Onko yksinäisille sopivia retkiä, matkoja tai vastaavia olemassa lainkaan? Tarkoitan esim. melontareissua läheiseen saareen makkaroita paistamaan, opastettua maatilamatkaa, Espanjan zumbalomaviikkoa... tai mitä tahansa muuta järjestettyä reissua, jossa tehdään asioita yhdessä. Niin että muiden kanssa voi jutella ihan oikeasti. Kun yleensä kaikilla on mukana oma perhe tai hyvä ystävä, jonka kanssa ne tahtoo jutella rauhassa ilman että joku tuppautuu mukaan seuraan. Vanhojen tuttujen kanssa voidaan vaihtaa kuulumisia enemmänkin, mutta uusien kasvojen kanssa jutellaan korkeintaan pari sanaa.
Kesä tekee tulojaan ja olisi mukava nähdä maailmasta taas vähän muutakin kuin kaikkein tutuimpia kotinurkkia. Yksin retkeileminen on tylsää, mutta vielä tylsempää se on silloin kun on porukassa ilman seuraa. Tietääkö kukaan mitään retkiä missä yksinäisen ei tarvitse jäädä ulkopuoliseksi?
Retket, matkat ja muut
17
433
Vastaukset 17
- markk77
Yksinäinen ei jää yksinäiseksi silloin kun toinen ihminen välittää hänestä oikeasti. Ei siinä auta vaikka ympärillä olisi kymmenen yksinäistä retkellä, jos kukaan heistäkään ei oikeasti välitä toisista. Jos kaikki vain haluavat itselleen huomiota niin kukaan ei anna sitä toisille.
Pitää olla valmis uhraamaan omaa aikaansa ja nähdä vaivaa toisen eteen. Silloin syntyy oikeanlainen ystävyyssuhde, kun tuntee että toinen välittää oikeasti, koska se ei ole vain pelkkää puhetta vaan myös on tekoja niiden puheiden takana.
Elämme kovia ja kylmiä aikoja, jolloin ihmiset haluavat vain itselleen, mutta eivät ole valmiita antamaan muille mitään itsestään.- nimi tähän
Markk77, kirjoitat asiaa, mutta asiasi ei kyllä liity aloittajan kysymykseen.
- markk77
nimi tähän kirjoitti:
Markk77, kirjoitat asiaa, mutta asiasi ei kyllä liity aloittajan kysymykseen.
Ehkä kirjoitin rivien väliin vähän epäselvästi. Tarkoitin, että aloittaja voi ihan itse suunnitella sellaisen retken ja pyytää sinne muita yksinäisiä mukaan. Ei tarvitse aina valittaa vaan voi ihan itse uhrata aikaansa muiden hyväksi ja tehdä asialle jotain. Palkkaahan siitä ei saa, muuta kuin sen että tietää tekevänsä oikein.
Me ihmiset itse olemme syypäitä tähän kovaan ja kylmään maailmaan. Me ihmiset olemme juuriamme myöten pahoja, jollemme käänny siitä pahuudesta poispäin niin mitään muutosta ei tapahdu. On turha osoittaa muita syyllisiksi. Ihminen itse voi alkaa elämään niin että toiset ovat tärkeämpiä kuin itse. Jos pitää itseään tärkeämpänä kuin muita niin kaikki elämässä ajatellaan oman takamuksen kautta. Nyt olemme koko ajan lähestymässä tilannetta, jossa kohta kaikki ajattelevat koko ajan itsekkäästi. Näin syntyy tällainen yhteiskunta, jossa kukaan ei välitä toisista vaan ja ainoastaan itsestään.
Kyllähän moni tietää sellaisen "ystävän", joka on vain ystävä sen takia, että on jotain mitä tämä "ystävä" voi hyödyntää. Heti kun hyödyke häviää niin ystävyys myös loppuu. OIkeasti tämä nk. ystävä ei ollut ihmisen ystävä vaan sen asian ystävä mitä toisella on tai oli. - ap
markk77 kirjoitti:
Ehkä kirjoitin rivien väliin vähän epäselvästi. Tarkoitin, että aloittaja voi ihan itse suunnitella sellaisen retken ja pyytää sinne muita yksinäisiä mukaan. Ei tarvitse aina valittaa vaan voi ihan itse uhrata aikaansa muiden hyväksi ja tehdä asialle jotain. Palkkaahan siitä ei saa, muuta kuin sen että tietää tekevänsä oikein.
Me ihmiset itse olemme syypäitä tähän kovaan ja kylmään maailmaan. Me ihmiset olemme juuriamme myöten pahoja, jollemme käänny siitä pahuudesta poispäin niin mitään muutosta ei tapahdu. On turha osoittaa muita syyllisiksi. Ihminen itse voi alkaa elämään niin että toiset ovat tärkeämpiä kuin itse. Jos pitää itseään tärkeämpänä kuin muita niin kaikki elämässä ajatellaan oman takamuksen kautta. Nyt olemme koko ajan lähestymässä tilannetta, jossa kohta kaikki ajattelevat koko ajan itsekkäästi. Näin syntyy tällainen yhteiskunta, jossa kukaan ei välitä toisista vaan ja ainoastaan itsestään.
Kyllähän moni tietää sellaisen "ystävän", joka on vain ystävä sen takia, että on jotain mitä tämä "ystävä" voi hyödyntää. Heti kun hyödyke häviää niin ystävyys myös loppuu. OIkeasti tämä nk. ystävä ei ollut ihmisen ystävä vaan sen asian ystävä mitä toisella on tai oli.Ymmärrän sinänsä mitä ajat takaa, mutta tekstisi ei edelleenkään liity aiheeseen. Ohjattu retkeily on hyvä keino irtautua arjen kiireistä ja stressistä, mikä on tärkeää vastapainoa sille kun kiertelen kaiken maailman kissanristiäisiä kavereiden toivossa. Etsin siis ystäviä muuta kautta, eikä syyni retkeilyyn ei ole uusien ystävien löytäminen. Tahdon vaan välillä irrottautua arjesta ja tehdä jotain erilaista sellaisessa porukassa, jossa en ole ainoa ulkopuolinen muiden pysytellessä omissa tutuissa porukoissaan. Vai onko siinä jotain vikaa, jos yksinäinenkin tahtoo joskus ihan vaan rentoutua? Pitäisikö koko elämän tähdätä pelkästään kavereiden saamiseen?
- jipiiiiiiiiii
Skoottericlubin retkillä ei tarvitse jäädä yksinäiseksi, eikä ole pakko omistaa skootteriakaan, mutta sit tarvii päästä jonkun kyytiin.
- Retkelle
Täällä Suomi24:lla monet yksinäiset tai muuten matka-, retkeily- jne. seuraa kyselleet perustivat oman "ringin" eli tutustuivat ensin toisiinsa ja tarpeen tullen kyselivät rinkiläisistä seuraa mihin kukin halusi. Kuuleman mukaan on toiminut hyvin ja aina on löytynyt jostain "rinkiläisestä" seuraa. En tiiä onko tästä sinulle mitään apua, mutta voihan sitä aina yrittää perustaa vaikka oman "retkeilyringin" kaikille halukkaille :)
- ap
Tuo on muuten hyvä ehdotus, mutten uskalla lähteä retkeilemään tuntemattomien yksityishenkilöiden kanssa. Netissä on liian helppo valehdella ja esittää olevansa jotain mitä ei ole.
- säkkiHanskat peiliss
ap kirjoitti:
Tuo on muuten hyvä ehdotus, mutten uskalla lähteä retkeilemään tuntemattomien yksityishenkilöiden kanssa. Netissä on liian helppo valehdella ja esittää olevansa jotain mitä ei ole.
Joo jos olet noin rohkea niin kannattaa pysytellä kotona sisätiloissa,parvekkeelle menoakin kannattaa välttää, samoin ikkunasta ulos katsomista.. Lobster Tubbe voi helpottaa.
- riskit haltuun
säkkiHanskat peiliss kirjoitti:
Joo jos olet noin rohkea niin kannattaa pysytellä kotona sisätiloissa,parvekkeelle menoakin kannattaa välttää, samoin ikkunasta ulos katsomista.. Lobster Tubbe voi helpottaa.
On ihan tervettä järkeä, ettei lähde telttailemaan jonkun tuntemattoman nettihyypiön kanssa. Toiminta, jolla on edes jossain määrin vastuullinen ja määritelty järjestäjä, on luotettavampaa.
- .
riskit haltuun kirjoitti:
On ihan tervettä järkeä, ettei lähde telttailemaan jonkun tuntemattoman nettihyypiön kanssa. Toiminta, jolla on edes jossain määrin vastuullinen ja määritelty järjestäjä, on luotettavampaa.
Joo, etenkin naisten kannattaa vähän miettiä kenen seurassa lähtee reissuun. Netistä on helppo etsiä seuraa väärin motiivein...
- minnevi
. kirjoitti:
Joo, etenkin naisten kannattaa vähän miettiä kenen seurassa lähtee reissuun. Netistä on helppo etsiä seuraa väärin motiivein...
Mitä on väärät motiivit?
- eraefra
minnevi kirjoitti:
Mitä on väärät motiivit?
Loppuuko mielikuvitus kesken sen suhteen, mitä mies voisi haluta päästessään jakamaan teltan naisen kanssa?
- 19+4
eurosinkut.net
- Uusavuton vai?
eurosinkut -ja paskat!!!
Minä, yksinäinen matkustan erittäin mielelläni yksin! Paikan päältä saa aina tarvittaessa seuraa. Helpompikin on yksin mennä, ku ei tarvi tilittää jokaista vessassa käyntiä toiselle ja tanssia sen toisen pillin mukaan. Nauti retkistäsi yksin, kun on mahdollisuus!
Mihin sä niitä toisia tarvitset, kun yksinkin voi mennä?- Uusavulias kai!
Koetko itse koskaan, että tahtoisit olla muiden kanssa? Ongelma ratkeaa helposti, kun opettelet nauttimaan yksin olosta! Hip hei kun on hauskaa, tajusitko että keksit juuri ratkaisun koko maailman yksinäisyyteen? Nyt vaan kaikki nauttimaan yksinäisyydestä, niin helppoa ja yksinkertaista se elämä on, kun ei koskaan tarvitse tilittää edes yhtä ainoaa vessassa käyntiä toiselle ja tanssia sen toisen pillin mukaan keratakaan elämänsä aikana! Nautithan itsekin elämästäsi yksin kun siihen on mahdollisuus! Mihin sä ketään muuta tarvitset, kun voit elää koko elämäsi täysin yksin ilman kontakteja muihin?
- parasta on yksin
Uusavulias kai! kirjoitti:
Koetko itse koskaan, että tahtoisit olla muiden kanssa? Ongelma ratkeaa helposti, kun opettelet nauttimaan yksin olosta! Hip hei kun on hauskaa, tajusitko että keksit juuri ratkaisun koko maailman yksinäisyyteen? Nyt vaan kaikki nauttimaan yksinäisyydestä, niin helppoa ja yksinkertaista se elämä on, kun ei koskaan tarvitse tilittää edes yhtä ainoaa vessassa käyntiä toiselle ja tanssia sen toisen pillin mukaan keratakaan elämänsä aikana! Nautithan itsekin elämästäsi yksin kun siihen on mahdollisuus! Mihin sä ketään muuta tarvitset, kun voit elää koko elämäsi täysin yksin ilman kontakteja muihin?
Juuri näin! :D
En ole vielä löytänyt seuraa, mikä/joka kelpaisi minulle! Menen mieluummin siis yksin kuin itseäni huonommassa seurassa.
Vituttaa tilanteet, joissa istutaan porukalla ja pitäisi seurustella jostain vitun säästä tai lapsenpaskasta, kun ei kiinnosta pätkän vertaa.
- neuvoja...
Ulkomaanmatkoille voi etsiä seuraa ainakin osoitteesta www.pallontallaajat.net. Samoin eurosinkuista saa matkaseuraa, www.eurosinkut.net. Eurosinkuista löytyy seuraa oikeastaan minkälaiseen toimintaan tahansa. Kannattaa katsoa niiden sivut!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.642040Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt321614- 991102
- 45850
- 87793
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.23692- 29640
- 34563
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?56548Äimän käki
Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,122528