Yritys Oy Ab

Yrittäjäksi2011

Minkäalan yrittäjäksi kannattaisi tänä päivänä ryhtyä?

19

610

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tsäbäbä

Aiheesta voisi heittää vaikka noppaa.. mutta mutta, perusta oma verkkokauppa tai puhelinmyyntifirma niin pääset tienaamaan?

• tännepäin

Langattoman viestinnän alalle tarvitaan aina uusia ohjelmia. Keskity tarjoamaan ohjelmistoja kännyköihin. Tekijöistä on huutava pula alalla.

• joku vaan

Nokialta vapautunee muutama tuhat symbian- ja meego-osaajaa.
        Eri asia tietenkin ovatko nuo uudelleenkoulutettavissa johonkin järkevään.

Itse jos pitäisi raapia jostain elanto niin alkaisin maahantuomaan kiinalaisia akkuavusteisia polkupyöriä ja skoottereita.

Hinta on siellä tavaratalossa noin 100-120 euroa, täällä joku solifer tai vastaava mainosti että nyt saa halvalla, vain tuhat euroa. Tukkuhintaan toki kiinastakin saa paljon tuota sataa euroa halvemmalla.

Konsti on löytää ala joka on älyttömän ylihinnoiteltu ja missä isojen firmojen ei kannata alkaa nitistää pikkufirmaa, tulee halvemmaksi ostaa se pois häiriköimästä.

Olisi minulla muutama muukin tuote-idea joissa tosin olisi joko kuluttajamarkkinat joilta ei juuri rahaa saa tai hillitön byrokratia että saa hyväksytettyä auton joka on täsmälleen samanlainen kuin virallinen maahantuoja myy.

Ja mikäli joku metallimies lukee, yksi näistä tavaroista on tosi hyvä mutta itseltä hitsaustaito puuttuu. Ei minun keksimäni mutta vapaasti kopioitavissa.

• jatkossa enää
        joku vaan kirjoitti:

Itse jos pitäisi raapia jostain elanto niin alkaisin maahantuomaan kiinalaisia akkuavusteisia polkupyöriä ja skoottereita.

Hinta on siellä tavaratalossa noin 100-120 euroa, täällä joku solifer tai vastaava mainosti että nyt saa halvalla, vain tuhat euroa. Tukkuhintaan toki kiinastakin saa paljon tuota sataa euroa halvemmalla.

Konsti on löytää ala joka on älyttömän ylihinnoiteltu ja missä isojen firmojen ei kannata alkaa nitistää pikkufirmaa, tulee halvemmaksi ostaa se pois häiriköimästä.

Olisi minulla muutama muukin tuote-idea joissa tosin olisi joko kuluttajamarkkinat joilta ei juuri rahaa saa tai hillitön byrokratia että saa hyväksytettyä auton joka on täsmälleen samanlainen kuin virallinen maahantuoja myy.

Ja mikäli joku metallimies lukee, yksi näistä tavaroista on tosi hyvä mutta itseltä hitsaustaito puuttuu. Ei minun keksimäni mutta vapaasti kopioitavissa.

"Nokialta vapautunee muutama tuhat symbian- ja meego-osaajaa. Eri asia tietenkin ovatko nuo uudelleenkoulutettavissa johonkin järkevään."

Ainakin itse ne koppavasti sanovat telkkarissa että symbian-koodareille on ihan piis-of-cake tällainen muuntuminen Windows-koodariksi. Valitettavasti tämä ohjelmoijien uudelleenkouluttautumisjuttu ei ole noin simppeliä. Maassa on tuhansittain vanhoja Cobol -koodareita ja C koodareita ja Basic osaajia joita ei olla millään saatu työllistymään uusien, modernien nettijärjestelmien toteuttajiksi.

Kynnys vanhan opitun pohjan jälkeen oppia Javat ja javabeansit, Appletit, Javasriptit jne, jne on aivan liian korkea. Aivan sama kynnys tulee olemaan Symbian-osaajien siirtymisessä Windows-platformille kehittämään.

Ei ole Windows-alalle tarvittavaa täsmällistä osaamista valmiina olemassa, ja sitä on olemassa Amerikassa valmiina. Työnantajaa ei kiinnosta alkajaisiksi alkaa kouluttaa koodareita 10..16 kk koulutusputkena. Kyllä nuo Työkkärin elätettäväksi aika monet Sym-pianistit vaan siirtyvät.
        Tai sitten perustetaan omia pienempiä IT-yrityksiä, ja siellä aletaan pienempien projektien kanssa opetella uusien välineiden käyttöä.

• urkkijapille
        jatkossa enää kirjoitti:

"Nokialta vapautunee muutama tuhat symbian- ja meego-osaajaa. Eri asia tietenkin ovatko nuo uudelleenkoulutettavissa johonkin järkevään."

Ainakin itse ne koppavasti sanovat telkkarissa että symbian-koodareille on ihan piis-of-cake tällainen muuntuminen Windows-koodariksi. Valitettavasti tämä ohjelmoijien uudelleenkouluttautumisjuttu ei ole noin simppeliä. Maassa on tuhansittain vanhoja Cobol -koodareita ja C koodareita ja Basic osaajia joita ei olla millään saatu työllistymään uusien, modernien nettijärjestelmien toteuttajiksi.

Kynnys vanhan opitun pohjan jälkeen oppia Javat ja javabeansit, Appletit, Javasriptit jne, jne on aivan liian korkea. Aivan sama kynnys tulee olemaan Symbian-osaajien siirtymisessä Windows-platformille kehittämään.

Ei ole Windows-alalle tarvittavaa täsmällistä osaamista valmiina olemassa, ja sitä on olemassa Amerikassa valmiina. Työnantajaa ei kiinnosta alkajaisiksi alkaa kouluttaa koodareita 10..16 kk koulutusputkena. Kyllä nuo Työkkärin elätettäväksi aika monet Sym-pianistit vaan siirtyvät.
        Tai sitten perustetaan omia pienempiä IT-yrityksiä, ja siellä aletaan pienempien projektien kanssa opetella uusien välineiden käyttöä.

Suosittelen lehtimyyntiä tai muuta luukutusta jos haluat nopeeta rahaa ja bisnestä tehdä!

• jos myyjiä
        urkkijapille kirjoitti:

Suosittelen lehtimyyntiä tai muuta luukutusta jos haluat nopeeta rahaa ja bisnestä tehdä!

> Suosittelen lehtimyyntiä tai muuta luukutusta jos haluat nopeeta rahaa ja bisnestä tehdä!

Pelkästään yksinään toiminimenä, omin nokkinensa, jonkun Vasabladetin tai Seuran tai Avun vuosikertojen puhelinmyynti ei oikein lyö leiville. Pitäisi pystyä palkkaamaan 5..10 opiskelijaa tai jotakin muuta halpatyöläistä luukuttamaan niitä puhelimitse. Puhelinmyyjäparat eivät kummoisia nettoa, mutta itse alkaa saada kohtalaisen mukavaa tuloa kassaan.

Siis mikäli onnistuu saamaan niitä myyjiä. Samoista nöyristä, provisiopalkkaisista puhelimyyjista taistelevat noin 200 muutakin luukuttajafirmaa suomessa. Työkkärit on pullollaan näiden rekrytointi-ilmoituksia.

• joku vaan
        jatkossa enää kirjoitti:

Joskus muinoin katselin windows-koodausta ja on se aivan saatanallista kun itselläni on unix-tausta.
        Ainakin silloin oli melko kryptistä ja huonosti dokumentoitua.

Onneksi nykyisin olen hommissa joissa voin sanoa mitä tehdään ja nuoriso tekee. En todellakaan enää niille pärjäisi nopeudessa, lähinnä teen hommat joista kaikki muut sanovat että ovat mahdottomia ja pistävät hanskat naulaan heti kättelyssä.

• ulos..
        joku vaan kirjoitti:

Joskus muinoin katselin windows-koodausta ja on se aivan saatanallista kun itselläni on unix-tausta.
        Ainakin silloin oli melko kryptistä ja huonosti dokumentoitua.

Onneksi nykyisin olen hommissa joissa voin sanoa mitä tehdään ja nuoriso tekee. En todellakaan enää niille pärjäisi nopeudessa, lähinnä teen hommat joista kaikki muut sanovat että ovat mahdottomia ja pistävät hanskat naulaan heti kättelyssä.

""Joskus muinoin katselin windows-koodausta ja on se aivan saatanallista kun itselläni on unix-tausta.
        Ainakin silloin oli melko kryptistä ja huonosti dokumentoitua.""

Ei se dokumentonninn puutteesta ole kyse, vaan siitä kun et ole lukenut niitä hirmuisia dokumenttipinoja DVD-levyiltä:) Kyllähän se C-koodi sinällään on ihan samannäköistä on se sitten Unixilla tai Windowsilla.

Mutta ei raakasti C:llä ole enää aikoihin koodattu kovinkaan paljoa, esmes kännykäpuolellakaan. Kaikenlaiset QT-frameworkit, Javat ja Microsoftin omat Visual Studiot apuvälineineen ovat nykyään välissä.

Niillä tehden sen tuikitärkeän, Elopin ja Ollikan peräänkuuluttaman "User Experiencen" koodaaminen on aikamoista salaattia. Ruudun leveyden ylittävien muuttujanimiensä ym. kanssa. Ei muistuta enää yhtään leppoisaa komentokehhoitteeseen tehtävää softantekoa.

• joku vaan
        ulos.. kirjoitti:

""Joskus muinoin katselin windows-koodausta ja on se aivan saatanallista kun itselläni on unix-tausta.
        Ainakin silloin oli melko kryptistä ja huonosti dokumentoitua.""

Ei se dokumentonninn puutteesta ole kyse, vaan siitä kun et ole lukenut niitä hirmuisia dokumenttipinoja DVD-levyiltä:) Kyllähän se C-koodi sinällään on ihan samannäköistä on se sitten Unixilla tai Windowsilla.

Mutta ei raakasti C:llä ole enää aikoihin koodattu kovinkaan paljoa, esmes kännykäpuolellakaan. Kaikenlaiset QT-frameworkit, Javat ja Microsoftin omat Visual Studiot apuvälineineen ovat nykyään välissä.

Niillä tehden sen tuikitärkeän, Elopin ja Ollikan peräänkuuluttaman "User Experiencen" koodaaminen on aikamoista salaattia. Ruudun leveyden ylittävien muuttujanimiensä ym. kanssa. Ei muistuta enää yhtään leppoisaa komentokehhoitteeseen tehtävää softantekoa.

Luovutin siinä vaiheessa kun olisi pitänyt lukea dokumenttipinot, silloin ei ollut DVD:tä keksittykään.

Olisi minullakin töitä raa'alle c-koodarille ja ympäristössä missä tehdään tulosta.
        Oma ajattelu toivottavaa, parasta alaisissa on se että ne sanovat ettei täsä hommassa ole mitään järkeä, tee se itse.

• on Nokialla?
        joku vaan kirjoitti:

Luovutin siinä vaiheessa kun olisi pitänyt lukea dokumenttipinot, silloin ei ollut DVD:tä keksittykään.

Olisi minullakin töitä raa'alle c-koodarille ja ympäristössä missä tehdään tulosta.
        Oma ajattelu toivottavaa, parasta alaisissa on se että ne sanovat ettei täsä hommassa ole mitään järkeä, tee se itse.

> parasta alaisissa on se että ne sanovat ettei täsä hommassa ole mitään järkeä, tee se itse.

Mikähän helvatan helvatta siinä oikein oli, kun Nokialla kukaan ei pystynyt 10 vuoteen sanomaan että eihän tässä Symbianissa ole mitään järkeä!

Tehkää johtajat koodinne itse, jos tätä koodimoskaa tosiaan haluatte.

Nyt on koko lafkalla löysät housuissa, kun muka nyt vasta, 6 kk aikana, on huomattu että muilla kilpailijoilla on aivan ylivoimaiset käyttikset kaikilla. Tietenkään tämäkään luuleminen ei pidä paikkaansa, ei niillä ole. Mutta noin vaan siellä keilaniemessä tällä hetkellä laumana uskotaan ja luullaan.

• joku vaan
        on Nokialla? kirjoitti:

> parasta alaisissa on se että ne sanovat ettei täsä hommassa ole mitään järkeä, tee se itse.

Mikähän helvatan helvatta siinä oikein oli, kun Nokialla kukaan ei pystynyt 10 vuoteen sanomaan että eihän tässä Symbianissa ole mitään järkeä!

Tehkää johtajat koodinne itse, jos tätä koodimoskaa tosiaan haluatte.

Nyt on koko lafkalla löysät housuissa, kun muka nyt vasta, 6 kk aikana, on huomattu että muilla kilpailijoilla on aivan ylivoimaiset käyttikset kaikilla. Tietenkään tämäkään luuleminen ei pidä paikkaansa, ei niillä ole. Mutta noin vaan siellä keilaniemessä tällä hetkellä laumana uskotaan ja luullaan.

Olin yksi ensimmäisen GSM-softan kehittäjistä. Oma panokseni oli varsin pieni.
        Porukan pomo kumminkin jälkeenpäin sanoi että olisivathan ne voineet lähettää meille kummallekin parikymmentä miljoonaa.

Nokian homma nyt ainakin sen ajan mitä olen nähnyt on perustunut helposti vaihdettaviin koodareihin. Yksi varsin lahjakas kaverini erehtyi testaamaan kovalevyn, jämähti samaan hommaan ainakin kymmeneksi vuodeksi.

Toinen juuttui ylläpitämään softaa joka dekoodaa puhelimen sykäykset tai äänivalinnat. No saman palkan siitäkin saa.

Nokialla oma ajattelu oli erityisen kiellettyä, piti tehdä hommia vaikka kaikki tiesivät ettei siitä mitään tule. Esimerkkinä vaikka MPS10-projekti, parikymmentä parasta insinööriä tekemässä kymmenen vuotta laitetta jota kukaan ei halunnut. No Tekes maksoi sen lystin.

• historian hämäriin
        joku vaan kirjoitti:

Olin yksi ensimmäisen GSM-softan kehittäjistä. Oma panokseni oli varsin pieni.
        Porukan pomo kumminkin jälkeenpäin sanoi että olisivathan ne voineet lähettää meille kummallekin parikymmentä miljoonaa.

Nokian homma nyt ainakin sen ajan mitä olen nähnyt on perustunut helposti vaihdettaviin koodareihin. Yksi varsin lahjakas kaverini erehtyi testaamaan kovalevyn, jämähti samaan hommaan ainakin kymmeneksi vuodeksi.

Toinen juuttui ylläpitämään softaa joka dekoodaa puhelimen sykäykset tai äänivalinnat. No saman palkan siitäkin saa.

Nokialla oma ajattelu oli erityisen kiellettyä, piti tehdä hommia vaikka kaikki tiesivät ettei siitä mitään tule. Esimerkkinä vaikka MPS10-projekti, parikymmentä parasta insinööriä tekemässä kymmenen vuotta laitetta jota kukaan ei halunnut. No Tekes maksoi sen lystin.

> olisivathan ne voineet lähettää meille kummallekin parikymmentä miljoonaa.

Hyvä ettes ottanut! Ei noista GSM:n alkupäivien rahastuksista tulleista miljardeista ollut lopulta Nokialle itselleenkään mitään hyötyä. Rahaa oli ja on 12 miljardin euron säkillinen, mutta kun järki vaan loppui.

>Esimerkkinä vaikka MPS10-projekti, parikymmentä parasta insinööriä tekemässä
        >kymmenen vuotta laitetta jota kukaan ei halunnut.

Kuulostaa vähän Ruosaaren kunnian päiviltä. Se kun hän uhosi valloittavansa noilla 32-bit MPS-serverillään koko Euroopan pankkitekniikan. Nykyään näyttää pyörittävän omalla nimellään kulkevaa firmaa jonka raportoitu liikevaihto vuonna 2009 tasan 1kiloeuro.

• joku vaan
        historian hämäriin kirjoitti:

Hyvä ettes ottanut! Ei noista GSM:n alkupäivien rahastuksista tulleista miljardeista ollut lopulta Nokialle itselleenkään mitään hyötyä. Rahaa oli ja on 12 miljardin euron säkillinen, mutta kun järki vaan loppui.

Kuulostaa vähän Ruosaaren kunnian päiviltä. Se kun hän uhosi valloittavansa noilla 32-bit MPS-serverillään koko Euroopan pankkitekniikan. Nykyään näyttää pyörittävän omalla nimellään kulkevaa firmaa jonka raportoitu liikevaihto vuonna 2009 tasan 1kiloeuro.

Aikanaan porukka vitsaili MPS10:stä että lyhenne on meidän peran systeemi. Ruosaari ei ymmärtääkseni kovin paljon tykännyt.

Rahaa kumminkin paloi tosi paljon, kai jotain 150 miljoonaa senaikaista siihen mennässä kun lähdin. Pahinta oli että parhaat voimat pistettiin tekemään hömppää.

Katsohan Time-lehden top-100 lista, entinen pomoni on siellä. Me muut ollaan vain jossain suomalaisella listalla.

Olisi se 20 miljoonaakin kelvannut, raha ei haise.

Oman firmani liikevaihto on nykyisin nolla, en viitsi alkaa sosialistisen työn sankariksi.

• joku vaan
        historian hämäriin kirjoitti:

Siltä varalta että kiinnostaa.

Nokian menestystuotteet kehitettiin kaikki tosi pienillä resursseilla.

Ennen kännykkää paras oli Mikrimikko 1, johon pari kesäteekkaria väänsi CP/M buuttiohjelmaa kesän.

GSM-kännykkäkin tehtiin vuodessa tai parissa ja parinkymmenen henkilön voimin.

Nykyisin ne isommat sekoilut kuten tietokoneet ja televisiot on jo ehditty häivyttää historiasta.

Vanhaan aikaan pomoksi pääsi vain jos oli sopivasta pankkileiristä ja sopivasta ruotsinkielisestä suvusta. Näitä oli monta, Timo H.A. Koski pisti tutkimusosaston ihan paskaksi ja ylennettiin palkkioksi päätejärjestelmiin jossa pätevät pomot syrjäytettiin.

Westerlundin ja Kairamon suvut nyt kaikki tuntevat.

Isokallio oli Tiivolan vävy joka sai kenkää kun jäi ns. rysän päältä kiinni.

Ollila taisi olla ensimmäinen ulkopuolinen, oli Esko Ahon kaveri ja laitettiin pomoksi kun konkurssi uhkasi muutaman viikon päästä ja valtiota olisi haluttu pelastamaan.

Yrittivät sitten myydä kaikkea mikä kävi edes jotenkin kaupaksi, kännykkäteollisuus ei kiinnostanut ketään mutta vessapaperitehtaat kiinnostivat.

• --Metallimies
        joku vaan kirjoitti:

Mikähän tuo metalli hitsaus ideasi oli?

• ohi meni
        joku vaan kirjoitti:

Nokian osaajat ovat vanhoja "sellunkeittäjiä". Heistä tulee hyviä siivoojia.

• dfghjklöölkjhgvcfxz

Varmat vahtoehdot:

Jos olet hyvä puhumaan, perusta uskonlahko, saat testamentteja ja anekaupasta rahaa.

Perusta bordelli. Seksissä pyörii isot rahat, ala järjestämään ulkomaille seksimatkoja ja naisille nimikkeellä erotiikkamatkat, sellaiseen kohteeseen, jossa se on laillista.

Huumeet ja viina käyvät aina kaupaksi. Myy johonkin lailiseen maahan täydenpalvelun matkoja alan varakkaammille harrastajille (joilla vielä on rahaa).

Valitettavasti voit unohtaa yrittämisen perinteisillä aloilla, varsinkin jos sinulla ei ole suuria pääomia käytettävissä. Kilpailu on kovaa, uuden yrittäjän tunkeutuminen markkinoille on vaikeaa ja epävarmaa, suuria voittoja ei ole luvassa pitkiin aikoihin.

• jala1987

Isännöitsijäksi. Niistä on pula, vanhat jää eläkkeelle ja taloyhtiöt maksaa kivasti.

Löytyy kai jopa starttipaketteja tai franchising juttuja joilla pääsee liikkeelle.

• jala1987

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      43
      2478
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2457
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2362
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2112
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1857
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      82
      1681
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1123
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1014
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      985
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      874
    Aihe