Mä haluan luopua Jumalasta, eli päästä täysi irti koko uskonto hommasta.. Mä oon oikeasti hirveästi joutunu kärsii tän uskonto painostuksen takia viime vuosina...haluan vaan päästä irti tästä ja elää mun elämääni.. hyvä juttu jos jollekki tämmöne toimii mut mulle ei.. mä haluan 100 prosenttisesti päästä irti tästä kaikesta!! onhan se sentään ihmisen vapaa valinta mihi uskoo halua olla ja mihi ei? vai?
rukouspyyntö
48
142
Vastaukset
- Ihminen valitsee
tiensä ja askeleensa niissä mahdollisuuksissa, jotka hänelle suodaan. Autuaat ne, jotka Herraan Jeesukseen turvaa ja anoo siunausta, sillä Herra antaa yltäkylläistä elämää ja hyvää armoa ja totuutta.
Joskus ihmiset voivat itse asettaa itselleen kohtuuttomia vaatimuksia kun ei tunneta Jumalaa ja Jeesusta riittävästi ja myös ristiriidat maailmassa monissa ahdistuksissa eivät ole helppoja tämän vaikean ja pimeän ajan keskellä, missä mittareina toimivat tulos ja arvomaailma epäsuhteisissa arvopohjissa.
Kehotan sinua raittiiseen ja rakkaudelliseen ja rohkeaan rukoukseen ja vaellukseen Jeesuksen nimessä. En tiedä missä olet ja miten vaikutat, mutta näe asiat realistisesti ja turvaa Herraan Jeesukseen, sillä hän pitää huolta niistä jotka häneen turvaa ja rukoillen vaeltavat. Asiat eivät ole kiinni ulkoisista vaan Herra tahtoo vaikuttaa ensikohtaisesti sisäisissä ja vaikuttaa myös toiskohtaisesti ulkoisissa.
Älä menetä toivoasi, sillä Jeesus on paras toivo vaikka ulkoisesti näyttäisi ja tuntuisi miltä! Herran Jeesuksen armoa ja totuutta sydämeesi ja sieluusi ja mieleesi. - GoodSpeaking
Mitä sulle on tapahtunut poikaseni?
Uskontopainostus? Käsitit väärin poikaseni. Olen rakkaus ja sinun Isäsi. En halua sinulle harmeja tai kärsimystä. Et ole kuunnellut. Silmäsi ovat sokeat ja korvosi kuurot. Usko ei aiheuta harmeja, vaan sinä. On sinun itsesi päätettävisää miten muut ihmiset sinuun suhtautuvat. Sinun omat kädet, omat jalat, oma suusi. Vaikea sinua on opettaa, kun olet kuriton ja vilpillinen. Lopeta jo kapinointi ja katso minua silmiini. Olen sinun pelastuksesi.
Rukoile ja kuuntele. Avaa silmät.- miehen puolikas
eiköhä mulle riitä tää "homma"... vielä painostetaan vaik just pyysin ettei enää painostettas...mä en tuu koskaan enää tässä maailmassa rukoilee jumalaa, mikäli se minusta riippuu?! jättäkää mut rauhaan...alkaa menee jo lain vastaseksi tämmöne kokoaikane henkine painostamine...jättäkää mut rauhaan niin olen tyytyväinen...piste
- Yks vaan
miehen puolikas kirjoitti:
eiköhä mulle riitä tää "homma"... vielä painostetaan vaik just pyysin ettei enää painostettas...mä en tuu koskaan enää tässä maailmassa rukoilee jumalaa, mikäli se minusta riippuu?! jättäkää mut rauhaan...alkaa menee jo lain vastaseksi tämmöne kokoaikane henkine painostamine...jättäkää mut rauhaan niin olen tyytyväinen...piste
Jos haluat kokonaan eroon uskosta ja uskovista, niin älä tule uskontoaiheisille palstoille kirjoittelemaan, älä myöskään tälle Rukoukset-palstalle, älä lue mitään uskonnollista kirjallisuutta äläkä tapaa ihmisiä, joiden tiedät olevan uskovia. Sen sijaan keskustele lähinnä vain muita aiheita kuin uskontoa ja uskomista käsittlevillä palstoilla, tapaa niitä tuttujasi, joiden tiedät olevan ateisteja tai muuten uskomattomia ja puhu heidän kanssaan muista kuin uskoa tai uskontoja käsittelvistä aiheista. Jos joku yrittää jossakin puhua kanssasi uskonnollisista aiheista, niin vaihda heti aihetta tai sano, että et halua puhua tuosta aiheesta ja jos ei muu auta, niin lähde kävelemään. No niin, siis ensimmäiseksi pois uskoa tai uskontoja käsitteleviltä palstoilta, tältäkin. Siitä se eroon pääsy alkaa.
- Eithel
Puhu uskonnosta epäuskoisten kanssa, ja varsinkin uskosta luopuneiden kanssa, jos tunnet sellaisia. Jälkimmäisillä voi olla aivan samoja kokemuksia kuin sinulla, ja heiltä voit saada parhaat neuvot.
Minä en ole joutunut luopumaan uskosta, sillä olen ollut ateisti niin kauan kuin muistan, ja olen hyvin tyytyväinen oloihini.
Ryhdyin kirjoittamaan netissä mm. siitä syystä, että tutustuin pariiin uskonnosta pahoja pelkotiloja saavaan uskovaiseen. He pelkäsivät kadotusta, toinen omasta ja toinen poikansa puolesta. Aiheettomia ja elämänlaatua varmasti huonontavia pelkoja molemmat.
- Eithel
Tuskinpa kukaan uskovainen haluaa tukea sinua pyrkimyksessäsi irottautua jumalauskosta.
Tässä on pari linkkiä, joista toivon olevan apua:
http://www.vihrearouva.net/usko/hietamaki.html
http://www.vihrearouva.net/usko/uskovainen_luopunut.html
Jälkimmäisessä linkissä on mielenkiintoinen kohta, jonka kaltaista ajattelua (ja ajattelun puutetta) eräs tänne paljon kirjoitellut nimimerkki edusti. Mitkään selitykset eivät saaneet häntä ymmärtämään, ettei jaolla "uskon ja tiedon asioihin" ole muuta virkaa kuin uskon varjelu kritiikiltä. Tässä tarkoittamani kohta:
"Useimmat ihmiset tarvitsevat järkevää ajattelua toimiakseen tehokkaasti sekulaarissa maailmassa. He ovat siten aivan kykeneviä soveltamaan logiikkaa ja järkeä arkipäivän tilanteisiin. Heille on kuitenkin tärkeää, ettei tätä järjen valoa milloinkaan käytetä oman uskojärjestelmän ylläpitoon. Ei ole vaikea päättää, mistä tämä johtuu: hyvin harvat jos mitkään uskonnolliset järjestelmät kestävät viileän, järkevän tarkastelun. Uskovainen tajuaa tämän tosiasian tavallisesti tiedostamattaan.
Näin uskova usein saavuttaa kompromissitilan, joka luo tehokkaasti erilliset mielen lokerot uskolle ja "todelliselle maailmalle". Tämä strategia, joka on aivan samankaltainen George Orwellin "kaksoisajattelun" kanssa, sallii uskovan hyväksyvän kylmiltään minkä tahansa hänen oman uskontonsa rajojen sisäpuolella annetun lausuman, kun hän samanaikaisesti asettaa järjen tutkimuksen alaiseksi minkä tahansa periaatteen, joka on lähtöisin hänen oman uskojärjestelmänsä ulkopuolelta."- Yks vaan
"Jälkimmäisessä linkissä on mielenkiintoinen kohta, jonka kaltaista ajattelua ( ja ajattelun puutetta ) eräs tänne paljon kirjoitellut nimimerkki edusti. Mitkään selitykset eivät saneet häntä ymmärtämään, ettei jaolla "uskon ja tiedon asioihin" ole muuta virkaa kuin uskon varjelu kritiikiltä."
Jos tarkoitat minua, niin myönnän ajatelleeni noin, että on erikseen tieteet, taiteet ja uskonto ( erikseen tiedon asiat ja erikseen uskon asiat ), koska en ole ainakaan tähän mennessä löytänyt parempaa asiallista selitystä. Sen miten käy, kun joku ateisti alkaa järjellä sorkkia uskontunnustusta, sain nähdä netissä, kun Vapaa-ajattelijoiden liiton sihteeri sorkki uskontunnustuksen läpi kohta kohdalta ja heittäen väliin herjojaan.
"Tämä strategia, joka on aivan samankaltainen George Orwellin "kaksoisajattelun" kanssa, sallii uskovan hyväksyvän kylmiltään minkä tahansa hänen oman uskontonsa sisäpuolella annetun lausunnon, kun hän samanaikaisesti asettaa järjen tutkimuksen alaiseksi minkä tahansa periaatteen, joka on lähtöisin hänen oman uskomusjärjestelmänsä ulkopuolelta."
Mitä oikein ajat takaa? Sitäkö, että jos hyväksyy yhden "uskomusjärjestelmän", niin pitäisi hyväksyä kaikki "uskomusjärjestelmät" tai sitten olla viisaiden ateistien tavoin hyväksynmättä yhtään mitään "uskomusjärjestelmää"? Mitä yleensä tarkoitat "uskomusjärjestelmillä"?
Luin jokin aika sitten netistä, kuinka muistaakseni silloinen Vapaa-ajattelijoiden
liiton sihteeri kävi kohta kohdalta läpi uskontunnustuksen ja esitti ( ainakin uskovan näkökulmasta ) loukkaavat kommenttisa. Joku ateisti olisi varmaankin pitänyt niitä kommentteja oikein hyvinä.
Tuntuu joskus siltä, että ateistien ja teistien välissä on syvä kuilu, jota on vaikea ylittää. Ateistit näyttävät pitävän uskovia tyhminä, kun he eivät millään ymmärrä, että uskovien tulisi ajatella ateistien tavoin uskonnoista ja niihin liittyvistä asioista. Varmaan paras uskova olisi ateistin mielestä sellainen, joka on menettänyt uskonsa. - Eithel
Yks vaan kirjoitti:
"Jälkimmäisessä linkissä on mielenkiintoinen kohta, jonka kaltaista ajattelua ( ja ajattelun puutetta ) eräs tänne paljon kirjoitellut nimimerkki edusti. Mitkään selitykset eivät saneet häntä ymmärtämään, ettei jaolla "uskon ja tiedon asioihin" ole muuta virkaa kuin uskon varjelu kritiikiltä."
Jos tarkoitat minua, niin myönnän ajatelleeni noin, että on erikseen tieteet, taiteet ja uskonto ( erikseen tiedon asiat ja erikseen uskon asiat ), koska en ole ainakaan tähän mennessä löytänyt parempaa asiallista selitystä. Sen miten käy, kun joku ateisti alkaa järjellä sorkkia uskontunnustusta, sain nähdä netissä, kun Vapaa-ajattelijoiden liiton sihteeri sorkki uskontunnustuksen läpi kohta kohdalta ja heittäen väliin herjojaan.
"Tämä strategia, joka on aivan samankaltainen George Orwellin "kaksoisajattelun" kanssa, sallii uskovan hyväksyvän kylmiltään minkä tahansa hänen oman uskontonsa sisäpuolella annetun lausunnon, kun hän samanaikaisesti asettaa järjen tutkimuksen alaiseksi minkä tahansa periaatteen, joka on lähtöisin hänen oman uskomusjärjestelmänsä ulkopuolelta."
Mitä oikein ajat takaa? Sitäkö, että jos hyväksyy yhden "uskomusjärjestelmän", niin pitäisi hyväksyä kaikki "uskomusjärjestelmät" tai sitten olla viisaiden ateistien tavoin hyväksynmättä yhtään mitään "uskomusjärjestelmää"? Mitä yleensä tarkoitat "uskomusjärjestelmillä"?
Luin jokin aika sitten netistä, kuinka muistaakseni silloinen Vapaa-ajattelijoiden
liiton sihteeri kävi kohta kohdalta läpi uskontunnustuksen ja esitti ( ainakin uskovan näkökulmasta ) loukkaavat kommenttisa. Joku ateisti olisi varmaankin pitänyt niitä kommentteja oikein hyvinä.
Tuntuu joskus siltä, että ateistien ja teistien välissä on syvä kuilu, jota on vaikea ylittää. Ateistit näyttävät pitävän uskovia tyhminä, kun he eivät millään ymmärrä, että uskovien tulisi ajatella ateistien tavoin uskonnoista ja niihin liittyvistä asioista. Varmaan paras uskova olisi ateistin mielestä sellainen, joka on menettänyt uskonsa.Turha tätä enää on jankuttaa, mutta taas teet keinotekoista jakoa tiedon ja uskon asioihin.
Myös uskontoihin kuuluu faktaväittämiä, joiden totuusarvoja voi tarkastella aivan samoin kuin ns. tiedon asioiden. Esimerkiksi, onko ihmisellä aivojen lisäksi kuolemasta hengissä selviävä tietoinen sielu toisin kuin muilla ihmisapinoilla.
Täällä on joskus kirjoiteltu lehmän virtsasta hindujen suosimana parannuskeinona eri vaivoihin. Koska et ole hindu, niin luultavasti pystyt järjellä käsittämään, ettei lehmän virtsa oikeasti ole mikään ihmelääke.
Oman uskontosi tapauksessa taas pysäytät välittömästi aivosi, kertoopa Aamen ja Öylätti miten merkillisiä sepustuksia tahansa. Ne ovat sinulle "uskon asioita", joita et rohkene järjellä ajatella, ettet huomaa niiden olevan yhtä lailla huttua kuin vieraidenkin uskontojen harhaluulot. Alitajuinen suojelumekanismi siis, kuten linkissäni selitettiin. Joku toisen uskonnon edustaja huomaisi kristinuskon harhat kuten sinä huomaat hindujen lehmäuskon mielettömyyden. Tuskin voit kiistää tätä ja olla samalla rehellinen.
Jos oikein muistan, niin olet kertonut olleesi nuorena vähän aikaa epäuskoinen. Ehkä olit murroikäisenä ajatellut asioita ja huomannut, että ajattelu haihduttaa uskoa ja että epäusko masentaisi sinua. Niin sitten lopetit "uskonasioiden" tutkiskelun järjellä, näin arvelen vanhojen keskustelujemme pohjalta.
Mahdollisesti mielesi tekee vastata: "Olet väärässä."
Se on hyvin helppo heitto, kun tavallisesti esität sen ilman mitään perusteluja.
Tapasi yrittää häätää epäuskoisia ja uskosta luopujia pois kaikille avoimilta keskustelupalstoilta saattaa sekin liittyä siihen ponnisteluun, millä alitajuisesti taistelet uskosi säilymisen puolesta.
Tänne ei ole enää niin kiva kirjoitella kuin ennen, kun se hauska viestipuu on hävitetty. No, tulipa kuitenkin kirjoitettua. - Yks vaan
Eithel kirjoitti:
Turha tätä enää on jankuttaa, mutta taas teet keinotekoista jakoa tiedon ja uskon asioihin.
Myös uskontoihin kuuluu faktaväittämiä, joiden totuusarvoja voi tarkastella aivan samoin kuin ns. tiedon asioiden. Esimerkiksi, onko ihmisellä aivojen lisäksi kuolemasta hengissä selviävä tietoinen sielu toisin kuin muilla ihmisapinoilla.
Täällä on joskus kirjoiteltu lehmän virtsasta hindujen suosimana parannuskeinona eri vaivoihin. Koska et ole hindu, niin luultavasti pystyt järjellä käsittämään, ettei lehmän virtsa oikeasti ole mikään ihmelääke.
Oman uskontosi tapauksessa taas pysäytät välittömästi aivosi, kertoopa Aamen ja Öylätti miten merkillisiä sepustuksia tahansa. Ne ovat sinulle "uskon asioita", joita et rohkene järjellä ajatella, ettet huomaa niiden olevan yhtä lailla huttua kuin vieraidenkin uskontojen harhaluulot. Alitajuinen suojelumekanismi siis, kuten linkissäni selitettiin. Joku toisen uskonnon edustaja huomaisi kristinuskon harhat kuten sinä huomaat hindujen lehmäuskon mielettömyyden. Tuskin voit kiistää tätä ja olla samalla rehellinen.
Jos oikein muistan, niin olet kertonut olleesi nuorena vähän aikaa epäuskoinen. Ehkä olit murroikäisenä ajatellut asioita ja huomannut, että ajattelu haihduttaa uskoa ja että epäusko masentaisi sinua. Niin sitten lopetit "uskonasioiden" tutkiskelun järjellä, näin arvelen vanhojen keskustelujemme pohjalta.
Mahdollisesti mielesi tekee vastata: "Olet väärässä."
Se on hyvin helppo heitto, kun tavallisesti esität sen ilman mitään perusteluja.
Tapasi yrittää häätää epäuskoisia ja uskosta luopujia pois kaikille avoimilta keskustelupalstoilta saattaa sekin liittyä siihen ponnisteluun, millä alitajuisesti taistelet uskosi säilymisen puolesta.
Tänne ei ole enää niin kiva kirjoitella kuin ennen, kun se hauska viestipuu on hävitetty. No, tulipa kuitenkin kirjoitettua.Tänne nettiin uskonnollisaiheisille palstoille kirjoittelee kolme innokasta ateistia, joilla ei ole itsestään ja omasta uskostaan tai edes uskonpuutteestaan yhtään mitään kerrottavaa. Siksi heidän on pakko puhua joko yleisesti uskovista tai sitten ottaa joku uskova silmätikukseen ja alkaa ruotia häntä ja hänen uskoaan. Eilen olin kirkkoon kuuluvien kirkollisveroissaan maksamalla palstalla yhden aggressiivisen ateistin ruodittavana, tänään näköjään toisen ateistin. Itse en haluaisi tällaisilla yleisillä palstoilla keskustella henkilökohtaisella tasolla lainkaan, mutta se ei yleensä ateisteille sovi, sillä uskova on ateisteille vapaata riistaa siihen asti, kunnes uskova itse sanoo stop tai lähtee pois palstalta. Mutta ei sekään välttämättä auta.
"Täällä on joskus kirjoitettu lehmän virtsasta."
Kyllä vain ateisti-Mirka kirjoitti lehmän virtsasta useampaan kertaan. Sehän onkin ateistin mielestä hyvin sopiva aihe tälle palstalle.
"Koska et ole hindu, niin luultavasti pystyt järjellä käsittämään, ettei lehmän virtsa oikeasti ole mikään ihmelääke."
Hyvänen aika sentään, sinäkin! Luulin, että vain Mirka ei pidä uskovia täysjärkisinä, mutta että sinä kirjoittelet tällaista, sitä en olisi uskonut: " luultavasti pystyt järjellä käsittämään, ettei lehmän virtsa ole mikään ihmelääke." Tuommoiseen luultavasti-tyyliin kirjoittelet vielä maalaistalon tyttärelle. Hohhoijaa!
"Oman uskontosi tapauksessa pysäytät välittömästi aivosi kertoopa Aamen ja öylätti miten merkillisiä sepustuksia tahansa."
Ei pidä paikkaansa. En vain pidä uskoon ja uskontoihin liittyvien asioiden repostelusta naiiviin ja vähän pilkalliseen ja yliolkaiseen ateistityyliin.
"Tapasi yrittää häätää epäuskosia ja uskosta luopujia pois kaikilta avoimilta keskustelupalstoilta saattaa sekin liittyä siihen ponnisteluun, millä alitajuisesti taistelet uskosi säilymisen puolesta."
Huomaatko nyt, että ei sinullakaan ole mitään sanottavaa palstan aiheen pohjalta, vaan haluat vain koko ajan repostella asioita, joiden luulet olevan minun käsityksiäni. Uskomaton käy joko uskoon liittyvien asioiden tai uskovan kimppuun tai molempien kimppuun. Niinhän sinäkin teet kuten yksi toinen ärhäkkä ateisti Kirkko kuulolla -palstoilla. Ateistit voivat haukkua uskovia ja kirjoittaa epäasiallisesti ja loukkaavasti uskosta ja uskonnoista omilla palstoillaan. Eikö se riitä? Vai pitääkö ateistin saada loukata uskovia millä hyvänsä palstalla?
Kolmessa jaksossa kirjoitit yleisesti, viidessä kirjoitit minusta kielteiseen sävyyn. Semmoista se on hyvin usein ateistien kanssa keskustellessa. - Eithel
Yks vaan kirjoitti:
Tänne nettiin uskonnollisaiheisille palstoille kirjoittelee kolme innokasta ateistia, joilla ei ole itsestään ja omasta uskostaan tai edes uskonpuutteestaan yhtään mitään kerrottavaa. Siksi heidän on pakko puhua joko yleisesti uskovista tai sitten ottaa joku uskova silmätikukseen ja alkaa ruotia häntä ja hänen uskoaan. Eilen olin kirkkoon kuuluvien kirkollisveroissaan maksamalla palstalla yhden aggressiivisen ateistin ruodittavana, tänään näköjään toisen ateistin. Itse en haluaisi tällaisilla yleisillä palstoilla keskustella henkilökohtaisella tasolla lainkaan, mutta se ei yleensä ateisteille sovi, sillä uskova on ateisteille vapaata riistaa siihen asti, kunnes uskova itse sanoo stop tai lähtee pois palstalta. Mutta ei sekään välttämättä auta.
Kyllä vain ateisti-Mirka kirjoitti lehmän virtsasta useampaan kertaan. Sehän onkin ateistin mielestä hyvin sopiva aihe tälle palstalle.
"Koska et ole hindu, niin luultavasti pystyt järjellä käsittämään, ettei lehmän virtsa oikeasti ole mikään ihmelääke."
Hyvänen aika sentään, sinäkin! Luulin, että vain Mirka ei pidä uskovia täysjärkisinä, mutta että sinä kirjoittelet tällaista, sitä en olisi uskonut: " luultavasti pystyt järjellä käsittämään, ettei lehmän virtsa ole mikään ihmelääke." Tuommoiseen luultavasti-tyyliin kirjoittelet vielä maalaistalon tyttärelle. Hohhoijaa!
"Oman uskontosi tapauksessa pysäytät välittömästi aivosi kertoopa Aamen ja öylätti miten merkillisiä sepustuksia tahansa."
Ei pidä paikkaansa. En vain pidä uskoon ja uskontoihin liittyvien asioiden repostelusta naiiviin ja vähän pilkalliseen ja yliolkaiseen ateistityyliin.
"Tapasi yrittää häätää epäuskosia ja uskosta luopujia pois kaikilta avoimilta keskustelupalstoilta saattaa sekin liittyä siihen ponnisteluun, millä alitajuisesti taistelet uskosi säilymisen puolesta."
Huomaatko nyt, että ei sinullakaan ole mitään sanottavaa palstan aiheen pohjalta, vaan haluat vain koko ajan repostella asioita, joiden luulet olevan minun käsityksiäni. Uskomaton käy joko uskoon liittyvien asioiden tai uskovan kimppuun tai molempien kimppuun. Niinhän sinäkin teet kuten yksi toinen ärhäkkä ateisti Kirkko kuulolla -palstoilla. Ateistit voivat haukkua uskovia ja kirjoittaa epäasiallisesti ja loukkaavasti uskosta ja uskonnoista omilla palstoillaan. Eikö se riitä? Vai pitääkö ateistin saada loukata uskovia millä hyvänsä palstalla?
Kolmessa jaksossa kirjoitit yleisesti, viidessä kirjoitit minusta kielteiseen sävyyn. Semmoista se on hyvin usein ateistien kanssa keskustellessa.Vai on loukkaavaa sanoa, että uskovaiset kehittävät uskolleen alitajuisia puolustusmekanismeja, koska uskon häviäminen tuntuu heistä huonolta vaihtoehdolta. Ei se ole minun keksintöni, uskonnon psykologiaa tutkineet ovat panneet tuon seikan merkille jo ennen syntymääni. Olen pahoillani, jos tosiasiat loukkaavat sinua, mutta en rupea mieliksesi valehtelemaan, enkä myöskään käskystäsi ole kirjoittamatta yleiselle keskustelupalstalle aina kun huvittaa.
Loukkaantumisesikin vaikuttaa uskon puolustusmekanismilta. Kun otat nokkiisi, niin voit ohittaa kyseisen asian "loukkauksena", jota ei tarvitse sen enempää pohtia.
Itselläsi on kokonainen liuta loukkaavia vakiokommentteja, esimerkiksi keskustelukumppanien vertaaminen lastentarhalaisiin ja murrosikäisiin, ja sen jatkuva kuuluttaminen, etteivät epäuskoiset ymmärrä mitään uskomisesta, ja epäuskoisten vertailu värisokeisiin ja epämusikaalisiin, ja typerä vihjailu, että huipputieteilijöiden epäusko johtuisi herkkyyden puutteesta eikä heidän tietomäärästään.
Moni ateisti on ollut aiemmin uskis, ja tietää kokemuksestakin, mitä uskominen on. "Usko on sen totena pitämistä, mitä toivotaan", eli useimmiten yliluonnollisiin henkiolentoihin (Jumala, jumalat, ruumiista erkaneva sielu) ja ihmeisiin uskomista lapsenomaisella aivojen käytöllä.
Wikipedia, Lindeman: "Yliluonnollisia uskomuksia voidaan parhaiten selittää yksilön taipumuksella nojautua lapsuudenaikaisiin, eriytymättömiin käsityksiin todellisuudesta. Näissä käsityksissä sekoitetaan elottomien, elollisten ja mielellisten asioiden keskeiset ominaisuudet. Aikuisilla nämä sekaannukset voivat toimia tieteellisen tiedon rinnalla. Voidaan puhua yleisestä taipumuksesta uskoa yliluonnollisiin ilmiöihin. Nojautuminen lapsuudenaikaisiin käsityksiin todellisuudesta liittyy yksilön taipumukseen ajatella tiedostamattomasti."
Linkin uskonsa menettänyt pappi sai selville ja oppi ymmärtämään uskonnosta sen, etteivät uskonnolliset faktaväittämät useinkaan ole tosia. Sinä et ymmärrä, että uskonnoissa on paljon epätosia käsityksiä, yritä kestää urheasti, että moni ymmärtää "uskonasioiden" totuusarvoja paljon sinua paremmin.
Ei ole ateistien vika, että sinut on indoktrinoitu uskomaan kirkkosi monta epätotuutta sisältävään uskontunnustukseen, ja ettet halua tai osaa soveltaa järkeä kirkon oppien tutkiskeluun. Turha siitä on ateisteille kiukutella. Lisäksi teet väärin yrittäessäsi saada ateistit vaikenemalla suojelemaan uskonnollisia huijauksia.
Äsken taas käytit alentavaa sanaa naiivi ateistien tyylistä.
No, saathan sinä pitää yliopistotason luonnontieteitä ja logiikkaa naiiveina, jollet niistä mitään ymmärrä.
Jumalasta eroon joutuminenko niin pelottaa, että piti taas kiukutella ja syytää loukkauksia minulle? No, olen ennenkin sanonut, etten viitsi ottaa nettijutuista nokkiini. Saatan jopa ymmärtää, että sinulla on ongelmia uskosi kanssa.
En näe viestissäsi lainkaan keskustelua rukouksista.
Lehmä on hindujen pyhä eläin, ja lehmän virtsalla on uskonnollista merkitystä. Ylimielisyydessäsi voit toki halveksia hindujen uskontoa ja pitää omaa uskoasi paljon fiksumpana, mutta muista, että kristittyjen harrastama Jeesuksen "ruumiin ja veren" nauttiminen puolestaan tuntuu hullulta, sairaalta ja vastenmieliseltä monista ei-kristityistä uskovaisista.
Loppukevennys. Jollet usko lehmän virtsalla olevan yliluonnollista parannusvoimaa, olet kuin värisokea tai epämusikaalinen, eikä tunne-elämäsi herkkyydessä ole kehumista. - Eithel
Yks vaan kirjoitti:
Tänne nettiin uskonnollisaiheisille palstoille kirjoittelee kolme innokasta ateistia, joilla ei ole itsestään ja omasta uskostaan tai edes uskonpuutteestaan yhtään mitään kerrottavaa. Siksi heidän on pakko puhua joko yleisesti uskovista tai sitten ottaa joku uskova silmätikukseen ja alkaa ruotia häntä ja hänen uskoaan. Eilen olin kirkkoon kuuluvien kirkollisveroissaan maksamalla palstalla yhden aggressiivisen ateistin ruodittavana, tänään näköjään toisen ateistin. Itse en haluaisi tällaisilla yleisillä palstoilla keskustella henkilökohtaisella tasolla lainkaan, mutta se ei yleensä ateisteille sovi, sillä uskova on ateisteille vapaata riistaa siihen asti, kunnes uskova itse sanoo stop tai lähtee pois palstalta. Mutta ei sekään välttämättä auta.
Kolmessa jaksossa kirjoitit yleisesti, viidessä kirjoitit minusta kielteiseen sävyyn. Semmoista se on hyvin usein ateistien kanssa keskustellessa.Yksi asia vielä.
Katsoin Kirkko kuulolla -palstaa. Voin tietysti erehtyäkin, mutta uskon sinun puhuvan totta siinä, mikset käytä rekisteröimääsi nimimerkkiä.
- Ihmisinä olemme
itsessämme toivottomia kaikki, mutta toivomme on ikiaikojen Jumala ja maailmankaikkeuden Luoja Poikansa Jeesuksen nimessä ja Hengessä. Jokainen häneen turvaava ja totuudessaan ja armossaan vaeltaa tahtovat myös voi kiittää ja kunnioittaa sielunsa Vapahtajaa, sillä Herra on hyvä ja me ihmisinä pahoja. Hyvää Herraa Jeesusta kunnioittakaamme sillä kuoli että me voisimme elää, rakastetaan elämää lahjavanhurskaudessaan, amen.
- Luojasi tahtoo
sinut hyvyytensä välittäjäksi itsellesi ja lähimmäisillesi ja voi sinut varustaa yltäkylläisellä elämällä kun vain janoat vanhurskauttaan Jeesuksen nimessä. Kukaan ei ole toivoton Herraan Jeesuksen turvatessaan, amen.
- Palstavalinnoista
On myös ´Uskontojen Uhrit´.
- Haluatko sinä
rukousta puolestasi vai provoiletko vain?
- miehen puolikas
Haluatko sinä kirjoitti:
rukousta puolestasi vai provoiletko vain?
kyllä mä haluan rukousta, mä haluan että sä nyt rukoilet jumalaa et saan olla vapaa jumalasta.
- En tahdo rukoilla
kyllä mä haluan rukousta, mä haluan että sä nyt rukoilet jumalaa et saan olla vapaa jumalasta.
Jumalan tahdon vastaisesti.
- Totuudellisesti ei
kukaan ihminen voi olla ilman Jumalaa, sillä me elämme Jumalassa kuvikseen luotuina ja Herra halajaa meitä yhteyteensä, sillä on armollinen totuus. Valitettavasti on sitten tuo vastavoima, joka pyrkii meitä erottamaan Jumalasta ja se on se pimeyden herra ja samoin lihan mieli, joka tuottaa kuolemaa hengellisesti.
- Harran auttaa sinua
No miksi esität asian rukouspalstalla? Haluatko että rukkoillaan, että Jumala vapauttasi sinut uskomasta Itseensä? Rukoilen todella että vapautuist uskonnollisuudesta ja vääräästä lakihenkisyydestä ja asianoimaista jotka painostavat.
Itse päätät uskotko vai. Voitko tuosta noin tulla ateistiksi.
Rukoilen ett'ä löytäsit todellisen levon ja ilon usossa Vapahtajaasi Jeesukseen Kristukseen ja todellinen armollinen usko löytyisi. Ilman Jumalaa kun ei ole todellista elämää.- miehen puolikas
varmaanki sen takia ku jumala on vaivannu mua jo monta kuukautta ja "painostanu" eikä se usko vaikka suoraan oon monta kertaa sanonu etten enää lähe ikinä jumalaa seuraamaan, tuntuu vaa jotenki siltä jos teille uskovaisille sen sanon ku kukaa ei tunnu kuunteleva ni se kai ainaki todistas siitä etten todellakaan halua seurata jumalaa enää..jokainen asiaa pitää käsitellä kahden tai kolmen todistajan läsnäollessa, sitä kaiketi mä ajan takaa...
- toivottavasti saat
varmaanki sen takia ku jumala on vaivannu mua jo monta kuukautta ja "painostanu" eikä se usko vaikka suoraan oon monta kertaa sanonu etten enää lähe ikinä jumalaa seuraamaan, tuntuu vaa jotenki siltä jos teille uskovaisille sen sanon ku kukaa ei tunnu kuunteleva ni se kai ainaki todistas siitä etten todellakaan halua seurata jumalaa enää..jokainen asiaa pitää käsitellä kahden tai kolmen todistajan läsnäollessa, sitä kaiketi mä ajan takaa...
mielenmuutoksen Jeesuksen nimessä suhteessasi Herran hyvyyteen ja armoon ja totuuteen, sillä on parasta kaikille vaikka maan päällä ahdistuksissa vaellettaisiin, mutta niissäkin Herra tahtoo antaa Henkensä siunausta, niin että elämässä ei ole tyhjyyttä vaan Jumalan vanhurskautta ja iloa ja rauhaa.
- eräs-rukoilija
Rukoilen, että Jumalan tahto tapahtuu elämässäsi.
Ei ihmisten
Ei minun
Ei sinun
Silloin olet onnellinen!
Jumala ei pakota rakastamaan itseään. Toivon, että löydät aidon rakkauden Jumalaan, et vain ihmisten mielistelemistä ja kaiken perässä juoksemista, se on väsyttävää.
Rakkaus Jumalaan ei ikinä väsytä, vaan antaa lisää voimia. Teet jotain väärin jos se väsyttää, ehkä tuijotat liikaa toisia ihmisiä tai tekoja.
Jumala haluaa että rakastat itseäsi, lähimmäisiäsi, mutta ennen kaikkea Häntä.
Siunausta!- "miehen puolikas"
ai sitten olen onnellinen ku jumalan tahto tapahtuu mun elämässä??! eiköhä sitä olla tässä jo nähty iha tarpeeksi...ennemmi vedän ihteni kiikkuu ku otan askeltakaa jumalan suuntaan...kertooko se sulle kuin paljo "silloin ku jumalan tahto tapahtuu sun elämässä olet onnellinen" tarinaan?.. vittuako tekää voi " mä tein syntiä tänään, kiroililin kerra neiti uskovat" siittä tietäs...
vitu palikat
mä väsyn tähä märisemis paskaa, syntiähä se on muutenki...en kirjota enää täällä et että voitte olla "rauhassa" ku en enää häiritse...whutever - Jeesus Ristiin
"miehen puolikas" kirjoitti:
ai sitten olen onnellinen ku jumalan tahto tapahtuu mun elämässä??! eiköhä sitä olla tässä jo nähty iha tarpeeksi...ennemmi vedän ihteni kiikkuu ku otan askeltakaa jumalan suuntaan...kertooko se sulle kuin paljo "silloin ku jumalan tahto tapahtuu sun elämässä olet onnellinen" tarinaan?.. vittuako tekää voi " mä tein syntiä tänään, kiroililin kerra neiti uskovat" siittä tietäs...
vitu palikat
mä väsyn tähä märisemis paskaa, syntiähä se on muutenki...en kirjota enää täällä et että voitte olla "rauhassa" ku en enää häiritse...whuteverNaulittiin että sinä voit elää hengellistä hyvää elämää armoliitossaan ja antaa kaikille anoville sitä hyvää mikä vaikuttaa iloa ja rauhaa ja vanhurskautta elävässä vedessä ja sitä sinullekin toivon.
Luojan rakkaus tulee esille sinuakin kohtaan Jeesuksen uhrikuolemassa ja halajaa sinuakin vanhurskauteensa, sillä syntisi on sovitettu ja kalliisti maksettu, jotta sinä voit iloita ja taivaassa voidaan sinun mielenmuutoksesta iloita.
Herra Jeesus on Hyvä Paimen, amen.
Älä usko valheita Herrasta Jeesuksesta äläkä Luojasta, vaan anoa armoaan ja totuuttaan. - Me kaikki ihmiset
"miehen puolikas" kirjoitti:
vitu palikat
mä väsyn tähä märisemis paskaa, syntiähä se on muutenki...en kirjota enää täällä et että voitte olla "rauhassa" ku en enää häiritse...whuteveritsessämme olemme syntisiä ja Jumalan kirkkautta vailla, mutta Jumalan armolahja on Jeesuksen armoliitto Pyhässä Hengessä ja vapautta meidät syntikahleista vaikka kiusauksen ja koetukset jatkuvat, mutta kenet Herra Jeesus tekee vapaaksi hän myös tulee totisesti vapaaksi, hyvä on muistaa kiittää ja kunnioittaa, sillä on otollista ja hyvää jokaiselle ihmiselle, itsessään turmeltuneelle, mutta Herran Jeesuksen armoliitossa vanhurskaalle ja pyhitetylle ja kallisarvoiselle.
- kevättä pukkaa
"Miehen puolikasta ahdistaa ja masentaa.Eikö löydy iloa ja tarkoitusta elämälle? - Vaikutat tympääntyneeltä ja tyhjältäkin.
No ei se mitään. Käy ottamassa "maailmassa" vauhtia ja tulet huomaamaan ettei sielusi ja mielesi sieltä rauhaa saa.
Todellinen rakkaus, hellyys,myötätunto ja ahdistumattomuus löytyy rukouksen ihmeellisestä voimasta. Hyvyys on Jumalan tahto meitä ihmisiä kohtaan. Älä anna noin vastenmielisten tunteiden pilata elämääsi! Moikka!- miehen puolikas
en mä kyl käy mitää "ottamassa vauhtia" maailmasta... jos pääse irti tästä koko hommasta ni en todellakaan ikinä tuu jumalan puolee liikkuu enää tässä maailman ajassa... et siihe mallii tyttäret/pojat
- miehen puolikas
ärsyttävää vaa toi "pakottamine" niiku toi edellinenki viesti, en pystyny suoraa kirjottaa ettei tuon taivaallista vittua kiinnosta jotai nolife jumalaa seurata....painostus kicks in...suomi voitti muute mm 2011 jääkieko baboons..mut sehä on syntiä vai mitä pojjahat/tyttäret? 8) juuh juoskaa sinne vitu varjoihinne mihi kuulutteki, pikku jeesuksen piskuine lauma...hyödytöntä!!
pitää varmaa kohta ruveta rajottaa tätä heilumista tääl ettei "leaders of tomorrow" aka nolife suomi24 ala enempiäsä märisee...se ku on syntiä puhua paskaa suomi24 keskusteluis!!!!!
den glider in- Sinä tarvitset
sydämmeesi Yeshuan kokonaisena ja voit siten kokea elämäsi merkityksen täyttymyksen ja ensirakkauden, kiitos Jumalalle, amen.
- sappua
Jos sydämestäsi noin rukoilet, niin rukouksesi on jo huomioitu henkimaailmantasolla.
- miehen puolikas
koko sydämestäni, hengestäni ja sielustani.
- miehen puolikas
jumala on poissa??!!! 8))))))))))))))) en enää tunne jumalan painostavaa "olemusta"... jiiihaaaaa!! no ei nuolasta enne ku tipahtaa... mut hyvältä näyttää 8) ..thrall the blood haze has lifted! the Gods fire have burned out in my veins..i..have...freed..myself. No old friend, you freed us all! muah :D
no äläkää olko nii tiukka pipoja, pikku kevennys teillekää ei olis pahitteeks!!- Näkee kyllä..
Sen näkee, ettet ole koskaan tuntenutkaan Jumalaa/ Jeesusta. Ei millään pahalla.. Kunhan täällä provoilet omaksi huviksesi, kun "uskovaiset ovat niin ärsyttäviäkin.."
Jos ihminen on saanut tuntea Jumalan läsnäoloa, Häntä ei yleensä koskaan halua lopullisesti jättää. Niin mitä se sitten on, todellinen vapaus, ilo, rauha?
Teeskenneltyä ja pilkallista? Vai pyyteetöntä ja aitoa :) - miehen puolikas
Näkee kyllä.. kirjoitti:
Sen näkee, ettet ole koskaan tuntenutkaan Jumalaa/ Jeesusta. Ei millään pahalla.. Kunhan täällä provoilet omaksi huviksesi, kun "uskovaiset ovat niin ärsyttäviäkin.."
Jos ihminen on saanut tuntea Jumalan läsnäoloa, Häntä ei yleensä koskaan halua lopullisesti jättää. Niin mitä se sitten on, todellinen vapaus, ilo, rauha?
Teeskenneltyä ja pilkallista? Vai pyyteetöntä ja aitoa :)voi kuule mä tekisi iha mitä tahansa että voisin "teeskennellä/pilkata" ja olla irti nasusta! nasu=nasaretilainen, anno lempi nime sille "oliolle".. koska mä pidän olla vanha oma , ebyl ihteni...mä toivon koko sydämestäni et pääsen irti tästä koko "nasu" hommasta...sit ku pääsen ni mä lupaan ja allekirjoitan teille kaikille etten koskaa enää teitä häiritse!!! rukoilkaa että jumalaa antaa mun mennä :( en enää koskaan seuraa tota örkkiä... ja sullekki mä tiedän mitä on olla uskossa, sen uudesti syntyä pyhästä hengestä jumalan lapseksi, täytyin Hengellä , sain armolahjoja...ja ny koko sydämestäni niinkuin olen jo lukemattomat kerrat sanonu jos missäki viimeset puoli vuotta... en halua enää seurata jumalaa,haluan päästä iriti tästä kaikesta!!!!!!!!!
- miehen puolikas
voi kuule mä tekisi iha mitä tahansa että voisin "teeskennellä/pilkata" ja olla irti nasusta! nasu=nasaretilainen, anno lempi nime sille "oliolle".. koska mä pidän olla vanha oma , ebyl ihteni...mä toivon koko sydämestäni et pääsen irti tästä koko "nasu" hommasta...sit ku pääsen ni mä lupaan ja allekirjoitan teille kaikille etten koskaa enää teitä häiritse!!! rukoilkaa että jumalaa antaa mun mennä :( en enää koskaan seuraa tota örkkiä... ja sullekki mä tiedän mitä on olla uskossa, sen uudesti syntyä pyhästä hengestä jumalan lapseksi, täytyin Hengellä , sain armolahjoja...ja ny koko sydämestäni niinkuin olen jo lukemattomat kerrat sanonu jos missäki viimeset puoli vuotta... en halua enää seurata jumalaa,haluan päästä iriti tästä kaikesta!!!!!!!!!
antakaa mun mennä mihin haluan ikinä sitte mennä :((( teillä ne kortit kuitenki on...mä haluan IRTI!!!! yritetään vielä. mä sanoudun itseni irti jumalasta ja en halua että jumalan Henki enää ikinä koskee muhun tässä maailman ajassa...mä haluan olla vapaa ja elää elämäni kuten haluan! koska mä haluan niin.
- suoraan kirjoitettu
antakaa mun mennä mihin haluan ikinä sitte mennä :((( teillä ne kortit kuitenki on...mä haluan IRTI!!!! yritetään vielä. mä sanoudun itseni irti jumalasta ja en halua että jumalan Henki enää ikinä koskee muhun tässä maailman ajassa...mä haluan olla vapaa ja elää elämäni kuten haluan! koska mä haluan niin.
ja jos tulet toisiin aatoksiin niin hyvä että tiedät kenen hyvässä nimessä voit oppia tuntemaan Hyvää Paimenta.
- rauhaa..
suoraan kirjoitettu kirjoitti:
ja jos tulet toisiin aatoksiin niin hyvä että tiedät kenen hyvässä nimessä voit oppia tuntemaan Hyvää Paimenta.
Joo no tuo nyt ei ollut minulta. Ap:han itse itsensä pakottaa ja tekee itselleen omat päähänpinttymänsä. Muut eivät ole niistä vastuussa.
Hyvää matkaa jokatapauksessa.
- Rauhaa..
"Nasu" on kyllä aika erikoinen nimi, jos ei nyt kukaan olis nasu kuitenkaan. Mutta ..rauhoitu hyvä ihminen, kukaan uskova ei sinua pidä missään kiinni tai ole pakottamassa yhtään mihinkään. Olet ehkä saattanut käsittää jotain joskus väärinkin, sillä ihmisiähän me olemme ja rapatessa voi roiskua, jopa uskovaisilla.
Itse en hlökohtaisesti ole koskaan ketään ollut käännyttämässä, enkä aio käännyttää. Jokaisella on vapaa tahto ja niin sen kuuluukin olla.
Siispä rauhaa ja Hyvää matkaa omana itsenäsi ja tee elämästäsi juuri sellainen kuin sen haluat olevan!
Toivottavasti osasin olla tarpeeksi ymmärrettävä asiassani. - miehen puolikas
voisko sieltä joku oikea jumalan omaki jo jotain vastata et miksi toi saatana kusipää mulkku jumalaa mua jälestää kokoaja? vai pitääkö kerjätä enne ku tulee vastaus? ja pleese ilma paskajauhantaa..suora vastaus...Hengen voimalla annettu vastaus eikä mitää penikka leikki joo lopeta jo toi kiroilu, muista pestä hampaas paska juttu? ku on kerta näin vitu KIIHOTTAVAA jumalaa juoksuttaa ihmistä joka on nii SAATANAN PALJON JOUTUNU kärsimään helvettiä joka saatana sekunti mitä oon eläny elämässäni...? häh? vai kestääkö pikku nasulla "ylpeys" kautta pikku nasuilla antaa vastausta? jos ei ni painukaa helevettii koko porukka, Isosta nasusta alaspäin ja jättäkää mut jumalauta jo saatana rauhaan.
menikö se saatana jo perille? - Mirka ...
"""Mä haluan luopua Jumalasta, eli päästä täysi irti koko uskonto hommasta"""
Älyttömän hyvä idea. Emme tarvitse uskontoja mihinkään. Uskonnoista on vain harmia.
Uskonnot pitäisi kriminalisoida.- miehen puolikas
couldnt agree more
- miehen puolikas
kato ny mirka, niillä ei oo edes palleja vastata ku suoraan sano että sanotteko jotain ylipäänsä, vai mistä vitusta se ääni kuuluu? 8) vitu säälittävää..ja noi samat säälittävät paskat yrittäny mua jo monta kuukautta painostaa et "taipusi" noitte uskontoon..ovat ny kuseneet väärän ihmise silmää, sanon ma!!..oikeesti kyllä musta noille pitäs jo jotai rajaa laittaa mite ihmistä voi "painostaa"...niiku tosta laista sanon...aivan sairasta hommaa :(
nooh ei kai tässä auta ku yrittää pysyä noista mahollisimma kaukana :(...sitäkö vaa suuttuu ja noi "hermoje rajoille" noi ajaa ni sitä tulee sit suoraa täälki sanottua et ne viel yltyy :(... pitää yrittää hillitä itteni et pääsisi tästä irti :S
- Mirka ...
Kiitos ja ihan hyvä juttu kun sä "miehen puolikas" pystyt ajattelemaan asioita järkevästi.
Uskonnoista kannattaa pysyä erossa.- miehen puolikas
roads are getting nearer...i am the storm, and i am the wonder, teh flashlights and SUDDEN EXPLOSIONS!!! i was given...just...one...wish. Its bout you in the sun, a morning run, story of my MAKER, what i have and what i ache for, what an golden year... i cut and i spear...what else is there??
vähä liian myöhästä Jumalalta tulla tässä vaiheessa elvistelee...kaikkien näitte vuosien jälkeen...loppuje lopuks millainen "morsian" ottas sellase miehe vastaa joka yhtäkkiä katoaa paikalta MITÄÄN SANOMATTA ja jättää yksin mitä hirveimpii "pimeyksiin" ja sit kaikkkien vuosien helvetin jälkeen ilmestyy käskyjesä ja pompottamisesa kans..? hah,en minä ainakaa.. niin "halpa" en minäkään ole. - miehen puolikas
roads are getting nearer...i am the storm, and i am the wonder, teh flashlights and SUDDEN EXPLOSIONS!!! i was given...just...one...wish. Its bout you in the sun, a morning run, story of my MAKER, what i have and what i ache for, what an golden year... i cut and i spear...what else is there??
vähä liian myöhästä Jumalalta tulla tässä vaiheessa elvistelee...kaikkien näitte vuosien jälkeen...loppuje lopuks millainen "morsian" ottas sellase miehe vastaa joka yhtäkkiä katoaa paikalta MITÄÄN SANOMATTA ja jättää yksin mitä hirveimpii "pimeyksiin" ja sit kaikkkien vuosien helvetin jälkeen ilmestyy käskyjesä ja pompottamisesa kans..? hah,en minä ainakaa.. niin "halpa" en minäkään ole.ja jatketaan ny viel, niillä joilla on henkien erottamisen armolahja näkee selvästi että jumalan Henki "katkasee" hengen virran tässä etten voi kirjottaa ku omalla "harjotus räpellyksellä" .. ei voinu edes tota antaa että voisi "nasu" omille aueta..taj edes puolustautua et miksi heilun...syntiähä se oliski ollu, itsekästä :S .. pidetää seki sisällä...sehä on syntiä aueta, vähä niiku seksiki,taj hmm tietokonepelit,elokuvat,netissä surffaamine(netti riippuvuus), pelikoneilla naputtamine(pelikone riipuvuus),tupakointi(deadly riippuvuus),taj hmm syöminen hyvää ruokaa(ylensyönti, tsk tsk),taj hyvän musan kuuntelu(maailman lihallista musaa, esim heavy, saatanasta noo!!),..PUUH vitu jumala..kovan taistelun pisti mut kakkoseksi saatana taas jäätii...ja kohta lähtee mun olutki veks...aina vaan paranee...
toivottavasti te ainaki nautitte voitostanne...odotan helvetin ilolla mitä tämä "rakas" elämä taas tuo tullessaan...im out
- miehen puolikas
säkin oot aivan vitu säälittävä mirka, onneto "saatana" epätoivone yritys räpeltää...syön isompia aamu paloja ku sä oot...piss off weakling
- miehen puolikas
vittu vetäkää käteenne koko porukka, isoimmasta pienimpään.. pyhimmistä saastaisimpaa...koko saatana porukka...näin sanon ma... ja sanokaa teki pyhät jumalallenne et vetää seki käteesä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole202252Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma551458- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?65908Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8791- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760