AA
A A A
Opastus ja palaute
liity jäseneksi!

/   /  /  /  / Volvon moottori ei kestä
30 Vastausta 12 742 Lukukertaa

Volvon moottori ei kestä

Volvon moottori ei ole kovin kestävä.

Omalla 1988 740 Volvollani (moottorina B200K) oli ajettu vasta 541 000 km kun siitä levisi aivan yllättäen kesken ajon vesipumppu! Sylkäs kuulat stefan läpi maantielle vesien kera. Uusi pumppu maksoi 35 euroa. Joudunko varautumaan muihin yllätyksiin lähiaikoina? Kyllähän autolla pitäisi se 1 000 000 km päästä ennen koneremonttia!

740

Pumppu oli auton alkuperäinen tehtaan ensiasennuspumppu...

Kyllä suosittelen

lämpimästi uuteen Volvoon vaihtamista. Olen ajanut jo 8000 km eikä vielä mitään vikaa..

Ikävä kyllä

ei ne kovin lujia ole. Pahoittelen tietysti haveria, mikä on kohdallesi sattunut, mutta eipä ole omanikaan juuri sen lujempi.
Viime viikolla pyörähti 600 000 kilsaa rikki ja tuolta Wetterin tietokoneelta paljastui, että edellinen omistaja oli joutunut 535tkm:n kohdalla turbon uusimaan, sekä kannentiivisteen.
Piruko senkin liene syönyt?
Eli vesipumppuremonttiin tässä pitää ilmeisesti alkaa säästämään jos ne noinkin yllättäen hajoaa.
550tkm:n kohdalla oli taas rempattu: tuulilasi oli vaihdettu, ilmastointi oli paineistettu ja takaluukun verhoilu vaihdettu.
Ei tule perkelettäkään jos nämä ei ala pikkuhiljaa kestämään.
Autoni on vm -88 farkkumalli ja itse jouduin jo keväällä kesärenkaatkin vaihtamaan.
Eikä puhettakaan, että olisin ne takuuseen saanut.
Tämä syö miestä.
Mittari on vasta ensimäisellä kierroksella ja esimerkiksi Räikkösen mersu hajoaa vasta yhdeksännellä kierroksella.
Pakko hankkia mersu.

Voi mahoton

Minne tämä maailma menee ,kun Volvon vesipumppu ei kestä 600tkm .
Ilmeisesti viallinen lähetäppä Ruotsiin katsovat mistä johtui rikkoituminen.
Minulla meni raidetangon päät 350tkm maksoivat alkuperäiset 25 euroa hintaan sisältyi vaihtö,oma työ.Autona oli 240 .Siitä huolimatta turvallisia ja ajonautinollisia kilometriä .eläkä polta itseäsi auringossa ,kun tulee kuuma kesä.

Älä puhu paskaa

Väitätkö, ettei kansi ole koskaan ollut auki?
Samoja materiaaleja Volvo käyttää pakoventtiileissä ja niitten istukoissa kuin muutkin merkit.
Jossain vaiheessa seetit kuoppaantuvat ja vuoto alkaa. Se ei korjaannu itsekseen.

Pitää myös ottaa huomioon, että maantiekilometrit ovat ihan eri juttu kuin kaupunkisahaukset.

Lohko kestää monessa muussakin merkissä miljoona kilometriä kun vain öljyjä vaihdetaan.

Ne muut merkit vain kuluttavat 3 litraa satasella vähemmän !!!

Kansi auki

Minulla on Volvosta ollut jo useamman kerran kansi auki vaikka se on vasta pari kuukautta ollut ajossa. Miten muuten sinne tavaratilaan voi mitään laittaa jos ei kantta aukaise ? Mitään venttiili-istukoita en ole siellä nähnyt.

huh hah

Jos siinä sun volvossa saa takapenkit käännettyä sillai et sieltä pääsee tavaratilaan niin ei tarvi avata kantta

Ihmettelen

Minulla nykyinen Volvoni vie 100km n 8.5 litraa bensaa.
Sanoit että vastaavat autot vie 3 litraa vähemmän kerroppa auto joka painaa 1600kg menee 5,5 litralla bensaa ja kulkee yli 210km/h.
Nimim. Epätietoinen

Alamäki, myötätuuli ja aurinko takana

1600 kiloinen auto kulkee kyllä 8,5 litralla mutta ei kaupungissa, korkeintaan maantiellä ja silloinkaan ei revitellä. Massa kiihtyy vain bensan antamalla lämpöenergialla jonka moottori muuttaa liike-energiaksi.
Vanha sääntö; 1 litra/100 painokiloa kohti pätee melko hyvin vieläkin kaupunkiajossa.

Tarkoitin kulutusvertauksella lähinnä näitä vanhempia Volvoja joittenka koneet kyllä kestivät, mutta samalla myöskin söivät...

Tosin eivät nämä uudemmatkaan Volvot mitään maailman suurimpia talousihmeitä ole.
Vastaavan painoinen Audi A6 tyytyy selvästi pienempään kakkuun.

bensapihit

joo noissa piheissä autoissa saakin istua talvella turkikset päällä että tarkenee!

energiataloutta

juu, ainakin passat tdi:ssä paleltu talvella jalat. kulki kyllä alle 6 l sadalla.
Bensavolvo S60 170 hv vie kyllä mulla 9.3l seka-ajossa sisältäen paljon kaupunki- ja moottoritieajoa raskaalla kaasujalalla. Maantieajossa meneekin sitten alle 8 l. Mutta ainakin tällaisella 25 tkm./vuosi -ajoilla on aika turha maksella dieselveroja...

volvo 740

vanhat vollet: auton moottorit on aivan loistava, kestävä kuin mikä, jos käytät huolloissa, auton huollattaminen halpaa, osat lähes ilmaisia, kulutuskin varsin maltillinen jos vaan kaasupoljinta osaa käyttää toki ei ole mikään hybridikään, auto on itsessäänkin halapa, melko turvallinenkin muihin ikäisiinsä verrattuna, myös hyvä ajaa, tilaa on etenkin farkussa, ei mätäne helposti ja voi hitsatakkin kun peltikin on paksua... volvo on hyvä auto jos ei mahdottoman paljoa aja, sillä silloin alkaa kulutus hieman harmittamaan

uusista autoista yleisesti (älä loukkaannu jos tunnet piston sydämmessäsi) : saatanan moisia anturi paskoja, huollot prkl kalliita samoin osat, puskurit ihan syvältä hipaset niin halkee, alustan osat heikompia, aika moni lämpenee hitaasti ja kaikki vielä saman näköisiäkin, itse huoltaminen lähes mahdotonta kun koko auto on suunniteltu päin... jakopäänrempan hinnat pirun kalliita, aina mittaristossa palaa joku vikavalo.

Orggis kansi

Kansi ei ole ollut koskaan pois paikoiltaan. Kantta ei ole tarvinnut koskaan remontoida. Alakerrasta nyt puhumattakaan. Toisena omistajana, ensimmäisen omistajan hyvin tuntien, tiedän tämän. Tehoista on yli 90 % tallella ja öljyä ei kulu juuri nimeksikään. Venttiilinjouset olisi kuulemma hyvä vaihtaa 600 000 - 700 000 km kohdalla.

Ajatko itse jollain sellaisella autolla jonka kansi tai koko moottori täytyy jo remontoida 350 - 400 tkm tyyppisten sisäänajokilometrien paikkeilla, kun tunnut epäilevän kannen kestävyyttä..?

- Moottorilla pitää päästä 1 000 000 km ennen remonttia -

Asiaton tänään

Yleensä olen asiallinen, jopa suomi24:n palstalla... Herranjumala sentään... Onko meitä?

Mutta nyt, pakko kysyä. Kuka helvetti haluaa ajaa miljoonan rikki vanhalla volvolla? Ei taida ko. kaveri liiemmin arvostaa mukavaa ja luotettavaa ajamista.

Ensinnäkin, hermoilet sen verran että lähitulevaisuudessa maksat pillereistä enemmän kuin autosi remonteista.

Toiseksi, oletko oikeasti tosissasi?

Kolmanneksi, oletko ikinä kuullut termistä maanantaikappale? Epäonnistunut tai hieman marginaaleista laadussa karkaava tuote, joka silti päätyy myyntiin, ja hajoaa 10tkm aikaisemmin kuin annetaan oletusarvona kapineelle kestoarvio.

Voi jeesus hyvä isä sentään... Mitä vittua, kysyn vain!?

mitä vittua !

Miksi pitää vaihtaa autoa jos vanha on ajokelpoinen ???

Köyhät

Mikään eiole kallista eikä mikään auto kuluta liikaa, kuka sitä kulutusta viitsii seurata. kannattaa sitten olla ostamatta autoa. Jos on rahaa ei mikään ole kallista. Pers aukinaisten jorinaa.....

voi miksi

kaivoit 2004 vuoden keskustelun esiin???
Mulla on kulutus ollut 10.4 luokkaa, että ei paha noin raskaalle kalustolle.

No mitähän kulutusta

Tuossa alla mainitsemassa 142:ssa museo Volvossa kulutus on maantiellä 9 litraa sataselle kunhan ei ala hurjastelemaan yli 90 km/h vauhtia. Kaluston raskaudesta en kommentoi mitään, kun auto painaa vain 1140 kg. Uudet Yarikset, Coltit, Corsat, Polot yms. pikkuautotkin painavat sen ja jopa enemmänkin ja kulkevat pienemmällä.

vesipumppu rikki moottori hajos

Mulla on volvo 850 vm.95. Ajettu 290 000km. Vesipumppu hajosi ja rikko moottorin. Oisko sen pitänyt kestää enemmän? Mistä sais uuden moottorin? Kannattaako moottorin vaihto?

löyhiä on

joo ei ne volvot kovin lujia ole. Omassa 740:ssä vasta 445000km mittarissa ja uudet kesärenkaat piti jo ostaa. Lisäksi tuulilasin pesunestettä piti lisätä ja rasvata kuskinoven sarana kun alkoi narisemaan kuivuuttaan. Volvoni on kyllä bensakoneella eli olisko kannattanu laittaa diesel kun jotkut puhuu että ovat kestävempiä? Laitan varmaan seuraavaksi toyotan kun kehuvat niitä lujiksi.

No meillä

kilvissä 142 Volvo B20 moottorilla ja nyt kilsoja noin 230tkm. Auto on ollut meillä taloudessa uudesta lähtien joskin 25v täytettyään pääsi museo rekisteriin ja osaaika eläkkeelle. Remppoja, mitä on tullu, niin 130 tkm kytkinlevyt, kardaaniakselimen kannatin laakeri, 140 tkm takapyörän laakerit sekä sisätilanlämppärin kenno lahos ja alko vuotamaan, edestä puslat sekä raidetangonpäät ja laturin hiilet, 180tkm etupyöränlaakerit ja lasinpyyhkimenmoottori ja nyt pitäis vaihtaa vesipumppu ja kannentiiviste. Vesihana, jolla säädetään lämpimänveden tuloa sisätilanlämppärin kennolle alkoi vuotamaan vettä lattialle. Ja tässä oli vain osa, mitä tulee mieleen. Kori on vielä aivan oma juttu sinänsä.

kyllä

nuo vanhat kesti.mutta voi tuota 850 2.4 20 v mallia.huohottavat jo 300 tkm:ssä.useimmissa moottorit väljiä.vittumainen kokemus koko kasipätkä.meni luotto koko volvon laatuun.suomi auto ja varmat kilsat.puristuspaineiden mittaus paljasti karun totuuden,kyllä vitutti.

entinen 740 2.3 16 v doch kesti mukavasti,myin sen 420 tkm ajettuna ja vielä kattila tikissään.toki pientä remonttia,mutta ei tuollaista,mitä kasipätkä vaati osakseen.

Kyllä se kone kestää

jos vaan se imuilman tuloletku pysyy ehjänä ja tiiviinä, niitä on joistain 850 murtunut jollon suodattamatonta ilmaa pääsee koneeseen. Se on yleensä syy väljyyteen. Muuten se kone on luunkova ja kestää vaikka 600.000km.
Varmaan sopii tämän ketjun jatkoksi..
Ostin nimittäin V40 volvon pari vuotta sitten ja aloin nyt miettiä, että mikäs sen moottorin huoltoväli mahtaa olla, kun ei tullut sitä ohjekirjaa mukaan. Koneena on 1.9 diesel ja olen ajellut reilu 100tkm. Kaveri sano että pitäis jo kiireesti vaihtaa öljyt ja joku suodatin, mut en oikein tiedä, mistä oli kyse.
Tää on mun eka auto ja oon aatellu, et huoltaa sitten, kun huollettavaa tulee. Mittarin mukaan on ajettu 477tkm ja myyjän mukaan tällä ajelee helposti 600-700tkm..
Jep mullakin oli V40.
Se kesti aivan saamarin hyvin.
30tkm huollossa vaihdettiin moottori, kun oli mennyt öljyt ja vedet samaan tilaan.
Merkkihuolto suoriutui tehtävästään hienosti.
Takuu pelasi hienosti.
70tkm huollossa vaihtoivat pakkasnesteet.
Pari paivää myöhemmin tulikin sitten pakkasella liemet ulos. Tais se glykooli unohtua. Taas toimi takuu.
Kolme vuotiaana autosta hyytyi akku. Sekin vaihdettiin merkkiliikkeessä.
OOPs tais mennä navat väärinpäin. Läja sähkölaitteita laitettiin uusiks ja takuu kesti vieläkin. :)
Luojan kiitos yhteiselomme loppui kun vaihdoin merkkiä.
Eipä ole enää kengänpohjat kuluneet tienposkea tarpoessa.
Onkohan(?) nämä kaikki täyspäisiä kun lukee kirjoituksia??????????????
Mulla taas seisoo kulli yötä päivää.
Näyttää seisovan muutakin eli järki.
voi hyvä helvetti :AS:DA:D:DE::ED:D jossei vesipumppua voi vaihtaa 600tkm välein niin miksi vitussa olet auton laittanu.. osta polkupyörä jos et halua vaihella vesipumppuja
 /   /  /  /  / Volvon moottori ei kestä

Keskusteluhaku

Laaja haku

Facebookissa suositeltua