Kun en saanut vastausta satamat keskustelussa niin kysyn täältä.
Olisi tarkoitus lähteä Viron kautta Saaremmaalle ja sieltä Gotlantiin. Nyt tarvitsin neuvoa minne satamaan kannattaa suunnata Saaremmaalta Gotlantiin. Olen katsellut netistä satama ehdokkaita Herrvik, Ljugarn ja Vändburg. Mikä näistä on mukavin paikka viettää pari yötä ja jatkaa sitten matkaa etelän kautta kohti Visbytä? Vai onko muita hyviä / parempia paikkoja?
Gotlantiin
4
538
Vastaukset
- Vaihtoehtoja
Herrvik on mukava satama ja siellä on ravintola, jotain palveluita sekä jotain nähtävää. Ljugarnissa en ole käynyt.
Vändburg on erittäin suojainen mutta hyvin pieni allas. Kiinnitys on kylkikiinnitys ja ainakin heinäkuussa ainoa vaihtoehto on usein kiinnittyä jonkun toisen veneen kylkeen koska kaikki laiturimetrit on jo varattu. Vändburgissa on vain satama-allas. Jos aiot kiertää etelän kautta Visbyhyn on Vändburg tietysti enemmän matkan varrella. - jiippi2
Me tehtiin 2005 sellainen pikku reissu sinne. Lähdettiin Roomasaaresta (huomattiin vasta päivää ennen lähtöä että Kuressaareenkin olisi päässyt)Ventpilssiin (Latvia, varsin positiivinen yllätys)ja sieltä Farösundiin. Siellä oli kaksi eri "marinaa". Ei mitään ihmeellisiä mestoja, mutta ihmiset oli ihan mukavia. Sieltä pikku pysähdys Kappelshamniin, josta Visbyyn. Varmaankin parempia satamiakin löytyy kun nämä. Parempia odotellessa...
- Hiidenmaan kautta?
Yksi hyvä reitti on Hiidenmaan ja Saarenmaan välistä. Hiidenmaalla hyvä lähtösatama on Söru. Sieltä esim. Sliteen.
(Hiidenmaalla ennen Sörua on Orjakun satama.)
Gotlannissa kannattaa käydä Stura Karlsö: http://www.storakarlso.se/
Omalla venellä mahdollista vain, jos tyyntä saa luvan (soita saarelle). Helpointa: Klintehamnissa purkkarisatama, sieltä päiväretki. - Matti Lappalainen
Tein kerran saman reissun ja menin Fårösundiin. Ihan ok paikka ja suojainen, poltoainetta, kauppa ja ruokala. Pääsee bussilla Visbyhyn. www.snoopy.fi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473