Hintaralli

Voi huhhuh ja tsiisus!

Piti vaihdattaa öljyt ja syylärin nesteet tuossa lähihuoltamossa. Ei mikään merkkihuolto vaan ihan tavallinen monimerkkikorjaamo.

Hintapyyntö: 250 euroa! Ei mitään tolkkua ole enää. Katselen homman muualta mutta kyllä ihmetyttää että vanhaa rahaa saa latoa puolitoista tonnia tiskiin mokomasta perushommasta jossa avataan pari proppua!

Autokin on tavallinen saksalainen pikkuauto 1.6 litran bensakoneella.
Ilmianna
Jaa

15 Vastausta


Vaari unohtaa vihdoin ne isot markat. Joku elää sillä työllä jota tekee ja pitää tiloja ja laitteita ja saattaa jopa työllistääkkin jonkun.
Ilmaiseksiko kaikki pitää saada, jos niin tee itse ja osta halvimmet litkut autoosi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jotkut firmat pitää tiloja ja laitteita ja työllistävät jonkun. Toisissa firmoissa tehdään hommia ja kauppa käy...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos homma on hoidettu avaamalla pari proppua tee itse. Osta vain öljy ja neste.
Sittenpähän näet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12 VASTAUSTA:
Ei tarvinnut tehdä itse. Jäähdytysnesteet vaihdettuna 40€ ja öljyt suodattimineen vaihdettuna 55€. Yhteensä siis 95€. On siinä pikkasen eroa kahteen ja puoleen sataan!

Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Merceensuti! kirjoitti:
Ei tarvinnut tehdä itse. Jäähdytysnesteet vaihdettuna 40€ ja öljyt suodattimineen vaihdettuna 55€. Yhteensä siis 95€. On siinä pikkasen eroa kahteen ja puoleen sataan!

Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää.
Olipa tyyristä!
Minun autossani ei jäähdytysneste ole pilaantunut 15 vuodessa joten en vaihda sitä. Öljyt vaihdan itse, samoin suotimen. Maksaneeko nuo yhteensä jotakin 20 euron paikkeille?

Kuten itse sanoit: "Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää."
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Merceensuti! kirjoitti:
Ei tarvinnut tehdä itse. Jäähdytysnesteet vaihdettuna 40€ ja öljyt suodattimineen vaihdettuna 55€. Yhteensä siis 95€. On siinä pikkasen eroa kahteen ja puoleen sataan!

Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää.
öljyllä ja suodattimilla on paljonkin eroa laadussa ja hinnassa. Jos joku tekee tosi halvalla, on se merkki paskoista öljyistä ja suodattimista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Auto Masentaja 2 kirjoitti:
Olipa tyyristä!
Minun autossani ei jäähdytysneste ole pilaantunut 15 vuodessa joten en vaihda sitä. Öljyt vaihdan itse, samoin suotimen. Maksaneeko nuo yhteensä jotakin 20 euron paikkeille?

Kuten itse sanoit: "Ei se ihme ole että kaikki riistopuulaakit pärjää kun ihmiset on valmiit maksamaan mitä vain kehdataan pyytää."
Masentaja taitaakin ajella jollain vanhalla romulla, ainakin toistaiseksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mutta ei kauaa kirjoitti:
Masentaja taitaakin ajella jollain vanhalla romulla, ainakin toistaiseksi.
Masentajalla pysyykin auto kunnossa kun masentaja tekee vain sen mitä tarvitsee. Ja rahat säästyy johonkin muualle, ei mene kaikki auton ylläpitoon eikä jopparille!
Ja vanha onkin auto, 23 vuotta ja 430 000 halpaa kilometriä takana ja aina vain pelaa! Autoveron just maksoin vuodeksi eteenpäin, 76,12 €.
Revi siitä, kateellinen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
isoja säästöjä kirjoitti:
öljyllä ja suodattimilla on paljonkin eroa laadussa ja hinnassa. Jos joku tekee tosi halvalla, on se merkki paskoista öljyistä ja suodattimista.
Kalliin ja halvan öljysatsin hinnan ero on noin 20 euroa, kalliin ja halvan suotimen hinnanero on noin 5 euroa. Miten sillä selittyy lähes 200 euron kokonaishintaero? Laskutaidossa vikaako?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HP_Laskukone kirjoitti:
Kalliin ja halvan öljysatsin hinnan ero on noin 20 euroa, kalliin ja halvan suotimen hinnanero on noin 5 euroa. Miten sillä selittyy lähes 200 euron kokonaishintaero? Laskutaidossa vikaako?
Samaa mieltä tästä. Sitäpaitsi öljyissä on hirveä kate huoltamoissa. Litrahinta asiakkaalle yleensä 17-18 € per alkava litra ja sitä sentään on ostettu liikeeseen tynnyrikaupalla ja tukkuhinnalla. Kaupasta saa samaa Mobilin ykköstä kympin litra jossa siinäkin on jo kauppiaalle katetta.

Täytyyhän liikkeenpitäjän rahansa saada mutta kyllä joku raja riistossakin.

Aika harva se sitäpaitsi alkaa kysellä öljynvaihtoon ajaessaan että mikäs se suodatin mahtaa olla merkiltään.

Tekeehän tuon öljynvaihdon itsekin mutta kaupunkiasujana ei oikein huvita kadunvarressa alkaa tekemään. TI-hallin vuokran hinnalla joku melkein jo tekee työnkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maxra kirjoitti:
Samaa mieltä tästä. Sitäpaitsi öljyissä on hirveä kate huoltamoissa. Litrahinta asiakkaalle yleensä 17-18 € per alkava litra ja sitä sentään on ostettu liikeeseen tynnyrikaupalla ja tukkuhinnalla. Kaupasta saa samaa Mobilin ykköstä kympin litra jossa siinäkin on jo kauppiaalle katetta.

Täytyyhän liikkeenpitäjän rahansa saada mutta kyllä joku raja riistossakin.

Aika harva se sitäpaitsi alkaa kysellä öljynvaihtoon ajaessaan että mikäs se suodatin mahtaa olla merkiltään.

Tekeehän tuon öljynvaihdon itsekin mutta kaupunkiasujana ei oikein huvita kadunvarressa alkaa tekemään. TI-hallin vuokran hinnalla joku melkein jo tekee työnkin.
Kuka saakeli laittaa Mobil halpisöljyä moottoriin kun löytyy Castrolia. Kalliimpi mutta parempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mazzda kirjoitti:
Kuka saakeli laittaa Mobil halpisöljyä moottoriin kun löytyy Castrolia. Kalliimpi mutta parempi.
Minä "saakeli" olen ajanut nyt nykyautollani 590 000 km, pääosin olen käyttänyt Mobil-halpaöljyä ylipitkillä vaihtoväleillä (20 000 km, kun suositus 15 000 km).
Kerro, mitä parempaa olisin saanut "kalliimpi mutta parempi" -Castrolista?
Käsitykseni ja laskutaitoni mukaan olisin ainoastaan joutunut hivenen tinkimään muusta kulutushysteriastani. Olisinko voinut harventaa vaihtovälin hinnaneron mukaisesti 50 000 kilometriin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mazzda kirjoitti:
Kuka saakeli laittaa Mobil halpisöljyä moottoriin kun löytyy Castrolia. Kalliimpi mutta parempi.
Ei oo kun runsas kymmenen vuotta kun moottorin sisäkaluista tunnisti sen oliko jotain muuta öljyä kuin Mobil tai Teboil. Kun näitä öljyjä oli käytetty moottoreissa niin moottorien metallipinnat oli terveen nä'köiset ja puhtaat. Muiden öljyjen jäljiltä moottoreiden pinnoissa oli kaikenlaista töhnää juuttuneena tosi tiukastikin kiinni. Castrol aiheutti vielä lisäksi hartsimaisen aineen muodostumista moottorin öljyn kanssa kosketuksiin joutuvilla pinnoilla.

Nykytilanne on selvästi tasaisempi kun moottorinvalmistajien vaatimukset ovat kiristyneet, mutta edelleenkin Mobil ja Teboil näyttäisi olevan huippuöljyjä ainakin moottorin puhtaanapysymisen suhteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
isoja säästöjä kirjoitti:
öljyllä ja suodattimilla on paljonkin eroa laadussa ja hinnassa. Jos joku tekee tosi halvalla, on se merkki paskoista öljyistä ja suodattimista.
Mainittakoon, että öljyt oli Total-merkkiset täyssynteettiset 5W40 (tehdasöljyt ainakin neljällä automerkillä) ja filtteri oli kunnon merkkinen, Mann.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Merceensuti! kirjoitti:
Mainittakoon, että öljyt oli Total-merkkiset täyssynteettiset 5W40 (tehdasöljyt ainakin neljällä automerkillä) ja filtteri oli kunnon merkkinen, Mann.
Teille joka puolustatte mobilia ja castrolia. Itse olen käyttänyt golfissa 1,8 koneessa bilteeman puolisynteettistä 10-40w joka on maksanut alta 4 e litra. Auto on yli 310000 km ja aina ajettu halvoilla öljyillä. Pääasiassa bilteeman. Tiedän kyllä että mobil on halpaa marketeissa, mutta bilteeman hinta aina 40% halvempi. Castrolin hintaa en tiedä. Castrol ehkä hiukan kalliimpi kuin mobil. Kumma kyllä että kuormaauton moottori öljy on Shell, ja se on markkinajohtaja siellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hintaralli

Voi huhhuh ja tsiisus!

Piti vaihdattaa öljyt ja syylärin nesteet tuossa lähihuoltamossa. Ei mikään merkkihuolto vaan ihan tavallinen monimerkkikorjaamo.

Hintapyyntö: 250 euroa! Ei mitään tolkkua ole enää. Katselen homman muualta mutta kyllä ihmetyttää että vanhaa rahaa saa latoa puolitoista tonnia tiskiin mokomasta perushommasta jossa avataan pari proppua!

Autokin on tavallinen saksalainen pikkuauto 1.6 litran bensakoneella.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta