Eteläpohjalaiset juuret ry

Lieksassa asuu eteläpohjanmaalta syntyisin olevia ihmisiä Eteleäpohjalaiset juuret ry yhdistys on perustettu 1999 ja on nyt mukana Seinäjoella sukumessuilla 19.2.2011
Jos olet kiinnostunut pitäjien historiasta mm ja kiinnostuksen kohteena on sukututkimus oman sukuni vaiheita tiedän ja tietoa on kirjattu henkilöistä ja täältäkin löysin sukulaisia ja sukuun liittyviä henkilöitä jotka ovat Pyylammen sukua.MK

76

1271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei häjy

      Kyllä yksi piisoo pieneen kylään .

    • Toveri Korpinen

      Olisi mielenkiintoista lukea Teidän valoisia kaskuja ja kertomuksia Eteläpohjalaisista juurikasveista
      ( onko ilmaisu oikein kasveillahan on juuret, ei ihmisellä )

      • Mutta todella kuitenkin puhutaan juurista ja myöskin juurettomuudesta monille on omat juuret hyvin tärkeä asia mistä olet kotoisin vai miten asia voi ilmaista niinkuin Jaakko Teppo oli kysynyt siskoltani mistä olet kotoisin ja toinen siihen vastasi niin Jaakko tietysti siihen markkinamiehenä minäkun ajattelin" jotta sinä et ole mistään kotoisin"sisko oli meinannut läväytää jos olisi ollut joku toinen mies, mutta ymmärsi huumorin ja tilanteen.
        Minulla on ihan eri polittiset juuret joten" en ole toveri " paremminkin ystävä ja kaveri isä ja ukki MK


      • ni minä esitän asian
        markkukorpinen kirjoitti:

        Mutta todella kuitenkin puhutaan juurista ja myöskin juurettomuudesta monille on omat juuret hyvin tärkeä asia mistä olet kotoisin vai miten asia voi ilmaista niinkuin Jaakko Teppo oli kysynyt siskoltani mistä olet kotoisin ja toinen siihen vastasi niin Jaakko tietysti siihen markkinamiehenä minäkun ajattelin" jotta sinä et ole mistään kotoisin"sisko oli meinannut läväytää jos olisi ollut joku toinen mies, mutta ymmärsi huumorin ja tilanteen.
        Minulla on ihan eri polittiset juuret joten" en ole toveri " paremminkin ystävä ja kaveri isä ja ukki MK

        näin, itse olen syntynyt jossakin Venäjän rajan tuntumassa, tullut maailmaan äiteliinin takapuolen alueella olevasta aukosta, henkäissyt raja-karjalan ilmaa keuhkoihin ja ihmetellyt miksi tulin maailmaam
        olen näiden 60 vuoden aikana joskus poikennut tuohon kylään missä päivän valon näin, mutta juuria ei sinne jäänyt, meni kait lapsiveden mukana
        no kotipaikaksi merkitään Espoo, työ tehdään valtiossa nimeltä Suomi ja lieksa on osa sitä ja kierrellessäni nämä n. 40 vuotta tätä plänttiä en ole nähnyt ihmistä joka olisi juurikasvi
        se yhteen kuuluvuuden tunne laittaa ihmismielen hakemaan toistensa seuraa, sukunsa seuraa ja jotkut tutkivat " mistä ovat tulleet", minulta kun joku kysyy vastaan " perseestä"
        minun kotipaikka on Espoo, ei ole juuria on asunto perhe
        työ vie jos Herra suo vielä jonkun aikaa Helsinki-Utsjoki
        Ilomantsi -Turku ja kylät sillä välillä
        ne ns. juuret sitovat ihmistä mutta myös tukevat ihmistä ja on tietenkin hyvä, että kuuluu johonkin ja se on hyvä se, mutta toisalta se tekee ihmisestä kapeaalaisen, tullaan lahkolaiseksi, nähdään vaan minä oon pohjanmaalta, minä oon karjalasta jne ja sitten jos vielä rajojen ulkopuolelta se on jo ymmärtämätöntä
        mutta on hyvä, että lieksa on saanut uuden saarnamiehen ja vielä pohjanmaalta1
        anteeksi, että poikkesin kylään


    • se etelä-

      pohjanmua myö mänttiin ruottiin sillä silja eeropalla ja katelttiin sitä muakunnan piäkaupunkii
      siinä kun aikoo jäi ja miulle sieltä on jiäny mielleen sieltä etelä-phjanmaalta se aurajoki, puijon hyppyrmäki ja se puijonlaakso ja tietennii se ahvenisto ja on se hieno hotelli siinä aulangolla
      mie oon ajatellu jotta mänisin uuvestaan sitä kaatta ruottiin

      • minä oikaisen

        sinua pikkusen maantiedossa;
        Turku ei ole Etelä-Pohjanmaan pääkaupunki
        se on Tampere


      • liikutta vaarallisel
        minä oikaisen kirjoitti:

        sinua pikkusen maantiedossa;
        Turku ei ole Etelä-Pohjanmaan pääkaupunki
        se on Tampere

        la alueella, saattaa olla, että joku hermostuu siksi minun pitää oikaista, että ei tule erillaisia käsityksiä
        Etelä-Pohjanmaa sijoittuu kartalla Pori- Ulvila akselille ja sieltähän on mm. pesäpalloseura ässät,
        pesäpallohan tuloo pohjaalaasille jo äireen mairossa


      • minä oikaisen kirjoitti:

        sinua pikkusen maantiedossa;
        Turku ei ole Etelä-Pohjanmaan pääkaupunki
        se on Tampere

        Meneepä sekaisin entiset läänit Eteläpohjanmaa oli entistä Vaasan lääniä Tampere kuului Hämeeseen.
        Mutta sanooko sitten Seinäjoki esim mitään ja oletko käynyt Tuurissa Ja vaikka kuortane Alavus siitä on laulukin tehkää uus valtatie 66 Jussi Raittinen aikanaan laulo ja onko sulla millainen puukko Minulla on kauhavalainen puuko ja helavyö isoonmalla isketään kiinni seinähä siksi aikaa kun kirvesta haetaan ja pienenmällä sitten nyljetään.MK


      • on kiinni jos
        markkukorpinen kirjoitti:

        Meneepä sekaisin entiset läänit Eteläpohjanmaa oli entistä Vaasan lääniä Tampere kuului Hämeeseen.
        Mutta sanooko sitten Seinäjoki esim mitään ja oletko käynyt Tuurissa Ja vaikka kuortane Alavus siitä on laulukin tehkää uus valtatie 66 Jussi Raittinen aikanaan laulo ja onko sulla millainen puukko Minulla on kauhavalainen puuko ja helavyö isoonmalla isketään kiinni seinähä siksi aikaa kun kirvesta haetaan ja pienenmällä sitten nyljetään.MK

        huonolla autolla ajetaan, niitokoneessa ol hyvät terät ja meitän kyläseppä tek mulle puukon,
        mutta jotta kenellekkään ei jää epäselvää niin etelä-pohjanmaahan kuuluu seinäjoen lisäks ( perässä pesiseura)
        simpele ( hpk ), kuhmo (jymy ), lammri ( kalpa )aura, rautavaara ( patu )tuusula ( tahko )
        markku mainihtikin muut kylät
        polittisesti etelä-phjanmaa on punanen ja suurimmat on kommunistinen työväen puolue ja demarit
        ja eikös se mk oo demari ( en ole varma kun en tiijä mutta oletan )


      • notta niin onko
        on kiinni jos kirjoitti:

        huonolla autolla ajetaan, niitokoneessa ol hyvät terät ja meitän kyläseppä tek mulle puukon,
        mutta jotta kenellekkään ei jää epäselvää niin etelä-pohjanmaahan kuuluu seinäjoen lisäks ( perässä pesiseura)
        simpele ( hpk ), kuhmo (jymy ), lammri ( kalpa )aura, rautavaara ( patu )tuusula ( tahko )
        markku mainihtikin muut kylät
        polittisesti etelä-phjanmaa on punanen ja suurimmat on kommunistinen työväen puolue ja demarit
        ja eikös se mk oo demari ( en ole varma kun en tiijä mutta oletan )

        Pitääkö paikkansa että pohjalaaset on änkyröötä? Ainakin minun tunetmani henkilö oli!


      • on kiinni jos kirjoitti:

        huonolla autolla ajetaan, niitokoneessa ol hyvät terät ja meitän kyläseppä tek mulle puukon,
        mutta jotta kenellekkään ei jää epäselvää niin etelä-pohjanmaahan kuuluu seinäjoen lisäks ( perässä pesiseura)
        simpele ( hpk ), kuhmo (jymy ), lammri ( kalpa )aura, rautavaara ( patu )tuusula ( tahko )
        markku mainihtikin muut kylät
        polittisesti etelä-phjanmaa on punanen ja suurimmat on kommunistinen työväen puolue ja demarit
        ja eikös se mk oo demari ( en ole varma kun en tiijä mutta oletan )

        Kyllä on maailmankirijat sekaasi on kyllä Kun mennään Jyväskylään niin keskisuioomessa Petäjävedellä on paja kyläseppä ja siellä on takomo ja myös kilpailija siltä alalta eli Petäjävesi joka on keskisuomea mutta ei kaikki mainitsemasi seurat ole eteleäpohjanmaalla simpele 6 tien varressa tarkoitit lammia se on hämeessä aura on lähellä Turkkusta rautavaara on iisalmeenpäin eli pohjoiseen täälä ja sitten länteen Tuusula etelässä
        Polittisesti alkako naurattaa jos mua ruvetaha toveriksi tekemähä. arvostan kyllä aattehe ihimisiä mutta mulla on oma ajatuskanta ja se on se että piänen ihimisen pualella ja se on keskusta. MK


      • notta niin onko kirjoitti:

        Pitääkö paikkansa että pohjalaaset on änkyröötä? Ainakin minun tunetmani henkilö oli!

        Mutta "venkulat" on sitten muualla piäni taitaa olla tuntemus ihimisistä mutta kyllä meillä luannetta on se on selevää mutta ei meitä kuule surulla ruakita.MK


      • naulaa vain
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä on maailmankirijat sekaasi on kyllä Kun mennään Jyväskylään niin keskisuioomessa Petäjävedellä on paja kyläseppä ja siellä on takomo ja myös kilpailija siltä alalta eli Petäjävesi joka on keskisuomea mutta ei kaikki mainitsemasi seurat ole eteleäpohjanmaalla simpele 6 tien varressa tarkoitit lammia se on hämeessä aura on lähellä Turkkusta rautavaara on iisalmeenpäin eli pohjoiseen täälä ja sitten länteen Tuusula etelässä
        Polittisesti alkako naurattaa jos mua ruvetaha toveriksi tekemähä. arvostan kyllä aattehe ihimisiä mutta mulla on oma ajatuskanta ja se on se että piänen ihimisen pualella ja se on keskusta. MK

        Nekö on sitten niitä pikku.ukkoja nuo joita keskustapuolue puolustaa. Näitä jotka pumppasi miljoonia tähän nykyseen hallitukseen. Ainakin lööpeissä nämä on varsin kokoisia ja hyvinvoipia miljonäärejä.
        kas kun ei pieniä vihreitä ukkeleita jotka ajelee lentävällä lautasella.


      • Korpis Make
        naulaa vain kirjoitti:

        Nekö on sitten niitä pikku.ukkoja nuo joita keskustapuolue puolustaa. Näitä jotka pumppasi miljoonia tähän nykyseen hallitukseen. Ainakin lööpeissä nämä on varsin kokoisia ja hyvinvoipia miljonäärejä.
        kas kun ei pieniä vihreitä ukkeleita jotka ajelee lentävällä lautasella.

        Käyppä Korpinen hakemassa juuret hakkuuaukealta jatutki niitä, sillä näin olen sanonut.


      • kassasta puuttuu
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä on maailmankirijat sekaasi on kyllä Kun mennään Jyväskylään niin keskisuioomessa Petäjävedellä on paja kyläseppä ja siellä on takomo ja myös kilpailija siltä alalta eli Petäjävesi joka on keskisuomea mutta ei kaikki mainitsemasi seurat ole eteleäpohjanmaalla simpele 6 tien varressa tarkoitit lammia se on hämeessä aura on lähellä Turkkusta rautavaara on iisalmeenpäin eli pohjoiseen täälä ja sitten länteen Tuusula etelässä
        Polittisesti alkako naurattaa jos mua ruvetaha toveriksi tekemähä. arvostan kyllä aattehe ihimisiä mutta mulla on oma ajatuskanta ja se on se että piänen ihimisen pualella ja se on keskusta. MK

        Kuinkas paljon piänen ihimisen vielä tulee kerätä keskustalle puoluetukea, että se puolustas piäntä ihmistä. Meinaan johon noita huono-osasia on jo riittävästi rankaistu, niin toimeentulon, työttymyyden ja veronkorotusten muodossa.
        Italiassahan on vastaava käytäntö. Tosin sen nimi on suojeluraha.


      • ohan nuo
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä on maailmankirijat sekaasi on kyllä Kun mennään Jyväskylään niin keskisuioomessa Petäjävedellä on paja kyläseppä ja siellä on takomo ja myös kilpailija siltä alalta eli Petäjävesi joka on keskisuomea mutta ei kaikki mainitsemasi seurat ole eteleäpohjanmaalla simpele 6 tien varressa tarkoitit lammia se on hämeessä aura on lähellä Turkkusta rautavaara on iisalmeenpäin eli pohjoiseen täälä ja sitten länteen Tuusula etelässä
        Polittisesti alkako naurattaa jos mua ruvetaha toveriksi tekemähä. arvostan kyllä aattehe ihimisiä mutta mulla on oma ajatuskanta ja se on se että piänen ihimisen pualella ja se on keskusta. MK

        Sammon hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos keräsi jälleen viime vuonna runsaasti EU:n maataloustukea.
        Wahlroos sai Halikon Joensuun kartanon viljelmilleen tukea lähes 300 000 euroa.


        Etelä-Savon Pertunmaalla lypsykarjatilaa pitävä Leppä sai tukia yhteensä lähes 116 000 euroa.
        Kolmetoista kansanedustajaa sai maataloustukea, Toiseksi eniten eli 75 000 euroa tukia maksettiin keskustan Esko Kivirannalle, jolla on viljatila Sauvossa Varsinais-Suomessa. Kokoomuksen Pertti Hemmilä sai salolaiselle viljatilalleen lähes yhtä paljon tukia kuin Kiviranta.

        Maataloustukia sai kaikkiaan 13 kansanedustajaa.

        Tukien saajien joukossa oli muiden mussa keskustan varapuheenjohtaja Timo Kaunisto. Hän sai tukea kananmunien tuotantoon lähes 46 000 euroa.

        Tuensaajien joukossa ovat myös keskustan edustajista Juha Korkeaoja, Juha Mieto ja Paavo Väyrynen.


      • Nimism.
        minä oikaisen kirjoitti:

        sinua pikkusen maantiedossa;
        Turku ei ole Etelä-Pohjanmaan pääkaupunki
        se on Tampere

        No ei tosiaankaan ole Tampere. Se on hämäläisten kaupunki, tosin muualta muuttaneita on paljon.
        Pohjanmaan keskuksia ovat Seinäjoki ja Vaasa, sekä Oulukin tietty. Sitten pitkä liuta noita pienempiä asutuskeskuksia.


      • keskusta!
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä on maailmankirijat sekaasi on kyllä Kun mennään Jyväskylään niin keskisuioomessa Petäjävedellä on paja kyläseppä ja siellä on takomo ja myös kilpailija siltä alalta eli Petäjävesi joka on keskisuomea mutta ei kaikki mainitsemasi seurat ole eteleäpohjanmaalla simpele 6 tien varressa tarkoitit lammia se on hämeessä aura on lähellä Turkkusta rautavaara on iisalmeenpäin eli pohjoiseen täälä ja sitten länteen Tuusula etelässä
        Polittisesti alkako naurattaa jos mua ruvetaha toveriksi tekemähä. arvostan kyllä aattehe ihimisiä mutta mulla on oma ajatuskanta ja se on se että piänen ihimisen pualella ja se on keskusta. MK

        Miettimmään jäin onko se Joensuu siellä pohjanmaalla ja onko siellä mäkiä, eli kumparreita?


      • yk.ope.
        keskusta! kirjoitti:

        Miettimmään jäin onko se Joensuu siellä pohjanmaalla ja onko siellä mäkiä, eli kumparreita?

        Sehän on kaapunti Korvatunturin vieressä. Tuttu porojalosteista. Yks mäki siinä on vieressä, muistaakseen Hollmenkollen. Tuttu telkkarista. Pelaavat jääkiekkoo.


      • piiriin lisäksi
        ohan nuo kirjoitti:

        Sammon hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos keräsi jälleen viime vuonna runsaasti EU:n maataloustukea.
        Wahlroos sai Halikon Joensuun kartanon viljelmilleen tukea lähes 300 000 euroa.


        Etelä-Savon Pertunmaalla lypsykarjatilaa pitävä Leppä sai tukia yhteensä lähes 116 000 euroa.
        Kolmetoista kansanedustajaa sai maataloustukea, Toiseksi eniten eli 75 000 euroa tukia maksettiin keskustan Esko Kivirannalle, jolla on viljatila Sauvossa Varsinais-Suomessa. Kokoomuksen Pertti Hemmilä sai salolaiselle viljatilalleen lähes yhtä paljon tukia kuin Kiviranta.

        Maataloustukia sai kaikkiaan 13 kansanedustajaa.

        Tukien saajien joukossa oli muiden mussa keskustan varapuheenjohtaja Timo Kaunisto. Hän sai tukea kananmunien tuotantoon lähes 46 000 euroa.

        Tuensaajien joukossa ovat myös keskustan edustajista Juha Korkeaoja, Juha Mieto ja Paavo Väyrynen.

        Pittäähän niitä köyhiä viljelijä polosia auttaa? Ajatelkaapaa Nalle Wahlroosiakin, tekee pitkää päivää pellolla pölyset haalarit päällä!


      • oy kirja ab
        yk.ope. kirjoitti:

        Sehän on kaapunti Korvatunturin vieressä. Tuttu porojalosteista. Yks mäki siinä on vieressä, muistaakseen Hollmenkollen. Tuttu telkkarista. Pelaavat jääkiekkoo.

        Demarit on saanut painosta puoluehistoriikin. Toveri kertoo, ei lavertele. Tilata voi netistä.
        Keskustapuolueelta ilmestyy samainen puoluehistoriikki hallistusvastuusta. Tosin siinä on kuusi kirjaa. Eli kirjasarjaa voi myös tilata. Kirjan nimi on Poliisi kertoo kaiken.


      • toni halmeen iso vel
        Nimism. kirjoitti:

        No ei tosiaankaan ole Tampere. Se on hämäläisten kaupunki, tosin muualta muuttaneita on paljon.
        Pohjanmaan keskuksia ovat Seinäjoki ja Vaasa, sekä Oulukin tietty. Sitten pitkä liuta noita pienempiä asutuskeskuksia.

        Punttisali kulttuurikeskuksessa on homehtumassa, tein kansalaisaloitteen Kuusamon puheenjohtajalle viime yönä kahdesti.


      • avartaa sukua
        yk.ope. kirjoitti:

        Sehän on kaapunti Korvatunturin vieressä. Tuttu porojalosteista. Yks mäki siinä on vieressä, muistaakseen Hollmenkollen. Tuttu telkkarista. Pelaavat jääkiekkoo.

        Sai nimen kuuluisan hyppääjän. J U Hollmeenista. oli ukkini veli. Kuuuluisaa sukua. Lähtösin Patvinsuolta Hulkkosen saaresta. Paljon kirjoitettu ja tunnustettu ympäri maailmaa.
        Kollen taasen tulee Ruotsin puolelta sukuun kuuluisasta pöytäkirjailijasta ja hänen tyttärestään. Tämä kollen niitti mainetta ensimmäisenä ruotsalaisena ja maailman mainetta rahanväärennöksistään. Hän teki onnistuneita kymmenen kruunun seteleitä sadan kruunun seteleistä. raaputteli joutessaan yhen nollan pois. Jäi kiinni kun teki toisin päin.


      • ohan nuo kirjoitti:

        Sammon hallituksen puheenjohtaja Björn Wahlroos keräsi jälleen viime vuonna runsaasti EU:n maataloustukea.
        Wahlroos sai Halikon Joensuun kartanon viljelmilleen tukea lähes 300 000 euroa.


        Etelä-Savon Pertunmaalla lypsykarjatilaa pitävä Leppä sai tukia yhteensä lähes 116 000 euroa.
        Kolmetoista kansanedustajaa sai maataloustukea, Toiseksi eniten eli 75 000 euroa tukia maksettiin keskustan Esko Kivirannalle, jolla on viljatila Sauvossa Varsinais-Suomessa. Kokoomuksen Pertti Hemmilä sai salolaiselle viljatilalleen lähes yhtä paljon tukia kuin Kiviranta.

        Maataloustukia sai kaikkiaan 13 kansanedustajaa.

        Tukien saajien joukossa oli muiden mussa keskustan varapuheenjohtaja Timo Kaunisto. Hän sai tukea kananmunien tuotantoon lähes 46 000 euroa.

        Tuensaajien joukossa ovat myös keskustan edustajista Juha Korkeaoja, Juha Mieto ja Paavo Väyrynen.

        Kun taas lähdettiin virran vietämäksi kun kyseessä ei ollut mitenkään plitiikka vaan ihan sukututkimus ja varmaan täälläkin voitaisiin pitää myös tietynlaiset sukumessut, joten ihan vilpittömällä asialla olin.MK


      • toni halmeen iso vel kirjoitti:

        Punttisali kulttuurikeskuksessa on homehtumassa, tein kansalaisaloitteen Kuusamon puheenjohtajalle viime yönä kahdesti.

        Kyllä taas on häiriköitä asialla.MK


      • merkki a tai i
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kun taas lähdettiin virran vietämäksi kun kyseessä ei ollut mitenkään plitiikka vaan ihan sukututkimus ja varmaan täälläkin voitaisiin pitää myös tietynlaiset sukumessut, joten ihan vilpittömällä asialla olin.MK

        Virtapa venhoa kuljetti, no. O. Virta. Serkun tätin veljen mies. Mukava eno, tosin putos sekin eno veneestä Enossa. Muuan ravintola sai siitä nimenkin, en vaan muista mikä ja missä.


      • quessons
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä taas on häiriköitä asialla.MK

        Mistäs sen tunnistaa tuo mainitsemasi.


      • Korpis Make kirjoitti:

        Käyppä Korpinen hakemassa juuret hakkuuaukealta jatutki niitä, sillä näin olen sanonut.

        Monta puuta on tullut käsiteltyä elämäni aikana mutta en ole uskonut vaikka sorvannut olen jopa lipputangon nupin jotta on myös kirjoittajia ihan "pölkkypäitä" joskus yhyrelle akalle tehtiin myös kaverin kanssa puumulukun kun sanoi tarvitsevansa niitä jotta saisi paremmin muka viran.

        Mutta sitä kuitenkin joskus ihmettelen kun tuolta rajan takaa käydään luita hakemassa mutta täällä ei tahdo enää tilaa löytyä entisille haudoille vaan kivet poistetaan joten se niistä juurista.MK


      • merkki a tai i kirjoitti:

        Virtapa venhoa kuljetti, no. O. Virta. Serkun tätin veljen mies. Mukava eno, tosin putos sekin eno veneestä Enossa. Muuan ravintola sai siitä nimenkin, en vaan muista mikä ja missä.

        ajeli letukalla kesän joka oli sukulaiseni omaisuutta muistan asian kun hakivat sen pois jotta vihelti. Pienessä kotikylässäni oli eri toimintoja kuten tuo autoliike isän serkulla ja myöskin pohjanmaan ensimmäinen autokoulu? sitten oli kilukalukoulu eli seppien koulutus ja myöskin puutyölinja eli mieskotiteollisuuskoulu joka siirty sitten keskustaan uusiin tiloihin ja opiskelin siellä pari vuotta puusepäksi.
        Mullakin oli eno joka oli ravattisonni joten laulukin on olemassa.MK


      • oy kirja ab kirjoitti:

        Demarit on saanut painosta puoluehistoriikin. Toveri kertoo, ei lavertele. Tilata voi netistä.
        Keskustapuolueelta ilmestyy samainen puoluehistoriikki hallistusvastuusta. Tosin siinä on kuusi kirjaa. Eli kirjasarjaa voi myös tilata. Kirjan nimi on Poliisi kertoo kaiken.

        Mutta maalaisliito keskustan historiakirjoja neljä

        Mutta varsinainen asi on kuitenkin sukuhistoria ja sukututkimus ja oman sukini historiaa tiedän 1700 luvulta isän äidin puolelta Pyylampi ja myös isän isän puolelta Orivedeltä Lähteenkorva alkuaan
        Sisareni tutkii äitini sukujuuria sen tiedän ainakin, että säveltäjä Toivo Kuula on sukua

        Teit oikein ystävä ainoo kun luotani läksit pois
        Kas maantiellä kalpea kukka lumipälvestä nostavi pään
        mitä vuottelet kukkani vielä on aika jo painua pään
        Tuhat aatosta sieluni tunsi vaan
        Oli tielläni kuihtunut kukka ja sen peitoksi lunta mä loin
        Ote syystunnelma laulusta


      • quessons kirjoitti:

        Mistäs sen tunnistaa tuo mainitsemasi.

        Joka lukee otsikon asian huomaa sen jolla vielä siten muisti pelaa.Eli sukujuuret aiheena ja sukututkimus.


      • mummo oli
        markkukorpinen kirjoitti:

        Joka lukee otsikon asian huomaa sen jolla vielä siten muisti pelaa.Eli sukujuuret aiheena ja sukututkimus.

        Ukin mummolla joka oli kova kalamies ei tahtonut tuo muisti pelata. Ja sukujuurista löytyy historiankirjoista maininta mummon isoisästä Joutu lyhentämään sukujuuriaan kolme tuumaa, että voisi istua kunnolla.


      • on miulle sukkuu
        markkukorpinen kirjoitti:

        Mutta maalaisliito keskustan historiakirjoja neljä

        Mutta varsinainen asi on kuitenkin sukuhistoria ja sukututkimus ja oman sukini historiaa tiedän 1700 luvulta isän äidin puolelta Pyylampi ja myös isän isän puolelta Orivedeltä Lähteenkorva alkuaan
        Sisareni tutkii äitini sukujuuria sen tiedän ainakin, että säveltäjä Toivo Kuula on sukua

        Teit oikein ystävä ainoo kun luotani läksit pois
        Kas maantiellä kalpea kukka lumipälvestä nostavi pään
        mitä vuottelet kukkani vielä on aika jo painua pään
        Tuhat aatosta sieluni tunsi vaan
        Oli tielläni kuihtunut kukka ja sen peitoksi lunta mä loin
        Ote syystunnelma laulusta

        ja kiitos EU:N
        silvian iso isän isä ja minun iso ukki olivat ensimmäisessä maailmansodassa tosin vastakkaisilla puolilla ja tuo silvian taatta menetti jalakasa miinassa ja missä hätä siellä apu eli meijän suku
        silvian sukulaiselle tahtiin meijän metästä puujalaka ja nyt astuu Eu kuvioihin
        direktiivi 287653 / 2008 määrittelee seuraavaa;
        mikäli joku menettää jonkun ruumin jäsenensä onnettomuudessa / sodassa / tai sairauden seurauksena ja se korvataan esim toisten metsästä otetulla puulla, luokitellaan saaja antajan serkuksi
        eli silvia on pikku-serkku, että elä sie korpinen kehhuu retosta


      • Voihan venäjä
        markkukorpinen kirjoitti:

        ajeli letukalla kesän joka oli sukulaiseni omaisuutta muistan asian kun hakivat sen pois jotta vihelti. Pienessä kotikylässäni oli eri toimintoja kuten tuo autoliike isän serkulla ja myöskin pohjanmaan ensimmäinen autokoulu? sitten oli kilukalukoulu eli seppien koulutus ja myöskin puutyölinja eli mieskotiteollisuuskoulu joka siirty sitten keskustaan uusiin tiloihin ja opiskelin siellä pari vuotta puusepäksi.
        Mullakin oli eno joka oli ravattisonni joten laulukin on olemassa.MK

        Virta ajeli letukalla kesän joka oli sukulaisesi omaisuuta. Siis kesä oli sukulaisesi omaisuuta??????
        Opettele kirjoittamaan kieliopillisesti oikein.


      • Voihan venäjä kirjoitti:

        Virta ajeli letukalla kesän joka oli sukulaisesi omaisuuta. Siis kesä oli sukulaisesi omaisuuta??????
        Opettele kirjoittamaan kieliopillisesti oikein.

        Opeta vanhaa kaakkia

        Se auto oli sukulaisen omistama jolla kyseinen henkilö ajoi kesän mutta maksua ei näkynyt joten ukot/omistaja hakivat sen takaisin, se oli kaksivärinen letukka muistan asian.
        Jotta sellisia juuria niitä noudettiin synnyinpitäjässä mutta kun viitasin tuohon naapuriin ei oikein sukulaiset tykänneet ajatuksesta kun perinntöä lusikoita jaettiin jotta jos osuuteni myisin kovaan hintaan ymmärsivät oikein hyvin viittaukseni ja sellainen asia olis voinut olla niinkin jotta ittensä olisi löytänyt heinäseipään nokassa riippumassa pers reijästä.
        Tuliko se ilmaisu nyt oikein? MK


      • a, kyylä
        markkukorpinen kirjoitti:

        Mutta maalaisliito keskustan historiakirjoja neljä

        Mutta varsinainen asi on kuitenkin sukuhistoria ja sukututkimus ja oman sukini historiaa tiedän 1700 luvulta isän äidin puolelta Pyylampi ja myös isän isän puolelta Orivedeltä Lähteenkorva alkuaan
        Sisareni tutkii äitini sukujuuria sen tiedän ainakin, että säveltäjä Toivo Kuula on sukua

        Teit oikein ystävä ainoo kun luotani läksit pois
        Kas maantiellä kalpea kukka lumipälvestä nostavi pään
        mitä vuottelet kukkani vielä on aika jo painua pään
        Tuhat aatosta sieluni tunsi vaan
        Oli tielläni kuihtunut kukka ja sen peitoksi lunta mä loin
        Ote syystunnelma laulusta

        Tuohan on päin persettä kirjoitettu tuo runo. Ja lähteet mainihtematta, eikös se oo glakitointia vai


      • menneeltä
        markkukorpinen kirjoitti:

        Mutta maalaisliito keskustan historiakirjoja neljä

        Mutta varsinainen asi on kuitenkin sukuhistoria ja sukututkimus ja oman sukini historiaa tiedän 1700 luvulta isän äidin puolelta Pyylampi ja myös isän isän puolelta Orivedeltä Lähteenkorva alkuaan
        Sisareni tutkii äitini sukujuuria sen tiedän ainakin, että säveltäjä Toivo Kuula on sukua

        Teit oikein ystävä ainoo kun luotani läksit pois
        Kas maantiellä kalpea kukka lumipälvestä nostavi pään
        mitä vuottelet kukkani vielä on aika jo painua pään
        Tuhat aatosta sieluni tunsi vaan
        Oli tielläni kuihtunut kukka ja sen peitoksi lunta mä loin
        Ote syystunnelma laulusta

        ajalta. Aikoinaan oli työkaverinani helkkarin mukava tyyppi, mutta yksi huvittava lisäpiirre siinä kaverissa oli, jos vaikka sattumalta tuli sanottua, että olen lentänyt lentokoneella, eli kyydissä ollut, vaikka Helsingistä Ouluun. niin tämä sama kaveri saattoi sanoa olleensa lentäjänä siinä samassa koneessa ja ne tuli aina nämä sanomiset niin totisella ilmeellä, että pitihän se uskoa, että näin oli. Nämä ylipursuavat kehumiset joskus muistuttaa tästä samasesta kaverista, mutta hyväähän se vain tekee, kun niin julumetusti rupeaa naurattamaan.


      • horniloki
        markkukorpinen kirjoitti:

        Opeta vanhaa kaakkia

        Se auto oli sukulaisen omistama jolla kyseinen henkilö ajoi kesän mutta maksua ei näkynyt joten ukot/omistaja hakivat sen takaisin, se oli kaksivärinen letukka muistan asian.
        Jotta sellisia juuria niitä noudettiin synnyinpitäjässä mutta kun viitasin tuohon naapuriin ei oikein sukulaiset tykänneet ajatuksesta kun perinntöä lusikoita jaettiin jotta jos osuuteni myisin kovaan hintaan ymmärsivät oikein hyvin viittaukseni ja sellainen asia olis voinut olla niinkin jotta ittensä olisi löytänyt heinäseipään nokassa riippumassa pers reijästä.
        Tuliko se ilmaisu nyt oikein? MK

        Letukkaa eli chevrolettia ei ole tehty kaksivärisenä koskaan.
        Mikähän Virta se siellä on vaikuttanut.
        Toisakseen mainihet isän isäsi olevan Orivedeltä Lähteenkorva. Ookkos varma vuosista ja yleensä koko suvusta.


      • ei edes puolustus-
        menneeltä kirjoitti:

        ajalta. Aikoinaan oli työkaverinani helkkarin mukava tyyppi, mutta yksi huvittava lisäpiirre siinä kaverissa oli, jos vaikka sattumalta tuli sanottua, että olen lentänyt lentokoneella, eli kyydissä ollut, vaikka Helsingistä Ouluun. niin tämä sama kaveri saattoi sanoa olleensa lentäjänä siinä samassa koneessa ja ne tuli aina nämä sanomiset niin totisella ilmeellä, että pitihän se uskoa, että näin oli. Nämä ylipursuavat kehumiset joskus muistuttaa tästä samasesta kaverista, mutta hyväähän se vain tekee, kun niin julumetusti rupeaa naurattamaan.

        voimien lentäjät ole lentäneet niin paljon kuin minä ja sukuni,
        olen kolmannessa polvessa koelentäjä
        toimipaikkana portsarikoulu Tampere
        kantsii vähän miettiä ennekuin rupiaa kehumaan


      • horniloki kirjoitti:

        Letukkaa eli chevrolettia ei ole tehty kaksivärisenä koskaan.
        Mikähän Virta se siellä on vaikuttanut.
        Toisakseen mainihet isän isäsi olevan Orivedeltä Lähteenkorva. Ookkos varma vuosista ja yleensä koko suvusta.

        !700 luvulta tiedän juureni sukututkijoiden mukaan josta minulla on dokumentit eli sen jälkeen Salmi ja Pieksula sitten sukunimeni eli monta kertaa aikanaan vaihtunut sukupolvien aikana.
        Mutta muistan tuon amerikanraudan jonka eräs painija toi amerikasta ja vaihtoi sen isoon ferkkuun joita silloin möivät ja aikanaan piha oli täynnä harmaita ferkutsonia

        Tuosta autosta on myös olemassa kuva joissakin muistelmissa.joten tarkista sieltä MK


      • Chevy 66
        markkukorpinen kirjoitti:

        !700 luvulta tiedän juureni sukututkijoiden mukaan josta minulla on dokumentit eli sen jälkeen Salmi ja Pieksula sitten sukunimeni eli monta kertaa aikanaan vaihtunut sukupolvien aikana.
        Mutta muistan tuon amerikanraudan jonka eräs painija toi amerikasta ja vaihtoi sen isoon ferkkuun joita silloin möivät ja aikanaan piha oli täynnä harmaita ferkutsonia

        Tuosta autosta on myös olemassa kuva joissakin muistelmissa.joten tarkista sieltä MK

        Letukka Bel air sinisine siipineen


      • a, kyylä kirjoitti:

        Tuohan on päin persettä kirjoitettu tuo runo. Ja lähteet mainihtematta, eikös se oo glakitointia vai

        Ensiinnäkin ote laulusta syystunnelma en ole sitä kokonaan lainannut mutta maininnut asian.
        Toiseksi on kirja Lasse Erolan tekemä ja löysin kuvan sekä maininnan auto oli 1958 mallinen chevrolet bel airi


      • ei edes puolustus- kirjoitti:

        voimien lentäjät ole lentäneet niin paljon kuin minä ja sukuni,
        olen kolmannessa polvessa koelentäjä
        toimipaikkana portsarikoulu Tampere
        kantsii vähän miettiä ennekuin rupiaa kehumaan

        Joten kortti on


      • mummo oli kirjoitti:

        Ukin mummolla joka oli kova kalamies ei tahtonut tuo muisti pelata. Ja sukujuurista löytyy historiankirjoista maininta mummon isoisästä Joutu lyhentämään sukujuuriaan kolme tuumaa, että voisi istua kunnolla.

        Istutti justiin lapsen tehneen akkansa lypsyjakkaralle kun itse ei saanut lehmää lypsetyksi joten sellaisia härkiä sitä suvussa.MK


      • Impalalla ajellut
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ensiinnäkin ote laulusta syystunnelma en ole sitä kokonaan lainannut mutta maininnut asian.
        Toiseksi on kirja Lasse Erolan tekemä ja löysin kuvan sekä maininnan auto oli 1958 mallinen chevrolet bel airi

        Ilman ahtimia


      • sanokaappa Toveri
        markkukorpinen kirjoitti:

        Joten kortti on

        Korpinen missä ette ole mukana ja mitä ette edusta tai mitä teittin suvussa ei oo

        pystyttekö samaan tai joku suvustann
        - olen nähnyt junan iltayöstä
        - olen nukkunut humalassa kirkon portailla
        - olen nähnyt naisen alasti ( tosin minä olin alsti )
        - olen kuullut USAn presidentin puhuvan radiossa
        - olen kävellyt samalla kadulla Ruotsin kuninkaan kanssa ( tosin eri aikaan )
        - olen laulanut Laakon kylän ainuulla maitolavalla tangoa ja kuulemassa on ollut Lempi ja hänen kissa, minut valittiin Laakon maitolavojen tango- prinsiksi ( tosin laakossa ei ole kuin yksi maitolava ja minä ainut laulaja, Lempi sano, että kukaan ei laula noin hyvin nuotin vierestä )
        pistä paremmaks jos pystyt


      • Uimahallin lauteet
        markkukorpinen kirjoitti:

        Istutti justiin lapsen tehneen akkansa lypsyjakkaralle kun itse ei saanut lehmää lypsetyksi joten sellaisia härkiä sitä suvussa.MK

        Minäpä tekaisin kansalaisaloitteen rantakylän Siwan siirtämisestä homevaurioiden takia uimahallin alakertaan ja koiranruoat ehdotin siirrettäväksi nuorisolautakunnan käsiteltäväksi valtimon lääninhallitukseen, sekä kuhmosta löyty sukupuu jossa oli jälkiä isoisäni tekemästä peettupaskasta, mikäli oikein muistan niiin siellä oli myös ysi ysi simo vaatehuoneelta koekuvauksissa kunnanhallituksen uudessa edustusasussa.
        Muistuipa mieleeni hauska tapaus kun toissa kesänä olin töissä lieksan voimalaitoksen peruskorjauksia suunnittelemassa ja kartoittamassa maastoa niin löysin sieltä vanhat tukkijätkän rukkaset puun oksalta roikkumasta, vein rukkaset poliisilaitokselle löytötavaroiden vastaanottoon. Mikäli joku tunnistaa rukkaset omikseen tai sukut6utkimuksen perusteella hänelle kuuluviksi niin ne saa hakea pois.


      • mo bilisti
        markkukorpinen kirjoitti:

        !700 luvulta tiedän juureni sukututkijoiden mukaan josta minulla on dokumentit eli sen jälkeen Salmi ja Pieksula sitten sukunimeni eli monta kertaa aikanaan vaihtunut sukupolvien aikana.
        Mutta muistan tuon amerikanraudan jonka eräs painija toi amerikasta ja vaihtoi sen isoon ferkkuun joita silloin möivät ja aikanaan piha oli täynnä harmaita ferkutsonia

        Tuosta autosta on myös olemassa kuva joissakin muistelmissa.joten tarkista sieltä MK

        MK sotkee tuossa nyt kyllä. Olavi virta toi tuon ajokin itse Amerikan reissullaan. kyseessä oli fordin fairlane -56 kaksivärinen. eikä sitä kyllä kukaan takavarikoinut.
        Ja on tällä hetkellä ruotsissa.
        Tuo kuva mikä on esim Hs liitteissä on 58 chevrolet ja kuvattu tampereella. autoliikkeessä mainostarkoituksessa.


      • 2 bilisti
        mo bilisti kirjoitti:

        MK sotkee tuossa nyt kyllä. Olavi virta toi tuon ajokin itse Amerikan reissullaan. kyseessä oli fordin fairlane -56 kaksivärinen. eikä sitä kyllä kukaan takavarikoinut.
        Ja on tällä hetkellä ruotsissa.
        Tuo kuva mikä on esim Hs liitteissä on 58 chevrolet ja kuvattu tampereella. autoliikkeessä mainostarkoituksessa.

        Kuules. Eikös tuo ole fordi 58. Huomaatko peilinpaikan. On ovikarmissa


      • e leinoa
        markkukorpinen kirjoitti:

        Ensiinnäkin ote laulusta syystunnelma en ole sitä kokonaan lainannut mutta maininnut asian.
        Toiseksi on kirja Lasse Erolan tekemä ja löysin kuvan sekä maininnan auto oli 1958 mallinen chevrolet bel airi

        Syystunnelma ei ole laulu alkujaankaan vaan Eino Leinon runo.


      • mummo oli
        markkukorpinen kirjoitti:

        Istutti justiin lapsen tehneen akkansa lypsyjakkaralle kun itse ei saanut lehmää lypsetyksi joten sellaisia härkiä sitä suvussa.MK

        Lähti kylille koeajoon ennen kun turvotus lakkasi. Vanha viidakon sanonta minkä piduudessa häviää se ympärysmitassa voittaa. Mummo meni kalalle siks aikaa. Ihan viisas liike mummolta, olhan tuo jo kolmas lyhennys kaikkiaan ukilta. Tiesi mitä seuraa.


      • mo bilisti
        2 bilisti kirjoitti:

        Kuules. Eikös tuo ole fordi 58. Huomaatko peilinpaikan. On ovikarmissa

        Tosi on. Tuo on todella Ford Fairlane 1958. Peilihän sen kertoo. Jenkeistä mitkä tuotiin, niissä nimenomaan oli peili ovikarmissa. Eli todennäköisesti tuo on O.Virran Fordi jonka hän toi Suomeen. Jos ei nyt ole ihan höpöä, hän möi sen ravintolaillan aikana etiäpäin. Oli Studebakerin kasinkoneella ja tuplakaasareilla varustettu. Siihen aikaan metsän nopeimpia menijöitä.


      • sanokaappa Toveri kirjoitti:

        Korpinen missä ette ole mukana ja mitä ette edusta tai mitä teittin suvussa ei oo

        pystyttekö samaan tai joku suvustann
        - olen nähnyt junan iltayöstä
        - olen nukkunut humalassa kirkon portailla
        - olen nähnyt naisen alasti ( tosin minä olin alsti )
        - olen kuullut USAn presidentin puhuvan radiossa
        - olen kävellyt samalla kadulla Ruotsin kuninkaan kanssa ( tosin eri aikaan )
        - olen laulanut Laakon kylän ainuulla maitolavalla tangoa ja kuulemassa on ollut Lempi ja hänen kissa, minut valittiin Laakon maitolavojen tango- prinsiksi ( tosin laakossa ei ole kuin yksi maitolava ja minä ainut laulaja, Lempi sano, että kukaan ei laula noin hyvin nuotin vierestä )
        pistä paremmaks jos pystyt

        Täytyy ilmeisesti kysyä viranomaisilta onko nämä kaikki tiedot nimikirjassa asiallisia.MK


      • III pilisti
        mo bilisti kirjoitti:

        Tosi on. Tuo on todella Ford Fairlane 1958. Peilihän sen kertoo. Jenkeistä mitkä tuotiin, niissä nimenomaan oli peili ovikarmissa. Eli todennäköisesti tuo on O.Virran Fordi jonka hän toi Suomeen. Jos ei nyt ole ihan höpöä, hän möi sen ravintolaillan aikana etiäpäin. Oli Studebakerin kasinkoneella ja tuplakaasareilla varustettu. Siihen aikaan metsän nopeimpia menijöitä.

        Ford Fairlane oli Olavi Virran kuuluisa kulkuneuvo, jonka hän osti ravintolaillan päätteeksi New Yorkissa vuonna 1956. Virta ihastui autoon katseltuaan sitä ikkunasta ja kun jostakin löytyi myyjä, sai Virta kermajäätelön värisen auton alleen välittömästi.
        Kumpikas tieto pitää kutisa.


      • e leinoa kirjoitti:

        Syystunnelma ei ole laulu alkujaankaan vaan Eino Leinon runo.

        Syystunnelman olen monesti laulanut joka on Eino Leinon runoon saveltänyt mainitsemani sukulainen Toivo Kuula joka syntyi Alavudella vehkakosken saunassa 1883 -1918
        Syystunnelma esitettiin ensikerran Vaasan Ruotsalaisessa lähetystalossa pidetyssä juhlassa keväällä 1904 Kuuluttaja kertoi että läsnä on muuan nuorikompositööri joka on tilaisuutta varten säveltänyt laulun ja tilaisuudessa hän myöskin itse soitti viuluosuuden näin kerrotaan Toivelaulukirjan 7 sivu 20 josta lainaus
        Minulla on kirja tuijotin tulehen kauan Juhani Koivisto.
        Isänsä Matti oli aikanaan Alavudella ruunun metsän vartijana ja siellä tapasi Sanna Vehkakosken tämä mainitusta kirjasta
        Myöhemmin Matti Kuula toimi vaasassa ja Toivo aloitti musiikkiopinnot Helsingissä 1900 luvulla ja opiskeli viulunsoittoa aluksi mutta se oli nälän vuosia kun isä jäi työttömäksi opiskelun alkuvaineissa. tämä lähdekirjasta MK


      • Impalalla ajellut kirjoitti:

        Ilman ahtimia

        Mutta se ei ollut kyseinen auto mutta muistaakseni toimi kumpaisetkin merkit Impalassa oli ne siivet Alavudella taksissa oli kumpainenkin malli ja varsinkin kyseinen auto oli muistini mukaan Iso-Ahon väinön taksi myöhemminPitänee kysyä sitten asiaa sieltä.MK


      • TV,stä kuvan nähnyt
        mo bilisti kirjoitti:

        MK sotkee tuossa nyt kyllä. Olavi virta toi tuon ajokin itse Amerikan reissullaan. kyseessä oli fordin fairlane -56 kaksivärinen. eikä sitä kyllä kukaan takavarikoinut.
        Ja on tällä hetkellä ruotsissa.
        Tuo kuva mikä on esim Hs liitteissä on 58 chevrolet ja kuvattu tampereella. autoliikkeessä mainostarkoituksessa.

        Oliko väärä auto Kulkuri ja Joutsen elokuvassa kun
        Virtaa näyttelevä kehui Bell Airia kapakka otoksessa .


      • mo pilisti
        markkukorpinen kirjoitti:

        Mutta se ei ollut kyseinen auto mutta muistaakseni toimi kumpaisetkin merkit Impalassa oli ne siivet Alavudella taksissa oli kumpainenkin malli ja varsinkin kyseinen auto oli muistini mukaan Iso-Ahon väinön taksi myöhemminPitänee kysyä sitten asiaa sieltä.MK

        vaan kysy semmoselta jolla on muisti harineessa. Katos, kun kaikissa jenkkiautoissa oli 50-60 luvun taitteessa siivet. Ja ookkos ees varma ett se ol impala. Ja mistä ettei ollut voorti tai de soto.
        Ihmetyttää vaan ku Olan auton muistat ja kaikki kylän taksit muistat. Kuha joku tänne merkkejä suoltaa.
        Tuohon Olan Fordiin, niin se ei kyllä käynykkään Alavuudella tai ejes Pohjanmaalla. mitäs siihen sanot. Kenenkä auton ne sukulaises pölli. No sen Ison Ahon Vännin taksin tietysti.


      • mo bilisti kirjoitti:

        MK sotkee tuossa nyt kyllä. Olavi virta toi tuon ajokin itse Amerikan reissullaan. kyseessä oli fordin fairlane -56 kaksivärinen. eikä sitä kyllä kukaan takavarikoinut.
        Ja on tällä hetkellä ruotsissa.
        Tuo kuva mikä on esim Hs liitteissä on 58 chevrolet ja kuvattu tampereella. autoliikkeessä mainostarkoituksessa.

        Kyllä swn auton toi amekasta tietämäni mukaan painija mies sen on kule aivan varmasa asia koska sen asian muistan kuulleeni saman kylän poikana. mk
        Joten voin asiasta hieman olla toista mieltä


      • mo bilisti kirjoitti:

        MK sotkee tuossa nyt kyllä. Olavi virta toi tuon ajokin itse Amerikan reissullaan. kyseessä oli fordin fairlane -56 kaksivärinen. eikä sitä kyllä kukaan takavarikoinut.
        Ja on tällä hetkellä ruotsissa.
        Tuo kuva mikä on esim Hs liitteissä on 58 chevrolet ja kuvattu tampereella. autoliikkeessä mainostarkoituksessa.

        totuus on toinen jos kylän poikana muistan joten voinen tarkistaa asian.
        Muistan auton olevan kaksivärisen josta puhuttiin aikanaan jas siit ä olen maininnut kuka sen toi amerikasta eli kova nurmoolainen painija joka vaihtoi sen sitten kuten mainitsin työkaluun
        On kai mullakin senään jotakin muistoa julkisuuden henkilöistä
        joten se siitä MK


      • mo pilisti kirjoitti:

        vaan kysy semmoselta jolla on muisti harineessa. Katos, kun kaikissa jenkkiautoissa oli 50-60 luvun taitteessa siivet. Ja ookkos ees varma ett se ol impala. Ja mistä ettei ollut voorti tai de soto.
        Ihmetyttää vaan ku Olan auton muistat ja kaikki kylän taksit muistat. Kuha joku tänne merkkejä suoltaa.
        Tuohon Olan Fordiin, niin se ei kyllä käynykkään Alavuudella tai ejes Pohjanmaalla. mitäs siihen sanot. Kenenkä auton ne sukulaises pölli. No sen Ison Ahon Vännin taksin tietysti.

        Muista asian joten joten asiat asiana
        Onnksi ei sentään pöllitty sitä autoa mutta ensiitä sen enenpää totuus on kuitenkin mitä oli silloin kuultuna ja monesta muustakin julkisuden henkilöstä joten se tällä erää. mutta mihin sitten korvani lapsena pistin, korvat seinillakin on sanotiin laulussa.MK


      • II pilisti
        markkukorpinen kirjoitti:

        totuus on toinen jos kylän poikana muistan joten voinen tarkistaa asian.
        Muistan auton olevan kaksivärisen josta puhuttiin aikanaan jas siit ä olen maininnut kuka sen toi amerikasta eli kova nurmoolainen painija joka vaihtoi sen sitten kuten mainitsin työkaluun
        On kai mullakin senään jotakin muistoa julkisuuden henkilöistä
        joten se siitä MK

        Lainaus http://www.puolankainfo.fi/?page=43&mode=uutinen&id=534

        Veikko ihastui myynnissä olleeseen Olavi Virran tuomaan Ford Customlineen, jolla oli hintaa 16 500 markkaa. Se oli metallihohtopunainen väriltään ja siinä oli beigenvärinen katto-osa, tummenetut lasit, erikoisvanteet ja valkoreunarenkaat.
        - Kävin kuumana: mitä tekisin? Veikko toteaa. Hän kyseli hintoja, jos laittaisi oman autonsa vaihdossa. Maksettavaksi jäi vielä 8000 markkaa väliä. Veikolla ei ollut koko summaa, mutta hän sai maksaa loput osamaksulla.
        - Sen ajan autoksi se oli hieno, Veikko muistaa ylpeänä. Hän ajoi Fordilla 60 000 mailia ja myi sen sitten Oulussa hintaan 14 500 markkaa. Samalla hän osti uuden Ford Mainlinen, joka maksoi 9 400 markkaa.
        - Siinä vaiheessa tuntui, että jospa tästä selvitään, Veikko naurahtaa. Nyt Olavi Virran entinen auto on Kokkolassa jollakin keräilijällä.

        Oli myös lasikattoinen Ford Fairlane Grown Victoria vm -56. Toi Nykistä. Tämä on Ruotsissa.


      • II pilisti kirjoitti:

        Lainaus http://www.puolankainfo.fi/?page=43&mode=uutinen&id=534

        Veikko ihastui myynnissä olleeseen Olavi Virran tuomaan Ford Customlineen, jolla oli hintaa 16 500 markkaa. Se oli metallihohtopunainen väriltään ja siinä oli beigenvärinen katto-osa, tummenetut lasit, erikoisvanteet ja valkoreunarenkaat.
        - Kävin kuumana: mitä tekisin? Veikko toteaa. Hän kyseli hintoja, jos laittaisi oman autonsa vaihdossa. Maksettavaksi jäi vielä 8000 markkaa väliä. Veikolla ei ollut koko summaa, mutta hän sai maksaa loput osamaksulla.
        - Sen ajan autoksi se oli hieno, Veikko muistaa ylpeänä. Hän ajoi Fordilla 60 000 mailia ja myi sen sitten Oulussa hintaan 14 500 markkaa. Samalla hän osti uuden Ford Mainlinen, joka maksoi 9 400 markkaa.
        - Siinä vaiheessa tuntui, että jospa tästä selvitään, Veikko naurahtaa. Nyt Olavi Virran entinen auto on Kokkolassa jollakin keräilijällä.

        Oli myös lasikattoinen Ford Fairlane Grown Victoria vm -56. Toi Nykistä. Tämä on Ruotsissa.

        ei ole sama auto


      • ni pili
        markkukorpinen kirjoitti:

        ei ole sama auto

        Siellä on ollut mikälie kukalie ajokki, mutta noilla kulmilta ei Virran ole tarvinnut ajokkejaan hakea eikä lainailla. On varma sitten, inttäköön mitä inttää.
        Kuiteskin O Virran ajokistahan täsä oo kyse eikä jonku suutarin lesken.


      • ni pili kirjoitti:

        Siellä on ollut mikälie kukalie ajokki, mutta noilla kulmilta ei Virran ole tarvinnut ajokkejaan hakea eikä lainailla. On varma sitten, inttäköön mitä inttää.
        Kuiteskin O Virran ajokistahan täsä oo kyse eikä jonku suutarin lesken.

        Koska asia ei liity otsikoon ja en halua raveltää enkä säveltää enkä myöskään muutenkaan mennä kunnioitamaani henkilöön haudan taa.MK


      • mo pilisti
        markkukorpinen kirjoitti:

        Koska asia ei liity otsikoon ja en halua raveltää enkä säveltää enkä myöskään muutenkaan mennä kunnioitamaani henkilöön haudan taa.MK

        mikäli saat varmennettua tietoa tuosta väitteestäsi, niin laita nimitietojen kanssa tuonne nettiin. Eli kuka haki, minkä haki ja oliko olan ajokki. Kyselehän. Vaikka hakuna googleen olavi virran fairlane löytyy portaali.


      • mo pilisti kirjoitti:

        mikäli saat varmennettua tietoa tuosta väitteestäsi, niin laita nimitietojen kanssa tuonne nettiin. Eli kuka haki, minkä haki ja oliko olan ajokki. Kyselehän. Vaikka hakuna googleen olavi virran fairlane löytyy portaali.

        Auton toi kuten totesin pohjalainen kova painija aikanaan sama henkilö joka junassa kysyi pysähtyykö seisakkeella ja kun vastaus oli että ei niin pysähtyhän se kun veti hätäjarrun.
        Auto oli vispipuuron punainen ja kellertävä yläosa MK


      • Elok, Katsonut
        markkukorpinen kirjoitti:

        Auton toi kuten totesin pohjalainen kova painija aikanaan sama henkilö joka junassa kysyi pysähtyykö seisakkeella ja kun vastaus oli että ei niin pysähtyhän se kun veti hätäjarrun.
        Auto oli vispipuuron punainen ja kellertävä yläosa MK

        Siitä Bell Airista Tapsalle elokuvassa
        Kun Tapsa puhui sankareista
        Kapteeni Tattarista Kannaksella ?


      • mo pilisti
        Elok, Katsonut kirjoitti:

        Siitä Bell Airista Tapsalle elokuvassa
        Kun Tapsa puhui sankareista
        Kapteeni Tattarista Kannaksella ?

        Tuo Bel Air. 4D HT 58 Chevy.
        Virran silloisen työnantajan levyyhtiön omistama, jolla Virta liikennöi.
        Tuossa valokuva- Ajokki tuhoutui 65 Nastolassa asevarikon räjähdyksessä.


        http://www.aijaa.com/v.php?i=6330437.jpg


      • II pilisti
        markkukorpinen kirjoitti:

        Auton toi kuten totesin pohjalainen kova painija aikanaan sama henkilö joka junassa kysyi pysähtyykö seisakkeella ja kun vastaus oli että ei niin pysähtyhän se kun veti hätäjarrun.
        Auto oli vispipuuron punainen ja kellertävä yläosa MK

        Pitäsi olla kyllä henkilötietoja noihin väitöksiin. ajankohtaaja yms merkkiä vuosimallia jne. Muutoin menee höpöjutuiksi. Eli tarkennuksia kaivataan, Yksään ainakaan tuohon ajankohtaan Suomeen tuoduista ei ole Pohjanmaalle menny eikä ole ollut myöskään kukaan painija tai urheilija.
        Esim lasikattoisii Fordei tuli vaan kolme kappaletta. Yksi haettiin, Virta ja muut toi maahantuoja.


      • ni pili kirjoitti:

        Siellä on ollut mikälie kukalie ajokki, mutta noilla kulmilta ei Virran ole tarvinnut ajokkejaan hakea eikä lainailla. On varma sitten, inttäköön mitä inttää.
        Kuiteskin O Virran ajokistahan täsä oo kyse eikä jonku suutarin lesken.

        Siitähän se Olavi Virta tuli kuuluisaksi että istui koko ajan autossa. Taisi varmaankin levyttää sen kuuluisan hula-hula-laulun autossa, mistä löytyykään etuveto-Escort jonka takapenkille on rakennettu äänitysstudio?

        Mitä pahaa on suutarin leskessä? Kaikkeen vanhaan tavaraan liittyy aina kiehtovia tarinoita, vaikka ne liittyisivätkin tavallisiin ihmisiin. Oikeasti tähdet ovat vain tavallisia ihmisiä.


    • Otsikon asia miten se muuttuu matkalla.Kun kyseessä on sukujuuret.

      Mutta isossa kirjassa siihen löytyy vastaus.Hedelmistään puu tunnetaan, ja jos se ei tuota satoa kaada se pois.

      Toisaalta vanha viisaus ei omena kauas putoa
      Mutta ei mielestäni yksi puu tuota kunnon satoa, joten pölytystä tarvitaan.

      • pölyttäjä

        Pölytystä kohdallasi tarvitaan.......


      • H2O+CO3

        Tuostapa tuli mieleeni fossiiligalleria uimahallin alakerrasta. Siellä lahoaa tukirakenteet pystyyn miesten saunasta valuvien eritteiden takia pas2. Varas Joe oli vienut vesieristeet ja tuuletusräppänät työmaan loputtua Viitasaaran tehtaille uusiokäyttöön, nykyisin niill on paikattu kunnanvaltuustosta puuttuvien jäsenten paikat, parhaat jopa kahteen kertaan, lie saaneet jotain avustusta, mene ja tiedä?

        Sitten varoitus kaikille kaupungin talossa asuville: !! Ovet on muutettu itsestään lahoaviksi syystä siitä, että koirat ovat vaatimassa siirtolapuutarhaan vesitornia pysäköintitaskuineen ja lintutorneineen. Soumen pystykorvaliitto on tehnyt aliotteen jopa kahdesti, että saisivat uudet lipputangot jäähallin piohaan kuseksittavaksi, mutta entisetkin kuulemma välttävävt silä ne ovat lasikuitua ja kestävät koiran kusen vallan hyvin.

        Kuulin myös, ettei sosiaali-, terveys-, kulttuuri-ja kierrätyslautakunta ole saaneet vielä rakennuslupia uuden kaarihalih tekoon ruosman koirajärven rantaan. Kunnallialaissa on sanottu: se joka kaarihallia toisen maalle rakentaa, niin sille taivaspaikka aukeaa, kun ensin löytää kolme apilaa heinäsuovasta.
        n


      • pölyttäjä kirjoitti:

        Pölytystä kohdallasi tarvitaan.......

        Toista puuta pölyttämään heh


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe