Otsikossahan tuo tulikin. Tein inventaariota ja minulla on läjäpäin piirustuksia ja maalauksia (siis paperille tehtyjä, kankaalle tehdyt ovat kehyksissä seinillä). Ei niitä raaskisi poiskaan laittaa, mutta nyt on erilaista kansiota ja taskua pullollaan tuossa hyllyn päällä. Onko mitään systeemiä missä rustailut säilyisivät siistissä kunnossa ilman että pikku kansioita olisi kymmenittäin tilaa viemässä...
Missä säilytätte piirustukset?
7
168
Vastaukset
- ..........
Mäkin säilytän kansiossa ja kuulemma olen itserakas, kun säilytän omia töitäni. :o
Pitäisi ilmeisesti tuntien työt nakata saman tien roskikseen. - rustailija123
Jaa... No onkohan sitten itserakkautta myös omat maalaukset seinällä? Minulla on niitäkin useampi omalla seinällä kehyksissä... Höh. Itse ainakin arvostan omaa työtäni sen verran etten halua heittää mitään pois, ihan vaan jo oppimisenkin kannalta. Mukava katsella 15 vuotta vanhoja töitä ja vertailla uusiin.
- fghmjk
Minä en pysty pitämään töitä seinällä, sillä etsin niistä virheitä, joita ei välttämättä olekaan. En siis pysty nauttimaan niistä.
- lucy.
Itse säilytän lipaston vetolaatikossa.
Yksi laatikko jää pois muiden tavaroiden säilyttämiseltä,
mutta ainakin on paikka mihin piirrusrukset ja luonnokset laittaa.
Vuosien varrella on vaan kertynyt niin paljon papereita että
vetolaatikon pohja on taipunut. Pitää varoa ettei mene rikki.
Piirrustuksia on laatikossa sekä irrallaan että eri kansioissa. - digiduujuu
Helpointa on skannata ne piirustukset jos vaan sen kokoisia ja tallentaa muutamalle cd :lle talteen. Esimerkiksi 600 dpi resolla skannaus harmaasävyinä (jos lyyjykynätyö) jpg muodossa tallentaa yksityiskohdat hyvinkin tarkkaa eikä vie älyttömästi tilaa.
Tuolla resolla skannaus tekee printtauksen myös mahdolliseksi jos tarve on. Sitten, kiun skannattu niin alkuperäiset voi hävittää. - Nimimerkkkki
digiduujuu: just joo ei kyllä tolla tarkkuudella saa ihan hyvää lyijykynä työskannausta ja viimeistään jpeg talletusta en tekisi.
ps. lyijykynä työssä minusta tärkeää säilyä lyijykynän väri ja kiilto. ja minullakin kaikki piirokset tallessa tosin ei omasta toimesta säilyttäjä löytyy omasta takaa jo mielestäni epäonnistuneille.
mutta loppu komenttina jokainen tekee miten tahtoo. - lksjdf
Isot alastonmallipiirrokset litoposterille olen laittanut raa'asti rullalle ja kaappiin, kun ei viitsi vetolaatikoita täyttää töillä joita vain säilyttää.
Keskikokoiset ovat isoissa kansioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä271963Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471376- 741316
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8721- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698