Mitenkä työ lukitsette pyöränne niin kun vaiks kauppojen pihalle. Kumpaa suositelette. Pyörä peruslukolla lukittuna, vai vaijerilla pyörätelineeseen
lukittuna, millonka sitä on mahdoton heittää lavalle.
Miten te toimitte ja suosittelisitte pyörän lukitsemisen suhteen ?
"Pyörävorolta suojautuminen"
3
231
Vastaukset
U-lukolla niin, ettei runkoa tai takakiekkoa voi pölliä ilman lukon, rungon tai kiekon tuhoamista, esim. tähän malliin
http://www.sheldonbrown.com/lock-strategy.html
(Oletus on, että teline tmv. ei ole heikoin lenkki.)
Etukiekon voi lukita vaijerilukolla runkoon kiinni, jos jaksaa.- Alkup. Maantiepyöräi
Nuo kiinteät lukot ovat jostain naurettavan ja itkettävän rajamailta, joten sellaista pyörää ei kannata edes ostaa. Lukko on vain turhaa painolastia.
Käytännössä mahdollisimman pieni ja järeä U-lukko (tai todella järeä vaijeri), jolla pyörä lukitaan johonkin kiinteään. Kun paketti on kompakti, niin lukon sisään ei saa niin helposti hydraulitunkkia. Sheldon vainaan kuvassa on yksi virhe. Lukko ei kierrä runkoa.
Lukko tulee asettaa siten, ettei työkaluja (voimapihdit) voi kunnolla tukea mihinkään. Esimerkiksi takorauta-aita on yleensä hyvä paikka, kun taas liikennemerkin voi usein nostaa pois.
Itse heitän U-lukosta vielä vaijerin etukiekkoon. Käytännössä rauhattomilla paikoilla kananttaa satula ottaa mukaan ja etupyörä irroittaa vielä samaan pakettiin pyörän sivulle U-lukkoon.>Sheldon vainaan kuvassa on yksi virhe. Lukko ei kierrä runkoa.
Se ei ole virhe. Jos haluat varastaa rungon, sinun pitää tuhota takakiekko (pyörän toiseksi kallein osa).
Kuitenkin, jos tilaa löytyy ja teline on esim. sellainen normi suomalainen puolikaari, U-lukon voi lukita takahaarukan alaputken js renkaan sisältä telineeseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2342012- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1131032J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87837- 121830
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa97784- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23691