Yksinäisenä asuminen

kerrostalossa on

yhtä helvettiä, mieluimmin olisin vaikka
vähän huonommassakin parisuhteessa,
kuin kokonaan yksin.
Ei ketän odottamassa, kun tulee kotiin,
ei ketään, kenen kanssa jutella, siivota,
tehdä ruokaa, käydä ulkona yms.

Kerrostaloasuminen on todella masentavaa,
tuntuu, että seinät kaatuu päälle.
Mitä enemmän ikää tulee, sitä pahemalta
yksinäisyys tuntuu :(

26

1189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • spaaspäldäri

Eikö se oo tossa tilanteessa ihan sama onko se kerrostalo, rivari, omakotitalo, teltta ym.

ötvv

• Missasit kokonaan

pointin, mieluimmin asuisin yksin omassa talossa, kuin kerrostalossa.
      Kerrostalo tappaa kaiken luovuuden, kaikki äänet kuuluu läpi,
      olo on kuin häkkiin suljetulla linnulla.
      Lintukin kuolee sisäisesti, ellei se saa lentää, samoin käy
      ihmisen kanssa, kuolee sisältä, kun ei saa ilmaista tunteita.
      Omassa talossa voisi vaikka rauhassa musisoida, kerrostalossa
      se ei käy päinsä.

• !!!

Häkistä pääsee ulos.Pakkoko siellä on istua 24/7

• ihmfkgh

Kyllähän musisoida voi kerrostalossakin, kunhan vain tekee sen inhimillisiin aikoihin eikä nyt tietenkään ihan koko päivää, että saa ne naapuritkin hetken rauhaa sitä kaivatessaan.

No juu, itse haluaisin musisoinnin sijaan esimerkiksi laitella puutarhaa, mikä ei nykyisessä asumismuodossa ommistu. Mutta en mä usko että mikään tuollainenkaan lopulta tekisi niin onnelliseksi kuin tässä tilanteessa ehkä tuntuu. Toista ihmistä sitä kai eniten lopulta kaipaa.

• Naapurikolinat

Ymmärrän TÄYSIN pointtisi tuosta naapuriäänien kuulumisesta. Kun on yksin eikä ole toista ihmistä luomassa ääniä ympärillä, tai jonka kanssa jakaa oman äänireviirinsä, kiinnittää väkisinkin huomion kaikkiin kolinoihin. Itselläni on sietokyky naapuriäänille heikentynyt vuosien mittaan ja nykyään se on jo helvetillinen ongelma. En pysty olla kiinnittämättä niihin huomiota. Pakko olla kuulokkeet korvilla koko ajan tai huudattaa TV:tä, kun ei kestä muualta kantautuvaa kantapäätömistelyä, kaappien paiskomista ja naurunremakoita. Jotenkin tuntee, että ne äänet on joku ihme vaara ja uhka ja että niitä ei pääse mihinkään pakoon vaan on jotenkin niitten vankina.

No onneksi on kesä tulossa ja voi alkaa pitää ikkunaa auki. Mikähän ihme sekin on, että ulkoo tulevat äänet (liikenne jne.) ei häiritse pätkääkään, mutta naapuriäänet sitten kyllä.

• samaa...

Mieltä 100% haaveilee muutosta maalle tai omaan taloon. Tai sitten olen vain tulossa hulluksi. Tällaista asuminen on kaupungissa. Tsemppiä kaikille.

• 7+9

Minä olen siitä onnellisessa asemassa, että sain asunnon todella rauhallisesta kerrostalosta, lähes ainoat äänet mitä kuuluu tulee ulkoa. Äänieristys todella hyvä verrattuna edelliseen asuntooni jossa seinät lähes kuin paperia, kaikki kuului naapurista.

• nabanderi

Kannatan omalla mielipiteelläni taas sitä että ei huonossa parisuhteessakaan mitään hienoa ole. Itselläni masennus ja suhde sen kun huononee entisestään. Asuisin mielummin koirani kanssa kaksin, mutta tää asunto politiikka on mitä on nykyään, etten tästä ihan heti pääse taloudellisesti mihinkään lähtemään.
      Asumme rauhallisessa kerrostalossa ja myönnän pahimmat riitelyt yms kuuluu naapureille meidän asunnosta.

Mutta kyllä tää joskus muuttuu toivon mukaan piankin. Asunnon suhteen kriteereitäni vain on ettei mihinkään jossa naapureina olisi juoppo/nuoriso/rikollisia tai muuten vaan hulluja..

• unelma on

muuttaa luonnon rauhaan, jumalan selän taakse, Todellakin, yhteiskunnan ja kaupunkien saavuttamattomiin. Ainut ongelma on rahattomuus >:( Kerrostalot on perseestä. Oma "mummonmökki" olisi unelma. Eipä ole koskaan rahaa sellaista ostaa. Kaikki työt on nimenomaan kaupungeissa. En halua ydinkeskustoihin ikinä asumaan. Yhteiskunta suosii lapsiperheitä, jotka ottavat lainoja ja voivat sitä kautta toteuttaa joitakin unelmiaan, kuten matkustelua ja talon oston. Mutta siinä piilee vittumainen jekku ja sitominen. Yksinäinen, köyhä ja itsenäinen potkaistaan pois, sillä se ei tuota rahaa pankeille! Ei tämä maailma ole erilaisia varten.

