Vauhtia suurimmalla (7) vaihteella n. 60km/h. Tästä kiihdytys rauhallisesti ylöspäin niin että vaide pysyy suurimmassa pykälässä.
TAI
n. 75-80km/h vauhtia, vastaava rauhallinen kiidytys ylämäkeen niin että vaihde ei kuitenkaan vaihdu...
-->
Toisinaan tuloksena on ikävänkuuloinen "napse": Kuulostaa hivenen kuin jotkin osat pomppisivat yli / ohi rattailta. Ääni on sen verran voimakas että musiikin ylitsekin kuuluu komeasti, nykimistä ei kuitenkaan tunnu ja laatikko toimii kaikinpuolin muuten komeasti.
Provo tämä ei ole ja toisaalta vastausta "se on rikki", maksaa 1milj€ korjata en hae. Kiitos!!!
Syy palstalle kirjoitteluun on infota ongelmasta sekä kuulostella onko vastaavasta kokemusta. Audilta mielestäni hivenen vähäteltiin, sain tarkistusajan vasta 4vk päähän. Ei kuulemma pitäisi jättää tienpäälle mutta kun edessä on pitkät pätkät juhannuksena mietityttää pitääkö ottaa toinen peli alle.
A3, S-Stronic ongelma(?) - 55tkm / 2,5y
18
2114
Vastaukset
- semmosta se on
Mitä tekee 7. vaihteella 60 km/h , mutta vedätä ja aja vaan jatkossakin vaihdelaatikkosi paskaksi? Ei ihan hirveä ihme, jos sieltä kuuluu hiukka napsetta.
Oletko kokeillut joskus 100km/h ykköstä tai kakkosta, lupaan, että voi kuulua hiukan ylimääräistä rutinaa? Idiootti voi olla vain idiootti. Mahtoi lähdettyäsi olla hauskaa huollon ihmisillä, kun kerroit oireista.- laatikoita joo
Hyvin se imee bensaa, kun kaupungissa ei pääse millään alle 9 l ja maantiellä nippa nappa tuolla koneella ja koripainolla 6-7 litraa, joten ei tosiaankaan ole Audin tehot ja kulutus missään järkevässä suhteessa. Tuolla edellä oli juttua, miten tuon ikäinen auto niillä kilomtereillä vie jo paljon ylimääräistä öljyä. Ei tosiaankaan vakuuta minään laatuauton tekniikkana.
VAGilta ei ole yhtään korkealaatuista vaihdelaatikkoa lähtenytkään, kun heillä ei valitettavasti ole siihen osaamista ja tietotaitoa. Ihan sama, onko VW, Audi, Seat vaiko Skoda, vaihteet lonksuu, ryskyy ja pitää ihan ihme ääniä kuin viimeisiä vetelisi. - 1.4TFSI, S-Tronic
laatikoita joo kirjoitti:
Hyvin se imee bensaa, kun kaupungissa ei pääse millään alle 9 l ja maantiellä nippa nappa tuolla koneella ja koripainolla 6-7 litraa, joten ei tosiaankaan ole Audin tehot ja kulutus missään järkevässä suhteessa. Tuolla edellä oli juttua, miten tuon ikäinen auto niillä kilomtereillä vie jo paljon ylimääräistä öljyä. Ei tosiaankaan vakuuta minään laatuauton tekniikkana.
VAGilta ei ole yhtään korkealaatuista vaihdelaatikkoa lähtenytkään, kun heillä ei valitettavasti ole siihen osaamista ja tietotaitoa. Ihan sama, onko VW, Audi, Seat vaiko Skoda, vaihteet lonksuu, ryskyy ja pitää ihan ihme ääniä kuin viimeisiä vetelisi.Ensimmäiselle...
S-Stronic laittaa 60km/h nopeudessa suurimman pykälän. Järkevää siis olisi mielestäsi ajaa automaatilla aina manuaalitilassa? Saattaisi sitäkin huolto naureskella...
Toiselle...
Kyllä se hivenen öljyä vie, enkä ole tyytyväinen laatuun kokonaisuudessaan. Kulutuslukemat tosin ovat huom. pienemmät kuin mitä kuvailit.
Molemmille...
Olisi hienoa jos pysyttäisiin asiassa ja saisi fiksuja kommentteja. Yritetään nyt kerran vielä. Kiitos - laatikoita joo
1.4TFSI, S-Tronic kirjoitti:
Ensimmäiselle...
S-Stronic laittaa 60km/h nopeudessa suurimman pykälän. Järkevää siis olisi mielestäsi ajaa automaatilla aina manuaalitilassa? Saattaisi sitäkin huolto naureskella...
Toiselle...
Kyllä se hivenen öljyä vie, enkä ole tyytyväinen laatuun kokonaisuudessaan. Kulutuslukemat tosin ovat huom. pienemmät kuin mitä kuvailit.
Molemmille...
Olisi hienoa jos pysyttäisiin asiassa ja saisi fiksuja kommentteja. Yritetään nyt kerran vielä. KiitosAja ihan millä säädöillä haluat, omapa on asiasi. Toivottavasti saat edes tuon vian autostasi kuntoon, mutta olisi hyvä myöskin sinun tietää hiukan enemmän autostasi, sillä nuo lukemat ovat ohjeellisia ihanneoloissa ajettuja kulutusarvoja ja keskikulutuksia optimisäädöillä , ei todellakaan tuulisella säällä, joka valoista nasta laudassa. Jos pääset vielä tehtaan ilmoittamista minimiarvoista alle, varaan sinulta samantien taloudellisen ajon kurssin. Täytyy kyllä sanoa, että olet siinä tapauksessa aikamoinen kuski. Jostain syystä pistää vaan epäilyttämään enemmän kuin kohtalaisesti moinen väittämä. Ja öljyä se paska tosiaan vetelee uudehkoksi melkoisesti eli suomeksi kusee ja roiskii ihan minne sattuu.
Minäkään en todellakaan ole tyytyväinen ko. autoon, kaikkein vähiten sen laatikkoon ja bensankulutuslukemiin ja lähtee vahinko kiertoon näinä päivinä. Ja se tilalle tuleva ei tosiaankaan ole nelirenkainen keulalla.
Kertokaa joku, jos osaatte, mikä tuo ääni hänen autossaan on tai mikä osa sen aiheuttaa, sillä omassani ei ihme kyllä vielä ole ilmennyt eikä täten pääse tulemaankaan minun ajoaikana. Audi asiakkuus on tasanvaihtorahaa vaille valmis ja tuskin tälle tielle palaan. Nauttikaa te jos pystytte, minulle on riittänyt jo pidemmän aikaa. - Hohhoijaa...
laatikoita joo kirjoitti:
Aja ihan millä säädöillä haluat, omapa on asiasi. Toivottavasti saat edes tuon vian autostasi kuntoon, mutta olisi hyvä myöskin sinun tietää hiukan enemmän autostasi, sillä nuo lukemat ovat ohjeellisia ihanneoloissa ajettuja kulutusarvoja ja keskikulutuksia optimisäädöillä , ei todellakaan tuulisella säällä, joka valoista nasta laudassa. Jos pääset vielä tehtaan ilmoittamista minimiarvoista alle, varaan sinulta samantien taloudellisen ajon kurssin. Täytyy kyllä sanoa, että olet siinä tapauksessa aikamoinen kuski. Jostain syystä pistää vaan epäilyttämään enemmän kuin kohtalaisesti moinen väittämä. Ja öljyä se paska tosiaan vetelee uudehkoksi melkoisesti eli suomeksi kusee ja roiskii ihan minne sattuu.
Minäkään en todellakaan ole tyytyväinen ko. autoon, kaikkein vähiten sen laatikkoon ja bensankulutuslukemiin ja lähtee vahinko kiertoon näinä päivinä. Ja se tilalle tuleva ei tosiaankaan ole nelirenkainen keulalla.
Kertokaa joku, jos osaatte, mikä tuo ääni hänen autossaan on tai mikä osa sen aiheuttaa, sillä omassani ei ihme kyllä vielä ole ilmennyt eikä täten pääse tulemaankaan minun ajoaikana. Audi asiakkuus on tasanvaihtorahaa vaille valmis ja tuskin tälle tielle palaan. Nauttikaa te jos pystytte, minulle on riittänyt jo pidemmän aikaa.Ei ole kovin uskottavaa että tulet selittämään millainen jokin auto on, kun et edes omista sellaista. Teidät paskanjauhajat tunnistaa aina.
- joillain elämäjatkuu
Luuletko, että jotain kiinnostaa lääkärileikkisi? Käytöksesi on kaukana normaalista. Ole vaan rauhassa katkera sen paskasi kanssa, niin minäkin olen ollut tähän saakka.
Minä olen virheeni tehnyt ja kannan itse vastuuni todella typeristä ja naiveista autokaupoista, kun elin juuri tuota teidän nelirengasilluusiotanne höyryissänne. Tosin rahallahan noista on selvinnyt lehmänhermojen lisäksi.
Olen yrittänyt hampaat irvessä uskoa, että uudempi A4 olisi muka parempi ja viho viimeisenä A5, mikä oli katastrofi pyörillä, rahaa siihen paloi ihan vaan 4700 euroa töineen ja osineen parin vuoden aikana ja totta, ihan pätevä syykin olla katkera, näin paskoja autoja saa tosiaan hakea itäautoistakin, vaikka ovat rujoja ja varusteet samaa luokkaa, niissä sentään koneet pelaa, lähtee käyntiin tulipalopakkasillakin, tarkenee kabiinissa ja saa leimat jne.jne.
Itäautoa en silti hanki ja minä olen VAGia ja merkkihuoltoja rahoittanut moninkertaisesti yli kaavaillun. Jatkossa satsaan todelliseen lunastettavissa olevaan ja mitattavaan laatuun, enkä pelkkiin autistien idioottiharhoihin jostain perkeleen laadusta ja premiummielikuvista. Noissa loppuu laatuvaikutelma viimeistään silloin kuin merkkihuollot on isolla rahalla tehty ja koko ajan on muutenkin korjattavaa. Pahimmassa tapauksessa eli A5:ssani eivät Saksassakaan osanneet sanoa, minkä takia ajotietokone koko ajan sekoilee. Kertoo todella paljon, mihin paskaan on rahansa hassannut.
Nyt kuitenkin elämä hymyilee kaikinpuolin, kotonakin on taas ilmapiiri ihanan leppoisa ja lapsetkin tykkäävät uusimmasta autostamme. Audiko? No huhhuh, et voi olla tosissasi.
Jos nuo paskat olisivat oikeasti olleet edes kohtalaisia autoja, olisi säästynyt edes tuo edellä 4 700 euroa perheen hyvinvointiin jollain tapaa vapaa-aikaa ja harrastuksiin tai olisin antanut mielihyvin hyvästä palkastani vaikka syöpäklinikalle tai vastaaville, nyt sekin paloi aivan vääriin taskuihin. Se harmittaa edelleen, mutta en anna sen pilata sen enempää päivääni, kun elämä on muuten hyvin reilassa.- Kiitos nauruista!
Heh heh, niin varmaan. Jännä kun joku jaksaa trollata noin paljon täällä, käyttäisit sinäkin aikasi paremmin ja tekisit vaikka töitä. Ainoat viat on sun pään sisällä. Ehkä sinullakin on joskus oikeasti varaa ostaa se himoittu Audi, sitten ei tarvitse täällä keksiä satuja.
- .....
Arvaa mistä huomaa että puhut pelkkää paskaa? Raivostut silmittömästi kun joku kyseenalaista sinun jutut. Jos puhuisit totta, niin sinulla ei olisi mitään syytä raivostua kun tiedät itse että puhut totta. Mutta nyt sinä kirjoittelet pitkät litaniat pelkkää selittelyä kun yrität vakuuttaa muita, mutta se juuri paljastaa sinuut. Voit jo lopettaa, kukaan ei usko sinuna. Sinun uskottavauus ropisi kuin puiden lehdet syksyllä.
- booring
Tässä taas oiva osoitus kuinka suoli24 toimii.Täällä on ihan turha kysyä mitään,vastausta kun on turha odottaa.Vai tuliko jonkun mielestä vastaus kysymykseen missään muodossa?Täällä vaan henkisesti häiriintyneet,keskenkasvuiset tai muuten vaan no life tyypit purkaa huonoa oloaan.Eikö olisi aika suomi24 herätä ja lopettaa tämä paska.Tai ainakin jonkinlaista karsintaa vois harrastaa.vituttaa lukea ohi aiheen menevää väittelyä joka ohjaa keskustelun aivan väärille urille.
- 1.4TFSI, S-Tronic
Auto kävi huollossa, ongelma pysynyt pois ~4000km verran. Toivottavasti tämä info auttaa jotakuta toista...
En todellakaan tunne tekniikkaa joten tiedän että tämä aiheuttaa muutamia kymmeniä "kotimekaanikkojen" vastaväitteitä/V*tuiluja. Sen mitä huolto kertoi suu-sanallisesti n. 1kk sitten oli että vika oli jossakin anturissa joka antoi väärää dataa koneelle. Em. vuoksi kone ei käynyt parhaalla mahdollisella tavalla, suurella vaihteella pienin kierroksin "vedättämällä" tuli ongelmia. Tarkka tieto mistä ääni tuli jäi ilm. selviämättä, se aiheutuuko tästä ongelmia pidemmällä juoksulla jää nähtäväksi.
Auton tarkka ikä oli 2y4kk kun huolto tilattiin ja audi vaihtoi vielä osan takuuseen. Hyvästä palvelusta kiitos Audin suuntaan. Ei siis ollut vaihteisto ongelma, ainakaan tälläkertaa. Toivottavasti ei tule jatkossakaan.
- booring
Itsellä on sama variaatio,eli 1.4tfsi s-tron ja auton ikä on samaa luokkaa.Olin määräaikaishuollossa ja sanoivat tekevänsä jonkun ohjelmistopäivityksen,totesivat että tuskin huomaan ajossa mitään.Kyllä huomasin.Ennen jyristi 7-vaihteella 60kmh,mutta nyt ei yhtään.Varmaan säätelivät tehoa lisää tai vääntöä eri alueelle.Kuulostaisi vähän samantapaiselta oireelta kuin sinulla oli.Minäkin toivon että vaihteiston ongelmat ovat liioiteltuja,koska on niin mainio ja toimiva paketti.Mutta jos laukee,niin ei auta kuin kaivaa lompakkoa ja juoda kossupullo vitutukseen:)
- joku rutinakuuluu
laatikko ongelmaa talvella??? voisko olla
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää
Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/1537938Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi
Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu953933- 1123807
- 553313
Antifasismi - mitä se on?
Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint382647- 531804
Yliajo Heinolassa
Mikä ihme ihmisiä vaivaa nykyään? Vähän ensin kähistellään nakkikioskilla ja sen jälkeen kostoksi murhataan autolla! Voi431641Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa
Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d22951560Kuka on menehtynyt?
https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras111521Kauhea ikävä iski
Mietin vain, mitä olet juuri nyt tekemässä. Mietin myös, välittyykö se sinulle, kun olet koko ajan mielessäni, tunnetko181408