Niin kohta ei heitä ,tai oikeammin meitä ikäihmisiä ei ole,siis näitä vakituisesti kirjoittajia,olemme auttamattomasti historiaa.
Niin se asia ,nyt jos koskaan. .
Olisi hyvä tääläkin haastatella sotaveteraaneja,heitä virkeitä ihmisiä jotka ovat huomanneet, kuinka kätevä tämä tietokone oikeastaan on.
Mistään muualta ei varmaankaan heitä niin helpolla tavoita .
Vaikka voihan, tämän koneen ansiosta ,leikkiä vaikka minkäikäistä,jos on "silläpäällä".
Vai onko nuoruusmuistot liian Dramaattisia, sotatantereet ei ole järin hauskaa muisteltavaa.
" Kaliiperiakaan" ei enään näy näissä jutuissa,.
Ja hänhän ihannoi sitä aikaa,mikäli minä oikein tulkitsin.
Olisi haastateltava luonnollisesti"Katoavaaihmisryhmää".
6
93
Vastaukset
- Kyllä, kyllä!
Kaliiperi taitaa
olla itänaapurissa korjaamassa
historialliasta vääryyttä. - Kaliperi
Ihannoiminen ja asioista kertominen on aivan eri asioita1
- Ullamirjami*
No saatiinhan tänne teitä Jermuja . Itse olin 5v kun talvisota syttyi.
Muistan vaan sen sotaajasta, että ainaoli nälkä.
Ja kun alkoi koulu ei ollut kenkiäkään ja vaatteet oli toisten sisarten vanhoja ,olin viidestä tytöstä nuorin.
Koulussa oli kivaa oli kavereita ja sai ruokaa-
Nämä soturit jotka melkein soran lopussa menivät venäjän puolelle Suursuomeatekemään.
Kuinka saatoitte ,kun kuitenkin järki olis ollut mukana ja olisitte pysätyneet rajan
omallepuolelle.
Ja miksi Mannerheimiä saatettu sotaoikeuteen ,hänhän oli kaiken järjestänytkin ,
Mitä mieltä on nämä sotasankarit nyt ,kun on aika vähissä sanoa meille miksi. - kauhia oli
Täällä on vain nuorisoa, haastattele sinä siellä 80 vaan. Miksi tänne siirrät?
Ohan se lujettu jo sieltäki. - Oi maamme!
Aatuhan se villitsi suomen kansan!
Kyseli, että mihin haluaisitte itärajan siirtää?
Suurin osa halusi Uralin itärajaksi.
Nuoria opiskelijoita lähetti Lappiin viihdytysjoukoiksi.
Aatu kusetti meitä. Kun jatkosodan viimeisinä päivinä
oli meillä ampumatarvikkeet loppu, lähetti Aatu suklaata
ja marmelaadia. Se kuvasi Aatun humoristista puolta. Kuinka kummassa on Suomi voinut selvitä näistä ajoista --on kyllä sitkeä kansakunta.
Ja nyt sitten Meinaavat tehdä liittotasavallan Euromaista ---pois ,--eroon koko eurosta ja pian .
Toivottavasti Suomi saadaan säilyttämään itsenäisyytensä ,joka on tosi kalliisti maksettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2422040- 841228
- 901057
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701