Onko KTM 85 SX liian iso 11 vuotiaalle ?

kooteeäm

Onko KTM 85 SX liian iso 11 vuotiaalle ensimmäiseksi mopoksi? Vai pitääkö tyytyä 65 kuutioiseen ??

129

14482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dgdfg4

      Aikalailla sopiva.

    • motocross

      65cc ehdottomasti

      • Anonyymi

        Liian pieni kehari


    • ktm123455677

      ktm 85 pikkupyörillä on varmaan sopiva itse ajoin kymmen vuotiaasta neljääntoistavuotiaaksi ktm 85 isopyöräsellä

    • Ktm sx 85

      Itse olen 150 ja risat ja 13v. Juuri ja juuri ylttää.

      • Anonyymi

        Onko isolla pyörillä


      • onko isoilla pyörillä?


    • Jos mopoa haluat

      Mopo on alle 50cc ja siitä ylöspäin kevytmoottoripyörä/moottoripyörä.

      • crosseistapuhuttii

        nyt puhuttiin crosseista eikä mopoista tai kevareista


      • finenduro

        ktm sx 85 pikkurenkailla on hyvä mutta riippuu pituudesta ei iästä


      • Ookkeee

        Kaikki alle 600cc:t on mopoja :D


      • ismet

        sonni ookke:D


      • Anonyymi
        finenduro kirjoitti:

        ktm sx 85 pikkurenkailla on hyvä mutta riippuu pituudesta ei iästä

        Jos on 160cm niin onko ktm sx 85 hyvä isolla renkaila


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on 160cm niin onko ktm sx 85 hyvä isolla renkaila

        On. 160cm pystyy jo varmaan ajamaan isommallakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on 160cm niin onko ktm sx 85 hyvä isolla renkaila

        itse olen 155cm pitkä ja minulla on ktm sx 85 isoilla renkailla ja on hyvän kokoinen.


      • finenduro kirjoitti:

        ktm sx 85 pikkurenkailla on hyvä mutta riippuu pituudesta ei iästä

        sopiiko vähän alle 150cm?


      • Anonyymi kirjoitti:

        itse olen 155cm pitkä ja minulla on ktm sx 85 isoilla renkailla ja on hyvän kokoinen.

        osuuko molemmat jalat maahan kunnolla?


    • julle122344556

      On ,koska itsellä on KTM 85 sx niin liian tehokas ensipyöräksi

      • Anonyymi

        Ei mun mielestä oo


    • jhjhjhjhjhj

      Jep, olet oikeassa

    • hik

      joo 85 sx ehottomasti mahollisimman isoil pyöril 11 vuotiaille

    • LUOTATÄHÄN

      KYL SE MENEE ONKAI NIIL SÄÄDETTÄVÄT JOUSETKI.

    • hei

      minkä ikäiselle ktm 85 on sopiva?

      • eikäooliiantehokaskaa

        11v-? riippuu pituudesta


      • kysyy

        meniskö 149cm mittaselle


    • hzsrdhfh

      noin 15-16vuotiaille.11-vuotiaalle ehdottomast 65cc!!!!!!!!!!!

      • KTM RACING

        Ei varmasti ole 65cc sopiva 11vuotiaallae sain itse 11v kokeilla 65cc aivan liian pieni hullu on jos sen ostaa jos poika on 140cm pitkä


      • Vilse2442

        Et näköjää tie mitää mopoist


      • Minicroooooos

        Voi Juma oon 143cm ja aijon ostaa KTM 85


      • Kuuhun
        Minicroooooos kirjoitti:

        Voi Juma oon 143cm ja aijon ostaa KTM 85

        Jos vaa massit riittäis😂😂😂


      • Anonyymi

        pojallani on ktm 85sx isoilla pyörillä ja se on mahtava vehe


      • Anonyymi
        KTM RACING kirjoitti:

        Ei varmasti ole 65cc sopiva 11vuotiaallae sain itse 11v kokeilla 65cc aivan liian pieni hullu on jos sen ostaa jos poika on 140cm pitkä

        Enpä tiiä ku ite 140cm ja 85 kattelen


    • 85'7

      pienempi 85 ois sopiva . itsellä on iso 85 niin jouset matalimmalla niin yltää maahan.olen 11v

    • 85:sen omistaja 11v

      aloittelijalle 50cc mutta jos on ajajnu ennenki ja osaa nii 85 on hyvä

    • 85!

      Itse olen ajanut 10 vuotiaasta asti isopyöräsellä kassarilla ja ihan sopiva on ollut.

    • se ecrof

      Osta sile kersalle 500 kuutione nii oppiipaha ajamaa, mittää 85 paskoja. Itellöähä oli 8v samurai 450 eikä tuntunu missää.

      • Vitunpälli

        Ne kotkat on vähän tehokkaampia ...


      • Minicroooooos

        Se on romurai äläkä kuseta et voinut olla nii pitkä et pystyisi ajaa sillä


      • Vermeitä

      • Anonyymi

        Itel 10veenä ekaks rosariks piikkine kotka. Ekat pari viikkoo rauhaksee ja si vaa hanaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itel 10veenä ekaks rosariks piikkine kotka. Ekat pari viikkoo rauhaksee ja si vaa hanaa

        jep..................todellaki 85.





        .


    • Joo mulla on itellä 85 kotka jonka sain kun olin 10v . suosittelen kuitenkin että kannattaa ostaa ensin joku pienempi pyörä koska 85 kotarissa on herkkä kytkin. Iteselläni oli ensimmäsenä mopona suzuki pv ja silti oli paljon opettelemista ajamaan ktm:llä.

    • sande.turkka

      ite oon ajanu 4v asti. just sain 85 ktm sx ennen oli 65 ktm. Pikkupyöräinen on mun kotari koska oon pikkune 12v. ktm on paras!!

      • Anonyymi

        Kui pitkä olit ku sait 85 kotkan


    • KTMpoju

      ite saan koht 65cc sx ja siin o vakiona 15 heppaa enemmä ku BSE 125cc bsees o 8-8.5 heppaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Ja ei helvetissä oo ku 85 sx on varmaa joku vähä päälle 20hp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ei helvetissä oo ku 85 sx on varmaa joku vähä päälle 20hp

        Ktm 85 sx on yli 30hp


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ktm 85 sx on yli 30hp

        jep jep


    • ktmfather

      Pojjaat on niin eri kokosia tossa 10v jälkeen että pyörän koko on kokeiltava. Omalle pojalle ostettiin 80cc Kawa kymmenvuotiaana. Hyvin se sillä oppi ajamaan vaikka vähän oli reilun kokonen vielä sillon. Nyt se on 14v ja 85cc KTM alkaa olla sille jo liian pieni. Pituutta on joku reilu 170.
      Tehojen kanssa oppii elämään mutta jos ei jalat yltä kunnolla maahan niin sitten on vähän vaikeaa. Nurin menee aivan varmasti jossain vaiheessa ja olis hyvä että saa ite pyörän pystyyn ja käyntiin. Käynnistäminen on aika vaikeaa tai mahotonta jos ei yllä kunnolla jalat maahan. Istualtaan noita on vaikea polkea käyntiin varsinkin jos on oltu kylellään.
      Ja muista kunnon varusteet. Noilla pääsee jo sellasia nopeuksia että voi tulla isoakin vahinkoa ilman kunnon varusteita. Myös ne kengät on ehottomat. Kun kaatuu niin helposti jää jalka alle ja jos on tennarit jalassa niin voipi itse kuvitella miltä se nilkka näyttää sen jälkeen. Hyvillä varusteilla on pärjätty tähän asti mustelmilla. Ilman olis käyty polilla jo monesti.

      • KTMpoju

        Just täytin kymmene ja mul o kotari 65cc sx 2003 ja tunnen yhe 150cm pitkä 11v pojan ja 65 o sille liian pieni...85 jos o ajanu ennenki...mutta jos ekaa kertaa ajaa kytkimen kaa nii helposti mennee rikki :P


      • KTM RACING
        KTMpoju kirjoitti:

        Just täytin kymmene ja mul o kotari 65cc sx 2003 ja tunnen yhe 150cm pitkä 11v pojan ja 65 o sille liian pieni...85 jos o ajanu ennenki...mutta jos ekaa kertaa ajaa kytkimen kaa nii helposti mennee rikki :P

        KTM sx 85cc oli mun eka kytkimellä toimiva moottoripyörä mutta sen käytön oppi kyllä nopeasti 1päivänä pääsin jo ajelemaan.


    • KTM <3

      Itse olen 14v ja minulla on KTM SX 85 19/16 eli iso pyöräinen. Itselle juuri sopiva, olen noin 165cm pitkä.

      • KTM RACING

        olen 155cm pitkä ja 13v moottoripyörää madallettiin ja se on aivan sopiva.myös iso pyöräinen


    • apua4

      mistä löytyy ktm 85 sx runkonumero

    • apua 4

      missä paras paikka myydä käytetty crossi ktm 85 sx tuli hankittua pojalle vähän liian tehokas peli ja pitäs päästä eroon

      • gjllå

        Nettimotossa


      • KTM RACING
        gjllå kirjoitti:

        Nettimotossa

        Nettimotosta ostin itsekkin(KTM SX 85cc) myynnin syy oli aivan sama mutta HONDA CRF on hyvä vaihtoehto jos kotari on liian tehokas.


    • KTM RACING

      Ei ole sain itsekin 11vuotiaana KTM SX 85cc moottoripyörää voi tarvittaessa madaltaa.65cc on aivan liian pieni!!!

      • ktm!

        Eli oon 13 ja oon ajanu ennenki oisko ktm 85 ny hyvän kokone ja oon noin 160 pitkä?


    • kawa3

      onko kawa kx85 pikkupyöränen 155cm pituiselle liian iso vai pieni ja hän on 11v

    • FATbar85

      Oon 155cm ja 155kg, hyvin yltää jalat maahan kx85:ssa

    • ktmkawasaki

      kumpi kannattaa hankkia kawasaki kx85 vai ktm 85sx

      • Anonyymi

        Älä kx iha paskojj


    • FATbar85

      Osta KTM!! Oon 155cm ja 155kg eikä toi kx:n runko kestäny kun hyppäsin niin paskakshan se pamahti!! ttu mitä leluja!!!

    • KTMmaGiCz

      Ei, tappovehe

    • voivoi sentään

      jopo, johon on asennettu 30cc moottorisahan moottori vois olla paras, noin pikkukakaroille kaikki yli 50cc on liian tehokasta.

    • kota1

      se ecrof heitä sinä se helvetin samu vitun rai se on ihan paska osta kunnon kotari

    • jzldkdbdd

      Tympäsee nämä jutut ku kysellää näitä juttuja iän perusteella siinä saa olla melkone houdini et tietää iän perusteella sanua.Kannattais esim kuskin ajokokemustaja kokoa selventää et vois vähä yrittää auttaa.jos naapurin ville halvaantuu ky koittaa ekkaa kertaa 85cc crossia ja ei ees tiiä mikä on kytkin,nii ei se tarkota et teijän mikko joka on ajanu viiskymppisel rossil jo semmosesta kuuskyt senttisestä tortillasta asti halvaantus.kiitos

    • Ktmkawa

      Onko kawaski kx 85 laadukas ?

    • kotari

      On mutta ktm sx85 on laadukkaampi ja äkäsempi

    • Ktm on ktm 4ever!

      KTM ei ole "kasa turhia muttereita" vaan se on "kateelliset tulee marisee" ! Turha aukoa kotari kuskeille päätä ku päätä aukojalla ei oo varaa ktm! Sori jos loukkas mut asia on nyt näin

    • dgh4e

      Itse olen ostamassa ktm 85

    • kmt58

      ollaaan ostamassa 85 oo n 11 v noin 145 pitka kannataako

    • Hessku

      Mulla oli tuossa iässä 250 husse motocross.aloitin 9 v 150cc jawa cz.

    • KikiTölkkiMuuska

      Ite oon jo pari kuukautta harkinnu ostavani uuden pyörän ku ajoin 4vuotta 125 kiinan ihmeellä ja jäinpieneks ni oisko isopyöräne ktm85 tarpeeks iso 160cm tyypille

    • juu33273

      Ite oon 13 ja ajan 125cc hussella oon joku 150-160cm pitkä

      • Ostelemassakawaa

        Kannataa mun ostaa kawasaki 125 vai 85kx oon 160cm pitkä


      • Jutustelija1

        Ei sinun pituudellasi ole asian kanssa mitään tekemistä. Ratkaisevaa on se oletko ikäsi ja kokemuksesi puolesta valmis piikkiin vai 85:sen sarviin.

        Eli jos et ole ikinä ajanut ja olet tyyliin 11v niin ehkä 85 riittää mutta jos olet jo vähän crossillakin ajanut ja/tai ikää on enemmän niin piikki on oikea valinta.

        Tiesitkö muuten että kisakuskit ovat usein lyhyitä? Tämä tulee minulla usein mieleen kun porukka kyselee pituuksia täällä ja epäilee ettei oma varsi riitä tai että se siitä ylipäätään olisi kiinni.

        Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

        Tuossa vielä suorat linkit niihin juttuihin joissa on kuvia prätkistä Blogissa:

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-from-suzuki-gsx-r-1000-03.html

        http://mattiviikate.blogspot.fi/2011/02/pictures-of-kawasaki-zx-9r-01.html


    • heiwwwww

      Osta kotari

      • joulupukii

        Pillu kottarainen


    • vihreekuski

      Mä sain 11v Kawasaki KX 85 ja vähä ehkä oli syksyllä liia iso mutta nyt kesällä 11v ni yllän hyvin ajaa ja mulla tehoja on vähä lisää eli suurin piirtein 33 hp

      • Jutustelija1

        Siinä on muutama viesti poistettu :-)


    • lipitsä

      pienipyöräinen ktm 85

    • ktmonhyvä17

      ei vitus ekaksi vehkeeksi 85 kotkaa :DDD ite alotin 125cc kinukista joku fude tai samu. 85 kotkassa noin 30hp itellä siis 2013 vm sx 85 keulii joka vaihteella kaasusta tarvittaessa vaikka ympäri.

    • 1000ktm

      On ja lopettakaa noi tunaroinnit...osta pappamopo

      • Jutustelija1

        Sopiva on juu, ei pienenpää kannata ostaa. Ei se Häkkinenkään olisi Mestaruutta voittanut jos alla olisi ollut pappamopo.


    • Ktm_sx_85cc

      On aivan liikaa tehoja ja itse olen 168cm pitkä ja sopiva on

    • Jdjendkdkd

      Noei ooo itte alotin 80 cr:ällä 3lk ei meinannu jalat yltää maahan mutta ei sillä jalat maas ajettukaa

      • Jutustelija1

    • Arivuorenaho

      Mä haluaisin kyllä ostaa ktm 85 olen kokeillut istua mutta en ajaa olen 12v 167cm pitkä olisiko se liian tehokas kun en ole ajanut sitä ikinä tiedän miten vaihteet menee mutta olen ajanut 4t minicrossia ja minulla kyllä menee kytkinpommille välillä

    • Minicroooooos

      Ei mun mielestä

    • Perusjonne85

      Itellä 85 ktm iso pyöräne. Ikää 12v ja pituutta 150cm. Se ktm on paras vaihtoehto jos alusta säädetään oikein.

      • Jutustelija1

        Olet oikealla tiellä...


      • Jutustelija1Vermeitä

    • Petri.haaparanta

      85 kotariha on iha tappovehje keulii niin paljo ku haluaa ja tehoa riittää aikuisellekkin kun voittaa kisassa kurittoman 125exc ja ottaisin paljon mielummin ktm kuin vaikka jotkun kawasakit tai suzukit

    • repii

      Onhan tää jo vanha artikkeli mut kaikille tiedoks et se sx 85 repii ihan homona
      ei saa edes mistää 250cc nelari sx-f tehoa sitä vastaa.

      • nääin

        Nyt on pakko olla trolli


      • Jutustelija1

        Nelari ei kuulu crossiin/enduroon. Mutta 250cc nelari Kotka on hieman voimakkaampi kuin 85cc 2t.


    • KukaTykkääMistäkin

      Koko todennäköisesti sopiva. Mutta aloittelijalle tehoa on melkoisen paljon, ei kannata ensimmäiseksi neuvoa muiden kun ykkösvaihteen käyttö.

    • Anonyymi

      osta suoraa 125 ktm ja laita siihe kyytipojaks viel scalvini tehari ja whm mäntä, ei oo liian tehokas sopii 11 vuotiaille

    • Anonyymi

      Kuinka pitkä pitää olla 85 jossa on pienet pyörät

    • Anonyymi

      Mä oon 142senttinen ja kymmenen vuotias meillä on 85cc ja 65 molemmilla pystyy ajamaan mutta 65on helpompi ajaa

      • Hienoa että nuoriso haluaa edelleen ajaa.


    • Anonyymi

      Olen 170 cm ja painan 52kg onko 85 vai 125 cc pyörä parempi minulle?

      • Riippuu ihan ajokokemuksesta/taidosta.


    • Anonyymi

      Olen ajanut aikaisemmin 88cc minicrossilla ja mopolla että osaan jo jotain

      • No siitä sitten vain Kotkan sarviin.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        No siitä sitten vain Kotkan sarviin.

        Niin kumman kokosen 85 isopyöräisen vai 125?


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        No siitä sitten vain Kotkan sarviin.

        Vai olisiko 250 nelari sittenkin parempi vai onko liian iso ja painava


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kumman kokosen 85 isopyöräisen vai 125?

        85 on ihan passeli, siitä sitten 125 seuraavaksi.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        85 on ihan passeli, siitä sitten 125 seuraavaksi.

        Kiitos tiedosta pitää alkaa katsoa noita 85 vähän enempi jos sattuisi löytymään hyvä 3000€ budjetilla


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        85 on ihan passeli, siitä sitten 125 seuraavaksi.

        minkä pituisena se 85 pitäs suunnillee vaihtaa 125 et en viittis ostaa vaa 6kk 85 ja sit vaihtaa isompaa ku ei tota rahaa kuitenkaa loputtomasti oo


      • Anonyymi kirjoitti:

        minkä pituisena se 85 pitäs suunnillee vaihtaa 125 et en viittis ostaa vaa 6kk 85 ja sit vaihtaa isompaa ku ei tota rahaa kuitenkaa loputtomasti oo

        Ajotaito on se ratkaiseva tekijä, periaatteessa juuri puolenvuoden jälkeen olisi varmaan hyvä alkaa vaihtamaan siihen 125 malliin.

        Eli ehkä kannattaisi ostaa suoraan se 125 niin säästyy rahaa siitä vaihtelu hommasta. - Päätä itse.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Ajotaito on se ratkaiseva tekijä, periaatteessa juuri puolenvuoden jälkeen olisi varmaan hyvä alkaa vaihtamaan siihen 125 malliin.

        Eli ehkä kannattaisi ostaa suoraan se 125 niin säästyy rahaa siitä vaihtelu hommasta. - Päätä itse.

        No puhun vanhemmille jos löytyy hyvä pyörä läheltä ja kävisivät kärryllä hakemassa ja kiitos kaikista tiedoista on ollut apua :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        No puhun vanhemmille jos löytyy hyvä pyörä läheltä ja kävisivät kärryllä hakemassa ja kiitos kaikista tiedoista on ollut apua :)

        Toivotaan että löytyy hyvä ja äkkiä niin pääset ajamaan :-)


    • Anonyymi

      On ite oon ajanu 85 sx isommilla renkaille 11 vuotiaasta niin hyvin on pystynyt ajamaan ja oon sunnilleen ollut sillon 152cm

    • Anonyymi

      Voi madaltaa jos ei ole sopiva

    • Anonyymi

      Tyydy malttiin.

    • Anonyymi

      Onko ktm 85 sopiva oon n.146cm pitkä ja ajokokemusta on sen verran et oon ajanu 125cc 4tahdilla noin 1vuos

      • Siitä marketticrossista on juuri sopiva kynnys siirtyä kunnon koneeseen, eli anna mennä vain.


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan monta srnttiä on istuin korkeus ktmsx85 ?

    • Anonyymi

      just täydelline





      .....

    • Anonyymi

      sopivan kokoinen 10 vuotiaallekkin

    • Anonyymi

      Entä minulla on ktm sx 85 ja olen 13 ja pituutta löytyy 167 cm niin voisiko sitä vaihtaa suoraan ktm sxf 250 nelariin

    • Anonyymi

      Mutta kysymys kuuluu oon 13v ja 167cm pitkä ja ajan ktm 85 niin kannataisko vaihtaa 250cc nelariin oon hyvä ajaan mutta korkeuden puolesta kysyn

    • Anonyymi

      ehkä jos on eka mopo ni ei mutta mä on 11v ja mulla on 85

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe