Järjestelmän palautus ??

Apua !! :D

Kysymys !!

Olen hankkimassa uutta läppäriä ja en haluaisi tehdä samoja virheitä, kun olen tällä läppärillä tehnyt. Yksinkertaisesti kysymys kuuluu miten saan palautettua järjestelmän, jos kovalevy tyhjenee/hajoaa/ym. ??
Läppärissä on Windows 7 Home premium ja mukana ei tule valmista palautus/uudelleen asennus levyä.

Kertokaa minulle helpoin, ja varmin keino, koska en halua ostaa uutta asennus-levyä/ym. ja minun tuurillani saan taas koko kovon tyhjäksi. :D

-Kiitos jo nyt vastauksista- !!

13

2281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • unohtu äske

      Ainiin :D Kone on Acer Aspire TimelineX 5820TG

    • Koneen mukana tulee varmasti ohjeet kuinka palautuslevyt tehdään itse.
      Siellä on valmiina ohjelma jossa lukee suurinpiirtein että palautuslevyjen teko.

      Tarvitset 3-4 tyhjää DVD-R levyä.

      • Aspire 123

        Kyllä vaan. Minullakin acer ja ostin heti paketin DVD-R levyjä. Tein ne suht alussa.
        3 DVD-R:ä on "recovery" 1, 2 ja 3 ja kone kertoo milloin pitää seuraava laittaa..


    • kkksdgfdhfdhdhfhfhf

      Jaa, no sitten. Ostin kaks vuot sit Fujitsun koneen, ja täsä ei tullu mitään mukana, joten ajattelin et siin ei tuu mitään, ellei toisin mainita :D

    • tinapetteri

      Jos kyseessä on pieni virus, niin Acer:ssa voisi toimia vastaava.

      koneen pystyi palauttamaan tehdasasetuksiin (windows 7). Käynnistyksen jälkeen näytölle tulee ACER, niin painaa 5 kertaa ALT F10. Jostain kovalevyn syövereistä löytyy koskematon windows 7 palautuslevy. Valikosta valitaan, joko täydellinen palautus tai ainoastaan windows 7 tiedostot. En tiedä onko kaikissa mutta tässä mallissa ainakin.

    • Kannattaa tehdä aina heti palautuslevyt kun ostat uuden koneen. Muuten ne jää tekemättä.

    • En suosittele Windowsin palauttamista omalla systeemillä, mutta Acerin tehdas-asetuksien palauttaminen on hyvä homma ja toimii.

    • atk-hemmo3

      No jos sulla on koneessa vaan se yksi ns. kovalevy ja se hajoaa niin senkin vuoksi sitten pitää olla jokin ulkoinen tietoväline eli vaikkakin usb kovo jonne tiedot a)varmistetaan b) se image toimivasta käyttiksesta softineen otetaan

      eli Tutustu vaikka Nortonin Ghost tai vastaaviin ohjelmiin, jolla voit ottaa toimivasta käyttiksesta ja sen osista/softista kovalevynosioista täydelliset imaget tai yhden imagen talteen.

      Image on siitäkin kiva homma, että ei tarvitse kaikkia asetuksia ym. viilailla vaan palautus on todella nopea toimenpide eli sanotaan vaikka että n. 10 - 30 voidaan palauttaa aika reilun kokoinen kovalevyn/käyttiksen sisältö erillaisinen softineen, asetuksineen jne. takaisin, jonka jälkeen homma on heti käyttövalmis ilman tuskailuja.

    • olympus

      Minulla on kovalevy jo hajalla osittain. Käytännössä vain explorer ei toimi (komentokehotteella pääsee vielä selaamaan koneen sisältöä), myöskään kun käynnistää koneen näyttöön ei tule signaalia, ennenkuin windows käynnistyy, joten vaikea on tuonne acervalikkoon päästä :) tai ei sinne pääsemisessä suurta ongelmaa ole kun vaan räppää alt f10 niin kauan ettei käynnistys etene, mutta sielä navigointi sokeana on vähän vaikeaa. Osaisiko joku kertoa valikon sisällön tai missä järjestyksessä täytyy näppäillä että saisin palautettua alkuperäisasetukset.

    • ??

      Tota, huomasin että tämä on vähän vanha ketju...

      Onko väliä missä vaiheessa palautus DVD:n tekee? Voinko käyttää konetta 2-3 päivää kunhan pääsen ostamaan DVD:ita. Mitä pahaa siinä välissä voi tapahtua?

    • Palautus DVD kannattaa ostaa heti koneen oston jälkeen. Jos koneeseen tulee esimerkiksi haittaohjelmia tai sen levy menee rikki niin silloin sinulla on Windowsin media tallessa.

    • Asennuslevyjen teko

      Käynnistä/Kaikki ohjelmat/Acer/Acer Recovery Management. Siitä "Luo tehdasoletuslevy" (3 x DVD) ja "Luo laiteohjainten ja sovellusten levy" (1 x DVD).

    • ?

      Mikäs tässä Acerissa on tämä backup manager? Onko sillä mitään virkaa? Osaisiko joku kertoa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe