Aseksuaalisuus

Erilaiset libidot

Joskus haluttomuuden taustalla on myös perustavaa laatua oleva ominaisuus...

Kunpa vähähaluiset löytäisivät toisensa (molemmat tyytyväisiä seksittömyyteen)
kunpa seksuaalisesti aktiiviset ja estottomat löytäisivät toisensa (molemmat tyytyväisiä määrään ja laatuun)

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2186939

5

281

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ldgkajfblgak

Monille seksi on niin tärkeä asia parisuhteessa, että aloittajan esittämä toivomus on erittäin aiheellinen. Mutta itse parisuhteen selvästi "halukkaampana" osapuolena en tunne pienintäkään tarvetta vaihtaa puolisoani aktiivisempaan, koska niin moni muu tärkeämpi asia on paremmin kuin uskaltaisi toivoakaan, joten omaan halukkuuteeni suhteutettuna vähäinen seksin määrä ei merkitse mitään. Laatukin kompensoi määrää ;)

Eli jos sitten on kovin erilaiset halut, niin niiden halujen "tärkeys" ei voi olla listan kärjessä. Sitten voi toimiakin loistavasti.

• Puntarointia

Sepä se:
        on tehtävä valinta, mikä on oikeasti tärkeintä. Saattaisihan sitä löytää kumppanin, jonka kanssa halut ja seksuaaliset mieltymykset osuisivat yksiin, mutta tosiaan moni muu asia saattaisi olla huonolla mallilla. Itse aktiivisempana osapuolena olen myös miettinyt, että onpahan kumppanini ainakin uskollinen, kun ei ole kokoajan silmät kiiluen jahtaamassa, valloittamassa, kaatamassa... ;)
        Toki myös erittäin aktiivinen kumppani voi olla uskollinen, tottakai. Kunhan itseäni välillä lohduttelen.
        Ja voihan sitä aina keksiä itsekseen monenlaista kivaa. Joskus on vaan kamala ikävä juuri oman rakkaan kumppanin ihoa, halua. Rakastelua.

• Erotica

Kyllä seksi kuuluu olennaisena osana parisuhteeseen. Jos se on kovin vähäistä tai loppuu kokonaan, on parisuhteessa jotain pahasti vialla.

Läheisyys ja seksi luovat kahden ihmisen välisen yhteenkuuluvuuden tunteen, voimakkaammin kuin muut yhdistävät asiat. Molemmilla on velvollisuus huolehtia toimivasta seksisuhteesta oman puolison/kumppanin kanssa, harrastaa seksiä välillä silloinkin kun ei välttämättä haluttaisikaan. Mitä useammin seksiä on, sitä useammin sitä yleensä myös alkaa haluamaan.

Olen karvaasti kokenut, millaista on naisena olla aktiivisempi osapuoli. Seksin aneleminen ei ole itsetunnolle hyväksi. Ehkäpä onkin parempi olla yksin ja ilman seksiä kuin kumppanin vierellä, jolta ei koskaan saa?! Muutosten aika on edessä, sillä itse en ainakaan aio seksittä elää parhaita vuosiani.

• mies 72v

Ei aina parisuhteessa ole jokin vialla esim me 70 vuotiaat ei enää sitä niin kauheesti harrasteta, molemmat käyty syövät läpi ja nyt jotenkin terveen kirjoilla.

Me arvostamme ja kunnioitamme toisiamme ja hyväilemme ja taputtelemme toisiamme ja tuemme sekä autamme, ollaan niin kiintyneitä toisiimme, kun toinen on rairaalassa niin heti tulee kaipaus toiseen.

• Kaunista niin
        mies 72v kirjoitti:

Ei aina parisuhteessa ole jokin vialla esim me 70 vuotiaat ei enää sitä niin kauheesti harrasteta, molemmat käyty syövät läpi ja nyt jotenkin terveen kirjoilla.

Me arvostamme ja kunnioitamme toisiamme ja hyväilemme ja taputtelemme toisiamme ja tuemme sekä autamme, ollaan niin kiintyneitä toisiimme, kun toinen on rairaalassa niin heti tulee kaipaus toiseen.

Tuollaisesta voi moni vain haaveilla.

Kuulostaa ihanalta, hyvää jatkoa teille molemmille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      45
      3606
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      35
      2337
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      80
      2266
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      54
      2160
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      25
      1595
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      64
      1522
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1437
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      993
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      69
      967
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      849
    Aihe