prisman ennakkoäänestyspaikka

järkyttynyt!!

pisti kyllä kovasti eilen miettimään,kun äänestin siellä.eipä ole ikinä ennen toimitsija ehdottanut sellaista,mitä sanoi minulle
kun olin sulkenut äänestyslipukkeen kuoreen ja allekirjoittanut äänestyslipukkeen..niin tämä neitonen sanoi ,että "tämä oli sitte tässä"!!!

jumalauta!minä katoin sitä pimua ja sanoin,että "häh! ei todellakaan ole" !enhän ollut sitä vielä edes uurnaan laittanut!
ei ollut äänestyskuorta eikä äänestyslipukettakaan vielä suljettu uuteen kuoreen!
jonka sitten MINÄ tiputan uurnaan!!
neito siihen,että "ai,haluatko ITSE sulkea kuoren ja laittaa uurnaan? " !!!!!!!!!!!!
olin kaverin kanssa liikkeellä.ja kysyin sitten autossa,että laittoiko hän kuoren ITSE uurnaan,niin JUMALAUTA!hän oli jättänyt kuoren virkailijalle,kun se oli sanonut samalla lailla,kuin minulle!
minnehän lie menikään sitten hänen kuorensa!!!!

tämä oli kyllä ENNENKUULUMATONTA!
ja nyt kysynkin ,tehtiinkö toisille tämmöstä ehdotusta!!

kun ajattelee asiaa,tulee kyllä mieleen VAIKKA MITÄ!!
esim. minnehän roskakoriin se olisi lippuni ja lappuni nakannut,jos olisin jättänyt laittamatta itse sen uurnaan!!!

meinaan tästä kyllä selvityksen tehä!!!

28

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • äänestänyt..

        tääkin sanoi vika kerta kun meen äänestämään ennakkoon, kaksi virkailijaa oli huoneessa ja tuttu äänesti toisen virkailijan puolella sillä kaikki meni erilailla,
        oli suljettu ruskee pieni kirjekuori isompaan valkeeseen..

        ..mun äänestyslapun virkailija otti laitto ruskeeeseen pieneen kirjekuoreen kuori auki ja allekirjoituslapun laittoi siihen kirjekuoren ympärille.. siis vaalisalaisuus haloo????? siihen pöydälle sivuun laitto mun äänestyskuoren!!!siis halooo!!!!kuoren voi avata ja muuttaa sitä..mulla oli outo tunne kun poistuin sieltä:(... kannataako enää äänestää ikinä..vaalivilppiä taidetaan harrastaa ja paljon!!!!olisi hauska tietää montako kertaa nimelläni on äänestetty koska tiedän sen itse!!!! pitäskö sittenkin siirtyä nyt kun ajat porvarihallinnon myötä tulee huonommiksi ,nettiäänestykseen jotenkin luotan siihen JO enempi!!!! noiden kokemusten jälkeen..Peli ei rehelliseltä tunnu!!!!!!!!!!!


    • 19+3

      Olen miettinyt juuri tuota, miten likaiseksi nämä vaalit menevät, koska on kyseessä kuitenkin Eurooppaakin kiinnostavat vaalit.

    • iänestäjä

      Jeps, noin ne tekevät. Itteänikin mietityttää menevätkö äänet perille ja oikeilla numeroilla.

    • Sama homma

      Minulle kävi samoin Revontulikeskuksessa. Neiti katseli ihmeissään, kun jäin odottelemaan sen jälkeen kun hän sanoi (kädessään äänestyskuoreni), että "Sinä voit jo mennä". En saanut hämmästykseltä sanaa suustani, joten neiti kysyi " Vai haluatko tiputtaa kuoren itse uurnaan?"

      Minusta on itsestään selvää, että tiputan kuoren itse uurnaan, niin tiedän varmasti, että se menee sinne minne pitääkin. Miten nämä nuoret on oikein ohjeistettu tähän hommaan?

    • hä hö

      Samaa mieltä ja lyijykynällä piti täyttää...viedäänkö persuilta ääniä?

      • ei heleketta senthaa

        Annoin juntuselle 32 äänen..nyt alko pelottaa että sapotoidaanko?


      • mustekynä.

        Demokraattisissa maissa käytetään mustekynää ja äänestysuurnat ovat läpinäkyviä.


      • lyijykynällä ääni
        mustekynä. kirjoitti:

        Demokraattisissa maissa käytetään mustekynää ja äänestysuurnat ovat läpinäkyviä.

        Seinäjoella on muuten lyijykyniä. Piste.
        Ihan samaa sieläkin, jäätiin tuijottaan että haluanko muka itse tiputtaa kuoreni. Totta ihmeessä haluan.


      • näennäisdemokratia
        lyijykynällä ääni kirjoitti:

        Seinäjoella on muuten lyijykyniä. Piste.
        Ihan samaa sieläkin, jäätiin tuijottaan että haluanko muka itse tiputtaa kuoreni. Totta ihmeessä haluan.

        sama juttu vaasassa.

        lyijärillä numero äänestyslappuun. virkailijan luona oli kuitenkin mustekynä, millä allekirjoitettiin -miksei äänestyskopissa?

        eikä myöskään uurnaa. virkailijalle oli annettava äänestystulos, jonka olin itse sulkenut kirjekuoreen. mihin lie laittoi kuoreni? jätesäkkiinkö?

        ihmettelin kanssa tuota uurnan puuttumista.


      • Haloo torvit
        ei heleketta senthaa kirjoitti:

        Annoin juntuselle 32 äänen..nyt alko pelottaa että sapotoidaanko?

        kuka hullu anto tollo juntuselle äänensä voi helvata kun on tyhmää porukkaa antaa huijarille äänensä huhhuhh


      • äänestäjä iskä
        näennäisdemokratia kirjoitti:

        sama juttu vaasassa.

        lyijärillä numero äänestyslappuun. virkailijan luona oli kuitenkin mustekynä, millä allekirjoitettiin -miksei äänestyskopissa?

        eikä myöskään uurnaa. virkailijalle oli annettava äänestystulos, jonka olin itse sulkenut kirjekuoreen. mihin lie laittoi kuoreni? jätesäkkiinkö?

        ihmettelin kanssa tuota uurnan puuttumista.

        Meillä päin tuli sukumiehen opiskeiljakaverille kahdet äänestysjutut postissa!!! Kotipaikkakunnalta ja opiskelupaikkakunnalta!!!

        Pitäisikö ottaa hänen ottaa MOT-toimittajiin yhteyttä vai poliisiin?


    • aloittaja persux

      sille puolueelle mieki sen ääneni annoin.ja myös kaverini

      että
      kyseessä VOI olla sabotaasi,vaikka minut hulluksi leimattaisiinki.kattovat äänestäjän olemuksesta,että ....jaa...tuo persuja äänestää..ei ku roskikseen ääni..hmmm..kovasti mietityttäää vieläkin..

      ja seki todella pisti silmään,että aikasemis vaaleissa toimitsijat ovat olleet vanhoja ikä-ihmisä,mutta tuolloin 5 todella melkein teinityttöä..

      haluaisin kommenttia sellaiselta,joka siellä äänesti! tehtiinkö muille tämmönen ehdotus???

    • esitäytetty lippu

      Lahdessa tarjottiin valmiiksi täytettyä äänestyslippua

      Lahden pääkirjastolle ennakkoäänestämään saapunut henkilö meinasi saada täytetyn vaalilipun, kertoo Yle Lahti.

      Ylen mukaan vaalivirkailija huomasi viime hetkellä, että vaalilipussa, jota hän oli antamassa äänestäjälle, olikin jo numero.

      Havainnon jälkeen lippu vaihdettiin käyttämättömään.

      Ylen haastattelema Lahden keskusvaalilautakunnan puheenjohtaja Hannu Kulmala ei osannut kertoa, miten tapaus oli mahdollinen. Hän epäili, että joskus vaalilippuja saatetaan käyttää muistiinpanopaperina.

      IL

      http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011041413547865_vl.shtml

    • edelleen tärkiä ämmä

      tässä kyllä haisee...!!!
      ....esitäytetty...mitä se "uhri" ois siihen sitte enää sotannu,ku huomaa.,ett"HEI!siinhän onki jo numero!EI MUN tarvi tehä mitää!! ku ...........näkyy olevan nii,et toimitsijat "hoitaa" sen sun kuorenki uurnaan..hmmm.............ja hoi...

    • Hahaahahahahahaahaha

      Voi voi kun Persut täällä itkee jo valmiiksi kun sunnuntaina ei odotettua tulosta tulekaan. Oletteko sekopäitä kaikki, uskotteko tosiaan vaalivilppiin? Käykäähän lääkärissä, vitun vainoharhaiset pellet. Onneksi äämestin muuta puoluetta, jessssssssss!

    • ISÄ MITRQ

      EIPÄ OO SANOTTUU,ETTEMÄ ME KAIVA KELLAREISTA NIITÄ ...RÖYH..SIANLÄSKI PIERUN SE NAAPURINKI HEVOSEN SAAPI TALLIIN....HMM...NÄIN MUHISEE MYÖS V IERESSÄNI KIEMURTELEVA VÄLLYKÄÄRME"..KIITOS,TACK PROCIT YM!!!

      HUOMAAKO,KOKKARE?
      JUU JUU!!!

      PERSUA PERSUA

    • kuopiosta päivää

      Samaa tääläkin. Minä tiputin itse kuoreni,mutta mies ei tajunnut edes tajunnut tilannetta kun oli sanottu että virkailija voi hoitaa asian loppuun. Sulkea kuoren ja tiputtaa uurnaan. Mää en tajua, ei mene mun kaaliin.

    • Asta E

      Meillä ei ollut mitään uurnaa lainkaan !!!! Äänestyslippuun tein numeroni lyijykynällä kopissa, ja sitten neitonen allekirjoitutti sen mukanani olleen paperin ja antoi kuoren mihin laitoin äänestyslippuni, kuoren sain itse sulkea, mutta sen jälkeen neito nakkasi sen kuoren muiden kuorien joukkoon avoimeen laatikkoon !!!!!!!

    • joo-oo

      miten nuo vaivaamanne asiat saisi selville? Kyllä sitä kaikenlaista tapahtuu ja nyt ollaan niin kiihkeitä kun on tosiaankin tavallista jännittävämmät vaalit.

    • Se, ettei

      Suomessa ole vaalivilppiä on ihan yhtä tosi kuin se, ettei täällä ole korruptiotakaan!

    • kansaa kusetetaan!

      Ilmankos Halonen esimerkillään yritti saada kansan antamaan ennakkoääniä.

      Nämä jatkuvat valtion toimesta tapahtuvat rikokset laittavat miettimään myös EU kansanäänestyksen rehellisyyttä?

      Sama EU-porukkahan on edelleen vallankahvassa ja hyvissä palkkioviroissa.

      alkuvuoden MOT-ohjelma ei saanut mitään tutkintaa aikaan? Jopa media oli hiljaa, tietenkin vallanpitäjien käskystä? Asia on yksinkertainen lehdistö ei pärjää ilman valtion lehdistotukea ja koko koneisto on hyvin harvojen käsissä ja omistuksessa, ja jos et noudata käskyjä ja ole "oikeaa" mieltä niin tuki loppuu. Joku tietää paremmin.

      • soon näin

        Paskat minä Halosen esimerkeistä .Mutta en myös usko mihinkään vaalivilppiin Suomessa.Heittäkää pois tyhjänpäiväiset höpinätkin !


    • sefef

      Lahdessakin lyijykynät äänestyskopissa ja vaaliuurnaa ei ollut vaan kuoret nakattiin johonkin pinkkaan muiden kuorien joukkoon, melko epäilyttävää.

    • ihmiset rakkaat!!

      no,sen sanon vanhemmpana ihmisenä,monet vaalit äänestäneenä,että lyijykynä on ollut kautta aikain,mutta tämä ,todellakin,että "virkailija"sanoo,että tämä oli tässä! ei mee kaaliin!!!
      olen äänestänyt jo noin 30 vuotta!nyt oli eka kerta! että äänestys jää puolitiehen!!!
      että lippuni laittaakin neitonen kuoreen ja sitten ..minne..lie...

      olen todella ihmeissäni!!

      jotka nyt huomenna menevät uurnille,niin kattokkaa,että ite laitatte sen uurnaan..!!!
      tää on kauheeta!!

    • Petetty ?

      Ennakko äänestin Joensuun kirjastossa,siellä äänestyskopissa oli lyijykynät joilla vain sai äänestää,ja ne äänestys kuoret virkailija laittoi muoviseen avonaiseen laatikkoon selkänsä taakse.
      EI MITÄÄN UURNAA muovilaatikko vain, tuli kyllä kusetuksen maku siitä.Kysyimme siitä lyijykynästä että siksikö sillä että saatte vaihtaa mieleiseksenne? Naurua joo.
      Virkailijoina oli kaksi nuorta naista ja mies joka tarkisti henkilöllisyyden.
      Kenkutti jo silloin ja nyt vielä enemmän.

    • Ehdottoman tärkeää
    • Anonyymi

      Virkailija antoi valkoisen kuoren johon laitoin äänestyslipun,suljin ja annoin takaisin.Virkailija heitti sen takanaan olevaan avonaiseen muovilaatikkoon.Ystäväni laittoi uurnaan.Pitääpä olla tulevaisuudessa tarkempi.Tuli vähän outo olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe