Onko puoluetaustasi vaikuttanut autonhanhintaan ?
Auton ja politiikan suhde
30
169
Vastaukset
- Hannu Hanhinen
Nikki paljastaa, että kysymys on mitä ilmeisimmin tehty ketunhäntä kainalossa.
Kysymys on varmaankin auton hankinnasta, en osaa kuvitella mitä autonHANHINTA voisi tarkoittaa.
Mutta asiaan. Vuonna 2011 kukaan tuskin ostaa autoa poliittisten näkökantojen perusteella. Sen puoleen, suurimalla osalla ihmisistä ei edes ole sen kummempaa puoluetaustaa, äänestävät ketä äänestävät ja muulloin eivät juurikaan ole tekemisissä politiikan kanssa. Mitä puoluekantaa Skoda sitten edustaa? Tsekki on Natoon kuuluva valtio ja hallituskin lienee oikeistoenemmistöinen? Entäs Toyota? Entäs Renault? Tai sitten vaikkapa Hyundai?
Itse olen valinnut Skodan autokseni puhtaasti teknisin perustein. Skodassa on mielestäni hyvä hinta-laatusuhde. Simply clever, kuten slogani kuuluu. Niin, ja en ole minkään puolueen jäsen, enkä aktiivinen politiikan parissa puuhastelija.- MUNAMÄKELÄINEN
Yks akka sanoi mulle älä laske sisään tulen rastaaks.
Tässä kävi samanlainen vahinko varmaan.
Eli akan piti sanoa raskaaks
Ja aloittajan eli minun HANKINTA.
terveisin: Mies munamäeltä. - Mynämäkeläinen.
MUNAMÄKELÄINEN kirjoitti:
Yks akka sanoi mulle älä laske sisään tulen rastaaks.
Tässä kävi samanlainen vahinko varmaan.
Eli akan piti sanoa raskaaks
Ja aloittajan eli minun HANKINTA.
terveisin: Mies munamäeltä.2. kirjoitusvirhe
Pitää olla: Mies mynämäeltä.
- Puolueille pitkät
Mikä hemmetin puoluetaustani??? Autokaupassa ei ole koskaan kysytty jäsenkirjaa - ainakaan minulta.
- Yläpuolinen
Ihan varmasti ei. Vaikuttaako poliittinen kantasi lääkkeiden hankintaasi?
- Rape Raudoittaja
Tottakai vaikuttaa. Sanon suoraan: SKP:tä olen aina äänestänyt ja automerkkini on Mercedes Bentz (vm 2010). Rakennusalan ammattilaisen ei tarvitse salata tulotasoaan.
- perustuslaillinen
Ikävää, että olet 'aina äänestänyt' lopetettua puoluetta.
- Punakone tulee!
perustuslaillinen kirjoitti:
Ikävää, että olet 'aina äänestänyt' lopetettua puoluetta.
Perehdyppä vähän tarkemmin aiheeseen....
- Bentzille 2010
SE kirjoitetaan Mercedes Benz tarkastin vanhahkon kakkos automme takakontista.
Ykkös auto on Skoda Octavia.
- vasta seitsemäs auto
Eipä tietenkään, voisin joku kerta ostaa punaisenkin auton.
Miten tilanne on sinulla? Kelpaisiko valkoinen tai sininen? - jgjgl
Ööööö`Puoluetausta?
- Ja nukkuvat äänestäjät kulkevat julkisilla?
- RKP:n kannattajat ajelevat tietysti Volvolla ja Saabilla,?
- Vihreät liftaavat ympäristö- ja mukavuussyitä Skodan Greenlinen kyytiin?
- Äärioikeistolaiset kansallissosialistit valtsevat tietysti MB:n ja BMW:n ?
- Kepulaisilla on aina Valmet -traktori?
En ole puolueen jäsenkirjaa, auto on Superb 2011, väriltään hopeanharmaa. Puoluekantaa en kerro. - 3 vuotta 159000 km
Ei ole. Vaikka puolueeni on SDP eli SUOMEN DAISARI PENTIT, ajan mustalla Volvo V70 :llä.
- Tottakai vaikuttaa
Tai pikemminkin se viiteryhmä mihin samaistut vaikuttaa siihen. Joskus aikanaan idealistit ajoi rättärillä, ns. menevät miehet saabilla, työläiset ladalla ja skodalla jne. Niin nytkin vaikka rättäri on vaihtunut hybridiin, saab bemariin ja lada kiaan.
- Trökädöött
Viiteryhmä on siis sivistyneet, ennakkoluulottomat ihmiset, koulutukseen ja puoluekantaan katsomatta.
- 1970-luvun
Trökädöött kirjoitti:
Viiteryhmä on siis sivistyneet, ennakkoluulottomat ihmiset, koulutukseen ja puoluekantaan katsomatta.
terminologialla "edistykselliset". Länsimerkkejä suosivat "taantumukselliset", kaikista pahinta äärilaitaa edustavat jopa ent. Länsi-Saksan ja Amerikan merkkejä.
- Oi niitä aikoja
1970-luvun kirjoitti:
terminologialla "edistykselliset". Länsimerkkejä suosivat "taantumukselliset", kaikista pahinta äärilaitaa edustavat jopa ent. Länsi-Saksan ja Amerikan merkkejä.
Silloin ei hävetty tunnustaa autonvalinnankin poliittisuutta. Kuulin moneenkin kertaan työmaakopeissa ja verstailla perustelut että edullinen hinta johtuu ei suinkaan heikommasta laadusta vaan siitä ettei kapitalisti kääri voittoja välistä ja että valmistamisessa ei autotyöläistoveria riistetä, solidaarinen valinta.
- Valkokaulusduunari
Oi niitä aikoja kirjoitti:
Silloin ei hävetty tunnustaa autonvalinnankin poliittisuutta. Kuulin moneenkin kertaan työmaakopeissa ja verstailla perustelut että edullinen hinta johtuu ei suinkaan heikommasta laadusta vaan siitä ettei kapitalisti kääri voittoja välistä ja että valmistamisessa ei autotyöläistoveria riistetä, solidaarinen valinta.
Kannattaa kuitenkin herätä nykypäivään ja huomata, että Skoda ei ainkaan ole oleellisesti halvempi kuin vastaavat saman kokoluokan autot.
- Kapitalisti siis
Valkokaulusduunari kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin herätä nykypäivään ja huomata, että Skoda ei ainkaan ole oleellisesti halvempi kuin vastaavat saman kokoluokan autot.
käärii nyt voittoja välistä ja toveria riistetään?
- DDT eli täystuho
Kapitalisti siis kirjoitti:
käärii nyt voittoja välistä ja toveria riistetään?
Itse tunnustan olevani kommunisti,Taistolainen ja tykkään ajaa audilla.
- Ja taas rasvanahkaa
DDT eli täystuho kirjoitti:
Itse tunnustan olevani kommunisti,Taistolainen ja tykkään ajaa audilla.
petetään, ...kele!
- Persuna...
...halusin konstailemattoman luotettavan ja huomaamattoman auton eli Skoda Octavia 1,2 TSI -11. Olen perus suomalainen.
- litrat ei ratkaise
Itse ostin skodan 1,2 lt koneella, siksi kun pienet moottorit kestää.
- Kokoomus
Skodahan on kommunisti suunnittelun tulos ja valmistettu sosialisti maassa, niin sen takia ajan skodalla koska olen kokoomuslainen.
- Sosiaalidemokraatti.
Katainainen omistaa skkoodan. Häkämies ajaa vanhalla peugeotilla ja Soinilla on volvo v50.
- Alkiolainen
Tottakai on vaikuttanut. Olen keskustan jäsen kuten pankinjohtaja. Autolaina irtoaa aina, vaikkei erityisempää vaihtamistarvetta olisikaan. Ei edes autonTARVETTA.
- ~Riippumaton~
Kaikkia pöhköjä tänne kirjoitteleekin. Autolaina irtoaa aina, vaikka ei ole edes auton tarvetta? No varmaankin käytät ne lainarahat sitten ryyppäämisen`? Hä?
- Ei lainarahalle
~Riippumaton~ kirjoitti:
Kaikkia pöhköjä tänne kirjoitteleekin. Autolaina irtoaa aina, vaikka ei ole edes auton tarvetta? No varmaankin käytät ne lainarahat sitten ryyppäämisen`? Hä?
Minä olen nähnyt nekin ajat, jolloin pankissa oli kolmannen asteen kuulustelu siitä, onko auto tarpeen.
'Alkiolainen' varmaan ostaa autonsa vain mukavuudenhaluaan tyydyttääkseen, kuten epäilen ~Riippumattoman~ myös tekevän. - ~Riippumaton~
Ei lainarahalle kirjoitti:
Minä olen nähnyt nekin ajat, jolloin pankissa oli kolmannen asteen kuulustelu siitä, onko auto tarpeen.
'Alkiolainen' varmaan ostaa autonsa vain mukavuudenhaluaan tyydyttääkseen, kuten epäilen ~Riippumattoman~ myös tekevän.Aina olen lainaa pankista sanut kun sellaista olen tarvinnut. Mutta koskaan en ole huvikseni turhan takia rahaa lainannut.
- ajan audilla.
Olen myös Suomen keskustan jäsen. Arvorvostan Kallin,Kaikkosen ja Korhosen tekemää työtä.
- Toyotas Corollas
Minä olen anarkosyndikalisti ja mielestäni kapitalismi ja valtiot on lopetettava ja korvattava anarkosyndikalistisella työläisten päätäntäelimellä , palkkajärjestelmä ja tuotantovälineiden yksityisomistus on lakkautettava ja korvattava työtunneilla saatavilla hankintakupongeilla eli esimerkiksi auton saisi 1000 työtuntia vastaavalla määrällä hankintakuponkeja ja luokkaerojen poistamiseksi kaikkien työtunnit ovat yhtä arvokkaita ja saatavana on vain yksi ainoa henkilöautomalli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p626027Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813526Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242691- 212169
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402165Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621853Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61669Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85127281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201236- 261117