Saattoystäväni osoittautui pedofiiliksi

Tien haarassa oleva

Empä ole aiemmin täällä Suomi24:sen keskustelupalstoilla käynyt, vaikka oon tästä kuullut toisinaan varoiteltavan seurapuheissa.

Nyt kun näitä pedofiliajuttuja on noussut esiin siellä täällä, päätin tuoda oman kertomukseni kaikkien luettavaksi.
Olen elänyt melkoisessa sekaisissa tunnelmissa, kun rakas saattoystäväni osoittautui lapsiin sekaantujaksi. Hänestä on uutisoitu ihan valtakunnan lehdissäkin, mutta tapausta en tässä tarkemmin rupea ruotimaan. Henkilö on rangaistuksensa saanut.

Itseä tämä kosketti erityisesti sen takia, että kyseinen henkilö oli saattoystäväni.
Aikoinaan jouduin maailmaan ja maailma piti minua kovasti otteessaan. Halusin usein tehdä parannusta, mutta se ei onnistunut. Sitten kerran tämä henkilö puhutteli minua koskettavin sanoin. Murruin totaalisesti ja halusin uskoa hänen saarnaaman evankeliumin. Sain kertoa hänelle koko psalmini luottamuksellisesti. Eli ripittäydyin tälle henkilölle.

Hän lupasi olla tukemassa minua uskon tiellä ja hänestä tuli minulle melko läheinen ihminen. Yhdessä toinen toistaan tukien jatkoimme matkaa.
Hän tunsi raamatun hyvin, joten hän osasi ottaa aina hyviä ohjeita sieltä.
Hän tunsi myös kristillisyytemme historiaa ja osasi neuvoa minua, miten entisetkin uskovaiset ovat uskoneet ja päässeet perille taivaan kunniaan.

Mutta sitten kaikki muuttui! Kyseistä henkilöä epäiltiin pedofiliasta.
Itselle kantautui vähitellen huhuja tästä, mutta en millään meinannut uskoa, että rakas ja luotettava saattoystävä olisi sellaisiin sortunut. Ei hän edes puhunut niistä minulle koskaan, vaikka kertoikin hyvin henkilökohtaisiakin juttuja itsestään.
Viimeistään siinä vaiheessa asia oli pakko uskoa, kun viranomaiset hakivat tämän miehen talteen. Silti edelleenkin epäilin, että oliko hän varmasti syyllinen siihen, mistä häntä oli epäilty.

Näytöt kuitenkin osoittivat sen, että hän oli rikoksiinsa syyllinen ja hänelle langetettiin siihen kuuluvat rangaistukset.
Tilanne oli järkyttävä!
Mitä kaikkea olinkaan kertonut henkilölle, jonka tekemisistä en ollutkaan perillä. Miten sokeasti uskoin häneen, että hänessä elää Pyhä Henki!
Tuoreimmat tapaukset tuolla miehellä oli tapahtunut noiden kahden keskisten sielunhoidollisten keskustelujenkin aikana. Miten minä en aistinut, että miehessä ei ole kaikki kunnossa?
Oliko sielunhoidollisista keskusteluista mitään hyötyä?
Monenmoisia asioita on pyörinyt mun mielessä ja välillä on tuntunut, että olen tulossa hulluksi.

Kyseisistä tapahtumista johtuen olen joutunut varaamaan itselle ajan psykiatriseen hoitoon, jossa saan selvitellä omia asioita.
Suurimpana huolena on kuitenkin se, mihin uskoa, vai uskoakko enää mihinkään! Kaksijakoinen on olotilani kieltämättä nyt!!

93

3019

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äläluotakeneenkään

Mikä sai sinut luottamaan häneen?

• voi ollakkin joku?

Joskus pappienkin joukossa voi olla yksi "susi lammasten vaatteissa" mutta toivottavasti tällaiset paljastuvat mikäli niitä vielä löytyy, ja saavat ansaitsemansa rangaistuksen!

• vastuu on aikuisella

Askel liian pitkälle ei ole koskaan pieni. Päin vastoin. Pahuutta ei voi perustella Pyhällä hengellä. Jokainen aikuinen on ihan itse vastuussa teoistaa.

• Pitempi tarina
        vastuu on aikuisella kirjoitti:

Askel liian pitkälle ei ole koskaan pieni. Päin vastoin. Pahuutta ei voi perustella Pyhällä hengellä. Jokainen aikuinen on ihan itse vastuussa teoistaa.

Hyvin kirjoitettu! Minulle kiusaajani/vainoojani sanoi, että kaiken ymmärtää uskon kautta - siis tässä tapauksessa väkivallankin. Tällaiset ihmiset luulevat, että heillä on Pyhä henki.

• Onneksi.

Elä usko ainakaan VL:llä-läisiin, minä olen niihin uskoni menettänyt jo hyvin nuorena.

• Muumilaakson asukki

Vai että ihmisessä elää Pyhä Henki? Uskotko joulupukkiinkin?

• Tien haarassa oleva

Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan, että Pyhä Hengen virka annettiin uskovaisille, siis vanhoillislestadiolaisille. Itsekin aina vetosin siihen, että muissa uskonnoissa ei ole Pyhää Henkeä, joten niissä ei ole siunaustakaan.
        Kerroin, kuinka monet eriseurat ja erit herätysliikkeet eivät menesty, koska heidän keskellä ei vaikuta Pyhää Henkeä. Muun muassa herännäiset, eli körtit ja lestadiolaisuuden muut suunnat sen kuin pienenevät ja heidän toiminnassaan on mukana yhä vähemmän nuoria, mutta vanhoillislestadiolaisten joukossa nuorten ja lasten määrä sen kuin lisääntyy.

Pedofiliatapaukset ovat kuitenkin osoittaneet, että joukossamme on paljon henkilöitä, jotka eivät ehkä olekkaan uskomassa, tai ovat kertakaikkiaan mieleltään äärimmäisen vinoutuneita.
        Ehkä vl:ien kulttuurikin on sellainen, että joistain asioista vain vaietaan. En tiedä. Varmaan useatkin vl:t elävät kaksoiselämää.
        Tällä hetkellä en oikein tiedä, mihin uskoa. Onko edes Pyhää Henkeä ja Jumalaa. Sekava on oloni!

• karin69
        Tien haarassa oleva kirjoitti:

Vanhoillislestadiolaisuudessa opetetaan, että Pyhä Hengen virka annettiin uskovaisille, siis vanhoillislestadiolaisille. Itsekin aina vetosin siihen, että muissa uskonnoissa ei ole Pyhää Henkeä, joten niissä ei ole siunaustakaan.
        Kerroin, kuinka monet eriseurat ja erit herätysliikkeet eivät menesty, koska heidän keskellä ei vaikuta Pyhää Henkeä. Muun muassa herännäiset, eli körtit ja lestadiolaisuuden muut suunnat sen kuin pienenevät ja heidän toiminnassaan on mukana yhä vähemmän nuoria, mutta vanhoillislestadiolaisten joukossa nuorten ja lasten määrä sen kuin lisääntyy.

Pedofiliatapaukset ovat kuitenkin osoittaneet, että joukossamme on paljon henkilöitä, jotka eivät ehkä olekkaan uskomassa, tai ovat kertakaikkiaan mieleltään äärimmäisen vinoutuneita.
        Ehkä vl:ien kulttuurikin on sellainen, että joistain asioista vain vaietaan. En tiedä. Varmaan useatkin vl:t elävät kaksoiselämää.
        Tällä hetkellä en oikein tiedä, mihin uskoa. Onko edes Pyhää Henkeä ja Jumalaa. Sekava on oloni!

Raamatussahan sanotaan että vain joka toinen kelpaa taivaaseen uskovaisten joukosta. Tämä tilanne osoittaa Raamatun oikeellisuuden.

• -
        karin69 kirjoitti:

Raamatussahan sanotaan että vain joka toinen kelpaa taivaaseen uskovaisten joukosta. Tämä tilanne osoittaa Raamatun oikeellisuuden.

Mitä ihmeen bs:ää tämä nyt on. Miksi Raamatussa lukisi että joka-toinen kelpaisi taivaaseen? Mikä Jumala keksisi tällaisen säännön että valitaan vain puolet niistä jotka toimivat ohjekirjan mukaan? Tämä kyseinen henkilö ei luonnollisestikaan toiminut sen mukaan. Raamatussa kyllä käsittääkseni sanotaan että Israelin kansa on kuin meren hiekka josta vain murto-osa pelastuu.

Anna nyt selvä viittaus siihen missä Raamatussa sanotaan näin jos lähdetä tällaista väittämään. En ole uskovainen ja uskottomuuteni perustuu siihen että olen tutustunut Raamattuun melko hyvin. Siitä kirjasta löytyy hyvin paljon ristiriitoja ja Jumala on oikeasti rahaa rakastava vaikka siellä käsittääkseni sanotaan että raha on kaiken pahan alku ja juuri. Jeesus toi spiritismin Juutalaisten keskuuteen Pyhän Hengen kautta vaikka spiritismi oli kielletty Vanhassa testamentissa. Jeesus itse tuomitsi ulkokultaiset ulkokultaisuudesta vaikka kehoitti olemaan tuomitsematta muita. Raamatussa ei ole hirveästi järkeä, katsotaan sitä Uuden tai Vanhan testamentin pohjalta. Itse uskon rehellisyyteen ja välittämiseen johon Raamattukin pääpiirteittäin ohjaa, mutta Jumalan sanaa se kirja ei ainakaan kokonaisuudessaan olla. Siellä jopa Paavali tai Pietari on itse myöntänyt tietyissä lauseissa sanoneensa omia mielipiteitä niin etteivät ne ole Jumalan sanaa. En nyt pääse tarkastamaan kumpi oli kyseessä, Pietari vai Paavali. Uskonnoilla ohjataan ihmistä eikä lopputulos ole välttämättä hirveän hyvä jos uskonnollinen ihminen toimii epäitsekkäästi ja suurin osa muista ihmisistä maailmassa itsekkäästi.

• Missä?
        karin69 kirjoitti:

"karin69" kerro missä kohtaa Raamatussa noin sanotaan.

• arvailijatyyppi
        Missä? kirjoitti:

Vastaan karin69 puolesta:Arvaan hänen tarkoittavan 10 neitseen vertausta

• ja jokatoinen tai ei
        - kirjoitti:

Mitä ihmeen bs:ää tämä nyt on. Miksi Raamatussa lukisi että joka-toinen kelpaisi taivaaseen? Mikä Jumala keksisi tällaisen säännön että valitaan vain puolet niistä jotka toimivat ohjekirjan mukaan? Tämä kyseinen henkilö ei luonnollisestikaan toiminut sen mukaan. Raamatussa kyllä käsittääkseni sanotaan että Israelin kansa on kuin meren hiekka josta vain murto-osa pelastuu.

Anna nyt selvä viittaus siihen missä Raamatussa sanotaan näin jos lähdetä tällaista väittämään. En ole uskovainen ja uskottomuuteni perustuu siihen että olen tutustunut Raamattuun melko hyvin. Siitä kirjasta löytyy hyvin paljon ristiriitoja ja Jumala on oikeasti rahaa rakastava vaikka siellä käsittääkseni sanotaan että raha on kaiken pahan alku ja juuri. Jeesus toi spiritismin Juutalaisten keskuuteen Pyhän Hengen kautta vaikka spiritismi oli kielletty Vanhassa testamentissa. Jeesus itse tuomitsi ulkokultaiset ulkokultaisuudesta vaikka kehoitti olemaan tuomitsematta muita. Raamatussa ei ole hirveästi järkeä, katsotaan sitä Uuden tai Vanhan testamentin pohjalta. Itse uskon rehellisyyteen ja välittämiseen johon Raamattukin pääpiirteittäin ohjaa, mutta Jumalan sanaa se kirja ei ainakaan kokonaisuudessaan olla. Siellä jopa Paavali tai Pietari on itse myöntänyt tietyissä lauseissa sanoneensa omia mielipiteitä niin etteivät ne ole Jumalan sanaa. En nyt pääse tarkastamaan kumpi oli kyseessä, Pietari vai Paavali. Uskonnoilla ohjataan ihmistä eikä lopputulos ole välttämättä hirveän hyvä jos uskonnollinen ihminen toimii epäitsekkäästi ja suurin osa muista ihmisistä maailmassa itsekkäästi.

Jumala tietää koska on sydänten tutkija, joka tietää onko rukoilija tosissaan vai eikö ole, kuinka moni on oikeassa uskossa ja kuinka moni vain "tottelee jotain ohjekirjaa" ja on pelkkä tapauskoinen käyttytyjä, jonka kuuluisi rukoilla oikeaa uskoa Jumalalta itselleen lahjaksi...!

• etsi itse!
        Missä? kirjoitti:

Karinin ei ole mikään pakko etsiä sinulle kohtaa Raamatusta, jos lausahdus oli tarkoitettu vertaukseksi, jota et tajunnut!

• matteus24
        karin69 kirjoitti:

Tarkottaisikohan Karin tätä Matteuksen 24: 29-44 kohtaa: (lähinnä viimeset jakeet)

Ihmisen Pojan tuleminen.

"Mutta kohta noiden päivien ahdingon jälkeen aurinko pimenee eikä kuu anna valoaan. Tähdet putoavat taivaalta ja taivaiden voimat järkkyvät.
        Silloin taivaalle ilmestyy Ihmisen Pojan merkki. Kaikki maan sukukunnat puhkeavat valituksiin, kun näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suuressa voimassaan ja kirkkaudessaan.

Suuren torven soidessa hän lähettää enkelinsä neljälle ilmansuunnalle kokoamaan kaikkialta, maan kaikista ääristä ne, jotka hän on valinnut.
        Ottakaa oppia vertauskuvasta, jonka viikunapuu tarjoaa: kun sen oksa virkoaa ja alkaa tulla lehteen, te tiedätte, että kesä on lähellä.
        Samalla tavoin te kaiken tämän nähdessänne tiedätte, että se aika on lähellä, aivan ovella.

Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. "Mutta sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä. Niin kuin kävi Nooan päivinä, niin on käyvä silloinkin, kun Ihmisen Poika tulee. Vedenpaisumuksen edellä ihmiset söivät ja joivat, menivät naimisiin ja naittivat tyttäriään aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin. Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään.

Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee. Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään. "Valvokaa siis, sillä te ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. Ymmärrättehän, että jos talon isäntä tietäisi, mihin aikaan yöstä varas tulee, hän valvoisi eikä antaisi murtautua taloonsa. Olkaa siis tekin valmiit, sillä Ihmisen Poika tulee hetkellä, jota ette aavista.

• Marppa*
        karin69 kirjoitti:

Karin 69, kertoisitko minullekin sen raamatunpaikan missä noin sanotaan..että vain joka toinen kelpaa taivaaseen?? Mä olen kylklä jonkun kerran lukenut raamatun läpi, mutta tuollanen paikka on kyllä mennyt ihan ohi :)

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankakkinen elämä". JOh. 3:16

Siis EI YKSIKÄÄN JOKA HÄNEEN USKOO HUKKUISI..." Ei joka toinen, vaan JOKAINEN joka uskoo Häneen pääsee taivaaseen ja saa iankaikkisen elämän :)

• Marppa*

Raamattu ei tunne "vanhoollis lestadiolaisia", en ainakaan ole koskaan sieltä sellasesta lukenut. Jokaisessa joka uskoo Jeesukseen on Pyhähenki. Kun minä annoin elämäni Jeesukselle tuli Pyhähenki sydämeeni...vaikka en ole VL, eikä musta sellaista koskaan tule. Jolei Jumala mulle ilmoita...puhu mun sydämelle että VL on ainoa oikea paikka :) Voi meitä jos me täällä jo taistelemme oppi kysymyksistä, miten me mahdumme jonain päivänä samaan taivaaseen??

• Perusta pohdittavaks

Tosiasia on että liika uskonnollisuus on sairasta.

On säilytettävä järki päässä, oikeudentunto mielessä ja suhteellisuudentaju myös.

Asiat on arvioitava aina itse eikä uskottava sokeasti mitään auktoriteettia. Myöskään raaamattua kirjaimellisesti tulkittanu tms. ihmisten kirjoittamaa ns "parempaa tietoa".

Uskontoa ja uskonnon pohjalta lähteviä määräyksiä ja luokitteluja ei koskaa saa ottaa liian vakavasti. Aina ennen tällaisia "oletuksia" tulee järki, tieto, oikeudentunto, rehellisyys, suhteellisuudentaju, tasa-arvo, yhtäläiset ihmisoikeudet ja myötätunto,

Jumala ei voi olla näitä asioita vastaan. Koskaan.

Jos näitä asioita ei kunnioiteta yli uskonnollisten oletusten, syntyy vinoumia ja vääristymiä.

.

• on oikeus uskoa

Kukas sinä olet määräämään toisten elämää, miten täytyisi toimia, ihmisillä on oikeus uskoa ainakin vielä tässä maassa!

• Ihmeselittelijöitä
        on oikeus uskoa kirjoitti:

Kukas sinä olet määräämään toisten elämää, miten täytyisi toimia, ihmisillä on oikeus uskoa ainakin vielä tässä maassa!

VL-pedofiliansalailunvapautta ei maassamme ole.

Uskokaa miten tykkäätte, mutta älkää raiskatko lapsianne!

• 1311
        on oikeus uskoa kirjoitti:

"Kukas sinä olet määräämään toisten elämää, miten täytyisi toimia, ihmisillä on oikeus uskoa ainakin vielä tässä maassa! "

Niin, onkos ne uskontokuntien johtajat sitten sellaisia jotka saavat määrätä toisten elämästä? Tuntuu että varsinkin lestadiolaisuudessa ei paljon muusta ole kyse kuin siitä, että pieni jengi määrää miten muut elää ja salaa nauttii siitä vallantunteesta.

• Ihmesäännöt...
        1311 kirjoitti:

"Kukas sinä olet määräämään toisten elämää, miten täytyisi toimia, ihmisillä on oikeus uskoa ainakin vielä tässä maassa! "

Niin, onkos ne uskontokuntien johtajat sitten sellaisia jotka saavat määrätä toisten elämästä? Tuntuu että varsinkin lestadiolaisuudessa ei paljon muusta ole kyse kuin siitä, että pieni jengi määrää miten muut elää ja salaa nauttii siitä vallantunteesta.

Suuri ja Mahtava SRK kykenee määräämään jokaisen alamaisensa perhesuunnittelusta, television omistamisesta, hiustenvärjäyksestä, korvakoruista, kynsilakasta, tatuoinneista, vapaa-ajanharrastuksista, lastenvideoista, jne...

Mutta lasten raiskaamiseen se ei ole osannut sanoa juuta ei jaata vuosikymmeniin! Sitä kannattaa miettiä kun puhutaan vl-yhteisön reisille lauenneesta vl-pedofiliasta!

• Vai että Pyhä Henki

Karismaattinen persoona ei tarkoita sitä että olisi Pyhää Henkeä. Pyhää Henkeä ei nykyään juurikaan ymmärretä, ainakaan kristillisissä piireissä. Tieto on kadonnut.

Esoteeriset kristinuskon mystiset (ns. harhaoppiset) piirit kyllä tietävät, vaan eivät puhu eikä niitä piirejä mainosteta.

• herran henki

Tässä haluan puhua miehestä, jonka kautta Jumalan Henki toimi monella tapaa vuosina (1977-1981) eri puolella maailmaa, saaden tuhannet ihmiset tulemaan uskoon, aivan kuin Jeesuksen jälkeisten vuosien, alkuseurakuntien perustamisien aikaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Yli-Vainio

Hänen todella voimallinen saarnansa "Pyhä Henki" ladattavissa:

http://www.saarna.net/saarna.php?id=239

• herran henki
        herran henki kirjoitti:

Tässä haluan puhua miehestä, jonka kautta Jumalan Henki toimi monella tapaa vuosina (1977-1981) eri puolella maailmaa, saaden tuhannet ihmiset tulemaan uskoon, aivan kuin Jeesuksen jälkeisten vuosien, alkuseurakuntien perustamisien aikaan.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Niilo_Yli-Vainio

Hänen todella voimallinen saarnansa "Pyhä Henki" ladattavissa:

http://www.saarna.net/saarna.php?id=239

Pyhä Henki ohjaa maailmassa kaiken aikaa hetkittäin ihmisiä oikeisiin valintoihin elämässä, miettikää kun Jumala saa tarpeekseen ihmisistä ja ottaa Pyhän Henkensä pois maailmasta, edes vähäksi aikaa, silloin se merkitsee tuomiota ihmiskunnalle, kuten Nooan aikana.

2. Tess: 2

Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa. Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.

Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden

Yksi suuri edesmennyt Evankelista, jonka kautta Pyhä Henki toimi ja teki ihmeitä maailmassa, Kathryn Kuhlman:

http://www.youtube.com/watch?v=i2_LNMJTOO4&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=Puek6ppEDaE&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=0PhjKKj8VOA&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=RS_dErUpIZQ&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=ENz6MMtz3do&feature=related

• ykshihhulivaan
        herran henki kirjoitti:

Pyhä Henki ohjaa maailmassa kaiken aikaa hetkittäin ihmisiä oikeisiin valintoihin elämässä, miettikää kun Jumala saa tarpeekseen ihmisistä ja ottaa Pyhän Henkensä pois maailmasta, edes vähäksi aikaa, silloin se merkitsee tuomiota ihmiskunnalle, kuten Nooan aikana.

2. Tess: 2

Te tiedätte, mikä häntä vielä pidättää, niin että hän ilmestyy vasta kun hänen hetkensä koittaa. Vääryyden salainen vaikutus on jo olemassa. Sen, joka sitä on vielä pidättämässä, on vain ensin poistuttava tieltä; silloin ilmestyy tuo vääryyden ihminen, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemisensa kirkkaudella.

Vääryyden ihminen tulee Saatanan vaikutuksesta suurella voimalla, tehden petollisia tunnustekoja ja ihmeitä. Hänen vääryytensä pettää ne, jotka joutuvat kadotukseen, koska he eivät ole rakastaneet totuutta, joka olisi pelastanut heidät. Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden

Yksi suuri edesmennyt Evankelista, jonka kautta Pyhä Henki toimi ja teki ihmeitä maailmassa, Kathryn Kuhlman:

http://www.youtube.com/watch?v=i2_LNMJTOO4&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=Puek6ppEDaE&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=0PhjKKj8VOA&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=RS_dErUpIZQ&feature=related
        http://www.youtube.com/watch?v=ENz6MMtz3do&feature=related

Kathryn Kuhlman opetti kylläkin harhaoppia, joten en nyt häntä menisi sanomaan niin hurskaaksi kuin yleisesti luullaan. Kuuluu samaan kastiin, kuin vaikkapa Benny Hinn, yms. uskolla parantajat...
        Lähteenä tähän mulla on Yves Braultin kirjoittama kirja: Kulissien takana, joten en edes tempaa tätä väittämää hatusta.

• jännämaailma
        ykshihhulivaan kirjoitti:

Kathryn Kuhlman opetti kylläkin harhaoppia, joten en nyt häntä menisi sanomaan niin hurskaaksi kuin yleisesti luullaan. Kuuluu samaan kastiin, kuin vaikkapa Benny Hinn, yms. uskolla parantajat...
        Lähteenä tähän mulla on Yves Braultin kirjoittama kirja: Kulissien takana, joten en edes tempaa tätä väittämää hatusta.

Todellakin Kuhlmanissa puhutaan vaikuttaneen jokin henki, oli mystinen persoona ja kuolikin mystisesti, sekä upporikkaana. Elikkä hyvä varottava esimerkki eksyttäjä hengistä. Muistettakoon, että naisen kuuluu vaieta seurakunnassa. Pyhä Henki toimii vain Jeesuksen nimeen.

Tossa pohdiskelevaa juttu Kathrynista:

http://www.heinola.org/~patato/lukijat/muut/kirje353.php

• 19 + 20

Voin kuvitella hämmentyneisyytesi. Koko tämä pedofilajuttu on niin kuvottava että oikeasti jo oksettaa. Ja jotenkin on vielä pahempaa, että puhujat, jotka auliisti neuvovat muita miten tätä elämää pitää elää, tekevät tietoisesti moisia kauheuksia. En voi kun ihmetellä, miten sairas on yhtetiö, jossa tällaista käytöstä suvaitaan ja missä tällaiset tapaukset kuoliaaksi vaietaan. Onneksi osa vyyhdistä on purkautumassa ja tullut kaikkien tietoon.

Miten hirvittävä osa onkaan lapsilla, joita on hyväksikäytetty! Maailma tuntuu nyt todella valottomalta ja mustalta paikalta.

• Tavallinen mies

"En voi kun ihmetellä, miten sairas on yhtetiö, jossa tällaista käytöstä suvaitaan ja missä tällaiset tapaukset kuoliaaksi vaietaan."

Kaikki tapaukset vain esiin ja tekijöille (jos tapaus varma) kemiallinen kastraation, mutta reilun 40 vuoden kokemuksella ko. yhteisöstä voin myös sanoa, että en tunne ainuttakaan ihmistä, jonka voisin uskoa suvaitsevan tai vaikenevan tällaisesta, että pientä rajaa niihin yleistyksiinkin kuitenkin.

• 8 + 18
        Tavallinen mies kirjoitti:

"En voi kun ihmetellä, miten sairas on yhtetiö, jossa tällaista käytöstä suvaitaan ja missä tällaiset tapaukset kuoliaaksi vaietaan."

Kaikki tapaukset vain esiin ja tekijöille (jos tapaus varma) kemiallinen kastraation, mutta reilun 40 vuoden kokemuksella ko. yhteisöstä voin myös sanoa, että en tunne ainuttakaan ihmistä, jonka voisin uskoa suvaitsevan tai vaikenevan tällaisesta, että pientä rajaa niihin yleistyksiinkin kuitenkin.

Olen samaa mieltä tuosta kemiallisesta kastraatiosta. Se kaikille syyllisille loppuiäkseen vankilarangaistuksen lisäksi! Loppuu se lapsilla leikkiminen. Yöks!

• 19 +20
        Tavallinen mies kirjoitti:

"Kaikki tapaukset vain esiin ja tekijöille (jos tapaus varma) kemiallinen kastraation, mutta reilun 40 vuoden kokemuksella ko. yhteisöstä voin myös sanoa, että en tunne ainuttakaan ihmistä, jonka voisin uskoa suvaitsevan tai vaikenevan tällaisesta, että pientä rajaa niihin yleistyksiinkin kuitenkin. "

Ei tietenkään voi yleistää, tuntuu juuri nyt vaan niin ahdistavalta tämä koko touhu ja niin uskomattomalta, etteivät asiat ole tulleet jo aiemmin ilmi.

Ja sekin mietityttää, onko koko touhu tapahtunut vain puhujaveljien pienissä piireissä, vai onko tämä yleisempääkin. Melkoisesti tämä varmaan nyt ravistelee vl-liikettä.

• varmaankin totta ?

>>>En voi kun ihmetellä, miten sairas on yhtetiö, jossa tällaista käytöstä suvaitaan ja missä tällaiset tapaukset kuoliaaksi vaietaan. Onneksi osa vyyhdistä on purkautumassa ja tullut kaikkien tietoon.

• Junno
        8 + 18 kirjoitti:

Olen samaa mieltä tuosta kemiallisesta kastraatiosta. Se kaikille syyllisille loppuiäkseen vankilarangaistuksen lisäksi! Loppuu se lapsilla leikkiminen. Yöks!

Tiiliskivi konsti olisi näille herroille parempi, kuin kemiallinen kastraatio.

• Tien haarassa oleva

"Onneksi osa vyyhdistä on purkautumassa ja tullut kaikkien tietoon.
        "

Niin. parempi nyt, kuin ei koskaan. Missä pimennossa minäkin olen joutunut elämään. Paluu vl-uskoon ei ollut helppoa ja nyt kun osoittautui, että tuo saattoystävä eli kenties itse kaksoiselämää, järkytti minua todella kovasti.
        Onneksi olen pääsemässä hoitoon, jossa saan purkaa syvimpiä tuntemuksiani ammattiauttajalle!

• Laput silmilläkö...
        varmaankin totta ? kirjoitti:

>>>En voi kun ihmetellä, miten sairas on yhtetiö, jossa tällaista käytöstä suvaitaan ja missä tällaiset tapaukset kuoliaaksi vaietaan. Onneksi osa vyyhdistä on purkautumassa ja tullut kaikkien tietoon.

olet elänyt, vaikken itse olekaan kyseisen tekopyhän lahkon jäsen, niin näistä lestojen sekaantumisesta nuoriin tyttöihin on kuiskittu kautta aikain.
        Ei ole mikään uusi ilmiö - ei savua ilman tulta.

Nyt vain mätäpaise on puhjennut kaikkessa kauheudessaan ja uhrit ovat uskaltautuneet puhumaan.

• Oletko idiootti?
        varmaankin totta ? kirjoitti:

Tämä kirjoittaja on juuri niitä sinisilmäisiä lampaita, joita SRK on vienyt kuin pässiä narussa!

SRK, sen jäsenyhdistysten johto ja maallikkosaarnaajat ovat salanneet satoja vl-pedofiliatapauksia vuosikymmeniä ja vaientaneet uhrit vl-maallikko-rippisalailu-opilla, mutta kukaan ei "huomaa" yhtään mitään. Ei edes jatkuvasti vuosikausia raiskatun lapsen äiti? Sairasta porukkaa.

• Olen kokenut saman.

Minä jouduin ilmiantamaan parhaan vl-kaverini lasten seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Maailmani romahti, kun sain kuulla hänen teoistaan. Varmistin erittäin tarkasti, ettei kysymyksessä ollut mitenkään väärinkäsitys tai jotain. Päätös oli erittäin raskas.

Mutta näin jälkeenpäin, vaikka raskaalta tuntuu vielä vuosienkin jälkeen ja ajatukset harhailevat välillä yhteiseen aikaamme.. on lohdullista tietää silti toimineensa oikein. Vieläkin välillä herää kysymyksiä, että oliko se todellakin ainoa vaihtoehto? Mutta oli se. Ja oikein kaikkien kannalta.

Tiedän, kuinka vaikeaa voi läheisen ilmiantaminen olla, mutta se on jokaisen velvollisuus. Velvollisuus on joskus raskas kantaa.

• Valo Puistossa

Olet tehnyt oikein. Olet pelastanut monta lasta väärinkäytöltä.
        Siitä sinulle ruusuja.

>>>Vieläkin välillä herää kysymyksiä, että oliko se todellakin ainoa vaihtoehto? Mutta oli se. Ja oikein kaikkien kannalta.

• Vaikea asia

Miten saatoit olla 100% varma?

• Tien haarassa oleva

Minä taas en tiennyt, että tuo saattoystävä oli sekaantunut lapsiin.
        Kun tieto tuli minulle, se oli melkoinen järkytys. Alkuun en toki meinannut millään uskoa sitä.
        Toki itekkin olisin ilmiantanut oitis, jos olisin vähääkään tiennyt kyseisen äijän puuhista!

• Olen kokenut saman
        Vaikea asia kirjoitti:

Miten saatoit olla 100% varma?

Kyllä siinä unettomia öitä kuule vietettiin. En voi kertoa yksityiskohtia, mutta tarkastin asian erittäin huolellisesti ja luotin Taivaan Isään, että teen oikein.

Vaikka kaikista tärkeintä oli rikoksen loppuminen, vuosikymmenien ystävyyssuhteen lopettaminen noin vain kalvoi syvältä. Itsesyytökset olivat valtavat, un en ollut huomannut aiemmin mitään.

Se oli eräs elämäni kovimmista paikoista. Mutta tekisin uudestaankin. Ja toivon kaikkien näin tekevän.

• Olen kokenut saman

Minä taas en tiennyt, että tuo saattoystävä oli sekaantunut lapsiin.
        Kun tieto tuli minulle, se oli melkoinen järkytys. Alkuun en toki meinannut millään uskoa sitä.
        Toki itekkin olisin ilmiantanut oitis, jos olisin vähääkään tiennyt kyseisen äijän puuhista!

Enhän minäkään vuosikausiin tiennyt. Mutta sitten yhtäkkiä olinkin päättämässä näin vakavan asian eteenpäin viemisestä. Kyllä siinä tunsi itsensä melko pieneksi, mutta lasten etu meni kaiken edelle. Ja pitäisi mennä kaikilla ihmisillä.

• Puisto Valossa

Kun yksi iso puu kaatuu, sen mukana kaatuu paljon pieniä puita.
      Nosta katseesi Häneen josta kasvuvoima tulee kaikille puille.
      Sillon sinä pysyt pystyssä. Jos olet kaatunut, valon voima nostaa sinut pystyyn.

• Everlast-

Ei ole eikä tule niin hyvää ystävää etteikö tämä keräilisi leegoja kontallaan maassa, jos kiinni jäisi moisesta irstailusta pieniä viattomia lapsia kohtaan. Vihaan pedofiileja ja muita hyväksikäyttäjiä täydestä sydämestäni. Vaikka kuinka olisi sairas pervo, niin mikä muu kuin tyhmä itsekkyys ajaa tekemään moisia. Kiviä taskuun ja sillankaiteelta alas jos ei muuten mielestä lähde.

• Tämän kokenut

Kun asia tulee niin lähelle, että seisoo edessäsi, ei sitä turpiin lyömistä enää edes mieti, vaan sitä miten asian saa hoidettua laillisesti oikein.

Moni vl-perheen äiti on vaiennut juuri tämän vuoksi ja sietänyt miehensä pedofiliaa... Millä perhe elää jos isä on vuosikausia vankilassa jne.. Mutta lapsen etu on tärkein!

Muut asiat kyllä jotenkin järjestyvät, kunhan lapsen etu saadaan kuntoon!

• ookko varma
        Tämän kokenut kirjoitti:

Kun asia tulee niin lähelle, että seisoo edessäsi, ei sitä turpiin lyömistä enää edes mieti, vaan sitä miten asian saa hoidettua laillisesti oikein.

Moni vl-perheen äiti on vaiennut juuri tämän vuoksi ja sietänyt miehensä pedofiliaa... Millä perhe elää jos isä on vuosikausia vankilassa jne.. Mutta lapsen etu on tärkein!

Muut asiat kyllä jotenkin järjestyvät, kunhan lapsen etu saadaan kuntoon!

Tarkoitatko insestiä ? On eri asia kuin pedofilia.

• Käsitteet tarkaksi
        ookko varma kirjoitti:

Tarkoitatko insestiä ? On eri asia kuin pedofilia.

Ok, puhutaan sitten lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä joka on perheessä tapahtuvana myös insestiä.

• etsivä-xx

Mietin pitkään kirjoitanko sinulle Tienharassa olevalle. Muutamia asioita nousi mieleeni kirjoituksessasi varsinkin sen lopusta alkuun päin kelatessani.

1.
      Kirjoitat näin:
      "Kyseisistä tapahtumista johtuen olen joutunut varaamaan itselle ajan psykiatriseen hoitoon, jossa saan selvitellä omia asioita.
      Suurimpana huolena on kuitenkin se, mihin uskoa, vai uskoakko enää mihinkään! Kaksijakoinen on olotilani kieltämättä nyt!! "

Kun olen elänyt kutakuinkin koko elämäni ns. maailmassa, jossa sinäkin sanot oleesi, ehkä ymmärrät mitä koitan sanoa.

- Ammattiauttajalle (psykologi/psykiatri) voi puhua asioistaan oli hän sitten vaikka ateisti. Kuuntelemisen ammatillinen koulutus on lisäksi ev lut kirkon muillakin kuin vl- papeilla. Sieluhoidollisenkin keskustelun voi käydä niistä elämän ongelmistaan vaikka ei ihan samalla tavalla uskosikaan. Enemmänki kyse on siitä hakeeko ihminen toiselta valmista vastausta "tee näin" vain hakeeko kysymyksiä, joilla voi selvittää omaa tilannettaan. Kun vastaa toiselle, joutuu miettimään sanoiksi ja ajatuksiksi pahaaoloa ja jäsentämään asoita. Hänellä on silloin rinnallakulkijan rooli.

Tätä taustaa vastaan sinun ei välttämättä tarvitse kantaa syyllisyyttä tai häpeää niistä käydyistä keskuteluista, jos et pelkää, että ne tulevat kaikkien tietoon. Muulta osin voi hyvin katsoa, että se mikä tapahtui oli kohdallasi Jumalan johdatusta ja ne kysymykset ovat johdattaneet sinut siihen, missä nyt olet. Ehkä nyt on se vaihe mikä on lapsillakin omien vanhempien suhteen, pudotetaan rajusti jalustalta, jotta ihmisen omalle kasvulle aikuisuuteen jää tilaa eikä sitä estä liian ihannoitu kuva toisista ihmisistä. Tämä saattoystäväsi lankeemus on siitä pahimmasta päästä, mutta nyt on sinun osaltasi kyse sinun omasta kasvustasi uskossa. Ehkä nyt on aika ottaa vastuuta myös uskon asioiden selvittämisestä sekä etsiä uusia suhteita. Viimeksi seurakuntaillassa sanottiin viisaasti, että ripin kuulijan ei ole tarpeen olla luottoystävä vaan mielellään vanhempi ja kokeneempi kuulija. Vaikkapa pappisveli tässä omassa tilanteessasi. Välistä toimintaohjeen sijaan ihmiselle voi olla hyväksi antaa vain vinkkejä ongelman työstämiseen. Ehkä osaltasi olisi nyt näiden sanojen aika:
      1. Kor. 14:20
      Veljet, älkää olko ajatuksiltanne lapsia. Pahuudessa olkaa kehittymättömiä, ajattelussanne aikuisia. [Room. 16:19 ]

2. Pyhästä Hengestä

Niin moneen kertaan olet varmasti uskolla tarttunut seuroissakin evankeilumiin, että sinulla on itselläsi Pyhä Henki. Jos sinusta tuntuu, että olet tullut oikeisiin uskon päätelmiin , eikö niitä sinulle esitettyjä Raamatun kohtia tai menneiden sukupolvien tulkintoja ole arvioinut myös sinun omassa uskossasi asuva Pyhä Henki. Jos olet kokenut hyötyneesi keskusteluista ja olet edelleen sitä mieltä, että olet oikealla tiellä omassa uskossasi, älä epäile omaa "kotiopettajaasi" tässä asiassa.

Kirjoitat:
      "
      Tilanne oli järkyttävä!
      Mitä kaikkea olinkaan kertonut henkilölle, jonka tekemisistä en ollutkaan perillä. Miten sokeasti uskoin häneen, että hänessä elää Pyhä Henki!
      Tuoreimmat tapaukset tuolla miehellä oli tapahtunut noiden kahden keskisten sielunhoidollisten keskustelujenkin aikana. Miten minä en aistinut, että miehessä ei ole kaikki kunnossa?
      Oliko sielunhoidollisista keskusteluista mitään hyötyä?"
      Monenmoisia asioita on pyörinyt mun mielessä ja välillä on tuntunut, että olen tulossa hulluksi.

3.
      Kirjoitat:
      "
      Suurimpana huolena on kuitenkin se, mihin uskoa, vai uskoakko enää mihinkään! "

Jälleen kerran haluaisin sanoa sen minulle läheisen virren 301 sanoin:
      1.
      Kirkasta, oi Kristus, meille
      ristinuhri Golgatan,
      josta meille langenneille
      loistaa sydän Jumalan.
      Uskon silmä kiinnitä
      aina kohti ristiä.

4.
      Ei siis alla kiusausten
      epäillä nyt tarvitse,
      eikä tiellä huokausten
      epätoivo vallitse,
      kun on täysi sovitus,
      sielun turva, pelastus.

• Tien haarassa oleva.

Olipa hyvä kirjoitus. Vastas täysin henkeen.
        Ja tuo virsi on minullekin rakas.
        Saanko kysyä, oletko sinäkin vl?

• etsivä-xx
        Tien haarassa oleva. kirjoitti:

Olipa hyvä kirjoitus. Vastas täysin henkeen.
        Ja tuo virsi on minullekin rakas.
        Saanko kysyä, oletko sinäkin vl?

Tätä nykyä, vaikka en ihan kaikkea perinteisellä tavalla sisäistäkään ainakaan vielä. Opillinen pohja kuitenkin ollut ns vanha perinteinen kirkon luterilainen oppi eli olen vanhan ev lut kirkon perusseurakunnan kasvatti, lapsesta asti kirkossa käynyt.

• Joh. 3:16
        etsivä-xx kirjoitti:

Tätä nykyä, vaikka en ihan kaikkea perinteisellä tavalla sisäistäkään ainakaan vielä. Opillinen pohja kuitenkin ollut ns vanha perinteinen kirkon luterilainen oppi eli olen vanhan ev lut kirkon perusseurakunnan kasvatti, lapsesta asti kirkossa käynyt.

Uskotko kaikkiiin SRK:n ja vl-puhujien opettamiiin saatanallisiin valheoppeihin? Mm. "vain me" -oppi.

• etsivä-xx
        Joh. 3:16 kirjoitti:

Uskotko kaikkiiin SRK:n ja vl-puhujien opettamiiin saatanallisiin valheoppeihin? Mm. "vain me" -oppi.

Etpä näy keskustelevan ollenkaan. Sinulla on vain yksi leimasin ja sitä täällä käytät. Riippumatta siitä mitä sinulle vastataan.

Mitenkä olisi sitten Raamatun lauseet.
        1. Tess. 5.
        21 Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.
        22 Pysykää erossa kaikesta pahasta.
        23 Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa. [1. Kor. 1:8 ]

Kohdistan sen sinunkin kirjoitteluusi yhtä lailla kuin ev. lut. kirkkomme opetukseen.

• Jrt!
        etsivä-xx kirjoitti:

Tämä palsta tietysti on mahdollisimman huono paikka kirjoittaa tämä, mutta silti haluan kertoa sinulle tunteeni, joka kirjoituksistasi on välittynyt:
        nimimerkkisi kertoo etsimisestä, mutta tekstisi siitä että olet löytänyt.

• etsivä-xx
        Jrt! kirjoitti:

Tämä palsta tietysti on mahdollisimman huono paikka kirjoittaa tämä, mutta silti haluan kertoa sinulle tunteeni, joka kirjoituksistasi on välittynyt:
        nimimerkkisi kertoo etsimisestä, mutta tekstisi siitä että olet löytänyt.

Nimimerkin etsijänä olemisen tausta ja merkitys on kyllä toinen kuin mihin vanhoillislestadiolaiset sen ylensä yhdistävät.
        Se tuntuu liittyvän vanhoillislestadiolaisuudessa lauseeseen
        Matt. 7:7
        "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan.
        Matt. 7:8
        Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.
        Luuk. 11:9
        "Niinpä sanon teille: Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. [
        Luuk. 11:10
        Sillä pyytävä saa, etsijä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan.

kun sen nimimerkin sisältö liittyy oikeastaan Luukas 10 ja erityisesti jakeeseen 39
        39 Martalla oli sisar, Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan.
        40 Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: "Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua."
        41 Mutta Herra vastasi: "Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista.
        42 Vain yksi on tarpeen.* Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois.

Ehkä joku ymmärtää sen eron mikä niillä raamatunkohdilla on.

Näillä lauseilla sinullekin Jrt

• JUMALA ON RAKKAUS

Olen kuullut lauseen'' jokainen YHTEISO JA YKSITYINEN IHMINEN,joka tuomitsee ja pilkkaa muita on tuomion alainen''. Ja tassa kavi nuin, JUMALA rankaisi niita jotka suurella tuomion hengella ovat heittaneet HELVETTIIN, saatanan omiksi lahimmaisiaan, sisari ja veljia !
      JA rintaansa royhistellen ovat muita sanoneen VAARAUSKOISIKSI!
      Nyt he itse ovat siella SAATANAN OMINA, aikamoista, toivottavasti huomaavat syntinsa?
      Vaikka en ole varma huomaavatko koskaan, on niin paatunutta porukkaa?

• ihminen on ihmis...

Vaikutat pettyneeltä ystävääsi.

Hän on ehkä tehnyt pahoja rikoksia. Ehkä, koska asiaahan ei vielä ole loppuun käsitelty. Jokatapauksessa isesti on synti ja rikos. Pedofilia on synti ja rikos.

Ensisijaisesti synti, koska kaikkien valtakuntien lakiin, kaikkialla maailmassa, kaikkina aikakausina ei ole sitä rikokseksi sisällytetty. Synti kattaa laajemmin se on tuomittavaa maailman luomisesta sen loppuunasti, samanarvoisesti.

