Kirjurinluodon Pienoisgolfkeskus - outoa palvelua

Jönsson

Viime perjantaina kävelin Kirjurinluotoapitkin Farmarinäyttelyyn. Päätin samalla poiketa katsomaan paikkaa, jossa mainostettiin kahvilaa ja pienoisgolfia. Päivää en ehtinyt sanoa, kun ukonkäppänä alkoi katuharjaa heristäen huutaa, että takaisin, ulos, pois, hus sinne mistä tulitkin....

Äimän käkenä jähmetyin paikalleni ja kysyin, että anteeksi mitä ja anteeksi miksi? - yksityisalue, huusi käppänä, lähde laputtamaan tai käy huonosti....

Yritin pyydellä anteeksi väärinkäsitystäni, kun ei missään lukenut, että tämä on yksityisalue... luulin tulleeni kahvilan pihaan, mutta kai erehdyin.., sopersin hämilläni. Ukko kohotti harjaansa, joten peräännyin, vaikka toki olisin harjan ukolta saanut riistettyä, mutta en minä tappelemaan ollut tullut.

Samassa paikalle harppoi iso akanjärkäle, joka oli vielä ukkoakin pelottavampi ilmestys. Yritin kysyä, että mikä on tilanne, kun oikealla oli käsittääkseni kahvilarakennus ja vasemmalla selvästi pienoisgolf-kenttä... Että minne minä olen oikein tullut? Onko tässä nyt jokin väärinkäsitys?

Ei ole mitään väärinkäsitystä, alkoi akkakin vouhkata. Nyt lähdet ja heti, pitää puhetta uskoa. Sanoin, että poistun kyllä, mutta että heidän pitäisi vähän opetella käytöstapoja. Ei turisteja voi tuolla tavalla kohdella. Tuolla luki, että kahvila ja golf, en minä arvannut, että niiden välissä on yksityisalue.

Amatsoni huusi, että tämä on kaikki yksityisaluetta, jos en lähtisi sillä sekunnilla, niin huonosti kävisi.

No, niin minä sitten lähdin. Myöhemmin kuulin, että on sieltä joskus haulikollakin ulos opastettu.

Niin, että onko joku joskus asioinut kyseisessä paikassa? Onko kyseessä tosiaan jonkinlainen yritys, vai avohoitola?

68

1749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hih-hih :D

      Se on kuules meidän Porilaisten surullisenkuuluisa Kirjurinluodon pienoisgolf.

      Häh-häh :D

    • Känkkäränkkägolf.

      Jos sulla oli hikka niin olen 101%sen varma että hikka lähti kuin räkätappi nenästä. On se niin merkillinen alue keskellä Porilaisten keidasta.

      • Ones in Holeborg

        Tämä kaveri teki hole in onen - mutta kaverit eivät voineet sietää että saisi siitä mainetta ju kuunniaa ?


    • Putti vituiksi

      ja tekivät äijästä nahkiaissyötin?

    • kiitos tästä!:D

      Olipa virkistävä tarina taas pitkästä aikaa :D

      • Kyllä siinä moneksi päiväksi ihminen virkistyi. En ole nukkunut viikkoon, kun olen pohtinut, mitä olisi pitänyt tehdä tai sanoa, ellei olisi ihminen ollut niin ällikällä lyöty.


    • paskavaarijamummo

      sinne mulkkujen sekaan en mene. uskomattomia paskiaisia ne kaksi. korkeintaan jazzeilla kusen radalle jos satun ohi meneen

      • Omistavatko ne sen paikan vai ovatko kaupungilla vuokralla? Miten ne ovat tuollaiseen paikkaan päätyneet epäsosiaalista elämäänsä viettämään? Miksi niillä on palvelualan yritys, jos eivät halua nähdä ihmisiä?


      • kerran pelännyt
        Jönsson kirjoitti:

        Omistavatko ne sen paikan vai ovatko kaupungilla vuokralla? Miten ne ovat tuollaiseen paikkaan päätyneet epäsosiaalista elämäänsä viettämään? Miksi niillä on palvelualan yritys, jos eivät halua nähdä ihmisiä?

        Kaupunki omistaa paikan ja ovat siinä vuokralla. Paikka ei silloin voi olla yksityisalue.


    • Buffalo BjörnBorg

      Varmasti jokin väärinkäsitys ja ehkä heillä on ollut vaikeuksia joidenkin tyyppien kanssa ja varoitus kyltit ovat vasta maalattavina ?

    • Sopiva kyltti:

      VAROKAA VIHAISIA YRITTÄJIÄ !

    • taapero.

      Olisit pyytänyt lupaa käydä vessassa, samalla kun siemailet omasta kokis-pullosta.

    • Ississ

      Mukava pariskunta. Käytöksesi oli vaan niin törkeää, että yrittäjien oli pakko poistaa sinut kohteesta.

      • Näin sen varmaan täytyi olla. Olisi pitänyt lähettää kukkia etukäteen.


    • Wirtsanen

      Kaikki vaan kusis eikä kukaan ostas mitää.

    • kokekusta löytyy

      Jo vuosien takaa kokemusta... (huonoa)
      Eka kerralla olisi pitänyt päästä vessaan putsaamaan lapsen polvea minkä oli loukannut jazzeilla. Huutojen säestämänä jouduin poistumaan paikalta ja ehdotettiin lähistöllä olevia baja-majoja kyseiseen toimenpiteisiin.
      Ei auttanut vaikka olisi maksanut reilun vessamaksun.

      Tokakerralla tultiin harjan kanssa vastaan kun oikaisin kentän läpi pelle hermanniin. Hirveä huuto että parkkipaikka on yksityinen ja sinne ei saa autoa jättää! (en ollut autolla liikenteessä)

      Ilmeisesti sitä rahaa on jäänyt sen verran sukanvarteen ettei tarvitse enää muutakuin huutaa ja ajaa asiakkaita pois.

    • Bisnes on isoa

      Ovat itse sanoneet, etteivät ita kahvilaan asiakkaita pienemmissä kuin vähintään 8 hengen ryhmissä (jotta saavat myytyä koko kahvipannullisen kerralla?).

    • aasipalvelua, jes

      on se kyllä kumma että tää ASIAKASPALVELU (niin mikä....) pariskunta saa siellä jatkaa aina vaan, monta vuotta jo lukenut näitä keskusteluja heistä! miksi ovat ASIAKASPALVELUammatissa jos ei ketään kiinnosta nähdä??? kumma ettei sinnekin saada jotain yrittäjää joka osaisi edes käyttäytyä! no, onneksi pääsee Sampolaan pelaamaan minigolfia, en edes kuse Kirjurinluodon minigolfin suuntaan!
      ihmettelen että käykö siellä enää edes kukaan, ei luulisi?

    • Kajan Poveri

      Pitäähän joka kylällä olla omat kylähullut. Porissa ovat nämä.

    • Hole in Oneborg

      Minusta kaupungin kannattaisi tarkistaa vuokrasopimusta ja sanoa / kertoa että kaupungin tarkoituksena olisi saada mahdollisimman paljon asiakkaita ( tyytyväisiä ).

      Kohta on kesä ohi ja jos ei kukaan käy niin yrittäjä vaihtuu melkoisella varmuudella !

    • äiti ja lapsi.

      Itse olin vuosia sitten kaksivuotiaan lapseni kanssa tivolissa. Lapselle tuli kauhea pissahätä ja huomasin vieressä siistiltä näyttävän golfkahvilan. Ajattelin, että kaitpa siellä pikkuisen voi käydä pissattamassa vaikka pientä maksua vastaan.
      Mentiin tiskille ja esitin pyyntöni erittäin ystävällisesti ja kohteliaasti naiselle ja miehelle jotka istuivat oven luona olevassa kopissa synkän näköisinä. Muita asiakkaita ei paikassa juuri silloin ollut ilmeisesti ainuttakaan.
      Olin minäkin silmät ymmyrkäisenä ja täys typertynyt kun aloin saada niskaani uhkauksia poliisin kutsumisesta paikalle jos en heti häipyisi.

      Myöhemmin olen muilta kuullut niin monta vastaavaa tarinaa tuosta paikasta, etten ole samaan virheeseen enää sortunut. Meidän perhe pysyy turvallisen välimatkan päässä ko putiikista myös silloin jos alkaa minigolfjalkaa vipattaa.
      Huh!
      Mutta sama meno hieman lievemmissä muodoissa tulee kyllä vastaan monissa muissakin porilaisissa palvelualan paikoissa. Tuolta kannattaa paikkakunnalle muuttavan käydä hakemassa se eka shokkihoito niin jatkossa pärjää porin kaupoissa ja muissa asiakaspalvelupisteissä ihan kohtuu mukavasti. ;)

    • porin vetonaulaksi!

      Paikan mainos kertookin kaiken:

      "Jos haluat kokea jotain sellaista, mitä ei tiettävästi ole missään muualla koko maailmassa, tai ainakin sellaista mikä on ainutlaatuista koko Euroopassa, niin tule Poriin Kirjurinluodon Pienoisgolfkeskukseen."

      http://www.saunalahti.fi/kirjuri/v1953.htm

      Ehkä koko juttu onkin mainoskikka. Nythän kaikki nämä ketjut lukeneet ihmiset haluaa välttämättä päästä itse kokemaan paikan ainutlaatuisen ilmapiirin.
      Tuohan on mitä parhain satakuntalainen matkailukohde!
      Ihan omanlaisensa ja teeskentelemätön, paikallinen luomuaarre !
      Ei mitään suurenmaailman keinotekoista kestohymyä.

    • syppix

      Minä olen poikotoinut ko. paikkaa jo kymmenen vuotta. Olen joutunut myös epäasiallisten yrittäjien hyökkäyksen kohteeksi. Onneksi Porissa on varaa valita missä pelaa minigolfia. Sampolan kentällä on ystävällinen palvelu. Koskahan erään kentän epäasialliset yrittäjät ymmärtävät jäädä eläkkeelle?

    • werthry

      Mieheni kavereineen kävivät pelaamassa kiessin tuossa muutama viikko sitten. Palvelu oli kuulemma ollut normaalia vaikka kaverin raskaana oleva vaimo oli jopa pyytänyt vessaan heti paikalle päästyään!
      Mies oli kyllä sitä mieltä että toinen jalka haudassa olivat molemmat omistajat. Olisi ehkä parempi heidän alkaa viettää eläkepäiviään jo.

    • keittiöpsykologi

      jonkinlainen mielialahäiriö pitää olla kyseessä, sillä muutenhan jokaisella olisi vain kielteisiä kokemuksia ja jokin syyhän on sille, että yrittäjät kuitenkin mainostavat paikkaa. Veikkaan, että ukolla on lamput sammuksissa ja eukko jostain syystä myötäilee. Välillä on sitten selkeämpiä hetkiä, jolloin muistavat olevansa yrittäjiä.

    • kyösti p

      Mukavia ihmisiä. Olen tehnyt heille remonttia.

    • taas Porilainen

      Paljon on kirjoiteltu onko paskaa vai ei tiedä häntä ? Meillä ei ollut ongelmia v 95 , nuorena, mutta aikuisenaparina , kun käytiin golfilla ja samalla pusikossa penkan takana ainoa ongelma , kun pikkupoika koitti tiirailla.

    • Muuvan immeinen

      Olipas mielenkiintoista! Samat kokemukset vuosien takaa...outoa väkeä. Kiitos tarinoista! Nyt jaksan nauraa omalle seikkailulleni tuossa kauhukabinetissa.

    • Wirtsanen

      Kyllä kaupunkikin voisi rakentaa kusipaikkoja enemmän kirjuriin. 50-60luvulla kusikoppeja oli useita vaikka väkeä kävi paljon vähemmän.
      Hermothan näiltä yrittäjiltä on mennyt kun varsinkin ulkopaikkakuntalaiset tuppaavat vain ulostamaan heidän kahvilassaan, tekevät tarpeensa, läträävät veden kanssa, suttaavat kalliit tilat ja vievät ehkä vessapaperiakin mennessään pois ostamatta mitään.

      • Paperia Raumallakin

        Kyllä vettä ja vessapaperia on Porin ulkopuolellakin käytetty jo sen verran pitkään, että turha luulla kenenkään niiden perässä Kirjurinluotoon saapuneen.

        Sitä paitsi, jos hermot ovat menneet, pitää hakeutua hoitoon. Ei sairaana pidä töitä tehdä eikä henkisesti romahtaneen paikka ole palvelualalla.


      • Wirtsanen
        Paperia Raumallakin kirjoitti:

        Kyllä vettä ja vessapaperia on Porin ulkopuolellakin käytetty jo sen verran pitkään, että turha luulla kenenkään niiden perässä Kirjurinluotoon saapuneen.

        Sitä paitsi, jos hermot ovat menneet, pitää hakeutua hoitoon. Ei sairaana pidä töitä tehdä eikä henkisesti romahtaneen paikka ole palvelualalla.

        Ei siitä kauaa kun tikulla perseet pyyhittiin.

        On se rankkaa kun joutuu kaikenaikaa vanhat ihmiset omaisuuttaan vahtimaan kyllä rassaisi nuorempaakin jatkuva kusiralli kahvilassa,


    • Paperia Raumallakin

      Ei kai kukaan ole heitä ikääntymisestä syyttänytkään, vaan töykeästä palvelusta ja suoranaisesta asiakkaiden karkotuksesta. Toistan vielä, jos hermot ovat menneet, pitää hakeutua hoitoon. Ei henkisesti romahtaneen paikka ole palvelualalla.

      • luikurijussi

        juu hulluja ovat ovat ovat ovat ovat vat at t ...


    • Marko Vuorensola

      Olen käynyt tuolla pelaamassa minigolffia varmaan kymmenisen kertaa, eikä mitään moitittavaa. Leppoisa mukava vanha pariskunta, itselle ainakin. Ollaan oltu poikien kanssa isolla porukalla, lasten kanssa, muijan kanssa, aina homma toiminut. Vanha pratu on kertonut jopa kikkoja ja vinkkejä eri radoille ja antanut tietoa minigolfin tekniikoista ym. Homma toimii, suosittelen! Ja olen käynyt siellä vessassa ja käyttänyt paperiakin.

      • Keittiöpsykologi

        Ilmeisesti lääkitys on tuolloin ollut kohdallaan tai muuten vain parempi vaihe. Pakkohan tuolla joskus on kai asiakkaita hyvin palvella, kun paikka on vielä olemassa ja asialliset nettisivut on ja kaikin puolin asialliset puitteet, mutta aika paljon näkyy olevan myös asivan sietämättömiä kokemuksia samasta paikasta, joten kyllä tässä kaupungin olisi paras ryhtyä joihinkin toimenpiteisiin. Ei se voi niin olla, että kaksi kolmesta saa harjanvarresta ja kolmas hyviä neuvoja.


    • Hole in Oneborg

      Oliko paperi omaa vai ns talon ?

    • hyvä paikka
    • Ennenkin kokenut!

      Ei voi olla totta että saavat vieläkin jatkaa siellä "toimintaansa"!!! Jo monta vuotta sitten he kävivät jazz vieraitten kimppuun aivan syyttä,kun siitä ohi käveli..julkista tietä pitkin :( Eikö Porin kaupunki voi häätää tällaiset epäystävälliset yrittäjät pois tontiltaan! Ikävä kuulla,että he ovat vielä siellä,eipä huvita enää jazzeille tulla!

      • Kokemus.

        Me kävimme pienellä porukalla 2 vuotta sitten ko radalla pelaamassa kierroksen minigolfia. Kaikki porukasta siis maksoivat maksun. Kesken kierroksen piti päästä käymään vessassa, mutta kassalta tuli jyrkkä kielto. Vessaan pääsee vain, jos ostaa juotavaa tai syötävää. No, oli pakko ostaa ratamaksun lisäksi kokispullo, jotta pääsi vessaan kuselle :)
        Ei ole tullut tuon jälkeen paikassa käytyä. Vastaavia tarinoita kuulee jokaiselta, joka alueelle on erehtynyt.
        Toivottavasti toiminnan yrittäjä vaihtuisi pian. Tosin sitä on odoteltu jo vuosia...


    • rahat muualle

      Vuosikymmen sitten haaveilin vuosien ajan että pääsisin itse kyseiseen firmaan puikkoihin. Mielessä oli itsestään selvät parannusideat ja tottakai, ystävällinen asiakaspalvelu nuorilla, asiakaspalveluhenkisillä työntekijöillä ryyditettynä.

      Nyt, unelmani ovat kuolleet, sillä oivalsin tänä kesänä että todennäköisesti en edes elä niin pitkälle että näkisin omistajanvaihdoksen tapahtuvan kyseisessä putiikissa ja minä olen sentään puolet nuorempi kuin kyseinen yrittäjäpariskunta!

    • Mikä mättää...

      MIKÄ SITÄ PORIN KAUPUNKIA VAIVAA..KUN ANTAA TUOLLAISTEN "MÄLLISTEN" JATKAA JA PILATA KOKO KIRJURINLUODON MAINE! HALLOO::ONKO KAUPUNGIN PÄÄTTÄJISSÄ PALJONKIN "MÄLLISTEN" sukulaisia ja tuttavia?NYT ON TULTAVA LOPPU KIRJURIN MINI-GOLF HÄIRIKKÖPARISKUNNAN TOIMINNALLE! PISTE!Paikalle uudet ystävälliset omistajat :)

    • Kosminen nauraja

      Millaisia paskahousuja täällä on kun eivät osaa pitää puoliaan ?!!

      Kyllähän nyt SAATA.NA yhden vanhan äijän ja ämmän kans luulis pärjäävän !!!

      • Piilopullo_

        Ihan paras kommentti. Tuli ihan vedet silmiin nauramisesta...


    • tervetuloa ihmiset

      Hyvä palvelu, hinta alhainen ja limsaa riittää.

      • huomenna pelaamaan

        Pitäiskö uskoo?


    • Kosminen nauraja

      Hei käki äimänen !

      Taitaa viirata päästä tänään ?!

      • Käki Äimänen

        No sitä minäkin epäilin. Mutta onhan huomenna taas uusi päivä. Toivottavasti parempi. Tsemppiä.


    • luojan lykky..

      no onneksi tänään päädyimme sampolan minigolf radalle tämän kuuluisuuden sijaan..

    • ukkeli79

      Tervetuloa myös jazzien aikaan, palvelemme teitä klo 10-22. Limsaa riittää.

    • ukkeli79

      Ja haulikossa patruunoita. Myös muina aikoina.

      • KERRALLA REIKÄÄN

        meneppäs ehdottaan herra yrittäjälle" yhteistä wc-reissua nimellä hole in one!! mahtasko alkaa"harjashow"??


    • törkulaine
    • harmaa kukkakeppi

      Tervetuloa myös helteillä, limsaa riittää ja pelikentät hyvässä kunnossa.

      • ukkeli79

        Samoin harjanvarret. Haulikossakin on patruunoita. Ja odottakaas, kun poikamme tulee käymään.


    • vihdoin!

      VIHDOIN se tapahtuu, nyt se paikka on myynissä!!! luin juuri SK:n virta-liitteestä! ostakaa nyt joku asiakaspalvelutaitoinen se niin sinne viitsis tullakin taas pelailemaan!!
      JES!

      • jopethow

        Siis tarkoitit virtsaamaan...


      • Kas, kas, ehkä joku kaupungissa on huomannut, että kaikki ei ole ollut reilassa. Silti ihmettelen, että kaupungin puolesta kukaan ei ole vastannut sinne jättämääni kyselyyn puheena olevaan paikkaan ja sen omintakeiseen palveluun liittyen.


    • woitto!

      Freedoooooooom!!

    • todellakin voitto

      Hankala tota paikkaa on kenenkään menestyksekkäästi enää pyörittää. Ei sillä oikei elä jos muutama ihminen käy palloja neppailemassa. Muutaman kerran olen vuosien varrella itse käynyt pelaamassa tuolla, eikä juuri ole muita näkynyt. Ja mitä hel.... ukko mainostaa että on 19 biljardipöytää?? Joo onhan niitä, mutta onko kukaan koskaan pelannut yhdelläkään?? Saati sitten kaikki ollut käytössä yhtäaikaa. Ei tuolla ole milloinkaan niin paljon pelaajia että tarvittaisiin noin monta pöytää. Paikka ei varmastikkaan ole ihan halpa, mutta toivottavasti joku ostaa ja saa homman pelaamaan ja porukkaa käymään.

    • 558669

      Heh, saatiinpa tämä paikka liitettyä Ulvilan surmaan.. Jukkaa oli Annelin mukaan tullut minigolfradalla vanhempi mies hätistämään harjan kanssa ja huutanut jotain paholaisen pojasta :)
      Ei taida olla mikään kovin vahva todiste mistään saatananpalvonnasta..

    • julkipoliisi

      558669... jos tämän ketjun aiheena olisi ollut happamat röyhtäykset, olisit todennäköisesti jotenkin onnistunut liittämään senkin asian aueriin.

      On se hassua miten kotisalapoliisit selvittävät suoliosasto25 palstalla rikokset tuosta vaan ja kertoilevat juttujaan.

    • sherloc23

      Täältähän poliisit ovat aina hakeneet vinkkejä tutkimuksiinsa.

    • Konsta A. Peli

      Tikkulan ABC:lla on vissiin ehkä nähty että Anneli on kiihottunut ilme kasvoillaan pistänyt KETCHUPPIA hampurilaiseensa. Siis ketshuppia. On se vaan verehimonen tappaja. Selvästi. Montakohan hampurilaistakin on tuhonnut?
      Kahvi puoleen hintaan, kiitos.

      • Goilff

        Ei kai syyttäjä ole sentään tehnyt mitään johtopäätöksiä siitä, että Jukka on ajettu pois minigolfradalta harjalla uhaten.. Ei taida Jukka olla ainoa, jolle näin on käynyt, jos tämän ketjun jutut pitävät paikkansa. Ei kai tarvi mikään demoni olla, että sieltä saa häädöt.


    • poili lopiu

      Tänään käytii kirppiksellä, josta ostin kattovalaisimen. Pidin paprikan mausta kovasti, vaikka pyöräni onkin nyt varastossa. Sitten mennään uimaan, mutta kädet pistää ensin pestä mattotissillä.

    • kotpiipkothau

      en suosittele uimista silloin kun kopteri on hattulassa, voi nimittäin sulaa.Katmandussa onki onkikisat joissa pilvilakritsaa saa ajatella.Kenties neljä.
      Mattotissi? Oiva keino kotkottaa.

    • pihapippalot91

      Kaikki joukolla kekkaloimaan golf alueelle!

      Kaupunki omistaa tontin, ja kyseessä on yritys.Asianlaidan ollessa näin ei voi sanoa sen olevan yksityisaluetta mistään kohtaa, joten sinne vaan pihalle käyskentelemään ja syömään omia eväitä.

      Jos tulevat ajamaan pois, voi aina kehoittaa heitä esim. haistamaan kukkasen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1867
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1538
    8. 73
      1446
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      100
      1355
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe