Sairas äiti

Just Me

En tiedä mistä aloittaisin...Noh ehkä ihan lapsuudesta. Oma äitini on suoraan sanottuna tehnyt elämästäni yhtä tuskaa erinäisillä sekoiluillaan ja hallinnut omaa isääni ja veljeäni koko heidän elämänsä.Äitini on siis jollaintavalla sairas,ei kykene olemaan töissä vaikka vasta 45.Ei ole ollut vuosiin.Täysin erakkoluonteinen.Ei ole nähnyt nykyistä miestäni vaikka olemme olleet yhdessä viisi vuotta ja meillä on lapsi ja toinen tulossa.Ei halua/kykene tätä tapaamaan.Kaikintavoin hän yrittää karkottaa viimeisetkin läheiset(perheen)ympäriltään olemalla ilkeä kaikinkeinoin.Hänellä ei ole ystäviä,ei kykene minkäänlaiseen vuorovaikutussuhteeseen vieraiden ihmisten kanssa.Kaikista ihmisistä on vain pahaa sanottavaa ja arvostelu on lempipuuhaa!Minun pitäisi kuskata lastani sinne ja on hänestä myös sairaalloisen mustasukkainen,ei saisi viedä muualle hoitoon,muuten alkaa kiristämään erinäisillä asioilla.Olen yrittänyt ja yrittänyt ja itkenyt ja itkenyt mutta on mahdotonta olla tekemisissä tuollaisen ihmisen kanssa ja en halua että sairaudellaan hallitsee/vaikuttaa lapsiini! Hän on myös järjestänyt niin ettei veljeni ole saanut tavata sukulaisiamme.Omiin sukulaisiin tai lapsuuden perheeseen ei ole tekemisissä.Koskaan ei pyydä anteeksi tekojaan kun ei ole ikinä väärässä.Kaikki on muiden vika.Osaa myös taitavasti valehdella ammatti-ihmisille ja kääntää kaikki muiden viaksi.Isäni on se suurin syntipukki kaikkeen.Isältä alkaa olla voimat loppu ja sanoo vain että sitten voi lähteä kunnes veljeni on täysi-ikäinen.Veljestäni äitini on myös tehnyt ammatti-ihmisten edessä ongelmanuoren vaikka on tosiaan kunnon poika.Äitini rakastaa hallitsemista ja sitä hän on tehnyt isälleni meidän lapsien avustuksella koko elämänsä ja nyt kun veljenikin alkaa lähestyä täysi-ikäisyyttä niin haluaisi hän vielä lapsen eli pelinappulan.Omaa kun ei voi enää saada niin ehdottelee hän jo adoptiota ja kohdunvuokraamista,huoh!No onneksi se ei tule koskaan toteutumaan!!!Minun on täytynyt laittaa äitini kanssa välit katkolle,alkoi mennä sen verran sairaaksi touhu.Mutta en voi vaan katsoa vierestä kun hän tuhoaa lähimmäisteni elämän.Mitä voin tehdä? Veljeni elämää määräilee ja hallitsee niin ettei tällä saisi olla mitään iloja,ei esim.saa osallistua luokkaretkelle,eikä mitään järkevää syytä sille ole,kiusantekoa vaan:(Osaatteko sanoa mikä äitiäni vaivaa?Miksi haluaa olla paha omille lapsilleen ja ainoille ihmisille ketkä yrittää ja välittää?

8

487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiat kiertoon.

nopea keittiöratkaisu: oisko sen oma äiti ollut paha narsku :o

• no missä on

miesten selkäranka? Kannattaa sanoa suoraan, että nyt akka hiljaa ja luokkaretkelle menoksi, jos huvittaa. Olen sitä mieltä, että vaikka olisi oma sukulainen kyseessä, joka kuitenkin tekee pelkkää pahaa läheisilleen, välit poikki. Turha sääliä ketään itsekästä paskiaista.

• voimia!

Samaa mieltä, että vaikka se on vaikeaa niin sinun on ajateltava omaakin ja perheesi hyvinvointia, älä siis tunne ainakaan syyllisyyttä siitä ettet ole väleissä hänen kanssaan. Ole tukena alaikäiselle veljellesi, jolla on varmasti vaikeinta tässä tilanteessa. Voisiko äitisi käyttäytyminen juontaa juurensa hänen lapsuuteensa? Mutta oli syy mikä tahansa niin pidä huolta itsestäsi.

• Just Me

Otin yhteyttä hänen äitiinsä,niin tämä kertoi että äidin isä ollut täysin samanlainen.Nyt äitini soittelee ja uhkailee tekevänsä minusta ilmoituksen lastensuojeluviranomaisille kostona siitä kun olen jutellut veljeni kanssa näistä asioista. Kysyin vaan että mistäköhän niin väittää että olen täysin väkivaltainen y.m. Huoh! Vaikka en tekisi pahaa perhosellekkaan.Mutta siis taas näitä valheita.Tämä alkaa koitua aika raskaaksi kun ei tuosta näytä pääsevän eroon millään...

• KL

En voi muuta sanoa kuin, että oma äitini muistuttaa sinun äitiäsi. Aivan kuin olisit kuvaillut häntä. Itse olen ainoa lapsi ja isäni on edelleen "loukussa". Itse tunnen olevani aivan täysin yksin. Ole tukena veljellesi. Tukekaa toisianne. Itse en uskalla sitoutua tai hankkia lapsia. Ehkä jonain päivänä.

Voimia! Toivotaan muutosta vaikka se toivottomalta ehkä tuntuukin välillä.

• Suku pahin

Saat vertaistukea Suomi24:n Suku on pahin -keskusteluista.

Minullakin on samanlainen äiti. En saisi päättää mistään omista asioistani, vaikka keski-ikäinen on eri kuin alaikäinen. Äitimme ovat narsisteja ja sadisteja.

Älä ole missään yhteydessä äitiisi. Lopeta puhelut ja vierailut hänelle sekä älä vastaa hänen puheluihin. Käske muun suvun toimia samoin. Hänen pitää oppia käytösvirheensä, koska oppiminen on elinikäistä.

• nzdztkjmzxtrkxtr

Olen 27 vuotias mies ja äitini oli aivan samanlainen. Hän yritti pilata elämäni aivan samalla tavalla mitä sun äitisi tekee sun veljelles. Kärsin siitä vuosia ja menetin todella paljon sinä aikana. Kannattaa vain kylmästi pistää välit poikki. Jääköön mätänemään yksinäisyyteensä. Se ei tule siitä muuttumaan. Usko pois.

• Vihaan;Sinde-82

Joo mä arvasin, että sieltä tulee taas jonkun ihme ilmoituksen perusteella tämä halventava ketju. En halua loukata ketään, enkä jaksa minkäänlaista kolossaalista tai holokaustista maniaa. Mulla ei ole mitään muita ratkaisuja eikä psykologi koske fiktiivisyydellään mua, koska nämä otetaan aina pois, vaikka väkisin. (kts. sanasokeus)

Näytöksenä pidetään yhteiskunnan palveluetuuksia, jotka eivät nyt valitettavasti koske mua enää. Mitähän siitä seuraa? Kuuntele taas Manowarin kappale Hail and Kill toistekkin ja voi mieti, mieti, mikä on ihmisarvosi? Manowarhan käännetään, että Man-OF-War eli sota-alus, joka tarkoittaa laivastoa. Mitä siitä? Missä sitä käytetään oikeasti? Hyväksikäytössä ja muussa sairaudessa, jossa ei ole onnistujia vaan buddhalaisia tasavertaisia nk. verrattomia, eläimenkin omaisia ihmisiä. Lukee eräässä WSOY:n sanakirjassa höyrykone leikin ja siten etuuksien mukanaan tuomana ilmiönä. Ilmiömäinen nerokas kyky, mutta vain vaarallinen kopiokone ja betonimylly. Tätäkö tarkoitit äidistäsi? Haluatko kilpailla omani kanssa?

"Jaa, h****a p****a" Toteamuksia on monenlaisia. Mutta oma vakaumukseni kieltää perheen vaarantamisen tai äidilläni ja hänen hengellään kilpailemisen. Haluaisit aina puolustella omaa osoittamistasi, tämä on avioliitonkin ydin, joka ei ole hermotasolta normaali ja näin lapsi kärsii ja joutuu julkiseksi.
      "Ketä koskee?" Ihmiskäsityksen vaihtoa oikeudesta, kuulemma pakko vaihtaa ihmiskäsityksellisenä. ---> robotti
      A. avioliitto
      b. tanhu

E. En saa...
      (D) En jaksa edes ajatella, koska ei koske mua eikä tarvitse olla koskemassa uskonnollisen kiihkoilun ja amorinkaaren takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      55
      3703
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2371
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2328
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2218
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      28
      1638
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1574
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1467
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      56
      1032
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      992
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      889
    Aihe