Törkeetä vapaudenriistoa

höh...

Mulle kävi tässä viime viikolla inhottava juttu. Kaupunginlääkäri totesi mun olevan pakkohoidon tarpeessa ja lähetti mut psykiatrian päivystykseen. Mun mielestä mulla oli vaan huono päivä, niinku lääkärillekin sanoin. Ambulanssilla vietiin ja olin valvovien silmien alla monta tuntia kun odotin lääkärille pääsyä. Psyk päivystyksessä sitten lääkäri totesi, että en ole sairaalahoidon tarpeessa ja lähetti kotiin.
Onko tää yleistäkin?? Tunsin itseni ihan rikolliseksi.

22

524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkis_

Muista että siitä tulee merkintä, psykoosiepäily tai jotain. Se merkintä ei lähde pois.
      Älä koskaan vittuile lääkärille ja viimeinen virhe on vittuilla ylilääkärille.

• Sindermann vm-82

Miksi sitten on ääriuskonnollisia jotka saavat vittuilla mulle, meille ja muille. I'm a Jesus people, ei tarkoita sellaista kiduttavaa fyysisen ja psyykkisen kivun tuottamishalua.

Jos on tukka oikein sekaisin, niin ei sitä halua oikein mihinkään törkeään vapauden riistoon eikä siitä mitään apua olekaan.

• haloo 24

Tiedän kyllä tämmöset psykoosiepäilyt.Mikä lienee juttu,kun en ole saanut "psykoosi"oireita jälkikäteen edes paperille.Söin kuukausia siellä yliannostuksia neurolepteja.Mitähän sanoisivat jos olisin kieltäytyny lääkkeistä jotka huononsivat oloa.Piikki pyllyyn varmaan.Niin vihoviimeistä touhua toi neuroleptejen liikasyöttö.Ottakaa lääkärit järki käteen.Jos lääkkeen lisääminen lisää huonoa oloa,ei sillä ole hoitamisen kanssa mitään tekemistä.Valehdellaan jatkuvasti potilaille.Pulssi tullaan nyrpeänä mittaamaan,eikä mihinkään kirjata jos tällaisia yliannostusoireita tulee.3X liika annoksia...Mitä tekemistä sillä on hoitamisen kanssa?Viimesen päälle välteltäviä paikkoja.Ensin ei tuu saikkuu ja sitte kirjotetaan täysin hulluksi.Lääkkeiden aiheuttamaa väsyttävää oloa tulkitaan masennusoireena jne.Kun jälkikäteen pyysin papereita itsestäni olivat kehdanneet kirjoittaa,että sain tätä neuroleptia vain vähän,niinkuin olisi kuulunutkin.Hirveetä valehtelua jatkuvasti.Paskanmanipulointia.Nyt sun pitää mennä sairaalaan lääkkeenvaihtoon,kun minä en voi auttaa.Myöhemmin tulee kotiin lappu psykoosiepäily.3päivää tarkkailussa ja avolle.Mä luulen,että parempi jättää hoitamattakin kun tehdä tällasta paskaa.paskaa.paskaa.MITÄÄN EI KUUNNELLA.

• JärjestelmäSadismia

Pakkohoidoissa kyseessä on valtion väkivaltakoneisto, jossa lääkärit ovat 'keskitysleirin' pomoja, hoitajat ja toiset potilaat osittain kapoja. Kyseessä onkin hoitamisen nimissä tapahtuva kemialinen pahoinpitely, joka voi myös johtaa kuolemaankin siis vähän kuin epävirallinen kuolemantuomio. Joutuessaan väärin perustein ikävään tilanteeseen, järkevä kuolevainen antaakin väärin perustein toimineelle lääkärille kunnolla palautetta.

• Lääkärinvala

Pakkohoidossa olevat ovat täysin lainsuojattomia Lääkärit Psykiatrit
        eivät pidä potilaitaan ihmisinä, Tässä selkeät Diagnoosit heistä
        Psykopaatteja Sadisteja Narsisteja Huumaavien lääkkeiden väärin
        käyttäjiä eli Betso ja opiaatti riippuvaisia.Vain ns.Heittolääkärit jotka joskus
        käyvät extraamassa kohtelevat potilaita ihmismäisesti.Hoitajissa
        on todella paljon mielivaltaisia he toimivat sairaalan käytännön mukasesti,
        lisänä alkoholiongemat ja helposti saatavat lääkkeet mitkä ovat potilaan
        päivä annoksesta pois.potilaiden lääkitykset täysin kyseen alaiset ja ilman
        kontrollia.Lääketehtaiden Lääkäreiden Sairaaloiden Lääke%raha kytkök-
        siä viranomaisten pitäisi tutkia,eivätkö he lähde tutkimaan kun ovat samassa sopassa, muuta selitystä ei löydä sille että vastuussa olevat
        valtion virkamiehet,naiset eivät hoida työ velvotteita kun raha menee ihmis-
        arvon yläpuolelle,olisi yllätys lukea yhdestäkin virkamiehestä joka todella
        puuttuisi Psykiatrisissa sairaaloissa tapahtuviin ihmisoikeuksien törkeisiin
        loukkauksiin ja entä Lääkärinvala no sillä Valalla ei ole muuta virkaa kuin
        vain kirjoitettu Lappu se ei velvoita Lääkäreitä mihinkää se on Jäte paperia.
        Niin muuten mihinkäs sitä Potilaat voivat valittaa jos lääkärit toimivat Valan-
        vastaisesti,kertokaapas tarkka osoite,ei ainakaan löydy Virastojen sivuilta
        onko jossain piilosivut jotka suojelevat näitä erityisesti Psykiatreja jotka ovat
        yli Jumalia tosin sarvet päässä.

• oik.asiamieheen
        Lääkärinvala kirjoitti:

Pakkohoidossa olevat ovat täysin lainsuojattomia Lääkärit Psykiatrit
        eivät pidä potilaitaan ihmisinä, Tässä selkeät Diagnoosit heistä
        Psykopaatteja Sadisteja Narsisteja Huumaavien lääkkeiden väärin
        käyttäjiä eli Betso ja opiaatti riippuvaisia.Vain ns.Heittolääkärit jotka joskus
        käyvät extraamassa kohtelevat potilaita ihmismäisesti.Hoitajissa
        on todella paljon mielivaltaisia he toimivat sairaalan käytännön mukasesti,
        lisänä alkoholiongemat ja helposti saatavat lääkkeet mitkä ovat potilaan
        päivä annoksesta pois.potilaiden lääkitykset täysin kyseen alaiset ja ilman
        kontrollia.Lääketehtaiden Lääkäreiden Sairaaloiden Lääke%raha kytkök-
        siä viranomaisten pitäisi tutkia,eivätkö he lähde tutkimaan kun ovat samassa sopassa, muuta selitystä ei löydä sille että vastuussa olevat
        valtion virkamiehet,naiset eivät hoida työ velvotteita kun raha menee ihmis-
        arvon yläpuolelle,olisi yllätys lukea yhdestäkin virkamiehestä joka todella
        puuttuisi Psykiatrisissa sairaaloissa tapahtuviin ihmisoikeuksien törkeisiin
        loukkauksiin ja entä Lääkärinvala no sillä Valalla ei ole muuta virkaa kuin
        vain kirjoitettu Lappu se ei velvoita Lääkäreitä mihinkää se on Jäte paperia.
        Niin muuten mihinkäs sitä Potilaat voivat valittaa jos lääkärit toimivat Valan-
        vastaisesti,kertokaapas tarkka osoite,ei ainakaan löydy Virastojen sivuilta
        onko jossain piilosivut jotka suojelevat näitä erityisesti Psykiatreja jotka ovat
        yli Jumalia tosin sarvet päässä.

Ota yhteyttä eduskunnan oikeusasiamieheen, email:
        eoa-kirjaamo(at)eduskunta.fi

Minulle se tuotti tulosta. Etsi juridisia perusteita, esim. Laki potilaan oikeuksista, Rikoslaki, Perustuslaki, sosiaalialaa koskeva lainsäädäntö jne. Katso Lääkäriliiton sivuilta alan lainsäädäntöä. Perustuslain toisessa luvussa on ihmisoikeudet. Narsisteihin ja sadisteihin liittyy rikoslain luku 21 § 5, seuraava pykälä on fyysisen pahoinvoinnin tuottamista.

Kerro kokemuksesi/havaintosi tarkasti sähköpostissasi, myös paikka ja ajankohta.

• .joku..vaan.

Tässä tulee nyt pitkä avautumis teksti ja näin anonyymina viitsin kirjoittaakkin :P.....

Elämäni pahimman trauman olen saanut ollessani pakko"hoidossa?".... Menin sinne terveempänä kun sieltä poistuin. Menin terveyskeskukseen yön valvomisen jälkeen näyttämisen haluisena kun olin äidin kanssa riidellyt ja löytyyhän minulla "munaa"..... Minulla oli kauhea stressi kun iso elämänmuutos oli meneillään ja olin lisäksi poltellut typeränä teininä pilveä monina päivinä ( sitä lehteä tosin vaan). hoitsut olivat minulle epäystävällisiä ja voitte arvata miten tämä sitten päättyi. Olin itkuinen ja vihainen. Minulla oli kuitenkin todellisuuden taju tallella enkä ollut missään psykoosissa tai maniassa vaan hermoromahduksessa tjs. Noh siellä terveyskeskuksessa siihen tuli kaksi lääkäriä, toinen oli ystävällinen ja olin hänelle myös ystävällinen. Toinen Oli hyvin nyrpeä ja ylimielinen akka, josta hänelle myös kerroin mielipiteeni. Sitten tuli ylilääkäri, joka oli oikein ERITTÄIN ylimielinen ja 100 kertaa vittumaisempi ja ilkeämpi kuin tuo nyrppä nokka, no hänelle sanoin sitten mitä mieltä olen hänen vaatetyylistään yms ja taisin kutsua hu....raksi.... Ei siis kovin järkevää käytöstä, mutta opinpahan tästä jotain. En ymmärä miksi oikeen tahallaan hakeuduin sinne. Tämä on asia jota kadun koko elämässäni eniten. Ambulanssi kuskit olivat sitä mieltä ettei minun välttämättä tarvitsisi sinne mennä mutta äh........ Siitä stressistä minut olisi parantanut kotiin meno, nukkuminen ja ehkä rauhottavat hetkellisesti. Mutta neuroleptejähän ne heti tyrkkäsi kun ekaa kertaa asioin noiden mielenterveystyöntekijöiden kanssa.... Usko meni täysin silloin kun olin vielä niin luottavainen ja naivi noihin terveyspalveluihin. todellisuus olikin aivan erilainen. Siellä ihmistä kohdellaan kuin eläintä ja puhutaan kuin lapselle joka ei ymmärtäisi mitään. Olen koira ja he ovat kouluttajia jotka rankaisevat jos koira ei tottele. Se tuli erittäin selväksi. En ole varma mutta tuntuu että pikkaisen on mielivaltaistakin käytöstä heiltä sen mukaan miten nöyrä on ylilääkäreitä kohtaan.
      Muistan vieläkin sen vihanneslaitoksen kamalimman kokemuksen... En vieläkään tiedä miksi se tehtiin ja kysyinkin että voisitko kertoa mitä olen tehnyt, kun normaalin aamulääke jonon jälkeen eräs hoitaja tuli ylimääräisen pillerikipon kanssa luokseni ja sanoi että ota nämäkin, sanoin että "otin jo nuo lääkkeet (ystävällisesti) siihen hän tokaisi kiireisenä ja topakkana että "sitten laitetaan piikkinä!" Sitten sanoin että " voin minä ne ottaa, mutta voisitko kertoa etä minkä takia? ja mitä lääkkeitä ne ovat, kun minulle olisi tärkeää tietää mitä lääkettä nielen alas" Hän ei suostunut vastaamaan miksi, tai mistä lääkkeestä oli kyse vaikka monesti kysyin. Minua pelotti. Sitten hän tömisti laittamaan ruiskua ja menin hänen peräänsä ja sanoin että" hei odottaisit vähän" Sitten sanoin että "jos tämä johtuu siitä että puhuin liikaa tuossa aamu jonossa niin voin mennä omaan huoneeseenikin enkä häiritse ketään" ( siitä se ehkä johtui että olin ollut hieman tympääntynyt ja puhuin vähän epäystävälliseen sävyyn vierustoverille jostain hoitajasta tai siitä paikassa missä olin). Tuota (pillereitä itsekkin popsivan näköistä) hoitajaa varmaan vitutti että joku ei ollut niin nöyrä vaan kehtasikin sanoa vastaan ja hän halusi palauttaa minut maanpinnalle. Hehän ne niitä pomoja olivat. No... Se ei käynyt että olisin mennyt omaan huoneeseen... Piikki tai pilleri. Odotin seisten ja rauhallisen näköisenä oven ulkopuolella kun hän laittoi ainetta ruiskuun, ajattelin että vielä voisi jutella, mutta kun hän sieltä tuli hän vain otti minua voimakkaasti kiinni toisen hoitajan kanssa ja he lähtivät kirjaimellisesti raahaamaan minua pikkuhuoneeseen :< en pistänyt ollenkaan hanttiin ja sanoin että voin kävellä itsekkin... Mutta en saanut kävellä. niinpä vain istuin hangoittelematta kun he vetivät minua koppiin. siellä he tai kysyivät taas pilleri vai piikku. koitin kysyä syytä ja sitä varsinkin mistä lääkkeestä on kyse mutta en saanut tietoa. itkin ja olin niin peloissani ja pakokauhussa.... en tiedä sitä syytä että miksi, vieläkään. Mutta lopulta sain piikin :< Vietin tuossa kopissa loppu päivän ja sinne tuotiin minulle ruuat. MInulla oli kylmä. hoitaja paiskasi oven lähtiessään ja sanoi "se siitä peitosta!" pian nukahdin. En ymmärrä miksi minua rankaistiin niin pahasti en minä edes riehunut tai huutanut tai muutenkaan hangoitellut vastaan. se asia oisi voitu hoitaa toisella tavalla :< minua melkein itkettää kun edes muistelen tuota ja voin sanoa että he toimivat todella epäoikeuden mukaisesti ja epä ammattimaisesti.. Ennen sitä piikin antamista huoneeseen tuli ylilääkärikin ( toinen ylilääkäri) hänet haukuin myös koska oli ilkeä minulle.. Huomasin miten tosiaan nuo ylilääkärit vittuuntuivat minuun ja he tekivät hyvin selväksi sen... Tuo oli niin kamalaa....
      (jatkuu seuraavassa viestissä kun ei mahdu kaikki testki samaan viestiin)--->

• .joku..vaan.

No toinen ihmetyttävä juttu oli kun minulta otettiin pissa koetta. Hoitajan piti tulla vessaan. Kysyin ensin että voisiko hän odottaa vessan ulkopuolella mutta ei voinut. No se kävi minulle mutta vessa oli todella pieni. Sitten minun olisi pitänyt riisua housut. Kysyin että voisitko kääntyä siksi aikaa kun pissaan, mutta ei suostunut. Sanoi että katsoo. No sitten sanoin että en pissaa kun minua ahdistaa jos katsoo. Sitten hoitaja häipyi vessasta niin että minä jäin sinne seisomaan ja paiskasi sen oven kovaan ääneen nenäni edestä niin että se oikein pamahti. Taisi ottaa nokilleen. Sitten menin taas rauhallisesti pyytämään toista hoitajaa joka suostui kääntymään pissaamisen ajaksi.
      Uni lääkkeiden määräämisestä sen verran että ekaa kertaa kun kokeilun halun vuoksi sellaisen otin... Niin olin kuin aineissa, koska sitä oli määrätty minulle niiiiiin iso annos. Toinen hoitaja järkyttyi kun huomasi miten iso annos sitä oli laitettu hän sanoi että "herran jestas... otan tuosta määrästä puolet ainakin pois".. Enkä edes käyttänyt enään niitä siellä. enkä olisi muutenkaan kun ehkä pari kertaa vaan.
      Olin tuolla 2 viikkoa ja pääsin käymään koulussakin tekemässä kokeita kun lukuvuosi oli päättymässä. muuten en olisi kouluani saanut suoritettua vaan olisi pitänyt odottaa vuosi jolloin samat kurssit järjestettäisiin uudellee, mutta minun seuraava kouluvuoteni oli tampereella ja olin sieltä jo asunnon hankkinut , joten jos en olisi päässyt tekemään kokeita voi olla etten olisi voinutkaan muuttaa ja koulunvaihdot olisi pitänyt perua. Kun kysyin eräältä hoitajatädiltä tuosta että voisinko päästä koulussa tekemään kokeita ja selitin tilanteen laidan niin hän sanoi "ei, eiiiii.... Ei.. " sitten hän jatkoi ylirauhalliseen ääneen lässyttäen ( niinkuin vauvoille leperrellään, tai esim vammaisille) : " asiat hoituu, asiat hoituu =), sinun täytyyyyy levätä vain niin asiat hoituu, levätä....." ajattelin että Miten vi tussa ne asiat hoituu jos ei niitä hoida. Olin kuitenkin ystävällinen, olin tajunnut miten täällä pitää olla. Hän oli hyvin tietoinen että ei ne hoidu ja muutot, koulunvaihdon sun muut joudutaan muuten perumaan jos en edellistä vuotta saa edes suoritettua. No minähän en tuohon idiootin sanaan onneksi tyytynyt, vaan kysyin ystävällisesti toiselta hoitajalta jolle se kävi erittäin hyvin. Ilman lupaa hoitaa asioita asuisin varmaan jossain tukimajoituksessa pultsareiden kanssa kouluttamattomana paskat housussa tjs. Ennen en siis tosiaan ole ollut tekemisissä mielenterveystyöntekijöiden kanssa mitenään tämä oli eka kerta. ja varmasti vika. Heidän puolestaan olisin saanut syödä neuroleptejä varmaan koko elämäni ja muuttua vihannekseksi. Eräs mukava hoitaja kuitenkin oli erilainen. Hän sanoi minulle ettei usko että minusta mitään pillerin popsijaa tulee, ja niin ei tullutkaan. Mielisairaalasta poistuin määrittämätön ahdistuneissuus häiriö diagnoosilla ,(josta sain tietää vasta 2 vuotta "hoidossa" olon jälkeen kun postissa tuli kirje jossa luki lyhyesti jotain paskaa) Luulin ettei minulla mtn diagnoosia ole. Ja tuo vaivaa minua. Aion soittaa ja valittaa tuosta piakoin ja sanoa että se on väärä diagnoosi (niinkuin onkin), tai jos se ei onnistu niin sanon ettei sitä minulla joka tapauksessa nykyään ole ja olen terve. Ei se minusta ole mikään sairaus jos kerran on ollut burn out tilassa. tai muussakaan. Mutta sitä niin helposti leimataan ihmisiä että jos kerran "hullu"niin aina hullu, tai ainakin joku diagnoosi heti ja kiitos hei pilleri purkki kourassa kotiin. Hullujen huoneella en syönyt lääkkeitä koulun kokeita ennen koska huomasin että se teki minusta lamaantuneen eikä ajatus toiminut. Kotona söin lääkkeitä kaksi viikkoa ( puolet vähemmän kun oli määrätty) mutta lopetin ne kun päässäni ei pyörinyt mitään enkä jaksanut muuta kun nukkua ja olo vain paheni. tuntui kuin aivosoluni olisi kuolleet. Heti vaan samat lääkkeet kun jollain jammu sedällä varmaan on. Olen menettänyt uskoni terveydenhuoltoon ainakin näissä mielenterveysasioissa ja syystä. Silmäni avautuivat. Olen miettinyt valittamista siitä kohtelusta mitä siellä sai mutta en silloin tajunnut :< tämä on joka tapauksessa jättänyt minuun ikuiset traumat ja olen tuosta ikuisesti katkera. He eivät pahoillaan ole tai ole olleetkaan. minulla on ollut ikäviä kokemusksia muutenkin elämässäni, mutta tuo oli pahempaa kuin koulukiusaaminenkaan tai mikään muu.

Tulipa avauduttua. Jos jollain on jotain ilkeää sanottavaa tästä kirjoituksestani niin olisi kiva jos ei kommentoisi. tämä on minulle aika arka asia.. Itsetuntoni huononi tuolla ollessa paljon. mutta onneksi olen saanut sitä takaisin.

Ei ollut tarkoitus kirjoittaa näin pitkää viestiä mutta tulipas kirjoitettua.. itteleni tämä on ihan hyväksi kun saa käsiteltyä asioita..

Toivottavasti te joita on kohdeltu asiattomasti saisitte jotain oikeutta :(

• ammattivala

" Olen menettänyt uskoni terveydenhuoltoon ainakin näissä mielenterveysasioissa ja syystä. Silmäni avautuivat. Olen miettinyt valittamista siitä kohtelusta mitä siellä sai mutta en silloin tajunnut :< tämä on joka tapauksessa jättänyt minuun ikuiset traumat ja olen tuosta ikuisesti katkera. He eivät pahoillaan ole tai ole olleetkaan. minulla on ollut ikäviä kokemusksia muutenkin elämässäni, mutta tuo oli pahempaa kuin koulukiusaaminenkaan tai mikään muu."

Ota yhteyttä eduskunnan oikeusasiamieheen tai Sosiaali-ja terveysministeriön valvontavirasto Valviraan. Kerro paikka ja aika sekä nämä samat tiedot (mielellään ylilääkärin nimellä varustettuna) Valviralle tai oikeausasiamiehelle. Sinulta on viety kansalaisten perusoikeudet (perustuslain toinen luku). Aivan varmasti he ovat rikkoneet yksityisyyttäsi ja juoruneet ympäri maakuntaa tiedoistasi.

Psykiatriassa KEKSITÄÄN diagnooseja ilman kliinisiä tutkimuksia. Pahoittelen isoja kirjaimia edellä, koska Suomi24 ei anna käyttää kursivointia tai alleviivausta siihen.

Sekä hoitajat että lääkärit tapauksessasi ovat rikkoneet ammattivalaansa.

• Traumatisoitunut

Valitettavasti oma mt-historiani on juuri samanlainen. Ne asiat tapahtuivat yli 20 vuotta sitten ja vieläkin ne tulevat joskus uniini ja ajatuksiini. Se oli äärettömän traumaattista. Mutta ei tässä voi oikeen muuta tehdä kuin odottaa, että nuo ikävät asiat unohtuisivat tai ainakin muuttuisivat kaukaisemmiksi. Periaatteessa muuta ei voi tehdä. Edistystä on kyllä tapahtunut, mutta hyvin hitaasti.

• .joku..vaan.

Kiitos vastauksesta.. Kiva kuulla että muidenkin mielestä tuollainen käyttäytyminen on väärin.

Noista tapahtumista on kuitenkin aikaa , en tiedä miltä se sitten vaikuttaisi jos näin pitkän ajan päästä vasta valitan, käsitelläänköhän niitä edes..
      Ja jos he joista kerron sanovat että "ei asia noin ollut" niin millä minä mitään todistaisin.

Ja mitä jos kaikesta huolimatta nuo teot olisikin olleet jotenkin sallittuja :( ja helppo niiden on vedota siihen että " pakko oli tehdä niin (muka) potilaankin kannalta päläpälä" kun olihan se paikka kuitenkin hullujen huone, niin on niillä vähän etuasema siinä, että kun toisesta voidaan sanoa että on vähän pimpom.

Kamalinta oli se sinne koppiin joutuminen... Ja se tietämättömyys kun pimitetään tietoa vaikka kysyy. Ja se yksi ylimääräinen (mikälie aine) piikki annos...... Sitä ihmettelin kovasti että miksi.
      Ja jos siitä tulisikin kauhea rumba... enkä silti saisi oikeutta.
      Mutta tuo nyt liittyy siis siihen vääryyteen mitä minä siellä sain kokea..

Toinen asia, mistä olen kuitenkin varma, on se että haluan sen väärän diagnoosi merkinnän sieltä pois. Ja haluaisin tietää miten se onnistuu... Pitäisikö siitä juuri ottaa yhteyttä tuonne valvontavirastoon.. Tai sitten jos sen vääräksi toteaminen ei onnistu niin kai sen jotenkin muuten saisi pois.. Ei vaan ole kiva jos potilastiedoissa on taustalla on merkintöjä tuollaisista asioista.
      Mikähän olisi oikea paikka mistä tuon diagoosin saisi pois... Olen vähän lykännyt tätä mutta jossain vaiheessa kyllä hoidan tämän kun se kuitenkin vaivaa minua. Voisi lukea netistäkin.
      Mielisairaala reissun jälkeen kävin muutaman kerran "terapiassa" ja minulla oli silloin se määrittämätön ahdistuneisuushäiriö diagnoosi (josta sain siis tietää vasta lähiaikoina) niin kumma ettei sitä määritetty jos sellainen oli? Eikö se jo ole aika sen puolesta puhuvaa että sen saisi pois..

Hieman on uskokin mennyt yleensäkkin ottaen diagnooseihin ja diagnisointi tapojen luotettavuuteen yms.... Olen tästä aika varma että olen oikeassa. mutta tuollaisia asioita ei voi keille tahansa puhua tai vaikuttaa "hullulta" jolla on "harhaisia?" omia uskomuksia ja "suuruuden kuvitelmia?".
      Tuntuu hieman että nykymaailmassa mielenterveys on vain diagnoosin puutetta, eiköhän niitä jos hakemalla hakee nii joku titteli löydy, normaaleillekkin asioille voidaan löytää sairas merkitys. Tosin, kyllähän ihmiset pimahtavat ja toiset oikein kunnolla, mutta minusta on typerää että sillä leimataan koko ihminen jollain dramaattisella sairauksella, vaikka tuo kyseinen pimahtaminen olisi ollut vain ainoa laatuaan, esim lääkkeistä johtuva psykoosi tai hyvin rankka elämäntilanne, valvomiset yms.. Tässä minulla on aika poikkeava käsitys.