Mutta itse asiaan; et voisi kuitella että ystävyytenne kestäisi tätä tilannetta. Hän oli sinulle varmaankin saattoystävä, niinkuin kirjoitat. Varmaan vilpittömästi.

Olitko sinä ystävä hänelle? Oletko?

• Tien haarassa oleva

Hän oli vanhempi uskovainen mies, jolle kerroin omia asioita.
        Voihan se olla, että hänellä oli sairaanloinen taipumus moiseen asiaan, en tiedä.
        Enkä voi tietää sitäkään, halusiko se oikeasti olla uskomassa, vai esittikö se vain uskovaista. Ehkä tärkeintä on sittenkin valvoa omaa tilaa.
        Tällaisena aikana helposti lähtee kaivelee muista viat ja virheet, kuten minullekin tässä meinasi käydä. Toki minulle on jäänyt paljon käsittelemättömiä asioita, mutta niistä saan jatkossa tulla puhumaan ammattiauttajalla. Ja uskonasioista tulee varmasti nyt enemmän keskusteltua kavereidenkin kanssa.

• ihminen on ihmis...

Voihan se olla, että hänellä oli sairaanloinen taipumus moiseen asiaan, en tiedä.
        Enkä voi tietää sitäkään, halusiko se oikeasti olla uskomassa, vai esittikö se vain uskovaista. Ehkä tärkeintä on sittenkin valvoa omaa tilaa.
        Tällaisena aikana helposti lähtee kaivelee muista viat ja virheet, kuten minullekin tässä meinasi käydä. Toki minulle on jäänyt paljon käsittelemättömiä asioita, mutta niistä saan jatkossa tulla puhumaan ammattiauttajalla. Ja uskonasioista tulee varmasti nyt enemmän keskusteltua kavereidenkin kanssa.

Kysyin: Olitko sinä ystävä hänelle? Oletko?

• Veli Usko

Tärkeintä sinun tilanteessasi on katsoa yksin Jeesukseen Kristukseen.
        Hän on sinun Herrasi ja Vapahtajasi.
        Hän on sinun Pelastajasi. Hän on sinun autuutesi.
        Hän on sinun auttajasi vaikeuksissasi."Apu minulle tulee Herralta joka on tehnyt taivaan ja maan."
        Lue Psalmi 50

Jeesus Kristus ei muutu eikä ole muuttunut vaikka ihmiset rypesivät synnissä. Sinä seuraat Jeesusta, et ihmisiä. Eikö niin?

• rehellisyys maan per

Eikö tässä ole hyvä esimerkki siitä että usko ei ole ulkoisia merkkejä ja tunnuksia!
        Voi olla päällisin puolin "oikeanlainen" mutta sisätä pekkä ..piip... eli

sama toisin päin voit näyttää miltä vaan mutta sisältä puhdasta kultaa eli aidosti uskot. Tällä tarkoiran sitä että kun vl.piirit haukkuu meikkaavan naisen epäuskoiseksi niin eivät oikeesti näe ihmisen sislle.

Tällaisissa tapauksiaa tulee hyvin esiin vl.uskon kaksinaamaisuus.

• ystävä? ? ?
        ihminen on ihmis... kirjoitti:

Kysyin: Olitko sinä ystävä hänelle? Oletko?

Nimimerkille: Ihminen on ihmiselle ...

Kysehän on ihmisen hauraudesta ja vahvuudesta ja toiminnasta,
        hänen omassa elämässään
        vaikeina ja haavoittuvaisuuden hetkinä.

Rikollinen ihminen (ja varsinkin jos ihmisen rikollisesta toiminnasta
        ei tiedä, aavista) lähelläsi ja vierelläsi ja tukenasi, turvanasi
        elämän vaikeilla ja karikkoisilla, itseäänkin etsivillä poluilla ja niiden aikana
        on varmaankin kenelle tahansa suuri ja elämääkin murjova ja kovastikin elämää heilauttava järkytys.
        Monelle ihmiselle tälläinen karmaiseva ja vakava tieto
        rikollisesti toimineesta vierellä kulkijasta
        voi kaikessa karmeudessaan jopa murskata ja tuhotakin; hiljaa, sisäisesti.

Kenenkään ei tarvitse olla väkisin, vastenmielisesti
        rikollisen tai rikollisesti toimineen henkilön
        (eikä varsinkaan noinkin vakavaan ja normaali ihmiselle käsittämättömään rikokseen syyllistyneen!) ystävä,
        ei nyt eikä tulevaisuudessa
        ja varsinkaan jos sitä itse ei halua eikä siihen halutessaankaan edes pysty eikä kykene.

Rikollinen ja rikollisesti toiminut ihminen
        ei ansaitse sääliä tai surkuttelua,
        hän ansaitsee oikeusjärjestelmämme tuomion
        tekemästä rikoksestaan ja rikollisesta toiminnastaan.
        Rikollinen on ihan itse henkilökohtaisesti vastuussa
        omista tekemisistään ja teoistaan.
        Kenenkään meistä ei tarvitse olla hänen ystävänsä,
        jos emme sitä halua emmekä siihen kykene.

Yksinäisyytensä ja ystävättömyytensä hän on aivan itse omilla henkilökohtaisilla tekemisillään ansainnut.
        Sääli tai säälin haku ei tälläisessa ja tämänlaisessa rikoksessa ja
        rikostilanteessa enää ketään ihmistä auta.

• Ihminen on ihmis...
        ystävä? ? ? kirjoitti:

Nimimerkille: Ihminen on ihmiselle ...

Kysehän on ihmisen hauraudesta ja vahvuudesta ja toiminnasta,
        hänen omassa elämässään
        vaikeina ja haavoittuvaisuuden hetkinä.

Rikollinen ihminen (ja varsinkin jos ihmisen rikollisesta toiminnasta
        ei tiedä, aavista) lähelläsi ja vierelläsi ja tukenasi, turvanasi
        elämän vaikeilla ja karikkoisilla, itseäänkin etsivillä poluilla ja niiden aikana
        on varmaankin kenelle tahansa suuri ja elämääkin murjova ja kovastikin elämää heilauttava järkytys.
        Monelle ihmiselle tälläinen karmaiseva ja vakava tieto
        rikollisesti toimineesta vierellä kulkijasta
        voi kaikessa karmeudessaan jopa murskata ja tuhotakin; hiljaa, sisäisesti.

Kenenkään ei tarvitse olla väkisin, vastenmielisesti
        rikollisen tai rikollisesti toimineen henkilön
        (eikä varsinkaan noinkin vakavaan ja normaali ihmiselle käsittämättömään rikokseen syyllistyneen!) ystävä,
        ei nyt eikä tulevaisuudessa
        ja varsinkaan jos sitä itse ei halua eikä siihen halutessaankaan edes pysty eikä kykene.

Rikollinen ja rikollisesti toiminut ihminen
        ei ansaitse sääliä tai surkuttelua,
        hän ansaitsee oikeusjärjestelmämme tuomion
        tekemästä rikoksestaan ja rikollisesta toiminnastaan.
        Rikollinen on ihan itse henkilökohtaisesti vastuussa
        omista tekemisistään ja teoistaan.
        Kenenkään meistä ei tarvitse olla hänen ystävänsä,
        jos emme sitä halua emmekä siihen kykene.

Yksinäisyytensä ja ystävättömyytensä hän on aivan itse omilla henkilökohtaisilla tekemisillään ansainnut.
        Sääli tai säälin haku ei tälläisessa ja tämänlaisessa rikoksessa ja
        rikostilanteessa enää ketään ihmistä auta.

Olisiko hän rikollinen, jospa olisi saanut Sinusta itselleen edes yhden tosiystävän?

• Näin ennen sanottiin
        rehellisyys maan per kirjoitti:

Eikö tässä ole hyvä esimerkki siitä että usko ei ole ulkoisia merkkejä ja tunnuksia!
        Voi olla päällisin puolin "oikeanlainen" mutta sisätä pekkä ..piip... eli

sama toisin päin voit näyttää miltä vaan mutta sisältä puhdasta kultaa eli aidosti uskot. Tällä tarkoiran sitä että kun vl.piirit haukkuu meikkaavan naisen epäuskoiseksi niin eivät oikeesti näe ihmisen sislle.

Tällaisissa tapauksiaa tulee hyvin esiin vl.uskon kaksinaamaisuus.

Pitäisi olla hengen eroittamisen lahjaa!

• Oikeutta uhreille!

Lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on ensisijaisesti rikos. Sen uskonasiaksi hengellistäminen on sitten jokaisen oma asia.

Mutta asiaan. Olen kokenut saman kuin saattoystävän menettänyt. Pettymyksen tunne on niin murskaava, kuten täydellinen luottamuksen menettäminenkin, ettei se välttämättä palaudu.

Mutta jos ystävyys ei enää onnistu, niin jatka elämääsi eteenpäin ja yritä unohtaa kokemasi pettymys. Rukoile voimia hyväksikäyttäjän uhreille ja elä elämääsi.

• .

Hän teki väärin ryhtyessään luottohenkilöksesi syntielämänsä kanssa, mutta kertomuksestasi päätellen hän on koko ajan ollut uskossa. Meissä on kaikissa syntiä ja sairautta, jolle olemme sokeita tai josta vapautumiseen olemme voimattomia. Parantuminen jatkuu jokaisen kristityn kohdalla koko elämän ajan.

• RIKOS!
        . kirjoitti:

Hän teki väärin ryhtyessään luottohenkilöksesi syntielämänsä kanssa, mutta kertomuksestasi päätellen hän on koko ajan ollut uskossa. Meissä on kaikissa syntiä ja sairautta, jolle olemme sokeita tai josta vapautumiseen olemme voimattomia. Parantuminen jatkuu jokaisen kristityn kohdalla koko elämän ajan.

Kysymys on RIKOLLISESTA elämästä ja erittäin törkeästä rikollisuudesta!

Älkää nyt sotkeko niitä syntilistojanne joka paikkaan!

• .
        RIKOS! kirjoitti:

Kysymys on RIKOLLISESTA elämästä ja erittäin törkeästä rikollisuudesta!

Älkää nyt sotkeko niitä syntilistojanne joka paikkaan!

Silti. Rikollinen tai ei, hän on ollut uskossa ja on toivottavasti edelleen.

• Uskovainen pedofiili
        . kirjoitti:

Silti. Rikollinen tai ei, hän on ollut uskossa ja on toivottavasti edelleen.

"Uskovainen lastenraiskaaja"?

Ei ainakaan silloin ole ollut, tuskin vieläkään, sillä vl-pedofiili ei tunne katumusta.

• 18+18

Vl-herätysliike = saatanan ikioma lahko

• Luterilainen mies

On turha syyttää itseään siitä, että avautui pedofiiliksi paljastuneelle uskovalle tai että yleensä luotti häneen. Käsittääkseni vika ei ole millään tavalla sinun. Olihan Jeesuksellakin 12 opetuslasta, joista yksi kavalsi hänet. Samalla tavalla muut opetuslapset elivät Juudaksen kanssa, söivät hänen kanssaan ja Juudaskin kuuli salaisuuksia opetuslasten sisäpiirissä. Ei kukaan opetuslapsista syyttänyt itseään siitä, että Juudas oli porukassa mukana ja että he luottivat häneen niin paljon että hän oli jopa rahastonhoitajana. Anna Jumalan tuomita pedofiiliystäväsi ja jatka sinä elämääsi. Suurin rakkaus avioliittoa solmitessakin voi päättyä lopulta katkeraan eroon. Elämä on tällaista, epätäydellistä ja rosoista.

• JEESUS ON HERRA

Juudas oli yksi kahdestatoista opetuslapsesta! Hän eli lähellä Mestaria, ja kavalsi hänet suunannolla!!!!Jos muistat Raamatusta. Yhä edelleen tänä päivänä noita Juudaksia ilmeentyy, lähipiirissämmekin saattaa heitä olla. Älkäämme luottako liikaa ihmisiin, vaan HERRAAN.

• "hadassa"

Nim. tienhaarassa oleva,, todella oikein teit ,äläkä ota siitä pienintäkään syyllisyyden taakkaa, sillä hänenkin sielunsa pelastamiseksi,,asiat täytyy selvittää jo täällä ajassa. Sillä synti ei saisi jäädä tavallaan " elämään" armon alla. Tämä on vain sitä Taivaan Isän puhdistusta, koko herätysliikkeessä, heidänkin sielunsa parhaaksi, jotka yrittävät "pluffata". kyllä ne sielunhoidolliset keskustelut ihan päteviä ovat .
      Tahtoisin kuitenkin neuvoa sinua lukemaan raamatun omaa sanaa, niin sinä kykenet paremmin eroittamaan mikä ei ole Jumalasta, ja mieti varsinkin ihan Jeesuksen sovitustyötä, mitä tarkoittaa todella yksin armo? Kun nämä asiat saavat vahvistua elämässämme, on oma vaelluksemme paljon helpompaa, ja vapautuneempaa. Asiat ovat todella olleet rankkoja sinulle , mutta kyllä sinä siitä Taivaallisen Isän kanssa selviät, on hän luvannut pitää huolen omistaan.Tätä huolenpitoa olen myös itsekin saanut paljonkin kokea. Siunausta ja voimia sinulle ja koko perheelle.

• simohäyhä_
    • LESTA

LESTA ON PANNUT PIKKUPOIKIA PAKARIIN HHAAHAHAH PANITTEKO YHDESSÄ POIKIA HANURIIN KAHDESTAAN VAI KUMPIKIN ERIKSEEN

JYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKYJYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKYJYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKY
      JYTKYv

• LESTA

SAATTOYSTÄVÄNI OSOITTAUTUI........JYTKYKSI JYJYJYJYTKY JYTKY JYTKY JYTKY JYTKY

• Toinen lähtijä

Olet lähellä lähtemisen armoa. Älä hylkää uskoa, ainoastaan SRK:n masinoimat valheopit.

• pedobear & jytky

Olet lähellä JYTKYN armoa JYJYJYTKY JYTKY JYJYJYJYTKY JYTKY

• Ei voi luottaa

En tiedä onko muodostunut kuvani oikea, mutta minun annettu voimakkaasti ymmärtää, että juuri ne kelvottomimmat/vilpillisimmät ovat ahkerimpia/aktiivisimpia toisten neuvojia ja siunaajia.

• jep71

Ajan henkenä näyttäisi olevan paljastumiset: instituutiot, uskonnolliset liikkeet lasten hyväksikäyttöineen, wiki leaks tietovuotoineen, arabi maiden vapautuminen diktatuureista.
      Uskonnolliset liikkeet valitettavan usein pitävät yllä sulkeitumista avoimuuden sijaan, autoritäärisiä ja epätasa-arvoisia valtarakenteita tasa-arvoisuuden sijaan,
      miksi annamme heidän ajatella puolestamme, miksi tukisimme tällaisia liikkeitä
      joissa naiset eivät ole tasa-arvoisia
      niin kauan kunnes otamme vastuun ITSESTÄMME,olemmeko tarpeeksi kypsiä ajattelemaan ITSE ?

• .

Usko Jeesukseen äläkä ihmisiin. Ei sinulle ole tapahtunut mitään sen kummempaa kuin että väärä luottamuksen kohteesi on viety. Noin meille käy kaikille niin monta kertaa, että opimme. Älä nyt ota siitä psykiatrisesta hoidosta itsellesi uutta vastaavaa menetetyn tilalle.

• ykshihhulivaan

Tuollainen hengellinen pahoinpitely kyllä aiheuttaa sellaisen kriisin, että sitä kyseenalaistaa kaiken. Mä neuvon ottamaan yhteyttä psykiatriin, et aloittaja saa ajatuksensa jäsenneltyä. Ikävä kyllä VL-liikkeessä, monen muun ohella, osa johtajista ottaa "jumalan" paikan itelleen ja sit tekee "jumalan nimissä" vääriä asioita ympärillään. Tää on niin sairasta ja tuomittavaa, eikä ollenkaan Jumalan mielen mukaista käytöstä.

Voisin omalta kohdalta kertoa myös hengellisestä pahoinpitelystä, vielä vuosia jälkeenpäin tunnen kipua tilannetta ajatellessani, vaikka mä tiedän olleeni oikeessa omien aavistusteni kanssa. Surettaa et monissa uskovissa on nykyäään heitä, ketkä on oikeesti susia lammasten vaatteissa ja saattavat ihmiset suuriin kriiseihin. Ei Jumala tarkottanu uskonelämää sellaiseksi, vaan et se on voimavara ja turvakallio ihmisen elämässä.

• Tarkkaavainen korva

"Siitä kirjasta löytyy hyvin paljon ristiriitoja ja Jumala on oikeasti rahaa rakastava vaikka siellä käsittääkseni sanotaan että raha on kaiken pahan alku ja juuri."
      - LÄHDE?

"Jeesus toi spiritismin Juutalaisten keskuuteen Pyhän Hengen kautta vaikka spiritismi oli kielletty Vanhassa testamentissa."
      - LÄHDE? Vastaus Pyhä Henki on Jumalan vaikuttava voima.

"Jeesus itse tuomitsi ulkokultaiset ulkokultaisuudesta vaikka kehoitti olemaan tuomitsematta muita."
      - Kaikkeuden Luoja on antanut siihen hänelle erikoisoikeuden, Raamatussa sanotaan, että Jeesukselle on annettu "tuomiovalta" (lue Raamatusta).

"Raamatussa ei ole hirveästi järkeä, katsotaan sitä Uuden tai Vanhan testamentin pohjalta. Itse uskon rehellisyyteen ja välittämiseen johon Raamattukin pääpiirteittäin ohjaa, mutta Jumalan sanaa se kirja ei ainakaan kokonaisuudessaan olla. Siellä jopa Paavali tai Pietari on itse myöntänyt tietyissä lauseissa sanoneensa omia mielipiteitä niin etteivät ne ole Jumalan sanaa. En nyt pääse tarkastamaan kumpi oli kyseessä, Pietari vai Paavali."
      - LÄHTEET? (SISÄLTÄÄ OMIA AJATUKSIA)

"Uskonnoilla ohjataan ihmistä eikä lopputulos ole välttämättä hirveän hyvä jos uskonnollinen ihminen toimii epäitsekkäästi ja suurin osa muista ihmisistä maailmassa itsekkäästi."

- Se on TOTTA, että ihmisiä lähes suoraan sanottuna ohjataan toimimaan Raamatun periaatteiden vastaisesti. Itseänsä kristityiksi sanovat hyväksyvät homouden vaikka se on Raamatun mukaan selkeästi "Jumalasta inhottavaa". Kuten myös "susiliitot" (avoliitot).

Kirkko ja muutkin eri uskonnot näyttävät pikkuhiljaa taipuvan "kutkuttamaan ihmisten korvia" (Raamatusta lainattu ilmaus) moraalittomuuksien hyväksynnällä saadakseen ihmisiä kokoontumispaikkoihinsa kuulemaan TYHJIÄ SANOJA. Ainoat, joiden olen nähnyt pitävän vankasti kiinni Raamatun oikeista (ei siis muunnelluista) periaattesta ovat Jehovan todistajat. Käykääpä vaikka kuuntelemassa, heidän tilaisuuksiinsa saa tulla vapaasti, eikä mitään kolehteja tai kummallisia VEROjakaan kerätä. Kaikki ohjeet perustellaan Raamatulla.

Niin ja EI, heillä ei näyttäisi olevan OMAA verisota Raamatusta kuten yleisesti väitetään vaan nykysuomenkielelle käännetty versio. Tutkittu juttu.

• Äidin hätä

Ymmärrän tuskasi ja hämmennyksen. Uskovainen naapurini osoittautui insesti-isäksi, todella pahaksi sellaiseksi. Omat lapseni ovat käyneet siellä kylässä, jopa saunassa. Asian käsittely omnassa mielessä ja varovasti lasten kanssa on ollut kova paikka.
      Pedofiilin otsassa ei lue "pedofiili". Pedofiili voi olla se kiva setä naapurista, joka sanoo huolehtivansa naapurin lapsista"kuin omistaan". Oksettaa...

• yxi äiti :(

Näin on. Meidänkin naapurissa aikoinaan asui pedofiili ja asia paljastui vasta sitten kun oli jo pilannut minun lasten ja monen muun lapsen elämät :(
        Ne on asioita joista ei lapset varmaan koskaan pääse yli kokonaan. Se jättää ikuiset arvet lapsen sieluun :(
        Pedo oli sellainen mukava naapurinsetä joka tykkäs pelailla lasten kanssa ja kävi grillaamassa meidän kanssa...kunnes yhtenä päivänä asia paljastui PAM...siitä oli leikki kaukan.

• 7897878979879798

Et ainakaan helpota sekavaa oloasi tullessasi tänne susien joukkoon keskutelemaan. Yritä löytää luotettava uskon kumppani jonka kanssa voit purkaa tilannetta keskustelemalla kasvotusten.

• Varo!

Kenenkään vl-miehen kanssa ei kannata jutella, koska hän voi olla pedofiili.

• Yx Kristitty

Ei sielunhoidollinen keskustelu ollut silti turhaa, eikä se apu mitä siitä koit saavasi. JUMALA on se joka ennenkaikkea on kuulut ja ollut läsnä tilanteessa. HÄN on se jlta olet avun saanut, tämä mies on ollut siinä vain välikätenä.

Näin mä uskon että on. Ikävää että Jumalan seurakunnassakin on näitä petoja :(

• AITO Ateisti

kattosin vierestä kun muija luki näitä jotain jeesus juttuja

en enenpää voi enää vihata ja halveksua kirkkoja uskontoa ja jotain vitun jumalaa kun aikuiset ihmiset uskoo johonkin mitä ei koskaan todisteta aidoksi

vitun uskovaiset :/

• Lahja lapselle.

Yli ihmisiä?

Nambla järjestö ajaa aikuisten miesten oikeutta hassastaa seksiä nuorten poikien kanssa.

Oprah ohjelmssa muutama kuukausi sitten korkea-arvoiset miespuoliset kirkon edustajat olivat sitä mieltä, että homous on jumalan lahja.

Lisäksi on muita järjestöjä, jotka ajavat samaa sukupuolta olevien adoptio-oikeutta. Finnqueer. Lepakkolaakso. Ranneliike . Seta järjestöt.

Lisäksi Pride järjestö. Pride valmennus, jotka edustaavatlastensuojelujärjestöjä

Oride Wiki.
        Pride, tai gay pride on osa maailmanlaajuista liikettä ja filosofiaa, jonka mukaan lesbojen, homojen, biseksuaalien ja transihmisten tulisi olla ylpeitä seksuaalisesta suuntautumisestaan ja sukupuoli-identiteetistään.

Pride puolustaa seksuaali ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksien ja etujen puolesta tehtyä työtä.

Kommentti. Tämä ilmeisesti tarkoittaa sitä, että lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö ja raiskaus ovat myös lasten parhaaksi ja jumalan lahja lapselle.

Tutusti Priden filosofiaan Wikipediassa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pride
        ---

• Agnostikkoinen

Miksi luotat ihmiseen etkä Pyhään Henkeen?

• katla1

Olen todella pahoillani lukiessani ihmisten kärsineen tuskaa, väkivaltaa, huijausta jne. Jokainen tarvitsee tukea joskus. Nämä pettymystapaukset osoittavat kuitenkin, että tukija on valittava huolella. Ongelmana vain on, että apua tarvitsevalla ei ole aikaa saati voimia tehdä kovin perusteellisia taustaselvityksiä. Ja apua antavahan on aina sopivasti tarjolla, etenkin kun auttaminen on maailmankatsomuksellista. Vanha tuttu henkilö olisi varmaan turvallisempi tuki kuin ventovieras pelastaja, sillä ainoa todellinen ratkaisu elämän vaikeisiin tilanteisiin olet sinä itse. Riittäköön nyt auktoriteettien ihailu, diktaattorien tottelu, pelastajien odottelu ja toisia terrorisoivien ihmisten hyssyttely. Sinä yksin päätät millaista elämää haluat elää, sinä yksin olet vastuussa. Jos olet kokenut vääryyttä, se ei tee sinusta elämän pituista uhria. Jatkat eteenpäin entistä vahvempana.

Inari

• Pikkusynnit!

VL-uskonnossa lasten raiskaamista pidetään lakupötkön varastamiseen verrattavaan pikkusyntiin, ei sellaisen tekeminen vaikuta heidän "uskonelämäänsä" mitenkään. Kotona raiskaavat lapsiaan ja muualla näyttelevät niin hurskasta, että heikompia uskovaisia hirvittää!

• kristitty uskovainen

Itse olen samasta aiheesta eli pedofilia-asioissa joutunut kovalle koetukselle. Olen joutunut kertomaan julki asiosita, jotka Jeeusus toi tietouteeni ja tästä hyvästä on painostettu paljon, myös ns. 'mukamas-kristittyjen' taholta. Nämä ovat antaneet saatanalle pikkusormen, ja elävät valheessa ikävä kyllä. Lue Raamatusta, niin ymmärrät mitä tarkoitan. Jeesus ei pidä valehtelusta! TEOT PUHUVAT KRISTITYN ELÄMÄN PUOLESTA, ja tässä ysväväsi paljastui valehtelijaksi.

Jumala vaikuttaa Pyhän Henkensä kautta sinussa, vaikka se toinen ihminen osottautui petolliseksi, muista se!
      Jumalalle ei mikään ole mahdotonta!

Mutta tärkeä asia, joka sinun pitää voimakkaasti muistaa, on se, että jos haluat että olet yksi niistä jotka säilyttää uskonsa, ÄLÄ KIINNITÄ USKOASI IHMISIIN VAAN JUMALAAN.

Jeesus on TOTUUS, kristityn siis pitää elää totuudessa ja kuullostaa siltä että tätä sinä juuri haluat, elää totuudessa, eli elää Jeesuksessa.

Ikävä tosiasia on se, että pelkkä uskoon tulo ja kaste ei pelasta meitä. MEIDÄN PITÄÄ VALVOA ITSEÄMME KOKO ELÄMÄN, joten ne jotka selviävät koettelemuksista, ovat voittajia. Mutta kun vilpittömästi rukoilemme jatkuvasti, Jeesus antaa voiman kestää koettelemukset! Ehkä tämä on sinun uskosi koettelemus?

Usko Jumalaan, usko Jeesukseen. Muista se, että ihmiset ovat aina ihmiisä. Mutta kun luet Raamattua, Jumala vahvistaa sinua, ja näin sinä tiedät kulkea oikealla tiellä.

On paljon niitä uskovaisia, jotka ovat rehellisiä, virheettömiä emme tosin ole ennen Jeesuksen toista tulemista!

Rukoilen puolestasi!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      77
      2578
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      51
      2560
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2422
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2220
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      37
      1932
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1759
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1254
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      5
      1242
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1055
    10. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    Aihe