Turkulaiset, räiskääkö siellä ukkonen juuri nyt?

Naapurista..

http://saa.aina.fi/lightning/ukkonen.htm tään mukaan räiskäisi!

Mut minen ymmärrä, mitä ovat negatiiviset ja positiivisets alamat, ymmärrätök sinä?

-CG = Negatiivinen maasalama
-IC = Negatiivinen pilvisalama
CG = Positiivinen maasalama
IC = Positiivinen pilvisalama

21

178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahtelaiset
    • Länsi - rannikolta

      Eilen oli yli plus 30 °C nyt on sopivasti 16°C, ja tuulee pohjoisesta 6m/s. vettä ei ole tullut, mutta aika pilvistä on kuten tuo lämmönlukemakin kertoo. Juuri tuli aurinko esiin.

      • Länsi - rannikolta

        Huhu, kylläpä kylmäksi meni ja sateiseksi. Koko päivän on satanut, lämpöasteita on enää noin 10°C, siis tuttu ja turvallinen Suomen kesä.

        Joten huomenna kai voi sanoa et, ei tänään sada läheskään niin paljon kun eilen.


      • Naapurista..
        Länsi - rannikolta kirjoitti:

        Huhu, kylläpä kylmäksi meni ja sateiseksi. Koko päivän on satanut, lämpöasteita on enää noin 10°C, siis tuttu ja turvallinen Suomen kesä.

        Joten huomenna kai voi sanoa et, ei tänään sada läheskään niin paljon kun eilen.

        Joo, katoin eilen nettisäästä, joka lupasi Turkuun 9 seutuville vesisaetta. Kun tultiin klo 9:10 Turkuun, kylläpä sattoo losotti vettä. Ei onneksi niin paljoo kuitenkaan, etteikö olis kärsinny parin korttelin vertoo kävellä lieppasta Pulssiin.


    • Lounaissuomessa on 27 ja kuumaa kun pätsis,ei tietoakaan sateesta.

    • Kainuu, heräsin aamulla vileään vesisateeseen. Onneksi ukkonen ohitti korven. Aamulla oli 6 C

      Juuri nyt pilvistä, tuulista ja koleaa 10 C.

    • lejanna

      Täällä jossakin on kymmenisen astetta, plussaa.
      Kärsii keittää sisälläkin.
      Pian imeksin nuudeleita, kepeillä, puikoilla siis.
      .

    • Meriläinen

      Kymenlaakso;
      Hiljaista jyrinää jo vähän aiemmin ja puolisen tuntia sitten kunnon jyrähdys vastarannalla sai kaikki rannallamakaajat häipymään.
      Hetken tuli vettä ihan urakalla, jäämme odottamaan lisää .:))

      Ja en jummarra.

      • Meriläinen

        Unohdin lämpötila ulkona 18, sisällä 32, eli huh huh vielä vähän aikaa.


      • Pirre*
        Meriläinen kirjoitti:

        Unohdin lämpötila ulkona 18, sisällä 32, eli huh huh vielä vähän aikaa.

        Ei helletä enää, vajaa kymmenen on enää lämpöä, ja vihmoo sadetta ja tuulee..eli se siitä kesästä - nyt vihreä talvi..:)


      • Meriläinen
        Pirre* kirjoitti:

        Ei helletä enää, vajaa kymmenen on enää lämpöä, ja vihmoo sadetta ja tuulee..eli se siitä kesästä - nyt vihreä talvi..:)

        Nyt juuri on mun kesäni :))
        Tuulee 12 ja on pilvistä.
        Kyllä niitä kuumia kesiäkin vielä tähän vihreään talveen mahtuu :))


      • Meriläinen kirjoitti:

        Nyt juuri on mun kesäni :))
        Tuulee 12 ja on pilvistä.
        Kyllä niitä kuumia kesiäkin vielä tähän vihreään talveen mahtuu :))

        Varsinainen Turkulainen se siellä. :)

        Laitoin aamulla, miesliivin alle paksun Swetarin. Ei mennyt hukkaan, paitsi että sytkäri kylmeni ja sai raapia ahkerasti.
        Sätkäristä nousi ihan Turkulainen roihu.
        Lyödäänkö vetoa että Turkulaisten uuden sillan runko ja muukin pikkuinen, kutistuu käyttökelvottomaksi tässä kylmyydessä?
        H.


      • Meriläinen
        hunksz kirjoitti:

        Varsinainen Turkulainen se siellä. :)

        Laitoin aamulla, miesliivin alle paksun Swetarin. Ei mennyt hukkaan, paitsi että sytkäri kylmeni ja sai raapia ahkerasti.
        Sätkäristä nousi ihan Turkulainen roihu.
        Lyödäänkö vetoa että Turkulaisten uuden sillan runko ja muukin pikkuinen, kutistuu käyttökelvottomaksi tässä kylmyydessä?
        H.

        Se on kuuleppas Hunksulainen sellainen juttu että jonain päivänä saatan hyvinkin olla Turkulainen.
        Suunnitelmissa on että jos oikein muuttolintu vielä iskee päälle niin Turun suunta on se mihin menen.
        Siellä on ihania ihmisiä ja toisekseen niin kamalan paljon näkemättömiä paikkoja.
        Sanoin systerillekin että jonain päivänä vielä saatan asua Turuus.

        Ne on sittten puolestaan menossa jonnekin Päijänteen rannoille, jos systerin ukon toive toteentuu.


      • Meriläinen kirjoitti:

        Se on kuuleppas Hunksulainen sellainen juttu että jonain päivänä saatan hyvinkin olla Turkulainen.
        Suunnitelmissa on että jos oikein muuttolintu vielä iskee päälle niin Turun suunta on se mihin menen.
        Siellä on ihania ihmisiä ja toisekseen niin kamalan paljon näkemättömiä paikkoja.
        Sanoin systerillekin että jonain päivänä vielä saatan asua Turuus.

        Ne on sittten puolestaan menossa jonnekin Päijänteen rannoille, jos systerin ukon toive toteentuu.

        Päijänne ei ole ihmiselle koskaan pahaksi, vaan on Turku hänelle tuhoksi.
        Se on tuo Turku aikasti nuori kaupunki, he kun polttivat siellä melkein kaiken vanhan.
        Vanhat kivijalatkin laittoivat sen jokipahasen reunuksiin.
        Kakolastakin saisivat tehdä vanhainkotinsa.
        Kymi se sentään jylisee jokena eikä Tsaarin kalamajaa ole vielä poltettu.
        Sie se pysyy vaan siellä, jos siskokin on asunut Turussa, et sie sen kieltä enää ymmärräkään ja kaik sun kaverit on kuitenkin Sapokan laitamilla. :)
        H.


      • Meriläinen
        hunksz kirjoitti:

        Päijänne ei ole ihmiselle koskaan pahaksi, vaan on Turku hänelle tuhoksi.
        Se on tuo Turku aikasti nuori kaupunki, he kun polttivat siellä melkein kaiken vanhan.
        Vanhat kivijalatkin laittoivat sen jokipahasen reunuksiin.
        Kakolastakin saisivat tehdä vanhainkotinsa.
        Kymi se sentään jylisee jokena eikä Tsaarin kalamajaa ole vielä poltettu.
        Sie se pysyy vaan siellä, jos siskokin on asunut Turussa, et sie sen kieltä enää ymmärräkään ja kaik sun kaverit on kuitenkin Sapokan laitamilla. :)
        H.

        Kuuleppas kuomaseni nyt kun kerron sulle.
        Mun kaverit on ympär ämpär suomen neitoa ja aikasti moni vielä jopa rajojen takana.
        Ei pieni kuin sapokan lahti ole mun elämäni muuten.
        Vaikakin olen nyt pitkään ollut pienen elämän pieni ihminen.
        Hyvä välillä näin tutkailla elämäänsä.
        Eläkä sie kalamajasta maalaile piruja.


      • Turussa käynyt
        hunksz kirjoitti:

        Varsinainen Turkulainen se siellä. :)

        Laitoin aamulla, miesliivin alle paksun Swetarin. Ei mennyt hukkaan, paitsi että sytkäri kylmeni ja sai raapia ahkerasti.
        Sätkäristä nousi ihan Turkulainen roihu.
        Lyödäänkö vetoa että Turkulaisten uuden sillan runko ja muukin pikkuinen, kutistuu käyttökelvottomaksi tässä kylmyydessä?
        H.

        No jo ootte aika jäniksen käpäliä, jos tään päivän sää oli kylmää. Ja kittiä kanssa. Mekkosillani kävelin Turun kaduilla, eikä ollut yhtään kylmä. Minkämoisia arkalaisiá työ ootte? Ettekö ossaa karasta ittiänne?


    • meeriamanda

      Muutaman kerran jyrähti, satoi jonkun pisaran. Lämpö huitelee 23 C, pilviä on tummahkoja, josko sataisi? Toivoo, hän :))

    • Ala-Satakunta

      Ala-Satakunta. En lämpötilasta tiedä mitään, sisällä on viileää puhaltimien ansiosta. Ikkunasta katsottuna hivenen sameaa oli tunti-pari sitten, nyt ihan aurinkoista.

    • Korppis*

      Minkälaista keliä on Jyväskylään luvassa, lähden aamulla ajelemaan sinne suuntaan?

    • kävijä..

      Katso sää netistä. Saat parhaimmat tiedot.

      Hyvää ajokeliä sinnepäin!

    • Joo tiedän kuhan varoitin, jotta olen tulossa ; ))))))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe