Kyselen kokemuksia Elisa Viihde ADSL-palvelusta, ottaen huomioon seuraavat asiat mun kohdallani:
1. ei käytetä lainkaan verkkotallennusta jolloin sen puutteet ja ongelmat ei kosketa, tallennus hoidetaan paikallisella tallentimella ja suorana streamina.
2. käytössä on riittävä nopeus 15-18 Mbps
3. HD-kanaville ei tarvetta
Jos nuo seikat otetaan huomioon, onko ko. palvelusta millaisia kehuja tai haukkuja?
Itse harkitsen erittäin vakavasti tuon palvelun hankkimista, koska siinä olisi mm. mua kiinnostavia maksukanavia.
Elisa Viihde ADSL kokemuksia?
6
429
Vastaukset
- 19+13
Maksutv kanaviahan Elisa Viihteessä ei voi tallentaa mitenkään. Et varmasti pysty tätä erillisellä tallentimellakaan hoitamaan, koska kanavat on salattu.
- höh!
Vaikka verkkotallennus ei onnistukaan maksukanavissa niin ei mikään estä käyttämästä Scartia. Vai meinaatko että scartin kautta tuleva signaalikin olisi salattu???
- 32
höh! kirjoitti:
Vaikka verkkotallennus ei onnistukaan maksukanavissa niin ei mikään estä käyttämästä Scartia. Vai meinaatko että scartin kautta tuleva signaalikin olisi salattu???
No ei toki, mutta tuo on aika 80-lukulaista VHS aikaa :-)
Alkuperäisessä kysymyksessä ollut "paikallisella tallentimella ja suorana streamina" ei viittaa siihen, että scartin kautta saavutettaisiin se mitä halutaan, mutta mistä minä mitään tiedän... - höh!
32 kirjoitti:
No ei toki, mutta tuo on aika 80-lukulaista VHS aikaa :-)
Alkuperäisessä kysymyksessä ollut "paikallisella tallentimella ja suorana streamina" ei viittaa siihen, että scartin kautta saavutettaisiin se mitä halutaan, mutta mistä minä mitään tiedän...80-lukulaista??
Oliko htpc:tä ja dvd-tallentimia 80-luvulla? En vaan itse muista sellaisia vaikka olen nuoren aikuisiän silloin kokenut.. Omasta mielestäni ensimmäiset massamarkkinoiden dvd-tallentimet astui kuvaan joskus 2002-2003 jos en ihan väärin muista. Ja htpc vähän aiemmin, tai olihan niitä jo 90-luvulla mutta eivät olleet kovin kehittyneitä, videokaapparit eivät silloin kyenneet kaappaamaan täysikokoista pal-kuvaa ja koneissa ei niin paljon tehoja kuin nykyään. Nykyään lähes mikä tahansa videonkaappari kykenee kaappaamaan kuvaa reaaliaikaisesti 25-30 fps täydellä standardi Pal-resoluutiolla.
Suorana streamina voi käsittää esimerkiksi "suoran lähetyksen", paikallisella tallentimella minä ainakin ymmärrän juuri htpc:n ja dvd-tallentimen.
- samppa jns
Elisa viihde on ihan surkea. se kuulostaa ja näytään huipulta, mutta se on ihan perseestä. Kaukosäädin on hidas ja liian kevyt verrattuna vaikka Sonyn kaukosäätimiin. Kuvanlaatu on surkea vaikka on HD kanavat ovatkin ilmaisia, sitten niitä kanavia ei voi siirtää niinku omaan järjestykseen. Boksi on todella hidas siis ei ole mitään järkeä.Paresta ELisa viihteessä on että sillä voi tallettaa, mutta on siinä talletuksessa myös huonot puolet: pätkii, todella hidas. modeemi toimii hyvästi. SIIS ALKÄÄ OSTAKO!!!!!!!!!!!!!!! OLKAA KILTTEJÄ SÄÄSTÄTTE MONET HARMIT.
- setuleekohta.
En aiokkaan Elisa viihdettä ostaa, vain sen kanavapaketin ja adsl liittymän vuokrata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k693769On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712348Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.331994Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711584- 761497
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581061Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681012Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40929