Kiitosta vaan OP

eksäOP:lainen

Olen ollut osuuspankin asiakas yli 30v.
Tili ei ole ollut koskaan miinuksella ja palvelunne tiskillä on joskus jopa kohteliasta.
Päättäjät päättivät sitten poistaa maksuautomaatit ja tietysti oletin että käynpä hakemassa pankkitunnukset että voin hoitaa asiat kotoani.
Yllätys yllätys koska minulla oli luottotiedoissa merkintä pankkitunnuksia ei saanutkaan vaan ehdotettiin suoraveloitusta ym. joka taas ei sopinut minulle.
Lasku ulosottoon on jo hoidettu mutta säilyyhän ne tiedot siellä aika kauan.
(oma moka joo mutta joskus rahat ei vaan riitä).

Kuluttajaviraston kanta: Verkkopankkitunnukset kuuluvat kaikille pankkiasiakkaille
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/Uutiset/2011/tiedote/?groupId=4ac236ea-a13b-41f9-8416-248ca82aa95d&announcementId=a2717744-b37c-42a6-8e44-7c6c6a6c1a74

No mikäs siinä, mietin vähän aikaa mitä tehdä ja marssin toiseen pankkiin ja yllätys oli suuri kun 15 minuutissa sain pankkitunnukset ja pankkikortti lähetetään viikon kuluttua. Sain jopa valitan korttiin kuvan ja valitsin tietysti Lasse Virenin.

Kiitoksia palveluistanne osuuspankki mutta nyt asiakassuhteemme katkeaa.

35

1228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 45535436436436436

Operaation nimi on köyhät helvettiin osuuspankista.

• toinenexop

Sama ongelma ja pankinvaihto selvitti tilanteen tiedän myös monia tuttuja jotka vaihtaa pankkia samalla perusteella.

• ?????????

Miks muut pankit antaa pankkitunnukset ja op ei.
        Tossa kuluttajaraportissa sanottiin ettei kuulu peruspalveluihin mutta muut pankit hyväksyy?

Vaihdoin pankkia kuukausi sitten sampoon.

• hyvästiop

Kaipa op:lla on syynsä eli köyhät kyykkyyn ja maksamaan palvelumaksuja tiskille.
      Olikos se nyt 6euroa per lasku.
      Täälläkin pankin vaihto edessä joten haistakaa op p..ska

• OP = ontuvat pois.

Samanlainen tilanne kävi täällä. Lisäksi kun minulta varastettiin visa electron kortti niin en enää saanut uutta korttia jossa olisi ollut maksuominaisuus. Kilpailevaan pankkiin avasin tilin kätevästi netin kautta käymättä koko konttorissa ja maksukortti ja pankkitunnukset tuli kätevästi kotiin. Sen enempää mainostamatta asiallinen pankki oli tapiola.

• Opdown

Netissä avasit tilin Tapiolaan onko tuo mahdollista?

• ihan mie

"Maksuhäiriöillä on merkitystä silloin, kun asiakas hakee luottoa ja pankki joutuu arvioimaan hänen takaisinmaksukykyään. Maksuhäiriömerkintä ei kuitenkaan ole riittävä syy kieltää asiakkaalta verkkopankkiasiointia silloin, kun kyse on tavanomaisesta laskujen maksamiseen soveltuvasta pankkitilistä."

Mie en vielä tajua.
      Onko tuo laillinen juttu vai mikä vai pitäiskö kysyä oikeusasiamieheltä?

• ap.

Virkailija sanoi minulle että tätä linjaa op noudattaa ja kai heillä on oikeus siihen.
        Se mitä kuluttajavirasto "suosittelee" ei paljoa paina.
        Tosin aika hämmästyttävää että osuuspankki on ainoa joka ei anna verkkotunnuksia.

• OP = ontuvat pois

Kyllä avasin tilin netissä tapiolaan. En ole koskaan jalalla astunut tapiolan konttoriin. Kortti tuli kirjattuna kirjeenä kuten myös sopimukset nettipankkitunnuksineen. Nyt noin 3 vuotta olut asiakkaana. En ole katunut yhtään. Tapiolan pankista saa visa electron korttia vastaavan mastercard debit kortin.

http://www.tapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Asioi verkossa/etusivu.htm

Tuolta sivulta alhaalla "avaa pankkitili"

• Ontuvat lähtee

Kiits linkistä ja neuvoista.
        Mulla sama tilanne osuuspankin kanssa.
        Miten osuuspankki voi kohdella asiakkaita noin?
        Luuleeko ne että kierrätetään jotain huumerahaa vai mitä.

• Ei varmasti,

Ole totta.
        Kyllä vaatii konttorissa käynnin.

• Huomaat sen itsekkin
        Ei varmasti, kirjoitti:

Ole totta.
        Kyllä vaatii konttorissa käynnin.

Miksi väität että vaatii konttorissa käynnin. Sultako tapiola vaati. Jos et ole kokeillut eli sulla ei ole käytännön kokemusta niin neuvoisin ettet huutele.

• p

OP on kepulaisten ökyisäntien pankki, ei niitä köyhien asiat kiinnosta...

• ?????,?????

Ei se noin voi toimia, miten helvetissä tässä enää maksaa laskut?

• Hieman huolissaan

Mulla on verkkopankki op:hen mutta sain maksuhäiriömerkinnän vähän aikaa sitten joten lakkauttaako ne kortin ja tunnukset?

• ap.

Op:lla on harkinnan varainen systeemi käytössä ja jos sinulla on jo tili käytössä verkkopalveluineen niin luulisin ettei sitä voi lopettaa.

• Ave salomaat

Onhann se suuuren salomaan hallinoima pankki kuten vaimonsa lks yhtä hyvää palvelua molemmat tuottavat pienessä kylässämme.

• ap.

Tämä asia on varma ja fakta että kun pankki menettää asiakkaita (köyhiäkin) niin pankki kärsii.

• jepulisjeejee

Osuuspankista ajetaan pois esimerkiksi pienyrittäjät, koska he eivät ilmeisesti ole tarpeeksi tuottavia ja ovat liian riskialttiita asiakkaita??? Tätä olen kuullut monelta pienyrittäjältä. Jännä homma että kuitenkin muihin pankkeihin kelpaavat asiakkaaksi...

• eräs asiakaspalvelij

Yrittäkää nyt ymmärtää ettei se kassojen vika ole vaan varatkaa aika yläkerrasta ja huutakaa siellä. Meillä on selvät ohjeet miten toimia näissä pankkitunnuksissa ja jos kärsivällisyytenne riittää niin sopimukseen voi kyllä päästä vaikka luottotiedoissa olisikin häiriöitä.
      Minä olen kuullut jo tarpeeksi huutoa tästä asiasta asiakaspalvelijana mutta me ei olla tehty sääntöjä vaan on annettu vain ohjeet.

Kohta saa pelätä että joku hyökkää kimppuun kuten viimeviikolla pelkäsin todella että asiakkaalta palaa päreet.
      Onneksi en laittanut tätä facebookiin tai työpaikka olisi entinen.

• hip hei

tuota, tämä keskustelupalsta ei myöskään varmaan ole oikea paikka avautua asiasta..ja täällä sentään näkee kaikki jotka vaan käy tätä keskustelua seuraamassa mitä tänne kirjoitetaan.

• 3+3
        hip hei kirjoitti:

tuota, tämä keskustelupalsta ei myöskään varmaan ole oikea paikka avautua asiasta..ja täällä sentään näkee kaikki jotka vaan käy tätä keskustelua seuraamassa mitä tänne kirjoitetaan.

"täällä sentään näkee kaikki jotka vaan käy tätä keskustelua seuraamassa mitä tänne kirjoitetaan."

Niinpä muuten näkeekin :D
        Eikö totuus oikein miellytä? Hieman kyllä ihmettelin että pankin työntekijä kirjoittelee tänne (vai oliko feikki) mutta minusta tuntuu että sinä ainakin olet pankin työntekijä.
        Ihan hyvä paikka kirjoitella ja täällä käy joka päivä aika helvetisti porukkaa.

• 12+1
        hip hei kirjoitti:

Ei oikea paikka?
        Voisitko selvittää mikä sitten on oikea paikka kun op ei vastaa sähköpostikyselyihin ja puhelimessakin käyttäydytään kuin spitaalinen soittaisi.

Kokeillaan sitten Lapinkansaa, iltalehteä, iltasanomia, yleä, kuluttajavirastoa ja muita virallisia tahoja.
        Minä haluan täsmällisen vastauksen meneekö se vihdoin perille!!!!!

• hip hei
        12+1 kirjoitti:

Ei oikea paikka?
        Voisitko selvittää mikä sitten on oikea paikka kun op ei vastaa sähköpostikyselyihin ja puhelimessakin käyttäydytään kuin spitaalinen soittaisi.

Kokeillaan sitten Lapinkansaa, iltalehteä, iltasanomia, yleä, kuluttajavirastoa ja muita virallisia tahoja.
        Minä haluan täsmällisen vastauksen meneekö se vihdoin perille!!!!!

kyse oli varmaanki tuosta ylemmästä kirjoituksesta, joka selvästi näytti kyseisen pankin työntekijän kirjoittamalta, ei sinun avautumisestasi tänne foorumiin.

• op---pa

Tuskimpa kukaan hyökkää kimppuun. Kohta ei ole asiakasta joka kimppuun hyökkäis. Miksi varata aika yläkerrasta kun on asiallisia pankkeja joissa myös pienituloinen otetaan hymysuin vastaan ilman ylimääräistä asiatonta halveksuntaa. Kyllä osuuspankille on nyt lähtölaskenta alkanut. Ei niitä rikkaita niin paljon ole että pitää pienituloisia hylkivää pankkia pystyssä. Ne kaikki hyvätuloisetkaan kun ei ole osuuspankin asiakkaina.

• blikkenslager

osuuspankissa varataan aika joka asiaan. tilin avaaminen, kortin anominen jne. toivottavaa olisi että sinne sitten mentäisiin nöyrästi lakki kourassa.
        esimerkiksi s-pankissa vastaavat asiat hoituu parissa minuutissa vuoronumerolla. ja s-pankissa nuo peruspalvelut on ihan ilmaisia, kuten korttikin.

• jep jep....

tallensin rahaa tililleni myytyäni auton 950e, kassalla pankki neiti( rouva) kysyi, eihän nämä vain ole pimeetä rahaa.....huhuh....yli tonnin talletuksistahan pitää täyttää se lappu missä kysytään rahojen alkuperä ja käyttötarkoitus.....ja taas huhhuh !
      mutta luuleeko ne tosiaankin että pimeen rahan tallettaja talettaa kaikki samaan pankkiin ja kaikki kerralla.....minä en ainakaan niin tyhmä olisi:)
      kassalla oli tuolloin tumma lyhyt hiuksinen rouva jolla silmälasit ja koskikadun konttori, muuten olen pankista saannut ystävällistä palvelua:)

• Eliittiklubi

Kummallinen eliittikerho Osuuspankki tuntuu olevan. Kai se on parempien keskustalais-lestadiolaisten piirien pikku harrastus.

• veitikantie

Kemin OP antoi mulle opintolainaa vaikka oli lievä maksuhäiriömerkintä armeijan ajoilta. Ymmärsivät kuitenkin tilanteen josta tuli positiivinen lopputulos: kaikki perheen raha-asiat lainoja myöten on Osuuspankissa, on ostettu jopa lisätuotteita kuten korkokattoa jne.

Mutta sitten etelässä yritin avata tiliä pojalle. Olisi pitänyt varata aikaa ja vaikka mitä muuta, todella kankea ja byrokraattinen oli keski-uudenmaan op. Tuntui että tuli jatkuvasti uusia kynnyksiä tiliasiakkuuden saamiseksi, tosi vaikea prosessi.

Lopputulos, pojan tili säästöpankissa ja me vanhemmat hoidetaan asiat Osuuspankissa.

• Wertzzi

En kyllä ymmärrä miten maksuhäiriö tai ulosottomerkintä voi olla esteenä tunnusten saamiselle. Mitä vahinkoa tunnusten kanssa voi tehdä?
      Sen ymmärrän ettei luottokorttia myönnetä häiriömerkinnän saaneelle henkilölle.

Pankkitunnuksiahan tarvitaan nykypäivänä paikassa jos toisessa. Työtön voi täytellä netissä päivärahahakemuksen, kiitos pankkitunnusten. Työnhaku tapahtuu usein pankkitunnuksia käyttäen jne.

• 12+1

"Verkkopankkitunnukset kuuluvat kaikille pankkiasiakkaille
        Kuluttajavirasto on huolissaan siitä, että pankit eivät pidä verkkopankkia peruspankkipalveluna eivätkä siksi myönnä verkkopankkitunnuksia esimerkiksi maksuhäiriömerkinnän saaneille asiakkaille. Sen seurauksena suuren kuluttajajoukon pankkiasiointi muuttuu kohtuuttoman hankalaksi.

Kuluttajilla on laissa määrätty oikeus saada peruspankkipalveluita. Peruspankkipalveluja ovat tavanomainen talletustili, tarvittavat tilinkäyttövälineet ja mahdollisuus laskujen maksamiseen. Pankki voi kieltäytyä näiden palveluiden tarjoamisesta vain painavalla perusteella.

Sen sijaan verkkopankkiasiointi ei kuulu pankkialan mukaan peruspankkipalveluun. Siksi pankki voi oman valintansa mukaan olla antamatta verkkopankkitunnuksia esimerkiksi sellaiselle asiakkaalle, jolla on maksuhäiriömerkintä.

Kuluttajavirasto pitää tällaista rajausta ongelmallisena. Pankkiasiointi on siirtynyt yhä enemmän verkkoon. Konttorien määrä on vähentynyt, asiointiaikoja pankkitiskillä on supistettu ja nosto- ja maksuautomaattien verkosto harventunut. Pankit myös ohjaavat asiakkaita verkkopankkiin perimällä tiskillä asioinnista korkeampia palvelumaksuja. Lisäksi yhä useampi yritys on ottanut käyttöön e-laskut, jotka saapuvat suoraan kuluttajan verkkopankkiin.

Maksuhäiriöillä on merkitystä silloin, kun asiakas hakee luottoa ja pankki joutuu arvioimaan hänen takaisinmaksukykyään. Maksuhäiriömerkintä ei kuitenkaan ole riittävä syy kieltää asiakkaalta verkkopankkiasiointia silloin, kun kyse on tavanomaisesta laskujen maksamiseen soveltuvasta pankkitilistä."

• oopeesta pois

Joukkopako op:sta ja maininta tilin lopetuksen yhteydessä että syy tilin lopetukseen on se kun op vaikeuttaa asiakasta käyttää omia rahojaan.

• Kyllästynyt op:hen

Op on ihan suolesta! Erosimme avomieheni kanssa muutama vuosi sitten ja meillä oli käytössä yhteinen tili. Sanoin itseni irti kyseisestä tilistä ja annoin tämän tilin entisen avomieheni käyttöön ja otin itse vanhan tilini käyttöön jota en ollut kerennyt lakkauttaa. Sitten meni jonkun aikaa ja minulle tuli kirje jossa kerrottiin että pitäisi tulla valitsemaan uudelle kortille kuva. Koska konttori sijaitsee toisella puolella Suomea, soitin sinne että voiko sen siirtää tänne Rovaniemelle. Virkailija pyysi antamaan vanhan kortin numeron, annoin sen ja virkailija sanoi minulle ettei tämä uusi kortti tähän tiliin kuulu vaan toiseen vanhaan tiliin. Suutuin ihan tosissani, hän olisi pokkana antanut minulle uuden kortin tiliin josta olen sanonut itseni irti ja joka oli silloin entisen avomieheni nimissä!! Hyvä op, joku vähänkin epärehellisempi olisi kiljuen ottanut kortin vastaan!!

Lainan kanssa toinen homma, kävin talvella pankissa sopimassa että siitä minun uudesta tilistä saa ottaa lainan lyhennyksen joka kuukausi. Luotin siihen että se lyhennys lähtee tilistä, en sen kummemmin sitä tarkistanut. Kesällä tulikin sitten 350 euroa lasku. Soitin sinne että mikähän homma se tämä on niin pankista sanottiin että he eivät ola voineet ottaa lainanlyhennystä koska tilillä ei ole ollut rahaa, taas piti vähän hermostua, sanoin että minähän kävin sopimassa ja allekirjoittamassa siitä lapunkin että siitä uudesta tilistä saa ottaa sen lyhennyksen. Minulle sanottiin ettei sellaista lappua ole olemassakaan. Virkailija sanoi että jonkun verran siitä pitäisi maksaa, paasasin etten maksa penniäkään, ei ole minun moka! Laina sitten siirtyi puolella vuodella mutta nyt olen onneksi maksanut sen pois.

Onko ideoita, mihin pankkiin kannattaa vaihtaa, minulla on maksuhäiriömerkintä ja kohta menee visa electronic vanhaksi!

• Mikä pankki seuraava

Juu, POP on ihan suolesta. Milloin ovat panttikirjat hukassa (löytyvät aina lopulta pankista), milloin lainan myöntämistä ei oteta kuuleviin korviin. Ainoa hyvä asia on bonukset, kun niillä voi kuitata palvelumaksut. Mikä näitä pankkeja oikein vaivaa? Mistä pankista Rovaniemellä sais asiallista kohtelua?

• VaihaJo

Tapiola ainakin ollut hyvä kaikin puolin. Myös s-pankki kannattaa jso on omistaja-asiakas. Sillo perustili on ihan ilmainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2043
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1371
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe