mikä tokaks jousitoimiseks ilmakoks

nii tietääks kukaa mitää hyvää juositoimista ilmakkoo mieluiten lippaallinen ja mahollisimman tarkka ja tehokas puutukilla

11

959

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastakkaa pliis

    • hunters life

      Valitettavasti en tiedä eikä varmaan suomessa olekkaan ilmaasetta noilla kriteereillä.
      Liippaalliset ilmakiväärit ovat yleensä CO2 toimisia ja synteettisellä tuella.
      Tehokkaimmat ovat siihen samaan myssyyn.
      Puutuella saa tehokkaan ilmakiväärin, mutta se on jousimäntäviritteinen eikä siinä siis ole lipasta tai pikemminkin rullaa. (Ilmakivääreissä on vain rullia tai putkilippaita).
      Lähes kaikki hyvänmerkkiset ilmakiväärit ovat tarkkoja.
      Tehokkaat ilmakiväärit ovat myös kalliita ja teho on suhteellinen käsite. Haluatko tehoa luodin nopeudesta vai painosta?
      Teho haarukka olisi tämmöinen jos nopeudesta puhutaan. 160m/s - 380m/s
      Jostain sinun tulee tinkiä, kerro vain mistä niin voin neuvoa.

      • tukin ei tarvi olla puuta mutta ei semmosia reikiä vaan normaali malli eikä se lipas ny ihan pakolline oo aattelin vaa ku se latailu alkaa välillä ärsyttää ku tuol -25 rupeet tunkee pientä lyijypalikkaa johonki pienee riekää... ja luodin nopeus no semmone mikä ois hyvä tokaan ilmakkoo


      • hunters life
        m_aaa_x kirjoitti:

        tukin ei tarvi olla puuta mutta ei semmosia reikiä vaan normaali malli eikä se lipas ny ihan pakolline oo aattelin vaa ku se latailu alkaa välillä ärsyttää ku tuol -25 rupeet tunkee pientä lyijypalikkaa johonki pienee riekää... ja luodin nopeus no semmone mikä ois hyvä tokaan ilmakkoo

        No hyvänä merkkinä olisi varmaan gamo.
        Hinta haarukka on suuri, mutta tässä muutama ehdotus.

        Gamon Nitro 17. (omistan itse) Synteettinen, ei avotähtäimiä, 3-9x40 Kiikari mukana, 50 kpl Raptor luoteja, Kal 4.5mm, Lähtönopeus 260 m/s. Suositus hinta 199€, (itse maksoin 140€).

        Gamo 610. Puutukki, avotähtäimet, Kal 4.5mm, Lnopeus 230 m/s. SHinta 199€.

        Gamo 400. Sama kuin nro 610, mutta Lnopeus 200 m/s ja Shinta 175€.

        Gamo Hunter 1250. Puutukki, Avotähtäimet, Kal 4,5mm tai 5.5mm, Lnopeus 380 m/s ja 277 m/s,
        SHinta 579€ ja 599€.

        Gamo Hunter 440. Sama kuin H 1250, mutta Lnopeus 305 m/s ja Shinta 275€.

        Siinä muutama esimerkki. Katso myös osoitteesta http://www.teraasekeskus.com/ olevat ilmakot.
        Katso alueesi kaupoista, kuten eräkaupat ja hong kong.
        Voit ostaa myös gamon Pro Magnum tai Round ammuksia, ehkä helpompi laittaa piippuun.
        Toivottavasti tästä oli apua.

        Kuvia
        Nitro 17 http://media.midwayusa.com/productimages/large/210/210498.jpg
        610 http://www.snajper.co.rs/images/detalji/vazdusne/gamo610.jpg
        Hunter 1250 http://www.teraasekeskus.com/images/extra/Gamo12501.jpg
        Pro Magnum http://www.ahtihuvila.fi/wp-content/plugins/wp-shopping-cart/product_images/gamo promagnum.jpg
        Round http://www.militaria.pl/upload/wysiwyg/gfx/produkty/GAMO/gamo_sruty/srut_gamo_round_4,5mm.jpg


      • hunters life kirjoitti:

        No hyvänä merkkinä olisi varmaan gamo.
        Hinta haarukka on suuri, mutta tässä muutama ehdotus.

        Gamon Nitro 17. (omistan itse) Synteettinen, ei avotähtäimiä, 3-9x40 Kiikari mukana, 50 kpl Raptor luoteja, Kal 4.5mm, Lähtönopeus 260 m/s. Suositus hinta 199€, (itse maksoin 140€).

        Gamo 610. Puutukki, avotähtäimet, Kal 4.5mm, Lnopeus 230 m/s. SHinta 199€.

        Gamo 400. Sama kuin nro 610, mutta Lnopeus 200 m/s ja Shinta 175€.

        Gamo Hunter 1250. Puutukki, Avotähtäimet, Kal 4,5mm tai 5.5mm, Lnopeus 380 m/s ja 277 m/s,
        SHinta 579€ ja 599€.

        Gamo Hunter 440. Sama kuin H 1250, mutta Lnopeus 305 m/s ja Shinta 275€.

        Siinä muutama esimerkki. Katso myös osoitteesta http://www.teraasekeskus.com/ olevat ilmakot.
        Katso alueesi kaupoista, kuten eräkaupat ja hong kong.
        Voit ostaa myös gamon Pro Magnum tai Round ammuksia, ehkä helpompi laittaa piippuun.
        Toivottavasti tästä oli apua.

        Kuvia
        Nitro 17 http://media.midwayusa.com/productimages/large/210/210498.jpg
        610 http://www.snajper.co.rs/images/detalji/vazdusne/gamo610.jpg
        Hunter 1250 http://www.teraasekeskus.com/images/extra/Gamo12501.jpg
        Pro Magnum http://www.ahtihuvila.fi/wp-content/plugins/wp-shopping-cart/product_images/gamo promagnum.jpg
        Round http://www.militaria.pl/upload/wysiwyg/gfx/produkty/GAMO/gamo_sruty/srut_gamo_round_4,5mm.jpg

        juu oli apuu ookko ollu tyytyväine ilmakkoos jos ei mitää ongelmaa tai vikoja ostan semmosen


      • hunters life
        m_aaa_x kirjoitti:

        juu oli apuu ookko ollu tyytyväine ilmakkoos jos ei mitää ongelmaa tai vikoja ostan semmosen

        Ei oo ikinä tullut mitään vikoja, mutta kiikarin jalkoihin tulee varautua varauksella. Tähtäin kohta siirtyy helposti kolahduksesta ja tulee katsoa ettei kiristä jalkoja liikaa.
        Itse kiristin jalat vain kerran ja käytössä ne lopulta loksahtivat paikoilleen. Kyseinen ongelma on lähes kaikissa ilmakoissa, johtuen varmaan aseissa olevien kinnitys kohtien muodosta. Eli täysin erillainen mekanismi kuin ns kunnon aseissa. Jousitoimiset toimii paremmin kuin CO2. Ostin kerran CO2 revolverin ja siihen tuli vuoto ja CO2 vuoti kahvasta käteen.(CO2:n lämpötila -70C). Nykyään se on koriste.
        Nitro 17 Ase on tarkka ja olen siihen tyytyväinen. Kysy ja katsele tarjouksia.


      • hunters life
        hunters life kirjoitti:

        Ei oo ikinä tullut mitään vikoja, mutta kiikarin jalkoihin tulee varautua varauksella. Tähtäin kohta siirtyy helposti kolahduksesta ja tulee katsoa ettei kiristä jalkoja liikaa.
        Itse kiristin jalat vain kerran ja käytössä ne lopulta loksahtivat paikoilleen. Kyseinen ongelma on lähes kaikissa ilmakoissa, johtuen varmaan aseissa olevien kinnitys kohtien muodosta. Eli täysin erillainen mekanismi kuin ns kunnon aseissa. Jousitoimiset toimii paremmin kuin CO2. Ostin kerran CO2 revolverin ja siihen tuli vuoto ja CO2 vuoti kahvasta käteen.(CO2:n lämpötila -70C). Nykyään se on koriste.
        Nitro 17 Ase on tarkka ja olen siihen tyytyväinen. Kysy ja katsele tarjouksia.

        muuten mukana tulevien raptor luotien hinta. Ei nimittäin kannata haaskata.


    • Theob

      Theoben SLR voisi olla yksi vaihtoehto.
      Ase on vipuviritteinen, puutukkinen ja siinä on seitsemän luodin lipas. Voi ampua myös kertalaukauksia, kun laittaa lippaan tilalle "kertalaukausadapterin". Mikään kasa-ase tämäkään ei ole sen paremmin kuin jousitoimiset yleensäkään, mutta tarkkuus riittää kyllä "normaaliin" ammuskeluun.
      Tässä laitteessa on kierrejousen tilalla kaasujousi (tai mikä sen nimi nyt sitten onkin).
      Tämä voimanlähde ei kuoleennu vaikka olisi vireessä pidemmänkin aikaa ja on jonkin verran miellyttävämpi ampua kuin perinteinen jousipeli.
      Kiikarin jalat ovat valmiina ruuvilla runkoon kiinnitettynä, joten eivät liiku.
      Avotähtäimiä ei ole.
      Ainoa "vika" Theoben SLR:ssä on hinta, jota voit kysellä mm. Asetalosta tai MWM-Tradingiltä.

      Googlella löytyy tietoja myös.

      • m_aaa_x

        no koitan päättää mitä ny ostan


      • m_aaa_x kirjoitti:

        no koitan päättää mitä ny ostan

        mulla on gamo cf20 onks se hyvä ku ei se nii kulunu oo haluun vaa uuden xD


    • E.HHH

      Ok.

      remington nitro piston on kans hyvä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      542
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      517
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe