Miten saa nostettua issikalla töltin ja passin?
töltti ja passi
4
183
Vastaukset
- gu.
Minulle töltti neuvottiin jos oikein muistan niin istuttiin syvällä satulassa nojattiin hieman taakse päin ja jalat/pohkeet eteenpäin. En todellakaan ole varma mutta voithan yrittää ellei joku kokeneempi neuvo (: (en ole issikka ihminen, harrastan isompia)
Tarviiko issikoille satulahuopaa ratsastaessa?
- Minä vaa
Minun tietääkseni issikoillakin tarvitsee satulahuovan. Ainakin itse olen käynyt muutamalla vaelluksella ja kaikilla käytettiin.
- Issikoihin rakastunu
Töltissä issikka on lyhyessä muodossa (koulutermein koottu) takapainoisena, takajalat rungon alla ja turpa hieman koholla. Ratsastajan istunta on tiivis ja takapainoinen, kuvittele istuvasi satulan läpi maahan asti, kiristä vatsalihaksia (eli vedä napaa kohti selkärankaa, tämä myöskin pyöristää hieman alaselkää ja tuo hartiat aavistuksen verran taaksepäin). Käynnissä kevyet puolipidätteet pyytävät etuosaa odottamaan samalla, kun pohkeet tuovat takajalat tarmokkaaseen astuntaan rungon alle ja siitä tölttiin.
Ja kaikki tämä mahdollisimman pienesti ja kevyesti tehtynä, nykysuuntaus suosii enemmän normaali istuntaa jolloin tuo ratsastajan takapainoisuus ei näy päällepäion vaan on ratsastajan itsensä mielikuva.
Kaula pitkällä harppova issikka siirtyy todnäk käynnistä raviin. Tosin aika moni issikka, varsinkin ns luonnontölttäri, pystyy tölttäämään kaula pitkänä pää alhaalla ilman sen kummempaa kokoomista.
Oikea passi eli liitopassi on kilpailulaji, jos se kiinnostaa niin sitten ammattikouluttajan valmennukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416