• Huvitusta

"Yksinäinen, köyhä ja itsenäinen potkaistaan pois, sillä se ei tuota rahaa pankeille! Ei tämä maailma ole erilaisia varten."

Hello!

Suomi on täynnä sinkkuja !!!! Koko ajan vaan tulee lissee .... joten sinkku on ihan tavanomainen. Parisuhteet ei kestä ja halutaan itsenäisyyttä.

Kalliimmaksi todella tulee eläminen mutta saa tehdä mitä huvittaa.

• 4321

Olen kanssasi samaa mieltä. Kerrostalossa yksin asuminen on jotenkin uskomatonta. Seinän takana voi olla isokin perhe yhdessä, mutta itse olet vain tyhjien seinien kanssa samassa huushollissa vuodesta toiseen. Mistähäm löytäisi kaverin, sekin on kiven takana. Jaksamista sinullekin.

• välillävitutanut

Jätä radio auki kun lähdet ? onhan jotain ääntä kun tulet kotiin.Vitutkseen on kai olemassa jotain lääkettä,mutta ei viinaa.

• Ahdistus,masennus

Niin minuakin ahdistaa yksinäisyys,meillä ei kuulu kun lasten äänet pihalla.Suru ja tuska repii sydäntä,kukaan ei soita eikä tuu käymään--koskaan.Olen hautautunut kotiin ja täältä on vaikea lähteä edes kauppaan,olen tosi masentunut,lihonut ja onneton ihminen.3v tätä pimeyttä on kestäny,ja kuten sanottu,ei se vanhemmiten tule helpottamaan tilannetta.Päinvastoin.=(

• Bookkarit

On vaan lähdettävä jonnekkin, ihan minne vaan ja soitettava vanhoille kavereille ja kutsuttava kylään. Ite se on tehtävä. Ei sitä kotoa tulla hakemaan. Jos ei oo vara soitella, hanki sähkisosoitteet ensin soittamalla ja sit kirjoittelemaan.

Lähde lenkiölle, kaupungille, tanssilavalle, kaljakuppilaan, näyttelyyn, messuille ja soita ensin jollekkin kamulle jota ois kiva nähdä tai etsi hänet facebookista.

• 5

Mikset lähe kävelemään, paina ovi kiinni ja ala astella eteenpäin, ihan konkreettisesti.
      Et menetä yhtään mitään mutta edessä siintää kuitenkin toivo oikeasta innostavasta elämästä.

• Melko tyytyväinen

Asun yksin kerrostalossa ja olen ikäihminen. En tunne ollenkaan itseäni yksinäiseksi. Nautin rauhasta. Naapuriääniä kyllä kuuluu, tai ei muita, kuin veden kohina ja se häiritsee, kun yritän mennä nukkumaan illalla. Hiljaisuus pitäisi alkaa kello 22, mutta minun naapuri ylmepänä alkaa silloin päästellä vettä. En suosittele huomauttamista, pahemmaksi asiat tulee vaan siitä.
        Tietokone on seurani, siellä on paljon lukemista. Matkailenkin tietokoneella.

Olen lukenut mietelauseen "Kahdenkesken voi olla yksinkin"

• ....................
        Melko tyytyväinen kirjoitti:

Asun yksin kerrostalossa ja olen ikäihminen. En tunne ollenkaan itseäni yksinäiseksi. Nautin rauhasta. Naapuriääniä kyllä kuuluu, tai ei muita, kuin veden kohina ja se häiritsee, kun yritän mennä nukkumaan illalla. Hiljaisuus pitäisi alkaa kello 22, mutta minun naapuri ylmepänä alkaa silloin päästellä vettä. En suosittele huomauttamista, pahemmaksi asiat tulee vaan siitä.
        Tietokone on seurani, siellä on paljon lukemista. Matkailenkin tietokoneella.

Olen lukenut mietelauseen "Kahdenkesken voi olla yksinkin"

Joo asunnottomana on ihan huono juttu olla, kun et voi omistaa mitään kun ei ole asuntoa.

• Aputiina

Omassa nuoruudessani ei ollut " tsättiä" missä norkoilla ikäistensä nuorten kanssa. Monelta olen kuullut, että oikea elämänkumppani on löytynyt netistä kirjeenvaihdon kautta. Laita ystäväpalstalle ilmoitus ja hae itsellesi sopivaa kaveria, joka on yksinäinen, kuten sinäkin.
      Yhdessä sitten on kiva haaveilla vaikka muutosta maalle porkkanoita kasvattamaan.

• netti on hyvä

olen koko ikäni melkein asunut omakotitalossa ja vanhemmiten nyt kerrostalossa.Tämä on suorastaan ylellistä yksin asuvalle, en valita ja hyvä kun kuuluu elämää muista asunnoista.
      Paljon yksinäisempi olo jossain maalla ja talossa, kokemusta on.

Yksin on vaikka missä olis, jos ei ole "kotona itsensä kanssa",eikä sitä yksinäisyyden tunnetta toinen ihminen poista.
      Pitää olla jotain mielekästä tekemistä, ja nauttia myös hiljaisuudesta.

Mutta,meitä on moneksi, ja itsellä on ollut kiirettä paljon, nyt pidän tästä asumisesta kerrostalossa, jossa ei tarvii pihatöitäkään tehdä.

• hiljaisten puolesta

Itse olin järkyttävän yksin vuosia. Töissä kävin, mutta ketään en tavannut työn ulkopuolla 7 vuoteen. Lopulta menin terapiaan, ja sain avun.

Ykisinäisyys johtuu jostakin, ja aika usein masennuksen takia ihminen jää yksin. Silloin ei jaksa ylläpitää ihmissuhteita. Vähitellen muut unohtavat, ja pitää vaan itse mennä mukaan sitten kun taas jaksaa. Joskus on niin huonossa kunnossa, ettei edes jaksa kaupassa käydä, joten niihinkin päiviin on syytä varautua. Valmisruokaa vaan kaappeihin ja pakastimeen, niin pääseen yli vaikeistakin päivistä. Ruoka ainakin hiukan helpottaa.

Jonkun asian tiimoilta ihmiset yleensä kokoontuvat. Mitäpä jos etsisit jonkun kivan harrastuksen. Voisiko se olla vaikka kirjallisuuskerho tms.?

• immeinen opistosta

"Jonkun asian tiimoilta ihmiset yleensä kokoontuvat"

Työväenopistoissa on ihan mitä vaan. Ei muuta kuin valkkaamaan. Vielläkin on kurssia tarjolla ja syksyllä se sit repeää. Kivoja immeisiä.

• parempi porukalla

Mita olisi jonkilainen kollektiivi asuminen. Olen paattanyt etta jos jaan yksin alan hommata kollektiivia. Olisi aina seuraa. Itse haluan asua suuressa omakotitalossa. Porukalla vois ostaa tai vuokrata.

• greatgranny10

Kollektiiviasuminen voisi olla hyvä juttu. Samalla asuminen voisi olla edullisempaa rahallisesti, ei yksinäisyyttä, juttuseuraa ja seurustelua. jos vaikka löytyisi sieltä hyvä ystävä. Ajattelee yksinelävä, (koira on) seuraa kaipaava 68 v. mummo

• 56

OK Maidunko minä samaan porukkaan? 56v mummo

• 56
        56 kirjoitti:

OK Maidunko minä samaan porukkaan? 56v mummo

Mahdunko?

• Petronella

Se on pakotettava itsensa hakemaan kontaktia muihin ihmisii. Ei kukaan tule toisen kotiin pyytamatta ainakaan kovin usein. Pitaa vain alkaa puhua ihmisten kanssa missa heita tapaakin. Kaupassa, rapussa, pihalla, pesutuvassa. Nain mina olen paassyt pahimmasta yksinaisyydesta ja jopa muutaman laheisen tutun ja kahvilla kayjan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisit vihdoin ymmärtää

Kuinka hirviö mun silmissä olet/olette. Antaisitte mun vaan nyt olla, että palaudun tästä edes joskus.
      Ikävä
      21
      2478
    2. Onko yhtään

Ikävä mua.
      Ikävä
      101
      1404
    3. Olipa kiva nähdä pitkästä aikaa

Joku ihminen vaan kolahtaa! Ei sille voi mitään!
      Tunteet
      12
      1205
    4. Aitiopaikalle

Kyllä se sinäkin vielä pääset seuraamaan oikein aitiopaikalta ;-)
      Ikävä
      180
      968
    5. Keskisarjan puheet olivat ihmisarvoa alentavia

Purra ilmoitti Lauantai-aamuohjelmassa hyväksyvänsä Keskisarjan puheet. Orpon ilmoitus tänään: "Yksikään hallituspuolue
      70 plus
      131
      873
    6. Kannattaako omaan intuitioon luottaa

Kun minulla on tunne, että se mies tykkää minusta yhtä paljon kuin minä hänestä? Siksi olen näin kauan tätä kaipaamista
      Ikävä
      67
      863
    7. Ulkomaalainen yrittäjä

Minkäs alan yrittäjä tämä herrasmies on/oli? Poliisi epäilee varkautelaista 44-vuotiasta miestä entisen puolisonsa murh
      Varkaus
      17
      789
    8. Olen niiiin vihainen sille naiselle...

Ymmärrän todellakin sua, jos koet joskus olevasi sodan keskellä. OMG. Anna sun kaikki kestää. Tsemppiä 🙏
      Suhteet
      14
      734
    9. En tiedä sinusta

Mutta minä kaipaan sitä meidän välillä vuosia sitten käytyä "säpinää". Edellytykset oli vaikka mihin, varsinkin kun olet
      Ikävä
      23
      730
    10. Onko täällä näkijää?

Olisi yksi kysymys.
      Ikävä
      76
      712
    Aihe