Vanhat valtapuolueet kahmivat veromaksajilta kerätyn kymmenien miljoonien eurojen vaalituen itselleen ja näin takaavat harvainvallan jatkumisen. Uusille demokratiaa kehittäville puolueille vaalitukea ei tule jolloin muodostuu outo tilanne, aikaisemmin voittaneet saavatkin etumatkaa. Hölmölän saduissa oli kuvaus tällaisista juoksukilpailuista.
Valtion puolue- ja lehdistötuen lisäksi tukea voi tulla pieninä siivuina pimeästi edelleen elinkeinoelämältä ja järjestöiltä. Tähän puuttui, viime vaalien jälkeen, Euroopan korruptionvastainen oikeuselin GREGO, sekä yleinen mielipide. Lakia vähän muutettiin ja sitten kansanedustajat hyväksyivät kesäkuussa 2010, GRECO:n suosituksia lievemmän lainmuutoksen, mikä tuli voimaan syyskuun alussa, se ei kuitenkaan muuta merkittävästi nykyistä käytäntöä.
Onneksi olemme Euroopassa ja nyt ulkovallat puuttuvat Suomen vaaleihin kuten Valkovenäjällä. ETYJ: n tarkkailuorganisaatio ODIHR tulee tarkkailemaan vaalien kulkua.
Lahjontahenkinen politiikka pitää pysäyttää. Muutoin kansalaiset ovat protestoivinaan jättämällä äänestämättä, viime eduskuntavaaleissa vain reilut puolet enää viitsi äänestää. Nukkuvien puolue ei kuitenkaan oikeasti protestoi vaan antaa vallan yhä pienemmälle poliitikkoryhmälle ja näin uinuminen koituukin nykyisen kaltaisen politiikan kannatukseksi. Saattaa olla, että vanhat valtapuolueet tukevatkin nukkuvia, viime eduskuntavaalien äänestysaktiivisuus kampanja vaikutti siltä. Eläkeläisten puolue pyrkii herättelemään nukkuvat.
Ostatko kansanedustajan vai äänestätkö?
31
92
Vastaukset
- 75
Eskolle. Täällä kirjoittamisesi on OK , mutta Seniorinetin valtaustasi en hyväksy. Samaa mieltä käsittääkseni suurin osa ko. palstan lukijoista.
Kuriirille ja monille muillekin kiitokset mielestäni asiallisesta kritiikistä siellä.
Itse en sinne pääse, koska en kaikkialle viitsi kirjautua. Yritän välttää salasanojen hirmuista määrää.- 2+17
Täällä on politiikka kohillaan, ei ole mitään pakkosyöttöä,
voi kevyesti ohitella kaikki mitkä vain viittaakin politiikkaan.
Voi kiertää kaukaa kaikki Eskot ja Manut....
Tämän vain halusin tulla kertomaan. - Kauko K
Asiaa Esko Seniorinetissä kirjoittanut kun käynyt joskus siellä lueskelemassa toisin kuin tuo Kuriiri. Eikait vain itse käynyt tuonkin jutun tänne kirjoittamassa että pääsee kiittelemää itseään seniorinetissä. Aina se näkyy siellä raukkamaisesti Eskoa rienaavan, hänen perskärpäsenään ollut, narsistinen, itseriittoinen, tosi vastenmielinen räksyttäjä siellä ja ajanut porukan vähiin sieltä.
- Sini Hirvonen nro 30
En ole Eskon kirjoituksia itse ehtinyt Seniorinetin puolella juurikaan lueskella, mutta en usko hänen pahuuttaan kirjoittelevan - eikö tämä ole vapaa maa. Aina voi vastemielisen kirjoituksen jättää väliinkin.
Voiko ikäihmisten, eläkeläisten ja sairaiden puolesta tarpeeksi puhua, minusta ei! Juuri heidän vuokseen, jotka eivät itse kenties enää kykene pitämään puoliaan, olen itse lähtenyt mukaan tähän lokaakin niskaan heittävään politiikkaan. Enpä olisi uskonut, jos sen joku minulle olisi kertonut vaikkapa Joulun aikoihin.
Koen, että meillä eläkeläisillä ei ole muuta vaihtoehtoa, jotta jokainen saa oikeutta, kuin oma ja yhteinen puolue. Minä löysin Senioripuolueesta elämäni ensimmäisen puolueen, johon halusin jäsenkirjan lunastaa. Olen nyt liittynyt moniin muihinkin yhdistyksiin, joiden toimintaa haluan samalla tukea omin pienin panoksieni turvin.
Seniorninetti ei liene sama kuin Senioriliike?
Minä olen Vaasan vaalipiiristä nro 30.
Lämpimin terveisin Sini Hirvonen
- seniori-manu
Toisaalta on ihan hyvä asia, kun "julkkispuolueet" ovat otsikoineet nyt eläkeläisten- ja vanhusten kohtalosta ja kastiin jakautumisesta. Emme voi muuta kuin toimia niillä korteilla mitä on jaettu.
Senioripuolueen ehdokkaana ajattelen, että on eläkeläisten oma etu äänestää omia edustajiaan eduskuntaan. Näin uskon myös tapahtuvan.
Tietoisuus eläkeläisten puolustajista on vain levitettävä näiden ilmaiskanavien kautta ja toivoa, että eläkeläiset lukevat kirjoituksiamme.
Puolueemme ei kilpaile vaalivoitosta vaan eläkeläisten toimeentulon ja -elämän parantamisesta. tai ainakin yritämme estää edellisten huonontumisen.
Yst terv Mauno Ruuskanen www.seniori-manu.fi Sivulla on muitakin ehdokkaita.- Suuttunut vanhus
Minä äänestän perussuomalaisia koska se on ainut suomalaisuutta puolustava
puolue. Nykyisessä hallituksessa on nämä RKP:n propagandanuoleksijat
joille on vain ruotsalaisuus tärkeintä. Nyt me äänestämme RKP:n pois hallituksesta
ja saamme vieraanmaan asioita hoitavat paskat pois pilaamasta ilmastoamme. - Äänestä Senioreita!
Suuttunut vanhus kirjoitti:
Minä äänestän perussuomalaisia koska se on ainut suomalaisuutta puolustava
puolue. Nykyisessä hallituksessa on nämä RKP:n propagandanuoleksijat
joille on vain ruotsalaisuus tärkeintä. Nyt me äänestämme RKP:n pois hallituksesta
ja saamme vieraanmaan asioita hoitavat paskat pois pilaamasta ilmastoamme.Vanhuksen on hyvä katsoa, mitä esim. Soini puheenjohtajana lupaa, hän ei oikeasti uskalla luvata kunnolla mitään. Hän heittelee letkautuksia kyllä.
Kannattaa käydä sivulla: http://www.vaalinetti.fi/
Miksi vanhus, olet suuttunut Senioripuolueeseen, mitä he esittävät puolueohjelmassaan sellaista, mikä on suomalaisuutta, tai vanhuksia vastaan?
Minusta he ovat rehellisiä, eivät lupaa jokaista asiaa taatusti hoitaa, mutta eläkeläisten ja vanhusten asiat kyllä. Tällä he eivät sulje vaikuttamasta myös muiden vähävaraisten hyväksi, koska perheet ne ovat heilläkin monella. - Sini Hirvonen
Manu, olet oikeassa!
Täällä Vaasan vaalipiirin ehdokas nro 30.
Jos eläkeläinen, tai lähestyvä eläkeläinen ei tajua, kuka on meidän asialla, niin silloin olemme kyllä aivan turhaa työtä tehneet ja vieläpä omasta pussista kulut maksaen. Muut puolueet näkyvät ja kuuluat verorahoilla ja kansa maksaa marisematta, uskoen että ne ovat oikeita ja oikealla asialla, jotka näkyvät eniten tienvarsilla isoissa lakanoissa ja vaalipaneeleissa joka puolella. Täällä Vaasan läänissä meitä on sorsittu ja meitä ei ole kutsuttu moneenkaan paneeliin. Kuulemma ovat vain eduskuntapuolueille! Siis "entisillekö"?
Ystävällisin terveisin Sini Hirvonen
ps. minä olen kaikkien heikoimmin toimeentulevien ja sairaiden äänitorvi nyt ja aina, kävi miten kävi - ketään ei saa jättää!
- jakolasku
Ostaisin kaikki 200 edustajaa ja lähettäisin heidät Siperiaan pakkotöihin. Ei koskaan pois pääsyä!
Saisivat maistaa tätä nimikettä "unohdettu kansanosa"!- Vaasan vaalip.nro30.
Tuolla et vain voita mitään, itse voit vain huonommin. Itse olen kyllä myös sen kannalla, että vähempikin määrä ehdokkaita riittäisi ja vaalituet pois. Nyt on pakko säästää ja nimenomaan Suomalaisille!
- e.järvenpää
Turkistuottajat ostivat kymmenen kansanedustajaa, he ovat ylpeitä ostoksestaan. Ruotsalainen säätiö puolestaan osti edellisissä vaaleissa vapaavuoren ja häkämiehen, asian voi tarkistaa kooklettamalla - vaalirahoitus.
- jakolasku
Vasurien Arhinmäki on sitä mieltä että turkistarhaus on loputtava ja ei ole kovin fiksua ehdokkaan ottaa turkistuottajilta vaalirahaa.
Olen Arhinmäen kanssa aivan sama mieltä, ne rahat on saatu tarhakettuja rääkkäämällä. Ketuthan on neuroottisia kun ne pyörii häkissä ympäri, ei ne ole kunnossa jos jalka tai häntä on poikki ja silmät puhki. Tuottajille on tärkeää saada hyvä hinta turkeista.
Uumoilen että vaalirahasotkuja ei koskaan selvitetä pohjamutia myöden, eikä kukaan koskaan pysty todistamaan kuka lahjoo ketäkin näissäkin vaaleissa ja tulevissakin. - 75
Eskon ENNÄTYS Seniorinetissä !
Nyt olemme jo PERVERSSEJÄ SOHVAPERUNOITA urheilua katsellessamme ! - jakolasku
Olisit takertumatta Eskon kirjoitteluihin. Sinä takerrut (taidat olla pervessi itse) monella nimimerkillä Järvenpään juttuihin Seniorinetissä. Oikeaa asiaa sinulla ei koskaan ole vaan pyydystely ja v*ttuilu. Sitä sinä harrastat ja viisastelet palstoilla.
Perverssi sanalla on monenlaista merkitystä.
mm. kieroutunut, pervo, sairas, uppiniskainen, jääräpäinen, irstailija, likainen, irstas, abnormi.
Käy peilin edessä ja mieti sopiiko näistä termeistä sinulle muutamat Ville Vallaton, Tupu, Kuriiri jne.....
Esko totesi teikäläisistä Seniorinetissä että "täällä ei taidakaan olla niitä oikeita eläkeläisiä". Sinulle oli äärimmäisen tärkeää heti nostaa juttusi alalaitaan tämä "sloukani". Mitä tämä kertoo sinusta? Et ole älyn jättiläinen ainakaan!- Kauko K
Niin totta jakolasku! On tuo Kuriirin touhu tosi säälittävää, aivan jo sairasta, että työkseen kytätä Eskon kirjoituksia Seniorinetissä, olla yötäpäivää hänen perskärpäsenään! Ei ihme jos Esko vie tuollaista 10-0, kuin pässiä narussa, provosoi provosoituvaa tosi vastenmielistä raukkaa. Tuonkin yhden jutun Kuriiri kirjoitti tänne itse, jossa muka häntä kiiteltiin asiallisuudesta seniorinetissä niin sitten näkyi kiittelevän siellä itseään palautteesta! Niin... mitä se kertoo tuosta tyypistä??!! Sairasta! Niin kauan kuin tuo tyyppi melskaa tuolla seniorinetissä, en sinne rekisteröidy eikä moni muukaan ja lähtenyt ja lähtee sieltä porukkaa poissa. Ei todellakaan mikään järjen jättiläinen!
- jakolasku
Montako MINÄÄ sinulla on, nyt Kaukona?
- e.järvenpää
Karavaani kulkee.
Tänä iltana uutisten jälkeen Heikki Silvan Senioripuolue saa puheenvuoron pienpuolueiden ohjelmassa. Viralliset puolueet ovat eriarvoisia, vaikka kyseessä on ehdokkaiden ohjelmaesittelyt. Vanhojen valtapuolueiden ehdokkaat, joiden pitäisi olla samalla viivalla, saaavat maksutonta media mainosta päivittäin ja osa kiertää kansanedustajan palkalla esiintymässä.- e.järvenpää
Senioripuolue pääsee yhä enemmän esille ja ikäkumppanit ymmärtävät, että itse meidän on asioihin tartuttava.
- jakolasku
e.järvenpää kirjoitti:
Senioripuolue pääsee yhä enemmän esille ja ikäkumppanit ymmärtävät, että itse meidän on asioihin tartuttava.
Missä tämä ymmärrys näkyy? Onko yhteydenotot kasvussa?
- Kauko K
jakolasku kirjoitti:
Missä tämä ymmärrys näkyy? Onko yhteydenotot kasvussa?
Niin, vaikka koirat räksyttää, karavaani kulkee! Tuli vain mieleeni, että kenellekähän tuo Kuriiri sitten alkaa räksyttämään Seniorinetissä jos Esko ei sinne kirjoittelisi? (Kuriiri= 75, seniori 75 ym. ym.) No onhan siellä uusia uhreja vielä muutama, näkyy nytkin raukkamaisesti irvailleen ehdokkaiden ulkonäöllä, kyllä olis todella peiliin katsomisen paikka!!
Olis hyvä jollakin joka on Seniorinettiin rekisteröitynyt, linkittää tämä ketju sinne, että siellä näkisivät kuin vastenmielinen raukka on! - 75
Kauko K kirjoitti:
Niin, vaikka koirat räksyttää, karavaani kulkee! Tuli vain mieleeni, että kenellekähän tuo Kuriiri sitten alkaa räksyttämään Seniorinetissä jos Esko ei sinne kirjoittelisi? (Kuriiri= 75, seniori 75 ym. ym.) No onhan siellä uusia uhreja vielä muutama, näkyy nytkin raukkamaisesti irvailleen ehdokkaiden ulkonäöllä, kyllä olis todella peiliin katsomisen paikka!!
Olis hyvä jollakin joka on Seniorinettiin rekisteröitynyt, linkittää tämä ketju sinne, että siellä näkisivät kuin vastenmielinen raukka on!En takuulla ole Kuriiri. Melkoista vääristelyä esität.
Kaikkia seniorinettiläisiä taidat kritsoida, Käsittääkseni suurin osa krtisoi Eskoa.
Eipä ollut kauan poissa, vaikka niin lupasi. Sama ällötys vaan jatkuuuuuuu... - SenioriSini
Tähän on kyllä pakko todeta, että juontajat selvästi väheksyivät hieman varovaista Silvània. Muut esiteltiin kohdalla seisten ja hieman taustoja kertoen ja Senioreiden pj:a oli ainoa, jonka kohdalle ei toimittaja viitsinyt edes kävellä, saatikka että olisi jotain häneltä kysynyt erikseen! Ei tasa-arvoista, eikä fiksua!
- Vaasa vaalip.nro 30
Kauko K kirjoitti:
Olis hyvä jollakin joka on Seniorinettiin rekisteröitynyt, linkittää tämä ketju sinne, että siellä näkisivät kuin vastenmielinen raukka on!Haukkukaahan vaikka vaihteeksi Vaasan vaalipiirin Sini ehdokasta! Jos se helpottaa oloanne. Hänet hyvin tuntien, tiedän ettei ole tasa-arvoisempaa ja kaikki huomioivampaa henkilöä minun tuntemissani oman alueemme ehdokkaissa!
- e.järvenpää
Korruptio on pahimpia yhteiskunnallisia tuholaisia ja siitä esimerkiksi Venäjällä pyritään nykyisin kovalla torjuntatyöllä eroon. Suomessa korruptioon totutetaan valitettavasti jo kouluympäristössä.
Aamulehdessä lukijalta osastolla alkuvuodesta, opettaja kiittää, kaksi kertaa vuodessa oppilailtaan saamista tavara lahjoista, mutta toivoo niiden runsaudesta ja tilan puutteesta johtuen, tulevat lahjat kahvipaketteina. Viereisessä jutussa rehtoriopettaja perustelee vaaliehdokkaan taloudellista kohtuullista tukea.
Koulukuvaajien korruptio oli esillä Iltalehdessä 16.02.11, siinä kommentoitiin MOT- ohjelmassa esille tulleita opettaja lahjontoja. Rehtoriyhdistykselle tarjotaan jopa illallisia alkoholin kera.
Lohduttavaa oli asiantuntijan lausunto tämmöisen toiminnan riskeistä.
Turkistuottajat ja monet liikemiehet ostavat kansanedustajan ajamaan omia asioitaan, niin kuin tämä herra A.Vilppula joka elvisteli, että hänen tukemansa kansanedustaja ehdokkaat etenivät ministeriksi. - jakolasku
Niin se on Esko että sinulla on ikioma eläkemaailmasi. Porhaltelet omaa polkuasi ja muut on monilla palstoilla kyllästyneet sinun ikiomaan eläkemaailmaasi.
Niin olen minäkin sinuun kyllästynyt ja siirrän sinut ajatuksissani ulkoruokintaan!
Jatkuva provosointi kyllästyttää, käyttäydyt ikäänkuin ihmiset olisivat aivottomia. Paranna jo tapasi vähitellen ja opettele vastaamaan jos joku kysyy sinulta jotain. Vastaamattomuudesta huokuu sinun oma "ihmissyrjintäsi" kirjoittelijoita kohtaan.
Vaikka itse kannustinkin sinua vaaliasioissa en kannustanut ylettömään yltiöpäisyyteen.- YX
Ei Esko näe,eikä kuule muuta, kuin OMAN paasauksensa.
- 75
YX kirjoitti:
Ei Esko näe,eikä kuule muuta, kuin OMAN paasauksensa.
Taitaavat Seniorinetin tytöt laittaa Eskon liriin, kun ylläpito kerran ei tee mitään.!!
- 75
75 kirjoitti:
Taitaavat Seniorinetin tytöt laittaa Eskon liriin, kun ylläpito kerran ei tee mitään.!!
Todellisen poliitikon luonteensa siellä ainakin tuonut esille. Ei kauan sanan syöminen vie.
- Pieneläkeläinen-Onni
No ei kenenkään nyt äänestämättä ainakaan kannata olla.
Jokainen joka ei viitsi luukulle lähteä, antaa paremmat mahdollisuudet muille. Meneeköhän silloin "voittajat" sellaisille, joille nukkuva sen on halunnutkin? Epäilen! - e.järvenpää
Vanhat valtapuolueet kahmivat veromaksajilta kerätyn kymmenien miljoonien eurojen vaalituen itselleen ja näin takaavat harvainvallan jatkumisen. Uusille demokratiaa kehittäville puolueille vaalitukea ei tule jolloin muodostuu outo tilanne, aikaisemmin voittaneet saavatkin etumatkaa. Hölmölän saduissa oli kuvaus tällaisista juoksukilpailuista.
Valtion puolue- ja lehdistötuen lisäksi tukea voi tulla pieninä siivuina pimeästi edelleen elinkeinoelämältä ja järjestöiltä. Tähän puuttui, viime vaalien jälkeen, Euroopan korruptionvastainen oikeuselin GREGO, sekä yleinen mielipide. Lakia vähän muutettiin ja sitten kansanedustajat hyväksyivät kesäkuussa 2010, GRECO:n suosituksia lievemmän lainmuutoksen, mikä tuli voimaan syyskuun alussa, se ei kuitenkaan muuta merkittävästi nykyistä käytäntöä.
Onneksi olemme Euroopassa ja nyt ulkovallat puuttuvat Suomen vaaleihin kuten Valkovenäjällä. ETYJ: n tarkkailuorganisaatio ODIHR tulee tarkkailemaan vaalien kulkua.
Lahjontahenkinen politiikka pitää pysäyttää. Muutoin kansalaiset ovat protestoivinaan jättämällä äänestämättä, viime eduskuntavaaleissa vain reilut puolet enää viitsi äänestää. Nukkuvien puolue ei kuitenkaan oikeasti protestoi vaan antaa vallan yhä pienemmälle poliitikkoryhmälle ja näin uinuminen koituukin nykyisen kaltaisen politiikan kannatukseksi. Saattaa olla, että vanhat valtapuolueet tukevatkin nukkuvia, viime eduskuntavaalien äänestysaktiivisuus kampanja vaikutti siltä. Eläkeläisten puolue pyrkii herättelemään nukkuvat.- E.JÄRVENPÄÄ
STT uutisten mukaan Etyjin vaalitarkkailuorganisaatio ODIHR, ESITTÄÄ RAPORTISSAAN VAALITARKKAILIJOIDEN LÄHETTÄMISTÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472