Citroen C5 vastaan E-mersu

yliarvostettu mersu

Paljon ajaneena en enää koskaan lähtisi ajamaan ilman Citröenia C5 farkkua 2.2 hdi 16v. Noin 140hv ja saa piuhalla enemmänkin ja reippaasti.
Viimasuojaa ei ole ollut koko talvena. Pakkasta on ollut ajon aikana -25 ja ylikin ja puhutaan 400-500km matkoista putkeen. Eikä viimasuojaa ole ja hyvin pelaa.
Ajo-ominaisuudet on hyvät jopa niin hyvät että e- sarjan mersu väistyi perheestämme aikapäivää sitten.
Mersuhan ei ole ajolleen kaksinen peli.
Maailmassa ei ole montaa peliä jotka on Citröenin tasoisia ajo ominaisuuksiltaan.
Kokemusta on ja paljon ajokkini on C5 farkku 2002 hdi 2.2 v16 ajettu 472000km.
E 2.9 td sarjan mersun möin tai jouduin myymään kalliiden huoltojen vuoksi jo 300000tkm kohdalla.
Joten halpaa on nyt ja helvetin paljon parempaa kyytiä.

37

1213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fsafs

Minulla oli kerran yksi sitikka, ja toista ei koskaan enää tule. Oli niin paljon vikoja koko ajan, kyytikään ei ollut mitään niin kovin hienoa kun lokisi kuopissa. Mutta kalliiksi tuli ja siksi vaihdoin autoon.

• Euro konsulttina

Oli kone vaikka videonauhuri.
      Mutta miksi et rakenna omaa verstasta ja osta siihen kunnon laitteet.
      Itse kun aikanaan mietin uutta 300 d-mersua, niin tulin järkiini ja ostin reilusti käytetyn joka onkin kestänyt tosi hyvin.
      Säästin paljon rahaa ja laitoin ne Verstaan rakentamiseen ( 6x10x4m). Sopii hyvin tekemään mitä vaan. On nosturi, sorvi, hitsauslaitteita,mittauvälineitä, anylysaattoreita,..... Tosin omaa ei ole juuri tarvinnut laitella, mutta kavereitten autoja ja koneita kylläkin, sekä omia harrastepelejä.
      Säästin myös ison summan kun taloremontissä pystyin tekee keittikalusteet itse käytettyinä ostamillani taso-oikohöylällä, jyrsimellä......
      Ens talvena teen nähtävästi mökille myös kaikki kalusteet itse. Tulee nekin kunnollisesta massiivipuusta.

• kiitos etukäteen!

Todella hyvästä vinkistä. Eikun kaikki rakentamaan hallia ja hankkimaan hallinosturit ja analysaattorit jne.
        Ja lisää säätöäkin saa kun tosiaam hankkii kaikki puun. ja metallintyöstökoneet, niin voi olla lähes omavarainen kaikessa korjaamisessa ja rakentamisessa.
        Osaisitko heittää arvoin paljonko tarvitaan tuollaisen täydellisen paketin investointiin varata rahaa?

• Euro konsulttina
        kiitos etukäteen! kirjoitti:

Todella hyvästä vinkistä. Eikun kaikki rakentamaan hallia ja hankkimaan hallinosturit ja analysaattorit jne.
        Ja lisää säätöäkin saa kun tosiaam hankkii kaikki puun. ja metallintyöstökoneet, niin voi olla lähes omavarainen kaikessa korjaamisessa ja rakentamisessa.
        Osaisitko heittää arvoin paljonko tarvitaan tuollaisen täydellisen paketin investointiin varata rahaa?

Niin osta puutavara suoraan kenttäsahurilta .
        Valut tee itse ( omatekoisella massalla säästät hyvän tuntipalkan. )
        Valaisimet saat käytettyinä halvalla.
        Lämmitykseen master tai käytetty kattila ( puuta saa aina halvalla, vaikka rakennusjätettä tai lavoja )
        Ikkunoita saa ilmatteeksi purkurakennuksista ( lasiveihti käyttöön )
        Kattopellit saa ilmaseksi kun käy purettavasta rakennuksesta hakemassa ( oma vaivansa )
        Ovi maksaa, mutta jos ei heti osta alumiinista nosto-ovea, voi tehdä itsekkin.Tarviit siihen vaneria.Niin minäkin eka tein.
        Sähkötyöt ja johdot ( tein itse kun on luvat )

koneet käytettyinä
        Jarrudyno Bosch oli 600 €
        sorvi pakkoineen ja terineen 1200 €
        mig Wallius 300amp ja hiilipullo 650 €
        kaasuhits pullot ja aga 11 700 €
        Kemp tig lisälaite 300€
        Esab 250 puikko 250 €
        Analysaattoreihin 4kpl 900 €
        Yksi-pilarinosturi 650€
        Käsityökaluja, rälläköitä, prässi,sun muut makunsa mukaan. Mulla ne on ostettu kymmenien vuosien aikana joten vaikea hinnoitella. Mutt jos laitat käytettyinä niin jo 2000 € saat paljon.

Eli laitteet ja tökalut saat hyvät jo 6000€ ( muista että se on sijoitus tulevaan ) Mutta jos on peukalo keskellä kämmentä ja joutuu lisäksi turvautuu korjaamihin niin sijoitus huononee.

Itse rakennukseen mulla meni rahallista rahaa noin 9000 € ( Kaikki rakennustyöt tehty itse ja sille en ole hintaa laskenut). Sen lisäksi nuo työkalut tietysti.

Eli tommonen 15 000 € siihen meni.
        Pitää myös muistaa jotta aina saa omansa pois jos haluaa talonsa myydä verstaineen, arvo vaan nousee kun taas jos olisin sijoittanut uuteen autoon, niin arvo vaan tippus ja ei ois mitään omia kunnollisia harrastustiloja vaan pelkkä pieni autotalli.

Ainakin itse olen tyytyväinen ja korostan jotta kannattaa kulkea (antennit ulkona ), niin saa paljon rakennustavaraa ilmaiseksi tai ainakin polkuhintaan.

• Korjaus
        Euro konsulttina kirjoitti:

Niin osta puutavara suoraan kenttäsahurilta .
        Valut tee itse ( omatekoisella massalla säästät hyvän tuntipalkan. )
        Valaisimet saat käytettyinä halvalla.
        Lämmitykseen master tai käytetty kattila ( puuta saa aina halvalla, vaikka rakennusjätettä tai lavoja )
        Ikkunoita saa ilmatteeksi purkurakennuksista ( lasiveihti käyttöön )
        Kattopellit saa ilmaseksi kun käy purettavasta rakennuksesta hakemassa ( oma vaivansa )
        Ovi maksaa, mutta jos ei heti osta alumiinista nosto-ovea, voi tehdä itsekkin.Tarviit siihen vaneria.Niin minäkin eka tein.
        Sähkötyöt ja johdot ( tein itse kun on luvat )

koneet käytettyinä
        Jarrudyno Bosch oli 600 €
        sorvi pakkoineen ja terineen 1200 €
        mig Wallius 300amp ja hiilipullo 650 €
        kaasuhits pullot ja aga 11 700 €
        Kemp tig lisälaite 300€
        Esab 250 puikko 250 €
        Analysaattoreihin 4kpl 900 €
        Yksi-pilarinosturi 650€
        Käsityökaluja, rälläköitä, prässi,sun muut makunsa mukaan. Mulla ne on ostettu kymmenien vuosien aikana joten vaikea hinnoitella. Mutt jos laitat käytettyinä niin jo 2000 € saat paljon.

Eli laitteet ja tökalut saat hyvät jo 6000€ ( muista että se on sijoitus tulevaan ) Mutta jos on peukalo keskellä kämmentä ja joutuu lisäksi turvautuu korjaamihin niin sijoitus huononee.

Itse rakennukseen mulla meni rahallista rahaa noin 9000 € ( Kaikki rakennustyöt tehty itse ja sille en ole hintaa laskenut). Sen lisäksi nuo työkalut tietysti.

Eli tommonen 15 000 € siihen meni.
        Pitää myös muistaa jotta aina saa omansa pois jos haluaa talonsa myydä verstaineen, arvo vaan nousee kun taas jos olisin sijoittanut uuteen autoon, niin arvo vaan tippus ja ei ois mitään omia kunnollisia harrastustiloja vaan pelkkä pieni autotalli.

Ainakin itse olen tyytyväinen ja korostan jotta kannattaa kulkea (antennit ulkona ), niin saa paljon rakennustavaraa ilmaiseksi tai ainakin polkuhintaan.

Oli 700 €

• Älä haaveile

Kun olet käynyt koulun loppuun, niin voit saada jostakin rahaa taksimersun kyydin maksuun.

• JMTL

Viestisi lähetysaika 2:39 ja kirjoituksesi laatu kirjoitusvirheineen kertovat paljon.

Mutta, tännehän saa ja voi kirjoitella kuka tahansa mitä tahansa...

Hohhoijaa...

• Aliarvostettu tyyppi

Hah mikä väite!
      Vähän ajaneena sanoisin että. On Rättäri toinen auto ja S toinen, Mercedes. Kulutus bensaa dieseliä litroja satasella. Useampi, monta, kymmeniä litroja, 7-20 l/100 km. Jousitus, sisämelu, ajettavuus, tilat, hinta, kaikki vaikuttaa, mutta mihin? Voin kertoa, että on vääntöä, vääntöä on. Satoja metrejä, newton-sellaisia. Ja voimiakin on, hevos-sellaisia. Ajokkini on Citroen S 600 AMG 2012 TDI FSI automatic farmari, kevytmetallivanteet ja rättikatto, ajettu 2 km. Oli Saab Corolla 32 RGB, möin, oli Opel V40 ADHD 150 hv, möin, oli Fiat C220 Kompressor, lahjoitin, oli IBM 486DX, heitin vesilintua, kokosukeltaja-kuikka, Gavia arctica. Sitten oli vielä Samsung Full HD 3.0 V6 turbodiesel Brabus-tuunattu ja lastutettu, maksoin päästäkseni eroon. Tämä osoittaa, että on on kallista kyytiä ja hyvää. Ja kannattaa. Sanokaa mitä sanotte.

• Aliarvostettu tyyppi

Unohdin mainita, että viimasuojat ON. Sekä takapuskurissa että etu, että sitten virranjakajan vaimentimessa. Viimasuojasin myös antennin, on Bang & Olufsen hifigramofoni, viimasuojattu. Ja viimasuojasin myös silmäni, hitsaajan lasit. Samaten on viimasuojattu yläruumis norjalaisvillapaidalla, mutta alaruumista en viimasuojannut millään kun webasto toimii niin hyvin ja puhaltaa mukavasti ajaessa.

• 24

kaikki asioista vähänkin ymmärtävät yli 10 vuotiaat tietää nää ranskalaisten tekeleet, tekisivät vaan niitä viinejä ja jättäisivät autojen tekemisen muille, ihmisest säästyis monilta murheilta.

• Epäilen kyllä

Tartteeko Sitikalla ajamiseen autokorttia, siis luokitellaanko se ihan aikuisten oikeesti autoksi ?
        Hieman eppäilyttää, taitaa riittää 15-v ikä ?

• citikkako...

No eipä ole sitikka luotettavuudella pilattu ainakaan. Onnea vaan valitsemallesi tielle, voipi jäädä aika lyhyeksi citröenin tie.
      Totuushan on se että sitikka ei kestä. Suosittelen ostamaan oikean auton, ettei tartte ruveta kävelyhommiin joka toinen viikko.

• vain laatuautoja

Parhaat ranskalaiset saat grilliltä. Ja miel. ketsupin kera.

• 200E

Mieluummin rankalaisia kuin nipponipaskua.

• äimän käkenä

Aivan varmasti on hyvää kyytiä C viidellä ja puolimiljoonaa "vasta" mittarissa, et sä rassukka paljoa kulkineiltasi vaadi. Huh huh.

• 17+5

Ajellaan mersulla jos sattuu lähtemään käyntiin.Minulla alle 3 vuotta vanha mese ja joka talvi vaihdettu iskarit pari kertaa (takuuseen) ja nyt oli kaksiviikkoa parkissa niin v***tu, akku täysin tyhjä. Ohjekirjasta sitten luin että ei saa seisoa käyttämättä yli viikkoa. Eli kun lähden reissuun niin annan jollekkin avaimet ja pyydän ajelemaan sen aikaa kunnes tulen takaisin. Edellinen oli volvo ja niin on myös seuraava.
      Metallijousilla ei voida tietenkään tehdä samallaisia ajo-ominaisuuksia kuin kaasunestejousituksella ja mersu ei todella ole kummoinen ajettava verrattuna volvoon ja esim. ranskalaisiin.

• Ostan vain tähdellis

Miksi vaihdoit Mersuun sen Traktoris ?
      Kannattas joskus koeajaa, ennen ostamista, niin ei tulis moisia yllätyksiä.

Itse en tykännyt Traktorista vaan siirryin koeajojen jälkeen mersuun.
      Jokaine ostaa mieluisensa, joten imettelen miten et tutustunut mersuus ennen ostopäätöstä ?

• samoin,tähdellisiä

No kaikenlaista sitä mersu palstalla saa lukea -
      tullaan tänne sitikkaa kehumaan!
      Onneksi en itse ole niistä kärsinyt mutta läheiseni siitäkin edestä,-en koskisi kepilläkään

• Noooo Sitikkamiehet

on niin siunatun hullua sakkia ettei niiden juttuja tarvii ottaa vakavasti. Osa niistä on Rättärin entisiä tai jopa nykyisiä omistajia joille mikä tahansa tavallisen auton kyyti on jotain aivan henkeäsalpaavaa vauhdin hurmaa.

• ...

Kyllä siitä pian on halpuus ja mukavuus kaukana. Ja se joka väittää että Mersun kyyti ei ole mukavaa niin ei joko ole mersulla ajanut tai on muuten vaan päästään vialla. 80-luvun mersu pesee mukavuudessa 2000-luvun japanilaiset. Moni on niin sanonut vaikka ei muuten mersun kannattaja olisikaan.

• järki voitti

Joo meillä myös 320Cdi e-mersu teki tilaa 96 Saabile, eroa kuin yöllä ja päivällä... kyllähän sen tietää millainen e-mersu on ajossa vrt saabi ja vaikka toyota corolla.

• very interested

"Ohjekirjasta sitten luin että ei saa seisoa käyttämättä yli viikkoa."

Kerropa miltä sivulta kyseinen ohje löytyy?

• CVIIS

Sitikalla on paremmat mutka-ominaisuudet
      sitikka on talvella lämmin
      sitikka on tyylikäs
      Sitikalla on pieni kulutus
      sitikassa on paremmat tilat matkustajille
      sitikassa on Hydractive 3 jousitus
      sitikalla on tasaisempi kyyti (kiitos edellä mainitun)
      sitikassa on paljon säilytyslokeroita
      sitikalla haluaa ajaa vaikka helsingistä inariin
      sitikka ei vie paljoa öljyä

Mersuista ei tule muu mieleen kuin tukkansa kilon kyjyksellä sivellyt manne suorissa housuissaan.
      E mersun valot Hyi Hitto!
      Mersun puuosat halkeilee
      Mersulla helvetin iso kääntöympyrä

ONHAN NOITA SYITÄ VALITA SITIKKA

• eiranskiksia!

shitikan sisustaa ei voi edes verrata mursuun, halpaa rumaa natisevaa muovia.
        shitikan penkkejä ei ole suunniteltu istuttavaksi, on kyllä sen verran rumatkin ettei niitä voi suositella katsoakkaan.

noh itse asiaan. Mitäköhän shitikkaa ja meseä olet vertaillut? pienempi kulutus?

Mopoimpien mallien kulutuserot. Mese 6.2l/100km ja shitikka 6.1l/100km
        Ei mielestäni isoa eroa?

Mitä tarkoittaa "sitikka ei vie paljoa öljyä" eli valmistajan ohjeiden mukaan alle 1l/1tkm? kaikki on suhteellista..

Makuasioista ei voi kiistellä, mutta onhan se shitikka aivan kauhean näköinen, kaippa sitäkin pussi päässä kehtaisi ajella. Ja ne sähköviat :)

• jäit kiinni;)

huomaa ettet oo mersulla ajanu metriäkään.nimittäin mersussa on todella pieni kääntöympyrä.pienempi kuin etuvetoisissa.että se siitä vertailusta sitten.

• ...

Mersu on talvella lämmin
        Mersulla on pieni kulutus (200Cdi 5,0 l/100 km matka-ajossa ihan riittävä)
        Mersussa riittävät tilat
        Mersuun saa ilmajouset, varmasti pesee hydrauliset
        Sailytystä varten on takaluukku
        mersukaan ei vie öljyä kun se on kunnossa

Hauku manneks vaan, onneks tiedän itte etten semmonen ole.

Jos ei muuta vikaa mersusta löydy kun nuo mitä mainitsit niin eikö se ole aika hyvä nykymittapuulla. Kateelisten puhetta!!

• DSSAA

Itse en ikinä ota toista ranskalaista Citroenia!!! Kerran sen virheen olen tehnyt.
      Ja onhan se laatuero aika iso Mersun hyväksi. Sata kertaa laadukkaampi on e-mese kuin citikan c5. Johan sen hinnasta näkee!

• x_race

On se komiaa motarilla päästää 2011 350 bensa GLK:lla joidenki C3 sitikoitten ohi ja näyttää kesoo :D
      Ei oo kaikilla kato varaa,mutta sitä varten on lotto

• haistakaa paska

Penska taas unelmoi jostain paskalaatikosta joka tuprauttelee öljykaasuja.

http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-mercedes-benz.php

Niin että menkää naimaan niitä Mersun öljyisiä pölinäputkia.

Vika on yleensä ratin ja penkin välissä, heti kun tulee joku pikkuvika niin ollaan menossa vaihtamaan auto toiseen.
        Oma c5 kestää kestää ja kestää PISTE.

• random...
        haistakaa paska kirjoitti:

Penska taas unelmoi jostain paskalaatikosta joka tuprauttelee öljykaasuja.

http://www.tyyppiviat.com/tyyppiviat-mercedes-benz.php

Niin että menkää naimaan niitä Mersun öljyisiä pölinäputkia.

Vika on yleensä ratin ja penkin välissä, heti kun tulee joku pikkuvika niin ollaan menossa vaihtamaan auto toiseen.
        Oma c5 kestää kestää ja kestää PISTE.

Sanokaa opel kun haluatte hyvää

• NooB...

Jos olet muka voittanut lotossa niin kylläpä olet paskan auton hankkinut...
        Tuolla hinnalla saisi niin paljon parempaa... RS FOCUS!

• Mesysto

Eihän RS:llä pääse EDES mökkitietä,ottaa pohja kiinni. Lyödään 3000kg painava kärry focuksen perään,nii alkaa meno hyytyy c3 pääsisi ohitte

• hahahahahahahaaa

Ei taida ihan olla laillinen 3000kg kärry tuohon focuckseen!

• NeeB...
        hahahahahahahaaa kirjoitti:

Ei taida ihan olla laillinen 3000kg kärry tuohon focuckseen!

on se kun lastaa 3 tonnia höyheniä...

• no huh huh

"mersuhan ei ole ajolleen kaksinen peli"
      no taitaapi olle eemeli yksi parhaista ajettavista kokoluokassaan.
      citikka ei kyllä ajolleen oikeasti ole kaksinen,mukavuutta toki löytyy hieman enempi matkustajille, mutta sepä ei kuskia paljoa lohduta.
      hauskoja kommentteja ne keksii..;)

• Erno Jäntti

Voi voi. Minä olen juuri vaihtamassa sitikkaa mersuun. Vaihdatko sinä usein autoa. Tänään menen katsomaan mersuja,kun saan syötettyä velipojan loppuun. Minun on pakko saada mersu muuten äiti ei tule kyytiin. Äiti pääsee lomille vankilasta tänä viikonloppuna.Minulla on järjestelmä kamera. Onko sinulla.Mikä mersu olisi paras. Rahaa minulla on kyllä. Minulla on hyvä työ,joskus oikein hävettää tuo palkka kun se on niin suuri,vaikka töitä on todella vähän.Pidän kaviaarista. Minun täytyy tarkasti pitää velipoikaa silmällä hän kyttää naapurin koiraa.Pidätkö sinä koirista, Kiinalaiset syövät koiria.

• minä tiedän

sinulla on Toyota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5060
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      113
      1594
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1229
    4. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      10
      1169
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1113
    6. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1007
    7. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      969
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      3
      875
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      57
      779
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      753
    Aihe