Koulukiusatun äiti

Kaikki mennyt

Hyvät vanhemmat!
Puuttukaa heti asiaan, ottakaa todesta, jos teidän lastanne kiusataan!
Minä en ottanut todesta, kun lapseni kertoi, päästin jopa kotiini sen pojan ja ruokin, kun naapurissa asui, oli niin ovela, että menin lankaan.
Ala-asteelta amikseen asti kiusasi.
NYt sillä kiusaajalla on lapsia , vaimo ja on perheyrityksesä töissä, kiusaa myös sinne tulleita opiskelijoita. Eikö sitä kuria saa edes koulu, Amis!!
Mitä minun pojalla on? Pitkä hoitojakso Peltolassa, iso lasku, sieltä maksettavana ja elämä pilalla niin pojallani kuin meillä perheellä, vanhemmilla. Ei tietoakaan, milloin poikani pääsee pois, milloin poikani parantuu/parantuuko koskaan. Laskun kyllä maksamme, vai pitäisikö pudottaa kiusaajan postilaatikkoon?
Opetus; ottakaa lapsenne sanat, pahaolo todesta, elkää kutsuko pirua sisään kuten minä tein.

19

1406

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+6

No miksi et ottanut todesta??? Itse kyllä ottaisin jos lapseni tulisi asiasta sanomaan...

• valoa tunnelissa

Toivottavasti poikasi parantuu, voimia teille. Kiusaajalle toivotan kasapäin ongelmia ja pirullista elämää.

• Myötätunto

Kerro tarkemmin miten kiusasi lastasi ja mikä yritys sillä kiusaajalla nykyään on.

• Opetuska

Koulumaailmassa lähestulkoon kaikki L positiiviset joutuvat koulukiusatuksi. Tosi kuin vesi.
      On hyvin tyypillistä, että omat ja samanhenkisten lapset mielletään äidin pikkumössöliineiksi ja muut ovat kiusaajia tai muuten vain penikoita.

• jum,im

pedofilia siellä Haukiputaalli kannataa ottaa todesta!!!!

• S-S-S-S-S

Henkinen ja fyysinen väkivalta sai rehottaa Martinniemen koululla 80-90 luvulla. Liittyikö siihen tietty suku-serkku-ryhmä, joka valloitti koulun. Mitä tekivät opettajat , eivät mitään!

• Kiusaajat vallassa

Sama juttu tapahtui Haukiputaan yläasteella vuosia sitten. Lapseni ei ole koskaan toipunut kiusaamisesta. Peltola tuttu paikka meidänkin perheelle.Koulu ei piitannut asiasta lainkaan.

• Suru aina mukana

Meidänkin lastamme kiusattiin suunnilleen koko kouluaika vuosia sitten, mm. Haukiputaan yläasteella. Lapsemme ei toipunut siitä koskaan. Aikansa taisteltuaan hän ei enää jaksanut ja lähti tästä maailmasta itse, nuorena aikuisena muutama vuosi lukion päättymisen jälkeen. Itsekin tein sen virheen, että kohtelin tätä "kaveria" ystävällisesti enkä puuttunut ajoissa tilanteeseen - tosin taisin tajutakin vasta aivan liian myöhään, missä mennään ja mikä on pelin henki.
      Voimia vain teille, niin koulukiusatuille kuin kiusattujen omaisille, koettakaa jaksaa taistella - ja varhaisen puuttumisen tärkeyttä ei todellakaan voi tässä asiassa liikaa korostaa.

• äiti, lapsi sairas

Järkyttävää,, surullista. Lapsi kärsii ja se paska kiusaaja nauttii elämästä. Toivottavasti paska joutuu lopulta helvettiin!!

• ?

niin eikö ole uskomatonta kuinka joitakin oppilaita kiusataan niin että kiusattu tekee sen pahimman liikeen itelle tai muille, eikä koskaan siihen asiaan puututa riitävän kovalla kädellä aikanaan, nuokin kaikki koulusurma tapahtumat mitä viimevuosin on ollut, jossa menehtyi useita oppilaita niisäkin on taustalla ollut koulu kiusaus isona tekiänä, tiedän kyllä tapauksia jossa on ollut alasteelta lähtien kiusttuna aina jopa opettajasta lähtien, ja kiusttulla on edeleen vaikeuksia koulussa omatoimiseen sosiaaliseen kanssakäymiseen muiden oppilaiden kanssa, koska pelkää kiusatuksi tulemista, vaikkakin on jo täysi ikäinen, se siinä on se pahin että lasta ei oteta riitävän vakvasti kiusatuksi tulemiseta, vaan päinvastoin vähätelään ja painetaan ns.villasella ja kiusattu jää liian useasti yksin ongelmien kanssa, eikä kerro edes kotona tapahtumista, siinä sitten olaan monasti on koko elämä sen jälkeen ainaskin jossakin määrin pilalla.

• Suru aina mukana

Itse asiassa minun piti eilen kirjoittaa, että "mm. haukiputaalaisella yläasteella", mutta jäi tunnekuohussa huomaamatta.
      Juurikin tuosta sosiaalisesta kanssakäymisestä ja siihen liittyvistä kiusatuksi, nolatuksi, ei-hyväksytyksi tulemisen yms. peloista tulikin hirvittävän iso mörkö ja ongelma, joka esti normaalin elämän ja siitä nauttimisen. Normaalisti pääsääntöisesti iloa ja hyvää mieltä tuottavasta asiasta tulikin painajainen.
      Todennäköisesti fyysisen kiusaamisen huomaa helpommin, kun sen sijaan sanallista kiusaamista ei välttämättä huomaa, ellei lapsi kerro, niin kauan kuin lapsen psyykkinen kantti sen kestää niin, ettei ulkoisia merkkejä näy - ja siinä vaiheessa kun jotain oiretta alkaa näkyä, todennäköisesti kiusaamista on jatkunut jo pitkään ja isoa vahinkoa lapsen mielessä on jo ehtinyt tapahtua.
      Olen itse huomannut saman, että koulusurmien takana on aina ollut koulukiusattu nuori. Ainakaan omiin silmiin ei ole muunlaista tapausta osunut. Jostain syystä vain niin median kuin asiaa tutkivien viranomaistenkin on aina kiire vähätellä kiusaamisen osuuta asiaan. Itse kyllä väittäisin, että Suomessakaan yhtään koulusurmaa ei olisi tapahtunut, jos näitä nuoria ei olisi koulu-uran missään vaiheessa kiusattu. Ei sellaisella nuorella, joka on aina saanut tuntea itsensä kouluyhteisöissään tasavertaiseksi ja hyväksytyksi muiden kanssa ole mitään tarvetta tulla ammuskelmaan kavereitan kouluunsa missään vaiheessa.

• tietäjä ullakolta

Koulusurmien "takaa" saattaisi löytyä myös avioeroja, juopottelua, likaisia varpaita ja huonoa elämää. Eräskin koulusurmaaja näpisteli jo ala-asteella ollessaan. Voidaanko siis sanoa, että näpistelijästä tulee koulusurmaaja? Ei se aina ole niin mustavalkoista, että koulukiusatusta tulee koulusurmaaja.

• ?

ei tieteskään tule, mutta se on hirvittävää nähdä kuinka opettajat ja rehtorit ummistavat silmänsä koulukiusaukseen, kouluaikanani huomasin tapauksi että kiusattu siiretään erikouluun, ja kiusaaja päästetään pienelläpuhuttelulla, tätähän tapahtuu nykyäänkin, on se hyvä rangaistus kiustulle viellä kaiken päälle joutuu outoon kouluun menettäin ainoatkin koulukaverit, uskomatonta mutta totta, tartteis tehdä jotakin.

• erty12

Ei ne opettajat aina pysty tunnistaan kiusaamista. Siinä on se ongelma että heille tulee aivan mahoton määrä viestiä koko ajan.

Heti jos ottaa hän opettaja kantaa johonkin oppilaaseen ja kiusaamiseen niin siinä on helvetti irti.

Luulen, oikia kohe viestittää kiusaamisesta on rehtori ja sitten se kouluja valvova viranomainen.

• Elämä pilalla

Minun lapsen kiusaaminen aloitettiin ala-asteelta Martinniemen koululta. Opettaja oli aina pois oman avioeron vuoksi ja luokka oli aina yksin. Kukaan ei uskonut kun yritin soittaa opettajille, rehtorille.
        Tuttu siivoja kertoi, kuinka tämä kiusaaja kiusasi poikaani, pukkasi petoni lattiaan täyttä ja poikani löi pään, kukaan muu kuin siivooja ei mennyt väliin, taisi monesti pelastaa jopa hengen.....kiusaaminen jatkui ylä-asteella..... kyllä on epä-ammattimaiset opettajat, rehtori kun eivät osaa tehdä mitään. Kait se oma opettajanhuone oli lämpöisempi. Palkka juoksi , vaikka sulki silmät. Minä , äiti en voi sulkea silmiä, muistan ikäni sinut opettajan, rehtorin, joka et tehnyt mitään. Poikani muistaa sinut suletulla osastolla.

Poikani on yhä suletulla osastolla

. Päivämaksu 15 € ja hän joutuu maksamaan sen itse? Mistä ihmeestä, kun ei ole päässyt edes ammattia hankkimaan saati työpaikkaa, masennuksensa vuoksi.

Kiusaaja elää vaimon ja kahden lapsen kanssa. Toivon tälle kiusaajalle pahoja unia, lasten sairauksia ja perhe-firman konkurssia.... kyllä lopuksi iso- käsi rankaisee lopulta!!

• Tavallinen ihminen!

Ottakaa todellakin todesta KAIKKI kiusaamisjutut, ni omien ku naapurienki lasten kertomat! Kaikki ei voi, taho tai uskalla kertua kotona kiusaamisesta...
      Mun kiusaamine otettii tojesta -sitte yläasteella, ko ystävät puhu siitä mun vanhemmille- ite en ois ikinä myöntäny et en pärjää koulussa parille inhottavalla tytölle. Mie oon onnekas, pääsin sinuiksi itteni kans huolimatta kyseisellä Haukiputaan yläasteella (ja aiemmin kirkonkylän ala-asteella alkanut ja myös vapaa-ajalla seurannut ) tapahtuneesta kiusaamisesta ja oon tasapainonen nuori aikunen - siitä kuuluu kiitos vanhempien ja ystävien tuelle koko halavatun peruskouluajan! Opettajat ootti multa liikaa tai ei nähny, mutta nyt kerhonohjaajana toimittuani/toimiessani olen miettinyt, että opettajan kädet ovat hyvin paljolti sidotut niin tässä kuin muussakin kurinpitoasiassa. Kun opettaja ei ole oppilaalle auktoriteetti - mikä valitettavasti OPITAAN KOTONA VANHEMMILTA- ei ole paljon tehtävissä, vaikka kiusaamistapaus tulisi tietoonkin eikä puhelinsoitto/palaveri vanhempien JA asianomaisten kanssa tuota tulosta.

Yksi positiivinen asia kiusaamisesta on seurannut, ja toivon, että kaikki voisivat sanoa kiusaamisesta toipuville lapsilleen ja muille läheisilleen: näin olen itsekseni ajatellut ja itseäni rohkaissut

Jos ne K&K tietäs, että ne on mua kiusaamalla tehny musta sen vahvan nuoren naisen, joka nyt oon, ni niitä ärsyttäis ihan SIKANA! ja äitee tapas sannoo, että polliisin, papin ja opettajan kakarat on kaikkein pahimmat. tiiä tuon paikkasapitävyyttä ylleisesti, mutta mun pahin kiusaaja oli yläasteen opettajan tytär...

Ps. joku aiemmista kirjoittajista mainitsi ajatuksen "meijän lapset ja naapurin kakarat" ison ällän mukaan peilaten. Ihmettelen, miten sen voi tähänkin keskusteluun liittää, niin epäolennaisen asian?? Itse olen vl, mutten usko itseäni kiusattaneen sen takia. kiusaamista on meidän 'piireissä' yhtä lailla kun kaikissa muissakin ja se on aina yhtä tuomittavaa! oulun seudulla osa l-kysymys on mielestäni saanut melko suhteettomat mitat ottaen huomioon, että olemme samanlaisia ihmisiä ja kuntalaisia kuin nk. rivikristitytkin. Myönnän (ja monet muutkin myöntävät) että kun meitä vl:ia on paljon samalla paikkakunnalla, ulospäin näytämme sisäänpäinlämpiäviltä eikä käytös muita kohtaan ole aina korrektia -edes lapsilla. Mutta olen sitä mieltä, että paljolti (omasta mielestäni )suhteeton huomio johtuu ennakkoluuloista puolin JA toisin. L-vanhemmat ovat yhtä puutteellisia ja huonoja vanhempia kuin kaikki muutkin, rohkeasti yhteyttä jos tarvetta tulee!

Ja nii, saa meitä muutenki kohella niinko tavallisia ihimisiä. Jos me ei ryypätä, katota telekkaria tai harrasteta esiaviollista seksiä, näi muutamalla esimerkillä, ni keneltä se on pois? Itelläni on ainaki monta hyvää ei-L-ystävää ja kaveria ja yritän levittää todellista suvaitsevaisuutta= toisen ihmisen kohtaamista yksilönä -lokeroimatta- kaikkialla, missä oon sosiaalisessa kanssakäymisessä. :)

Tässä tämmönen hallitsematon avautuminen aiheesta kiusaaminen. Tsemppiä kaikille kiusatuille ja läheisille, lopulta jokkaiselle maksetaan töittesä mukkaan.Ja ittenne takia, äläkää katkeroituko- se syö enempi ko rehelline vihhaaminen. Mie oon kokkeillu.
      On se sentää hyvä, että järjestelmä mahollistaa hoion niinki halavalla ko 15e/p ja hoitokonsteja on. T. peltolassa sairastaneen läheinen...

Kiitos ja anteeksi. :)

• maritta

Myös minun lastani kiusattiin vuosia Haukiputaan yläasteella. Kotona ei kertonut mitään ennenkuin kaikki sitten romahti. Koskaan hänestä ei tule työssäkäyvää tervettä aikuista. Kouluissa ei piitata lainkaan kiusaamisesta. Nyt jos teillä on lapsi, jota kiusataan, ilmoittakaa poliisille. Kadun, että en ilmoittanut.

• näinputaalla

Ei kai puututa kun äidit ovat psykopaatteja ja laittavat lapsensa rikkomaan toisten omaisuutta ja kiusaamaan sellaisten lapsia joista ei pidetä. Kai ovat lesbojakin kun toljottavat vaan minua. Tärkeät asiat jää hoitamatta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      44
      2494
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      56
      2140
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe