Sanokaapa, mistä kumpuaa suomalaisten ja etenkin meidän imatralaisten venäläisvastaisuus. Antakaa faktatietoa, eikä mitään tunnepohjalta kumpuavaa mutu tietoa. Kertokaa omista kokemuksistanne.
Miksi et pidä venäläisistä? Ovatko syyt henkilökohtaisia vai liittyykö niihin jokin laajempi, mahdollisesti historiallinen tekijä. Mikä?
Oletko saanut venäläisiltä huonoa kohtelua, missä ja millaista?
Mitä venäläisten pitäisi tehdä asian hyväksi, että sinun asenteesi muuttuisi myönteiseksi heitä kohtaan? Onko edes mahdollista muuttaa asenteitasi venäläisiä kohtaan myönteiseksi?
Suomeksi: Mitkä asiat venäläisissä vituttaa sinua? Mitä pitäisi tehdä, ettei vituttaisi?
Pyydän vastaukset henkilökohtaiseen käyttööni ja vastaustyyli on vapaa.
Mistä kumpuaa venäläisvastaisuutesi?
184
1224
Vastaukset
- durakki
En pidä tyhmistä, varsinkaan jos se on geeneistä saatu.
- venaukko
durak, дурак = tyhmä.
Oletko harkiten valinnut nimimerkkisi? - Heh heh
venaukko kirjoitti:
durak, дурак = tyhmä.
Oletko harkiten valinnut nimimerkkisi?Venäläiset käyttää meistä suomalaisista tuollaista nimitystä, joten miksei sitä suomalainen voi käyttää nimimerkkinään? Tuleepahan omaksuttua heidän mielipide meistä, joka ei ihan vääräkään ole, koska sen verran antaamuksella nuollaan niiden persettä ja palvotaan puolijumalinamme, että durakkejahan tässä ollaan valtionjohtoa myöten.
- venaukko
Heh heh kirjoitti:
Venäläiset käyttää meistä suomalaisista tuollaista nimitystä, joten miksei sitä suomalainen voi käyttää nimimerkkinään? Tuleepahan omaksuttua heidän mielipide meistä, joka ei ihan vääräkään ole, koska sen verran antaamuksella nuollaan niiden persettä ja palvotaan puolijumalinamme, että durakkejahan tässä ollaan valtionjohtoa myöten.
Suomalaiset ovat aina olleet tyhmiä, suhtautumisessaan naapurikansoihin. Sen on todennut aikanaan Paasikivikin.
Vielä 60-70-luvuilla meillä oli ruotsalaiset luokiteltu kaikki homoiksi, kun sitten yht` äkkiä huomattiin, että on niitä meilläkin. Toisten leimaaminen on omien samanlaisten ominaisuuksien peittelyä.
Nyt tilanne on venäläisten kohdalla sama, kuin ruotsalaisten kohdalla aikanaan, heitä nimitellään ja arvostellaan, vaikka täysin samoja piirteitä löytyy meistäkin.
Ne haisee. Pahalle
Ne etuilee jonossa
Ajavat autoillaan kuin pullopersesiat ym.ym.
PRC.n nuoleminen on jokaisen siihen osallistuvan henkilökohtainen ominaispiirre, opittu ominaisuus, jota itse en ymmärrä. Jumalia en menisi sotkemaan tähän asiaan.
- Faktaa..
E-Saimaa:
Kaakkois-Suomen taloudessa on nyt aikaisempaa positiivisempi vire. Sitä ovat edistäneet Venäjältä tulevat ostosmatkailijat ja lomalaiset. - turaq
Miksi et pidä venäläisistä? Ovatko syyt henkilökohtaisia vai liittyykö niihin jokin laajempi, mahdollisesti historiallinen tekijä. Mikä?
V: Minun syyni ovat:
1. Ne haisee. Pahalle
2. Ne etuilee jonossa.
3. Ajavat autoillaan kuin pullopersesiat
Oletko saanut venäläisiltä huonoa kohtelua, missä ja millaista?
V: Venäjän tullissa. En edes vaivaudu kertomaan.
Mitä venäläisten pitäisi tehdä asian hyväksi, että sinun asenteesi muuttuisi myönteiseksi heitä kohtaan? Onko edes mahdollista muuttaa asenteitasi venäläisiä kohtaan myönteiseksi?
V: Ei mitään. Pysyisivät siellä omassa ihanassa paskalandiassaan.
Suomeksi: Mitkä asiat venäläisissä vituttaa sinua? Mitä pitäisi tehdä, ettei vituttaisi?
V: Aikalailla kaikki asenteista vaatteisiin. - jullikkajussi
Vaistaisuuteni kumpuaa:
1. Ylimielinen käyttäytyminen. Esimerkiksi kaupan jonoissa...
2. Liikennesääntöjen huono hallinta tai muuten vain välinpitämättömiä.
3. Kaupungilla liikkuessa tuntee ittesä välillä ulkomaalaiseksi koska venäläisiä jokapuolella (tosin tästä asiasta voi kyllä syyttää ihan vaan imatraa ja sen päättäjiä). - maassa maan tavalla
Tuosta ylimilisestä käyttäytymisestä monella on varmasti kokemuksia. Itse mietin, ymmärtävätkö he edes , mikä on hyvien tapojen mukaista. Itse olen törmännyt tilanteeseen, jossa naapurimaan nainen ajalee alapääkarvoirtustaan kylpylän pukuhuonessa. tai makoilee selällään saunan lauteilla. Kaikki tälläinen käyttäytyminen kiirii ympäriinsä ja saa ihmiset ajattelemaan negatiivisesti.
Kauppajonoissa etuileminen ja liikkennesäännöistä piittaamattomuus ovat ilkeimpiä tapoja ja kielivät juuri ylimielisyydestä.- venaukko
Meiltähän ei onnistu ylimielisyys, koska se ei kuulu meidän suomalaisten kansan luonteenpiirteisiin. Asenne on pikemminkin -"Anteeksi, että olen olemassa", eli alistuva. Onko pakko olla näin? Ehkä ei.
Voisiko tällä meidän alistuvalla asenteella olla vaikutusta siihen, että meitä kohdellaan ylimielisesti, tai ainakin meistä itsestä tuntuu siltä.
Meillä ei ole tapana ajella karvoituksia eikä makoilla saunan lauteilla julkisilla paikoilla, ainakaan selvin päin. Tässä eroamme venäläisistä, mutta uskon, että heistäkään kaikki eivät näitä harrasta julkisilla paikoilla.
Kauppajonoissa etuilu ja muu, meistä epäkorrektilta vaikuttava käyttäytyminen on heillä totuttu tapa neuvostoajoilta. Tuolloin ihminen joutui käyttämään kaupoissa ja toreilla kyynärpäätatktiikkaa, että pystyi saamaan jokapäiväisen leipänsä ja muut hyödykkeet, joista oli jatkuva niukkuus. Pelko tavaran loppumisesta ja ilman jäämisestä on syvällä, eikä siitä kovin helposti pääse eroon.
Itse en ole törmännyt kassajonoissa huonosti käyttäytyviin venäläisiin. Erilailla käyttäytyviä kyllä, mutta ei siitä haittaa ole minulle ollut.
Liikenteessäkin olen enemmän kohdannut ja nähnyt törmäileviä suomalaisia, kuin venäläisiä. - foofoo
venaukko kirjoitti:
Meiltähän ei onnistu ylimielisyys, koska se ei kuulu meidän suomalaisten kansan luonteenpiirteisiin. Asenne on pikemminkin -"Anteeksi, että olen olemassa", eli alistuva. Onko pakko olla näin? Ehkä ei.
Voisiko tällä meidän alistuvalla asenteella olla vaikutusta siihen, että meitä kohdellaan ylimielisesti, tai ainakin meistä itsestä tuntuu siltä.
Meillä ei ole tapana ajella karvoituksia eikä makoilla saunan lauteilla julkisilla paikoilla, ainakaan selvin päin. Tässä eroamme venäläisistä, mutta uskon, että heistäkään kaikki eivät näitä harrasta julkisilla paikoilla.
Kauppajonoissa etuilu ja muu, meistä epäkorrektilta vaikuttava käyttäytyminen on heillä totuttu tapa neuvostoajoilta. Tuolloin ihminen joutui käyttämään kaupoissa ja toreilla kyynärpäätatktiikkaa, että pystyi saamaan jokapäiväisen leipänsä ja muut hyödykkeet, joista oli jatkuva niukkuus. Pelko tavaran loppumisesta ja ilman jäämisestä on syvällä, eikä siitä kovin helposti pääse eroon.
Itse en ole törmännyt kassajonoissa huonosti käyttäytyviin venäläisiin. Erilailla käyttäytyviä kyllä, mutta ei siitä haittaa ole minulle ollut.
Liikenteessäkin olen enemmän kohdannut ja nähnyt törmäileviä suomalaisia, kuin venäläisiä.>Kauppajonoissa etuilu ja muu, meistä epäkorrektilta vaikuttava käyttäytyminen on heillä totuttu tapa neuvostoajoilta.<
Pitää paikkaansa, mutta vain neuvostotasavalloissa venäläiset etuilivat paikallisten alusmaalaisten, eli ali-ihmisten ohi jonoissa. Täällä he katsovat olevansa alusmaassaan ja me ollaan alempiarvoisia paskaläjiä, joiden ohi ja yli voi kävellä jos sattuu huvittaamaan.
Tämä on syy numero 1876423, miksi en pidä venäläisistä. - venaukko
foofoo kirjoitti:
>Kauppajonoissa etuilu ja muu, meistä epäkorrektilta vaikuttava käyttäytyminen on heillä totuttu tapa neuvostoajoilta.<
Pitää paikkaansa, mutta vain neuvostotasavalloissa venäläiset etuilivat paikallisten alusmaalaisten, eli ali-ihmisten ohi jonoissa. Täällä he katsovat olevansa alusmaassaan ja me ollaan alempiarvoisia paskaläjiä, joiden ohi ja yli voi kävellä jos sattuu huvittaamaan.
Tämä on syy numero 1876423, miksi en pidä venäläisistä."Voisiko tällä meidän alistuvalla asenteella olla vaikutusta siihen, että meitä kohdellaan ylimielisesti, tai ainakin meistä itsestä tuntuu siltä."
Mitäs luulet? - ashvchaskdvbka
venaukko kirjoitti:
"Voisiko tällä meidän alistuvalla asenteella olla vaikutusta siihen, että meitä kohdellaan ylimielisesti, tai ainakin meistä itsestä tuntuu siltä."
Mitäs luulet?En usko. Ylimielisyys on venäläisten kansantauti. Itse olen nähnyt venäläisen suhtautuneen ylimielisesti amerikkalaisiin USA:ssa ja venäläinen paineli härskisti ja ylimielisesti amerikkalaisten ja minun ohi WC-jonossa. "Whatta motherfucker" oli kommentti ja amerikan poijjaat heitti venäläisen niska-perseotteella seinään ja potkivat maassa vähän jälkiruuaksi. Ylimielisyys kaikkosi hetkessä ja hyypiö luikki tiehensä.
Ylimielisyys tunkee siis esiin myös omanarvontuntoisten suurvallan kansalaistenkin kohdalla ja jälki on sen mukaista.
Tämä ei sitten ollut kehotus menetellä noin ja ei myöskään ollut tarkoitus ihannoida väkivaltaista käytöstä, mutta oli vain esimerkki liittyen kysymykseesi. - just noin!
ashvchaskdvbka kirjoitti:
En usko. Ylimielisyys on venäläisten kansantauti. Itse olen nähnyt venäläisen suhtautuneen ylimielisesti amerikkalaisiin USA:ssa ja venäläinen paineli härskisti ja ylimielisesti amerikkalaisten ja minun ohi WC-jonossa. "Whatta motherfucker" oli kommentti ja amerikan poijjaat heitti venäläisen niska-perseotteella seinään ja potkivat maassa vähän jälkiruuaksi. Ylimielisyys kaikkosi hetkessä ja hyypiö luikki tiehensä.
Ylimielisyys tunkee siis esiin myös omanarvontuntoisten suurvallan kansalaistenkin kohdalla ja jälki on sen mukaista.
Tämä ei sitten ollut kehotus menetellä noin ja ei myöskään ollut tarkoitus ihannoida väkivaltaista käytöstä, mutta oli vain esimerkki liittyen kysymykseesi.Auttaisi varmasti jos Suomessakin alettaisiin heittämään nuo niska-persotteella lutakkoon.
Venäjä suunnittelee viisumivapautta EU maille. Saa nähdä, kuinka Venäjän sisäministeriö ja presidentti ottavat kantaa asiaan.
http://www.kymensanomat.fi/Online/2011/03/04/EU haluaa lisätä Venäjän matkailua viisumihelpotuksilla/2011310703791/4- imatralaisia
En vihaa, mutta en myöskään rakasta venäläisiä. Suhtautumiseni on lähinnä neutraalia.
- kyllästyttävää
Minut on venäläinen haukkunut ihan päin naamaa, en tuntenut häntä, hän vaan avautui minulle baarissa. Kehui kuinka he (venäläiset) ostavat tämän maan ja kuinka minä olen ruma ja tyhmä. Sitten hän uhkasi soittaa poliisit että häntä kohdellaan rasistisesti kun portsari puuttui riehumiseen... Hänelle ei kukaan voinut mitään ja hän tiesi sen itsekin.
Paikallisessa baarissa venäläiset äijät riehuu eikä heille voi mitään.
Venäläisissä ärsyttävää on kaikki: käytös, asenne, tyhmyys, tietämättömyys, välinpitämättömyys, eri arvomaailma.
Minua ärsyttää sekin kun venakot tehtailee abortteja n.10kpl elämänsä aikana.
Julkisissa vessoissa haisee ihan kamalalle ja on kuseskeltu pitkin lattioita, yököttävää! Ja kyllä, sen on tehneet venäläiset.
Mitä he voisivat tehdä asialle? No eivät varmasti mitään niin paljoa että minua miellyttäisi.
Syyni on siis ihan henk.koht. ja myös historiasta johtuvia. Meiltähän varastettiin osa isänmaata aikoinaan! Kuinka maansa myyneet ovat voineet unohtaa tuon!!- Örki
Venäjän politiika on öykkärin politiikkaa, varsinkin pieniä maita kohtaan. Lisäksi he tappoivat sukulaismieheni 1938 joka olisi vain halunnut tehdä paperia Kontupohjassa.
- Heh heh
Ei minua ärsytä se että venäläiset tekee abortteja oikein urakalla ja henkiinjääneet ryyppää ja hölmöilee siihen malliin että venäläisen odotettu elinikä on kehitysmaiden keskitason alapuolella.
Putin itse oli huolissaan siitä että nykyvauhdilla venäläiset kuolee sukupuuttoon 150 vuodessa.
Minun mielestä tässä on huonoa ja ärsyttävää vain tämän positiivisen kehityksen hitaus. Saisivat kuolla luonnonvalinnan sanelemana sukupuuttoon paljon nopeammin. - venaukko
Örki kirjoitti:
Venäjän politiika on öykkärin politiikkaa, varsinkin pieniä maita kohtaan. Lisäksi he tappoivat sukulaismieheni 1938 joka olisi vain halunnut tehdä paperia Kontupohjassa.
Minunkin isoisäni ovat venäläiset tappaneet ja isääni haavoittaneet 3 kertaa jatkosodassa. En istuisi tässä tökkimässä tätä läppäriä, jos pahemmin olisi käynyt isälleni. Öykkäröinnistä olisin hiukan eri mieltä nykyään, vaikka siitäkin on näyttöä lähihistoriassa.
Olen ehkä hyväuskoisuuteen taipuvainen, jos sanon, että öykkäröinti, valtion tasolla, on vähenemään päin. Joitakin yksittäisiä öykkäreitä on aina jokaisessa maassa. Nämä keskittyvät kuitenkin meillä näihin "paikallisiin baareihin" kuten luemme edellä. Alkoholiongelmaiset pyrkivät öykkäröimään omissa piireissään. Vähemmän tätä öykkäröintiä kuitenkin tapahtuu meidän ns. tavallisten ihmisten joukossa. Itse en sitä ole havainnut.
Itsekin kuulun niihin, jotka halauaisivat, että Karjala palautettaisiin, mutta se on valtioiden välinen asia ja riippuu paljon meidänkin johtajista, kuinka voimakkaasti he paneutuvat asiaan. Yksittäinen ihminen ei paljon voi asialle mitään, mutta voihan sen ottaa esille sopivissa tilanteissa, kuten nyt tässä.
Laitan linkin sivuille: http://www.inkeri.ru/rep/ josta voi nähdä Neuvostoliitossa 1930-luvulla tuomittujen ja teloitettujen nimiä. Joukossa on myös omaa, jos ei aivan lähisukua, niin ainakin samaan sukuun kuuluvia henkilöitä. Nämä ovat vapaaehtoisesti, tavalla tai toisella sinne menneitä. Heitä on yllättävän paljon. Sivun voi kääntää google kääntäjällä. http://www.inkeri.ru/rep/
Kukaan ei varmaankaan ole unohtanut noita menetyksiä eikä muuta naapuriin liittyvää, mutta onko meille itsellemme terveellistä vihata ja lietsoa edelleen vihaa niistä teoista, joihin nykyihmiset eivät kummallakaan puolella ole osallistuneet. Meillekin on parempi vaihtoehto sovussa eläminen, kuin jatkuva vihan ylläpito. On Venäjällä ja venäjässä paljon hyvääkin. - jei!
Eikös se ole vain hyvä että tekevät abortteja, onpahan paljon vähemmän ylimielisiä s-kasoja.
- eeliivee
Heh heh kirjoitti:
Ei minua ärsytä se että venäläiset tekee abortteja oikein urakalla ja henkiinjääneet ryyppää ja hölmöilee siihen malliin että venäläisen odotettu elinikä on kehitysmaiden keskitason alapuolella.
Putin itse oli huolissaan siitä että nykyvauhdilla venäläiset kuolee sukupuuttoon 150 vuodessa.
Minun mielestä tässä on huonoa ja ärsyttävää vain tämän positiivisen kehityksen hitaus. Saisivat kuolla luonnonvalinnan sanelemana sukupuuttoon paljon nopeammin.Joisivat vaan venäläiset kaikki viinansa,ettei meille jäis mitään.
Tappais vaan ittensä omiin liemiinsä.
ALKOHOLISMI on tappava sairaus! - Veteraanin tytär
Onhan Lappeenrannassakin entinen naapurini, everstiluutnantti, myynyt kiinteistönsä venäläisille. Häpeän hänen puolestaan.
On muuten pohjalaisia alkuperältään.
- KaalipataLada
Hei venaukko.
Se kumpuaa juuri sinunlaistesi "naapurien" hyysääjien kirjoitteluista.
Hittoako täällä paasaat joka ketjussa samasta asiasta?
Perusta vaikka oma vuodatus sivusto aiheelle jota niin rakastat, eli venäjän kansalaiset suomessa ym blaa blaa..kirjoita kaikenlisäksi sinne venäjäksi niin saat enemmän kannatusta höpinöillesi.
Paasauksesi muistuttaa jotain pakkosaarnaajaa joka yrittää jonkun lahkon turvin aivopestä ihmisiä kääntymään omalle kannalleen.
En ole rasisti, mutta rajansa kaikella, kirjoittelet tänne miten suomalaiset on suvaitsematonta kansaa.
Puhuisit ennemmin vaikka vitusta ja sen kestävyydestä...tuo venäjä vuodatuksesi alkaa olla jo kuultu.
Kokeile asua vaikka muutama kuukausi suomalaisena rajan takana, tule sitten kertomaan oliko suhtautuminen sinuun suomalaisena pelkästään positiivista ja oliko suvaitseva meininki.- venaukko
Tuohon väittämään en usko, eikä varmaan moni muukaan, että venäläisviha kumpuaa minun ja minunlaisteni kirjoittelusta täällä netissä. Sysäät niskoilleni liikaa vastuuta tästä asiasta. Kiitos nyt kuitenkin. En tule ylpeäksi.
"Paasaaminen" täällä on sallittua meille kaikille, myös minulle ja sinulle. Perustan väitteeni sananvapauteen ja kansalaisoikeuksiini esittää vapaasti mielipiteitäni missä ja milloin tahansa. Tätä et voi rajoittaa.
Uskontoa on tähän vaikea yhdistää. Se on oma tulkintasi "paasaamisesta."
Suomalaiset ovat suvaitsevaisia määrättyyn rajaan asti. Joillakin oma reviiri on suurempi, kuin toisilla. Jotkut ovat asettaneet maan rajat reviirinsä rajoiksi, mikä ei sovi nykyaikaiseen ajatteluun ja toimintaan.
Vieras on pelottavaa ja pelko syntyy usein omista huonoista kokemuksista tai mielikuvista. Omalla kohdallasi pelon aiheuttaja voikin olla toteamuksessasi: "Puhuisit ennemmin vaikka vitusta ja sen kestävyydestä...tuo venäjä vuodatuksesi alkaa olla jo kuultu."
Valitettavasti en voi, enkä halua lähteä repostelemaan kyseistä aihetta, koska kokemusperäinen tietoni ko. asiasta on vain noin 50 vuoden aikana hankittua, eikä siitä ole vielä perusteellista ja lopullista tutkimustietoa olemassa. Teoriatietoa olen kyllä saanut jo jähes 60-vuotta. Tutkimus jatkuu tällä saralla.
Ilmeisesti omat huonot kokemuksesi liittyvät ed.mainitsemaasi kohteeseen ja kohdistat vihasi kaikkiin venäläisiin ja meihinkin, joilla ei ole noita huonoja kokemuksia ko. asiaan liittyen.
Minun kohdalla sinun on nyt vain tyytyminen tähän venäjästä paasaamiseen.
Onnea ja menestystä valitsemasi aiheen parissa. - tyhmiä näkyy olevan
venaukko kirjoitti:
Tuohon väittämään en usko, eikä varmaan moni muukaan, että venäläisviha kumpuaa minun ja minunlaisteni kirjoittelusta täällä netissä. Sysäät niskoilleni liikaa vastuuta tästä asiasta. Kiitos nyt kuitenkin. En tule ylpeäksi.
"Paasaaminen" täällä on sallittua meille kaikille, myös minulle ja sinulle. Perustan väitteeni sananvapauteen ja kansalaisoikeuksiini esittää vapaasti mielipiteitäni missä ja milloin tahansa. Tätä et voi rajoittaa.
Uskontoa on tähän vaikea yhdistää. Se on oma tulkintasi "paasaamisesta."
Suomalaiset ovat suvaitsevaisia määrättyyn rajaan asti. Joillakin oma reviiri on suurempi, kuin toisilla. Jotkut ovat asettaneet maan rajat reviirinsä rajoiksi, mikä ei sovi nykyaikaiseen ajatteluun ja toimintaan.
Vieras on pelottavaa ja pelko syntyy usein omista huonoista kokemuksista tai mielikuvista. Omalla kohdallasi pelon aiheuttaja voikin olla toteamuksessasi: "Puhuisit ennemmin vaikka vitusta ja sen kestävyydestä...tuo venäjä vuodatuksesi alkaa olla jo kuultu."
Valitettavasti en voi, enkä halua lähteä repostelemaan kyseistä aihetta, koska kokemusperäinen tietoni ko. asiasta on vain noin 50 vuoden aikana hankittua, eikä siitä ole vielä perusteellista ja lopullista tutkimustietoa olemassa. Teoriatietoa olen kyllä saanut jo jähes 60-vuotta. Tutkimus jatkuu tällä saralla.
Ilmeisesti omat huonot kokemuksesi liittyvät ed.mainitsemaasi kohteeseen ja kohdistat vihasi kaikkiin venäläisiin ja meihinkin, joilla ei ole noita huonoja kokemuksia ko. asiaan liittyen.
Minun kohdalla sinun on nyt vain tyytyminen tähän venäjästä paasaamiseen.
Onnea ja menestystä valitsemasi aiheen parissa."Uskontoa on tähän vaikea yhdistää. Se on oma tulkintasi "paasaamisesta.""
Tämä näkyy olevan vaikea joidenkin hyysäreiden ymmärtää. Mitä enemmän ja useammin paasaatte venakoista ja niiden "hyvyydestä" sitä enemmän se saa ihmiset vertaamaan teitä uskovaisiin. Samalla tavalla suollatte turhia sanoja ja lauseita käännyttääksenne "vääräuskoiset" omalle kannallenne.
- 4+1=123
En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että joku seuraa ihan vapaaehtoisesti jotain sellaista keskustelua, josta tulee ärsyyntynyt olo. Mikä huvittavinta, omat tuntemukset ulkoistetaan ketjun aloittajan kannettavaksi. "Sinun syy kun minä nyt ärsyynnyin."
Sana on edelleenkin vapaa, aina voi aloittaa itselleen mieluisen aiheen. - kapustalada
Kysymys kuuluu myös että miks sie venaukko sitten kirjotat noin kiivaasti "naapurien" puolesta?Onko sulla kenties rajan takana paidanvaihtopaikka?
Noh eipä mulle kuulu, hain vain motiivia tuolle vuodatukselle.
Kirjoittele veikkonen, ehkäpä saat perustettua ihka oman kannattajaryhmän ja jopa puolueen tyyliin -venäjällä kaikki on hyvin - puolue.
Ja hienoa että tutkit edellä mainittua ruumiinosaa vielä 60 vuoden "kokemuksen" jälkeen, minulle riitti koulussa saamani anatomian opetus sekä käytännön kokemukset koulun jälkeen näihin päiviin saakka.
Mutta onnea ja menestystä valitsemasi ruumiinosan tutkimisessa, kyllä sen toiminta ja tarkoitus vielä joku päivä sullekkin aukeaa.
Ei sitä suotta sanota riemurasiaksi!Tuskin jää aikaa enää nettiin kun pääset hommasta selville :)- venaukko
Näiden "keskustelujen" haasteeksi, kuten nykyisin sanotaan, muodostuu aina joidenkin keskustelijoiden tapa alittaa rima "navan alta," ja jäädä siihen nyhjäämään. Nyt on vain niin, että Venäjällä on paljon muutakin kiinnostavaa kuin se......ymmärtänet mitä tarkoitan, koska näyttää siltä, ettei sinulla muuta ajateltavaa olekaan, kuin se......
Viimeksi olen käynyt Venäjällä 27.7.-03 kieliopintomatkalla, joten olisi jo aika käydä paita vaihtamassa. Mitään pakottavaa tarvetta ei siihen kuitenkaan ole. - toivoa saa
venaukko kirjoitti:
Näiden "keskustelujen" haasteeksi, kuten nykyisin sanotaan, muodostuu aina joidenkin keskustelijoiden tapa alittaa rima "navan alta," ja jäädä siihen nyhjäämään. Nyt on vain niin, että Venäjällä on paljon muutakin kiinnostavaa kuin se......ymmärtänet mitä tarkoitan, koska näyttää siltä, ettei sinulla muuta ajateltavaa olekaan, kuin se......
Viimeksi olen käynyt Venäjällä 27.7.-03 kieliopintomatkalla, joten olisi jo aika käydä paita vaihtamassa. Mitään pakottavaa tarvetta ei siihen kuitenkaan ole.Joo mene vaan. Tiedä vaikka viihdyt siellä niin hyvin että jäät pysyvästi!
- Kapustaharasoo
On toki paljonkin mielenkiintoista venäjällä, kuten saatiin viime kesänä esimakua kun sai nuuskia metsäpalojen hajua.
Ja uusi villitys on ikkunoita tärisyttävä räjäyttely heti rajan takana
Voisin myös mainita muutamia muita hienoja esimerkkejä lattialle sylkemisestä alkaen mutta olkoon
Kuka tykkää kuka ei.
Älä käsitä väärin, halusin vain tietää miksi puhut venäjästä ja venäläisistä niin mielin kielin sävyyn.Puhu vain, en minä sillä.
Pointti vaan ei oo selvinnyt nuista kirjoituksistasi.- venaukko
Olet käsittänyt väärin, jos luulet minun pyrkivän käännyttämään joitakin tällä "propagandistisella" paasaamisella, kuten tässä yhteydessä voitaneen sanoa.
Tavoitteeksi olen asettanut ainoastaan sen, että tuon esille tavallisen ihmisen näkökulmasta muitakin, kuin negatiivisia asioita venäläisistä. Näillä palstoilla näkee liikaa kielteistä asennetta venäläisiin. Eikä se ole yksistään venäläisistä johtuvaa, että heitä mollataan.
Meillä monilla on paljon erilaisia henkilökohtaisia ongelmia, jotka pitää projisoida ulospäin ja etsiä syyllisiä muualta, kuin itsestämme ja ketkä ovat siihen hyviä kohteita, venäläiset. Miksi? Koska heillä ei ole mahdollisuutta välittömästi korjata niitä vääriä olettamuksia ja törkeyksiäkin, joita heistä täälläkin ladellaan. Ovat tavallaan puolustuskyvyttömiä kohteita.
Meille tulee tästä palaute välittömästi, emme tarvitse tulkkausta, mutta venäläiset tarvitsevat ja se vie aikaa, mikäli haluavat osallistua tähän keskusteluun. Tarvittaisiin simultaanitulkkausta. Tiedän, että pitävät näitä jutusteluja vähäarvoisina ja ainoastaan meille itsellemme terapiana ja pahoinvoinnin purkautumistienä.
Olisiko sitten parempi kohdistaa nämä törkeydet oman maan kansalaisiin? Ei tietenkään, vaikka meilläkin on samoin käyttäytyviä ihmisiä joukoittain ja savuaa ja haisee useinkin, mutta ei siihen kukaan kiinnitä niin suurta huomiota, kuin venäläisten savuun ja hajuun, paukuttelusta puhumattakaan.
Pitäisi olla tasapuolinen näissäkin asioissa tai sitten ottaa järki käteen ja ryhtyä pohtimaan sitä, mikä on todellinen syy ja aiheuttaja tälle venäläisvainolle.
Kyselit sitä pointtia tälle "nuoleskelulle".
Olen 100% suomalainen. Geeneistä tuolla edellä joku mainitsikin, olisiko ollut durakki. Ehkä syy löytyykin niistä geeneistä, mutta itse en sille mitään voi, että geenit ovat sellaiset, kuin ovat. Osa geeneistä on meistä katsoen idästä, mutta niin taitaa olla monella muullakin suomalaisella. Kenellä enemmän ja kenellä vähemmän.
Kukapa tietää tarkkaan omista geeneistään, mistä ovat kotoisin. Täälläkin on vieraillut paljon setiä ulkomailtakin.
- se tyhmä suomalainen
Olen talven aikana unohtanut metsäpalot! Ihan suunnattoman ärsyttävää kun venäläiset antaa vaan metsän palaa. Kertoo heidän äo:sta aika paljon.
Abortin tehtailija akat ja metsäpalot ärsyttää nyt tosi paljon. Miten voi olla että tietoa ehkäisystä ei ole venäjällä!? Kyllähän sitä on mutta jos ei älyä niin eihän se tieto auta... Tästähän oli se dokkari joskus mikä kertoi siitä yhdestä muijasta joka asui äitinsä kanssa ja tuli koko ajan paksuksi. Paikallisessa sairaalassa tehtiin abortteja naisille joilla oli laskettu aika n. kuukauden sisällä = murha.
Venaukko, kerroppa mitä hyvää Venäjällä on? Katulapset vai mikä siellä viehättää? Onhan siellä tietysti bensaa, tupakkaa, viinaa ja halpoja naisia, niinkö?- venaukko
Kulttuuri,kulttuuri,kulttuuri. Kolme kovaa koota. Venäläinen kirjallisuus on kansainvälisesti arvostettua. Kirjallisuus on ollut pitkään yksi tärkeimmistä ja arvostetuimmista kulttuurin osa-alueista. Venäläinen kirjallisuus, teatteri, baletti sekä runous ovat maailmallakin arvostettua.
Korkeatasoinen kulttuuri kertoo myös aö:stä aika paljon. Nyt pitää unohtaa neuvostokulttuuri, jota eivät, etenkään mollaajat tahdo unohtaa millään. Eikä sitä pidä sotkea todelliseen venäläiseen kulttuuriin. Totuuden nimissä, on siinäkin jotain hyvää ollut. Kaikkea ei kuitenkaan pidä purematta niellä. Neuvostoaikaan meiltä riitti vodkaturisteja naapuriin riittävästi. Kulttuurien vaihtoa sekin.
Alla muutamia linkkejä aiheeseen, venäläinen kulttuuri.
Keittiö: http://www.kuhnyatv.ru/504/?id=4595
Nykymusiikki: http://www.youtube.com/watch?v=3ExWsVFJlFo
Musiikki: http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Music_of_Russia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Venäläisen_taiteen_museon_kokoelmat
Itse en käytä luettelemistasi "hyödykkeistä" muuta, kuin bensaa ja senkin ostan täältä meiltä Nesteen asemilta.
Abortit on aina murheellisia asioita, tehtiin niitä missä tahansa. meillä on kyllä käytössä "pikakatumuspillereitä". Ovatko ne uhtään sen hyväksyttävämpiä moraalisesti, ehkä on, ehkä ei, riippuen näkökulmasta, mistä ja kuka katsoo.
Rikollisuutta on jokaisessa maassa ja sen kitkeminen on ongelmallista maasta riippumatta. Työtä sen eteen tehdään Suomessa ja Venäjälläkin, mutta tavallisen lainkuuliaisen kansalaisen eväät ovat sen osalta melko vähäiset. Ainoa asia mitä voi sen hyväksi tehdä, on itsensä pitäminen kaidalla tiellä. Toisilta se onnistuu ja toisilta ei onnistu, valitettavasti.
Sanonta -Huorat näkee huoria ja varkaat varkaita- pitänee paikkansa tässäkin asiassa. Maailmassa on paljon muutakin, kuin rikollisuutta. - se tyhmä suomalainen
venaukko kirjoitti:
Kulttuuri,kulttuuri,kulttuuri. Kolme kovaa koota. Venäläinen kirjallisuus on kansainvälisesti arvostettua. Kirjallisuus on ollut pitkään yksi tärkeimmistä ja arvostetuimmista kulttuurin osa-alueista. Venäläinen kirjallisuus, teatteri, baletti sekä runous ovat maailmallakin arvostettua.
Korkeatasoinen kulttuuri kertoo myös aö:stä aika paljon. Nyt pitää unohtaa neuvostokulttuuri, jota eivät, etenkään mollaajat tahdo unohtaa millään. Eikä sitä pidä sotkea todelliseen venäläiseen kulttuuriin. Totuuden nimissä, on siinäkin jotain hyvää ollut. Kaikkea ei kuitenkaan pidä purematta niellä. Neuvostoaikaan meiltä riitti vodkaturisteja naapuriin riittävästi. Kulttuurien vaihtoa sekin.
Itse en käytä luettelemistasi "hyödykkeistä" muuta, kuin bensaa ja senkin ostan täältä meiltä Nesteen asemilta.
Abortit on aina murheellisia asioita, tehtiin niitä missä tahansa. meillä on kyllä käytössä "pikakatumuspillereitä". Ovatko ne uhtään sen hyväksyttävämpiä moraalisesti, ehkä on, ehkä ei, riippuen näkökulmasta, mistä ja kuka katsoo.
Rikollisuutta on jokaisessa maassa ja sen kitkeminen on ongelmallista maasta riippumatta. Työtä sen eteen tehdään Suomessa ja Venäjälläkin, mutta tavallisen lainkuuliaisen kansalaisen eväät ovat sen osalta melko vähäiset. Ainoa asia mitä voi sen hyväksi tehdä, on itsensä pitäminen kaidalla tiellä. Toisilta se onnistuu ja toisilta ei onnistu, valitettavasti.
Sanonta -Huorat näkee huoria ja varkaat varkaita- pitänee paikkansa tässäkin asiassa. Maailmassa on paljon muutakin, kuin rikollisuutta.Ei minusta kirjallisuus mitään auta jos koko maa on yksi iso kaatopaikka (niin henkisesti kuin konkreettisestikin) Tiedän kokemuksesta miten venäläiset kohtelee ympäristöään, Saimaasta tulee kohta iso kusilaari kun tarpeeksi tulee venäläisiä. En nyt kerkeä perehtyä noihin linkkeihin, pitää katsoa vaikka illalla. Mutta jokatapauksessa, runoilut ei auta kun yhteiskunta on mätä. Ja se saasta tulee myös tänne, on tullut jo.
Pikakatumuspilleri on toinen juttu kuin elinkelpoisen vauvan murha, ei sitä voi mitenkään muuten ajatella. Se on se arvomaailma mikä on niin erilainen, Venäjällä ei ihmishenki merkitse mitään. Järkyttävää kun oikeasti siellä mikään ei merkitse mitään. Itku tulee kun katsoo Pietarissa katulapsia, pitäisikö lohduttaa että onhan teillä hienoa kirjallisuutta tässä maassa?
Täältähän pääsee Venäjälle tosi nopeasti, eikun sinne vaan jos siltä tuntuu! Kamalaan että joku puolustelee tuollaista elämää mitä Venäjällä on!! - rok rok
venaukko kirjoitti:
Sanonta -Huorat näkee huoria ja varkaat varkaita- pitänee paikkansa tässäkin asiassa. Maailmassa on paljon muutakin, kuin rikollisuutta.Venäjällä kaikki muu on paskaa, paitsi kusi...
- kaalipatasucks
Venaukko voi muuttaa sinne venäjälle jos niin vitusti niitä rakastaa.
Minun 2 sukulaista sai sodassa kuulaa ryssiltä ja haavoittui, ja tuommoinen ihannoimisesi alkaa pikkuhiljaa vituttamaan.
Varmaan olet juuri sitä tyyppiä että naureskelet sotainvalideille ja heilutat punalippua ja kannat stalinin ja leninin kuvia.
Mene putsaamaan alkuun vaikka venäläisten saappaita vaikka kylpylän pääoven eteen.
Nuo paskat linkkisi ei kiinnosta, sulla taitaa olla venakkomuija rajan takaa, ei tuota vuodatustasi muuten ymmärrä, tai sitten olet iskenut pääsi leninin patsaaseen...
Tulee mieleen entisten hyvien aikojen kyyditykset, kun venäjämielisiä kuskattiin rajalle ja sanottiin että painele rajan yli jos siellä on niin ihanaa.
Samaa voisi kokeilla nykypäivänäkin...- venaukko
Eihän sitä koskaan tiedä, mihin tästä muutetaan. Voi olla, että ei tarvitse muuttaa mihinkään.
Lainaan tässä itseäni tuolta edeltä: "Minunkin isoisäni ovat venäläiset tappaneet ja isääni haavoittaneet 3 kertaa jatkosodassa."
Miksi nauraisin sotainvaliideille? Lähisukulaisissakin on ollut heitä ja heidän hoitamisestaan on minunkin pöytääni kannettu leipää. Punalippua en ole koskaan kantanut, eikä Leninin ja Stalinin kuvaakaan ole ollut.
Muija on kyllä aivan umpi-suomalainen maalaistaustainen, eikä rakasta venäläisiä millään muotoa. Päätä en ole iskenyt mihinkään, eikä siellä rajan takana taida niin kovin ihanaa olla vieläkään. Ne on niitä "uusfasistien" mielikuvituksen tuotteita.
Kun viisumivapaus tulee, niin pitää lähteä testaamaan, kuinka ihanaa siellä nykyään on. Neuvostoaikaan oli joillakin ihanaa, kun vain vodkaa riitti ja kyllähän sitä riitti.
Olen tullut siihen lopputulemaan, että täällä monet näistä änkyröistä ovat niitä entisen sosialistisen neukkulan kannattajia ja nyt purkavat itseään venäjä-vastaisilla mielipiteillään. Hyvät ajat ovat takana päin. Nykyisin ei pääse enää leikkimään upporikasta.
- russia with love
Venäläiset naiset on jokasuhteessa niiiiin paljon parempia kuin ylimieliset suomalaiset läskiperseet. Suomalaiselle pissikselle ei kelpaa ku aivonsa juonu sekakäyttäjä tai arabitaustainen maahanmuuttaja. Puukkoa tulee kummassakin tapauksessa, kuten saimme viimeviikolla lehdestä lukea.
- suomalainen=1
En ole läskiperseinen suomalainen pissis, vaan hoikka ja kuulemma lisäksi fiksu sekä hyvännäköinen. Olisiko minun pitänyt ottaa venakko (ei ole tietämättä sanan tarkoitusta kirjoitettu) miehekseni? Hyi yök. Minulla on suomalainen Mies, ei mikään naisten käsilaukkua kantava miehen vartalossa oleva itsestään huolehtimaton vässykkä.
- Huhhyh
Muotoilet väärin. Ei venäläisvastaisuus vaan porvarivenäläisvastaisuus. Samasta syystä kuin inho muitakin rikkaita kohtaan. Ei kateus vaan piittaamaton ja törkeä käytös. Joitakin mukavia tietysti löytyy näistäkin mutta hyvin harvassa..
- eeliivee
Kyllä se venäläisten käyttäytyminen on törkeetä kaikissa lomakohteissa
ympäri maailman.Ei venäläisistä turisteista pidetä missään.
Esimerkiksi hotellien puffee-pöydistä varastetaan laukkuun ruokaa
niin paljon,kun viitsii kantaa.
Olen sivusta joutunut sitä meininkiä seuraamaan ja tuntenut myötähäpeää!
Mitkään säännöt,eikä kohteliaat käytöstavat kuulu venäläisten tapaan.
Palvelua vaaditaan,mutta ei olla siitä valmiita maksamaan,luullaan olevansa niin maailman-napoja.
Naisten käyttäytyminen ihan hävytöntä.sellaisissakin maissa,joissa täytyisi
kunnioittaa isäntämaan tapoja.
Suomalaisista kyllä ulkomailla pidetään.
UPEETA OLLA SUOMALAINEN!- выборг
viipurilaisina voi sanoa että älä puhu paskaa. voi kuule näkisit miten suomalaiset juntin nolottavat oma kansa
- F/A-18 MLU2 Hornet
выборг kirjoitti:
viipurilaisina voi sanoa että älä puhu paskaa. voi kuule näkisit miten suomalaiset juntin nolottavat oma kansa
Suomalaisena voi sanoa että haista perse!
- venaukko
UPEETA OLLA SUOMALAINEN! Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä. Siitäkin huolimatta asia on näin, vaikka pyrinkin joskus jopa fanaattisuuteen asti puolustamaan myös naapurimaan kulttuuria.
Kulttuurinen ero ei lopulta ole kovin suuri. Elinolosuhteet vain ovat olleet erilaiset.
Jos, tai mikäli meillä jatkuu pitkään nykyisin vallalla oleva poliittinen suuntaus, lähestymme monessa asiassa venäläistä kulttuuria ja elintapaa. Rikas eliitti lopulta määrää köyhimpien kansankerrosten elintason. Tavallisella tossunkuluttajalla alkaa olla huonot oltavat, ellei tapahdu suunnan muutosta.
Ja suunnanmuutos ei tarkoita PS:ia. Siinä mennään ojasta allikkoon.- savchjVAC
Kulttuurillinen ero on kuin yö ja päivä suomalaisten ja venäläisten välillä. Meillä ei ole muuta samankaltaisuutta keskenämme, kuin kateuden muoto, joka on kyräilevä ja tuhoava ns itäinen kateus.
Omasta kokemuksestani voin sanoa että missään ei tunnu niin vieraalta, kuin Venäjällä, Kiinassa ja muslimimaissa... niistä erityisesti arabimaissa. Ne ovat kaikkein kauimpana meistä. Kun menee Amerikkaan, ei eroa juuri ole huomattavissa ja tuntee olonsa varsin kotoisaksi. Kun menee Venäjälle, kaikki on perseestä ja toisin, kuin meillä.
Uskallan väittää että niin erilaisia ollaan, että sinä esim. et edes pysty käsittämään kaikkia niitä jänniä isoja eroavaisuuksia alkaen ajattelutavasta meidän ja venäläisten välillä.
Siinä suurin syy venäläisvastaisuuteen... ne ovat aivan liian erilaisia joka suhteessa meihin ja emme tunne heitä, heidän ajatustapaansa, tai mitään heistä ja jos tutustutaan niihin, niin heidän karsastaminen meidän puolelta vain voimistuu tiedon myötä. Itse ramppasin työn merkeissä Venäjällä 8 vuoden ajan ja olen onnellinen ettei sinne persereikään enää ikinä tarvitse palata... niin perseestä Venäjä ja venäläiset ovat. Muiden länsimaiden ja niiden kansalaisten kanssa me suomalaiset tulemma hyvin juttuun ja ymmärrämme toisiamme, mutta afrikkalaisten, muslimien ja venäläisten kanssa ei yhteistä säveltä löydy edes parhaalla tahdollakaan.
Venäläisistä tykkääminen on siis mahdoton tehtävä meille länsimaalaisille ja sinunlaisia tykkäämisyrittäjiä on hyvin vähän, eikä enempää tule. En kiellä, etteikö venäläinen taide sisällä kultahippuja, mutta mitään muuta positiivista ei tule mieleen ei sitten mitenkään.
Ei mahda mitään. Omat laajat kokemukset ja historialliset tekijät sanelevat mielipiteeni heistä ja tuosta maasta ja ne eivät ole painokelpoisia. Eniten potuttaa vaara ja uhka monissa muodoissaan, joka tuosta maasta ja sen kansalaisista huokuu kokoajan. - venaukko
savchjVAC kirjoitti:
Kulttuurillinen ero on kuin yö ja päivä suomalaisten ja venäläisten välillä. Meillä ei ole muuta samankaltaisuutta keskenämme, kuin kateuden muoto, joka on kyräilevä ja tuhoava ns itäinen kateus.
Omasta kokemuksestani voin sanoa että missään ei tunnu niin vieraalta, kuin Venäjällä, Kiinassa ja muslimimaissa... niistä erityisesti arabimaissa. Ne ovat kaikkein kauimpana meistä. Kun menee Amerikkaan, ei eroa juuri ole huomattavissa ja tuntee olonsa varsin kotoisaksi. Kun menee Venäjälle, kaikki on perseestä ja toisin, kuin meillä.
Uskallan väittää että niin erilaisia ollaan, että sinä esim. et edes pysty käsittämään kaikkia niitä jänniä isoja eroavaisuuksia alkaen ajattelutavasta meidän ja venäläisten välillä.
Siinä suurin syy venäläisvastaisuuteen... ne ovat aivan liian erilaisia joka suhteessa meihin ja emme tunne heitä, heidän ajatustapaansa, tai mitään heistä ja jos tutustutaan niihin, niin heidän karsastaminen meidän puolelta vain voimistuu tiedon myötä. Itse ramppasin työn merkeissä Venäjällä 8 vuoden ajan ja olen onnellinen ettei sinne persereikään enää ikinä tarvitse palata... niin perseestä Venäjä ja venäläiset ovat. Muiden länsimaiden ja niiden kansalaisten kanssa me suomalaiset tulemma hyvin juttuun ja ymmärrämme toisiamme, mutta afrikkalaisten, muslimien ja venäläisten kanssa ei yhteistä säveltä löydy edes parhaalla tahdollakaan.
Venäläisistä tykkääminen on siis mahdoton tehtävä meille länsimaalaisille ja sinunlaisia tykkäämisyrittäjiä on hyvin vähän, eikä enempää tule. En kiellä, etteikö venäläinen taide sisällä kultahippuja, mutta mitään muuta positiivista ei tule mieleen ei sitten mitenkään.
Ei mahda mitään. Omat laajat kokemukset ja historialliset tekijät sanelevat mielipiteeni heistä ja tuosta maasta ja ne eivät ole painokelpoisia. Eniten potuttaa vaara ja uhka monissa muodoissaan, joka tuosta maasta ja sen kansalaisista huokuu kokoajan.Omat käytännön kokemukseni ovat melko subjektiivisia ja perustuvat lähinnä "lyhyinä otoksina" matkailusta saamiini havaintoihin, joita olen syventänyt vuosien aikana opiskelun kautta hankkimillani teoriatiedoilla. Tämän kyselyn yksi tarkoitus oli saada kokemuksia niiltäkin, jotka ovat itse perehtyneet syvällisemmin paikan päällä venäläisten elintapoihin ja ruohonjuuritason kokemuksiin. Kiitos niistä.
Suurin osa osallistujista on kuitenkin niitä, joilla on minuakin heikommat tiedot ja kokemus venäläisistä. Nämä ovat yleensä aina suurimpana ja äänekkäimpänä ryhmänä tuomassa omia mielipiteitään esille. Kiitos niistä. Näilläkin mielipiteillä on oma arvonsa ja ne jopa heistavat sitä todellista ajattelua ja suhtautumista venäläisiin, mikä meillä on vallitsevana. Näillä on suuri vaikutus mielipiteen muodostajina niiden suuntaan, joilla ei vielä ole omaa mielipidettä asiasta, tai eivät syystä tai toisesta halua tuoda sitä julki. Viisautta sekin.
Onneksi on kuitenkin niin, että suurin osa ihmisistä luo omat mielipiteensä itse saamiensa kokemusten perusteella, eikä mutu tuntumalla, kuten on laita joidenkin kohdalla. Tässä asiassa pitää olla realisti, kuten muissakin asioissa. Jos vain kykenee siihen.
Tämä on aihe, jota voi verrata tulipaloon ja johon pienikin provosointi antaa "bensaa liekkeihin." Sinänsä mielenkiintoista.
Jatkoa..... - turhat turistit pois
venaukko kirjoitti:
Omat käytännön kokemukseni ovat melko subjektiivisia ja perustuvat lähinnä "lyhyinä otoksina" matkailusta saamiini havaintoihin, joita olen syventänyt vuosien aikana opiskelun kautta hankkimillani teoriatiedoilla. Tämän kyselyn yksi tarkoitus oli saada kokemuksia niiltäkin, jotka ovat itse perehtyneet syvällisemmin paikan päällä venäläisten elintapoihin ja ruohonjuuritason kokemuksiin. Kiitos niistä.
Suurin osa osallistujista on kuitenkin niitä, joilla on minuakin heikommat tiedot ja kokemus venäläisistä. Nämä ovat yleensä aina suurimpana ja äänekkäimpänä ryhmänä tuomassa omia mielipiteitään esille. Kiitos niistä. Näilläkin mielipiteillä on oma arvonsa ja ne jopa heistavat sitä todellista ajattelua ja suhtautumista venäläisiin, mikä meillä on vallitsevana. Näillä on suuri vaikutus mielipiteen muodostajina niiden suuntaan, joilla ei vielä ole omaa mielipidettä asiasta, tai eivät syystä tai toisesta halua tuoda sitä julki. Viisautta sekin.
Onneksi on kuitenkin niin, että suurin osa ihmisistä luo omat mielipiteensä itse saamiensa kokemusten perusteella, eikä mutu tuntumalla, kuten on laita joidenkin kohdalla. Tässä asiassa pitää olla realisti, kuten muissakin asioissa. Jos vain kykenee siihen.
Tämä on aihe, jota voi verrata tulipaloon ja johon pienikin provosointi antaa "bensaa liekkeihin." Sinänsä mielenkiintoista.
Jatkoa.....Pitääkö kirjoittamasi ymmärtää niin, että jos ei ole matkustanut venakkolaan ei voi olla mielipidettä? Eikö muka riitä että joka hem* päivä joutuu näkemään/kuulemaan niitä Suomessa?
- häpeä
"UPEETA OLLA SUOMALAINEN! Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä."
Älä herjaa meitä suomalaisia.
- suomalainen.
Venäläiset käyttäytyvät röyhkeästi. Eivät piittaa muista pätkän vertaa. Luulevat itsestään enemmän kuin mitä oikeasti ovat.
Muuttamalla käytöstään esim. suomalaisia kohtaan meidän suomalaisten mielipide heistä voi muuttua.
Kuvainnollisesti, ei kukaan fiksu ihminen mene toisen kotiin hajottamaan ja sikailemaan. - Muualta tullut
Pah, ja me kaikki suomalaisetko muka osataan ulkomailla käyttäytyä niin helvetin sivistyneesti? Meillä ei ole varaa paukutella henkseleitä sen asian suhteen yhtään muita enempää, jos asioita halutaan rehellisesti katsoa.
- venaukko
Jotain samaa löytyy venäläisestä ja suomalaisesta nykykapitalistisesta käytännöstä.RAHASTUS.
Lainaus Karjalan Sanomat lehdestä:
Kapitalismin kolme lähdettä
Neuvostovuosina opiskelleet muistavat varmasti Leninin kuuluisan teoksen nimeä eli Marksismin kolme osaa, joita päntättiin Neuvostoliiton kansalaisten päihin nuoruusvuosista lähtien. Maassamme marksismi antoi tietä kapitalismille yli 20 vuotta sitten, mutta ainakin marksismin kolme aineosaa on säilynyt tähän asti. Petrozavodskgorgaz-yhtiö on löytänyt hiljattain kolmannen tulolähteensä.
Viime aikoina yhtiön toimihenkilöt rupesivat käymään kuluttajien asunnoissa, jotka on varustettu kaasuliedellä ja vedenlämmittimellä. Silminnäkijöiden kertomusten mukaan yhtiön työntekijöiden vierailut sattuvat suunnilleen seuraavasti. Ensin soitetaan ovikelloa ja asunnonhaltijan eteen ilmestyy Petrozavodskgorgazin työntekijä.
On luonnollista, että asukkailla ei ole mitään sitä vastaan, että yhtiön työntekijä tarkastaa kaasuhellaa. Pikaisen visuaalisen tarkastuksen jälkeen tarkastaja luovuttaa asunnon omistajalle maksukuitin. Mies pyytää allekirjoitusta kuittiin, että asukas on niin kuin suostunut maksamaan määrätyn summan.
Yhtiön tavoittelemat summat vaihtelevat 218 ruplasta 396 ruplaan.
Meilläkin osataan rahastaa. - SuomiF-perkele
Voi kyynel, mene edelleenkin lankkaamaan niiden "kavereidesi" kenkiä..
Tuo venaukko on joko emäkommunisti tai sitte provoileva teinipelle.
Kirjoita vaikka pravda onlineen, siellä on enemmän kiinnostuneita tuosta höpinästäsi.
Vituttaa sodan käyneiden miesten sukulaisina lukea tuommoista paskaa.
Joo kyllä olis kyydityksille käyttöä nykypäivänäkin..- venaukko
Pieleen meni arviosi. En ole "emäkommunisti", enkä edes pelkkä kommunisti. Teiniksikään en ehkä enää sovi, koska teineille ei makseta vanhuuseläkettä, ainakaan toistaiseksi. Voi olla, että olenkin ainoa laatuaan vanhuuseläkeläisteini.
Pravda online voisikin olla kiinnostunut näistä jutuista. Kiitos vihjeestä.
Sodan käyneitä on ollut minunkin suvuissa. On sotainvaliideja ja kaatuneita sankarihaudoissa. Miehistöä on ollut, samoin aliupseereita ja upseereita, kuten nykyisinkin. Suvussa on myös Keisarillisessa Venäjän armeijassa palvellut eversti. Huom. ei puna-armeija.
Suomen armeijassa ylimpään arvoon kohonnut sukulainen oli kenraali.
Kaikkiin sotiin on sukulaisia osallistunut. Kansalaissotaan molemmilla valkoisten puolella, sekä talvi- ja jatkosotaan. Punaisten puolellakin on ollut, mutta niistä on vähemmän saatu tietoa. Ovat pitäneet sen omana tietonaan.
Jos on osallistunut sotiin, se ei edellytä, että vihaisi tai halveksisi venäläisiä. Olet ymmärtänyt asian tältä kohdin väärin. Tukeudut joihinkin historiasta tuttuihin fanaattisiin sodanlietsojiin, kuten esim. Saksassa aikanaan oli. Miten ihmeessä Venaukon kirjoituksista voisi saada käsityksen, että hän olisi kommunisti? Eihän mikään hänen kirjoituksissaan viittaa siihen, että hän kannattaisi tuotannontekijöiden sosialisoimista, haluaisi estää pääomien ns. ansiottoman arvonnousun ja utopioisi siirtymistä rahattomaan talouteen, jossa jokainen tarjoaa yhteiskunnan käyttöön sen panoksen, minkä pystyy ja saa yhteiskunnalta sen, minkä tarvitsee. Voi olla, että Venaukko ajattelee näin, mutta voimmeko jostain hänen kirjoituksestaan niin päätellä.
Se, että hän osoittautuisi teini-ikäiseksi, on jo lähes mahdotonta. Jos käyt läpi kaikki hänen kirjoituksensa, huomaat, että kaikkinainen murrosikään usein liittyvä ehdottomuus ja yksisilmäisyys loistavat poissaolollaan. Aika harva teini-ikäinen pystyisi myöskään olemaan provosoitumatta joutuessaan kommentoimaan itseensä kohdistuvaa alatyylistä panettelua. Kun oikein tarkkaan luet, huomaat, että Venaukko välttää kiroilua ja muiden nimittelyä. Tietenkään kiroilu ja nimittely eivät ole automaattisia nuoren ihmisen ominaisuuksia, mutta selkeästi ne viittaavat enemmän kypsymättömyyteen kuin edustavat aikuista käytöstä.
Aikuinen ihminen pystyy hallitsemaan tunteensa silloinkin, kun joutuu tekemisiin sellaisen henkilön kanssa, jonka mielipiteet eroavat omista ajatuksista. Venaukko jaksaa sitkeästi ja asiallisesti vastata ja perustella. Lyhytjännitteistä teiniangstityyliä edustavat kylä täällä aivan toiset kirjoittajat. Tunnistatko Sinä yhtään sellaista? Voi löytyä läheltäkin.
- efa123
Itsellä se "viha" on ihan sen takia, että kun ajattelee mitä isoisämme ja -äitimme ovat joutuneet sota-aikaan kokemaan.
Ei sille oikein vaan voi mitään. Se kulkee veressä.- venaukko
Kuinka viha verissä kulkisi? Kovia on kokeneet minunkin vanhempani ja heidän vanhempansa, mutta en minä sen vuoksi ole ketään ryhtynyt vihaamaan. Mitä järkeä siinä olisi?
Nykyiset venäläiset eivät ole osallistuneet millään tavalla vanhempiemme "rääkkäämiseen" . Vai ovatko?
Vihan voi katkaista, kun vain haluaa sitä. Ei ole mitään mieltä jatkaa vihan lietsontaa, kun sille ei ole mitään järjellistä syytä. - eeliivee
...ja kun naapuri ei saanut Suomea sotimalla, ainakaan kokonaan,
niin ostavat pala kerrallaan.
Meidän rakas oma kotimaamme!
rusakoita täynnä.. - venaukko
eeliivee kirjoitti:
...ja kun naapuri ei saanut Suomea sotimalla, ainakaan kokonaan,
niin ostavat pala kerrallaan.
Meidän rakas oma kotimaamme!
rusakoita täynnä..Joo`o, kukapa sitä maata myy? Eivät ainakaan vasemmistolaiset työläiset, joita nämä olevinaan isänmaalliset maanomistajat ovat syyllistäneet vuosikymmenet isänmaan myymisestä.
Nämä isänmaan ystävät, joille on kertynyt sitä maa- omaisuutta myytäväksi asti, myyvät maitaan nyt rahankiilto silmissä. Eikö näidenkin esi-isät aikanaan taistelleet niiden maiden suomalaisina pysymisen puolesta? - ...........
venaukko kirjoitti:
Kuinka viha verissä kulkisi? Kovia on kokeneet minunkin vanhempani ja heidän vanhempansa, mutta en minä sen vuoksi ole ketään ryhtynyt vihaamaan. Mitä järkeä siinä olisi?
Nykyiset venäläiset eivät ole osallistuneet millään tavalla vanhempiemme "rääkkäämiseen" . Vai ovatko?
Vihan voi katkaista, kun vain haluaa sitä. Ei ole mitään mieltä jatkaa vihan lietsontaa, kun sille ei ole mitään järjellistä syytä.Ne jotka unohtavat historiansa, ovat tuomittuja elämään sen uudestaan itse.
- venaukko
........... kirjoitti:
Ne jotka unohtavat historiansa, ovat tuomittuja elämään sen uudestaan itse.
Tarkoittanee suurempaa yksikköä, kuin yksi ihminen.
Olen perehtynyt omaan- ja Suomen historiaan viime vuosina melko perusteellisesti. En pyri unohtamaan, vaan päinvastoin pyrin saamaan sellaistakin tietoa, mitä ei kouluissa ja oppilaitoksissa ole opetettu.
Esimerkiksi sodassa on aina kaksi osapuolta ja molemmilla puolilla sotivat ihmiset. Tavalliset perheen isät, pojat, äidit ja tyttäret.
Nykyisin pyritään vastavuoroisuuteen, mikä tarkoittanee myös sitä, että sotien toisen osapuolen historiaan on hyvä perehtyä, mikäli aikoo toteuttaa tätä vastavuoroisuusperiaatetta. Usein käy niin, että toisen osapuolen näkökulma jää valaisematta ja oman joukon historia kirjoitetaan itselle sopivaan muotoon.
Historiatietoa on kirjoitettua ja myös sellaista, joka kulkee ihmisten muistissa uusille sukupolville suusta suuhun menetelmällä tai esi-vanhempien jälkeensä jättämissä kirjallisissa muistelmissa.
Ns. virallinen historiatieto voi olla puutteellista ja aina kulloiseenkin ajankohtaan tarkoituksellisesti sovitettua tietoa. Siitä on voitu jättää pois jotain oleellistakin tietoa, mitä ei juuri sillä hetkellä ole katsottu tarpeelliseksi julkistaa. Sitä tapahtuu vielä tänäkin päivänä, mutta nykyisin tieto leviää helposti ja siinä ovat apuna nämä sähköiset tietovälineet. Tiedon aukot täyttyvät nopeammin, kuin ennen. Tiedon määrä ja oleellisen tiedon kokoaminen oikeaan muotoon suuresta tietomäärästä on kuitenkin haasteellista.
Historia uusiutuu jatkuvasti. Ei kukaan pyri tarkoituksellisesti unohtamaan omaa historiaansa. Sitä ei vain aina ole ollut tarkoituksenmukaista tuoda esille.
- 2mummoamustikas
Otahan sieltä dosetista pappa ne iltalääkkeet ja mene sänkyyn näkemään unia :D
Kovin on papalla hurjat provot tällä palstalla :) - venaukko
Ainoa lääke mikä on katsottu tarpeelliseksi on disperiini ja senkin otan vasta aamulla. Muuta ei ole tarvinnut. Kieltämättä, verenpaine voi hiukan nousta lukiessani joitakin kommentteja täällä.
Lääkityksen tarpeen uudelleen arviointi olisi paikallaan "mummoille mustikas" jonkin pillerin kohdalla olisi ilmeisesti lisäyksen tarvetta. - se tyhmä suomalainen
Voitko Venaukko kieltää sen että venäläiset on ihan itse aiheuttaneet huonon maineensa? Näitäkun lukee niin kokemuksistahan se kielteisyys syntyy. Ei ole siis ennakkoluuloa tai muuta kuvitelmaan vaan ihan oikeasti kokemuksista syntynyt mielipide.
- venaukko
Jotkut venäläiset, eivät kaikki. Ei pidä yleistää heitäkään, kuten ei meitä suomalaisiakaan. Jos heidän maineensa on sinulle huono, ei se todista sitä, että kaikki näkevät asian samalla tavalla.
Ei minun käsitykseni synny näiden kirjoitusten perusteella. Luoja varjele meitä, jos näin olisi.
Olen oman mielipiteeni muodostanut pikän ajan kuluessa, eikä se ole miksikään muuttunut siitä, minkä käsityksen olen alunperinkin saanut. Päin vastoin.
En muodosta mielipidettäni yksittäisten tapausten perusteella. - Tähtiveturi25
Jos kaikki venäläiset turistit jotka saapuvat suomeen eivät ole edellä mainittuja ylimielisiä, kiilaajia, ruoikapussien hakijoita ym ym niin kerroppas sitten mistä kumpuaa SINUN mielestäsi venäläisvastaisuus imatralla ja missä ne hyvin käyttäytyvät sitten on, venaukko?
Haukkukaa rasistiksi ja nostakaa rikosilmoitus, mutta omat kokemukseni venäläisistä on pelkästään negatiivisia juuri näiden edellämainitujen asioiden takia.
Voisin kuvitella itseni käymässä venäjällä mutta en kuitenkaan takavuosikymmenten tyyliin vodkaturistina, vaan ihan katsomassa mikä paikka se on ja millaisia ihmisiä siellä on.
En kulkisi nokka pystyssä piraatti adidakset tms jalassa ja kiilaisi paikallisia kahvilassa tai kaupoissa, vaan yrittäisin olla mahdollisimman kohtelias ja vähän sivusta seurata että miten tekevät maassa maan tavalla.
Näin olen tehnyt joka matkalla ulkomaille, koska tiedän että moisesta ylimielisestä käytöksestä saattaisi vähintäänkin tulla turpaan, ellei pahempaakin.
Mutta miten suomessa, ainoa asia jolla puututaan itäturistien sikailuun on vittuilu suoli24 palstalla.Älkää käsittäkö väärin, en kiihota koko suomen kansaa antamaan pataan turisteille pelkän huonon käytöksen takia, vertasin vain.
Itsensähän ne toisaalta täällä munaavat kun antavat yleisen käsityksen venäläisistä, ylimielisine asenteineen.- venaukko
Kaikki venäläiset eivät ole niitä, joita luettelit edellä. Ei käytännössä, eikä edes teoriassakaan. Joillakin on vain tapana nähdä heitä noissa mainitsemissasi toimissa.
Minulla on oma mielipide asiasta ja olen halunnut tällä keskustelulla saada mielipiteitä oman kokemukseni ulkopuolelta, jotta en muodostaisi omaa käsitystäni liian suppean "otoksen" perusteella. Edellä olenkin jo perustellut oman mielipiteeni muodostusta, joten tässä sitä on turha toistaa.
Meillä kaikilla on oma mielipide useista muistakin maista ja niiden kansalaisista, vaikka emme ole käyneetkään niissä maissa. Tiedotusvälineet on näissä tapauksissa vahva vaikuttaja, mutta usein niistä saatu tieto on subjektiivista tietoa eikä niiden perusteella saa kattavaa kuvaa oman mielipiteen muodostamiseksi.
Venäläisistä meillä on lähes kaikilla jonkinlainen mielipide, koska olemme maantieteellisesti lähellä. Miksi sitten meidän käsitys venäläisistä on usein negatiivinen vaikka meillä olisi hyvät mahdollisuudet tutustua monin tavoin venäläisiin ja heidän kulttuuriinsa. Eihän ole mahdollista, että maa ja kansa on läpikotaisin mätä ja sen vuoksi pitää asennoitua negatiivisesti heihin, mikä olisi siinä tapauksessa perusteltuakin. Mutta tässä tapauksessahan asia ei ole näin. Eivät suomalisetkaan kaikki ole hyviä tai huonoja. Meitäkin on moneksi, mutta silti meitä kehutaan maailman parhaaksi maaksi. - saaaafaf
venaukko kirjoitti:
Kaikki venäläiset eivät ole niitä, joita luettelit edellä. Ei käytännössä, eikä edes teoriassakaan. Joillakin on vain tapana nähdä heitä noissa mainitsemissasi toimissa.
Minulla on oma mielipide asiasta ja olen halunnut tällä keskustelulla saada mielipiteitä oman kokemukseni ulkopuolelta, jotta en muodostaisi omaa käsitystäni liian suppean "otoksen" perusteella. Edellä olenkin jo perustellut oman mielipiteeni muodostusta, joten tässä sitä on turha toistaa.
Meillä kaikilla on oma mielipide useista muistakin maista ja niiden kansalaisista, vaikka emme ole käyneetkään niissä maissa. Tiedotusvälineet on näissä tapauksissa vahva vaikuttaja, mutta usein niistä saatu tieto on subjektiivista tietoa eikä niiden perusteella saa kattavaa kuvaa oman mielipiteen muodostamiseksi.
Venäläisistä meillä on lähes kaikilla jonkinlainen mielipide, koska olemme maantieteellisesti lähellä. Miksi sitten meidän käsitys venäläisistä on usein negatiivinen vaikka meillä olisi hyvät mahdollisuudet tutustua monin tavoin venäläisiin ja heidän kulttuuriinsa. Eihän ole mahdollista, että maa ja kansa on läpikotaisin mätä ja sen vuoksi pitää asennoitua negatiivisesti heihin, mikä olisi siinä tapauksessa perusteltuakin. Mutta tässä tapauksessahan asia ei ole näin. Eivät suomalisetkaan kaikki ole hyviä tai huonoja. Meitäkin on moneksi, mutta silti meitä kehutaan maailman parhaaksi maaksi.Ei Suomea kehu maailman parhaaksi, kuin suomalaiset itse. Suomen puolustukseenkin uskoo lähinnä suomalaiset. Hyvin menee!
- suomalainen.
venaukko kirjoitti:
Venäläisistä meillä on lähes kaikilla jonkinlainen mielipide, koska olemme maantieteellisesti lähellä. Miksi sitten meidän käsitys venäläisistä on usein negatiivinen vaikka meillä olisi hyvät mahdollisuudet tutustua monin tavoin venäläisiin ja heidän kulttuuriinsa. Eihän ole mahdollista, että maa ja kansa on läpikotaisin mätä ja sen vuoksi pitää asennoitua negatiivisesti heihin, mikä olisi siinä tapauksessa perusteltuakin. Mutta tässä tapauksessahan asia ei ole näin. Eivät suomalisetkaan kaikki ole hyviä tai huonoja. Meitäkin on moneksi, mutta silti meitä kehutaan maailman parhaaksi maaksi."Miksi sitten meidän käsitys venäläisistä on usein negatiivinen vaikka meillä olisi hyvät mahdollisuudet tutustua monin tavoin venäläisiin ja heidän kulttuuriinsa."
Etkö ole lukenut ollenkaan vastauksia? Ketjussa on monta kertaa sanottu syyt miksi suomalaiset eivät pidä venäläisistä.
- durakki
Katsokka ny perkele millasta siellä venäjällä on! paskaa kusta kurjuutta, jo siitä huomaa että kyllä se geeneissä on tuo tyhmyys.Jos maa on luonnonvaroiltaan maailman rikkaimpia,ja maa on tuossa kunnossa, niin huomaa ettei kadun kirkkaimmat lamput ole asioista päättämässä. Mikäs vittu niitä tänne ajaa jos täällä ei ois paremmin asiat, parempaa tavaraa kaupoissa ja puhtaampi ympäristö, tuskin niin tyhmiä sentään ovat että huvikseen tänne jonottavat (ehkä).
- Mies Lappeesta
Kirjoittajat ovat varmaan kaikki Imatralaisia,jokainen Venäläis vastaisia,minua ihmetyttääkin,miksi he jonottavat tunti tolkulla sveton rajalla päästäkseen Venäjän puolella,MIKSI,onko siellä sittenkin jotain mitä meillä ei ole,kertokaa
- eeliivee
Mies Lappeesta kirjoitti:
Kirjoittajat ovat varmaan kaikki Imatralaisia,jokainen Venäläis vastaisia,minua ihmetyttääkin,miksi he jonottavat tunti tolkulla sveton rajalla päästäkseen Venäjän puolella,MIKSI,onko siellä sittenkin jotain mitä meillä ei ole,kertokaa
Minä olen Hämeestä ja seurannut näitä naapurimaan kansalaisia
ja heidän käytös-tapojaan "tarkkailijana" matkoillani.ei voi olla hauskempaa
ja halvempaa ajanvietettä.Että ne venäläiset ovat kekseliäitäkin
Ei voi muutakun ihmetellä,ja nauraa sisäänpäin.
Eräänkin kerran ryssäläinen nainen vaan pokkana laittoi "ostoksensa" kassiinsa
ja aikoi poistua maksamatta.Eikä tehnyt sitä hajamielisyyttään,koska jäi myyjän kanssa väittelemään Minä poistuin kaupasta! - venaukko
Sinulle durakki. вы дурак
Ei heitä tänne mikään v....aja, yleensä heillä on ne mukanaan. Suomalaiset kyllä hakevat niitä venäjältä. Tai muuta....
Täällä on venäläistenkin mielestä moni asia paremmin, kuin heillä. Sen he ovat itsekin todenneet moneen kertaan. Meillä on erilaiset vetovoimatekijät täällä, kuin heillä siellä Venäjällä. Täällä lähes kaikki pelaa paremmin. On luonnollista, että hyvät olosuhteet vetävät matkailijoita.
On hyvä, että meidän omat geenit ovat pysyneet puhtaana. Sen voi todeta noista sinunkin kommenteistasi.
Sinun pitäisi mennä käymään venäjällä, että pääsisit eroon tuosta tiukkapipoisuudestasi. Siellä on hyvät lääkkeet siihen, mikäli niitä ei ole sinulla kodin lääkevalikoimissa. Vai onko viimeisestä käynnistä liian kauan? - laitinen lateksi
venaukko kirjoitti:
Sinulle durakki. вы дурак
Ei heitä tänne mikään v....aja, yleensä heillä on ne mukanaan. Suomalaiset kyllä hakevat niitä venäjältä. Tai muuta....
Täällä on venäläistenkin mielestä moni asia paremmin, kuin heillä. Sen he ovat itsekin todenneet moneen kertaan. Meillä on erilaiset vetovoimatekijät täällä, kuin heillä siellä Venäjällä. Täällä lähes kaikki pelaa paremmin. On luonnollista, että hyvät olosuhteet vetävät matkailijoita.
On hyvä, että meidän omat geenit ovat pysyneet puhtaana. Sen voi todeta noista sinunkin kommenteistasi.
Sinun pitäisi mennä käymään venäjällä, että pääsisit eroon tuosta tiukkapipoisuudestasi. Siellä on hyvät lääkkeet siihen, mikäli niitä ei ole sinulla kodin lääkevalikoimissa. Vai onko viimeisestä käynnistä liian kauan?Venäjä on kaikilla mittareilla paskamaa, ja mitä enemmän niitä tänne meidän sekaan sikiää sitä enemmän meillä on paskaa käsissämme. Pelottaa ajatella millaiseksi maaksi meidän ihana Suomi muuttuu tulevaisuudessa tänne sikiävien naapureidemme ansiosta. Siinä syytä kerrakseen minun ryssä vihaani.
- venaukko
laitinen lateksi kirjoitti:
Venäjä on kaikilla mittareilla paskamaa, ja mitä enemmän niitä tänne meidän sekaan sikiää sitä enemmän meillä on paskaa käsissämme. Pelottaa ajatella millaiseksi maaksi meidän ihana Suomi muuttuu tulevaisuudessa tänne sikiävien naapureidemme ansiosta. Siinä syytä kerrakseen minun ryssä vihaani.
Vihaamiseesi on syytä kerrakseen. Ymmärrän sinua jos et pysty olemaan vihaamatta heitä. Otan osaa.
Tämän päivän E-Saimaassa oli otsikko: Medvedev ja Halonen saivat kutsun Lappeenrantaan.
Medvedevin tuloon liittyy turvallisuusnäkökohtia. Lehti ei tarkentanut, mitä nämä olisivat, mutta järjestelyihin Venäjän puolella osallistuva johtaja Igor Kuprienko Lappeenrannan kaupunkiyhtiöstä sanoo -Venäjä on valitettavasti hyvin vaarallinen maa.
Tätä Kuprienkon toteamustakaan lehti ei tarkenna, mitä hän tällä tarkoittaa. Nyt lukija jää omien arvailujensa varaan, mitä nämä vaarat ovat. Pitääkö meidänkin ryhtyä pelkäämään tällä puolen rajaa, vai koskeeko uhka yksinomaan venäläisiä.
Kun vihaa, niin sille pitää olla jokin konkreettinen näyttö. On tyhmää vihata aiheettomasti. Onko Kuprienko kohteliaana miehenä antanut meille aihetta vihaan ja pelkoon, että meidän ei tarvitse aiheettomasti vihata. Venäjähän on vaarallinen maa, sitähän tässä olemme yrittäneet todistaa.
Nyt kaikki vihaamaan venäläisiä siitä. - venaukko
eeliivee kirjoitti:
Minä olen Hämeestä ja seurannut näitä naapurimaan kansalaisia
ja heidän käytös-tapojaan "tarkkailijana" matkoillani.ei voi olla hauskempaa
ja halvempaa ajanvietettä.Että ne venäläiset ovat kekseliäitäkin
Ei voi muutakun ihmetellä,ja nauraa sisäänpäin.
Eräänkin kerran ryssäläinen nainen vaan pokkana laittoi "ostoksensa" kassiinsa
ja aikoi poistua maksamatta.Eikä tehnyt sitä hajamielisyyttään,koska jäi myyjän kanssa väittelemään Minä poistuin kaupasta!Jos kauppojen ja tavaratalojen kassoilta kysyttäisiin, ketkä suorittavat näpistyksiä eniten, niin kyllä ne ovat aivan suomalaisia ja niissäkin on naurussaan pitelemistä.
Yksi "ryssä" vastaa niissä asioissa 20 suomalaista. - F/A-18C MLU2 Hornet
venaukko kirjoitti:
Vihaamiseesi on syytä kerrakseen. Ymmärrän sinua jos et pysty olemaan vihaamatta heitä. Otan osaa.
Tämän päivän E-Saimaassa oli otsikko: Medvedev ja Halonen saivat kutsun Lappeenrantaan.
Medvedevin tuloon liittyy turvallisuusnäkökohtia. Lehti ei tarkentanut, mitä nämä olisivat, mutta järjestelyihin Venäjän puolella osallistuva johtaja Igor Kuprienko Lappeenrannan kaupunkiyhtiöstä sanoo -Venäjä on valitettavasti hyvin vaarallinen maa.
Tätä Kuprienkon toteamustakaan lehti ei tarkenna, mitä hän tällä tarkoittaa. Nyt lukija jää omien arvailujensa varaan, mitä nämä vaarat ovat. Pitääkö meidänkin ryhtyä pelkäämään tällä puolen rajaa, vai koskeeko uhka yksinomaan venäläisiä.
Kun vihaa, niin sille pitää olla jokin konkreettinen näyttö. On tyhmää vihata aiheettomasti. Onko Kuprienko kohteliaana miehenä antanut meille aihetta vihaan ja pelkoon, että meidän ei tarvitse aiheettomasti vihata. Venäjähän on vaarallinen maa, sitähän tässä olemme yrittäneet todistaa.
Nyt kaikki vihaamaan venäläisiä siitä.No tarkennan sinulle mitä Kuprienko tarkoittaa. VENÄJÄ ON HYVIN VAARALLINEN MAA!!! Ymmärsitkö nyt?
Vaarallinen kaikille joka suhteessa, myös venäläisille itselleen. En lähde erittelemään millä kaikilla mahdollisilla tavoilla Venäjä on HYVIN vaarallinen maa. Parempi kertoa millä tavoin Venäjä ei ole vaarallinen maa... ei millään tavalla!
Toivottavasti ei tule se Putinin sätkynukke vierailulle. Tulisi joku noheva länsijohtaja, mutta ei niillä tunnu tänne olevan mitään asiaa. Ainoastaan nuo ryssän ruhtinaat ramppaa joka toinen vuosi katsastamassa valloitussuunitelmiensa etenemistä. - Niinpä Niin
Mies Lappeesta kirjoitti:
Halapaa benssaa ja mahorkkaa
- nietu molotov
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muilutus
Oi niitä aikoja.. - /mie
Sivusta tätä ketjua mielenkiinnolla seuranneena nostan hattua Venaukolle. Olet hienosti säilyttänyt malttisi massan painaessa päälle.
- venaukko
En ole minkään asian puolesta kiihkoilija, pikemminkin asioita tarkkaan harkitseva ja useammalta näkökannalta katsova. Minulla on mielipiteitä asioista ja tahdon etsiä vahvistusta omille mielipiteilleni ja voin myös muuttaa niitä, jos on tarvetta. Tämä edellyttää kuitenkin vahvaa näyttöä toiselta vaihtoehdolta.
Näiden "lausuntojen" perusteella, mitä täällä on esitetty, pysyn edelleen kannassani, enkä lähde muuttamaan mielipidettäni venäläisistä. Sille ei ole näyttöä saatu, että kaikkia venäläisiä pitäisi vihata. - Arvostaen
venaukko kirjoitti:
En ole minkään asian puolesta kiihkoilija, pikemminkin asioita tarkkaan harkitseva ja useammalta näkökannalta katsova. Minulla on mielipiteitä asioista ja tahdon etsiä vahvistusta omille mielipiteilleni ja voin myös muuttaa niitä, jos on tarvetta. Tämä edellyttää kuitenkin vahvaa näyttöä toiselta vaihtoehdolta.
Näiden "lausuntojen" perusteella, mitä täällä on esitetty, pysyn edelleen kannassani, enkä lähde muuttamaan mielipidettäni venäläisistä. Sille ei ole näyttöä saatu, että kaikkia venäläisiä pitäisi vihata.kysyisin: Onko objektiivista kokemusta, millä erityisellä, venäläiseen kulttuuriin liittyvällä tavalla venäläiset ovat suhtautuneet aikojen kuluessa tai nykyisin suomalaisiin henkilöihin tai yrityksiin Suomessa tai Venäjällä?
- venaukko
Tasapuolista, yleispätevää ja puolueetonta arviota on vaikea antaa, koska henkilökohtaiset kokemukset voivat olla joko yksinomaan positiivisia, kuten itselläni tai kokemukset perustuvat pääasiassa negatiivisiin näkemyksiin, kuten useimmilla näissä vastauksissa on ollut.
Negatiivisuus ei välttämättä aina perustu henkilön omiin kokemuksiin, vaan asenne voi olla lähtökohtaisesti negatiivinen venäläisiä kohtaan. Kummassakaan tapauksessa ei voi puhua objektiivisesta ja asenteista riippumattomasta suhtautumisesta venäläisiin.
Itse Suomalaisena henkilönä olen saanut hyvää ja arvostavaa kohtelua venäläisisiltä, niin matkustaessani venäjällä kuin työssäni täällä Suomessa. Pidän venäläisiä tasa-arvoisina muiden kanssa. Itse en aina ole pystynyt vastaamaan saamaani kohteluun sen vaatimalla tavalla.
Uutisissa törmää silloin tällöin venäläisten tekemiin rikoksiin tai muihin, meistä epäasiallisilta tuntuviin tapahtumiin. Näitä tapahtuu, mutta ne pitää katsoa yksittäisinä tapauksina, kuten suomalaistenkin tekemät. Ei kansoja, etenkään sen kulttuuria voi syyllistää yksittäisten tekijöiden perusteella.
Venäjällä on erilaiset lait ja säännökset, jotka eivät ole vielä täysin muotoutuneet sellaisiksi, kuten me haluaisimme. Syntyy usein ristiriitaa näiden soveltamisessa. Pitää kuitenkin muistaa, että niin Suomi, kuin Venäjäkin laativat omat lakinsa omaa maataan varten. Niissä on kuitenkin huomioitava, että ihmisten ja tavaroiden liikkuvuus sekä kauppa lisääntyvät maiden välillä ja tarvitaan yhteneväisiä toimintatapoja.
Yritykset joutuvat usein kaltoin kohdelluiksi venäjällä. Tähän voi olla syynä maan lakien ja kulttuurin erilaisuus ja niiden tuntemattomuus. Yritykset joutuvat usein omasta syystään kaltoin kohdelluiksi. Tarvitaan maan tapojen ja kulttuurin tuntemusta, että yritys menestyisi esim Venäjällä.- venaukko
Näyttää vahvasti siltä, että Euroopalla alkaa mennä talous alamäkeä, muutamien taloutensa löysästi hoitaneiden maiden vuoksi. Tässä tilanteessa pitäisi Suomen vahvistaa taloudellisia suhteitaan Venäjäjään. Venäjän talous on noususuunnassa ja sieltä enenevässä määrin syntyy erilaisten tuotteiden kysyntää markkinoilla.
Ellei Suomi käytä tilaisuutta hyväkseen ajoissa, jäämme lapsipuolen asemaan Venäjän markkinoilla. Nopeat syövät hitaat, eikä Suomen kannata nyt hidastella. Tulevan hallituksen pitäisi suunnata yritystukivaroja reilusti venäjänkaupan vahvistamiseen ja yrityksiin jotka myyvät tuotteitaan ja palveluitaan Venäjälle tai laajentavat toimintaansa sinne.
Venäjällä on kasvavat markkinat kaikilla mahdollisilla aloilla. Katselin jokunen päivä sitten aamulla, ennen Ylen aamu-TV:tä Pietarin TV:n mainontaa. Esim. Prisma mainosti lasten vaippoja. TV-mainonta on venäjällä jollain tavalla miellyttävämpää katsojalle, kuin meillä. Tämäkin johtunee kulttuurieroista. Ei tarvitse yhtään ihmetellä, jos Prismat lisäävät markkinaosuuttaan ja asiakkaita tulee myös tänne Imatralle Pietarista ja muualta Venäjältä.
"Prismoja on jo avattu Pietariin 6, mutta pidemmän tähtäimen suunnitelmana on avata kaupunkiin noin 30 Prismaa. SOK:lla on Pietarissa Prisma-ketjun lisäksi kolme hotellia: Sokos Hotel Palace Bridge, Sokos Hotel Vasilievsky sekä Sokos Hotel Olympic Garden."
Tässä hyvä esimerkki edistyksellisestä ja ennakkoluulottomasta markkinoinnista Venäjälle ja on hyvänä esimerkkinä myös muille toimijoille Venäjän markkinoilla.
Ps. En ole Prisman palkkalistoilla eikä minulle tästä makseta. Olen ainoastaan omistajajäsen.
http://www.prismamarket.ru/Nashi-magaziny - asdfkvasd
venaukko kirjoitti:
Näyttää vahvasti siltä, että Euroopalla alkaa mennä talous alamäkeä, muutamien taloutensa löysästi hoitaneiden maiden vuoksi. Tässä tilanteessa pitäisi Suomen vahvistaa taloudellisia suhteitaan Venäjäjään. Venäjän talous on noususuunnassa ja sieltä enenevässä määrin syntyy erilaisten tuotteiden kysyntää markkinoilla.
Ellei Suomi käytä tilaisuutta hyväkseen ajoissa, jäämme lapsipuolen asemaan Venäjän markkinoilla. Nopeat syövät hitaat, eikä Suomen kannata nyt hidastella. Tulevan hallituksen pitäisi suunnata yritystukivaroja reilusti venäjänkaupan vahvistamiseen ja yrityksiin jotka myyvät tuotteitaan ja palveluitaan Venäjälle tai laajentavat toimintaansa sinne.
Venäjällä on kasvavat markkinat kaikilla mahdollisilla aloilla. Katselin jokunen päivä sitten aamulla, ennen Ylen aamu-TV:tä Pietarin TV:n mainontaa. Esim. Prisma mainosti lasten vaippoja. TV-mainonta on venäjällä jollain tavalla miellyttävämpää katsojalle, kuin meillä. Tämäkin johtunee kulttuurieroista. Ei tarvitse yhtään ihmetellä, jos Prismat lisäävät markkinaosuuttaan ja asiakkaita tulee myös tänne Imatralle Pietarista ja muualta Venäjältä.
"Prismoja on jo avattu Pietariin 6, mutta pidemmän tähtäimen suunnitelmana on avata kaupunkiin noin 30 Prismaa. SOK:lla on Pietarissa Prisma-ketjun lisäksi kolme hotellia: Sokos Hotel Palace Bridge, Sokos Hotel Vasilievsky sekä Sokos Hotel Olympic Garden."
Tässä hyvä esimerkki edistyksellisestä ja ennakkoluulottomasta markkinoinnista Venäjälle ja on hyvänä esimerkkinä myös muille toimijoille Venäjän markkinoilla.
Ps. En ole Prisman palkkalistoilla eikä minulle tästä makseta. Olen ainoastaan omistajajäsen.
http://www.prismamarket.ru/Nashi-magazinyEt ilmeisesti katsonut dokkaria Venäjän bisnesten "kannattavuudesta"!? Rahat menee ulkomaalaisilta kaupantekijöiltä ja henki on halpaa. Niin vaan kaapattiin jenkkiläisen miljardöörin firma, rahat ja työntekijä tapettiin kidutuksen jälkeen Moskovalaiseen vankilaan ja oikein korkean tahon suojeluksessa mafiatyyliin.
Venäjän markkinoilta on luikkinut pois monet suuretkin firmat venäläisen, häikäilemättömän roistomeiningin saattelemana. Venäläiset saa aina rahat ja ulkomaalaiset tekaistut syytteet.
Olin töissä Venäjän vientiin suntautuneessa firmassa, joka meni konkkaan, kun ryssät ei maksa laskujaan saatuaan hyödykkeet (yllätys kenellekään?). Siinä sitä suurta mahdollisuutta oikein kovemman koulun kautta.
Olet oikeasti todella naivi tyyppi, joka ei Venäjästä ja venäläisistä mitään tiedä, tai sitten Venäjän lähetystön kellarista propagandaa nettiin suoltava venäläinen roskapostittaja. Kumpi? - avgbgqebg
Venäjällä ei voi menestyä kukaan muu kuin venäläinen. Ulkomaalaiset ovat niitä maksumiehiä. Et kait oikeasti usko että venäläiset Venäjällä ajattelisivat kenekään muun etua, kuin omaansa kaihtamatta koviakaan keinoja. Eihän Venäjällä ole menestynyt yhtään mikään länsimainen Firma, kuin näennäisesti korkeintaan.
- Case: Containerships
avgbgqebg kirjoitti:
Venäjällä ei voi menestyä kukaan muu kuin venäläinen. Ulkomaalaiset ovat niitä maksumiehiä. Et kait oikeasti usko että venäläiset Venäjällä ajattelisivat kenekään muun etua, kuin omaansa kaihtamatta koviakaan keinoja. Eihän Venäjällä ole menestynyt yhtään mikään länsimainen Firma, kuin näennäisesti korkeintaan.
Realiteetit ja riski; venäläisten arvaamattomuus on pidettävä mielessä kaikissa asioissa.
Venäläiset hallitsevat propagandan ja oveluuden. "Kaikki voi muuttua yhdessä yössä".
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/containerships_voitti_tonttikiistan_kronstadtissa_543622.html - venaukko
asdfkvasd kirjoitti:
Et ilmeisesti katsonut dokkaria Venäjän bisnesten "kannattavuudesta"!? Rahat menee ulkomaalaisilta kaupantekijöiltä ja henki on halpaa. Niin vaan kaapattiin jenkkiläisen miljardöörin firma, rahat ja työntekijä tapettiin kidutuksen jälkeen Moskovalaiseen vankilaan ja oikein korkean tahon suojeluksessa mafiatyyliin.
Venäjän markkinoilta on luikkinut pois monet suuretkin firmat venäläisen, häikäilemättömän roistomeiningin saattelemana. Venäläiset saa aina rahat ja ulkomaalaiset tekaistut syytteet.
Olin töissä Venäjän vientiin suntautuneessa firmassa, joka meni konkkaan, kun ryssät ei maksa laskujaan saatuaan hyödykkeet (yllätys kenellekään?). Siinä sitä suurta mahdollisuutta oikein kovemman koulun kautta.
Olet oikeasti todella naivi tyyppi, joka ei Venäjästä ja venäläisistä mitään tiedä, tai sitten Venäjän lähetystön kellarista propagandaa nettiin suoltava venäläinen roskapostittaja. Kumpi?asdfkvasd, kyllä katsoin, mutta siinä ei ollut koko totuus venäjän markkinoilla tapahtuvasta bisneksestä. Asioilla on aina vähintään kolme puolta. Tässä tapauksessa venäläinen ja jenkkiläinen, mutta on myös katsottava asiaa kolmammelta puolelta, eli on olemassa objektiivinen näkemys, joka ottaa huomioon molempien osapuolten toiminnan motiivin toimia, kuten he toimivat. Tässä tapauksessa venäläisten mielestä väärällä tavalla.
Jenkkiläinen lähti tekemään bisnestä Venäjällä, eli käärimään mahdollisimman suuria voittoja sijoituksilleen. Tätähän ei venäläinen osapuoli ymmärrä, eikä näin ollen hyväksy, siitäkään huolimatta, vaikka heillä on samoilla periaatteilla toimivia "yrittäjiä" itselläänkin. Riistäjä kapitalistia ei hyväksytä, ellei se ole venäläinen itse. Tässä on homman ydin.
Venäjä ei ole vielä täysin vapaa markkinatalous, kuten monet länsimaat Suomi mukaan lukien. Markkinataoudessakin on omat sääntönsä, tai pitäisi olla. Meillä on vapaa riisto-oikeus kaikilla. Venäläinen voi itse toimia omilla markkinoillaan kuinka tahansa, mutta sitä ei hyväksytä, että ulkoa tulevat tekevät samoin. Kehitys kehittyy sielläkin, mutta menee vuosia, että he hyväksyvät länsimaiset toimintatavat omilla sijoitusmarkkinoillaan.
On yrityksiä, jotka menestyvät Venäjän markkinoilla. Nämä toimivat aloilla, jotka suoranaisesti tuovat näkyvää hyötyä myös venäläiselle osapuolelle ja samalla yrityksille itselleen. Yrityksen liikeidea ei perustu yksinomaan mahdollisimman suurten voittojen kahmintaan.
Yritysten pitää toimia varovaisesti, mutta määrätietoisesti Venäjän markkinoilla ja mikä tärkeintä, rehellisesti. Tämä kuulostaa hiukan naiivilta, mutta se on totta. Niissä olosuhteissa ei pidä antaa aihetta pienimpäänkään viitteeseen siitä, että yritystä johdettaisiin muilla, kuin täysin rehellisillä toimintaperiaatteilla. Viestit kulkevat uhreiksi sopivista yrittäjistä venäjällä nopeasti. Hyväksikäyttäjiä löytyy heti, kun siihen sopiva yritys havaitaan. Tämä on pisimmälle vietyä markkinataloutta, josta on pakko heidänkin palata hiukan takaisin, mikäli haluavat, että sijoittajia ja muita toimijoita saavat omille markkinoilleen.
Yrittäjillä, ainakin meillä Suomessa on mahdollisuus varmistaa omat saatavansa, mikäli ostajan "maksuvalmiudessa on puutteita." Alussa on hyvä varmistaa maksukäyttäytyminen ja myydä tavaraa ainoastaan käteisellä tai varnistaa muulla tavalla, että yritys saa rahansa. Tapoja on useita.
Olen mieluummin naiivi kuin propagandisti, vaikka näiden juttujen perusteella voisi senkin leiman otsaansa ottaa. Propagandistejakin on montaa eri lajia ja tavoitteet voivat olla heillä täysin toisistaan poikkeavat.
Toisaalta, propagandistien ei nykyään tarvitse istua pölyisissä kellareissa. Homma hoituu jopa tehokkaammin valoisassa huoneessa ikkunasta näkyvää maisemaa katsellessa. Sekin on mahdollista, että itse tulet huomatuksi liikkuessasi kadulla. Moikka ja terveisiä tutuille. - venaukko
avgbgqebg kirjoitti:
Eilen kuulin viimeksi meidän pääministerin suusta eduskunnassa, että "kysymyksessä on vain ja ainoastaan Suomen etu" puhuttaessa EU:n liittyvistä asioista. Lähinnä takuiden antamisesta taloutensa huonosti hoitaneille naille.
Kyllä jokainen maa ja maan kansalainen, yritykset mukaan lukien ajattelee vain omaa etuaan. Sehän olisi "epäisänmaallista", ellei näin olisi.
Firmat menestyvät, jos ovat menestyäkseen. - venaukko
Case: Containerships kirjoitti:
Realiteetit ja riski; venäläisten arvaamattomuus on pidettävä mielessä kaikissa asioissa.
Venäläiset hallitsevat propagandan ja oveluuden. "Kaikki voi muuttua yhdessä yössä".
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2009/02/containerships_voitti_tonttikiistan_kronstadtissa_543622.html"Realiteetit ja riski; venäläisten arvaamattomuus on pidettävä mielessä kaikissa asioissa."
Pitää paikkansa. Taitava oloshteet ympäröivässä yhteiskunnassa huomioon ottava yritysjohto tietää tämän ja toimii kulloinkin eteen tulevien vaatimusten mukaisesti. Yllätyksiäkin sattuu, mutta missä niitä ei sattuisi. Meillä voidaan helposti syyttää verottajaa, jos yritys ei mensty, mutta venäjällä on enemmän "vaihtoehtoja" joita voidaan syyttää.
Yritystoiminta edellyttää aina pientä "oveluutta" ja on hyvä hallita myös propaganda, johon kuuluu monia yrityksen menestymiseen liittyviä asioita.
On hyvä olla ajan hermolla ja pitää siellä myös kilpailijat, asiakkaat ja muut sidosryhmät. - venaukko
avgbgqebg kirjoitti:
Totesit: "Eihän Venäjällä ole menestynyt yhtään mikään länsimainen Firma, kuin näennäisesti korkeintaan."
Mihin tutkimukseen tai perusteltuun tietoon tukeudut väitteessäsi?
Suomalaisomisteiset yritykset Venäjällä. Lähde: CEMAT Papers 2/2009
Helsingin Kauppakorkeakoulu, kansainvälisten markkinoiden tutkimuskeskus CEMAT
Suurin osa aineiston suomalaisomisteisista yrityksistä on sellaisia, joissa koko pääoma on yhden tai useamman suomalaisen omistajan hallussa. Tällaisia yrityksiä on 347 (63%).
Niistä 202 yrityksestä, joissa omistus on jakaantunut suomalaisten ja muunmaalaisten kesken voidaan sanoa, että suomalaisenemmistöiset yritykset ovat suunnilleen yhtä yleisiä kuin yritykset, joissa suomalaisomistus on vähemmistönä.
Maantieteellisesti tarkasteltuna aineisto vahvistaa kuvaa siitä, että suomalaisyritysten toiminta on keskittynyt yhtäältä Suomen lähialueille Pietariin, Leningradin alueelle ja Karjalan tasavaltaan sekä toisaalta Moskovaan.
Lukumääräisesti eniten suomalaisomisteisia yrityksiä on rekisteröity kaupan alalle (171), mutta
myös valmistavan teollisuuden ja palvelualojen yrityksiä on aineistossa yli sata. Teollisuudesta
eniten yrityksiä toimii sahateollisuudessa (27 yritystä). Palvelualojen alatoimialoista eniten yrityksiä löytyy kategoriasta ”Muu liike-elämää palveleva toiminta”. Tässä joukossa on paljon insinööritoimistoja, mutta myös mm. konsulttitoimistoja. Toimialoista kuljetus ja rakentaminen ovat myös hyvin edustettuina. Maa- ja metsätalouden yritykset ovat etupäässä metsäteollisuutta lähellä olevia yrityksiä ja osa suomalaisittain suoranaisiksi valmistavan teollisuuden yrityksiksi miellettyjä.
Tarkemmin voit perehtyä tutkimukseen sivuilla: http://www.hse.fi/NR/rdonlyres/82852DD5-898D-48BD-BB84-3061609B0C07/0/SuomalaisyrityksetVen%C3%A4j%C3%A4ll%C3%A4.pdf - fvaabaqgv
venaukko kirjoitti:
Totesit: "Eihän Venäjällä ole menestynyt yhtään mikään länsimainen Firma, kuin näennäisesti korkeintaan."
Mihin tutkimukseen tai perusteltuun tietoon tukeudut väitteessäsi?
Suomalaisomisteiset yritykset Venäjällä. Lähde: CEMAT Papers 2/2009
Helsingin Kauppakorkeakoulu, kansainvälisten markkinoiden tutkimuskeskus CEMAT
Suurin osa aineiston suomalaisomisteisista yrityksistä on sellaisia, joissa koko pääoma on yhden tai useamman suomalaisen omistajan hallussa. Tällaisia yrityksiä on 347 (63%).
Niistä 202 yrityksestä, joissa omistus on jakaantunut suomalaisten ja muunmaalaisten kesken voidaan sanoa, että suomalaisenemmistöiset yritykset ovat suunnilleen yhtä yleisiä kuin yritykset, joissa suomalaisomistus on vähemmistönä.
Maantieteellisesti tarkasteltuna aineisto vahvistaa kuvaa siitä, että suomalaisyritysten toiminta on keskittynyt yhtäältä Suomen lähialueille Pietariin, Leningradin alueelle ja Karjalan tasavaltaan sekä toisaalta Moskovaan.
Lukumääräisesti eniten suomalaisomisteisia yrityksiä on rekisteröity kaupan alalle (171), mutta
myös valmistavan teollisuuden ja palvelualojen yrityksiä on aineistossa yli sata. Teollisuudesta
eniten yrityksiä toimii sahateollisuudessa (27 yritystä). Palvelualojen alatoimialoista eniten yrityksiä löytyy kategoriasta ”Muu liike-elämää palveleva toiminta”. Tässä joukossa on paljon insinööritoimistoja, mutta myös mm. konsulttitoimistoja. Toimialoista kuljetus ja rakentaminen ovat myös hyvin edustettuina. Maa- ja metsätalouden yritykset ovat etupäässä metsäteollisuutta lähellä olevia yrityksiä ja osa suomalaisittain suoranaisiksi valmistavan teollisuuden yrityksiksi miellettyjä.
Tarkemmin voit perehtyä tutkimukseen sivuilla: http://www.hse.fi/NR/rdonlyres/82852DD5-898D-48BD-BB84-3061609B0C07/0/SuomalaisyrityksetVen%C3%A4j%C3%A4ll%C3%A4.pdfTaas näitä propagandatutkimuksia.
Kauppalehdessä oli viime viikolla juttu, jossa mainittiin suurten länsifirmojen keräävän kaikessa hiljaisuudessa tavaransa ja lähtevän pois Venäjältä. Ei vaan onnistu ja jos onnistuu, tulevat venäläiset viemään kaiken. Ei kannata.
- huhhaihei
Ei tartte ku tietää Mainilan laukaukset nii siinä on sitä venäläistä rehellisyyttä ja mihi se johti.
- venaukko
Mainilan laukauksia ei viimeisten tietojen mukaan ammuttu lainkaan. Tämä ei kuitenkaan aseta kyseenalaiseksi sitä, kenen toimesta sota alkoi.
"Pietarin valtionyliopiston uuden historian professori Vladimir Baryšnikov julkaisi vuonna 2004 artikkelin, jonka mukaan Mainilan laukauksia ei ammuttu. Baryšnikovin mukaan kysymys oli vain Moskovan radiossa esitetystä väitteestä, jolla ei ollut todellisuuspohjaa. Tätä Baryšnikov perustelee monella seikalla: väitettyjen laukausten uhrien henkilöllisyys ja heidän hautapaikkansa eivät ole tiedossa, eikä Suomen arkistoista löydy yhteneviä ja selviä silminnäkijähavaintoja tapahtumasta. Sodan perusteeksi Moskovan radio esitti tekaistun väitteen Mainilan laukauksista. Baryšnikovin mukaan Suomen viranomaiset ryhtyivät etsimään todisteita Neuvostoliiton itse ampumista laukauksista. Tuloksena oli kokoelma epäselviä todistajanlausuntoja.
Neuvostoliittolaisista arkistoista ei ole löytynyt raportteja Mainilan laukausten uhreista, joten ketään ei tiettävästi kuollut." - rajanylivaan-->
otaha se kenkälankkipurkki käteen ja...
- venaukko
On täälläkin lankattavaa, mutta pidä vain lankkisi itsellä, saatat tarvita sitä vielä.
Luin tänään eräästä aviisista, jonka nimeä en tässä ryhdy mainostamaan, otsikolla -Venäjä pyrkii reunavaltioiden sisälle.
Kiinteistönostokysymys on osa venäläistä strategiaa. Se pyrkii pääsemään maan sisälle ja maa valloitetaan hankkimalla kaivos, telakka, televerkko, sähköverkko, merikaapeli, kuljetusliikkeet, logistiikkakeskus tms. kohde.
Majoitustilaostot huolestuttavat.
Huolestuttavin piirre ei vielä ole kiinteistöostojen määrä, vaan se, että venäläiset usein ostavat massamajoitukseen sopivia alueita. Hinta ei ole tärkeä tekijä eikä myöskään rakennusten kunto ja niiden käyttöaste jää usein sangen alhaiseksi, mikä ei kuitenkaan näy huolestuttavan omistajaa.
Eräiden sotilashenkilöiden mukaan nämä ostetut kiinteistöt soveltuvat sangen hyvin maahantulojoukkojen majoitustarpeisiin. Jonkin ajan kuluttua Venäjällä on koko eteläisen itärajan kattava majoitusverkosto ja taisteluvälineet saadaan hyvin nopeasti.Tämän tyyppisessä toiminnassa ei tunneta sanaa sattuma.
Tällainen kiinteistökauppakehitys on huolestuttavaa. Suomessa on hölmöt lait, toteaa lehti ja jatkaa, jos moraali olisi kunnossa ei lainsäädäntöäkään tarvittaisi.
Eräs väliotsikko kysyy: Koska päättyy suomalaisten Venäjä-pelko?
Tämä siis lainaus eräästä lehdestä. Pitäisikö tähän tietoon suhtautua vakavasti ja kenen pitäisi puuttua asiaan, ettei tämä aiheuttaisi turhaa pelkoa kansalaisissa. Yksityisten kansalaisten vai valtiovallan, tai peräti Sunan? - Hyvää sanomaa
venaukko kirjoitti:
On täälläkin lankattavaa, mutta pidä vain lankkisi itsellä, saatat tarvita sitä vielä.
Luin tänään eräästä aviisista, jonka nimeä en tässä ryhdy mainostamaan, otsikolla -Venäjä pyrkii reunavaltioiden sisälle.
Kiinteistönostokysymys on osa venäläistä strategiaa. Se pyrkii pääsemään maan sisälle ja maa valloitetaan hankkimalla kaivos, telakka, televerkko, sähköverkko, merikaapeli, kuljetusliikkeet, logistiikkakeskus tms. kohde.
Huolestuttavin piirre ei vielä ole kiinteistöostojen määrä, vaan se, että venäläiset usein ostavat massamajoitukseen sopivia alueita. Hinta ei ole tärkeä tekijä eikä myöskään rakennusten kunto ja niiden käyttöaste jää usein sangen alhaiseksi, mikä ei kuitenkaan näy huolestuttavan omistajaa.
Eräiden sotilashenkilöiden mukaan nämä ostetut kiinteistöt soveltuvat sangen hyvin maahantulojoukkojen majoitustarpeisiin. Jonkin ajan kuluttua Venäjällä on koko eteläisen itärajan kattava majoitusverkosto ja taisteluvälineet saadaan hyvin nopeasti.Tämän tyyppisessä toiminnassa ei tunneta sanaa sattuma.
Tällainen kiinteistökauppakehitys on huolestuttavaa. Suomessa on hölmöt lait, toteaa lehti ja jatkaa, jos moraali olisi kunnossa ei lainsäädäntöäkään tarvittaisi.
Tämä siis lainaus eräästä lehdestä. Pitäisikö tähän tietoon suhtautua vakavasti ja kenen pitäisi puuttua asiaan, ettei tämä aiheuttaisi turhaa pelkoa kansalaisissa. Yksityisten kansalaisten vai valtiovallan, tai peräti Sunan?Usa:laiset yritykset etsivät yhteistyökumppaneita Suomesta. Mikäli olet kiinnostunut neuvottelemaan kyseisten yritysten kanssa, voimme auttaa tapaamisen järjestämisessä.
Amerikkalainen it-jätti harkitsee tulevansa Googlen perässä Suomeen.
Amerikkalainen kaupallinen konsultti oli pääministeri Vanhasen pyynnöstä laatimassa edellistä hallitusohjelmaa.
Amerikkalainen pikaruoka - modernin maailman siunaus.
Usa:n "maailman pankki" määrää tahdin. Valtion korkea-arvoinen virkamies kertoo kuinka agentit lähetetään esim öljyä maassaan omaaviin maihin korruptoimaan johtajia ottamaan valtavia velkoja, joista velalliset eivät voi selviytyä. Myymään öljyvoittonsa Usalle ja lisäämään omien kansalaistensa kurjuutta. Jos eivät suostu korruptioon, joutuvat "lento-onnettomuuteen" tai kuolevat muuten vaan epämääräisissä oloissa.
Vieläkö pelkäät ja mitä? - efvaqv
Hyvää sanomaa kirjoitti:
Usa:laiset yritykset etsivät yhteistyökumppaneita Suomesta. Mikäli olet kiinnostunut neuvottelemaan kyseisten yritysten kanssa, voimme auttaa tapaamisen järjestämisessä.
Amerikkalainen it-jätti harkitsee tulevansa Googlen perässä Suomeen.
Amerikkalainen kaupallinen konsultti oli pääministeri Vanhasen pyynnöstä laatimassa edellistä hallitusohjelmaa.
Amerikkalainen pikaruoka - modernin maailman siunaus.
Usa:n "maailman pankki" määrää tahdin. Valtion korkea-arvoinen virkamies kertoo kuinka agentit lähetetään esim öljyä maassaan omaaviin maihin korruptoimaan johtajia ottamaan valtavia velkoja, joista velalliset eivät voi selviytyä. Myymään öljyvoittonsa Usalle ja lisäämään omien kansalaistensa kurjuutta. Jos eivät suostu korruptioon, joutuvat "lento-onnettomuuteen" tai kuolevat muuten vaan epämääräisissä oloissa.
Vieläkö pelkäät ja mitä?Venäläiset ovat syvältä perseestä.
- prce
efvaqv kirjoitti:
Venäläiset ovat syvältä perseestä.
Se ottaa meitä sivistyneitä suomalaisia päähän, eikä sille mitään voi että ne ovat aivan eri paikasta tulleet kuin suomalaiset.
- naapurit+suomijätkä
efvaqv kirjoitti:
Venäläiset ovat syvältä perseestä.
Ei mitään valittamista,hieno maa,hieno kansa,hyvin tulen toimeen heidän kanssaan.
- suomalainen.
venaukko kirjoitti:
Tämä siis lainaus eräästä lehdestä. Pitäisikö tähän tietoon suhtautua vakavasti ja kenen pitäisi puuttua asiaan, ettei tämä aiheuttaisi turhaa pelkoa kansalaisissa. Yksityisten kansalaisten vai valtiovallan, tai peräti Sunan?Joha tuo on ollut fiksujen ihmisten tiedossa vaikka kuinka kauan. Soluttautua ne yrittää ja joidenkin täysin ajattelemattomien suomalaisten toimesta ovat jokseenkin onnistuneet. Viimeistään NYT olisi pistettävä stoppi maamme myymisestä ulkomaalaisille, erityisesti venäläisille.
- no problemja
Venäläiset ovat ylimielisiä,ei käytöstapoja,tyyliin maassa maan tavalla...etuilevat joka paikassa...vaativat itsellleen palvelua,jota ei edes suomalainen ei
ikinä saa....liikenteessä arvaamattomia.....kääntyilevät miten sattuu..hätävilkkua ei osata käyttää,ostavat talomme ja maamme...valtaavat kylpylät ja hotellit...ja omistajat eivät vaadi edes käytöstapoja,möykkäävät ja eivät peseydy ....Kerran löysin venakoita omalta pihaltani,sieniä keräsivät muuten,voi saaaaaaakkkk..oispa ollu haulikko ja suolaa persuksiin....- prce
Näinhän se on.
Ostelevat mitä sattuu, vaikka kukaan heille ei mitään myy ja rahalla maksaavat, peijoonit.
Hotellitkin on rakennettu heitä varten, vaikka meitä olisi menossa niihin pilvin pimein. Suuri osa suomalaisista jää nuolemaan näppejään ulkopuolelle.
Veivätkö sienetkin pihalta? Röyhkimykset. Toivottavasti ottivat myrkyllisimmät.
Ei millään mitään väliä.
- no problemja
No en meinannut saada niitä häädettyä pois edes pihaltani,vasta kun huusin poliisii,miliisi...ja ruki ver ja muuta ,älysivät lähteä...maasturi oli tietty parkissa mun tontin vieres....ja tää yleistynyt,yheltä pihalta noukkivat marjat ja omenat vaikka talossa oltiin kotona....voi heh
- prce
Pitää hankkia hälytysjärjestelmä ja veb kamerat tontin nurkille. Yötä päivää päivystys kriittisinä aikoina, etenkin syksyisin marjojen ja sienten satokaudella.
Yksi hyvä konsti, jota ei monikaan huomaa tehdä ja jonka idean annan vapaasti käyttöön, olisi linnun pönttöihin sijoitetut kamerat ja liiketunnistimet.
Pöntön sivuun porataan parin sentin aukko, johon sijoitetaan kamera ja hälyttimen tunnistin toiseen seinämään porattuun aukkoon. Linnuille on tietysti jätettävä oma kulkuaukkonsa etuseinämään ja pöntön sisään pesälle sopivan kokoinen tila. Eivät pikkulinnut paljon tilaa tarvitse ja kyllä ne suhtautuvat hyvin suopeasti tällaiseen järjestelyyn, kun tietävät, että on kaikkien tontilla asustavien elävien olentojen etu kysymyksessä ja pitkällä aikavälillä myös koko Suomen etu.
Hälyttimet kyllä lähtevät toimimaan aina lintujen liikkeistä, mutta haitanneeko tuo mitään. Eivät ne yleensä öisin kuitenkaan lentele. Jos yöllä hälyttää, niin se on varmasti "ryssä".
- Kaakossa kulkija
Raharikkaita löytyy helposti riittävästi, jotta esim. Saimaan rantojen parhaat palat alkavat olla heidän hallussaan. Rahanhimossa heitä varten "raiskataan" rannat.
He ovat autoritäärisesti johdetun valtion "viides kolonna", eikä heitä haittaa tykätäänkö heistä vai ei. Kaakkoissuomi muuttuu pikkuhiljaa osaksi venäjää.
- valitettavasti- venaukko
Näinhän se on aina ollut. Toiseksi suurin himo, rahan himo saa aikaan kauheaa jälkeä.
On näissä suurissa kylpylä- um rakennusprojekteissa jotain meitä itseämmekin hyödyttävää. Esim Rauhan alueen rakennukset tulevat nyt pääasiassa matkailijoiden, etenkin venäläisten käyttöön. Nousuhdanteen aikana niillä on rahastuksellinen, työllisyyttä ja taloutta edistävä vaikutus. Rauhakin on aiemmin ollut kylpylänä ja sen jälkeen psykiatrisena sairaalana.
Sanotaan, että historia toistaa itseään, niin tässäkin voi käydä. Kun venäläisten matkailutarve tyrehtyy syystä tai toisesta, jää meidän käyttöömme taas hyvät rakennukset perustaa niihin vaikkapa niitä psykiatrisia sairaaloita. Niissä sitten hoidetaan suuruuden hulluja matkailu- ja markkinointi-ihmisiä ja myös russofobiasta kärsiviä kansalaisia.
Ennen oli vain yksi psyk.sairaala Rauhassa, mutta tulevaisuudessa Lappeenranta voi varata Rauhan omaan käyttöönsä ja Imatran kylpylä jää imatralaisten käyttöön. Kokoluokka on on molemmille sopivan suuruinen. Lappeenrannassa enemmän suuruudenhulluja kuin Imatralla.
Niin, tuleehan Lappeenrantaan vielä lisätiloja Huhtiniemestä.
Ei mitään pahaa, ellei jotain hyvääkin. - Lentäen Imatralle!
venaukko kirjoitti:
Näinhän se on aina ollut. Toiseksi suurin himo, rahan himo saa aikaan kauheaa jälkeä.
On näissä suurissa kylpylä- um rakennusprojekteissa jotain meitä itseämmekin hyödyttävää. Esim Rauhan alueen rakennukset tulevat nyt pääasiassa matkailijoiden, etenkin venäläisten käyttöön. Nousuhdanteen aikana niillä on rahastuksellinen, työllisyyttä ja taloutta edistävä vaikutus. Rauhakin on aiemmin ollut kylpylänä ja sen jälkeen psykiatrisena sairaalana.
Sanotaan, että historia toistaa itseään, niin tässäkin voi käydä. Kun venäläisten matkailutarve tyrehtyy syystä tai toisesta, jää meidän käyttöömme taas hyvät rakennukset perustaa niihin vaikkapa niitä psykiatrisia sairaaloita. Niissä sitten hoidetaan suuruuden hulluja matkailu- ja markkinointi-ihmisiä ja myös russofobiasta kärsiviä kansalaisia.
Ennen oli vain yksi psyk.sairaala Rauhassa, mutta tulevaisuudessa Lappeenranta voi varata Rauhan omaan käyttöönsä ja Imatran kylpylä jää imatralaisten käyttöön. Kokoluokka on on molemmille sopivan suuruinen. Lappeenrannassa enemmän suuruudenhulluja kuin Imatralla.
Ei mitään pahaa, ellei jotain hyvääkin.”Aikainen lintu saa madon”
Imatralle on hyvät lentoyhteydet Euroopasta ja Euroopasta maailmalle.
Kysymys ”Etukäteen viisasten kerholle”:
Miksei Imatra, Ruokolahti ja Rautjärvi hyödynnä hyviä lentoyhteyksiä markkinoimalla itseään aktiivisesti maailmalla?
Mainos tai ilmoitus B rysselin lehtiin on yhtä helppo laittaa kuin Uutisvuokseen.
Kun lentokenttää hyödynnetään täysimääräisesti, niin siitä hyötyy muukin elinkeinotoiminta kuin pelkkä suhdanneherkkä matkailu. On osattava monipuolistaa elinkeinotoimintaa niin, että kun toisella alalla suhdanteet laskevat niin muut vielä porskuttaa ja tuovat veroeuroja kaupunkiin.
Imatran kaupungin ja yritysten ei pidä jäädä odottamaan, että maakunnallinen matkailun yhteismarkkinointi ajattelee ja pureskelee kaiken imatralaisille päättäjille valmiiksi ja tarjoilee makupalat hopelautasella.
Kannattaa olla mieluummin muutama vuosi muita kilpailijoita edellä!
”Aikainen lintu saa madon” - siis mitä??
venaukko kirjoitti:
Ei mitään pahaa, ellei jotain hyvääkin.En ymmärrä ajattelutapaasi. Rakennetaan hienot systeemit "turisteille" jotka jossain vaiheessa vähentävät käyntejä (toivottavasti) ja vasta silloin suomalaiset saavat olla asiakkaina.
Olet tosiaan kieroutunut ja todella paljon kallellaan punaisiin.
- Shillälailla
Kaksi suomalaista miestä ovat Imatran kypylässä.Menevät löylyyn ja sinne tulee kaksi venäläistä miestä.Venäläiset siinä juttelevat aikansa löylynheiton ohessa.Kun ne olivat sitten poistuneet löylypuolelta,niin toinen suomalainen mies rupesi puhumaan ja sanoi toiselle;Et muuten ikinä arvaa mitä noi(venäläiset) haastelivat.No toinen siihen että en kun en venäjää osaa.No ne puhuivat ;Nostaisivat näitäkin kylpylän hintoja niin ylös,ettei noilla suomalaisilla olisi enää varaa käydä täällä.
Ryssä on ryssä vaikka voissa paistaisi!
Ja sitten vielä kysytään miksi suomalainen vihaa ryssää.
Niin ja sitten vielä jotku rahanahneet myyvät niille maat ja mannut.Sen mikä oli meidän,niin vääryyvell ja viekkaudell veivät ja vielä vaan tahtovat.- venaukko
Markus-sedän satutuntia kuunneltiin 50-luvulla radiosta. Nyt satuja voi lukea näiltä sivuilta aivan itse, mutta satusetä on täällä "Shillälailla"
Две финские и две русские мужчины сидят в сауне. Все мужчины любят ходить в сауну. - Jeps jeps
venaukko kirjoitti:
Markus-sedän satutuntia kuunneltiin 50-luvulla radiosta. Nyt satuja voi lukea näiltä sivuilta aivan itse, mutta satusetä on täällä "Shillälailla"
Две финские и две русские мужчины сидят в сауне. Все мужчины любят ходить в сауну.Niin eli olet venäläinen venäjän propaganda-automaatti. Sitähän minäkin.
On sun juttus niin uskomattoman hölmöjä, että ei noin tyhmää suomalaistakaan voi olla olemassa. Ainoa selitys on mielipiteen muokkaaja rajan takaa, joka nyt vain ei ole saanut kenenkään mielipidettä tietenkään muokattua. Katsos kun meillä kaikilla oikeilla suomalaisilla on ihan omat kokemukset venäläisistä ja niitä ei hölmöt kaunopuheet muuksi muuta.
Lappeenranta-palstalla on oma yksi ja ainoa venäläisten peesaaja, joka sanamuodoista päätellen on samaa porukkaa sun kanssa, tai suoraan sama propaganda-automaatti, mutta ei sielläkään kukaan ala sitä uskomaan :)
Jatka vaan tyhjänpäiväistä Venäjän peesaustasi. Ei sillä muuta vaikutusta ole, kuin että porukat suhtautuu vielä negatiivisemmin venäläisiin ja Venäjään. - ven aukko
Jeps jeps kirjoitti:
Niin eli olet venäläinen venäjän propaganda-automaatti. Sitähän minäkin.
On sun juttus niin uskomattoman hölmöjä, että ei noin tyhmää suomalaistakaan voi olla olemassa. Ainoa selitys on mielipiteen muokkaaja rajan takaa, joka nyt vain ei ole saanut kenenkään mielipidettä tietenkään muokattua. Katsos kun meillä kaikilla oikeilla suomalaisilla on ihan omat kokemukset venäläisistä ja niitä ei hölmöt kaunopuheet muuksi muuta.
Lappeenranta-palstalla on oma yksi ja ainoa venäläisten peesaaja, joka sanamuodoista päätellen on samaa porukkaa sun kanssa, tai suoraan sama propaganda-automaatti, mutta ei sielläkään kukaan ala sitä uskomaan :)
Jatka vaan tyhjänpäiväistä Venäjän peesaustasi. Ei sillä muuta vaikutusta ole, kuin että porukat suhtautuu vielä negatiivisemmin venäläisiin ja Venäjään.Ei näytä kovin johdonmukaiselta sinun ajattelusi. Lueppa uudelleen oma tekstisi näiltä osin:
"Ei sillä muuta vaikutusta ole, kuin että porukat suhtautuu vielä negatiivisemmin venäläisiin ja Venäjään.
Katsos kun meillä kaikilla oikeilla suomalaisilla on ihan omat kokemukset venäläisistä ja niitä ei hölmöt kaunopuheet muuksi muuta.
Niin ja sitten vielä jotku rahanahneet myyvät niille maat ja mannut."
Eivätkö nämä rahanahneet olekkaan oikeita suomalaisia? Puhut porukoista. Onko omilla mielipiteilläsi niin suuri vaikutus näihin porukoihin, että omia, sinun mielipiteistäsi poikkeavia mielipiteitä ei ole yhdelläkään muulla sinun porukoihin kuuluvalla.. Olenko yksin vastaan porukat? Epäilen.
Olet lukenut kommenttini valikoiden. Kun käyt niitä läpi, niin huomaat, että niistä löytyy kriittisiäkin mielipiteitä. Vai olisiko tämä sitä oveluutta, mistä venäläisiä syytetään myös. Jutut sisältävät annoksen oman mielipiteen vastaista kritiikkiä, miellyttääkseen lukijaa. Ovelaa, vai kuinka?
Totesit: "Niin eli olet venäläinen venäjän propaganda-automaatti."
Kiitos kunniasta, mutta ei nyt sentään. - venakko olet
venaukko kirjoitti:
Две финские и две русские мужчины сидят в сауне. Все мужчины любят ходить в сауну.Luehan Suomi24:n säännöt. Niissä on maininta millä kielellä tulee osallistua keskusteluun.
- Shillälailla
Sinähän oot aivan ryssän .............!
- haistVittu
Venaukko voi vetää vitun päähänsä, mokoma ....än kätyri.
- venaukko
Kiitän sinua "Shillälailla" kohteliaisuudestasi.
Sinua "haistVittu" kiitän myös.
Две финские и две русские мужчины сидят в сауне. Все мужчины любят ходить в сауну.
Two Finnish and two Russian men are sitting in a sauna. All men love to go to the sauna.
Två finländska och två ryska män sitter i en bastu. Alla män älskar att gå till bastun.
Kaksi Suomen- ja kaksi venäläistä miestä istuvat saunassa. Kaikki miehet rakastavat mennä saunaan.6
Löylyä lissää. löylyä lissää kiukaaseen, vielä ei tunnu missään.
http://www.youtube.com/watch?v=xEskKMHLs5Y - Shillälailla
Miksi lapamato ei kuole ja tule ulos vaikka sinä kuinka oksentaisit?
Mene sinne venäjälle jos ne ovat sinusta niin ihania ihmisiä. - venaukko
Anteeksi, miten lapamato liittyy tähän asiaan? Vertauksenakin se on täysin käsittämätön.
Ei ole aikomusta mennä täältä hyvästä maasta mihinkään. Olen sen jo aiemminkin sanonut. Menisitkö itse?- Shillälailla
No sainpahan sinut hermostumaan pahanpäiväisesti ja näytit oikean luontosi.....vai pitäisikö sanoa karvasi.
Sitä lapamatoa sinun kannattaa miettiä.......miettiä....miettiä.....miettiä...
Mikä noissa venäläisissä niin kiehtoo sinua???
Minä veikkaan että ....-tai kerro itse.
Mutta meitä on paljon jotka eikä pidä siitä,että ne tulevat tänne.
- haistkukkuu
ota vaan lankkipukki ja mene putsailemaan niitä venäläisen saappaita
- venaukko
E-S estari:
"Toisen henkilön mustaaminen on maailman helpoin juttu. Siihen pystyy jokainen, mutta viisautta osoittaa se joka pidättäytyy"
Tämä onnistuu meiltä yllättävän helposti edes tuntematta kohdetta.
Nässäkin kommentoijissa voi olla naapureita, työtovereita, asiakkaita ja asiakaspalvelijoita, joille ei tulisi mieleenkään sanoa täällä sanottuja asioita kasvokkain toisilleen. Tuntemattomana on aina helppo ottaa kantaa kärjekkäästikin, jopa rienaavasti. Ehkä tämäkin osoittaa sitä suomalaista hyvää koulutustasoa ja sivistystä josta meitä maailmalla kehutaan.
Voi olla, että olemme huomenna "nenäkkäin" joidenkin teidän kanssa jossain kaupungilla tai laitoksessa. Mahdollisesti olemme tekemässä päätöksiä ja anomassa tai myöntämässä lainoja, avustuksia, tilaamassa palveluita, avustamassa jonkin tehtävän suorittamisessa, opettamassa tai sakottamassa, tarjoilemassa ruokaa ja juomaa, eväämässä pääsyä johonkin. Varautukaa siihenkin, että joku meistä voi soittaa jollekin meistä ja pyytää palvelusta, josta on valmis jopa maksamaan hyvän hinnan.
Tämän ketjun objekti on venäläisvastaisuus. Monista jutuista päätellen meissä ilmenee myös suomalaisvastaisuutta, siinä mielessä, että ei hyväksytä toisten mielipiteitä eikä anneta arvoa niille, jos ne ovat omien mielipiteidemme vastaisia. Suomessa on kuitenkin vielä mielipiteen vapaus, kun se vain pysyy laillisuuden rajoissa, eikä loukkaa toisen vapautta ilmaista mielipiteensä.
"Sananvapaus on oikeus ilmaista ja vastaanottaa tietoja ja mielipiteitä kenenkään sitä estämättä.
Sellaisia rangaistaviksi säädettyjä tekoja, joissa tekijä käyttää väärin sananvapauttaan, nimitetään sananvapausrikoksiksi.
Suomen lainsäädännössä ja Euroopan unionissa muun muassa yhteiskuntarauhaa vaarantavat, kansanryhmää vastaan kiihottavat viestit taikka toisen kunniaa loukkaavat lausumat eivät kuulu sananvapauden piiriin."- Suomi-neitone
Kuulehan ukko, kovinpa sinulla tuntuu olevan aikaa istua netin ääressä. Käyhän välillä haukkaamassa SUOMEN luonnon raikasta ilmaa, sitä ei enää kauan ole saatavilla kun nämä ryssäkät pilaavat ilman ja maan.
- lankkipurkki--->
Jätä vain rohkeasti yhteystietosi niin voin tulla kertomaan nämä asiat päin näköä.
Voihan taataa kun alkaa oikea luonto tosiaan pikkuhiljaa paljastua, mene ihmeessä koisimaan jo.
"Suomen lainsäädännössä ja Euroopan unionissa muun muassa yhteiskuntarauhaa vaarantavat, kansanryhmää vastaan kiihottavat viestit taikka toisen kunniaa loukkaavat lausumat eivät kuulu sananvapauden piiriin."
Joo, nytkö alat sitten jo vedota lakiin, että kukaan eis saisi kommentoida venäläisistä negatiiviseen sävyyn?
Senkun alat tehtailla rikosilmoituksiasi näistä kommenteista, ei kiinnosta paskaakaan.
Kaltaisiesi vanha kranttu ei muuta osaakkaan tehdä kuin työllistää muutenkin kiireistä poliisia, ja vain siksi että pappa kirjoittelee venakoista ja saakin negatiivista palautetta.
Joo laita tosiaan yhteystietosi, katotaan kuka tulee paikalle sanomaan asiansa suoraan vai jääkö joku naputtelemaan kodin turvalliseen ympäristöön tietokonetta, ja puhuu siellä "suunsa mauksi".
Oisit sinäkin alunperin kirjoittanut omalla nimelläsi ja kuvallasi tuon avauksen, miksi kuitenkaan et näin tehnyt ja nyt itket anoonyymeistä kommentoijista? - venaukko
Suomi-neitone kirjoitti:
Kuulehan ukko, kovinpa sinulla tuntuu olevan aikaa istua netin ääressä. Käyhän välillä haukkaamassa SUOMEN luonnon raikasta ilmaa, sitä ei enää kauan ole saatavilla kun nämä ryssäkät pilaavat ilman ja maan.
Kuulehan Suomi-neitone! Minulla on aikaa istua missä haluan. Olen vapautunut vakinaisesta, hiukan alle 50v palveluksesta ja päässyt hyvin ansaituille eläkepäiville. On nimittäin Varma-tulolähde. Nukkumaan voin käydä mihin aikaan tahansa ja aamulla nousta hyvin levänneenä mihin aikaan tahansa. Olisi sinullekin terveellistä nukkua, ettei tarvitse "kukkua" yöllä kolmen aikaan vahtimassa nettiä. Vai käytätkö yötyö-aikaasi tähän? Maksaako veronmaksajat viulut?
Luulen saaneeni SUOMEN luonnonraikasta ilmaa vähintään saman annoksen, kuin sinäkin, ellen suuremmankin. Hiihtimet ovat aina lähtövalmiina, kun vain malttaa tästä irrottautua ladulle. Aina ei malta, mutta vuorokaudessa on 24-vapaata tuntia käytettävänäni ja voin valita milloin haukkaan sitä mainostamaasi raitista ilmaa. - venaukko
lankkipurkki---> kirjoitti:
Jätä vain rohkeasti yhteystietosi niin voin tulla kertomaan nämä asiat päin näköä.
Voihan taataa kun alkaa oikea luonto tosiaan pikkuhiljaa paljastua, mene ihmeessä koisimaan jo.
"Suomen lainsäädännössä ja Euroopan unionissa muun muassa yhteiskuntarauhaa vaarantavat, kansanryhmää vastaan kiihottavat viestit taikka toisen kunniaa loukkaavat lausumat eivät kuulu sananvapauden piiriin."
Joo, nytkö alat sitten jo vedota lakiin, että kukaan eis saisi kommentoida venäläisistä negatiiviseen sävyyn?
Senkun alat tehtailla rikosilmoituksiasi näistä kommenteista, ei kiinnosta paskaakaan.
Kaltaisiesi vanha kranttu ei muuta osaakkaan tehdä kuin työllistää muutenkin kiireistä poliisia, ja vain siksi että pappa kirjoittelee venakoista ja saakin negatiivista palautetta.
Joo laita tosiaan yhteystietosi, katotaan kuka tulee paikalle sanomaan asiansa suoraan vai jääkö joku naputtelemaan kodin turvalliseen ympäristöön tietokonetta, ja puhuu siellä "suunsa mauksi".
Oisit sinäkin alunperin kirjoittanut omalla nimelläsi ja kuvallasi tuon avauksen, miksi kuitenkaan et näin tehnyt ja nyt itket anoonyymeistä kommentoijista?Minulla on samanlainen oikeus olla anonyyminä täällä, kuin muillakin. Tiedät hyvin itsekin.
Nukkumaan voin käydä mihin aikaan tahansa ja aamulla nousta hyvin levänneenä mihin aikaan tahansa. Muilta kohdin viittaan edelliseen " Suomi-neitoselle" antamaani vastakseen.
Käsität asiat tarkoituksella väärin. En ole vedonnut mihinkään lakiin, eikä minulla ole aikomustakaan tehdä ilmoituksia mihinkään. En katso asiaa sen arvoiseksi.
"Kaltaisiesi vanha kranttu ei muuta osaakkaan tehdä kuin työllistää muutenkin kiireistä poliisia, ja vain siksi että pappa kirjoittelee venakoista ja saakin negatiivista palautetta." Tämä on hatusta vedettyä, oman mielikuvituksesi tuotetta.
Missä omat nimesi ja kuvasi olivatkaan?
"trollitrolliiiii" tulla alempana voi etsiä parempia diagnooseja Ei nimittäin kohdistunut yksin minuun tällä palstalla.
Onnea ja menetystä jatkossa. - jepjep.
"...jossain kaupungilla tai laitoksessa."
Ai laitoksessa...
- trollitrolliiiii
http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)
Siinä diagnoosi venaukosta, ei voi paremmin pitää paikkansa. - veteraanin tytär 45v
Asiahan on näin,ryssä on ryssä,vaikka voissa paistais...siitä ei pääse yli eikä ympäri....moukkia ja ylimielisiä,ei hyötyä niistä ,kuhan saa rahat pois...ja muuten pysyvät kaupan käytävillä vähän kauempana miusta....sekä lopettaisivat nuo hätävilkkujen käytön ja U-käännökset....Rauha ,tuleva spa,on ryssien tyyssija,niinkuin Imatran kylpylä....
- venaukko
Tämä on harvinaisen selvä asia: "Asiahan on näin,ryssä on ryssä,vaikka voissa paistais", mutta miksi sitä pitää jatkuvasti toistaa näissä kommentessa, vaikka se on niin selvää "pässinlihaa" mielestänne. Ei itsestään selvyyksiä ole tarvetta toistella.
Sinua tuntematon voi tulla vahingossa liian lähelle, miten toimit? Olisiko kuitenkin varminta varoittaa heitä jollain tavalla. Varoituskolmio, varoitusvalo, teksti tai äänekäs illmoitus: PYSYKÄÄ KAUKANA MINUSTA VIHAAN RYSSIÄ!
Veteraanit, jos ketkä ovat sitä mieltä, että vihan lietsonta ja jatkuva kauna ENTISTÄ vihollista kohtaan on typeryyttä, eikä edistä millään tavalla mitään asiaa. Jokainen voi vapaasti valita omat mielipeensä, mutta niissä on hyvä muistaa sekin, että kaikki eivät voi, eikä tarvitsekaan olla samaa mieltä. Kaikilla mielipiteillä on oma arvonsa, kunhan huomioidaan myös vastakkaisten mielipiteiden omaavilla on täysin samat oikeudet, kuin itsellä. Oman mielipteen korostamiseen ja oikeaksi todistamiseen ei tarvita toisten mustamaalaamista eikä solvaamista. Kaikki ihmiset, kuten myös venäläiset ovat ihmisinä saman arvoisia.
Veteraanin ja sotainvalidin poika...... mutta ei tämä oikeuta minua ajattelemaan ja toimimaan tyhmästi.- noh noh
"Veteraanit, jos ketkä ovat sitä mieltä, että vihan lietsonta ja jatkuva kauna ENTISTÄ vihollista kohtaan on typeryyttä"
Älä viitsi laittaa sanoja muiden suuhun.
- trollhammarentroll
Jeah, älä ruoki trollia :D
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:DoNotFeedTroll.svg
Käläkäti käläkäti :D
Itseppä keskustelun aloitit, laita vaan nimes ja kuvas ekana :) - veteraanin tytär 45v
hassua että venauko haluaa keskustelua ,mutta haukuu sitten kaikki mielipiteet...onkohan siulla oma venakko ojassa...; ))) ruotsalainenki sano en rysse från ryssland...; ))mie pysynkin kaukana ryssistä....ja jos ne tulee mun elintilaan,alan puhista...se auttaa....juuh,miekin sotainvalidin tytär,ja ihan oma mielipide.....ryssä on ryssä
- venaukko
Väite, että haukkuisin kaikki mielipiteet ei pidä paikkaansa. Haukkuminen ei kuulu toimintatapoihini. Hundarna skäller men karavanen går. Ruotsia nääs.
Tuosta venakosta vielä. Ei ole ollut käyttöä eikä tarvettakaan venakolle, jos tarkoitat sillä "mitä tarkoitat." Venakko on feminiini iva-muoto venäläisestä naispuolisesta henkilöstä.
Edellä on pyydetty, jopa vaadittu kuvia ja nimiä. Kuvia on olemassa ja nimiäkin, kun osaa etsiä. Google on hyvä siinä. "Naama" on ollut kaikkien nähtävissä vuosikausia lähes päivittäin, nyt jo päättyneen työurani aikana. - Njet Njet
Kahtelehan ja ihmettele http://www.youtube.com/watch?v=tXn1dG-hxz0
- venaukko
Ei mitään uutta "länsirintamalta". Olen viime vuosina perehtynyt aiheeseen Talvisota ja Jatkosota 1939-1944 syvällisemminkin. On mieluista huomata, että se kiinnostaa muitakin. Toivottavasti myös nuorempia.
http://winterwar.karelia.ru/site/biblio/for/R/
Советско-финляндская, «зимняя», война продолжалась 105 дней.
Neuvostoliiton ja Suomen talvisota, 105 päivää.
Googlaa sanalla : ЗИМНЯЯ ВОЙНА Sieltä löytyy paljon talvisotaa käsittelevää aineistoa, eikä ole mitään propagandaa vaan asiatietoa. - tuulesta tempaavat
venaukko kirjoitti:
Ei mitään uutta "länsirintamalta". Olen viime vuosina perehtynyt aiheeseen Talvisota ja Jatkosota 1939-1944 syvällisemminkin. On mieluista huomata, että se kiinnostaa muitakin. Toivottavasti myös nuorempia.
http://winterwar.karelia.ru/site/biblio/for/R/
Советско-финляндская, «зимняя», война продолжалась 105 дней.
Neuvostoliiton ja Suomen talvisota, 105 päivää.
Googlaa sanalla : ЗИМНЯЯ ВОЙНА Sieltä löytyy paljon talvisotaa käsittelevää aineistoa, eikä ole mitään propagandaa vaan asiatietoa.venäläisten kertomana ei pidä uskoa. Ne satuilee sen minkä ehtivät. Eivät muka ampuneet Mainilan laukausta...heh
- venaukko
tuulesta tempaavat kirjoitti:
venäläisten kertomana ei pidä uskoa. Ne satuilee sen minkä ehtivät. Eivät muka ampuneet Mainilan laukausta...heh
Siltäkään osin ei historian kirjoitukseen ole laitettu pistettä. Tähän asti ovat meidän historian kirjoittajamme saaneet kirjoittaa meidän arkistoista saatavien asiakirjojen pohjalta historiaa. Venäjän arkistojen avautuessa on sieltä saatavana sodan toisen osapuolen kirjauksia tapahtumista.
Uutta tietoa tulee jatkuvasti. Historioitsijoiden tehtävänä on saada mahdollisimman objektiivinen kuva tapahtumista, molemmin puolin. Yhteistyöllä saadaan mahdollisimman kattava ja totuuden mukainen kuva asioista.
Mitä enemmän tietoa saadaan, sitä totuudenmukaisempi kuva meille tulee sota-ajan tapahtumista.
Historiaakaan ei pidä lukea yhdellä silmällä. Siinä on otettava huomioon myös meille negatiivisia asioita ja hyväksyttävä ne realiteetteina.
Suomestakin löytyy monia hyviä "satusetiä."
ps. Monille on "järkytys" sekin, että venäjältä on alkanut avautua näissäkin asioissa. Moni meille itsestään selvyys joutuu kyseenalaiseksi. - tuulesta tempaavat
venaukko kirjoitti:
Siltäkään osin ei historian kirjoitukseen ole laitettu pistettä. Tähän asti ovat meidän historian kirjoittajamme saaneet kirjoittaa meidän arkistoista saatavien asiakirjojen pohjalta historiaa. Venäjän arkistojen avautuessa on sieltä saatavana sodan toisen osapuolen kirjauksia tapahtumista.
Uutta tietoa tulee jatkuvasti. Historioitsijoiden tehtävänä on saada mahdollisimman objektiivinen kuva tapahtumista, molemmin puolin. Yhteistyöllä saadaan mahdollisimman kattava ja totuuden mukainen kuva asioista.
Mitä enemmän tietoa saadaan, sitä totuudenmukaisempi kuva meille tulee sota-ajan tapahtumista.
Historiaakaan ei pidä lukea yhdellä silmällä. Siinä on otettava huomioon myös meille negatiivisia asioita ja hyväksyttävä ne realiteetteina.
Suomestakin löytyy monia hyviä "satusetiä."
ps. Monille on "järkytys" sekin, että venäjältä on alkanut avautua näissäkin asioissa. Moni meille itsestään selvyys joutuu kyseenalaiseksi.Vaikka on hyvä saada tietää mitä venäläiset ovat kirjoitelleet historian kirjoihinsa, pitää muistaa kuinka kieroja ne ovat olleet kautta aikojen.
- trolltrolltrolltroll
Troll
- rolliröllirollirölli
Ja täällä venaukko on nimimerkillä vinski soldat, kunnon trolli xD...
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9727969
Nyt ainakin huomaa että tää "trolli" jauhaa ihan pelkkää skeidaa.. - 39-45nevövöget
Vaikea ymmärtää näitä, jotka valittaa venäläisten käytöstä kaupoissa, liikenteessä jne. Kyllä niille voi antaa palautetta ja tarvittaessa etuilla takaisin jonossa, pyytää väistymään, opettaa maan tapoja ihan puhumalla... Imatran likenteessä äänimerkin käyttö lienee joku tabu. Mistä lie peräisin.
Itseä vtuttaa historian takia rssät. Nykyinen junttimainen käytös ei helpota asiaa. Melkein yhtä paljon harmittaa suomalaisten alistuva käytös venäläisiä kohtaan.Ei siinä puhuminen auta ! Voi vetästä nokkaan ja jos vanja vetäsee takaisin, poliisit paikalle ja sanoo : "vanja kävi kimppuun ja piti puolustautua" viisumi lähtee vanjalta yhtä nopeesti, kuin kuppa töölöstä ja ainakin vuodeksi-pariksi ! Niin ja voi vielä pyytää vahingonkorvaukset.....
- venaukko
kuulajumissa kirjoitti:
Ei siinä puhuminen auta ! Voi vetästä nokkaan ja jos vanja vetäsee takaisin, poliisit paikalle ja sanoo : "vanja kävi kimppuun ja piti puolustautua" viisumi lähtee vanjalta yhtä nopeesti, kuin kuppa töölöstä ja ainakin vuodeksi-pariksi ! Niin ja voi vielä pyytää vahingonkorvaukset.....
"Stubb: Maahanmuuttokeskustelun ilmapiiri ahdistava
Stubb sanoi maahanmuuttajien työllistymistä käsittelevässä seminaarissa Helsingissä, että Suomen koko menestys ja talouskasvu perustuu avoimuudelle ja kansainvälisyydelle. Menestyminen edellyttää, että kansainvälisyyteen on kosketuspintaa myös kotimaassa."
Tässä se sana on, jota olen hakenut kuvaamaan tätäkin keskustelua. Stubb sen sanoi. Ahdistava.
Millainen on meidän "kosketuspintamme" kansaivälisyyteen, voidaan kysyä.
Ei mihua ahdista, mutta joitakin keskusteluun osallistuvia ahistaa. - dffdff
venaukko kirjoitti:
"Stubb: Maahanmuuttokeskustelun ilmapiiri ahdistava
Stubb sanoi maahanmuuttajien työllistymistä käsittelevässä seminaarissa Helsingissä, että Suomen koko menestys ja talouskasvu perustuu avoimuudelle ja kansainvälisyydelle. Menestyminen edellyttää, että kansainvälisyyteen on kosketuspintaa myös kotimaassa."
Tässä se sana on, jota olen hakenut kuvaamaan tätäkin keskustelua. Stubb sen sanoi. Ahdistava.
Millainen on meidän "kosketuspintamme" kansaivälisyyteen, voidaan kysyä.
Ei mihua ahdista, mutta joitakin keskusteluun osallistuvia ahistaa.Kansainvälisyys ja venäläiset eivät ole sama asia. Venäläiset ei liity mitenkään kansainvälisyyteen, vaan paskaan. Kaikki mitä ne tekee tai tuo meille, on pahaa ja maksaa meille paljon. Säästäisimme pitkän pennin, kun raja suljettaisiin lopullisesti ja pitävästi.
- venaukko
dffdff kirjoitti:
Kansainvälisyys ja venäläiset eivät ole sama asia. Venäläiset ei liity mitenkään kansainvälisyyteen, vaan paskaan. Kaikki mitä ne tekee tai tuo meille, on pahaa ja maksaa meille paljon. Säästäisimme pitkän pennin, kun raja suljettaisiin lopullisesti ja pitävästi.
Jos olet sitä mieltä ettei kansainvälisyys ja venäläisyys meille ole sama asia, niin olen toista mieltä. Ei venäläisyyttä voida pitää meillä kotimaisuutena. Haluaisitko niin olevan?
- dwCD
venaukko kirjoitti:
Jos olet sitä mieltä ettei kansainvälisyys ja venäläisyys meille ole sama asia, niin olen toista mieltä. Ei venäläisyyttä voida pitää meillä kotimaisuutena. Haluaisitko niin olevan?
Kansainvälisyys tarkoittaa erimaalaisten ihmisten kanssakäymistä eri tarkoituksissa. Eihän muurahaisten ja ihmisten kanssakäymisestäkään käytetä sanaa kansainvälisyys.
- riPaskaonpaska
Oi niitä ihania aikoja, jolloin voitiin rangaista maanpetoksellisista puheista...mitä ankarammalla kädellä..
Ja joo on aika trolli xD..- venaukko
Sota-aikojako kaipaat?
Maanpetos on erityisesti sotiin tai muutoin levottomiin aikoihin liittyvä rikos, joka kohdistuu valtion turvallisuuteen tai muihin etuihin
Rikoslaki määrittelee maanpetoksen:
Suomen kansalainen, joka Suomea koskevan sodan, aseellisen selkkauksen tai miehityksen aikana tai sellaisen välittömästi uhatessa
1. liittyy vihollisen asevoimiin,
2. osallistuu sotatoimiin tai muihin sotilaallisiin toimiin Suomea vastaan,
3. palvelee sellaisissa vihollisen sotilas- tai siviilitehtävissä, jotka välittömästi edistävät sotatoimia Suomea vastaan, taikka
4. ryhtyy yhteistoimintaan vihollisen kanssa tai muulla vastaavalla tavalla vihollisen eduksi vahingoittaa Suomea,
on tuomittava maanpetoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Törkeä maanpetos on maanpetoksen törkeä tekomuoto, josta tuomitaan vankeutta vähintään neljä vuotta ja enintään elinkautinen vankeusrangaistus. Maanpetoksen tekee törkeäksi se, että siinä
1. aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi taikka
2. muutoin aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa ja rikos on kokonaisuutena arvostellen törkeä.
Yritys on rangaistava.
Miksi muuten Kaakkois-Suomen kaupunkien johtajat matkustelevat paljon Venäjälle? Syytätkö heitäkin maanpetosen valmistelusta?
Älkää nyt vain sanoko, että vetoan lakiin, kun en muuten pysty vastaamaan. - Niinpä Niin
venaukko kirjoitti:
Sota-aikojako kaipaat?
Maanpetos on erityisesti sotiin tai muutoin levottomiin aikoihin liittyvä rikos, joka kohdistuu valtion turvallisuuteen tai muihin etuihin
Rikoslaki määrittelee maanpetoksen:
Suomen kansalainen, joka Suomea koskevan sodan, aseellisen selkkauksen tai miehityksen aikana tai sellaisen välittömästi uhatessa
1. liittyy vihollisen asevoimiin,
2. osallistuu sotatoimiin tai muihin sotilaallisiin toimiin Suomea vastaan,
3. palvelee sellaisissa vihollisen sotilas- tai siviilitehtävissä, jotka välittömästi edistävät sotatoimia Suomea vastaan, taikka
4. ryhtyy yhteistoimintaan vihollisen kanssa tai muulla vastaavalla tavalla vihollisen eduksi vahingoittaa Suomea,
on tuomittava maanpetoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.
Törkeä maanpetos on maanpetoksen törkeä tekomuoto, josta tuomitaan vankeutta vähintään neljä vuotta ja enintään elinkautinen vankeusrangaistus. Maanpetoksen tekee törkeäksi se, että siinä
1. aiheutetaan vaara valtakunnan tai sen osan joutumisesta vieraan vallan alaiseksi taikka
2. muutoin aiheutetaan Suomelle erityisen suurta vahinkoa ja rikos on kokonaisuutena arvostellen törkeä.
Yritys on rangaistava.
Miksi muuten Kaakkois-Suomen kaupunkien johtajat matkustelevat paljon Venäjälle? Syytätkö heitäkin maanpetosen valmistelusta?
Älkää nyt vain sanoko, että vetoan lakiin, kun en muuten pysty vastaamaan.Asiahan on niin ettei esim. naapurissamme asuvista venäläisistä ole mitään häiriötä ja kaiken lisäksi tuovat tänne repputolkulla rahaa. Liikennekultturikin on joka maassa erilainen, Imatrallakin vallan erikoinen (tää on miun kaista, en väistä). Tämä keskusteluhan vie huomion kivasti pois kaikista yhteiskunnan eläteistä ja sosiaalitukien hyväksikäyttäjistä.
- hmmmmm.
Niinpä Niin kirjoitti:
Asiahan on niin ettei esim. naapurissamme asuvista venäläisistä ole mitään häiriötä ja kaiken lisäksi tuovat tänne repputolkulla rahaa. Liikennekultturikin on joka maassa erilainen, Imatrallakin vallan erikoinen (tää on miun kaista, en väistä). Tämä keskusteluhan vie huomion kivasti pois kaikista yhteiskunnan eläteistä ja sosiaalitukien hyväksikäyttäjistä.
Kyllä noittenkin pitäisi omaksua melko nopeasti Suomessa oleva ajokulttuuri eikä vängätä omia tapojaan. Vai eikö niillä riitä kyky oppia uusia asioita?
- Moon Glow
Miksi en pidä venäläisistä:
1. Venäläisillä mielenterveys ongelmia / huono itsetunto(?)
Erään kerran tutustuin ensi näkemältä hyvään ja kunnolliseen venäläistyttöön. Myöhemmin kuitenkin selvisi, että hänellä ei tainnut olla kaikki varpuset pesässä. Hän takertui minuun, ei antanut olla hetkeäkään rauhassa / yksin / muiden ihmisten seurassa ja henkisen manipuloinnin avulla painosti minut viettämään joka ikisen sekunnin hänen kanssaan (en siis uskaltanut vastustella). Vain kotona vapaa-ajalla sain häneltä rauhaa. Onneksi myöhemmin pääsin hänestä eroon, kun hän löysi uuden ystävän piinattavaksi.
2. Venäläiset aiheuttavat kännykkäongelmia.
Saunalahti on korvautunut venäläisellä Beelinellä voimakkaamman signaalin takia juuri ennen puhelua. Toisin sanoen rahat menivät venäläisten taskuihin, eikä puhelu edes yhdistynyt oikein. Kiitos tyhjästä. En saa tätä selitettyä oikein, mutta ymmärtänette ongelmani?
3. Venäläiset eivät osaa ajaa.
Joskus ovat kääntymässä, vaikka sivuilla ei ole muuta kuin metsää ja lumipenkkaa. Anteeksi, mutta mihin ajattelit kääntyä? Usein ajavat järjetöntä alinopeutta; hyvä, jos auto kulkee 10 km / h. Parkkeeraaminen vaikuttaa myös tuottavan hankaluuksia. Auto harvoin menee pieneen tilaan poikittain. Ja ei, yleensä autoja ei myöskään jätetä poikittain keskelle risteysaluetta, eikö kukaan kertonut?
4. Venäläiset varastavat kaiken, minkä mukaansa saavat.
Köyhien ruokakassit käydään hakemassa hienoilla, kalliilla autoilla. Myös kaupan kassalla toisten ostokset lähtevät helposti mukaan.
5. Venäläiset eivät osaa käyttäytyä julkisilla paikoilla.
Suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu tulla iholle / kävellä päin / töniä / ohittaa jonossa / puskea kärreillä päin kanssaihmisiä. Venäläiseen kulttuuriin ilmeisesti kuuluu.
6. Epäreilu tonttikauppa.
Venäläiset saavat ostaa vaikka kaikki Suomen maa-alueet etelästä Lappiin, jos raha riittää, mutta Luoja auta sitä, joka kuvittelee voivansa ostaa maata Venäjän puolelta yhtä helposti. Eli säännöt eivät todellakaan ole samat kaikille.
Miksi pidän venäläisistä:
1. Tuttavapiirissäni on muutama venäläinen tyttö (joilla on kyllä kaikki inkkarit kanootissa) ja he ovat todella mukavia ja kilttejä.
2. Venäläiset pysähtyvät suojatien eteen. Suomalaiset ajavat surutta pyöräilijöiden / jalankulkijoiden yli.
3. Venäläiset herrasmiehet avaavat oven naiselle; saisin minä sen uksen itsekin auki, mutta ele lämmittää mieltä. - venaukko
1. Suomalaisillako ei ole mielenterveysongelmia? Voin sanoa kokemuksesta että kyllä on.
Totesit "Venäläiset herrasmiehet avaavat oven naiselle; saisin minä sen uksen itsekin auki, mutta ele lämmittää mieltä." On valitettavaa, että tyttöystäsi ei ollutkaan sellainen kuin toivoit hänen olevan. Yleensä samaa sukupuolta olevat ovat parit ovat suhteessaan "takertuvampaa" sorttia. Toivottavsti uusi tuttavuutesi antaa sinulle enemmän vapauksia suhteessanne.
2. Kännykkäongelmat ovat käyttäjän ratkaistavissa kännykän omilla asetuksilla, venäläisistä riippumatta.
3. Venäläiset joutuvat usein vaihtamaan ajosuuntaansa, johtuen meidän puutteellisesta opastuksesta. Meiltä puuttuvat venäjänkieliset opasteet liikenteessä. Meitäkin helpottaa liikkuminen vieraalla paikkakunnalla, jos opasteet ovat omalla kielellä. Meneppä kokeilemaan ajoa esim. Pietarin kaupungin keskustassa.
4. Suurentelua. Eivät varasta kaikkea. Suomalainen jättää autonsa kohtuullisen kävelymatkan päähän, koska tietää muiden tarkkailevan hänen elintapojaan ja kulkuneuvojaan. Venäläiset ajavat käytännön syistä mahdollisimman lähelle, koska eivät tiedä paikallista käytäntöä eikä heillä ole tapana hävetä sitä, että omistavat kalliin auton.
5. Kokemuksesta voin sanoa, että kaikki nuo mainitsemasi käyttäytymismuodot kuuluvat myös meidän, suomalaisten tapoihin.
6. Suomalaiset saavat myydä omaa maataan ja millä hinnalla tahansa, kenelle tahansa. Tämä on yksi vapaan markkinatalouden kriteereistä.
Kaikki suomalaiset eivät edes halua ostaa maata venäjältä, vaikka sitä olisi siellä vapaasti kaupan. Reilua, vai kuinka?
Minun ei tarvitse yksilöidä mitään asiaa, miksi pidän venäläisistä. Se on geeneissä, kuten joku jo edellä on todennutkin. Mihinkäs seepra raidoistaan pääsee.- OtaSeLankkiJa..->
Internet addiktio, ehkäpä siinä syy trollaukseesi.
Varsinkin wikipedian kohta:
"Erityisen alttiita riippuvuudelle ovat teini-ikäiset ja yli 50-vuotiaat miehet ja naiset, joiden lapset ovat lähteneet kotoa. Nettiriippuvuus voi olla yhtä vaikea kuin seksi- tai peliriippuvuus."
Lähde: Wikipedia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nettiriippuvuus
Kirjoitteluripulisi sijasta olisit jo lankannut aikamoisen määrän "ystäviesi" kenkiä kylpylän parkkipaikalla xD... - venaukko
OtaSeLankkiJa..-> kirjoitti:
Internet addiktio, ehkäpä siinä syy trollaukseesi.
Varsinkin wikipedian kohta:
"Erityisen alttiita riippuvuudelle ovat teini-ikäiset ja yli 50-vuotiaat miehet ja naiset, joiden lapset ovat lähteneet kotoa. Nettiriippuvuus voi olla yhtä vaikea kuin seksi- tai peliriippuvuus."
Lähde: Wikipedia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nettiriippuvuus
Kirjoitteluripulisi sijasta olisit jo lankannut aikamoisen määrän "ystäviesi" kenkiä kylpylän parkkipaikalla xD...Poika keksinyt kaksi uutta "sivityssanaa" ja niitä pitää nyt toistaa yhtenään.
- xhdhd
No tottahan sinä venäläisitä tykkäät, kun olet itsekin venäläinen mielipidemarkkinoija Tehtaankadun kellarihuoneessa. Meidän mielipiteitä et pysty muuttamaan, joten valloitussuunnitelmiin kanattaa ottaa aikalisä siellä FSB:n tilannehuoneessa!
- trolliukkoVSvenaKKO
venaukko kirjoitti:
Poika keksinyt kaksi uutta "sivityssanaa" ja niitä pitää nyt toistaa yhtenään.
Troll troll troll troll
- veteraanin tytär 45v
venakko joo ojassa,tack ,men mitt modermål är svenska,nääs...så det är helt okej,jag diskuterar gärna om ryssar på mitt eget modermål....ryssarna ska stekas i voimariini ,o därmed basta
- venaukko
Ketään eikä mitään "paahdeta" eikä paisteta voimariinissa, koska sen valmistus on lopetettu. Voimariini, meinaan.
Ledsen för min lantlighet, men jag förstår inte. Modersmål är svenska, och du pratar om ryssarna i sitt modersmål.
Veteraanin poika
- yks vaan
Matkailijat ok, maanostajat pois. Matkailu ja maanvalloitus aivan eri asiat. Ei hjuva.
- lateksi laitinen
Juuri näin se on. Yksi hyvä asia ryssien kesämökkien ostamisessa kyllä löytyy, nimittäin se kun he ostavat kolme tonttia kerrallaan ja rakentavat keskimmäiselle. Näin meidän onnekkaiden suomalaisten jotka olemme jo mökkimme hankkineet ei tarvitse pelätä saavamme aivan viereen ryssää eikä toista suomalaistakaan. Jonkinlainen rauha toivottavasti säilyy kun ei ihan vieressä mekkaloida. Toivon mukaan myytävät tontit loppuvat mahdollisimman nopeasti, muuten kohta ei pääse rantautumaan veneellä kuin venäjän puolelle.
- venaukko
lateksi laitinen kirjoitti:
Juuri näin se on. Yksi hyvä asia ryssien kesämökkien ostamisessa kyllä löytyy, nimittäin se kun he ostavat kolme tonttia kerrallaan ja rakentavat keskimmäiselle. Näin meidän onnekkaiden suomalaisten jotka olemme jo mökkimme hankkineet ei tarvitse pelätä saavamme aivan viereen ryssää eikä toista suomalaistakaan. Jonkinlainen rauha toivottavasti säilyy kun ei ihan vieressä mekkaloida. Toivon mukaan myytävät tontit loppuvat mahdollisimman nopeasti, muuten kohta ei pääse rantautumaan veneellä kuin venäjän puolelle.
Siksi venäläinen ostaakin aina suuret tontit, koska haluaa omaa rauhaa. Tuleva viisumivapaus helpottaa rantautumista.
- dhfsafkjab
venaukko kirjoitti:
Siksi venäläinen ostaakin aina suuret tontit, koska haluaa omaa rauhaa. Tuleva viisumivapaus helpottaa rantautumista.
Jaa. Brysselissä EU-virkamiehet taas kiinnittivät huomiota Suomen hölmöilyyn myydessään maata EU:n ulkopuolisille. He kiinnittivät huomiota siihen että venäläiset ostavat maata pitkin raja-aluettaan ja kahmivat lähinnä joukkomajoitukseen sopivaa rakennuskantaa, tai lähekkäin useita rakennuksia. Myöskin venäläiset ostavat esim linkkimastojen ympäriltä maita ja muista strategisista kohdista esim armeijan alueiden lähistöiltä ja ylläpitävät siellä hämäriä, tiukasti vartioituja hallejaan.
He pitivät sitä turvallisuusuhkana koko Euroopalle ja eritoten Suomelle. He näkevät venäläisten valmitelevat valloitusta ja vakoilevan/häiritsevän tietoliikennettä antenien lähistöillä sijaitsevissa "kodeissaan".
Koska suomalaiset ovat ryssän perseen nuolijoita ja eivät tajua mistään mitään, niin täytyy toivoa, että EU suojelee meitä ja pistää ryssän perseennuolennalle kapuloita rattaisiin ja lopettaa koko suomalaisten hölmöilyn venäläisten kanssa!!!
Jos ei, niin tuhoudumme täysin omaan hölmöilyymme ja ryssät ottavat meistä yli mennen tullen. Tuollainen venaukon kaltainen tyypillinen naivi ja tyhmä suomalainen huomaa tilanteen vasta sitten kun venäläiset omistaa kaiken ja määräilee ja simputtaa meitä omassa maassamme mielensä mukaan.
Tässä on hupaisaa se että minä en siinä vaiheessa ole sitä rappiota katsomassa, koska voin mennä töihin länteen, mutta venaukko ei pääse tästä ryssän pilaamasta sontaläjästä mihinkään. Saat nauttia mielinmäärin niistä tilaamistasi venäläisistä koko loppuikäsi. Minä tätä kaikkea sontaa ja hölmöilyä vastustavana voin häipyä länteen kevein mielin... MINÄHÄN SANOIN, MITÄ TÄSTÄ SEURAA. Muista tämä, kun kaikki kaatuu päällesi seuraavana kymmenenä vuonna ja muistelet aikaa ennen "kivoja" venäläisiä! - Voi hitto!
venaukko kirjoitti:
Tuleva viisumivapaus helpottaa entisestään kaiken paskan rantautumista Suomeen!!!
http://www.esaimaa.fi/Online/2011/03/18/Tuberkuloosista on löydetty riskikantaa Etelä-Karjalassa/2011110829460/4 - Lokarit lännessä
dhfsafkjab kirjoitti:
Jaa. Brysselissä EU-virkamiehet taas kiinnittivät huomiota Suomen hölmöilyyn myydessään maata EU:n ulkopuolisille. He kiinnittivät huomiota siihen että venäläiset ostavat maata pitkin raja-aluettaan ja kahmivat lähinnä joukkomajoitukseen sopivaa rakennuskantaa, tai lähekkäin useita rakennuksia. Myöskin venäläiset ostavat esim linkkimastojen ympäriltä maita ja muista strategisista kohdista esim armeijan alueiden lähistöiltä ja ylläpitävät siellä hämäriä, tiukasti vartioituja hallejaan.
He pitivät sitä turvallisuusuhkana koko Euroopalle ja eritoten Suomelle. He näkevät venäläisten valmitelevat valloitusta ja vakoilevan/häiritsevän tietoliikennettä antenien lähistöillä sijaitsevissa "kodeissaan".
Koska suomalaiset ovat ryssän perseen nuolijoita ja eivät tajua mistään mitään, niin täytyy toivoa, että EU suojelee meitä ja pistää ryssän perseennuolennalle kapuloita rattaisiin ja lopettaa koko suomalaisten hölmöilyn venäläisten kanssa!!!
Jos ei, niin tuhoudumme täysin omaan hölmöilyymme ja ryssät ottavat meistä yli mennen tullen. Tuollainen venaukon kaltainen tyypillinen naivi ja tyhmä suomalainen huomaa tilanteen vasta sitten kun venäläiset omistaa kaiken ja määräilee ja simputtaa meitä omassa maassamme mielensä mukaan.
Tässä on hupaisaa se että minä en siinä vaiheessa ole sitä rappiota katsomassa, koska voin mennä töihin länteen, mutta venaukko ei pääse tästä ryssän pilaamasta sontaläjästä mihinkään. Saat nauttia mielinmäärin niistä tilaamistasi venäläisistä koko loppuikäsi. Minä tätä kaikkea sontaa ja hölmöilyä vastustavana voin häipyä länteen kevein mielin... MINÄHÄN SANOIN, MITÄ TÄSTÄ SEURAA. Muista tämä, kun kaikki kaatuu päällesi seuraavana kymmenenä vuonna ja muistelet aikaa ennen "kivoja" venäläisiä!
- Finskii
Ei se viisumivapaus toteudu koskaan.
- venaukko
Oletko ennustaja vai onko viisumivapaus ainoastaan sinun päätettävissäsi?
- Voi hitto!!!
Rukoile, että se viisumivapaus ei koskaan tule. Sen jälkeen on maanpäällinen helvetti auki!
- venaukko
Myytävänä itse tulostamalla koottava kirjauutuus:
Mistä kumpuaa imatralaisten venäläisvastaisuus?
Kirja on mielipidesivuilta itse tulostamalla koottava teos, joka kertoo imatralaisten ajatuksia ja kannanottoja venäläisvastaisuuteen.
Hinta 10 €
Maksun voi lahjoittaa sopivaksi katsomaansa katastrofirahastoon. - otaSeLankkiJa--->
venaukko kirjoitti:
Myytävänä itse tulostamalla koottava kirjauutuus:
Mistä kumpuaa imatralaisten venäläisvastaisuus?
Kirja on mielipidesivuilta itse tulostamalla koottava teos, joka kertoo imatralaisten ajatuksia ja kannanottoja venäläisvastaisuuteen.
Hinta 10 €
Maksun voi lahjoittaa sopivaksi katsomaansa katastrofirahastoon.Suksi lankkipurkkeinesi hittoon täältä vanhus, ja mene vaikka päivätansseihin.
Ketään kiinnosta, mene nuolemaan niitä kavareisesi saappaita rajan taa vitun kommunisti.
Kumma ettei holhoojat pidä parempaa kuria kun holhokit ravaa netissä kirjoittelemassa tuommoista paskaa.
Ei uskoisi sillä jos tuon durakin sukulaisissa on sodankäyneitä miehiä, mahtaisi heitä hävettää moinen venäläisten ylistäminen.
Nämä kun julkaisisi niin saisi SUOMALAISILLE sotaveteraaneille rahaa.
Ja saattais saaha ketjun avaaja osakseen vanhaa kunnon korpilakia.. - HaistVittuvenaukko
otaSeLankkiJa---> kirjoitti:
Suksi lankkipurkkeinesi hittoon täältä vanhus, ja mene vaikka päivätansseihin.
Ketään kiinnosta, mene nuolemaan niitä kavareisesi saappaita rajan taa vitun kommunisti.
Kumma ettei holhoojat pidä parempaa kuria kun holhokit ravaa netissä kirjoittelemassa tuommoista paskaa.
Ei uskoisi sillä jos tuon durakin sukulaisissa on sodankäyneitä miehiä, mahtaisi heitä hävettää moinen venäläisten ylistäminen.
Nämä kun julkaisisi niin saisi SUOMALAISILLE sotaveteraaneille rahaa.
Ja saattais saaha ketjun avaaja osakseen vanhaa kunnon korpilakia..Ja sitäpaitsi nauraa vielä katastrofien uhrien kustannuksella omille kirjoituksilleen, on tosi kypsä ihminen, tuo venaukko.
6 vuotias lapsikin menee hiljaiseksi moisista katastrofiuutisista, mutta mitä tekee 60 vuotias nettähairikkö?- nauraa omien paksajuttujensa ohella vielä onnettomuuden uhreille.
Joo, otaha ja mene hyvän sään aikana kirjoittelemaan jonnekkin muualla, pappa. - f-y venaukko
HaistVittuvenaukko kirjoitti:
Ja sitäpaitsi nauraa vielä katastrofien uhrien kustannuksella omille kirjoituksilleen, on tosi kypsä ihminen, tuo venaukko.
6 vuotias lapsikin menee hiljaiseksi moisista katastrofiuutisista, mutta mitä tekee 60 vuotias nettähairikkö?- nauraa omien paksajuttujensa ohella vielä onnettomuuden uhreille.
Joo, otaha ja mene hyvän sään aikana kirjoittelemaan jonnekkin muualla, pappa.Ja kirjoitus virheitä tuli koska tuo venaukko vitutti, ennenkun kerkeät niitäKIN kommentoida, mulkku.
- venaukko
HaistVittuvenaukko kirjoitti:
Ja sitäpaitsi nauraa vielä katastrofien uhrien kustannuksella omille kirjoituksilleen, on tosi kypsä ihminen, tuo venaukko.
Joo, otaha ja mene hyvän sään aikana kirjoittelemaan jonnekkin muualla, pappa.Mihinkäs se dosetti jäi, missä ne pillerit oli?
- purkki kiinni
venaukko kirjoitti:
Mihinkäs se dosetti jäi, missä ne pillerit oli?
Venaukolla on näköjään itsellä vaikeuksia, vissiin menee ilta ja aamulääkkeet ja PAHASTI sekaisin, kirjoitusten perusteella..
Kunnon punikki, ei voi muuta sanoa, ja kirjoitukset on jotain 12 v tasoa.
Noh, annetaan vanhukselle se ilo että kirjottelee tänne, parempi sekin kuin että heiluisi sukuluistensa hylkäämänä kadulla, foliohattu päässä ja maailmanloppu - kyltti kädessä.Tai joku muu kädessä...Näitä on nykyään liiankin kanssa kadulla.
Harmi ettei ne katso tosiaan holhottavien perään nykyään.
Venäjältä opittu terveydenhuoltomalli, kaikki hoidokit pihalle,avohoitoon tai nettiin kirjoittelemaan miten paska isänmaa meillä on.
Kuulostaa katkeroituneelta eläkkeen saajan tilitykseltä.Tai sitten valtio on muuten kohdellut kaltoin venaukkoa, ja siksi täällä avautuu.
Luulisi riittävän, että "oletetut" sodassa olleet sukulaisesi pitivät maan suomalaisilla että saat ylipäätään eläkettä.
Veteraaneja nämä kirjoitukset tuskin naurattaisivat kuten sinua, joka vedät omiin höpinöihisi vielä japanin katastrofit ynnä muut.
Häpeäisit.
Muutoin en ymmärrä Suomi arvostelua, kevään lätkäpelit on eriasia.Ja silloinkin ne arvostelijat istuu mamu kodeissaan tai baarin loosissa huutamassa rivouksia suomen joukkueelle.
Mutta että yksi papparainen saa näin pitkän trollauksen aikaan on sinänsä kunnioitettava suoritus.
Toivon silti sinulle pitkää ikää sekä terveyttä, ja että löytäisit elämäsi viimeiseltä saralta jotain positiivistakin.Ei täällä maailmassa ole niin paha olla.
Vanhemmille ihmisille on myös aktiviteettia nykyisin,kerhoja ja tansseja. - venaukko
purkki kiinni kirjoitti:
Venaukolla on näköjään itsellä vaikeuksia, vissiin menee ilta ja aamulääkkeet ja PAHASTI sekaisin, kirjoitusten perusteella..
Kunnon punikki, ei voi muuta sanoa, ja kirjoitukset on jotain 12 v tasoa.
Noh, annetaan vanhukselle se ilo että kirjottelee tänne, parempi sekin kuin että heiluisi sukuluistensa hylkäämänä kadulla, foliohattu päässä ja maailmanloppu - kyltti kädessä.Tai joku muu kädessä...Näitä on nykyään liiankin kanssa kadulla.
Harmi ettei ne katso tosiaan holhottavien perään nykyään.
Venäjältä opittu terveydenhuoltomalli, kaikki hoidokit pihalle,avohoitoon tai nettiin kirjoittelemaan miten paska isänmaa meillä on.
Kuulostaa katkeroituneelta eläkkeen saajan tilitykseltä.Tai sitten valtio on muuten kohdellut kaltoin venaukkoa, ja siksi täällä avautuu.
Luulisi riittävän, että "oletetut" sodassa olleet sukulaisesi pitivät maan suomalaisilla että saat ylipäätään eläkettä.
Veteraaneja nämä kirjoitukset tuskin naurattaisivat kuten sinua, joka vedät omiin höpinöihisi vielä japanin katastrofit ynnä muut.
Häpeäisit.
Muutoin en ymmärrä Suomi arvostelua, kevään lätkäpelit on eriasia.Ja silloinkin ne arvostelijat istuu mamu kodeissaan tai baarin loosissa huutamassa rivouksia suomen joukkueelle.
Mutta että yksi papparainen saa näin pitkän trollauksen aikaan on sinänsä kunnioitettava suoritus.
Toivon silti sinulle pitkää ikää sekä terveyttä, ja että löytäisit elämäsi viimeiseltä saralta jotain positiivistakin.Ei täällä maailmassa ole niin paha olla.
Vanhemmille ihmisille on myös aktiviteettia nykyisin,kerhoja ja tansseja.Nimimerkille "purkki kiinni":
Kiitos positiivisesta palautteestasi. Edellä on minut diagnosoitu 6 vuotiaan tasolla olevaksi, mutta nyt sinä annat jo toivoa edistymisestä 12 vuotiaan tasolle. Kiitos siitä.
Tätä menoa olen muutaman kuukauden kuluttua jo henkisesti edennyt ikäni edellyttämälle tasolle. Kehitys kehittyy.
Lääkkeiden käytöstä olen jo aiemmin antanut selvityksen, mutta tehdään se vielä tässäkin selväksi. Ainoa käyttämäni lääke on Disperin, eivätkä lääkärit ole muuta katsoneet aiheelliseksi tarjota. Näillä mennään.
On hyvä, että annat minulle mahdollisuuden kirjoitella tänne. Tämä onkin tällä haavaa ainoa kanava, johon voin purkautua "katkeroituneena eläkkeensaajana." Valtio on ollut toistaiseksi tyytyväinen minulta verojen muodossa saamaansa palautteeseen. Näillä näkymin hyvä suhde jatkuu toistaiseksi voimassaolevana suhteena.
Sodassa olleita sukulaisiani en halua sotkea tähän asiaan. Heistä jotkut ovat tehneet enemmän isänmaansa eteen, kuin yksikään tähän keskusteluun osallistuneista tulee koskaan tekemään. Ovat useat heistä olleet mukana ratkaisemassa Suomen pysymistä itsenäisenä valtiona.
Japanin katastrofista en ole maininnut sanallakaan. Esitä sellainen kohta, missä on mainittu Japani?
Nauramisen olet itse ottanut esille en minä. Meillä on erilainen käsitys huumorista ja siitä, missä yhteydessä huumorista voidaan edes puhua.
Häpeän kun siihen on aihetta. nyt en tässä yhteydessä näe mitään aihetta häpeämiseen.
Arviosi eivät kaikki ole kovin osuvia minun henkilökohtaisista ominaisuuksistani. Se huvittaa, kuinka paljon voi mennä vikaan arviot, kun ei tunne ihmistä eikä hänen taustaansa, puhumattakaan hänen elämäntavoistaan. Toisaalta se helpottaa omaa asemaani näissä keskusteluissa. Kun ja jos tulemme kadulla vastaan ei ole pelkoa, että tunnistat.
Kerhoista ja tansseista olen elämäni aikana saanut kyllikseni ja nyt voin keskittyä muihin henkisesti korkeampitasoisiin harrastuksiin, kuten tähänkin keskusteluun.
Kaikkea hyvää sinullekin ja myös muille osallistujille.
- rusrus
Syy miksi EN PIDÄ venäläisistä:
- varastavat kaiken mitä käsiinsä saavat
- tilaavat ravintolassa 10 eri ruokalajia, jättävät yli puolet syömättä ja jättävät pöydän kaameaan kuntoon
- ohittelevat kassajonoissa, tönivät ja tuuppivat
- sotkevat yleiset vessat järkyttävään kuntoon
- ajavat liikenteessä omilla säännöillään
- ylimielinen asenne, eivät tervehdi saati kiitä
- eivät viitsi opetella suomen kieltä, englannin kielestä puhumattakaan
- eivät kunnioita meidän maatamme saati asukkaita
Syy miksi PIDÄN venäläisistä:
- eipä ole yhtään syytä miksi heistä pitäisin
Venäläiset aina ihmettelevät miksi suomalaiset eivät pidä heistä. Suurin syy siihen on se että he eivät kunnioita meidän maatamme ja tapoja täällä. Kun tulet vieraaseen maahan käyttäydyt maan tavoilla. Venäläiset ovat itse aiheuttaneet suomalaisten inhon ja vihan heitä kohtaan. Itse en kunnioita venäläisiä pätkääkään. En enää väistä heitä kassajonoissa tai kaduilla vaan kävelen suoraan päin. Venäläiset ovat valloittaneet Suomen. Siitä saa kiittää niitä tolloja jotka myyvät maansa ja talonsa venäläisille. Olisi kiva joskus kävellä kadulla kuulematta sitä saatanan venäjän pulputusta! - Plus tämä (ärsyttää)
Venäläiset häiriköivät elokuvissa. Hirveä pölötys alkutekstien aikana ja vielä silloinkin, kun elokuva on kunnolla alkamassa. Kerran, kun ei viesti meinannut hyssyttelemällä mennä perille, joku suomalainen teatterin etuosasta huusi: "SHUT UP!" Veti hiljaiseksi sekä venäläiset että vähän kaikki muutkin. :D
Vanjoilla ei tosiaankaan ole hyvistä käytöstavoista mitään käsitystä. mm. Egyptissä käydessäni oli kyllä melkoista touhua seurata, kun Vanjat pääsivät seisovaan pöytään...tietenkin etuillaan ja sen jälkeen..... oli kun eivät olisi koskaan ruokaa nähneetkään, ruokaa otetaan autokuormallinen ja yli puolet jää syömättä, sitten laukkuun tungetaan hedelmät, marmelaadit, sämpylät ym... Ja muutenkin ruokailutavat ovat aikamoiset, hienot dievuskatkin survoo sapuskaa pelkällä haarukalla naamaan, veitsiä ei käytetä, sitten ollaan kyllä olevinaan niin hienoja että !! Hienoa olla Suomalainen.
- kiitosjanäkemiin!"!
Paras oli kun kylpylän seisovassa pöydässä nämä "hienot tavat" omaavat ihmiset laitto eka lautaselle alkupalalinjasta lohipateeta, sitten salaattia, savukalaa, kastikkeita ym mitä oli tarjolla.
Sitten mentiinkin pääruokalinjastoon ja siihen samaan lautaseen nakkikeittoa, sienikastiketta (joka oli toisen ruokalajin kastike kalalle).
Ja sinappia ja ketsuppia reilusti päälle.En muista mitä muuta tuossa oli tarjolla, mutta etnan tulivuori ois jääny kakkoseksi kun hieman vilkaisin "ladyn" lautasta.
Noh siitä sitten pöytään maailman omistajan elkein ja vinkkaus tarjoilijalle.Punaviiniä tilatessaan huomasin jo tarjoilijankin pokan alkavan revetä, enkä kyllä ihmettele kun ajattelin mikä komeus oli kasattu siihen "meikatun" lautaselle...
Ja kun pariskunta alkoi syömään, niin tehosekoitin olis jääny kakkoseksi, nimittäin pariskunta sotki koko komeuden mössöksi, oli varmaan namia ja vielä punaviinin kanssa!!
Ja muuten jälkiruokakahvin kanssa tarjottu kakunpala syötiin samalta lautaselta, vaikka kakun vieressä oli kuin "pienenä vinkkinä" kasa jälkiruokalautasia ja lusikoita..eli naminmakuisella haarukalla kakkua tauluun.
Harvoin olen päässyt nauramaan näin makiasti.Täytyypä käydä toistekkin majoittumassa kylpylässä.
Ja jos ovat niin hienoja, niin miksi räkivät lattialle ja joka paikassa tästä kielto venäjäksi?Eipä lue muutes missää suomeksi että älä sylje lattialle.- eeliivee
Just noin mäkin oon saanut ihailla venäläisten ruokailu-tapoja.
Mättäävät ruokaa,niinkuin se heti loppuis.
Itse yritin olla esimerkkinä ja hymyilin rohkaisevasti,kun venakot katselivat
halveksivasti,kun lopettelin omaa ruokailuani .Tyylin sen minkä otat,syöt!
Vanjoille sopii vain yksi menu : mustaa leipää, suolakurkkuja ja vodkaa, ei tarvitse ruokailuvälineitä, sen kun kaivaa kurkut purkista, käsi rannetta myöten liemessä ja antaa "palaa"....
Ja wc-kulttuuri on vieläkin jäänne sieltä neuvosto-ajalta : kun paperia sai toilettiin mennessä yhden arkin, sitten pyyhki hanurin , sormi meni paperista läpi ja sen jälkeen kun veti sormen pois paperiin tulleesta reijästä, kas kummaa sormikin puhdistui! Säästäväistä, ei tarvitse pestä käsiä, heti vaan ravintolan ruokapöytään valitsemaan sopivaa sämpylää, joka löytyykin, kun on ensin kaikki sämpylät kertaalleen tutkinut. Antaa ajattelemisen aihetta,nimittäin aika harvoin olen nähnyt, että vanja pesee kädet, kun on tehnyt "asiat"....... bon apetit..- venaukko
Nimimerkin "kiitosjanäkemiin!"! juttuun kun vaihtaa tekijöiksi suomalaiset ja paikaksi jonkin Pietarin, entisen Leningradin ravintolan, saa siitä pienillä oksennus ja paskalisäyksillä suomalaisiin vodkaturisteihin soveltuvan matkakuvauksen. Mikä maa mikä valuutta?
Opetus on uponnut hyvin venäläisiin. Maassa maan tavalla.
Nimimerkin "kuulajumissa" omakohtainen muistelo neuvostoaikaisesta WC-käynnistä oli hyvin kerrottu. - tyyt!
Ole nyt wannabe-ryssä hiljaa. Ei kukaan suomalainen sun ryssäpropagandaa niele!
- venaukko
Vihjeeksi muillekin: http://www.varusteleka.fi/group/poistomyynti/335
Lankit edullisesti ja samaan pakettiin: http://www.varusteleka.fi/search.php?action=send_search&productType=ussr- - lankkaa ite ryssää
pappa oppinu uudne asian, kopioi ja liitä.
Mene sirkukseen, siellä kaltaisiesi tekevät holmöjä juttuja yleisön edessä, vanhus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell332114Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.481732Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121536Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041266Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041044Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76998Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,35886- 59885
Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52799Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101763