Mitä ahvenesta voisi kokata?

**Kalastaja**

Kesämökkini sijaitsee ahvenia kuhisevan järvenrannalla. Näin kuumina päivinä tulee kalastettua huvinvuoksi. Mitä ahvenista voisi valmistaa, ettei kaikkia tarviste syöttää kissalle ja linnuille? Olen halsrannut ahvenia nuotiolla, mutta ne eivät maistu hyvältä. Mitä muuta niille voisi tehdä?

12

1602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leevi!

      Savustettua appuraa ei voita mikään!

      • VOI VOI mitenolisi

        vaikka VOISSA paistetut ahvenat tai vässeeppä vaikka kalasoppoo


    • ahve.nainen

      Fileroi , leivitä ruisjauho-suola-pippuri seoksessa ja paista voissa kuumalla pannulla kullanruskeiksi. Menee sekä kuumana että kylmänä, parasta herkkua mitä olla voi

    • Konha vakki

      Tee ahvenballotiini. Fileoi nahattomaksi ja mausta fileet. Tuore salvianlehti ja hiukan sitruunapippuria sekä suolaa, pikkasen voita. Kääri fileet tiukalle rullalle elmukelmuun ja sitten vielä tiukka paketti folioon. Kiehauta vesi kattilassa ja laita nyytit jäähtyvään veteen noin 10min. Anna jäähtyä kääreissä.
      Lisäkkeeksi vaikka uusia perunoita ja tilliemulsio. Pura nyytit ja paista voissa väri pintaan juuri ennen ruokailua.


      Sallanimellä kirjoittelen

    • Stadin kundi

      Ahvenista saa erinomaista cevicheä! Tällä palstalla on Tepon itsensä innovoima loistava resepti kuhacevicheen, mutta se sopii loistavasti myös ahvenelle hei!

      • Stadin kundi

        Ahvenchevichen reseptin Teppo innovoi, tosin kokeilematta, kopsimastaan kuhacevichestä, jota stadin kundi ei ole myöskään koskaan kokeillut, et sille!
        Mutta kun tuo ruokalajin nimi on niin style ja trendikäs, niin Teppo lainasi sitä, että voi loistaa omassa mielessään, et sillei!


    • 54

      Tuolla olikin ihan mainio ohje ahvenfileille. Vastaavaa on meilläkin kokeiltu.
      Viime aikoina on laitettu ihan leivittämätöntä versiota. Eli ensin suolaan fileet ja annan hetken vetäytyä. Sitten paistan voissa, pinnalle pelkästään yrttejä. Itse olen käyttänyt kuivaamistani yrteistä tekemääni seosta, mutta kaupasta saa myös valmista, esim. Meiran Välimeren yrttiseos, joka passaa mainiosti. Ahven on niin maukas kala, että sitä ei kannata pilata liialla maustamisella. Jokainen tietysti tekee sen suhteen, miten parhaaksi näkee. Moni varmasti kesäaikaan laittaa mielellään erilaisia sipuleita.
      Pikkuahvenet sopivat tietysti tosiaan myös keittoihin ja kukkoihin ja olen samaa mieltä yhden kirjoittajan kanssa siitä, että savustettua abborea ei voita mikään.

    • AHVENPOTTI

      Ahven potti se vasta herkkua onkin,lado ahvenia ja possun kylkeä ja suolaa maun mukaan pottipataan,hieman vettä ja peitä koko komeus ruis kuorella(ruis jauhoa,vettä ja suolaa).Anna hautua uunissa 150c 3-4h.Jopa on hyvää,pottuja vaan seuralaiseksi ja ääntä kohti.Maistuis varmaan sullekkin.

    • täytyy ihmetellä

      miksi täytyy kalan oma maku peittää mausteilla esm:kuha jossa on mieto kalanmaku häviää kokonaan pois.

      • 54

        Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Se mitä sanoin yrteistä aiemmin, on aivan hienoinen ripaus, ehkä enemmän väriä pintaan. Juuri kuha ja ahven ovat todella niin hienon makuisia kaloja, että niitä ei pidä pilata liialla maustamisella, varsinkaan sipulilla.


    • joku vaan

      Kalakukkoa tai patakukkoa, jos ovat pieniä.

      Muuten kannattaa ostaa kunnon fileerausveitsi, Victorinox taitaa olla paras.
      Ei kovin monta sekuntia mene kun ahven on ruodottomina fileinä jotka ovat herkkua.

    • Joskus laitoin keskikokoiset ahvenet perattuna "jäähtyvään veteen". Niitä oli siten mukava sormin syödää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      79
      4197
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3154
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3102
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2927
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2854
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2593
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      318
      2577
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      233
      2253
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2106
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2047
    Aihe