http://saa.aina.fi/lightning/ukkonen.htm tään mukaan räiskäisi!
Mut minen ymmärrä, mitä ovat negatiiviset ja positiivisets alamat, ymmärrätök sinä?
-CG = Negatiivinen maasalama
-IC = Negatiivinen pilvisalama
CG = Positiivinen maasalama
IC = Positiivinen pilvisalama
Turkulaiset, räiskääkö siellä ukkonen juuri nyt?
21
178
Vastaukset
- lahtelaiset
Näyttäisi siltä, että lahtelaiset ovat saaneet pauketta ja välkettä. Lahden länsipuolella näyttää nyt olevan esiintymä http://saa.aina.fi/lightning/ukkonen.htm
- Länsi - rannikolta
Eilen oli yli plus 30 °C nyt on sopivasti 16°C, ja tuulee pohjoisesta 6m/s. vettä ei ole tullut, mutta aika pilvistä on kuten tuo lämmönlukemakin kertoo. Juuri tuli aurinko esiin.
- Länsi - rannikolta
Huhu, kylläpä kylmäksi meni ja sateiseksi. Koko päivän on satanut, lämpöasteita on enää noin 10°C, siis tuttu ja turvallinen Suomen kesä.
Joten huomenna kai voi sanoa et, ei tänään sada läheskään niin paljon kun eilen. - Naapurista..
Länsi - rannikolta kirjoitti:
Huhu, kylläpä kylmäksi meni ja sateiseksi. Koko päivän on satanut, lämpöasteita on enää noin 10°C, siis tuttu ja turvallinen Suomen kesä.
Joten huomenna kai voi sanoa et, ei tänään sada läheskään niin paljon kun eilen.Joo, katoin eilen nettisäästä, joka lupasi Turkuun 9 seutuville vesisaetta. Kun tultiin klo 9:10 Turkuun, kylläpä sattoo losotti vettä. Ei onneksi niin paljoo kuitenkaan, etteikö olis kärsinny parin korttelin vertoo kävellä lieppasta Pulssiin.
Lounaissuomessa on 27 ja kuumaa kun pätsis,ei tietoakaan sateesta.
Kainuu, heräsin aamulla vileään vesisateeseen. Onneksi ukkonen ohitti korven. Aamulla oli 6 C
Juuri nyt pilvistä, tuulista ja koleaa 10 C.- lejanna
Täällä jossakin on kymmenisen astetta, plussaa.
Kärsii keittää sisälläkin.
Pian imeksin nuudeleita, kepeillä, puikoilla siis.
. - Meriläinen
Kymenlaakso;
Hiljaista jyrinää jo vähän aiemmin ja puolisen tuntia sitten kunnon jyrähdys vastarannalla sai kaikki rannallamakaajat häipymään.
Hetken tuli vettä ihan urakalla, jäämme odottamaan lisää .:))
Ja en jummarra.- Meriläinen
Unohdin lämpötila ulkona 18, sisällä 32, eli huh huh vielä vähän aikaa.
- Pirre*
Meriläinen kirjoitti:
Unohdin lämpötila ulkona 18, sisällä 32, eli huh huh vielä vähän aikaa.
Ei helletä enää, vajaa kymmenen on enää lämpöä, ja vihmoo sadetta ja tuulee..eli se siitä kesästä - nyt vihreä talvi..:)
- Meriläinen
Pirre* kirjoitti:
Ei helletä enää, vajaa kymmenen on enää lämpöä, ja vihmoo sadetta ja tuulee..eli se siitä kesästä - nyt vihreä talvi..:)
Nyt juuri on mun kesäni :))
Tuulee 12 ja on pilvistä.
Kyllä niitä kuumia kesiäkin vielä tähän vihreään talveen mahtuu :)) Meriläinen kirjoitti:
Nyt juuri on mun kesäni :))
Tuulee 12 ja on pilvistä.
Kyllä niitä kuumia kesiäkin vielä tähän vihreään talveen mahtuu :))Varsinainen Turkulainen se siellä. :)
Laitoin aamulla, miesliivin alle paksun Swetarin. Ei mennyt hukkaan, paitsi että sytkäri kylmeni ja sai raapia ahkerasti.
Sätkäristä nousi ihan Turkulainen roihu.
Lyödäänkö vetoa että Turkulaisten uuden sillan runko ja muukin pikkuinen, kutistuu käyttökelvottomaksi tässä kylmyydessä?
H.- Meriläinen
hunksz kirjoitti:
Varsinainen Turkulainen se siellä. :)
Laitoin aamulla, miesliivin alle paksun Swetarin. Ei mennyt hukkaan, paitsi että sytkäri kylmeni ja sai raapia ahkerasti.
Sätkäristä nousi ihan Turkulainen roihu.
Lyödäänkö vetoa että Turkulaisten uuden sillan runko ja muukin pikkuinen, kutistuu käyttökelvottomaksi tässä kylmyydessä?
H.Se on kuuleppas Hunksulainen sellainen juttu että jonain päivänä saatan hyvinkin olla Turkulainen.
Suunnitelmissa on että jos oikein muuttolintu vielä iskee päälle niin Turun suunta on se mihin menen.
Siellä on ihania ihmisiä ja toisekseen niin kamalan paljon näkemättömiä paikkoja.
Sanoin systerillekin että jonain päivänä vielä saatan asua Turuus.
Ne on sittten puolestaan menossa jonnekin Päijänteen rannoille, jos systerin ukon toive toteentuu. Meriläinen kirjoitti:
Se on kuuleppas Hunksulainen sellainen juttu että jonain päivänä saatan hyvinkin olla Turkulainen.
Suunnitelmissa on että jos oikein muuttolintu vielä iskee päälle niin Turun suunta on se mihin menen.
Siellä on ihania ihmisiä ja toisekseen niin kamalan paljon näkemättömiä paikkoja.
Sanoin systerillekin että jonain päivänä vielä saatan asua Turuus.
Ne on sittten puolestaan menossa jonnekin Päijänteen rannoille, jos systerin ukon toive toteentuu.Päijänne ei ole ihmiselle koskaan pahaksi, vaan on Turku hänelle tuhoksi.
Se on tuo Turku aikasti nuori kaupunki, he kun polttivat siellä melkein kaiken vanhan.
Vanhat kivijalatkin laittoivat sen jokipahasen reunuksiin.
Kakolastakin saisivat tehdä vanhainkotinsa.
Kymi se sentään jylisee jokena eikä Tsaarin kalamajaa ole vielä poltettu.
Sie se pysyy vaan siellä, jos siskokin on asunut Turussa, et sie sen kieltä enää ymmärräkään ja kaik sun kaverit on kuitenkin Sapokan laitamilla. :)
H.- Meriläinen
hunksz kirjoitti:
Päijänne ei ole ihmiselle koskaan pahaksi, vaan on Turku hänelle tuhoksi.
Se on tuo Turku aikasti nuori kaupunki, he kun polttivat siellä melkein kaiken vanhan.
Vanhat kivijalatkin laittoivat sen jokipahasen reunuksiin.
Kakolastakin saisivat tehdä vanhainkotinsa.
Kymi se sentään jylisee jokena eikä Tsaarin kalamajaa ole vielä poltettu.
Sie se pysyy vaan siellä, jos siskokin on asunut Turussa, et sie sen kieltä enää ymmärräkään ja kaik sun kaverit on kuitenkin Sapokan laitamilla. :)
H.Kuuleppas kuomaseni nyt kun kerron sulle.
Mun kaverit on ympär ämpär suomen neitoa ja aikasti moni vielä jopa rajojen takana.
Ei pieni kuin sapokan lahti ole mun elämäni muuten.
Vaikakin olen nyt pitkään ollut pienen elämän pieni ihminen.
Hyvä välillä näin tutkailla elämäänsä.
Eläkä sie kalamajasta maalaile piruja. - Turussa käynyt
hunksz kirjoitti:
Varsinainen Turkulainen se siellä. :)
Laitoin aamulla, miesliivin alle paksun Swetarin. Ei mennyt hukkaan, paitsi että sytkäri kylmeni ja sai raapia ahkerasti.
Sätkäristä nousi ihan Turkulainen roihu.
Lyödäänkö vetoa että Turkulaisten uuden sillan runko ja muukin pikkuinen, kutistuu käyttökelvottomaksi tässä kylmyydessä?
H.No jo ootte aika jäniksen käpäliä, jos tään päivän sää oli kylmää. Ja kittiä kanssa. Mekkosillani kävelin Turun kaduilla, eikä ollut yhtään kylmä. Minkämoisia arkalaisiá työ ootte? Ettekö ossaa karasta ittiänne?
- meeriamanda
Muutaman kerran jyrähti, satoi jonkun pisaran. Lämpö huitelee 23 C, pilviä on tummahkoja, josko sataisi? Toivoo, hän :))
- Ala-Satakunta
Ala-Satakunta. En lämpötilasta tiedä mitään, sisällä on viileää puhaltimien ansiosta. Ikkunasta katsottuna hivenen sameaa oli tunti-pari sitten, nyt ihan aurinkoista.
- Korppis*
Minkälaista keliä on Jyväskylään luvassa, lähden aamulla ajelemaan sinne suuntaan?
- kävijä..
Katso sää netistä. Saat parhaimmat tiedot.
Hyvää ajokeliä sinnepäin! Joo tiedän kuhan varoitin, jotta olen tulossa ; ))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701