Asia nyt vähän poikkesi siitä mistä alunperin aloin kirjoittamaan, mutta tulipas taas kirjoitettua :)

• alalta

Niin metsä vasta kun sinne huudetaan. Kannataa usein miettiä omaa käytöstään, ennen kuin muita solvaa.

Ja mielenterveydellisiin diagnooseihin ei ole kliinisiä tutkimuksia olemassa. Voidaan vain pois sulkea somaattisia sairauksia, kuten aivokasvaimia yms

• .joku..vaan.

Minä olin se metsä ja vastasin niinkuin minulle huudettiin joten olettamuksesi on täysin väärä.

En vain nöytynyt kun minulle oltiin ilkeitä.

Itse olen perusluonteeltani erittäin ystävällinen ja kiltti, joten minun on vaikea muutenkin sietää ihmisiä jotka ovat ilkeämielisiä ja ylimielisiä, minulla on kuitenkin itsekunnioitusta.

Sääliksi käy sinun asiakkaitasi jos tosiaan kirjoittaja "alalta" on alalta.

Vaikutat hieman tyhmältä ja kylmältä : \

• hulluttyöntekijöinä

Hoitoalalle hakeutuu paljon persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä jotka eivät millään muulla alalla pärjäisi. Monet tulevat mielisairaiden suvuista tai toimimattomista perheistä. Harva heistä pystyy mihinkään normaaleihin ihmissuhteisiin vapaa-ajallaan vaan kohteiksi joutuvat potilaat.

Itse olen kanssa saanut aikuiselämäni pahimman trauman vapaaehtoisesta 15 kerran "hoidosta" psyk.polilta. Hyvässä muistissa on vaikka tapahtuneista jo nelisen vuotta. Asioin ihan sairaan työntekijän kanssa joka itse tuli mielisairaiden suvusta.Oli vienyt skitsofreenikko siskonsa oikein lehtihaastaatellun ja pointtina oli miten omaiset joutuvat hoitamaan mielisairaita omaisiaan kun yhteiskunta ei heitä hoida... Hänen mielestään minä kun kuulma olin niin sairas. Olen ollut yli 20 vuotta töissä ihmisten parissa, kumma kun tällaista palautetta ei ole tullut työelämässä vastaa.

Julkisen puolen mt palveluista kannatta pysyä h...tin kaukana. Sairaat ihmiset huseeraamassa vailla mieltä ja järkeä. Lääkkeet on vain ja ainoastaan aivoja tuhoavia. Tosin tätäkään ei kerrota. Niin mielipuolista vallankäyttöä että jos siitä ei ole kokemusta niin vaikea uskoa todeksi. Hyvin arvostettuja ammatteja; lääkäri, sairaanhoitaja. Mikä on todellisuutta? Juuri sitä mitä ihmiset kertovat omista kokemuksistaan vaikkapa niinkin virallisella palstalla kuin suomi24.

Aika parantaa haavoja mutta ikuinen arpi tällaisista asioista jää. Yhteenkään terveydenhuollon ihmiseen en koskaan tule luottamaan. Jos on pakko olla tekemissä niin yhtäkään ylimääräistä sanaa en tule sanomaan. Pysyn kaukana ja keskityn elämässäni asioimaan terviden ihmisten kanssa. Rukoilen vahvaa mieltä ja hyvää fyysistä kuntoa. Paljon voimia ap. kirjoittajalle ja muillekin väärin kohdelluille!

• jhgyhgvhygvtfvgtc

Ihmettelen tota kommentointia... On vakavasti mielisairaat ja harhoja kokevat ihan todella lääkkeitä ja hoitoa vailla. Sitä tosin itsekin ihmettelen, että miten kukaan kehtaa esitellä jossakin lehdessä esimerkiksi skitsofreniasta kärsivän sukulaisensa, koska nehän pilaa niiden ihmisten elämän lopullisesti tai ei ainakaan usko niiden parantuvan: voi vaan kuvitella, että miten hirveätä olisi olla vaikka terve ja joskus vakavasta tai virhellisestä diagnoosista mielenterveysongelmasta kärsinyt ihminen, jonka joku talikallo olisi ihan lehdessä esitellyt "tapu, tapu päälaelle" sellaiseksi - noh "hieman erikoiseksi ja vähän poikkeavaksi ihmiseksi", mutta minulla ei ole tietoa mitä on vaikkapa skitsofrenia, enkä ymmärrä vakavista mielisairauksista. Kai niillä on todella vaikeaa, joilla ihan se todellisuus vinksaa, ja empaattisella kai sääli on keskeisin tunne sellaisia kohtaan, eikä viha - mutta näillä palstoilla huomannut kyllä kaikkein pääpimeimpien muistamaalaavan mielenterveysasioilla jopa täysin valheellisesti. Rassukkapaskat ilman empatiaa.

Mä kyllä en suosittelisi ketään palstoja lukevia mielisairaita olemaan syömättä lääkkeitään ( edesvastuutonta),koska lääkkeet on ihan varmasti ainakin vakavissa mielisairauksissa tarpeellisia, veikkaan ( itsellä ei kokemusta). Mutta tosi paljon pääpöpejä on nimettöminä naaamaria aukomassa näillä palstoilla muutenkin: kateellisia, kaunaisia ja ihmisvihamielisiä - yäksks. Ei mun tietämiä, kun nimiähän arvon narsistit eivät nimettömissä avauksissa ja herjakirjoituksissaan ainakaan minulle kerro. Että tsyykoolooogiaaa tällanen sonta vai - en ihan ajattelisi.

• .Moi.

Huh huh mikä idioottimainen kommentti tuo äskeinen kirjottajalta "jhgyhgvhygvtfvgtc". Hyvähän se on toki yleispäteviä mielipiteitä heitellä, vaikkei tosiaan olekkaan mitään kokemusta omienkaan sanojesi mukaan kyseisistä asioista. Solvaa ja haukkuu muita vaan minkä kerkee, kukahan se "kateellinen" ja hmhh "narsistinen" idiootti on? Sinä.

No en vaivaudu kirjottamaan tuommoseen paskan jauhantaan sen enempää.
      ---
      Mut sulle "hulluttyöntekijöinä" oot niin oikeessa. Samallaisia kokemuksia on myös.
      Hyvää jatkoa teille ja kiva kun muutkin on kertonut kokemuksiaan.

• jhgvhvhgvghcvgfvgv

Ota sinä nimimerkki ". Moi." ne lääkkeesi, koska on luultavasti mielisairaus keksiä omasta päästään toisen kommenttiin vastineita, joissa syyllistää viastonta sanomisista, joita tämä ei sano. Ehkä minun kommenttini oli hieman sekava, mutta on ihan oikeasti myös tilanteita, joissa oikeasti terveitä saatetaan pikaistuksissa yrittää diagnosoida väärillä mielenterveysdiagnoosilla, joskaan ei se yleistä ole ja yleensä lääkärikunta on hyvin ammattitaitoista. Mielisairautta lienee luultavasti myös mustamaalaamismielessä keksiä viattomien palstoille kirjoittavien elämästä näille mielisairauksia, mihin vastenmieliseen käytökseen olen ainakin minä nimetömänä keskustellessani törmännyt näillä sekopäiden mielikuvitusmustamaalaajien kiusaamis- keskustelupalstoilla, kuten tämä keskustelupalsta "Psykologia", joka mielestäni ei ole Psykologia- tiedettä nähnytkään.

Itselläni on hyvin vähän kokemusta mielenterveysasioista, mutta on minulla kaukaa alaikäisyydestä aika vastenmielinen kokemus psykiatreista, kun kärsin syömishäiriöstä ja normaalista alaikäisen tunnekuohunnasta, joten ihan sillä en pidä mielenterveysleimoista, joita ihmisiin usein aiheettomastikin lyödään. Mulla ei ole mitään - ainakaan vakavaa mielenterveysongelmaa, eikä ole koskaan ollut, mutta olen huomannut, että esimerkiksi vakavasti mielisairaita ei koskaan esitetä julkisuudessa kuin joinakin ns. kummajaisina ja erityistapauksina ja se ei mielestäni ole mitään "auttamista", varmaan monienkaan osalta, vaan joskus jopa laillistettua sadismia, mutta sitä minä en koskaan sanoisi, että jos jollakulla on vakava mielenterveysongelma, että siinä pitäisi ne lääkkeet niiden jättää syömättä, vaan on toki myös mielenterveysongrlmia, jotka ovat niin vakavia, että ne vaativat koko ihmisen elämän ajan esimerkiksi lääkitystä ja sellainen kohtalo on tietysti surullinen jokaiselle, joka sellaisen elämän joutuu elämään.

Ja sori, mutta kyllä minusta jokainen sellainen on narsisti ja täysin vailla mitään empatiaa tai varmaan edes järkeä, joka joka ilman kyseisten alojen koulutusta käyttää muista nimettömistä kirjoittajista suoraa psykiatrista diagnostiikka- ilmaisua keskustelupalstoilla, kun näillä palstoilla ei voi todellakaan tietää, että kuka kirjoittaa tosissaan, kuka testaa ajatuksiaan, kuka pelleillee tai mistä on kyse, mutta kiusaamisen voi erottaa, ja mä en pidä, että kävit kiusaamaan ketjuun kommentin kirjoittanutta minua, sä nimetön nimimerkki ".Moi.", eli ota sä ne lääkkeesi joita vailla varmaan olet ja vakavasti, jos luulet minun olevan "kateellinen" nimettömällä keskustelupalstalla, jossa saan lukea vain hölmöläisten kiusaamis-, mielikuvitustarina-, solvaamis- ja häiriköintiviestejä pääosin, ehkä yhden kahdesta sadasta kirjoittajasta osaten noudattaa mitään nimettömän netin yleistä täysipäistä netikettiä keskustelussa.

• .Moi.

"ja mä en pidä, että kävit kiusaamaan ketjuun kommentin kirjoittanutta minua, sä nimetön nimimerkki ".Moi.",

Olipas sekava viesti sinulla.. Oletkohan ihan kunnossa.

Noh. Sinä et pidä kiusaamisesta? Millähän lailla minä olen sinua kiusannut?

Tietääkseni vastasin tuon kommenttini sinulle joka haukuit ja kiusasit täällä muita, täällä ei ole kukaan muu ketään kiusannut kuin sinä.

Katsoppa peiliin herjaaja.

"Mutta tosi paljon pääpöpejä on nimettöminä naaamaria aukomassa näillä palstoilla muutenkin: kateellisia, kaunaisia ja ihmisvihamielisiä - yäksks. Ei mun tietämiä, kun nimiähän arvon narsistit eivät nimettömissä avauksissa ja herjakirjoituksissaan ainakaan minulle kerro. "

Siinä on kiusaamista ja aiheetonta haukkumista pahimmillaan ^ vaikka sinulle ei oltu mitään pahaa sanottu niin aloit haukkumaan täällä muita, joten jos sinulle takasin sanotaan ja kyseenalaistetaan sinun laittamiasi kommentteja niin se on vain suotavaa.

HUH HUH.

• jhgvhgvghvghhg

Siinä sinä nimimerkki ".Moi." katsos tietoisesti herjasit minua, kun väitit minun herjaavan ja kiusanneen tällä palstalla. Käsittääkseni kovinkaan paha kiusaaja ei voi olla - ei jokatapauksessa, eikä missään tapauksessa - mikään nimetön ja erittelemätön kirjoittaja, joka käy jollakin tietyllä netin nimettömän kirjoittelun nimetyllä aihealuekeskustelupalstalla korkeintaan muutaman kerran vuodessa heittämässä yhden, kaksi tai kolme kommenttia. Minä en edes ole erityisen kiiinnostunut psykologiasta ja poikkean tällä Psykologia- palstalla todella harvoin, koska minusta tällä ei esiinny asiallista keskustelua psykologiasta, mutta sen minä olen huomannut, että tällä palstalla esiintyy kiusaamista. Ja mikäli olet vainoharhainen, niin tiedoksi sinulle, että minä en ole muistaakseni koskaan laatinut yhtäkään keskustelunavausta esimerkiksi tälle nimetylle Suomi24:n Psykologia- palstalle.

• huhhuhhoitoon

Välillä kun lukee näitä viestejä niin ymmärrän ihan täysin miksi jotkut ihmiset joutuvat suljetulle. Ei sinne jouduta ilman pätevää syytä, minäkään, vaikeasti masentuneena en ole joutunut sinne kertaakaan.

Eivät ne lääkärit mitään ylijumalia ole, jotka osaavat aina nähdä onko jollain vain huono päivä vai ovatko he pahasti psykoosissa, käyttäytymiset kuin ovat hyvin samanlaisia. Pitäisi itse oppia käyttäytymään siellä lääkärissä, jos kerta on täysin terve eikä tarvitse mitään pakkohoitoa, koska pakkohoitoon on oikeasti vaikea päästä, jos ei oikeasti ole sen hoidon tarpeessa.

oletteko koskaan ajatelleet millaista kohtelua ne lääkärit ja hoitajat saavat siellä sairaalassa? siellä on jokainen vittuilemassa ja haistattelemassa heille, he ovat vihaisia kun ovat joutuneet sinne ja purkavat kaikki ne vihan ja suuttumisentunteet lääkäreihin ja hoitajiin. Ne jotka siellä työskentelevät ovat myös ihmisiä, eikä heillä ole mitään ylijumalan lahjoja aina pystymään olemaan hymyilevä ja ymmärtäväinen tuollaisessa paikassa, varsinkin kun NIIN moni yrittää sielläkin huijata, salakuljettaa ja jopa tehdä itsemurhaa joutuessaan suljetulle.

Jos itse joutuisin joskus suljetulle, menisin sinne avoimin mielin, kohtelisin niin hoitajia ja lääkäreitä kuin haluaisin itse tulevan kohdelluksi. Eivät he heti varmasti anna samanlaista kohtelua takaisin, koska he eivät tunne minua ja on heidän pakko kohdella minua kuin ketä tahansa, siellä varmasti moni valehtelee ja muutenkin saattaa yrittää mielistellä. Luottamus ja arvostus näissä paikoissa on ansaittava, se ei tule varmasti vittuilulla ja hoitajien solvaamisella.

• Jepulis.

Niin ei varmasti saa mukavaa tai ihmisarvoista kohtelua jos vittuilee tai solvaa lääkäriä. En voi ymmärtää semmoisia ihmisiä. Mutta ei sitä kunnioittavaa käytöstä saa välttämättä muutenkaan, vaikka miten mukava asiakas olisi, tuolla alalla on niin paljon leuhkoja ja tympeitä työntekijöitä. Mutta se on kumma juttu että semmoinen ilkeä ja ylimielinen käytös tulee sieltä taholta ensin, vaikka itse koittaisi olla miten sovitteleva ja ystävällinen.

Minusta pitäisi olla jotkut testit niille joita otetaan töihin mielenterveystyöhön, etteivät luonnevikaisia yksilöitä ottaisi sinne muita "hoitamaan".

• lääkis_

Lääkäriopiskelijoille ei tehdä psykologisia testejä valintakokeen yhteydessä eikä jälkeenkäänpäin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      81
      1973
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      109
      1705
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1286
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      666
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe