Prisman kassojen HUONO asiakaspalvelu

Aurajuuusto

Kassoilla nuoria tylleröitä joilla ei todellakaan ole asiakaspalveluun yhtään taipumusta, mikseivät tee silloin vaikka siivouskeikkaa? Ärsyttää tuollainen et kuiskataan hei ja loppusumma. Ei kiitosta saati olehyvää. Kassahenkilön työ on silloin parhaimmillaan kun asiakkaalle puhutaan ja ollaan kohteliaita. Prismassa on muutama hyvän asiakaspalvelun omaava, mutta niukassa on... Rempseitä hymyileviä ihmisiä on kiva nähdä, piristävät omaa päiväänikin...

54

2551

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 121122121212121212

      Samaa mieltä, kaupan ala on joillekin kutsumus. Opiskelijat käyttävät hyväksi kassatyöskentelyä juuri sen takia, että kysyntä on aina valtavaa ja paikkoja on tarjolla. Oikeat asiakaspalvelijat ja ammattilaiset (kuuluvat) erikoistuvat pienempiin myymälöihin. Kassa on yleensä kaupan ainoa kontakti asiakkaalle, siksi hyvän kuvan antaminen on suotavaa. Ei tosin se kassatyöskentely helppoa ole, ei sillä. Arvokasta työtä sekin!

    • kassa 6.

      ENSI KERRALLA KUN TULET OSTOKSILLE NIIN PYLLISTÄN JA NÄYTÄN PERSEREIJÄN SULLE.

      • asiakas 7

        Sitä pitäisin jo hyvänä palveluna, otatko myös poskeen?


      • Törkeydetpois

        Jos tuo on tosiaan , jonkun kassan komentti , osoittaa ettei sovellu asiakaspalvelu tehtävään ,tällä viikolla on levinnyt kirjoitus Jatta rouvan rullatuoli vanhuksen höykyttämisestä , tuo kassa 6 *komentti * on alaarvoisinta mitä on kuultu ,kanattais käydä tarkistaa lääkitys. Ja ei kai enää ole missäään asiakaspalvelu tehtävässä .
        Myös tuo prisman kassa työskentely ,niin koneiden . Toimivuus ja henkilöstön käyttäytyminen olisi sekattava ,jopa käyttäytymis kouluttajan avulla .
        Jollaksessa ei taida olla kassoille omaa koulutusta tai sitten on opetettu vain miten asiakkaista päästää nopeasti eroon ja rahat kassaan sentilleen !


    • keimo000000000

      risman horot

    • kai53

      Kyllä minulla on pääsääntöisesti hyviä kokemuksia Prisman kassapalveluista , toki huonoja päiviä on kaikilla joskus . Ja nuo kassat ovat niin työllistetty ettei siinä varmaan ole aikaa seurusteluille , siinä se jono kasvaa ja taas joku valittaa palvelun hitautta .

    • Jäsen

      Se , että kassoilla on huono palvelu ja hinnat korkeat ei haittaa yhtään. Saahan sieltä bonusta.

      • rise'

        Taidat puhua ahnas-keskon k-putiikeita, joissa hinnat on oikeasti korkeat.


    • S-etukortti 10v

      Katson aina minne kassalle mennen, että ei tarvitse mennä neuvontaan korjauttamaan kuittivirheitä.

    • aurajuusto lemuaa

      Kovin helposti ärsyynnyt.

      Kassan työ on rahastaa ei seurustella tai toimia sinun päiväsi piristeenä. Kassan työ vaatii myös pitkäpinnaisuutta, koska ikävä kyllä kaltaisiasi suunsoittajia ja marisioita löytyy melkein joka nurkasta.

      Pidä vaan nenusi pystyssä ja osoita ylemmyytesi. Toivon joskus sinunkin tajuavan kassojenkin olevan ihmisiä, jopa parempia kuin monet kaltaisesi homerot.

    • 2525666

      sittarissa on edelleen se kaksoishinta järjestelmä käytössä, hyllynreunassa pienempi kuin sitten kassalla... olkaapa tarkkana vaikka ruuhkaa saattaa syntyäkin.viimevuonna tähänaikaan ottivat jostain 9,90 hintaisesta tuotteesta 39,90 no olihan kymmenien ihmisten jonot perumassa kauppojaan...

    • 14+14

      prismassa aina tarpeeksi kassoja ja ovat kivoja, jotain pikkulikkoja saattaa olla tilapäishommissa ja jännittävät niin ettei sanaa suustaan saa mutta niin oot jännittänyt itsekin ekassa työssäsi, ei kannata kaikkea noteerata kyllä se siitä .... ei siellä kukaan ainakaan asiakkaille tiuski niinkuin sittarissa ja palautuksissa on aina naama väärinpäi siellä sittarissa mutta kuinka ollakaan prismaan ei ole tarvinut mitään palauttaa koskaan.Hinnatkin on oikein hyllyssä ja kassalla, ei tarvi kinata kumpi on oikea ja onko tarjous voimassa vai ei.

    • asiakasihminen

      Puhumattakaan asiakkaiden tavoista!!! Menkää itseenne.

      Olin kassalla tokana, kun edessä keski-ikäinen nainen heitti ostokset tytön syliin, kiukutteli ja haistatteli, kun se oli kassan vika että ei ole hehkulamppuja...

      Joo, ei kun iloista hymyä, tervetuloa uudelleen...

    • Isä ja lapsi

      Vanhat akat ovat hirviöitä.

    • 1+14

      Nyt menee niin hermot tän hemmetin Prisman kanssa!!!

    • rasvaa pimppiin.

      vanhojen kuselle haisevien kuiva pimppien ei tarvi tulla itkemään prismaan.

    • PasSi

      Aivan sama saako boonusta vai ei jos "palvelu" olematonta. Hiippailen kaupassa ostoksilla kohtaan myyjän yhden ainoan kerran, kassalla. Jos siinä kohtaa ei nuorempi tai vanhempi kassahenkilö osaa sanoa päivää niin ei lujaa mene. Asiakas se palkan maksaa.. toivonkin oli se sitten s tai k puulaaki jättäkäämme palautetta tai äänestetään jaloillamme niin se palvelu ehkä paranee.

    • mene ittees

      taidat vaan olla vttumainen ja huono asiakas

    • Intohimona Prisma

      Käyn Prismassa ihan oman mielenterveyteni vuoksi.
      Tulen aina ulos hyvällä mielellä , usein lauleskelen
      ja viheltelen. Syy: Bonukset, joilla pääsen taas helmikuussa
      kanarialle.

    • esimiesasemassa myös

      Kyllä kassalla niinkuin muullakin kaupan henkilöstöllä TÄYTYY olla asiakaspalvelu kohdillaan. Jos ei sovi asiakaspalveluun, eikä työstä pidä, niin kannattaa etsiä työ, joka sopii paremmin.
      Valitettavasti vaan k.o kauppa harvemmin palkkaa näitä ammattiosaajia, koska halvemmaksi tulee ottaa se opiskelija pohjapalkalla, minimitunneilla, ei ikälisiä, ei rohkeutta vaatia tunteja. Kukaan ammattitaitoinen ei mokomaan pompotukseen suostu.
      Tosin tässä näkynee pitkässä juoksussa se säästö väärässä kohdassa, töykeä sekä "emmiä tiiä" tyyppi kaupan alalla kyllä karsii asiakaskuntaa. Iloinen tervehdys, pirteä ja palveleva ihminen kun kuitenkin tuo niitä asiakkaita. Ei mököttävä tuppisuu hyllyttäjä, joka ei tunne kuin oman hyllyvälin tuotteet, innosta ketään etsimäänkään mitään, opettelisivat edes missä tuoteryhmät sijaitsevat.... pohjakarttoja saatavilla myös henkilökunnalle, ainakin ennen ne piti opetella ;) Eikä kassa, jota ei voisi vähempää kiinnostaa, miten asiakkaan tuotteet hihnalle läjittää (lieee paras kuvaus toimenpiteestä?) kerää ylimääräisiä pisteitä kyllä keneltäkään....

      • 23490504958029890384

        Joo, täytyy olla asiakaspalvelu kohdillaan MUTTA kassahenkilön ei ole tarkoitus rupatella ja kysellä kuulumisia jokaiselta asiakkaalta, vaan tervehtiä, lukea tuotteet, kertoa loppusumma ja veloittaa ostokset. Kassahenkilöt eivät tilaa kauppoihin tuotteita, joten siitä on aivan turha urputtaa kassalla, jos jokin tuote on jatkuvasti loppu tai jos jotain tuotetta ei valikoimista löydy. Tätä varten on asiakaspalautelaatikot.
        Kassahenkilön työhön ei kuulu tietää, esim missä hyllyvälissä sijaitsee lukkosula.
        Tällaisia asioita voi kysyä osaston henkilökunnalta. Jos ei osastolla näy henkilökuntaa, mussuttakaa siitä sitten osaston esimiehelle, älkää purkako vihaa kassahenkilöihin. Asiakkaat voisi ymmärtää myös sen, että esim kosmetiikkaosastolla työskentelevä ei välttämättä tiedä missä hyllyvälissä on vasarat. Asiakas voi itse katsoa pohjakartasta missä päin kauppaa on työkalut ja etsiä sieltä osastolta myyjän joka osaa auttaa.


    • Juusto

      Siellä on erittäin huono palvelu.

    • 0jj

      Kannattaa varmaan vaihtaa kauppaa jos ei miellytä?
      Perimätieto kertoi joskus vanhasta akasta joka hais viinalta ja oli muutenkin hyvin epämielyttävän näköinen, paalupaikalla töissä kassalla.
      Kauheaa ku joskus ostin karkkipussin ja limsapullon ne se haahka piru vie latosi sen pullon ekana kassata läpi!!

    • Bonuskertymät.

      Valittakaa johtajalle. Tumma silmälasipäinen kaveri. Ajoi joskus jopa sitä tavaratrukkia, silloin kun marketissa tehtiin muutostöitä.
      On usein aamulla aikaisin eri osastoilla.
      Turha täällä on kassahenkilöitä haukkua.

    • muissa/aina/vika

      A. En tiedä onko kuulossasi jotain vikaa, sillä mielestäni kassahenkilöt ovat kyllä ihan ääneen sanoneet tervehdykset yms.
      B. Pitäisiköhän sinun löytää ystäviä, joiden kanssa voisit jutella, niin ei tarvitsisi kassoille mennä lörpöttelemään niitä näitä?
      C. Kirjoituksesi perusteella olet itse rempseä ja hymyilevä ihminen, joten jos haluat piristystä päivään, suosittelen katselemaan peiliä. Sitten ei ainakaan tarvitse tänne tulla mussuttamaan turhanpäiväisistä asioista..

    • Paras kassa ?!!

      Minulla ei ole vertailukohtaa. Käyn prismassa aina ja katson tarkaan ne kassat joissa asioin. Ja aina on joku heistä paikalla. Hyvin huomaa , ketkä palvelvelee
      hyvin,heille muodostuu jonoja myös aamupäivisin.

    • Karhuv Ututie

      Bonuksilla Pariisiin keväällä.

    • cyasuckkersssssss

      Vitut pariisista, mä lähren pattajalle!

      • Plussaa ostoksista

        Thaimaa on hyvä naimaa.


    • kassaneiti

      itse olen toisinaan prisman kassalla töissä. Minut on opetettu olemaan kohtelias kaikille, vaikka kuinka v****si. Siksi olenkin omaksunut tavan tervehtiä jokaista asiakasta jo siinä vaiheessa kun ovat vasta seuraavat asiakkaani, tai jos on hiiljaista, otan katsekontaktin ja tervehdin ja vähän kauempaa, ja yleensä he tulevatkin siten minun kassalleni. En ehkä puhu ja juttele asiakkaille hirveästi jos he eivät sitä halua, kyllä senkin osaa jo katsoa kokemuksella voiko jollekulle asiakkaalle alkaa jutella vai ei. En tietääkseni ole kenellekkään aiheuttanut veetätystä, tai jos olen niin en ainakaan tarkoituksella. Meillä kassoillakin on huonoja päiviä ja ehkä se näkyy naamasta surumielisyytenä tms mutta kohtelias olen aina ollut, kiitän ja sanon ole hyvä, aina en muista sanoa hyvää päivän jatkoa mutta ei kaikki sitä halua kuullakkaan.
      Ainoa asia mikä minua harmittaa on se että tietysti asiakkaat olettavat että kassatkin tietävät kaiken talosta ja sen tarjouksista. Mutta meitä on paljon jotka tekevät tätä työtä vuokratyöntekijäinä, ja meidät saatetaan soittaa illalla että tulisitko aamulla töihin, jolloin me emme aina tiedä mikä mahtaa olla tämän viikon/kk tarjous koska sitä ei meille ole kerrottu. Meitä vuokratyöntekijöitä kuitenkin kierrätetään ympäri kymenlaaksoa, ei meillä aina ole se sama piste tms. Olen pahoillani etten aina voi auttaa jos jotain kysytään mutta silloin yleensä ohjaan asiakkaan infoon mistä sitten asian takuu varmasti (?) tietävät, tai kysyn kassa parilta josko hän tietäisi. mekin olemme vain ihmisiä emme mitään sen kummempaa. Monet meistä ei ole edes ollut kauan tuossa työssä. Mutta voin sanoa että sen mitä itse olen asiakkaana käynyt, niin on niitä vakituisempiakin kassoja joiden katse ja käytös kertoo että voisin painua huitsin kuuseen kiusaamasta, vaikka olen vain maksamassa ostoksiani.

      Mutta paremmalla onnella seuraavaan ostoskertaan.. =) jos haluaa iloista ja palvelu altista palvelua myös kassalla, kannattaa silloin vähän seurata miten kukakin kassa toimii, niin voi sitten valkata sen iloisen ja rempseän kassan.. =)

      • asiakas11

        Hyvä kommentti. Kiitos tästä!


      • Asiakas 44

        Tänään oli hyvä esimerkki palvehaluisesta kassasta.
        Ja aikainen aamu kyseessä.


    • Paperinainen

      Rekrytointi.

      Kuka sen tekee vuokratyöntekijöiden osalta ?
      Osallistuuko Prisma siihen pienellä tikullakaan ?

    • Tää

      Eipä taida osallistua. Vuokratyöfirmasta laitetaan töihin yleensä sellainen, jolla on jo jonkunlaista kokemusta ko. kaupan kassajärjestelmästä. Siinähän ne vaatimukset taitavat aika pitkälti olla.

      • Mää tai toi

        Vai niin .


    • NätitPrismanTytöt

      Prismassa paikkakunnan näteimmät kassatytöt. Nätisti hymyilee ja yrittää katsekontaktilla lumota. Joskus kääntyy virta päälle ja joskus taas ei.

      Nämä valittajat on niitä tyhmiä & köyhiä & kotkalaisia. Se on tietty ihmistyyppi. Ne erottaa porukasta. Niitä ei ole muualla. Niin kauan ovat olemassa kun sossusta saa rahaa.

    • 8+19

      Just joo.

    • Apukoulun matikka

      Tuskin ne köyhiä on kun on varaa Bonuskorteilla leikkiä.

      Niillähän on varaa lainata Kauppiaalle omia rahojaan.

      Kauppias ottaa sitten vähän päältä ja palauttaa loput Asiakkaalle.

      • Mukava-asioida

        Olen asioinut Prismassa kanta-asiakkaana parikymmentä vuotta. En muista saaneeni koskaan huonoa palvelua. Sanoisin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Joka kassalle hymyilen ja saan hymyn palkaksi. Olen viisikymppinen mies. Kiitos tytöt!


      • Nainen Hirssaaresta
        Mukava-asioida kirjoitti:

        Olen asioinut Prismassa kanta-asiakkaana parikymmentä vuotta. En muista saaneeni koskaan huonoa palvelua. Sanoisin että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Joka kassalle hymyilen ja saan hymyn palkaksi. Olen viisikymppinen mies. Kiitos tytöt!

        " Mukava asioida "

        Yksi tosikko oli 2-3 vuotta sitten. Hieman tukevahko nuori oli aina kun persee...ammuttu karhu. Vaalea,pyöreä nuori nainen.
        Muutamalta osastotyöntekijältä on vieläkin vaikea saada neuvoa , kun jotain tavaraa ei meinaa millään löytyä. " SIELLÄ SE ON KUN KÄVELET SINNE JA SITTEN KÄÄNNYT SINNE, SIELTÄ VASEMMALLE................................................

        Käännyin kassalle.

        Nykyiset kassat ovat palveluhaluisia, kaksi uutta ihan 10 luokkaa.


      • jäsen xyz

        Huom. Termi "Kauppias" on esim. K-ryhmän liikkeen pitäjää tarkoittava.

        Ihan vain tiedoksi Ympyrästä saadut edut Vuodelta 2011:
        Bonus 642,75 €
        Maksutapaetu 58,79 €
        Ylijäämänpalautus 134,01 €
        Osuusmaksun korko 12,00 €

        Rahana maksetut edut yhteensä 847,55 €

        Että se tästä apukoulun matikasta. Lähes 850 euroa ei ole yhtä tyhjän kanssa. Ja se on käytettävissä minne tahansa, eikä mitään 5 euron kupunkeja tiettyihin kauppoihin!


      • hbghhkj
        jäsen xyz kirjoitti:

        Huom. Termi "Kauppias" on esim. K-ryhmän liikkeen pitäjää tarkoittava.

        Ihan vain tiedoksi Ympyrästä saadut edut Vuodelta 2011:
        Bonus 642,75 €
        Maksutapaetu 58,79 €
        Ylijäämänpalautus 134,01 €
        Osuusmaksun korko 12,00 €

        Rahana maksetut edut yhteensä 847,55 €

        Että se tästä apukoulun matikasta. Lähes 850 euroa ei ole yhtä tyhjän kanssa. Ja se on käytettävissä minne tahansa, eikä mitään 5 euron kupunkeja tiettyihin kauppoihin!

        sinä maksat edut, omasi että muiden asiakkaiden, sitten hinnoissa.

        kerrohan meille, paljon noiden bonuksien eteen pitää käyttää rahaa?


    • tyttöne89

      Minua kiinnosta saada mitään tekohymyä ja yltiö ystävällisyyttä palvelussa kun sen näkee ihmisen naamasta että teeskentelee selvästi. Niin antaa sitten olla naama peruslukemilla ja vaikka hiljaa, ei mulle ole henkeen ja vereen joku helvetin kaupankassan asiakaspalvelussa toimivan nuoren tytön teeskennelty hymy, että oma päivä pelastuisi.
      Oi voi.

    • Oma duunisi ?

      Meinasit että jos ei osata "käyttäytyä" niin voi mennä heittämään vaikka siivouskeikkaa?
      Millähän perusteella kuvittelet että siivousalalla ei tarvitse hymyillä, kuunnella ja keskustella asiakkaiden kanssa? Tämän hallitseminen on mm. yksi osa hekilökohtaisen lisän myöntämisperusteista.
      Toisaalta , mikäpäs tehtävä sillä kassalla siinä oikeasti onkaan, piristää sinun päivääsi ja hymyillä niin että suupieliin koskee ihan vaan tyhjän vuoksi, vai hoitaa kassan tehtävät? Asiallisuus työssä riittää, ei kassan tarvitse esittää mitään ohjelmanumeroita yrmeille asiakkaille.
      Mietintää vähän noihin heittoihin!

    • OmistajaAittakorvesta

      Yllätyin kun 20-25vuotias kassaneiti hymyili miehelleni. Tapahtui pääkaupungiseudulla vuonna 2015, olen siitä asti ihmetellyt kun mieheni ei uskalla jättää puhelinta hetkeksikään "yksin".

    • Tallukkahh

      Halvalla ei saa hyvää ja ammattitaitoa. Rakennekynnet ja pitkät ripset ja punaa huuliin, kyllä jo pitäisi saada 5 tunnin viikkosoppari käteen.

    • mielyttäviä

      Mmuuten prismassa parhaat nuoret kassaneidit. aina hymysså suun.

      • Ihanamies65

        Olen kassalla 20.56 isojen ostosten kanssa ja aina vaan kassatytöt jaksavat hymyillä. No kotiin, jos lähistöllä asuvat ehtivät "kymmeneksi" ja aamulla pirteänä lukioon.


    • vakioasiakas

      Prisman kassalla ei muut olekaan kuin kivoja tyttöjä ja hyvää palvelua!

      Jos ei kelpaa painu muualle, aloittaja -punikki!

    • Senjori66

      Mie kävin eilen, nuori, tumma tyttö, Paulina hymyili niin kauniisti, kiitos!!!

      • EläkeläinenAittakorvesta

        Mulle huus kaunis tumma nuorinainen : " Olen vapaa". Valvoin kolme yötä ja ajattelin miksi en ollut aktiivisempi.


    • Kasvakaaihmiset

      Jos asiakas on perseestä ja vittuilee niin tuskin silloin kassaihmistä aina hymyilyttää. Mikä siinä on kun kaikesta pitää keksiä valituksen aihetta koko ajan. Hankkikaa elämä

    • asiakas58

      Olemme käyneet useita vuosia Primassa ja aina saatu hyvää palvelua.Eihän kassojen olekkaan tarkoitus rupatella asakkaiden kanssa mukavia työnsä ollessaan kiireimmillään.Arvostan nopeaa ja asiallista kassalla asioimista.Jos asiakkailla on huono päivä,älkää sitä purkako kassahenkilöihin,vaan menkää metsään potkimaan puita kiukkuisuuteenne.

      • Asiaaaaa

        Samaa mieltä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4838
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      305
      3685
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2745
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2669
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      145
      2220
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2006
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1890
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1584
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1502
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      26
      1458
    Aihe