MIKA MUA VAIVAA?????

jijijii

verenpaineen kohoamista, tulee kuuma sitten kylma, ihoa polttelee, nivel/lihaskipuja, ahistaa, jannittaa, sitten valilla taas ei oo ollenkaan niinku tunteita, leukaan koskee, tuntuu et koko keho painais tonnin, raskas kavella, valilla rintakehassa kutisee, nena menee tukkoon.. ARGGG

verikokeissa kaikki OK!!!!

Lievasti allerginen polylle/polypunkeille..voiko johtuu siita??

10

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karpalovadelma

      Tutut oireilut, mutta en ole varma mistä johtuvat.

      Itselläni vielä näiden lisäksi mielialan laskua, rauhattomuutta, keskittymisvaikeuksia, jotain suolisto-ongelmia, kuiva olo kehossa, jano, virtsaustarve kasvaa, iho kutisee -> nousee näppyjä, yöllä alkaa silloin tällöin puuduttamaan raajoja.

      Omaan myös mahdollisesti lievän pölypunkki -allergian. Verikokeissa kaikki arvot yleensä viitearvojen sisällä puolessa välissä.

      Ettet sattuisi olemaan myös mies?

      • hei3444

        Mina olen nuori nainen itse. Nytkin kasissani on outoa hermokipuilun tapaista kipua... semmosta inhottavaa tuntuu etta joku vetaa suonia.. tai silleen. Pelkaan aina etta olen saamassa sydaria tai jotain... Valilla on parempia paivia, mutta en tunne itseani enaa kokonaan terveeksi. Kauan sulla on ollu oireita?

        Mulla alkoi oireilut joulukuun tienoilla, on ollu tosi tuskaisia paivia ja hermothan tassa menee ja masentaa ku on sairas olo mutta kokeissa kaikki OK. Enka mitaan apua saa naihin kipuihinkaan. Verenpaineen nousuakin on.

        Eilen kun olin syomassa niin alkoi pirusti kutisemaan rintakehaa, meinasin oksentaa. Tuntui etta karvapallo keuhkoissa. Siita sitten lieventyi ajan kanssa mutta tuli uninen olo... ja meinasin nukahdella.


      • karpalovadelma
        hei3444 kirjoitti:

        Mina olen nuori nainen itse. Nytkin kasissani on outoa hermokipuilun tapaista kipua... semmosta inhottavaa tuntuu etta joku vetaa suonia.. tai silleen. Pelkaan aina etta olen saamassa sydaria tai jotain... Valilla on parempia paivia, mutta en tunne itseani enaa kokonaan terveeksi. Kauan sulla on ollu oireita?

        Mulla alkoi oireilut joulukuun tienoilla, on ollu tosi tuskaisia paivia ja hermothan tassa menee ja masentaa ku on sairas olo mutta kokeissa kaikki OK. Enka mitaan apua saa naihin kipuihinkaan. Verenpaineen nousuakin on.

        Eilen kun olin syomassa niin alkoi pirusti kutisemaan rintakehaa, meinasin oksentaa. Tuntui etta karvapallo keuhkoissa. Siita sitten lieventyi ajan kanssa mutta tuli uninen olo... ja meinasin nukahdella.

        Itse olen oireillut jo joitakin vuosia, varmaan yli 5v. Oireet olivat pahimmat ennen kuin aloin kokeilemaan ja tarkkailemaan ruokavaliotani.

        Pahimmillaan oli helvetillistä lihassärkyä niskan ja kaulan alueella, sykkien vielä päähän, selkään, rintaan ja käsiin asti. Pelkäsin sydäriä kyllä tuolloin. Keho tuntui rutikuivalta, mutta veden juominen aiheutti melkein oksennusreaktion. Ja sitten välillä tunnen yksittäisen verisuonen kohdalla jotain sykkimistä, jännitystä, kipua. Kyseisiin oireisiin jouduin syömään tulehduskipulääkkeitä, viikon pari jälkeen oireet helpotti. Lääkäri arvioi oireet perus niskakivuiksi, mutta en todellakaan ole samaa mieltä.

        Nykyään pyrin syömään tulehduksia estäviä/alentavia ja rentouttavia ravintoaineita. Muun muassa C ja E-vitamiini, magnesium, kalium. (appelsiini, greippi, paprika, kananmuna, seesamin/auringonkukan siemeniä, manteli, banaani, avokado, selleri, taateli, valkosipuli, inkivääri, hunaja, vihreä tee). Lisäksi kokeilen tällä hetkellä syödä jodipitoisempaa ruokaa (katkarapu, aito merisuola), testaten, josko sittenkin olisi kilpirauhasessa vajaatoimintaa.

        Oireilen edelleen, mutta en niin vakavasti enää. Joinakin päivinä edelleen limakalvot/keho tuntuvat kuivahtavan (tuntuu keuhkoissa asti), joka puolella kehoa pikku särkyjä, erityisesti leuoissa/hampaissa, nivelet naksuu ja jumissa, lihakset kireät ja jumissa/tukkoiset, pistelyä raajoissa, korvissa outo rasvainen/märkä tunne, ja suolistossa ei tunnu olevan kaikki kohdallansa, mahakin murisee hassusti, kehon energiatasot nollissa/lihakset voimattomat.

        (Korvien tuntemuksesta olen oppinut, että silloin itseni ei kannata todellakaan kaivella sormella sinne. Siitä on seurannut lähes aina, joko outoa "veden ääntä" korvassa, kahinaa, ja pahimmillaan yöllä herää sekavaan pyörivään oloon, joka johtuu siitä, että korvassa olevat tasapainosysteemit jotenkin vahingoittuneet.)

        Mielestäni selkeästi jonkinlainen tulehdusreaktio. Monesti oireet kuitenkin helpottavat, kun otan mainitsemiani ruoka-aineksia, erityisesti siemeniä. Monesti myös pyrin kuuntelemaan kehoa, ja vaiston varaisesti syön mikä tuntuu vetävän puoleensa (paitsi makeisia yms)

        Pyrin nykyään kuntoilemaan melko paljon, jos vain oireet antavat mahdollisuuden. Välillä tuntuu, että lenkillä käyminen jopa helpottaa oireita (~45min juoksua). Varovainen kyllä saa olla silloin, kun oireita päällä, sillä lihaskireys/niveljumit voi aiheuttaa revähdyksiä, kuten itselläni reisi hajosi siten, että en voinut viikkoon kävellä edes kunnolla.


      • karpalovadelma
        karpalovadelma kirjoitti:

        Itse olen oireillut jo joitakin vuosia, varmaan yli 5v. Oireet olivat pahimmat ennen kuin aloin kokeilemaan ja tarkkailemaan ruokavaliotani.

        Pahimmillaan oli helvetillistä lihassärkyä niskan ja kaulan alueella, sykkien vielä päähän, selkään, rintaan ja käsiin asti. Pelkäsin sydäriä kyllä tuolloin. Keho tuntui rutikuivalta, mutta veden juominen aiheutti melkein oksennusreaktion. Ja sitten välillä tunnen yksittäisen verisuonen kohdalla jotain sykkimistä, jännitystä, kipua. Kyseisiin oireisiin jouduin syömään tulehduskipulääkkeitä, viikon pari jälkeen oireet helpotti. Lääkäri arvioi oireet perus niskakivuiksi, mutta en todellakaan ole samaa mieltä.

        Nykyään pyrin syömään tulehduksia estäviä/alentavia ja rentouttavia ravintoaineita. Muun muassa C ja E-vitamiini, magnesium, kalium. (appelsiini, greippi, paprika, kananmuna, seesamin/auringonkukan siemeniä, manteli, banaani, avokado, selleri, taateli, valkosipuli, inkivääri, hunaja, vihreä tee). Lisäksi kokeilen tällä hetkellä syödä jodipitoisempaa ruokaa (katkarapu, aito merisuola), testaten, josko sittenkin olisi kilpirauhasessa vajaatoimintaa.

        Oireilen edelleen, mutta en niin vakavasti enää. Joinakin päivinä edelleen limakalvot/keho tuntuvat kuivahtavan (tuntuu keuhkoissa asti), joka puolella kehoa pikku särkyjä, erityisesti leuoissa/hampaissa, nivelet naksuu ja jumissa, lihakset kireät ja jumissa/tukkoiset, pistelyä raajoissa, korvissa outo rasvainen/märkä tunne, ja suolistossa ei tunnu olevan kaikki kohdallansa, mahakin murisee hassusti, kehon energiatasot nollissa/lihakset voimattomat.

        (Korvien tuntemuksesta olen oppinut, että silloin itseni ei kannata todellakaan kaivella sormella sinne. Siitä on seurannut lähes aina, joko outoa "veden ääntä" korvassa, kahinaa, ja pahimmillaan yöllä herää sekavaan pyörivään oloon, joka johtuu siitä, että korvassa olevat tasapainosysteemit jotenkin vahingoittuneet.)

        Mielestäni selkeästi jonkinlainen tulehdusreaktio. Monesti oireet kuitenkin helpottavat, kun otan mainitsemiani ruoka-aineksia, erityisesti siemeniä. Monesti myös pyrin kuuntelemaan kehoa, ja vaiston varaisesti syön mikä tuntuu vetävän puoleensa (paitsi makeisia yms)

        Pyrin nykyään kuntoilemaan melko paljon, jos vain oireet antavat mahdollisuuden. Välillä tuntuu, että lenkillä käyminen jopa helpottaa oireita (~45min juoksua). Varovainen kyllä saa olla silloin, kun oireita päällä, sillä lihaskireys/niveljumit voi aiheuttaa revähdyksiä, kuten itselläni reisi hajosi siten, että en voinut viikkoon kävellä edes kunnolla.

        Niin ja joo, jäi mainitsematta, että oireita hoidan myös rentoutusharjoituksilla.

        Istun mukavasti maassa/sängyllä tms, selkä tuettuna ja jalat koukussa. Peitän silmät kämmenillä sillai, että sormet menevät päälletysten otsalla, kyynerpäät polvilla. Sitten vain olen rennosti, annan hengityksen toimia itsestään ja yritän olla ilman mitään ajatuksia. Monesti noin 5-10 minuutin jälkeen kehossa alkaa tuntemaan ihanan rentoutumisen tunteen. Hengitys muuttuu syväksi ja hitaammaksi. Tämän jälkeen tunnen monesti oloni paremmaksi, vaikkei se kaikkia oireita poista, mutta rennompi olo. Auttaa myös nukahtamaan iltaisin.


    • vaj.

      Millaiset oli kilpirauhasarvot? Otettiinko ne ennen klo. 10?

      • ja3333

        Kilppari arvot on TSH 1.6. ja vasta-aineitten arvoja en tieda mutta laakari sanoi etta hyvalta nayttaa. Muita kilpparikokeita ei ole otettu. Lahete endokrinologille.


    • terveyttä

      """"Lukijakysymykset

      1. Kalsiumista sen verran, että haittaako se kun monivitamiini sisältää myös kalsiumia? Puhutaan myös magnesiumin ja kalkin tasapainosta, mitä se sitten tarkoittaa? Saako sitä kalsiumia syödä yhtään purkista?
      Minun näkemykseni mukaan kalsiumin syöminen purkista on vähintäänkin turhaa mutta mahdollisesti jopa haitallista. Syy kalsiumlisien jatkuvaan tuputtamiseen on uskoakseni puhtaasti taloudellinen eli kyllähän myyjiä tulee aina riittämään jos käytännössä ilmainen kalsiumkarbonaatti/muu ”kuollut” kalsium saadaan markkinointikoneiston avulla muutettua kilohinnaltaan jopa satojen eurojen terveystuotteeksi.

      Suosittelisin välttämään myös kaikkia synteettisiä ”vitamiineja” ja varsinkin niitä jotka sisältävät täyteaineina kalsiumkarbonaattia tai vielä tätäkin haitallisempaa magnesiumsteraattia. Luonnosta ei löydy irrallisia ”vitamiinimolekyylejä” vaan kasveja jotka sisältävät laajan kirjon yhdessä toimivia aineita. Synteettiset vitamiinit ovat vain yksi allopaattisen lääketeollisuuden tuottoisa sivubisnes. Allopaattisen lääketeollisuuden ydinbisneksen kannalta synteettisten vitamiinien paras ominaisuus on niiden tehottomuus -> hivenen lisää rahaa ilman että häiritään omaa core-bisnestä joka on kroonisesti sairaiden lääkitseminen.

      Asiasta kiinnostuneita suosittelen tutustumaan Brian Clementin kirjaan “Supplements Exposed: The Truth They Don’t Want You to Know About Vitamins, Minerals, and Their Effects on Your Health”.

      Tarkennettakoon vielä sen verran etten pidä lääkäreitä aktiivisesti syyllisinä siihen, että niin monet syövät potentiaalisesti haitallisia kalsiumvalmisteita. Heidän olisi kuitenkin asemansa puolesta mahdollista lopettaa kyseinen typeryys. Käytännössä tämä on kuitenkin vaikeaa, sillä kaiken maailman käypähoitosuositusten ja ylisuurten potilasmäärien johdosta lääkärin ammatti on muuttunut erittäin haastavaksi. Lääketeollisuudella on roolinsa myös lääkäreiden koulutuksessa ja nykypäivän lääkäri muistuttaakin päivä päivältä enemmän myynninedistäjää kuin vanhan ajan kunnanlääkäriä. Kaikki on hyvin niin pitkään kun pysyt hiljaa rivissä samalla kun lääkebisneksen äänekäs arvostelu tuo sinulle pelkästään ongelmia. Olen varma että sitä mukaan kun kansa valistuu, tulee lääkäreiden joukosta nousemaan lisää Antti Heikkilöitä jotka uskaltavat sanoa mitä oikeasti ajattelevat. """

      http://www.raikasweb.com/kirjoittajavieras-iiro-riihimaki

      • turhaa sairastelua

        Sikapiikin saaneille on myös muodostunut monenlaista oiretta itsepintaisesta nukahtelusta alkaen. Neurologiset oireet aiheuttavat erilaisia tuntemuksia siellä sun täällä. Jotkut taas joutuivat infektiokierteeseen, josta ei loppua tule ennen kuin kuolema kolkuttaa. Ihan siis jo AIDS:iin verrattava tila, joka myös on autoimmuunisairaudella aikaansaatu. Kaikkia pirun piikkejä sitä mentiinkään ottamaan lievään räkätautiin. Onneksi nyt kansa on tullut jo järkiinsä eikä influenssapiikkejä ainakaan enää juuri oteta.


      • Selkeä EI piikeille!
        turhaa sairastelua kirjoitti:

        Sikapiikin saaneille on myös muodostunut monenlaista oiretta itsepintaisesta nukahtelusta alkaen. Neurologiset oireet aiheuttavat erilaisia tuntemuksia siellä sun täällä. Jotkut taas joutuivat infektiokierteeseen, josta ei loppua tule ennen kuin kuolema kolkuttaa. Ihan siis jo AIDS:iin verrattava tila, joka myös on autoimmuunisairaudella aikaansaatu. Kaikkia pirun piikkejä sitä mentiinkään ottamaan lievään räkätautiin. Onneksi nyt kansa on tullut jo järkiinsä eikä influenssapiikkejä ainakaan enää juuri oteta.

        Itse en ole ottanut sikapiikkiä, mutta vaimo otti. Kumma juttu vaan, että molemmilla on ollut sen jälkeen näitä mainitunlaisia oireita, eli voiko siitä sikapiikistä tämä ongelma olla vielä tarttuvakin???


    • .

      no ei voi tarttua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe