Mittariväärennöksistä

Auton tuojat

52

5487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ostin uuden Suomesta

      Totuus julki.
      Harva väärentää Saksassa omassa käytössä olevan auton kilomerimäärää.
      Mutta läheskaikki vaihtoon menevät on kyllä väärennetty.
      Kuten AutoBild lehden jutussa kerrotaan väärennetään kaikki ulkomaille myytävät ajoneuvot.
      Olen useasti naureskellut hyväuskoiselle saksantuoniauton ostajalle.
      Ammattilainen (minä) huomaa heti kun autolla on ajettu reippaasti enemmän kuin mittari näyttää.

      • 3weffddddd

        Niin kai sen jostain osaa kattoa, lokasuojista vai mistä että ne on täynnä jo
        pientä kiveniskemää tai auton keula, tuulilasi. Tosin ei näitä helpolla
        sitten huomaa kun autoa meikataan että saa kyllä suurennnuslasilla kattoa.

        Kyllä minäkin epäilen suuresti mittareiden kilometrilukemia,
        joskus se ei välttämättä haittaa, eihän 2011 mallisella autolla
        ole alle vuodessa nyt ihan hulluja kilometrejä ajeltu kun ja jos
        kyse mallista mitä ei taksina käytetä. Onhan se etu silloin
        itselläkin kun myyt sitä sitten joskus niin mittarissa on
        aika pienet kilsat edelleen.


      • Kannattaa siis

        ... ostaa auto Saksassa sellainen auto, mikä on tarkoitettu myytäväksi Saksassa saksalaiselle?

        Mitenköhän sellaisen erottaa autoilmoituksesta?

        Mitenköhän autoliike uskaltaa Saksassa ottaa mittarista kilometrejä ja laittaa ilmoituksen nettiin ulkomaille myytäväksi ... jos se auto vaikka jääkin saksalaiselle?


      • KulutuksenMerkit
        3weffddddd kirjoitti:

        Niin kai sen jostain osaa kattoa, lokasuojista vai mistä että ne on täynnä jo
        pientä kiveniskemää tai auton keula, tuulilasi. Tosin ei näitä helpolla
        sitten huomaa kun autoa meikataan että saa kyllä suurennnuslasilla kattoa.

        Kyllä minäkin epäilen suuresti mittareiden kilometrilukemia,
        joskus se ei välttämättä haittaa, eihän 2011 mallisella autolla
        ole alle vuodessa nyt ihan hulluja kilometrejä ajeltu kun ja jos
        kyse mallista mitä ei taksina käytetä. Onhan se etu silloin
        itselläkin kun myyt sitä sitten joskus niin mittarissa on
        aika pienet kilsat edelleen.

        Saksan teillä harvemmin syntyy autoon kiveniskemiä tai muita hiekan jälkiä. Siellä tiestö on hyväkuntoista ja kelit kesäisemmät kuin täällä pohjolassa. Ruoste syö autoja Saksassakin, mutta selvästi hitaammin kuin Suomessa. Kuluvat osat voi vaihtaa uusiin ja pinnan kiillottaa. Vaatii perusteellista tutkimista, että erottaa myyntikunnostetun auton todellisen karvan.


    • vantaa55

      Kannattaa olla tarkkana ja tehdä kirjallinen sopimus jos aikoo hankkia tuontiauton autofirman avustuksella.Tikkurilassa sijaitseva auto51 niminen liike lupautui konsultoimaan ja tuomaan maahan juuri sellaisen auton jonka halusin. Heillä ei ollut sopivaa mallia myynnissä joten auto etsittiin yhdessä myyjän kanssa netistä. Sopiva auto löytyi hyvin nopeasti ja kauppa hoitui parilla puhelulla saksaan. Oston kohde oli lähes uusi auto ja myyjänä merkkiliike,joten mitään ongelmia ei ilmennyt. Maksoin auton itse pankin välityksellä myyjälle. Näin ollen ei autoliikkeelle syntynyt minkäälaisia riskejä eikä vastuita he ainoastaan hoitivat auton maahantuonnin kuljetusliikeen avulla ja paperisodan faxin avulla. Homnma hoitui asiallisesti ja auto oli täsmälleen se mikä pitikin eli erinomainen yksilö uutta vastaavalla takuulla. Ylläri oli auto51 lasku. Kuljetus kustannukset 900 € ja konsultointi joka sisälsi pari englanninkielistä puhelua ja muutaman faxin 1700 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Reklamoituani laskusta vastaus oli että he voivat hinnoitella palvensa miten haluavat. Noh loppunäytös tietysi näytellään käräjillä. Onko kellään vastaavia kokemuksia kyseisestä firmasta

      • Sopimusasia

        Eikös palvelujen hinta kannattaisi sopia etukäteen... ja sopia miten kuljetetaan soomeen.


      • marrakuu100
        Sopimusasia kirjoitti:

        Eikös palvelujen hinta kannattaisi sopia etukäteen... ja sopia miten kuljetetaan soomeen.

        On tietysti totta, että kaikista toimenpiteistä pitäisi tehdä etukäteen kirjallinen sopimus. Tosin tässä tapauksessa autoliike ilmoitti kuljetuksen hinnaksi noin 750 € ja veloitettu 900 € mahtuu vielä normaalin hinnoittelun piiriin. Kyse onkin konsultointi palkkiosta 1700 € joka on lman muuta kohtuuton tehtyyn työhön nähden. Tätä mieltä oli myös kuluttaja-asiamies. Normaalihinta on muutama satanen enkä voinut kuvitelllakkaan kenenkään kehtaavan esittää olemattomasta työstä tällaista laskua.


      • Minun kokemukseni Auto 51 liikkeestä ovat loistavat.Olen ostanut kyseisestä liikkeestä 3 autoa(VW,BMW ja Audi) ja aion ostaa vastaisuudessakin.Takuu on pelannut erinomaisesti jos jotain häikkää on ollut.Auton viat on korjattu merkkiliikkeissä,eikä missään "Värnäsen korjaamoilla",Auto 51 hoitaessa laskun.Olen suositellut kahdelle ystävällennikin kyseistä liikettä ja ovat olleet tyytyväisiä ostoksiinsa.Oulun myymälään ja myyjiin en ole tutustunut ja kokemukseni on Tikkurilan myymälästä.En keksi mitään valittamista kyseisetä puljusta.


      • Vantaa 55
        mraappana kirjoitti:

        Minun kokemukseni Auto 51 liikkeestä ovat loistavat.Olen ostanut kyseisestä liikkeestä 3 autoa(VW,BMW ja Audi) ja aion ostaa vastaisuudessakin.Takuu on pelannut erinomaisesti jos jotain häikkää on ollut.Auton viat on korjattu merkkiliikkeissä,eikä missään "Värnäsen korjaamoilla",Auto 51 hoitaessa laskun.Olen suositellut kahdelle ystävällennikin kyseistä liikettä ja ovat olleet tyytyväisiä ostoksiinsa.Oulun myymälään ja myyjiin en ole tutustunut ja kokemukseni on Tikkurilan myymälästä.En keksi mitään valittamista kyseisetä puljusta.

        Kuluttaja-asiamies teki päätöksen jonka mukaan Auto51 oli laskuttanut auton tuonnista kohtuuttomasti ja katsoi etttä liikkeen on palutettava minulle 1000 euroa.
        Liikkeen asennetta kuvaa se sieltä ei mitenkään reagoitu kuluttaja-asiamiehen päätökseen eikä oltu vastattattu myöskään suoraan kuluttaja-asiamiehelle heidän vastinepyyntöönsä. Nyt aion viedä asian oikeuteen. Siellä yleensä noudatetaan kuluttaja-asiamiehen linjauksia. Eräs tuttavani osti Auto51 kaksi mersua joiden osalta takuukorjaukset kyllä sujuivat hyvin, mutta takuu ei kestä loputtomiin ja autot osiottautuivat vikapesiksi joista oli pakko takuu-ajan jälkeen päästä kiireesti eroon.


      • 11+8
        Vantaa 55 kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamies teki päätöksen jonka mukaan Auto51 oli laskuttanut auton tuonnista kohtuuttomasti ja katsoi etttä liikkeen on palutettava minulle 1000 euroa.
        Liikkeen asennetta kuvaa se sieltä ei mitenkään reagoitu kuluttaja-asiamiehen päätökseen eikä oltu vastattattu myöskään suoraan kuluttaja-asiamiehelle heidän vastinepyyntöönsä. Nyt aion viedä asian oikeuteen. Siellä yleensä noudatetaan kuluttaja-asiamiehen linjauksia. Eräs tuttavani osti Auto51 kaksi mersua joiden osalta takuukorjaukset kyllä sujuivat hyvin, mutta takuu ei kestä loputtomiin ja autot osiottautuivat vikapesiksi joista oli pakko takuu-ajan jälkeen päästä kiireesti eroon.

        Siis hetkinen, kuluttaja-asiamies teki päätöksen??? Mistä alkaen kuluttajaneuvonta mitään päätöksiä on antanut? Sitä taidat tarkoittaa tuolla asiamiehellä. Vai kuluttajariitalautakuntako asiasi on käsitellyt ja antanut suosituksen? En usko että olet mitään PÄÄTÖSTÄ saanut, vaan enemmänkin näkemyksen jota kuluttajaviranomainen on suositellut myyjällekin. Sillä tuskin olisi painoarvoa käräjillä, eli viehän mieluummin asia ensin kuluttajariitalautakuntaan!


      • Vantaa 55
        11+8 kirjoitti:

        Siis hetkinen, kuluttaja-asiamies teki päätöksen??? Mistä alkaen kuluttajaneuvonta mitään päätöksiä on antanut? Sitä taidat tarkoittaa tuolla asiamiehellä. Vai kuluttajariitalautakuntako asiasi on käsitellyt ja antanut suosituksen? En usko että olet mitään PÄÄTÖSTÄ saanut, vaan enemmänkin näkemyksen jota kuluttajaviranomainen on suositellut myyjällekin. Sillä tuskin olisi painoarvoa käräjillä, eli viehän mieluummin asia ensin kuluttajariitalautakuntaan!

        Kuluttaja-asiamies kehoitti viemään asian kuluttajariitalautakunnan ratkastavaksi ja niin myös menettelin. Elikkä kyllä kyseessä on kuluttajariitalautakunnan ratkaisu joita tuomioistuimet kyllä ottavat huomioon. Kuluttajriitalautakunta myös kehoitti minua viemään asian käräjäoikeuteen jos heidän suositustaan ei noudateta ja ilmoittamaan heille päätöksestä joita he tarkasit seuraavat.


      • 18
        Vantaa 55 kirjoitti:

        Kuluttaja-asiamies kehoitti viemään asian kuluttajariitalautakunnan ratkastavaksi ja niin myös menettelin. Elikkä kyllä kyseessä on kuluttajariitalautakunnan ratkaisu joita tuomioistuimet kyllä ottavat huomioon. Kuluttajriitalautakunta myös kehoitti minua viemään asian käräjäoikeuteen jos heidän suositustaan ei noudateta ja ilmoittamaan heille päätöksestä joita he tarkasit seuraavat.

        Ok, ja oliko lautakunta siis myös samalla linjalla että tuo tonni tulee tulla vastaan, eli sekä kuluttajaneuvonta että kuluttajariitalautakunta päätyivät samaan suositukseen? Lautakunnan ratkaisusuosituksella on toki merkitystä käräjillä mutta kyllä siellä tuomari ihan itsenäisen harkinnan kuitenkin tekee.


      • vantaa 55
        18 kirjoitti:

        Ok, ja oliko lautakunta siis myös samalla linjalla että tuo tonni tulee tulla vastaan, eli sekä kuluttajaneuvonta että kuluttajariitalautakunta päätyivät samaan suositukseen? Lautakunnan ratkaisusuosituksella on toki merkitystä käräjillä mutta kyllä siellä tuomari ihan itsenäisen harkinnan kuitenkin tekee.

        Joo kyllä näin on asia. Pitivät siellä kuluttajariitalautakunnassa selvänä, että tässä on kyseessä kohtuuton veloitus suhteessa tehtyyn työhön ja ja näiden palveluiden yleiseen hintatasoon. On tietysti selvä että käräjätuomari tekee päätöksensä itse mutta kuluttajariitalautakunnassa ja kuluttaja-asiamiehen toimistossa on juuri näihin asioihin perehtyneitä juristeja joiden selkeä mielipide tässä asiassa varmaan huomioidaan. Autoliikkeen täysin välinpitämätön suhtautuminen asiaan tuskin parantaa heidän asemaansa.


      • ex autoammattilainen
        vantaa 55 kirjoitti:

        Joo kyllä näin on asia. Pitivät siellä kuluttajariitalautakunnassa selvänä, että tässä on kyseessä kohtuuton veloitus suhteessa tehtyyn työhön ja ja näiden palveluiden yleiseen hintatasoon. On tietysti selvä että käräjätuomari tekee päätöksensä itse mutta kuluttajariitalautakunnassa ja kuluttaja-asiamiehen toimistossa on juuri näihin asioihin perehtyneitä juristeja joiden selkeä mielipide tässä asiassa varmaan huomioidaan. Autoliikkeen täysin välinpitämätön suhtautuminen asiaan tuskin parantaa heidän asemaansa.

        Minusta sinun pitäisi miettiä omaa toimintaasi tämän autokaupan yhteydessä. Kyllä nuo kulut taitavat olla sitä suuntaa mitä autotalot tilauksista laskuttavat. Kuljetusta et tänä päivänä etkä vuosi sitten ole halvemmalla saanut ellei joku kaverisi olisi hommaa lomamatkoilla hoitanut. Autoliike joutuu palveluistaan laskuttamaan kun käyttävät kanaviaan sinun toive auton hankkimiseksi. Toiminnan ylläpitäminen maksaa heillekin enemmän. Toisaalta olisit voinut ostaa auton heidän jo valmiiksi liikkeessään olevista autoista.
        Mikäli aiot käräjöidä otat varmasti senkin riskin että oma asianhoitosi vaikuttaa päätökseen ja saat maksaa osan oikeuskuluista. Minusta tämä täältä lukeman perusteella olisi kohtuus. Ko. autoliikkettä en tunne eikä se tällä perusteella ole tarpeenkaan. Olisit tyytyväinen siihen että itse paikanpäällä käymättä olet saanut kunnollisen auton. Mikäli tuon auton olisi jokin liike tuonut ja myynyt ns normaalisti liikkeestä luuletko että 1700€ olisi riittänyt katteeksi lähimainkaan.


      • vantaa56
        ex autoammattilainen kirjoitti:

        Minusta sinun pitäisi miettiä omaa toimintaasi tämän autokaupan yhteydessä. Kyllä nuo kulut taitavat olla sitä suuntaa mitä autotalot tilauksista laskuttavat. Kuljetusta et tänä päivänä etkä vuosi sitten ole halvemmalla saanut ellei joku kaverisi olisi hommaa lomamatkoilla hoitanut. Autoliike joutuu palveluistaan laskuttamaan kun käyttävät kanaviaan sinun toive auton hankkimiseksi. Toiminnan ylläpitäminen maksaa heillekin enemmän. Toisaalta olisit voinut ostaa auton heidän jo valmiiksi liikkeessään olevista autoista.
        Mikäli aiot käräjöidä otat varmasti senkin riskin että oma asianhoitosi vaikuttaa päätökseen ja saat maksaa osan oikeuskuluista. Minusta tämä täältä lukeman perusteella olisi kohtuus. Ko. autoliikkettä en tunne eikä se tällä perusteella ole tarpeenkaan. Olisit tyytyväinen siihen että itse paikanpäällä käymättä olet saanut kunnollisen auton. Mikäli tuon auton olisi jokin liike tuonut ja myynyt ns normaalisti liikkeestä luuletko että 1700€ olisi riittänyt katteeksi lähimainkaan.

        Tässä on kysymys siitä, että autoliike ei tehnyt juuri mitään paria puhelua ja faxia lukuunottamatta. Valitsin itse auton netistä ja hoidin maksun itse suoraan myyjäliikkeelle. Autoliikkeelle ei syntnyt minkäänlaisia kuluja eikä mitään vastuita tehdystä työstä tähän kauppaan liittyen. Liike ainoastaan välitti puhelimella ja faxilla tiedot myyjäliikkeelle ja rekkafirmalle joka toi auton maahan. netistä lytyy pilvin pimein yrityksiä jotka hoitavat auton maahantuonnin kekimäärin 1500 eurolla sisältäen sisältäen sopivan auton etsinnän, paperisodan ja kuljetuksen. Tehdyn työn oltava järjellisessä suhteessa veloitukseen nähden ja tähän päätyi myös kuluttajariitalautakunta joka katsoo päätösessään että autoliikkeen on palutettava minulle 1000 € liiasta lakutuksesta.


      • kopekan kate
        vantaa56 kirjoitti:

        Tässä on kysymys siitä, että autoliike ei tehnyt juuri mitään paria puhelua ja faxia lukuunottamatta. Valitsin itse auton netistä ja hoidin maksun itse suoraan myyjäliikkeelle. Autoliikkeelle ei syntnyt minkäänlaisia kuluja eikä mitään vastuita tehdystä työstä tähän kauppaan liittyen. Liike ainoastaan välitti puhelimella ja faxilla tiedot myyjäliikkeelle ja rekkafirmalle joka toi auton maahan. netistä lytyy pilvin pimein yrityksiä jotka hoitavat auton maahantuonnin kekimäärin 1500 eurolla sisältäen sisältäen sopivan auton etsinnän, paperisodan ja kuljetuksen. Tehdyn työn oltava järjellisessä suhteessa veloitukseen nähden ja tähän päätyi myös kuluttajariitalautakunta joka katsoo päätösessään että autoliikkeen on palutettava minulle 1000 € liiasta lakutuksesta.

        >> netistä lytyy pilvin pimein yrityksiä jotka hoitavat auton maahantuonnin kekimäärin 1500 eurolla sisältäen sisältäen sopivan auton etsinnän, paperisodan ja kuljetuksen.

        1) Tarkoittako yllä oleva sitä, että koko prosessi sopivan auton etsinnästä, puhelut, mailit, neuvottelut asiakkaan kanssa, ajetut kilometrit, auton testaamiset, paperityöt, kuljetuskuluineen, sekä tähän lisättynä mahdolliset jälkiselvittelyt mikäli ikäviä yllätyksiä huolellisuudesta huolimatta ilmenee, sisältyvät tuohon hintaan?

        Mikäli arviodaan pelkästään kujetuksen ottavan noin 850-900 euroa, niin ei kovin paljon katetta jää käytettyyn aikaan ja vastuuseen nähden.

        Unohtamatta asiakaskategoriaa "auton tilaajat" jotka ovat enempikin renkaanpotkijoita ja voivat viedä paljonkin aikaa todellisten asiakkaiden tilauksien hoitamisesta.

        2) Siitäpä kimposikin kysymys, että miten välittäjät osaavat seuloa sivuun renkaanpotkijat voidakseen keskittyä vakavaissan liikkellä oleviin asiakaisiin? Tai miten seuloa sivuun ikuisesti tyytymättömät ongelmia rakentavat asiakkaat silloinkin kun tehty työ vastaa sitä mistä sovittu?

        3) Miten ylempänä ketjussa manituissa ongelmatilanteissa vastuu jakautuu ( ongelmaa / vikaa autossa )?

        Toisaalta miten etävälittäjä voi turvautua "ongelmia" löytäneiden hankalien asiakkaiden ja rettelötsevien varalta ja erottaa edelliset oikeista ongelmista ja tämä etänä ilman mahdollisuutta itse asisata varmistua mikäli toimii ja asuu hakumaassa / auton lähetysmaassa?

        Ps. Tokihan tuo mainittu kujetuksen päälle tullut hinta vaikutaa kovalta, mikäli välittäjä on vain soittanut muutaman puhelun ja lähettänyt muutaman faksin, asiakkaan tehtyä itse hakytyön ja auton valinnan, maksun liikkeelle ja ollessa itse kaupasta vastuussa ja velvollinen itse selvittämään mahdoliset myöhemmät ongelmatilanteet autoliikkeeseen päin.

        Herää kuitenkin kysymys miksi hintaa ei ole sovittu edeltä suulisesti tai kirjallisesti? Outoa.

        Kuitenkin jos välittäjällä on juridis-moraalinen vastuu kaupasta ja ongelmien myöhemmin ilmetessä vastuullinen ne selvittämään ilman lisäkorvauksia, niin se voisi puoltaa kustannuksia.


      • vantaa58
        kopekan kate kirjoitti:

        >> netistä lytyy pilvin pimein yrityksiä jotka hoitavat auton maahantuonnin kekimäärin 1500 eurolla sisältäen sisältäen sopivan auton etsinnän, paperisodan ja kuljetuksen.

        1) Tarkoittako yllä oleva sitä, että koko prosessi sopivan auton etsinnästä, puhelut, mailit, neuvottelut asiakkaan kanssa, ajetut kilometrit, auton testaamiset, paperityöt, kuljetuskuluineen, sekä tähän lisättynä mahdolliset jälkiselvittelyt mikäli ikäviä yllätyksiä huolellisuudesta huolimatta ilmenee, sisältyvät tuohon hintaan?

        Mikäli arviodaan pelkästään kujetuksen ottavan noin 850-900 euroa, niin ei kovin paljon katetta jää käytettyyn aikaan ja vastuuseen nähden.

        Unohtamatta asiakaskategoriaa "auton tilaajat" jotka ovat enempikin renkaanpotkijoita ja voivat viedä paljonkin aikaa todellisten asiakkaiden tilauksien hoitamisesta.

        2) Siitäpä kimposikin kysymys, että miten välittäjät osaavat seuloa sivuun renkaanpotkijat voidakseen keskittyä vakavaissan liikkellä oleviin asiakaisiin? Tai miten seuloa sivuun ikuisesti tyytymättömät ongelmia rakentavat asiakkaat silloinkin kun tehty työ vastaa sitä mistä sovittu?

        3) Miten ylempänä ketjussa manituissa ongelmatilanteissa vastuu jakautuu ( ongelmaa / vikaa autossa )?

        Toisaalta miten etävälittäjä voi turvautua "ongelmia" löytäneiden hankalien asiakkaiden ja rettelötsevien varalta ja erottaa edelliset oikeista ongelmista ja tämä etänä ilman mahdollisuutta itse asisata varmistua mikäli toimii ja asuu hakumaassa / auton lähetysmaassa?

        Ps. Tokihan tuo mainittu kujetuksen päälle tullut hinta vaikutaa kovalta, mikäli välittäjä on vain soittanut muutaman puhelun ja lähettänyt muutaman faksin, asiakkaan tehtyä itse hakytyön ja auton valinnan, maksun liikkeelle ja ollessa itse kaupasta vastuussa ja velvollinen itse selvittämään mahdoliset myöhemmät ongelmatilanteet autoliikkeeseen päin.

        Herää kuitenkin kysymys miksi hintaa ei ole sovittu edeltä suulisesti tai kirjallisesti? Outoa.

        Kuitenkin jos välittäjällä on juridis-moraalinen vastuu kaupasta ja ongelmien myöhemmin ilmetessä vastuullinen ne selvittämään ilman lisäkorvauksia, niin se voisi puoltaa kustannuksia.

        No joo enempi vähempi renkaanpotkijoita nämä välittäjät ovat. Harvempi vastuulinen ns. suuri autoliike edes harrastaa tuontiautojen välitystä ja myyntiä sen verran ogelmallisia ne ovat.Tämänki autoliikkeen myymät tuontiautot olivat selvästi mahdollisimman halvalla hankittuja ja kovalla hinnalla myynnissä.. Tästä syystä halusinkin itse valita haluamani auton netistä ja maksaa sen suoraan myyjälle joka oli mersun valtuutettu edustaja. Näin ollen sain ostamaani autoon myös voimassa olevan tehtaan takuun jonka toimivuuden selvitin veholta.Hintaa ei tosiaan sovittu etukäteen ja sen myönnän omaksi mokakaseni luotin nimittäin tähän mainittuun liikkeen moraalis juridiseen vastuuseen ja oletin hinnan olevan edes jossain suhteessa tehtyyn työhön. Tässä tapauksessa lasku kyllä hakkasi tehtyyn työhön nähden kalliemmankin juristin tai sydänkirurgin palkkion. Samaa mieltä oli myös kuluttajariitalautakunta. Suosittelen vilpittömästi jokaista joka on kiinnostuntun ostamaan auton ulkomailta hoitamaan homman kokonaan itse netin välityksellä ilman trokareita. Näin saa haluamasa auton . Jos tarvitsee tulkkipalveluita ei niistä tarvitse tuhansia maksaa.. Tunnetun huolintaliikkeen mukaan auton tuonti saksasta rekalla maksaa noin 450 € jos ei itse halua käydä hakemassa. Että se siitä.


      • kopekan kate
        vantaa58 kirjoitti:

        No joo enempi vähempi renkaanpotkijoita nämä välittäjät ovat. Harvempi vastuulinen ns. suuri autoliike edes harrastaa tuontiautojen välitystä ja myyntiä sen verran ogelmallisia ne ovat.Tämänki autoliikkeen myymät tuontiautot olivat selvästi mahdollisimman halvalla hankittuja ja kovalla hinnalla myynnissä.. Tästä syystä halusinkin itse valita haluamani auton netistä ja maksaa sen suoraan myyjälle joka oli mersun valtuutettu edustaja. Näin ollen sain ostamaani autoon myös voimassa olevan tehtaan takuun jonka toimivuuden selvitin veholta.Hintaa ei tosiaan sovittu etukäteen ja sen myönnän omaksi mokakaseni luotin nimittäin tähän mainittuun liikkeen moraalis juridiseen vastuuseen ja oletin hinnan olevan edes jossain suhteessa tehtyyn työhön. Tässä tapauksessa lasku kyllä hakkasi tehtyyn työhön nähden kalliemmankin juristin tai sydänkirurgin palkkion. Samaa mieltä oli myös kuluttajariitalautakunta. Suosittelen vilpittömästi jokaista joka on kiinnostuntun ostamaan auton ulkomailta hoitamaan homman kokonaan itse netin välityksellä ilman trokareita. Näin saa haluamasa auton . Jos tarvitsee tulkkipalveluita ei niistä tarvitse tuhansia maksaa.. Tunnetun huolintaliikkeen mukaan auton tuonti saksasta rekalla maksaa noin 450 € jos ei itse halua käydä hakemassa. Että se siitä.

        Aiemin mainitsit seuraavasti.

        >> Tikkurilassa sijaitseva auto51 niminen liike lupautui konsultoimaan ja tuomaan maahan juuri sellaisen auton jonka halusin. Heillä ei ollut sopivaa mallia myynnissä joten auto etsittiin yhdessä myyjän kanssa netistä.

        >> Näin ollen ei autoliikkeelle syntynyt minkäälaisia riskejä eikä vastuita he ainoastaan hoitivat auton maahantuonnin kuljetusliikeen avulla ja paperisodan faxin avulla.

        Aina ei makseta käytetystä ajasta vaan lopputuloksesta. Toisinaan välittäjä voi käyttää samaan lopputulokseen päästäkseen huomattavasti enempi aikaa samoilla kustannuksilla. Tulkinnanvarainen asia.

        Mikäli asia on tapahtunut kuvailemallasi tavalla ja ilman välittäjän vastuuta kaupasta ja sen jälkihoidosta, niin äkikseen hinta on kalliihkon oloinen. Auton hintaan ( uudehko Mersu? ), asiakkaalta säästyneeseen aikaan ja saavutettuun lopputulokseen suhtetutettuna se ei ehkä sitä enää olekaan.

        Tieto-taito maksaa, säästää asiakkaan aikaa ja voimavaroja. Jotkut vaikuttavat haluavan erityisosaamisen liki ilmaiseksi ollen samalla valmiita käyttämään paljon aikaa ja energiaa riitauttamisiin.

        Itse sählätessäsi oppirahat olisivat saattaneet tulla kalliimmiksi ja lisäksi olisit käyttänyt "edullisen tulkin" kanssa asiaan huomattavan paljon aikaa ja tuskaa ilman paperisodan ja kontaktien tuntemusta. Tämä siksikin, että tekstisi kertoo sinun olevan täysi ummikko ja noviisi maahnatuonnin prosessien suhteen.

        Raastuvassa asia saattaa olla vähemmän itsestään selvästi eduksesi kääntyvä tai saatat saada jonkin asteisen hinnanalennnuksen, mutta maksettavaksesi tule omat raastupakulut. Mikäli häviät, niin maksat omien lisäksi myös vastapuolen raastupakulut ja ilman hyvää juristia he eivät varmastikaan itseään tule edustamaan.

        Harkitsisin kuitenkin kahteen kertaan ennen raastupaan menemistä. Tulee mieleen viimepäivinä otsikoissa ollut 40e parkkisakko, joka tuli haastajalleen erittäin kalliiksi, taisi olla 6000e, mielenrauhasta ja murheista puhumattakaan.

        Ps. Miten on mahdolista lähteä kaupalliseen diiliin sopimatta etukäteen kustannuksista ( tokihan välittäjälläkin on velvollisuus kertoa kustannukset edeltäkäsin )? Toimitko laajeminkin elämässä vastaavalla ryhdillä?

        Sitten jälkeenpäin raukkamaisesti vielä haukut yrityksen renkaanpotkijaksi.

        Miksi siis edes ryhdyt liiketoimiin sellaisen halpana pitämäsi tahon kanssa, jonka autokantakin on mielestäsi mahdollisimman halvalla hankittua ja mahdollisimman kalliilla myyty ja tämän tietenkin havaitset vasta jälkikäteen?

        Tämä kaikki lisäksi kalliin liki uuden MB:n ostajana jolla siis mitä ilmeisemmin on varsin hyvä varallisuus. Loogista?

        Kertomassasi on jotakin joka ei ole oikein linjassaan, eikä vain kuvailemallasi tavalla ... tai sitten kyseessä on henkilö joka suunnilleen ammattimaisesti takertuu kaikkeen mahdolliseen riidanhaasteellisesti, vaikkapa kaupan kassalla liukuhihnan tahroista numeroa tehden.


      • vandalista55
        kopekan kate kirjoitti:

        Aiemin mainitsit seuraavasti.

        >> Tikkurilassa sijaitseva auto51 niminen liike lupautui konsultoimaan ja tuomaan maahan juuri sellaisen auton jonka halusin. Heillä ei ollut sopivaa mallia myynnissä joten auto etsittiin yhdessä myyjän kanssa netistä.

        >> Näin ollen ei autoliikkeelle syntynyt minkäälaisia riskejä eikä vastuita he ainoastaan hoitivat auton maahantuonnin kuljetusliikeen avulla ja paperisodan faxin avulla.

        Aina ei makseta käytetystä ajasta vaan lopputuloksesta. Toisinaan välittäjä voi käyttää samaan lopputulokseen päästäkseen huomattavasti enempi aikaa samoilla kustannuksilla. Tulkinnanvarainen asia.

        Mikäli asia on tapahtunut kuvailemallasi tavalla ja ilman välittäjän vastuuta kaupasta ja sen jälkihoidosta, niin äkikseen hinta on kalliihkon oloinen. Auton hintaan ( uudehko Mersu? ), asiakkaalta säästyneeseen aikaan ja saavutettuun lopputulokseen suhtetutettuna se ei ehkä sitä enää olekaan.

        Tieto-taito maksaa, säästää asiakkaan aikaa ja voimavaroja. Jotkut vaikuttavat haluavan erityisosaamisen liki ilmaiseksi ollen samalla valmiita käyttämään paljon aikaa ja energiaa riitauttamisiin.

        Itse sählätessäsi oppirahat olisivat saattaneet tulla kalliimmiksi ja lisäksi olisit käyttänyt "edullisen tulkin" kanssa asiaan huomattavan paljon aikaa ja tuskaa ilman paperisodan ja kontaktien tuntemusta. Tämä siksikin, että tekstisi kertoo sinun olevan täysi ummikko ja noviisi maahnatuonnin prosessien suhteen.

        Raastuvassa asia saattaa olla vähemmän itsestään selvästi eduksesi kääntyvä tai saatat saada jonkin asteisen hinnanalennnuksen, mutta maksettavaksesi tule omat raastupakulut. Mikäli häviät, niin maksat omien lisäksi myös vastapuolen raastupakulut ja ilman hyvää juristia he eivät varmastikaan itseään tule edustamaan.

        Harkitsisin kuitenkin kahteen kertaan ennen raastupaan menemistä. Tulee mieleen viimepäivinä otsikoissa ollut 40e parkkisakko, joka tuli haastajalleen erittäin kalliiksi, taisi olla 6000e, mielenrauhasta ja murheista puhumattakaan.

        Ps. Miten on mahdolista lähteä kaupalliseen diiliin sopimatta etukäteen kustannuksista ( tokihan välittäjälläkin on velvollisuus kertoa kustannukset edeltäkäsin )? Toimitko laajeminkin elämässä vastaavalla ryhdillä?

        Sitten jälkeenpäin raukkamaisesti vielä haukut yrityksen renkaanpotkijaksi.

        Miksi siis edes ryhdyt liiketoimiin sellaisen halpana pitämäsi tahon kanssa, jonka autokantakin on mielestäsi mahdollisimman halvalla hankittua ja mahdollisimman kalliilla myyty ja tämän tietenkin havaitset vasta jälkikäteen?

        Tämä kaikki lisäksi kalliin liki uuden MB:n ostajana jolla siis mitä ilmeisemmin on varsin hyvä varallisuus. Loogista?

        Kertomassasi on jotakin joka ei ole oikein linjassaan, eikä vain kuvailemallasi tavalla ... tai sitten kyseessä on henkilö joka suunnilleen ammattimaisesti takertuu kaikkeen mahdolliseen riidanhaasteellisesti, vaikkapa kaupan kassalla liukuhihnan tahroista numeroa tehden.

        Kaippa näihin väitteisiin voi jotain vastata vaikka ei ne varsin kummallisia ovatkin. Ensinnäkin kyseinen auto51 veloitti auton tuonnista 900 € kuljetuksesta ja 1700 € "konsultoinnista" eli muutamasta puhelusta ja faxisista. kokonaisuudessa siis 2600 €
        Tähän mennessä joka ainut taho(kuluttajariitalautakunta, kolme pätevää juristia ja yksi tunnettu suuri autoliike) jolta olen asiaa tiedustellut on pitänyt summaa täysin kohtuuttomana.
        Tässä on kysymys nimenomaan palvelusta jossa laskutuksen on oltava järjellisessä suhteessä tehtyyn työhön. Käsitys että uudehkon mersun kohdalla voi laskuttaa enemmän koska ostajalla ilmeisesti on rahaa on peräisin pohjois-koreasta, ja liittyy sosialismi nimiseeen sairauteen. (Onneksi kuuluu historia roskakoriin koska koko aate pohjautuu ladamiesten peruskateuteen).Väitetty tietotaito ei ihmeitä maksa ei taatusti ainakaan 1700€ sillä auton ostaminen toisesta eu-maasta ei kovin ihmeellinen temppu ole. Olen muutaman kerran ollut mukan kun tuttavani ovat olleet auton ostomatkalla joten tiedän kyllä miten homma toimii. Mös netistä löytyy tarkat ohjeet tarvittavista papereista mm tullin sivuilta.Vaivaa tietysti jonkin verran säästyy välittäjää käytetttäess mutta ei siitä sentään järjettömiä kannata maksaa. En ole mikään valiottaja ja penninvenyttäjä joten en tullut sopineeksi palvelun hintaa etukäteen. En kysy suutarilla,hammaslääkärillä tai autonhuolossakaan hintoja etukäteen sillä luotan siihen että yrittäjien moraali åpitää hinnoittelun asiallisenna ja niin on myös tähän asti ollut. Tässä tapauksessa myönnän tulleeni huijatuksi mutta oppia ikä kaikki. Oikeuteen aion asian kanssa mennä koska kaikki asiantuntijat ovat olleet sitä mieltä että auto51 joutuu palauttamaan osan laskusta ja maksamaan oikeudenkäyntikulut.


      • kopekan kate
        vandalista55 kirjoitti:

        Kaippa näihin väitteisiin voi jotain vastata vaikka ei ne varsin kummallisia ovatkin. Ensinnäkin kyseinen auto51 veloitti auton tuonnista 900 € kuljetuksesta ja 1700 € "konsultoinnista" eli muutamasta puhelusta ja faxisista. kokonaisuudessa siis 2600 €
        Tähän mennessä joka ainut taho(kuluttajariitalautakunta, kolme pätevää juristia ja yksi tunnettu suuri autoliike) jolta olen asiaa tiedustellut on pitänyt summaa täysin kohtuuttomana.
        Tässä on kysymys nimenomaan palvelusta jossa laskutuksen on oltava järjellisessä suhteessä tehtyyn työhön. Käsitys että uudehkon mersun kohdalla voi laskuttaa enemmän koska ostajalla ilmeisesti on rahaa on peräisin pohjois-koreasta, ja liittyy sosialismi nimiseeen sairauteen. (Onneksi kuuluu historia roskakoriin koska koko aate pohjautuu ladamiesten peruskateuteen).Väitetty tietotaito ei ihmeitä maksa ei taatusti ainakaan 1700€ sillä auton ostaminen toisesta eu-maasta ei kovin ihmeellinen temppu ole. Olen muutaman kerran ollut mukan kun tuttavani ovat olleet auton ostomatkalla joten tiedän kyllä miten homma toimii. Mös netistä löytyy tarkat ohjeet tarvittavista papereista mm tullin sivuilta.Vaivaa tietysti jonkin verran säästyy välittäjää käytetttäess mutta ei siitä sentään järjettömiä kannata maksaa. En ole mikään valiottaja ja penninvenyttäjä joten en tullut sopineeksi palvelun hintaa etukäteen. En kysy suutarilla,hammaslääkärillä tai autonhuolossakaan hintoja etukäteen sillä luotan siihen että yrittäjien moraali åpitää hinnoittelun asiallisenna ja niin on myös tähän asti ollut. Tässä tapauksessa myönnän tulleeni huijatuksi mutta oppia ikä kaikki. Oikeuteen aion asian kanssa mennä koska kaikki asiantuntijat ovat olleet sitä mieltä että auto51 joutuu palauttamaan osan laskusta ja maksamaan oikeudenkäyntikulut.

        Asiaan on hieman vaikea ottaa täysin objektiivisesti ja ehdottomasti kantaa, sillä nyt on esillä vain toisen osapuolen versio tapahtumista. Raastuvassa on sitten sillä toisellakin osapuolella tilaisuus tuoda esiin ja puolustaa omaa versiotaan.

        >> Väitetty tietotaito ei ihmeitä maksa ei taatusti ainakaan 1700€ sillä auton ostaminen toisesta eu-maasta ei kovin ihmeellinen temppu ole.

        >> Mös netistä löytyy tarkat ohjeet tarvittavista papereista mm tullin sivuilta.

        Miksi siis edes lähestyit välittäjää ylipäätään ja kaiken lisäksi sellaista jota nimettelet renkaanpotkijaksi tasoltaan?

        Todellisuudessa ummikkona olisit mitä ilmeisemmin joutunut kuluttamaan melkoisesti aikaa etsiessäsi netissä hyvämaineisen autokaupan, selvittääksesi oikean ja virheettömän proseduurin ja hankkiaksesi oikeat yhteystiedot ja valitaksesi kuljetusfirman, jotta olisit sen jälkeen voinut ottaa yhteyttä siihen edulliseen tulkkaajaan.

        >> En ole mikään valiottaja ja penninvenyttäjä joten en tullut sopineeksi palvelun hintaa etukäteen.

        Tuo on juuri se asenne ja menettelytapa jolla löytää itsensä kuvaamasi kaltaisista tilanteista eri elämän alueilla. Kesksenkavuisten märkäkorvien toimintana se on vielä ymmärrettävää, mutta aikuisen elämänkokemusta omaavan henkilön taholta sitten vähemmän.

        Jopa hyvien ystävyksien kesken silloin kun bisneksistä on kyse tulee asiat sopia selkeästi _e t u k ä t e e n_, jotta ystävyyteen ei tulisi säröjä tai jopa haaksirikkoa.

        Aivan erityisesti kertomassasi häiritsee tuo silmät kiinni asoiossa eteneminen omien hintaolettamuksien pohjalta ilman sopimista asioista _e t u k ä t e e n_ ja sitten jälkeenpäin nostetaan metakka ja vielä haukutaan julkisesti ko. taho. Sorry, mutta jotenkin selkärangatonta ja "akkamaista" tuolta osin.

        Vaikka hinta tulisikin olemaan konsensuksen ja raastuvankin mielestä liian korkea ( vaikkapa 1700 eurosta puolet pois ja kumpikin maksaa omat raastupakulunsa), niin silti olet itse moraalisesti soppaasi vähintäänkin osasyyllinen ja vastuullinen fifty - fifty periaatteella. Kannattaisi katsoa sinne omaankin peiliin.


      • tapsas3
        mraappana kirjoitti:

        Minun kokemukseni Auto 51 liikkeestä ovat loistavat.Olen ostanut kyseisestä liikkeestä 3 autoa(VW,BMW ja Audi) ja aion ostaa vastaisuudessakin.Takuu on pelannut erinomaisesti jos jotain häikkää on ollut.Auton viat on korjattu merkkiliikkeissä,eikä missään "Värnäsen korjaamoilla",Auto 51 hoitaessa laskun.Olen suositellut kahdelle ystävällennikin kyseistä liikettä ja ovat olleet tyytyväisiä ostoksiinsa.Oulun myymälään ja myyjiin en ole tutustunut ja kokemukseni on Tikkurilan myymälästä.En keksi mitään valittamista kyseisetä puljusta.

        ostin v70 volvon auto 51 liikkeestä ei valittamista pelaa ja voi hyvin


      • Tuomioipäivä tulee
        kopekan kate kirjoitti:

        Asiaan on hieman vaikea ottaa täysin objektiivisesti ja ehdottomasti kantaa, sillä nyt on esillä vain toisen osapuolen versio tapahtumista. Raastuvassa on sitten sillä toisellakin osapuolella tilaisuus tuoda esiin ja puolustaa omaa versiotaan.

        >> Väitetty tietotaito ei ihmeitä maksa ei taatusti ainakaan 1700€ sillä auton ostaminen toisesta eu-maasta ei kovin ihmeellinen temppu ole.

        >> Mös netistä löytyy tarkat ohjeet tarvittavista papereista mm tullin sivuilta.

        Miksi siis edes lähestyit välittäjää ylipäätään ja kaiken lisäksi sellaista jota nimettelet renkaanpotkijaksi tasoltaan?

        Todellisuudessa ummikkona olisit mitä ilmeisemmin joutunut kuluttamaan melkoisesti aikaa etsiessäsi netissä hyvämaineisen autokaupan, selvittääksesi oikean ja virheettömän proseduurin ja hankkiaksesi oikeat yhteystiedot ja valitaksesi kuljetusfirman, jotta olisit sen jälkeen voinut ottaa yhteyttä siihen edulliseen tulkkaajaan.

        >> En ole mikään valiottaja ja penninvenyttäjä joten en tullut sopineeksi palvelun hintaa etukäteen.

        Tuo on juuri se asenne ja menettelytapa jolla löytää itsensä kuvaamasi kaltaisista tilanteista eri elämän alueilla. Kesksenkavuisten märkäkorvien toimintana se on vielä ymmärrettävää, mutta aikuisen elämänkokemusta omaavan henkilön taholta sitten vähemmän.

        Jopa hyvien ystävyksien kesken silloin kun bisneksistä on kyse tulee asiat sopia selkeästi _e t u k ä t e e n_, jotta ystävyyteen ei tulisi säröjä tai jopa haaksirikkoa.

        Aivan erityisesti kertomassasi häiritsee tuo silmät kiinni asoiossa eteneminen omien hintaolettamuksien pohjalta ilman sopimista asioista _e t u k ä t e e n_ ja sitten jälkeenpäin nostetaan metakka ja vielä haukutaan julkisesti ko. taho. Sorry, mutta jotenkin selkärangatonta ja "akkamaista" tuolta osin.

        Vaikka hinta tulisikin olemaan konsensuksen ja raastuvankin mielestä liian korkea ( vaikkapa 1700 eurosta puolet pois ja kumpikin maksaa omat raastupakulunsa), niin silti olet itse moraalisesti soppaasi vähintäänkin osasyyllinen ja vastuullinen fifty - fifty periaatteella. Kannattaisi katsoa sinne omaankin peiliin.

        HäHää!!! Auto51:n porukathan ne täällä kirjoittelee ja puolustelee itseään!


      • Pupu pöksyssä

        Hei,

        Miten kävi käräjillä?
        Vai eikö ollut munaa edes lähteä käräjille?
        Kuulin että joku oli hävinnyt vastaavan jutun


      • Kadeis kysyä ensin

        No miten meni käräjät?
        Taisit hävitä omaa tyhmyyttäs?


    • rehki

      Saksalaisen taksin keltainen väri on nykyisin tehty muovikalvolla. Vanhan taksin tunnistaa parhaiten virheettömästä maalipinnasta?

      • petosta riittää

        Myös liisari-autoja kalvotetaan ja huoltokirjoja on myytävänä kaikissa merkki-liikkeissä. Sitä trokarit mielellään täyttävät itse.


      • Taksin tunnistaa

        jo ilmoituksesta. Luuletko että myös konehuone kalvotetaan? KIlometreistä ja rekisteriotteesta auton käyttötarkoituksen myös tunnistaa. Lisäksi myös kauppakirjassa on useimmiten maininta auton alkuperäisestä elämästä. Täytyy vain osata katsoa ja pysyä poissa häkkikaupoista jotka noita myyvät. Siellä suurin osa muustakin myytävästä kalustosta on jossain mielessä epämääräistä.


    • Suomi paras

      Se laite on tosi kätevä, onhan niitä ollut jo kymmenen vuotta. Onneksi täällä Suomessa kukaan ei ole koskaan kuullut siitä eikä niitä ole täällä puhtoisessa Suomessa yhdessäkään taksissa tai muussa paljon ajavassa.

      Se on noita etelämaiden silmäänsahaavien autoliikkeiden juttuja. Meillä on niin upeat ja hienot autoliikkeet että täällä ei koskaan voi tapahtua mitään tuollaista.

    • Jymäytystä
      • Näin Vehollakin

        Myös tämä "tuttu ja turvallinen" Veho joka nyt mainostaa että heidän mittarilukemat pitää paikkansa, on tullut tiensä päähän tuo hokema jo 80 - luvulla, koska on mustaa valkoisella kun meidän entinen mersu myytiin sitten edelleen oli mittarista hävinnyt n. 45.000 km, sattumoisin myivät tuon em. mersun samalle paikkakunnalle :)
        Eli osataan sitä Vehollakin, se vaan peitellään tosi ammattimaisesti.


    • Joo-o---

      Ei voi kuin epäillä.

      Kattelin mehukasta 2011 mallisia autoja joissa olisi tosi pieniä
      kilometrimääriä, tuollaisethan ei käy missään ns kontrollissa pitkään
      aikaan kuten ei suomessakaan. Eli voit veivaa mittarista pois
      ihan miten paljon huvittaa ennen ekaa katsastusta!

      Oikeasti 50000km ajettusta otetaan pois 45000km ja avot
      meilläkin onkin myynnissä 2011 loppuvuoden mallinen
      auto jossa on mittarissa vain 5000km.

      Jos mittariväärennöksiä ei voi todeta mitenkään niin miksi sitä
      ei sitten tehtäisi. Nimenomaan kun autoa myy uusi omistaja
      eli jokin autoliike mm:ssa saksassa. Pitäisikin saada käsiin
      se auton ensimmäinen omistaja ja kysyä paljonko ajoit.
      Toisaalta taas luulisi että joskus joku saksalainen saattaisi huomata
      että hänen autonsa on myynnissä kaunistelluilla kilometrimäärillä.


      Tosin se etu on minunkin, vaikka autolla olisi oikeasti ajettu se 50000km
      niin etu se on minullekkin kun taas myyn autoa itse joskus
      5 vuoden päästä niin mittarissa on vasta silloin 50000km :)

      Toinen asia, tehdastakuu, onko voimassa edelleen kun ostat 2011 mallisen
      niin vielä pitäisi olla se vuosi takuuta? Esimerkiksi mulle tarjotussa
      saksan haku 2011 mallisessa autossa oli joku finns takuu tjsp vuodeksi.

      • gs birotor

    • Rumpua ruuvataan

      Helvetin hienoa, että omistamaani MB 200E vm 1998 avaimen hankinta maksaa 300E ja ohjelmointi 50E, monopooli suomessa Veholla.

      Viduttaapi hankkia avainta autoon, jonka arvo lähentelee avaimen hankintakuluja, onneksi en omista kortilla toimivia, joissa kuulemma kulut on lähemmäs 1000E per kortti.

      Jotain on tässä ajassa viddusti pielessä, veikkaan, että marssimusiikki kohta paikallisradioissa soi, ja avaimet saa se ken 10E hakee.

    • be.one

      Belgia on mahdollisesti hieman turvallisempi kilometrien todellisuuden suhteen, vaikka ei tuokaan kansallinen kontrolointisysteemi ehkä aivan aukoton ole. Vaikkapa taksyrittäjä jolla tuo vain joka toisen kilometrin rekisteröivä ohjelmakortti.

      Vaan eikös osaava merkkihuolto ole kykenevä sellaisen havaitsemaan? Laajemminkin, eikös kaikkien ohjelmiin väliin tulemiset pitäisi jättää systeemiin jälkiä ja olla pätevän henkilön löydettävissä? Toisaalta auton ostohetkellä haastava asia löytää sellainen spesialisti ja saada auto sinne tarkistettavaksi ennen ostopäätöstä.

      "Myynnissä on myös uuteen autoon asennettavia piirikortteja, jotka rekisteröivät auton mittaristoon vain joka toisen ajetun kilometrin. Ennen myyntiä poistettava korttia on Auto Bildin mukaan käytetty ainakin joissain taksiyrityksissä ja vuokraamoissa."

      - http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288422373471.html

      Car - Pass. Belgiassa käytettyä autoa ostava voi tehdä sen nykyisin hieman turvallisemmin mielin koskien ajettuja kilometrejä lain vatiman Car-Pass systeemin ansiosta ( en muista minä vuonna laki tuli voimaan ). Aina kun auto käy katsastuksessa, korjaamolla, huolllossa tai vaikkapa rengasliikkeessä laitattamasa uudet renkaat, niin silloin syötetään kansalliseen kesksurekisteriin myös auton kilometrit. Tuo Car-Pass on pakollinen asiakirja autoa myytäessä. Ainoa poikkeus on jos ostajana on ammattilainen / autoliike.

      - http://www.car-pass.be/en/particulieren/index.htm

      • be.one

        Pitää toki paikkansa ettei ranskalaiset keskimäärin kohtele autojaan kuten sakasalaiset keskimäärin. Kaikki ei kuitenkaan ole niin musta-valkoista kun voisi ajatella. Kuitenkin Ranska on suuri maa ja sen autovolyymissa on loputon määrä aivan yhtä hyvin ja säntillisesti pidetyjä autoja kuin Saksassakin.

        Vastaava tilanne Belgiassa missä hiljattain olen hieman kierrellyt ja havaitsin liikenteessä ja parkkipaikoilla todella siistejä moitteettomassa tikissä olevia autoja merkittävä osa. Brysselin eri kortteleissa ( niissä hieman paremissa ) havaitsee runsaasti Audin A4:sta isokoneisiin premium-autoihin ( kauniita ja viimeisen päälle hyvin hoidettuja arvotaloja ), sillä maassa on paljon keskimääräistä varakkaampia henkilöitä, jotka vaihtavat autoa säännöllisin välein. Autokanta kokonaisuudessaan ei ole ollenkaan niin risuinen millaista kuvaa usein malaillaan. Omat lievät ennakkoasenteeni kokivat myönteisen yllätyksen. Kilometrien suhteen tuo Car Pass on hyvä asia, vaika ei ehkä 100% aukoton olekaan.

        - http://fr.kapaza.be/belgique/auto/mercedes-benz?ca=2_s&q=Mercedes&cg=1020&w=3&ps=&pe=&cb=22&gb=2&rs=2006&re=&me=149999&fu=00100003%2C00100007

        - http://kuvaton.com/u/yiJ

        Toisaalta hyviä tai huonoja autokauppoja voi tehdä kaikissa manituissa maissa. Hyvä vain, että valinnnanvaraa ja eri vaihtoehtoja riitää, mutta tarkkana kannattaa olla.


    • Hehhehheh

      Joo, mut kannattaa ostaa liikkeestä, josta saa kirjallisen takuun kilometrien paikkansa pitävyydestä. Niin tein minäkin, mutta olenkin fiksu!

    • laiton1700

      Menikö kyrpä silmään kun itkupilli ei saanutkaan vietyä leipää kauppiaan suusta.. Hanki itse ne autosi sieltä Saksasta kun kerran niin ammattiostajaa täällä nyt sitten jälkikäteen ollaan vaikka lähtökohtana oli nöyrä mies ja lakki kiltisti kourassa. Liukuhihnalle vaan hommiin että varallisuutta kertyy. Itse en olisi vaivautunut millään 1700e katteilla järkkäämään tuulipuvulle yhtään mitään koska eihän siitä verojen jälkeen jää kauppiaalle muutakuin tekemisen ilo.

      • jopjopari

        Ja mikäs vit*n ekspertti se kuluttajaviraston mummo on neuvomaan liikkeiden taksoja tai niitä sanelemaan että "voi voi nyt reiska maksoi kyllä metsurin palkastaan liikaa palkkiota, vedetäämpä varoiksi kunniallinen yrittäjä käräjille vastaamaan jos vaikka saataisiin reiskalle koko autonhinta takaisin ja tietenkin auton se saa pitää kun onhan se ajellut sillä jo pask*t housuissaan" on tämä kuluttajariita lautakunta mennyt jo aivan mahdottomaksi touhuksi, näistä hemmetin ammattivalittajista pitäisi saada valtakunnallinen rekisteri josta autokauppiaat voisivat ennen kaupanteon aloittamista tarkastaa kuuluuko asiakas tähän lajiin jolloin kaupanteko saataisiin katkeamaan jo alkumetreille eikä tulisi tälläisiä tilanteita.


    • Kuluttajariitalautakunta voi antaa suosituksen hyvityksestä, jos palvelu tai tavara ei vastaa sitä mitä on tilattu tai sovittu tai siinä on virhe. Sama koskee hintaa, jos on sovittu joku hinta ja sitten pyydetäänkin suurempi hinta, siitä voi mennä jo käräjille, jos on lupaus kirjallisena. Aika outo tilata autoa, jos ei ensin kysele palvelun hintaa. Muutoinhan yrittäjä saa hinnoitella palvelunsa miten huvittaa, jollei se ole säänneltyä (esim. taksitoiminta). Kahvikupistakin voi pyytää vaikka 50 euroo, jos huvittaa, kuluttajan ei ole pakko ostaa.
      Oudoksuttaa tuo saksasta auton tilaaminen ilman näkemistä ja koeajoa. Kuinka moni tilaisi Suomesta sokkona auton pelkän netti-ilmoituksen perusteella?

      • Lautakunta

        on aivan p erseestä ja avuton koska siellä ei ymmärretä monestakaan asiasta yhtään mitään. Kun vastapuolella on iso yhtiö, ei tavallisella asiakkaalla ole mitään mahdollisuuksia vaikka olisi miten oikeassa. Perusteetkin olivat niin naurettavia että tajusi heti lautakunnan täydellisen älyn puutteen. Tapaus ei tosin liittynyt autoalaan vaan pyrin kertomaan lautakunnan todellisesta typeryydestä. Sen osaamisen päälle ei kannata paljoa panostaa.


    • häviätoikeudessa

      Ota selvää kuinka paljon sinulle aiheutuu kustannuksia, jos viet asian oikeuteen ja lopulta häviät jutun. Maksat omat ja vastapuolen oikeudenkäyntikulut. Riittääkö 10000€.

    • mikkis5

      Älä usko täällä näitä Esson baarin juttuja.
      Tässä FAKTAA: Suomessa auton mittarin ruuvaaminen ei ole rikos.
      Saksassa auton mittarin ruuvaaminen on rikos, josta seuraa rangaistus.

      Kummassakohan maassa ruuvataan enemmän?

      Ainoastaan Esson baareillija väittää( ja hönöimmät kai uskooin) että saksassa.

      NO LOL

      • Tuodaan autoja

        Taitaa olla autokauppiaitten myynti ilmoituksissa tuo "SUOMI AUTO" viimeinen huuto kun ovat tajunneet, miten paljon kansalaiset tuovat ulkomailta parempia ja halvempia autoja. Ovat tajunneet nyt että juna meni jo...
        Toissapäivänä kävin itse Rinta-Joupilla katsomassa malliksi Saksasta ostettavaa automallia. En siis ostoaikeissa jupilta.!
        Niin siellä automyyjä 50v ja asiakas 50v puhuivat tuontiautoista. Asiakas oli kiinnostunut ilmeisesti autonntuonnista.
        Automyyjä selitti että: tuonti autossa ohkasemmat sähköjohdot ja pieni laturi, että sulaa piuhat kun antaa apuvirtaa talvella,niin ja on pirun kylmä talvellakin kun on pikkuriikkinen lämmityslaitteen kenno. Nii ja joutuu asentamaan webaston no niin joutuu Suomi autoonkin..
        Kyllä oli muuten naurussaan pitelemistä ja siitä että en kommentoinut juttua.
        Ihan karseeta sittiä sepitti automyyjä, nii ja vielä rinta-jupilta joka ite tuo maahan tuontiautoja. Kas kun eivät näitä mainosta "meidän tuontiauto"...


      • ei enää suomi autoa
        Tuodaan autoja kirjoitti:

        Taitaa olla autokauppiaitten myynti ilmoituksissa tuo "SUOMI AUTO" viimeinen huuto kun ovat tajunneet, miten paljon kansalaiset tuovat ulkomailta parempia ja halvempia autoja. Ovat tajunneet nyt että juna meni jo...
        Toissapäivänä kävin itse Rinta-Joupilla katsomassa malliksi Saksasta ostettavaa automallia. En siis ostoaikeissa jupilta.!
        Niin siellä automyyjä 50v ja asiakas 50v puhuivat tuontiautoista. Asiakas oli kiinnostunut ilmeisesti autonntuonnista.
        Automyyjä selitti että: tuonti autossa ohkasemmat sähköjohdot ja pieni laturi, että sulaa piuhat kun antaa apuvirtaa talvella,niin ja on pirun kylmä talvellakin kun on pikkuriikkinen lämmityslaitteen kenno. Nii ja joutuu asentamaan webaston no niin joutuu Suomi autoonkin..
        Kyllä oli muuten naurussaan pitelemistä ja siitä että en kommentoinut juttua.
        Ihan karseeta sittiä sepitti automyyjä, nii ja vielä rinta-jupilta joka ite tuo maahan tuontiautoja. Kas kun eivät näitä mainosta "meidän tuontiauto"...

        Niin ja voihantuohon lisätä, että ostin ns:n Suomi auton (kerrankin). Erehdyin tarkastelemaan auton pohjaa tuossa männä viikolla. Muuten hyvältä näytti alusta kunnossa, mutta jarruputket takaa niin ruosteessa, että yhdestä kohdasta tihkui jo nestettä eli ei muuta kuin jarruputkien vaihtoon. YHDESSÄKÄÄN Saksassa ostamastani autoss ei ole ollut tällaista vikaa. Saksasta ostamiani autoja on enemmän kuin kymmenen. Että silleen "suomi pojat"


      • Saksassa ei päästetä
        ei enää suomi autoa kirjoitti:

        Niin ja voihantuohon lisätä, että ostin ns:n Suomi auton (kerrankin). Erehdyin tarkastelemaan auton pohjaa tuossa männä viikolla. Muuten hyvältä näytti alusta kunnossa, mutta jarruputket takaa niin ruosteessa, että yhdestä kohdasta tihkui jo nestettä eli ei muuta kuin jarruputkien vaihtoon. YHDESSÄKÄÄN Saksassa ostamastani autoss ei ole ollut tällaista vikaa. Saksasta ostamiani autoja on enemmän kuin kymmenen. Että silleen "suomi pojat"

        autoja sellaiseen kuntoon että ne olisivat vaarallisia liikenteessä. Katsastus on tiukka vaikka onkin vain 2 vuoden välein ja toiseksi Saksan olosuhteissa jotkut jarruputket kestävät koko auton taloudellisen käyttöiän. Sen jälkeen suomalainen toiviomatkalainen tai jobbari hakee auton kun halvalla sen saa. Kymmenen vuotta sitten nauratti kun jobbarit laivarannassa yrittivät saada tuontiromua käymään edes kaikilla pytyillä. Varoitin jo silloin palstalla ahneiden jobbareiden paskakuntoisista romuista mutta useimmat ihmiset eivät ymmärtäneet asioista ainakaan kommenttien perusteella silloinkaan mitään. Tilanne lienee noista ajoista ainakin jonkin verran parantunut.


    • BgttRqzf4opQ7

      "HS: Auton kilometrimittarin manipulointi on pelottavan helppoa" - 8.4.2016

      - http://www.iltalehti.fi/autot/2016040821383742_au.shtml

      Ps. Jotenkn ketjua lukiessa alkoi haiskahtaa viemäriltä, eli siltä että ehkä jokin joppari-kilpailija koettaa puskista käsin dissata Auto51:stä oikein urakalla ja laskuun. Itse en tunne ko. yritystä.

      Ketjussa syytteen nostajakin 'vandalista55' katosi epäloogisuuksineen ja ristiriitoineen takaviistoon kuin pieru saharaan.

      Toisella autopalstalla puolestaan muuan ruudinkeksijä oli oivaltanut tehdä oikein oman avauksen syyttäen Kamuxia kusettamisesta, koska sen Suomessa myynnissä olevia vastaavia autoja saa Saksasta itse hakemalla huomattavasti halvemmalla.

      Kusetuksesta syyttäjä vain unohti suuressa älykkyydessään listata kaikki Suomessa autokauppaa tekevät samaan kusettajien kastiin, koska eivät myy autoja Sakasan hinnoilla Suomessa.

    • BgttRqzf4opQ7

      "HS: Auton kilometrimittarin manipulointi on pelottavan helppoa" - 8.4.2016

      - http://www.iltalehti.fi/autot/2016040821383742_au.shtml

      Ps. Jotenkn ketjua lukiessa alkoi haiskahtaa viemäriltä, eli siltä että ehkä jokin joppari-kilpailija koettaa puskista käsin dissata Auto51:stä oikein urakalla ja laskuun. Itse en tunne ko. yritystä.

      Ketjussa syytteen nostajakin 'vandalista55' katosi epäloogisuuksineen ja ristiriitoineen takaviistoon kuin pieru saharaan.

      Toisella autopalstalla puolestaan muuan ruudinkeksijä oli oivaltanut tehdä oikein oman avauksen syyttäen Kamuxia kusettamisesta, koska sen Suomessa myynnissä olevia vastaavia autoja saa Saksasta itse hakemalla huomattavasti halvemmalla.

      Kusetuksesta syyttäjä vain unohti suuressa älykkyydessään listata kaikki Suomessa autokauppaa tekevät samaan kusettajien kastiin, koska eivät myy autoja Sakasan hinnoilla Suomessa.

    • BgttRqzf4opQ7

      Sorry vain triploista sillä s24 ilmoitti palvelinvirheestä viestiä lähettäessä ja pyysi uuteen laskutoimitukseen vastaamaan vaikka viesti olikin lähtenyt.

    • rthrtrtrttrrttr

      Ei se auta sekään että autoliike takaa sen että autolla ei ole ajettu enempää kuin mitä mittarissa lukee, ei se autoliike sillä autolla. Joku sillä autolla on ajanut jo ennen autoliikettä!

      Tuota auton kilometrilukeman huijaus on pirullinen, hommansa osaavat kyllä osaa sen tehdä niin että mitään jälkiä ei jää minnekkään. Hyvissä olosuhteissa ajettuun autoon ei jää edes juuri mitään kulumisen jälkiäkään.

      Kilometrilukemahan taltioituu moneen eri paikkaan, ei siis riitä että yhteen paikkaan tekee sen muutoksen, tosin en tässä mikään asiantuntija ole mutta mitä noita on selvittänyt että miten homma menee.

      Homma menee esimerkiksi näin, toimii suomessakin:
      Ostetaan uusi auto 0km ajettu.
      Ajetaan sillä 50tkm ja poistetaan 40tkm ja viedään ensihuoltoon.
      Näin on säästetty jo 40tkm ajomäärä auton hinnassa yksi huolto (se 30tkm huolto).
      Vuosi takana, ajellaan taas se 50tkm ja tehdään sama kuin äsken, nyt auton mittarissa on 20tkm vaikka autolla on ajettu todellisuudessa 100tkm. Esimerkiksi suomessa kun koittaa katsastus niin toki nimenomaan mennään a-katsastukseen niin saadaan sinnekkin rekistereihin tietoa siitä että miten vähän ajettu valio yksilö tässä onkaan.

      Onhan tuossa riski, joku kateellinen tai muuten vaan saattaa huomata että toi myyntitykkihän on ajanut tuolla ympäri suomea 2-3 vuoden ajan ja muka mittarissa vaan 20tkm :) Selitäppä se, rikostutkinnassa käry kyllä kävisi kun tutkitaan että olet ostanut polttoainetta niin paljon että tuohon kilometrimäärään se ei ole voinut mennä että mutta muutakaan autoa sulla ei ole niin.. Petos tuomio saattaa napsua.
      No aika epätodennäköistä, jos vähän malttaa huijauksessa ettei ruuvaa niin härskisti kilometrilukemaa niin läpi menee komeesti.

      • Lapsellinen_

        jo ajatusmallinakin. Kokemattomuutesi paistaa läpi.


      • E220_CDI
        Lapsellinen_ kirjoitti:

        jo ajatusmallinakin. Kokemattomuutesi paistaa läpi.

        Päinvastoin, juuri tuo epärehellinen ensimmäinen käyttäjä on käytännössä ainoa todellinen riski. Siksi epäluuloisimpien kannattaa välttää liisareita, joiden ensimmäisillä kuljettajilla on ollut motiivi huijata liisarifirmaa.

        Jos auto on alun perin edennyt kilometrinsä rehellistä reittiä, ei siitä kukaan ota huomaamatta mittarista mitään merkittävää pois. Huonot vedätykset näkee auton kontrollereilta ja hyvätkään vedätykset eivät pääse autotehtaan tietokantaan. Saat tehdä autolle mitä huvittaa, mutta tehtaan tietokantaan tallennettua huoltolokia et saa pois. Miten selität sen, että auton mittarissa on 200.000 km, mutta Veho kertoo että 425.000 km huolto on tehty jo toissa vuonna?


    • Anonyymi

      Auto51.fion parhain ja halvin korjaamoetelä suomessa uskoisin..tänään aamulla kävin ..saabiin uusi exide akku ja asentajat laittoivat pihassa satessa vielä,kun testasivat kunnon ja uusi exide tilalle 62amh 540 95e töineen..edes motonetistä ei saa ulos sitä tuohon hintaanja näytti viime viikolla tulleita ja lisää tulee syys myntiin..ja käsi jaruun säätö 20minn 25e..

      ei paha..asentaja onnitui saabin tietokeen ohjelmoimaan vahingossa kyllä ja tehot nousi yli poulet, kun tempaisi akun suoraan irtija kiinni radio tietokoneja kaikkipimeni, hetke taistelun jälkeen heräsi ja lähdi pihasta sora lentäen, kui ennen normaalisti..

      hyvä ja nopea pika huolto, aina on löytynyt vaikka3-4 autoa sisällä ja nyt join kahvia katselin tv:tä ja auto tuotiin ulos valmiina..10

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1056
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      997
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      744
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe