Pyydän anteeksi, että olen tumpelo. Kysyisin, että mistä kameran akkuja saa ostaa ja paljonko ne maksavat. Jos maksavat paljon, niin ostan mielummin uuden kameran.
Minulla on vanha, ilmaiseksi saatu Canon Power Shot G5. En ole vielä uskaltanut avata sitä, ja katsoa minkälainen akku sisällä on, koska pelkään etten saa sitä enää paikalleen.
(Onneksi laittoivat noin helpon laskutoimituksen tuohon alle..)
Kameran akku
14
1397
Vastaukset
Hieman rohkeutta. Ne akut on tarkoitettu irrotettavaksi, että voi ladata. Onko sinulla laturia? Ilman laturia et tee kameralla mitään.
tarvikeakkuja saa alkaen noin 10 euroa, esimerkiksi:
http://www.mania33.com/webshop/cat/product_details.php?p=1258
Tarvikelaturi maksaa muutaman kympin, on kyseenalaista kannattaako noin vanhaan kameraan tehdä sellaista satsausta.- Blondi ;)
Oi Kiitos!
On minulla laturi. Arvelin, että akku on sökö kun sitä pitää ladata noin kymmenen kuvan välein. Mutta eihän tuo uusi akku näytä maksavan kuin kympin. Mistä tavarataloista niitä mahtaisi saada, vaiko vain postimyynnistä?
Olen todella tykännyt tästä kamerasta. Satutko tietämään, mikä olisi uudempi versio kyseisestä kamerasta?
Ei välttämättä tarvitse vastata, mutta innostuin nyt kun joku tietää asiasta... ;) - Nikon D90
Blondi ;) kirjoitti:
Oi Kiitos!
On minulla laturi. Arvelin, että akku on sökö kun sitä pitää ladata noin kymmenen kuvan välein. Mutta eihän tuo uusi akku näytä maksavan kuin kympin. Mistä tavarataloista niitä mahtaisi saada, vaiko vain postimyynnistä?
Olen todella tykännyt tästä kamerasta. Satutko tietämään, mikä olisi uudempi versio kyseisestä kamerasta?
Ei välttämättä tarvitse vastata, mutta innostuin nyt kun joku tietää asiasta... ;)Samaa mallisarjaa on ainakin PowerShot G12 jonka hinta lienee 400 - 500€ kieppeillä.
Alla olevasta osoitteesta saat jonkun kuvan asiasta:
http://www.vertaa.fi/digikamerat/canon/powershot_g12/review/
Jos uuteen akkuun tyydyt niin tuosta mania33 osoitteesta voit tilata. Uudella saa yleensä aina muutaman sata kuvaa/lataus. - mania33 aivan hyvä
Nikon D90 kirjoitti:
Samaa mallisarjaa on ainakin PowerShot G12 jonka hinta lienee 400 - 500€ kieppeillä.
Alla olevasta osoitteesta saat jonkun kuvan asiasta:
http://www.vertaa.fi/digikamerat/canon/powershot_g12/review/
Jos uuteen akkuun tyydyt niin tuosta mania33 osoitteesta voit tilata. Uudella saa yleensä aina muutaman sata kuvaa/lataus.joo tuo mania33 on aivan hyvä kauppa toimituskulutkin pienet ja tavara tulee nopeasti. muutaman kerran olen akkuja tuolta tilannut. aivan hyviä olleet.
Blondi ;) kirjoitti:
Oi Kiitos!
Ei välttämättä tarvitse vastata, mutta innostuin nyt kun joku tietää asiasta... ;)Minähän annoin osoitteen mistä saa. Toki niitä voi saada jostain Prismatakin. Minä ostin tuolta, kun Prismasta ostamani kalliimpi akku ei sopinut kameraan (akku oli eri tyyppiä kuin se, mitä sinä tarvitset).
Jos parilla klikkauksella saa kaun parissa päivässä postiluukusta sisään, niin miksi lähteä etsimään jotain tavarataloa.
- älä osta mitään tuoh
http://www.canon.fi/for_home/product_finder/cameras/digital_camera/powershot/powershot_g5/index.aspx?specs=1
netistä näkee, ei tarvis kameraan koskea akku on,,BP-511 tai BP-512
MUTTA Akkua tai mitään siihen kameraan ei todella kannata ostaa,
anteeksi vaan, uusia kaksin kolmin verroin parempia saa jo 50-60 e,
joissa on
akunkesto paljon parempi, samoin videokuvaus, koko kuvien laatu,
Minulla on tuonlainen, vanha kamera myös Canoni, siinä on pistoke johon sopi erään pienen CD soittimen autoliitännän pistoke,
eli tuo kamerani on autossa ja käytän sitä vain autonpistokevirralla.Tuossa sentään on iso kenno ja suuri valovoima sekä RAW-kuvaus. Kyllä se on sen kympin arvoinen, mitä uusi akku maksaa.
- äly Hoi
Mitä tekee tuollaisilla arvoilla, ei tosiaan mitään oikeesti kamerana.
Liikkuva kuva 320 x 240, maksimiaika 3 min,
Valokuvat 5 megapixeliä
MUISTIKORTTI
Tyyppi CompactFlash, tyyppi I/II (Microdrive-yhteensopiva).
Minäkin pidin vanhaa 9 000 mk maksanutta Sonyäni aivan liian kauan peruskameraani,
kun ostin Canon IXUS100is lähes 2-vuotta takaperin käsitykseni muuttui.
Terävänpiirtovideota 1280 x 720, 30 min yhteen menoon, akut, muistikortit yms
Kun uhraa uuteen kameraan 75 € saa siinä uuden akun, uuden ja paljon suuremman muistin, 1280 x 720 videokuvauksen ja todella kaikki on uutta.
Se on aivan sama, kuin sekin, hyvin harvoin, tuskin koskaan kannatta kameraa, yms korjata, ei kannata myöskään päivittää.- tyhmähkö
Tuohan riippuu kuvaako videota, siitä ei ollut missään vaiheessa puhetta. Mutta mikäli on tyytyväinen kameraan, eikä kuvaa videota, niin kumma on jossei 5 mökäpiksulia riitä. Minulla on tässä läppärissä 1megapixelin näyttö, pitäisikö katsella vain 1/5 osaa kuvasta kerrallaan? Videot katson useimmiten youtuben lootasta, minkäköhän kokoinen se on? 320x240? Etenkään jonkun taskupokkarilla kuvaamaa videota en todellakaan aio kokoruudulta katsoa.
tyhmähkö kirjoitti:
Tuohan riippuu kuvaako videota, siitä ei ollut missään vaiheessa puhetta. Mutta mikäli on tyytyväinen kameraan, eikä kuvaa videota, niin kumma on jossei 5 mökäpiksulia riitä. Minulla on tässä läppärissä 1megapixelin näyttö, pitäisikö katsella vain 1/5 osaa kuvasta kerrallaan? Videot katson useimmiten youtuben lootasta, minkäköhän kokoinen se on? 320x240? Etenkään jonkun taskupokkarilla kuvaamaa videota en todellakaan aio kokoruudulta katsoa.
Nykyaikaiset taskupokkarit kuvaavat jopa Full HD-videota. Ei kannata vähätellä niitä. Jos vähänkään on ajatus kuvata videota kannattaa toki ostaa uudempi kamera. Tuo video-ominaisuus kannattaa kokonaan unohtaa tuossa kamerassa. Sen sijaan valokuvaukseen se kyllä käy, etenkin kun siinä on RAW-kuvaus.
- Blondi ;)
okaro kirjoitti:
Nykyaikaiset taskupokkarit kuvaavat jopa Full HD-videota. Ei kannata vähätellä niitä. Jos vähänkään on ajatus kuvata videota kannattaa toki ostaa uudempi kamera. Tuo video-ominaisuus kannattaa kokonaan unohtaa tuossa kamerassa. Sen sijaan valokuvaukseen se kyllä käy, etenkin kun siinä on RAW-kuvaus.
Mikä on RAW?
Hankin kameraani uuden akun, ja se on kuin UUSI! Ihanaa, kiitos neuvoista. Mielestäni se on niin hyvä kamera, etten harkitse uutta ennenkuin tämä akku simahtaa.
Ja muuten en kuvaa mitään videoita, pelkät valokuvat riittävät. - Blondi ;)
Blondi ;) kirjoitti:
Mikä on RAW?
Hankin kameraani uuden akun, ja se on kuin UUSI! Ihanaa, kiitos neuvoista. Mielestäni se on niin hyvä kamera, etten harkitse uutta ennenkuin tämä akku simahtaa.
Ja muuten en kuvaa mitään videoita, pelkät valokuvat riittävät.Ai niin, unohdin sanoa, että monet ystäväni joilla on uusi pieni digikamera, ovat kehuneet kuviani! Että ei heidän uusilla taskukokoisilla kameroilla saa yhtä hyviä kuvia. Varsinkaan hämärässä.
Blondi ;) kirjoitti:
Mikä on RAW?
Ja muuten en kuvaa mitään videoita, pelkät valokuvat riittävät.RAW tarkoittaa, että saa sen raa'an kennodatan tietokoneelle ja voi sitten muokata sitä haluamallaan tavalla. Tällöin ei ole rajoitettu niihin toimintoihin, jota kamerassa on. Erilaiset korjaukset voi paremmin tehdä RAW-kuvaan kuin valmiiksi käsiteltyyn JPEG-kuvaan.
- G5 on ihan OK
Älä turhaan vaihda jos olet tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482509Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742497Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732382Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.612165Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321877Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1001727Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko221170Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71034Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411015Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön56906