voiko minulla olla diabetes?

voi ei

eli olen ylipainoinen nuori ja käyn sen takia lääkärissä . en ole laihtunut vaan juuri toisin päin lihonut . mutta nyt on tullut sitten diabeteksen oireita ja sitä minulla epäillään: joudun käymään vessassa useammin kun ennen, lihonut, nälän tunne kadonnut ( syön paljon vähemmän kuin ennen ) , väsynyt olo koko ajan ja maha sekaisin koko ajan.
pelkään todella paljon että minulla on diabetes.

3

118

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mars labroihin...

Voisi ehkä olla 2-tyypin diabetes, sitäkö sulla epäillään? Ylipaino voisi viitata siiihen suuntaan.

1-tyypin diabeteksen puhkeamisvaiheeseen liittyy ainakin loppuvaiheessa tahaton laihtuminen, vaikka ruokahalu olisikin entisensä. Siis lisääntyneen juomisen ja vessassa ravaalisen lisäksi.

Mutta diabeteshan on helppo todeta verikokeilla, ei sitä tarvi pitkään vain epäillä. Kait sinulla on verensokerit tarkistettu, jos kerran lääkärissäkin olet käynyt. Ensimmäisen testin voi tehdä vaikka terveydenhoitaja koulussa/työpaikalla, tarkemmat on sitten jo labrab asia.

• voi ei

verikokeissa käyty. torstaina lääkäri. saa nähä mitä löytyy! toivottavasti ei diabetestä.

mutta voiko toi tyypin 2 olla ala ikäsellä? ku eiks se oo aikuisiän diabetes?

• mars labroihin

2-tyypin diabetes ei ole pelkästään akuisten tauti, sitä on enenevässä määrin jo nuorillakin, johtuen paljolti heillä kait tusota ylipainosta. Nykyisin ei enää edes puhuta noista termeistä "aikuisiän diabetes" tai nuoruusiän diabetes" juuri siksi, että tuon "aikuisiän diabeteksen voi saada nuorenakin ja toisaalta nuoruusiän diabeteksen vaikkapa viisikymppisenä. Siksi halutaan eroon noista termeistä nuoruusiän ja aikuisiän, puhutaan 1-tyypistä ja 2-tyypistä. Ovat oikeastaan ihan eri sairauksia mekanismeiltaan, vaikka verensoerin nousu on kummassakin se näkyvin juttu.

No kohtahan sinä saat selvyyden, enää muutama päivä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      23
      2269
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      78
      2206
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      42
      2081
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      56
      1464
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1376
    6. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      66
      915
    7. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      903
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      797
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      763
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      34
      760
    Aihe