morjes, nyt on sen verra kusinen tilanne että oon 17v poika, joka ei ole edes peruskoulua läpi käynyt. Suoraan sanottuna asun maalla vanhempieni kanssa eikä mulla ole pahemmin kavereita joiden kanssa olla nyt tulevana kesänä ja pitää hauskaa, viime vuonna sentäs oli mutta vain samasta perheestä oleva sisko joka asui vielä kaupungissa niin pääsi viime vuonna olemaan hänen itsensä ja häne kavereitten kanssa pitämässä hauskaa kesällä, mutta nyt kun sisko muutti etemmäs maailmalle meni kihloihin yms. joten nyt olen vähän yksinäinen maantallaaja, haluaisin muuttaa kotonta pois kesäksi mutta sehän ei onnistu koska vanhemmat ei jostain kumman syystä halua maksaa vuokraa asunnosta, sossut eivät anna opintotukea eikä myöskään toimeentulotukea kela saattaisi antaa asumistukea mutta sehän ei yksin kertaisesti riitä elättämään mua... ja peruskoulu stressaa niin valtavasti että tuskin edes kykenen sitä läpi menemään, ainoa mikä vaihto ehto olisi niin lotota :D ... rupeaa tekeminen täällä maalla loppumaan ja entistä enemmän masennun ja ahdistun koska ei ole ystäviä joiden kanssa olisin. nykyisin vietän pväni t-koneen äärellä joka rupeaa olemaan yksitoikkoista puuhaa.... mitään kunnollista/luotettavaa kulkuneuvoa mulla ei ole jolla voisin edes mennä kaupassa käymään yms. rupean pelkäämään sitä että jos eristyn muusta maailmasta niin rupean pelkäämään enemmän ja enemmän ihmisiä ja loppuenlopuksi en kykene tekemään mitään.. ainoa mikä keino tietysti tähän kotoapois muuttaminen olisi että hakisi johonkin töihin mutta, mulla ei oo päästötodistusta koulusta... Muistan jotenkin kun psykologini sanoi että voisi 8luokan todistuksella hakea johonkin ammattikouluun mutta en muista mille alalle. kenties hänkin puhui puppua.. mutta siitä kysymys tulikin että tiedättekö te että voinko hakea 8lk todistuksella johonkin ammattikouluun tai johonkin edes?! koska täällä kotona oleminen ei todellakaan ole kivaa, nukun puolille päiville käyn lenkillä ja sitte loppu pvä onkin vain koneella olemista
Peruskoulun keskenjättö...
2
142
Vastaukset
- fgrhtf,ugjfmythsbrhd
Sinulle sopisi ehkä oppisopimuskoulutus. Sinulle opetettaisiin pätevyys ammattiin samalla kun teet töitä kyseisen ammatin parissa. Kysy oman paikkakuntasi työ- ja elinkeinotoimistosta mitä oppisopimuspaikkoja olisi tarjolla.
- hgfhgfh
Ammattikorkeakoulu voi käyttää harkinnanvaraista valintaa, jos se katsoo hakijan tietojen ja taitojen riittävän opintoihin, vaikka hakukelpoista tutkintoa ei ole. Tällöin hakijat valitaan pelkän valintakokeen perusteella. Valintakokeessa on menestyttävä keskimääräistä paremmin.
Hae nettihaun kautta. Ota aina yhteyttä myös kaikkiin niihin ammattikorkeakouluihin (myös hakutoiveet 2.-4.), joihin haet.
Harkinnanvaraista valintaa käyttävät:
•Humanistinen ammattikorkeakoulu
•Kajaanin ammattikorkeakoulu
•Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
•Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
•Lahden ammattikorkeakoulu
•Metropolia Ammattikorkeakoulun elokuvan ja television, esittävän taiteen, muotoilun, musiikin, pop/jazz-musiikin ja viestinnän koulutusohjelmat
•Mikkelin ammattikorkeakoulu
•Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
•Saimaan ammattikorkeakoulun kuvataiteen koulutusohjelma
•Turun ammattikorkeakoulun esittävän taiteen, kuvataiteen, muotoilun, musiikin ja viestinnän koulutusohjelmat
•Yrkeshögskolan Novia
Katso:http://www.koulutusnetti.fi/index.php?file=330
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462