Minulla on jo vuosia ollut todella pahoja ilmavaivoja, mutta olen vaan oppinut elämään niiden kanssa, vaikkakin ne todella haittaavat elämää ja aiheuttavat kipuja (tilanteissa, joissa niitä ei voi päästää ulos). Muuten vatsani ei ole kipeä, paitsi tosiaan joskus noiden ilmavaivojen vuoksi. Uusin oireeni on aamupahoinvointi (raskaana en ole), sitä ei tule aina mutta joskus. Eli syödessäni aamulla aamiaisen, niin joskus minulle on yhtäkkiä tullut etova olo. Kerran meinasin jopa oksentaa. Ja tuo etova olo tulee ihan yhtäkkiä varoittamatta.
Mistäköhän voisi olla kyse ja voisivatko nämä oireet liittyä jotenkin yhteen? Tosiaan laktoosi-intoleranssia ei ole enkä käytä maitoa missään muodossa muutenkaan ravinnossani. Keliakian olen itse testannut apteekista saadulla testillä ja negatiivista näytti. Soijatuotteita käytän jonkin verran ruokavaliossani, mutta eikö se lähinnä aiheuta iho-oireita, jos sille olisin allerginen?
En ole laihtunut tai mitään, joten tuskin pitäisi mikään vakava vatsasyöpäkään sun muu olla kyseessä. Mutta silti nuo ilmavaivat ovat kyllä todella pahat. Minkään tietyn ruoan en ole huomannut lisäävän oireita. Ne vaan tulevat syönpä sitten mitä vain oikeastaan. Ja nuo ilmavaivat vaivaavat yleensä lähinnä iltaisin.
Onko kellään ollut vastaavia oireita, jotta tietäisi, mikä tässä voisi olla kyseessä?
Vuosia kestäneet ilmavaivat + aamupahoinvointi
Nolotvaivat N
1
153
Vastaukset
- Toinen nolo N
En oikeasti tiedä mistä on kyse, mutta itse en ole voinut syödä aamuisin enää moniin vuosiin. Juon aamukahvin, välillä vähän enemmän kuin puolikuppia, välillä vähän vähemmän, (joskus siitäkin tulee heikko olo), mutta en voisi kuvitellakaan syöväni.
Voin syödä vasta kun olen olut jo muutaman tunnin hereillä. Reilu vuosi sitten todettiin ärtyneen suoliston oireyhtymä, mutta en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa. Keliakiaa ei minullakaan ole, mutta viljatuotteet ärsyttävät (turvotusta, ilmavaivoja) ja niiden välttäminen on helpottanut oireita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k463623On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole352347Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802276Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä572181Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.251605Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma641532- 761437
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?55993Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?69977Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi39859