainottaviksi Hänen nimensä tähden.

Maailma eli ei-uskovat eivät ota vastaan Jumalan sanaa ja
        vihaavat sitä, koska se näyttää todeksi synnin ja vaatii
        parannuksentekoa syntielämästä, josta ihmiset haluavat
        nauttia täysin siemauksin tämän lyhyen elämänsä aikana,
        eivätkä ymmärrä sitä, että elämä jatkuu vielä senkin jälkeen
        jolloin on myöhäistä enää tehdä parannusta synneistään.

Jeesus sanoi myöskin: He eivät tahdo tulla Minun tyköni,
        että saisivat elämän.

Niin, tämä on hyvin kuvaavaa. Uskovaisten on tietyllä tapaa raamatun vuoksi 'pakko' kuvitella olevansa vihattuja ja vainottuja silloinkin kun eivät ole. Koska jos he eivät olisi, niin eivätkös he olisi silloin maailmasta - maailmahan rakastaa omiaan, mutta vihaa uskovaisia jotka eivät maailmasta ole.

Ja tokihan tässä samalla kerrotaan siitä, kuinka pahoja me ei-uskovaiset olemmekaan... Vihaamme teitä uskovaisia jotta teidän välittämänne jumalan sana vain ei estäisi meitä tekemästä kauheita syntitekojamme joista niin nautimme.

• Kössönöm
        Kyllä, nimenomaan kirjoitti:

"seksihurjastelustahan tässä nykymenossa juuri kyse onkin."

- Mitä tarkoitat nykymenolla?

• Tuo Katon tapaus oli mitä ilmeisemmin ryöstö, eikä liittynyt hänen homouteen (txt-teeveeltä luettua). Ikävä ja traaginen tapaus jokatapauksessa.
      Eiköhän se asia ole valitettavasti niin että puolin ja toisin löytyy suvaitsemattomuutta. Ei se suvaitsemattomuus katso vakaamukseen. Itse olen huomannut, että kun näkee hiukan aikaa ja vaivaa tutustumalla siihen vastapuoleen, usein myös suvaitsemattomuus ainakin pienenee ja jokatapauksessa ymmärrys kasvaa.

• juppalis juu

"Rakastavat ihmiset elävät rakastavassa maailmassa, vihamieliset ihmiset elävät vihamielisessä maailmassa."

• beenthere

Ken Keyes jr sanoi niin ja viisaasti sanoikin. Loppu kuuluu seuraavasti: "Kaikki, jotka tapaat, ovat sinun peilejäsi."
        Tuo totuus tulee ilmi tässä fundamentalistiuskovien vihamaailmassa. Kaikkea erilaista ja omaa uskoa uhkaavaa vihataan. Ja vihamielisyys luo vihamielisyyttä.

Olitko löytävinäsi muuten vihamielisyyttä minunn aloituksessani? Jos olit, niin missä kohtaa siinä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      232
      4431
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      75
      2874
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2403
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      43
      1697
    5. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1389
    6. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      82
      1164
    7. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      137
      919
    8. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      64
      860
    9. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      854
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      832
    Aihe