No ni. 6v hyvin palvellut powershot A85 teki lopullisen kuolemansa.
Mikä olisi lähestulkoon vastaava nykypäivänä?
Teknisen myyjä ehdotti SX210 is powershottia. Mietin vain tota näyttöä, salamaa ja miten kuvaa sisällä?
Anttilassa olis alessa myynnistä poistunut SX120 is
Sen jälkeläinen(?) sx130 is ei myöskään pahan hintainen.
Jos olis rahaa niin ku aikoinaan oli, niin ostasin toki jonkun 500e kameran niinku tuo vanha. Mut nyt budjetti on rajallinen. Eli hyvä ja halpa (eikä kahta eriä ;) )
Onko näistä mikään sellainen mitä voit suositella? Miten noi muovikuoriset kestää? Entä ku ei ole kuin kaksi paristoa?
Muuta merkkiä ei tarvi ehdottaa, se on Canon...
Mikä Canon power shot mulle?
33
730
Vastaukset
- Canonisti minäkin
G12 on 460€ ja salaman kanssa 560€. Mutta jos se on liikaa, niin miten olisi 1000D poistomyynnistä?
- Vilkaise tuo
Koneboxi myy 1000D:tä pois 358€! Pesee nykyiset PS:t mm isomman kennon ansiosta. Mukana tulee se surullisen kuuluisa kittisuttu, mutta sen rinnalle voi ostaa myöhemmin jonkun primen.
- kiire???
Vilkaise tuo kirjoitti:
Koneboxi myy 1000D:tä pois 358€! Pesee nykyiset PS:t mm isomman kennon ansiosta. Mukana tulee se surullisen kuuluisa kittisuttu, mutta sen rinnalle voi ostaa myöhemmin jonkun primen.
Kiitti vinkeistä. Tällä hetkellä tulee tosiaan budjetti vastaan. Löysin täältä muuten vanhoja keskusteluja joissa vihjattiin takuusta vanhallekin Canonille. Pitäskö jättää toistaiseks kamera ostamatta kun jas-tekniikka ilmoitti, että A85:ssa on mahdollisesti kyseessä kennovika joka olis ilmaista korjata.
Mut toi EOS olis toki hyvä vaihtoehto, järkkäri haaveena, mut jäänyt. Jos joku sanoo, että budjetti on tiukalla, niin sinä ehdotat G12:ta tai järkkäriä. Äly hoi. Onko tuo ihan puhdasta vittuilua?
- Canonisti minäkin
okaro kirjoitti:
Jos joku sanoo, että budjetti on tiukalla, niin sinä ehdotat G12:ta tai järkkäriä. Äly hoi. Onko tuo ihan puhdasta vittuilua?
Tonnin poismyyntihinta on _erittäin_ edullinen. PS:han ostetaan yleensä IXUS'sen sijaan, jos halutaan käsisäätömahdollisuus, joten tuo 1000D on ihan varteenotettava vahtoehto PS:lle.
Alku oli vain lähinnä sen takia, että G12 on salaman kanssa hyvä vaihtoehto, mutta hintaluokaltaan yli (vrt alkup. kysymys), kuten sanamuodosta pitäisi minusta ymmärtää. Sitä verrattiin ym 1000D:hen, joka on huomattavasti edullisempi! Canonisti minäkin kirjoitti:
Tonnin poismyyntihinta on _erittäin_ edullinen. PS:han ostetaan yleensä IXUS'sen sijaan, jos halutaan käsisäätömahdollisuus, joten tuo 1000D on ihan varteenotettava vahtoehto PS:lle.
Alku oli vain lähinnä sen takia, että G12 on salaman kanssa hyvä vaihtoehto, mutta hintaluokaltaan yli (vrt alkup. kysymys), kuten sanamuodosta pitäisi minusta ymmärtää. Sitä verrattiin ym 1000D:hen, joka on huomattavasti edullisempi!Powershot A-sarjassa ei aikoihin ole ollut käsisäätöjä. Tuo järkkäri sinänsä on suhteellisen edullinen, mutta kun alkaa ostamaan kunnon objektiiveja siihen, niin hintaa tulee kummasti.
- Canonisti minäkin
okaro kirjoitti:
Powershot A-sarjassa ei aikoihin ole ollut käsisäätöjä. Tuo järkkäri sinänsä on suhteellisen edullinen, mutta kun alkaa ostamaan kunnon objektiiveja siihen, niin hintaa tulee kummasti.
Tonnin ostaminen on hyvä tapa saada homma lapasesta. :) Kohta huomaa, että zoomin tilaama mielellään pari primea ja kohta huomaa katselevansa uutta runkoa. :D
- kiire??
okaro kirjoitti:
Powershot A-sarjassa ei aikoihin ole ollut käsisäätöjä. Tuo järkkäri sinänsä on suhteellisen edullinen, mutta kun alkaa ostamaan kunnon objektiiveja siihen, niin hintaa tulee kummasti.
Onpas mennyt A-sarja sitten "huonoksi". Kyllä minä käsisäädöistä tykkään, tuntuu ettei valmisohjelmilla saa kunnon kuvia.
kiire?? kirjoitti:
Onpas mennyt A-sarja sitten "huonoksi". Kyllä minä käsisäädöistä tykkään, tuntuu ettei valmisohjelmilla saa kunnon kuvia.
Hinnat ovat halventuneet, joten A-sarjasta on tehty ihan aloittelijoille tarkoitettu. Käsisäätöjä haluavat ohjataan kalliimpiin SX, S ja G-sarjalaisiin. Aikaisemminhan erityisesti A600-sarja oli varsinkin laatukameroita. Nyt kuluttajat ohjataan: A600 => G12, A700 => SX. USA:n sivuillaan Canon jakaa kamerat neljään luokkaan High End, Advanced: SX, S ja G; Style and performance: Elph (Ixus); Easy and Fun: A ja Neljäntena D. Megapikseleissä on hauska ilmiö. A-sarjassa on jopa 16, SX:ssä on 12 ja huippumalleissa S ja G 10.
Usein sanotaan, että nykykameroissa on liikaa megapikseleitä ja kohinan poisto hävittää yksityiskohdat. En ole samaa mieltä. Minulla on kolmen megapikselin Ixus 30 ja 12 megapikselin Ixus 107 (105). Tässä yksi kuva, jolla voi verrata tuloksia:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Pg2scBFmuXr2fFPhh0NdFJfir3Rf2-i4I1QI3N7sC1w?feat=directlink
Selvästikin 107:llä otetulla on ISO 400:lla enemmän yksityiskohtia. Jopa ISO 800:llakin yksityiskohtia on enemmän kuin Ixus 30:lla ISO 400:lla.- kiire??
okaro kirjoitti:
Hinnat ovat halventuneet, joten A-sarjasta on tehty ihan aloittelijoille tarkoitettu. Käsisäätöjä haluavat ohjataan kalliimpiin SX, S ja G-sarjalaisiin. Aikaisemminhan erityisesti A600-sarja oli varsinkin laatukameroita. Nyt kuluttajat ohjataan: A600 => G12, A700 => SX. USA:n sivuillaan Canon jakaa kamerat neljään luokkaan High End, Advanced: SX, S ja G; Style and performance: Elph (Ixus); Easy and Fun: A ja Neljäntena D. Megapikseleissä on hauska ilmiö. A-sarjassa on jopa 16, SX:ssä on 12 ja huippumalleissa S ja G 10.
Usein sanotaan, että nykykameroissa on liikaa megapikseleitä ja kohinan poisto hävittää yksityiskohdat. En ole samaa mieltä. Minulla on kolmen megapikselin Ixus 30 ja 12 megapikselin Ixus 107 (105). Tässä yksi kuva, jolla voi verrata tuloksia:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/Pg2scBFmuXr2fFPhh0NdFJfir3Rf2-i4I1QI3N7sC1w?feat=directlink
Selvästikin 107:llä otetulla on ISO 400:lla enemmän yksityiskohtia. Jopa ISO 800:llakin yksityiskohtia on enemmän kuin Ixus 30:lla ISO 400:lla.Ok. Aikoinaan kun ostin ton A85 niin näkyy maksaneen pelkkä kamera ilman lisukkeita jo 349e. Ja ostettu joulukuussa 2004. Nyt ei A-sarjalaiset ollu kuin 100e pintaan kun vertailusta katsoin.
Täytyy nyt odotella siis mitä Jas tekniikalta kuuluu. Muovista kameraa en viitsi leikkikaluksi ostaa. Joten metallirunkoinen täytyis olla. A-sarja ei taida tulla enää kysymykseen. Ja ixus on jotenkin vieras ajatus. Ehkä siis S tai G-sarjalainen pienen säästöoperaation jälkeen.
Järkkäri muuten, muttei tosiaan oo oikeen nyt varaa ja tiedän et kuume kasvaa joten tulis hassattua ruokarahat varmaan lisähärpäkkeisiin järkkärissä :D kiire?? kirjoitti:
Ok. Aikoinaan kun ostin ton A85 niin näkyy maksaneen pelkkä kamera ilman lisukkeita jo 349e. Ja ostettu joulukuussa 2004. Nyt ei A-sarjalaiset ollu kuin 100e pintaan kun vertailusta katsoin.
Täytyy nyt odotella siis mitä Jas tekniikalta kuuluu. Muovista kameraa en viitsi leikkikaluksi ostaa. Joten metallirunkoinen täytyis olla. A-sarja ei taida tulla enää kysymykseen. Ja ixus on jotenkin vieras ajatus. Ehkä siis S tai G-sarjalainen pienen säästöoperaation jälkeen.
Järkkäri muuten, muttei tosiaan oo oikeen nyt varaa ja tiedän et kuume kasvaa joten tulis hassattua ruokarahat varmaan lisähärpäkkeisiin järkkärissä :DSelkeä pudotus hinnassa tapahtui vuonna 2008. Kun vielä 2007 ostin nykyisen A700:n oli 200 suunnilleen pohjahinta. Nyt ostin syksyllä Ixuksen Expertin messuilta satasella. En neä muovia ongelmana. A700 on niin muovinen, että jalustakierrekin on muovia. Hyvin on kestänyt. Nykyixukset on ihan mukavia. Ennen ärsytti, kun ei tiennyt mitään valotustiedoista. Nyt kamera kertoo ne. Ixus ja Powershot on huomattavasti lähentyneet toisiaan, Ixusissa on nyt jo superzoomversiokin: 1000 HS.
En näe järkkäriä mielekkäänä ainoana kamerana. Ei sitä kuitenkaan viitsi aina kuljettaa mukana. Ixuksen etu on, että se on kätevästi aina mukana. Minulla Ixus on pitkälle talvikamera ja Powershot kesäkäyttöön. Minä en kyllä edes harkitsi noin vanhan kameran korjaamista. Siinähän on Digic prosessori, kun nykyään on Digic 4. Kenno on myös nykyisiä pienempi. Nykykamerat tekevät hämärässä paljon parempaa jälkeä.- kiire??
okaro kirjoitti:
Selkeä pudotus hinnassa tapahtui vuonna 2008. Kun vielä 2007 ostin nykyisen A700:n oli 200 suunnilleen pohjahinta. Nyt ostin syksyllä Ixuksen Expertin messuilta satasella. En neä muovia ongelmana. A700 on niin muovinen, että jalustakierrekin on muovia. Hyvin on kestänyt. Nykyixukset on ihan mukavia. Ennen ärsytti, kun ei tiennyt mitään valotustiedoista. Nyt kamera kertoo ne. Ixus ja Powershot on huomattavasti lähentyneet toisiaan, Ixusissa on nyt jo superzoomversiokin: 1000 HS.
En näe järkkäriä mielekkäänä ainoana kamerana. Ei sitä kuitenkaan viitsi aina kuljettaa mukana. Ixuksen etu on, että se on kätevästi aina mukana. Minulla Ixus on pitkälle talvikamera ja Powershot kesäkäyttöön. Minä en kyllä edes harkitsi noin vanhan kameran korjaamista. Siinähän on Digic prosessori, kun nykyään on Digic 4. Kenno on myös nykyisiä pienempi. Nykykamerat tekevät hämärässä paljon parempaa jälkeä.Siis en korjaa sitä omaan piikkiin. Siinä on joku erikoistakuu jolla menee Canonin piikkiin. Kennoissa ollut valmistusvika.
Siis mitä ihmettelet siinä SX210:ssa? Nykykameroilla yleensä voi kuvata ihan virta päälle, kohdista ja paina laukaisinta. Kannattaa olla spesifi kysymyksissä. Onko sinulla joku erityiskäsitys SX210:n salamasta ja näytöstä? Yleensä nykykameroilla ei tarvitse juuri salamaa sisälläkään. Ko kameraa saa nyt niin monesta paikasta 200 eurolla, niin enempää ei kannata maksaa.
Kannattaa kuitenkin ottaa huomioon se, että SX210 on poistuva malli. Ensi kuussa tulee SX220 ja SX230, joissa on taustavalaistu CMOS-kenno. Tämä vähentää kohinaa hämärässä. Lisäksi sarjakuvaus on moninkertaisesti nopeampi ja kamerassa on Full HD video. Siinä on myös G12:n ja S95:n tapaan kattavat kuvasuhdevalinnat. SX230:ssa on myös GPS. SX220:aa saa Verkkokaupasta tilattua 300 eurolla.
A85 on muutaman sukupolven vanha malli. Vastaavaa ei oikein ole. A-sarja on nykyään ihan halpakameroita, SX on superzoomeja, S ja G huippumalleja. Nykykamerat ovat älyttömästi parempia kuin tuon aikaiset. Kohinaa on murto-osa siitä ym. Canonin omassa numeroinnissa lähinnä kai vastaavia olisi A1000- tai A3000-sarjalaiset.
Jos budjetti on tiukalla, niin SX210 taitaa olla parhaita. Kamerat kestävät, kun pitää huolella. Osta DCC-1500 laukku Anttilasta 20 eurolla. Toki riippuen vaatimuksista voit ostaa vaikka Ixus 105:n tai vaikka jonkun A-sarjalaisen, jolloin voit käyttää jopa samoja akkuja (riippuen kamerasta)- kiire???
Ixus ei tule kysymykseen. Sx210 testikuvat oli mielestäni huonoja verrattuna A85 kuviin. Mietin siis salamaa, että onko jotenkin huono tai mikä tekee kuvasta tumman/epäselvän.
Olumpys kameraakin liikkeestä tarjosivat, mutta siitäkin huonoja kokemuksia 200e hintaluokalla kuvat sumeita kohisevia sisätiloissa.
A85 on kuitenki kohtuu kestävä eikä pelkästään muovinen härpäke. Eli sillä mietin ettei varmaan sx130 is olisi kovinkaan kestävä.
Täytyykö siis todeta, että odotan mitä Canonin takuusta sanotaan. Jos peli vanhalle kameralle on pelattu, säästän hetken rahaa ja ostan S tai G sarjalaisen ja pidän hautajaiset A85:selle. - kiire??
kiire??? kirjoitti:
Ixus ei tule kysymykseen. Sx210 testikuvat oli mielestäni huonoja verrattuna A85 kuviin. Mietin siis salamaa, että onko jotenkin huono tai mikä tekee kuvasta tumman/epäselvän.
Olumpys kameraakin liikkeestä tarjosivat, mutta siitäkin huonoja kokemuksia 200e hintaluokalla kuvat sumeita kohisevia sisätiloissa.
A85 on kuitenki kohtuu kestävä eikä pelkästään muovinen härpäke. Eli sillä mietin ettei varmaan sx130 is olisi kovinkaan kestävä.
Täytyykö siis todeta, että odotan mitä Canonin takuusta sanotaan. Jos peli vanhalle kameralle on pelattu, säästän hetken rahaa ja ostan S tai G sarjalaisen ja pidän hautajaiset A85:selle.Lisäys: Ja SX210is mietin näyttöä sillä että kuinka kestää esim. mukana kuljettaa vai käykö kuin nokian luurille taskussa.
- lehdessä
kiire?? kirjoitti:
Lisäys: Ja SX210is mietin näyttöä sillä että kuinka kestää esim. mukana kuljettaa vai käykö kuin nokian luurille taskussa.
...kameralaukku, suojaa näytön.
kiire?? kirjoitti:
Lisäys: Ja SX210is mietin näyttöä sillä että kuinka kestää esim. mukana kuljettaa vai käykö kuin nokian luurille taskussa.
Osta laukku, niin näyttö kestää. Minä en ikinä kuljettaisi kameraa ilman laukkua.
kiire??? kirjoitti:
Täytyykö siis todeta, että odotan mitä Canonin takuusta sanotaan. Jos peli vanhalle kameralle on pelattu, säästän hetken rahaa ja ostan S tai G sarjalaisen ja pidän hautajaiset A85:selle.Miksi Ixus ei tule kysymykseen? Mistä testikuvista puhut? Millä tavalla ne ovat huonoja? Salama noissa kaikissa pikkupokkareissa on huono ja salamaetäisyys on pieni. Nykykameroiden vähäinen kohina tosin parantaa asiaa, kun herkkyyttä voi nostaa.
- lehdessä
(yhteishyvä 2/11) SX-210 IS oli hintaan 199€ elikkäs saisit bonukset vielä siitä, ja kun hintakin on laskenut kohtuullisella tasolle.
Itselläni on tuo SX210 ja kun valoa on tarpeeksi niin valokuvat ja videot on ihan hyviä, videoissa automaattirarkennus ja zoomi käytössä kuvatessa.
Salamassa on mielestäni se hyvää kun salaman voi nostaa kuvatessa ylös etusormella ja jos ei halua salamaa käyttää painaa sen vaan alas (ei tarvii valikoita saikata)
Sisällä kyllä tarvii melkein salamaa still-kuvissa (väritoisto salamankin kanssa on mielestäni yllättävänkin hyvä), videot sisällä kohisee, mutta ulkona ovat kyllä hyviä (tietokone ai passaa olla ihan nuhapumppu HD-videoita katsellessa)
Kannattaa käyttää esim AV-ohjelmaa still-kuvia napsiessa, täysautuomaatilla ei kannata kuvata.- lehdessä
... ollut tuo SX-210 vähän väliä 199€ hintaan.
Miksi ei automaatilla kannata kuvata? Pokkarilla nuo puoliautomaatit on lähinnä snobbailua. Automaatti pitää automaattisesti valotusajan lyhyenä. Minä en omalla kamerallani kolmeen vuoteen tainnut ottaa yhtään kuvaa puoliautomaatilla. Yleensä käytän P:tä ja toisinaan käsisäätöä.
- lehdessä
okaro kirjoitti:
Miksi ei automaatilla kannata kuvata? Pokkarilla nuo puoliautomaatit on lähinnä snobbailua. Automaatti pitää automaattisesti valotusajan lyhyenä. Minä en omalla kamerallani kolmeen vuoteen tainnut ottaa yhtään kuvaa puoliautomaatilla. Yleensä käytän P:tä ja toisinaan käsisäätöä.
...sinä valitset aukon kamera suljinajan, eli kuitenkin kameran laskema "ihanteellinen" sulinaika.
sitten vielä valitset menu valikosta "AF piste zoom" niin näet heti näytössä tarkennuskohdasta suurennetun kuvan ja näet onko tarkennus oikein ja sitten räps otat kuvan tai kuten minä, laitat jatkuva kuvaus niin tulee useampi kuva räps räps räps, joista valkkaan esim.sen jossa kaikilla kuvattavilla on silmät auki tai hymy päällä ym.ym. (tätä mahdollisuutta ei ole automaattiohjelmalla.
Ja sitten tarkennus tuolla automaatilla ei useimmiten osu haluamallani tavalla. Kamera arvailee useammalta eri etäisyydeltä, kun taas esim.AV:llä keskeltä kun olen sen siihen asettanut, niin silloin tarkennus menee juuri siihen mihin sen haluankin.
Sama juttu 450D:llä joka minulla oli ja 550D:llä joka minulla on. lehdessä kirjoitti:
...sinä valitset aukon kamera suljinajan, eli kuitenkin kameran laskema "ihanteellinen" sulinaika.
sitten vielä valitset menu valikosta "AF piste zoom" niin näet heti näytössä tarkennuskohdasta suurennetun kuvan ja näet onko tarkennus oikein ja sitten räps otat kuvan tai kuten minä, laitat jatkuva kuvaus niin tulee useampi kuva räps räps räps, joista valkkaan esim.sen jossa kaikilla kuvattavilla on silmät auki tai hymy päällä ym.ym. (tätä mahdollisuutta ei ole automaattiohjelmalla.
Ja sitten tarkennus tuolla automaatilla ei useimmiten osu haluamallani tavalla. Kamera arvailee useammalta eri etäisyydeltä, kun taas esim.AV:llä keskeltä kun olen sen siihen asettanut, niin silloin tarkennus menee juuri siihen mihin sen haluankin.
Sama juttu 450D:llä joka minulla oli ja 550D:llä joka minulla on.Aukon esivalinta ei liity tarkennukseen vaan valotukseen. Järkkärillä esivalinnassa on mieltä, koska sillä voi kontrolloida syväterävyyttä. Pokkarilla syväterävyys on aina suuri. ellei puhuta makrokuvauksesta.
- lehdessä
okaro kirjoitti:
Aukon esivalinta ei liity tarkennukseen vaan valotukseen. Järkkärillä esivalinnassa on mieltä, koska sillä voi kontrolloida syväterävyyttä. Pokkarilla syväterävyys on aina suuri. ellei puhuta makrokuvauksesta.
... "Aukon esivalinta".
Automaattikuvauksella ei vain ole näissä minun kameroissani mahdollisuutta saada esim. noita "tarkennuspiste","AF piste zoom näkymä","sarjakuvaus". Ja tarkennus menee usein metsään tuolla automaatilla.
Mut hei kuvaa sinä automaatilla ja minä noilla muilla, ollaan kumpikin tyytyväisiä ;) eiköhän tämä piisaa tästä asiasta. lehdessä kirjoitti:
... "Aukon esivalinta".
Automaattikuvauksella ei vain ole näissä minun kameroissani mahdollisuutta saada esim. noita "tarkennuspiste","AF piste zoom näkymä","sarjakuvaus". Ja tarkennus menee usein metsään tuolla automaatilla.
Mut hei kuvaa sinä automaatilla ja minä noilla muilla, ollaan kumpikin tyytyväisiä ;) eiköhän tämä piisaa tästä asiasta.Kamera tuleekin asettaa siihen P-asentoon. Siinä voi säätää kaikkea sitä mitä AV:ssakin (paitsi tietysti sitä aukkoa). Sitä Auto-asetusta nyt ei kannata käyttää. Tosin minä olen käyttänyt autoa siten, että siinä on hieman eri asetukset kuin P:ssä ja vaihdan sitten kytkimellä näiden välillä nopeammin kuin menusta. Riippuu kamerasta mitä asetuksia voi näin hallita. Powershot A700:ssa olen käyttänyt tätä kuvasuhteen valitsemiseen. Uudemmissa tämä ei enää toimin(asetus on sama molemmissa), joten Ixuksessani olen käyttänyt sitä esimerkiksi ISO-arvon valintaan. Laitan kiinteän ISO:n P:lle ja sitten, jos pitää nostaa ISO-arvoa, voin vain siirtää kytkimen Auto-asentoon ja ISO nousee aina 800:an asti.
- lehdessä
okaro kirjoitti:
Kamera tuleekin asettaa siihen P-asentoon. Siinä voi säätää kaikkea sitä mitä AV:ssakin (paitsi tietysti sitä aukkoa). Sitä Auto-asetusta nyt ei kannata käyttää. Tosin minä olen käyttänyt autoa siten, että siinä on hieman eri asetukset kuin P:ssä ja vaihdan sitten kytkimellä näiden välillä nopeammin kuin menusta. Riippuu kamerasta mitä asetuksia voi näin hallita. Powershot A700:ssa olen käyttänyt tätä kuvasuhteen valitsemiseen. Uudemmissa tämä ei enää toimin(asetus on sama molemmissa), joten Ixuksessani olen käyttänyt sitä esimerkiksi ISO-arvon valintaan. Laitan kiinteän ISO:n P:lle ja sitten, jos pitää nostaa ISO-arvoa, voin vain siirtää kytkimen Auto-asentoon ja ISO nousee aina 800:an asti.
...Juu tuo P:hän onkin jotain aivan muuta kuin täys-automaatti ja siinä toimi nuo minun aikaisemmin mainitsemani jutut.
Iso arvoa ei tällä SX210 viitsi kamalasti nostella, on sen verran tuota pikselitiheyttä ;) järkkäri onkin sitten asia erikseen.
"sitä auto-asetusta nyt ei kannata käyttää"
Eli ollaankin vähän kuitenkin samoilla linjoilla.
Makuasioitahan nämä jossakin määrin, pääasia että kameranomistaja pääsee itseään miellyttävään lopputulokseen. lehdessä kirjoitti:
...Juu tuo P:hän onkin jotain aivan muuta kuin täys-automaatti ja siinä toimi nuo minun aikaisemmin mainitsemani jutut.
Iso arvoa ei tällä SX210 viitsi kamalasti nostella, on sen verran tuota pikselitiheyttä ;) järkkäri onkin sitten asia erikseen.
"sitä auto-asetusta nyt ei kannata käyttää"
Eli ollaankin vähän kuitenkin samoilla linjoilla.
Makuasioitahan nämä jossakin määrin, pääasia että kameranomistaja pääsee itseään miellyttävään lopputulokseen.Minun IXUS 107 ottaa aivan siedettäviä kuvia vielä ISO 800:lla. ISO 400:lla varsin hyviä eikä siinä pikselitiheys ole paljoa pienempi. PS A700, jossa on paljon pienempi pikselitiheys on oikea kohinageneraattori. Kuvanlaatua ei voi laskea jostain pikselitiheydestä.
- käytetty675465865
esim huutonetti, sieltä on saanut aivan hyviä käytettyjä. takuutahan niillä tietenkään ei ole jos on mennyt umpeen.
akkua jos sitten on vailla, mania33 verkkokaupasta saa li-ion tarvikeakkuja melko moniin malleihin murto-osahinnalla ns. originaaliakun hinnasta (ja ne aivan yhtä hyviä). Jimms'illä on purppura SX210 179 euroa.
http://www.jimmspc-store.fi/tuote/4247B012- inalein
Mikä on sitten halpa.
Itelleni tuli eilen Kärkkäiseltä PowerShot SX20 IS. 296€.
Kuvanvakain ihan helvetin hyvä. Täydellä zoomilla voi ottaa käsivaralta kuvia.
12Mpix kenno ja 720p viteo. Loistopeli tällaselle amatöörikuvaajalle!
Nojoo, onhan se vähän iso ja painava, jos on tottunut ihan normi taskupokkareihin, mutta kaikkea ei voi saada. (paino ~700g)- inalein
Lisäys:
Tuossa SX20:ssä on jokin kontrastinkorjauskin, jolla voi vähentää mm taivaan puhkipalamista ja kaikenlaisia muitakin hienouksia. En oo vielä oikein edes kerenny perehtymään. SX210 on hyvä, jos haluaa zoomia ja pienen kameran. Painoa vain 215 grammaa kuvausvalmiina. Jos haluaa kameran halvalla, niin Anttilassa oli ainakin Kampissa SX120 129 euroa. Mukaan tulee vielä laukkukin. Kamera toimii AA-akuilla, joten jos niitä on ennestään, ei tarvitse ostaa kuin lisäksi muistikortti.
- kiire??
No niin. Vanha A85 meni canonin erikoistakuuseen ja saapui tänään entistä ehompana kotiin.
Eli minulla jää kameran hankinta nyt tällä kertaa.
Vinkkinä muille, et kärkkäisellä sx210 is powershotti oli 3v takuulla hintaan 189e.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482529Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742507Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732392Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.662184Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1031739Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231195Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71044Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411025Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59932