Olen tulossa Hervantaan töihin tässä kevään aikana.Suunnitelmissa olisi muuttaa mahdollisimman lähelle työpaikka eli Hervannasta jos asunnon saisi.Millainen paikka Hervanta?Onko hyvä lapsen kanssa asua?Harrastusmahdollisuudet?jne..
Hervanta
56
4896
Vastaukset
- Ex-asukki
Etelä-Hervanta on siistiä ja ihan ok aluetta.
Muu Hervanta ei, paljon syrjäytyneita ja maahanmuuttajia,levotonta seutua.
Asuntoja kyllä löytyy helposti.
Googlaa vanhoja keskusteluja, niin saat paremman käsityksen. - joka puolella
Joka puolellahan Tamperetta on syrjäytyneitä.Jos aloittaja muuttaa Hervaantaan niin melkeimpä osaketaloon mielummin.
- Bettre Folkke
Siis ihan karsee lähiö, älä missään nimessä muuta lähellekään Hervantaa! Maahanmuuttajia ja puliukkoja pääasiassa. Naapuriksesi saat varmasti jonkun epämääräisen. Hervannassahan on vain vuokrataloja. Duon ympäristö on tosi levoton päiväsaikaankin, yöllä ei siellä kannata edes harkita liikkumista.
Lapset saavat huonoja vaikutteita, niitä ei kannata edes päikkyyn tai kouluun jättää yksinään. Hervannan busseissa saa pelätä että viereen tulee joku istumaan, joka sitten istuu siinä koko matkan. Tosin ruuhka-aikaan työmatkaliikenne on aika olematonta, sillä hervantalaisethan ovat työttömiä, eivätkä siis mene bussissa ainakaan töihin.
Talot ovat rumia, sellaisia korkeita kolosseja Duon ympärillä. Jos uskaltaudut Duoon, niin siellä norkoilee hyvin epämääräistä sakkia.
Ihan kamala paikka! Minä ainakaan en aio ikinä käydä Hervannassa!- Närkästynyt
Haha onpas tässä liioiteltu iha läppä kommentti. Silti totuuden siemen löytyy. puliukkoja on päivällä ja yöllä duon ympäri ihan tarpeeksi, mutta talot sen ympärillä ovat kylläkin opiskelija-asuntoja melkeen kaikki koko insinöörinkatu ja myöskin uusia sekä siistejä. ja kyllä täältä löytyy ulkomaalaisia tosi paljon. Myös nuorempia epämääräistä sakkia jotka käyttää huumeita, joista minä todellaki pysyn kaukana, niitä kuulemma on niin etelä sekä pohjoishervannassa. Itse en täällä lasta kasvattaisi, ja itse tässä pähkäilin että kun opiskelut loppuu, muutan täältä pois. Helmen (siisti, hyvä äänieristys, turvallinen ja halpa) opiskelija-asunnon löytäny, jossa rauha asua niin kyllä vielä jaksaa sen puolesta. Kovin vanhaa tai halpaa kämppää ei kannata hankkia koska täällä tullu törmättyä asuntoihin joka ei ole äänieristystä nähnytkään ja naapureiksi saat hulluja jotka kyttää sun jokaista liikettä, juoppoja ja narkkareita. esim vvo:lta löytyy tämmösiä.
Koiranomistajana täytyy kesällä olla täällä tosi varovainen. varsinkin v-loppuna ja sen jälkeen lasinsiruja, rikottuja pulloja joka nurkan takana ja ne saattaa olla kauankin maassa ettei kukaan käy siivoamassa.
pari plussaa sentään löytyy, luonto lähellä ja kaikki palvelut mitä tarvitsee elääkseen. - pöhö
Mistä sitten tiedät millainen hervanta on jos et ole siellä käynytkään ?????
- Venäjäntietäjä
Ihan samaa mieltä, hervantahan on aivan perseestä!
- Mieti tarkkaan
Mitäpä jos katselisit asuntoa esim. uuden Hirvikallion, Annalan, Hallilan tai Vuoreksen alueilta.
Lyhyt bussimatka Hervantaan, vuokra-asuntoja löytyy ja ovat alueina ihan toista luokkaa - etenkin lasten kannalta - kuin Hervanta.- Outo tyyppi
Jos on kovin arka niin parempi pysyä poissa Tampereelta. Narkkuleita jne on yllättäen jossain muuallakin kuin Hervannassa, mutta Hervannalla on legenedaarisen huono maine. Itse olen asunut Hervannassa 24 vuotta kolmessa eri osoitteessa, eikä ole ollut valittamista, lapsillanikaan. En käytä viinaa, huumeita enkä polta tupakkaa, olen valkoihoinen kantaväestöön kuuluva ja enkä ole koskaan äänestänyt vasemmistolaisia, enkä kaveeraa mamujen tai hutsukoiden kanssa, lisäksi pukeudun asiallisesti ja omistan omistusasunnon sekä alle 10 vuotta vanhan henkilöauton. Käyn vakituisessa työssä, enkä ole vammainen tai muutoin ongelmainen. Ja silti viihdyn täällä Hervannassa.
- näin se menee
Vuoreksesta... Onkohan tämän viestiketjun aloittaja ajatellut muuttaa uudisasukkaaksi jonnekin rakennustyömaalle, vai viehättäisikö valmis ympäristö jossa on valmiiksi sujuvat palvelut?
Ei kai Hirvikalliossakaan mitään vikaa ole, mutta on kovin syrjässä, ja uuden asuinalueen ongelmat, sinne kannattaa oikeastaan muuttaa vasta kun on päässyt lastentaudeista.
Annalassa on ihan kivannäköisiäkin alueita. Sieltä on lyhyt matka Hervantaan. Tiedän että moni Annalassa asuva kulkee Hervannan kautta töihin, sieltä kun matka sujuu joutuisammin kuin annalasta kaupunkiin.
Hallila on ollut rauhallinen asuinalue, mitä nyt välillä puukotetaan ja ammuskellaan.
Kannattaisi vaan katsastaa Hervantaa, lähinnä reuna-alueilta missä on kivannäköisiä alueita. Hervannan keskustan slummeihin ei kannata muuttaa itseään kiduttamaan. - Paluumuuttaja
näin se menee kirjoitti:
Vuoreksesta... Onkohan tämän viestiketjun aloittaja ajatellut muuttaa uudisasukkaaksi jonnekin rakennustyömaalle, vai viehättäisikö valmis ympäristö jossa on valmiiksi sujuvat palvelut?
Ei kai Hirvikalliossakaan mitään vikaa ole, mutta on kovin syrjässä, ja uuden asuinalueen ongelmat, sinne kannattaa oikeastaan muuttaa vasta kun on päässyt lastentaudeista.
Annalassa on ihan kivannäköisiäkin alueita. Sieltä on lyhyt matka Hervantaan. Tiedän että moni Annalassa asuva kulkee Hervannan kautta töihin, sieltä kun matka sujuu joutuisammin kuin annalasta kaupunkiin.
Hallila on ollut rauhallinen asuinalue, mitä nyt välillä puukotetaan ja ammuskellaan.
Kannattaisi vaan katsastaa Hervantaa, lähinnä reuna-alueilta missä on kivannäköisiä alueita. Hervannan keskustan slummeihin ei kannata muuttaa itseään kiduttamaan.Viimeksi tänään olin todella tyytyväinen että asun Hervannassa. Täällä palvelut pelaavat ja bussit kulkevat ajallaan. Töissä saa kuunnella kuinka muilla on vaikeeta kun tulevat jostain Nokialta tai Länsi-tampereelta, yhtä valitusta. Lisäksi täällä on meno rauhoittunut huomattavasti 80-lukuun verrattuna.
- LOT ON PI. HU..
näin se menee kirjoitti:
Kannattaisi vaan katsastaa Hervantaa, lähinnä reuna-alueilta missä on kivannäköisiä alueita. Hervannan keskustan slummeihin ei kannata muuttaa itseään kiduttamaan.JA ÄITI JA TYTÄR TOIMII PULVERILLA VARASTAESSAAAN VERON MAKSAJILTA LÄÄKKEET JUURI LEIKATULTA SIT ITE TAPPELLEE JOSSAIN NEULA PESÄSSSÄ JOUDUT HELPOSTI UHRIKSI SITEN ETTÄ S.H. JA LOTHAR TEKEVÄT VIELÄ TEKAISTUN SYYTTEEN SINIA KOHTAAN ET KANNATTAA MIETTIÄ
- olikohan jo siinä
Outo tyyppi kirjoitti:
Jos on kovin arka niin parempi pysyä poissa Tampereelta. Narkkuleita jne on yllättäen jossain muuallakin kuin Hervannassa, mutta Hervannalla on legenedaarisen huono maine. Itse olen asunut Hervannassa 24 vuotta kolmessa eri osoitteessa, eikä ole ollut valittamista, lapsillanikaan. En käytä viinaa, huumeita enkä polta tupakkaa, olen valkoihoinen kantaväestöön kuuluva ja enkä ole koskaan äänestänyt vasemmistolaisia, enkä kaveeraa mamujen tai hutsukoiden kanssa, lisäksi pukeudun asiallisesti ja omistan omistusasunnon sekä alle 10 vuotta vanhan henkilöauton. Käyn vakituisessa työssä, enkä ole vammainen tai muutoin ongelmainen. Ja silti viihdyn täällä Hervannassa.
Itse olen asunut Hervannassa 29 vuotta ja kolmessa osoitteessa. Ensin opiskelija asunto, sitten Vilusen Rinteen vuokra asunto, nyt 18vuotta omassa Pohjois-Hervannassa,
Kun muutin tänne olivat omat lapseni saman ikäisiä kun ovat nyt täällä asuvat lapsenlapseni.
Hervannassa on kaikki palvelut:
Posti
KELAN toimisto
Alko
Jokaisen ryhmän elintarvike kaupat
Vapaa Valinta
Kangasliike
Kukkakauppoja
Terveyskeskus
Apteekki
Yksityisiä lääkärit hierojat jne
Video vuokraamoja
Kaikki pankit
Täältä puuttuu vain huonekalukauppa niitäkin on 6 km päässä Asko Isku Sotka jne.
Täällä on ravintoloita ja kuppiloita
Näkötorni
JA HYVÄT TKL yhteydet keskustaan jonne pääsee n. 10 minuutin välein.
Palvelubusseja on kaksi linjaa E ja P pääsee ovelta ovelle TKL maksulla 1,67 €/ vaihto-oikeus tunnin sisällä yli 65v 0,75 €
Kolme virallista uimarantaa ja neljäs tuossa Kaukajärvellä n. 4 km päässä.
Uimahalli
Jäähalli
Vapaa-aika talo, jossa monet harrastustilat ja huoneet toimintaa
Kirkko
Voisi sanoa ihan rehellisesti ne joita en ole käyttänyt ei välttämättä ole tiedossani..
Hervantalaiset asukas yhdistys
Hervannan eläkkeen saajat yhdistys
Kuoroja useampi
Talviuinti avanto
Päiväkoteja on 10.
Ala-asteita 2
samoin yläasteita
Poliisiopisto jne.
Oma Kortteli poliisi
Pyöräkorjaamo
Useampi huoltoasema
Luonto polkuja hoidettuja ja merkittyjä n. 30 km
Hyvät mahdollisuudet maasto- ja kuntopyöräilyyn
Valaistuja latuja ja murtomaa latuja 20 km
Kirjasto
Leipomoiden kahviloita leivonta myynnillä.
Itselläni on inva-taxiin oikeutettu tuttava joka asuu Tuomiokirkonkadulla, hän tulee tutujen kanssa invataxilla DUOon. Hoitavat kaikki asiansa, käyvät syömässä Kotosalla ravintolassa ja menevät taksilla kotiin. - muistin jatkoa
olikohan jo siinä kirjoitti:
Itse olen asunut Hervannassa 29 vuotta ja kolmessa osoitteessa. Ensin opiskelija asunto, sitten Vilusen Rinteen vuokra asunto, nyt 18vuotta omassa Pohjois-Hervannassa,
Kun muutin tänne olivat omat lapseni saman ikäisiä kun ovat nyt täällä asuvat lapsenlapseni.
Hervannassa on kaikki palvelut:
Posti
KELAN toimisto
Alko
Jokaisen ryhmän elintarvike kaupat
Vapaa Valinta
Kangasliike
Kukkakauppoja
Terveyskeskus
Apteekki
Yksityisiä lääkärit hierojat jne
Video vuokraamoja
Kaikki pankit
Täältä puuttuu vain huonekalukauppa niitäkin on 6 km päässä Asko Isku Sotka jne.
Täällä on ravintoloita ja kuppiloita
Näkötorni
JA HYVÄT TKL yhteydet keskustaan jonne pääsee n. 10 minuutin välein.
Palvelubusseja on kaksi linjaa E ja P pääsee ovelta ovelle TKL maksulla 1,67 €/ vaihto-oikeus tunnin sisällä yli 65v 0,75 €
Kolme virallista uimarantaa ja neljäs tuossa Kaukajärvellä n. 4 km päässä.
Uimahalli
Jäähalli
Vapaa-aika talo, jossa monet harrastustilat ja huoneet toimintaa
Kirkko
Voisi sanoa ihan rehellisesti ne joita en ole käyttänyt ei välttämättä ole tiedossani..
Hervantalaiset asukas yhdistys
Hervannan eläkkeen saajat yhdistys
Kuoroja useampi
Talviuinti avanto
Päiväkoteja on 10.
Ala-asteita 2
samoin yläasteita
Poliisiopisto jne.
Oma Kortteli poliisi
Pyöräkorjaamo
Useampi huoltoasema
Luonto polkuja hoidettuja ja merkittyjä n. 30 km
Hyvät mahdollisuudet maasto- ja kuntopyöräilyyn
Valaistuja latuja ja murtomaa latuja 20 km
Kirjasto
Leipomoiden kahviloita leivonta myynnillä.
Itselläni on inva-taxiin oikeutettu tuttava joka asuu Tuomiokirkonkadulla, hän tulee tutujen kanssa invataxilla DUOon. Hoitavat kaikki asiansa, käyvät syömässä Kotosalla ravintolassa ja menevät taksilla kotiin.Suutari
Korjausompelimo
Kirpputoreja 2
Katsastuskonttori
Laatupeite OY
Seppälä
Tiimari
Suomalainen kirjakauppa
Parturi -kampaamoja useita
Kosmetologi
akupunktiota - &
muistin jatkoa kirjoitti:
Suutari
Korjausompelimo
Kirpputoreja 2
Katsastuskonttori
Laatupeite OY
Seppälä
Tiimari
Suomalainen kirjakauppa
Parturi -kampaamoja useita
Kosmetologi
akupunktiotaHervannan väkiluku oli vuoden 2009 lopussa 22 798 (Tampere 211 507).
Asukkaiden keski-ikä oli 36,7 vuotta (Tampere 39,8).[1]
Eri oppilaitosten opiskelijat ja työntekijät mukaan lukien päivittäinen Hervannan väkimäärä kokonaisuudessaan voi nousta yli 30 000:n.[2]
Hervanta onkin asukasluvultaan samansuuruinen kuin esimerkiksi, Riihimäki, Varkaus tai Iisalmi.
Työpaikkoja Hervannassa on 9 888 (Tampere 116 251) ja työttömyysaste 13,3 % (Tampere 10,9 %).[2]
Akateemisesti koulutettuja Hervannassa asuu 9,3 % (Tampere 10,4 %),
mutta asukkaiden vuositulot alueella jäävät silti muuta kaupungin keskiarvoa pienemmiksi,
jääden 18 148 € vuodessa (Tampere 22 378 €).[2]
Tämä johtuu osittain alueella asuvien opiskelijoiden sekä opiskelija- ja vuokra-asuntojen suuresta määrästä.
Yhden hengen asuntokuntia Hervannan väestöstä on 50,0 % (Tampere 47,1 %),
ulkomaan kansalaisia 10,2 % (Tampere 3,4 %),
sekä lapsiperheitä 16,1 % (Tampere 19,0 %).
Yli 75-vuotiaita Hervannassa on 4,8 % (Tampere 7,4 %).[2]
Vuokra-asuntojen osuus alueella on 57,4 % (Tampere 40,5 %) ja
pientalojen 3,2 % (Tampere 14,6 %).[2]
Hervannan valaistuille laduille tullaan hiihtämään ympäri Pirkanmaata.
Täällä on Lukonmäessä laskettelurinne jossa hissi.. - Herwuud
& kirjoitti:
Hervannan väkiluku oli vuoden 2009 lopussa 22 798 (Tampere 211 507).
Eri oppilaitosten opiskelijat ja työntekijät mukaan lukien päivittäinen Hervannan väkimäärä kokonaisuudessaan voi nousta yli 30 000:n.[2]
Hervanta onkin asukasluvultaan samansuuruinen kuin esimerkiksi, Riihimäki, Varkaus tai Iisalmi.
Työpaikkoja Hervannassa on 9 888 (Tampere 116 251) ja työttömyysaste 13,3 % (Tampere 10,9 %).[2]
Akateemisesti koulutettuja Hervannassa asuu 9,3 % (Tampere 10,4 %),
mutta asukkaiden vuositulot alueella jäävät silti muuta kaupungin keskiarvoa pienemmiksi,
jääden 18 148 € vuodessa (Tampere 22 378 €).[2]
Tämä johtuu osittain alueella asuvien opiskelijoiden sekä opiskelija- ja vuokra-asuntojen suuresta määrästä.
Yhden hengen asuntokuntia Hervannan väestöstä on 50,0 % (Tampere 47,1 %),
ulkomaan kansalaisia 10,2 % (Tampere 3,4 %),
sekä lapsiperheitä 16,1 % (Tampere 19,0 %).
Yli 75-vuotiaita Hervannassa on 4,8 % (Tampere 7,4 %).[2]
Vuokra-asuntojen osuus alueella on 57,4 % (Tampere 40,5 %) ja
pientalojen 3,2 % (Tampere 14,6 %).[2]
Hervannan valaistuille laduille tullaan hiihtämään ympäri Pirkanmaata.
Täällä on Lukonmäessä laskettelurinne jossa hissi..http://fi.wikipedia.org/wiki/Hervanta
aika kattavaa tietoa joitain vanhentuneita.
Hervannan väkiluku oli vuoden 2009 lopussa 22 798 (Tampere 211 507).
Hervanta onkin asukasluvultaan samansuuruinen kuin esimerkiksi, Riihimäki, Varkaus tai Iisalmi. - Herwood`s
Mikä lyhyt bussi matka? Liki kaikista vaihto hommana ja bussi 6 lopettaa myös kulkemisen jo n17-18:sta.Joten Annalankin reitti pitenee vuohen ojalle asti oliskohan 5-10km!/suunta
- Itä-Tamperelainen
Töissä Hervannan keskustassa ja se riittää. Ikinä en muuttaisi asumaan.Ja lapset pitäisin todella kaukana täältä.
- Asiaa seuraillut
Ootko muuten huomannut että Hervantaa on muuallakin kuin Hervannan keskustassa, eihän se muuten olisikaan Hervannan keskusta.
Sun olisi ehkä syytä hakea töitä jostain muualta kuin Hervannasta, ihan vain terveydellisistä syistä.
- vcxvcxvx
Nokia, Poliisikoulu, Teknillinen korkeakoulu ym. Hervannassa. Niistä voi päätellä ehkä jotain asukkaista. Paljon uusia taloja, lähinnä kerrostaloja ja Tampereen korkeimpia sellaisia.
Toisaalta Hervannassa on paljon maahanmuuttajia ja sen kyllä näkee siellä käydessä. Juoppoja on myös kohtalaisen paljon, koska asunnot ovat Hervannassa halpoja.
Hervannan eteläosassa on lähinnä omakotitaloja ja paritaloja. Tältä alueelta kannattaa mieluiten asuntoa hakea, mutta kyllä periaatteessa missä tahansa on hyvä. Kannattaa ehkä kysellä naapureilta hieman ennen kuin muuttaa mihinkään asuntoon, koska ongelmatapaukset ovat talokohtaisia, ei niinkään aluekohtaisia.
Jos työpaikka on Hervannassa, en näe mitään syytä hakea asuntoa jostain muualta. - it just BECOM REAL Y
en suosittele hervantaa enkä ainakaan annalaa tampereen nillä aulueilla asustaa pimeesti tyttärellään sa.huosm. ja lotta. jävin. äiti ja tytär ja molemmat ovat pi.huo. ..eli pussinkulmaanneja jotka varastaa toisten asummoista suunnitelmallisesti no huomenna menen tekemään rikos ilmoituksen s.h. ja lotharin viesteitä laiton uhkaus n.4000 ekee mulle ja lotalle loppuelämän kivaa uloston kanssa ei taida äiti olla talon kirjoissa..ym.y,..
- ace of base
tiedän kenestä äitistä jatyttärestä puhut lotharin ja sa.huo. ovat järjestäneet tätä jo monille siinä meillä oikein mielenterveys. sairaan hoitaja keskustelin valviran kanssa ..myös
- loppuun asti !!!
ace of base kirjoitti:
tiedän kenestä äitistä jatyttärestä puhut lotharin ja sa.huo. ovat järjestäneet tätä jo monille siinä meillä oikein mielenterveys. sairaan hoitaja keskustelin valviran kanssa ..myös
tieto noiden kahden touhusta ois syytä laittaa irc ja face book sari tai lotta kun en itse tiedä tarkoittaako toi pussin kulma anne nimi pirri huoraa???jos as.omaiset vastataisivat ois kiva paitsi jos makkaavat selällään töissä....
- bjhn32jk5
Aina paljon Hervantaa mollataan vaikka alueessa ei ole mitään vialla. Kaupat ja palvelut löytyy hyvin samasta paikasta, bussilla pääsee keskustaan kätevästi ja rauhaton maine on jotain 80-luvun jäänteitä mitä ihmiset ei vaan saa päästä pois.
Duon ympäristö nyt on toki vähän "rauhattoman" oloista aluetta jos siellä keskiyöllä pyörii, erityisesti viikonloppuisin, mutta se on vähän sama juttu ihan missävaan missä on baareja ja ihmisiä.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä ihmiset aina hehkuttaa Hervannasta, itse olen hyvin viihtynyt, ja asun pahamaineisessa Pohjois-Hervannassa vielä. Minusta alue ei ole sen ihmeellisempi mitä missään muuallakaan, enemmän pelotti liikkua keskiyöllä helsingin keskustassa rautatientorin lähettyvillä vaikka poliisitkin kruisali ympäriinsä kokoajan.
Lyhyesti, palvelutaso on loistava, vuokrat kohtuulliset ja en ole kokenut oloani uhatuksi kertaakaan.- VeronMaksajax1000
Lasten kanssa en muuttaisi missään nimessä Hervantaan, työkaverini kertoi hänen lapsensa päiväkodissa olevan pelkästään ulkolaisia ja ainoat suomalaisten vanhemmat kulkevat piripäissään tai zombiena.
Kaikki vähänkin merkkivaatteet varastetaan tai sotketaan, kateus niiden kommareiden keskuudessa on hirveä.
Itse olen ollut töissä Hervannassa kolmisen vuotta ja esim. autoa (premiumtasoa) en uskalla jättää ostarin nurkille.
Todella epämääräistä ja kyräilevää porukkaa kaikinpuolin ja ulkolaisia siis valtaosin (somppuja)
- 5 vuotta riitti
Hervannassa voi käydä töissä, mutta ei missään nimessä asua.
- Asiallinen
Olen asunut pitkään Hervannassa. Nyt jos muuttaisin jonnekin muualle, niin toivoisin etten joutuisi tämän viestiketjun kirjoittajien piripäiden naapuriksi. Todellisuudessa moni kirjoittaja asuu tai on asunut näissä Hervannan vuokrataloissa, eivätkä parempaan pysty.
Hervanta on kivaa seutua. Jos yhtään kykenee ostamaan oman kämpän, niin ei ehkä kannata ostaa sitä ekaa joka vastaan osuu, vaan kannattaa kierrellä ja vertailla. Erilaisia asuntoja löytyy kyllä, koska kyseessä on todella suuri kaupunginosa. Bussilla nro 30 ei kannata jäädä vielä Duon kohdalla pois, vaan ajaa useampia pysäkinvälejä ohi, ja jalkautua silmittelemään erilaisia hervantalaisia asuinalueita (jos vaan kunto kestää). Mitään jauholakkeja ei toki tänne kaivata, täällä on totuttu ihan tavallisiin ihmisiin. Ne teikäläisten kovasti pelkäämät ihmiset ovat keskittyneet Duon ja Ahvenisjärven ympäristöön.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, sama pätee täälläkin. Jollet osaa olla ja elää, niin älä todellakaan tule Hervantaan! - 27 vuotta ei riitä
Vasta 27 rauhan vuotta Hervannassa,enkä vieläkään muuta pois.
- jaskakokkelinen
Hervannassa on kiva kulkea jos on itsepuolustus kunnossa. Ei ole koskaan ollut ongelmaa.
- MPTPSO50
Minäkin olen käynyt armeijan (asekoulutus) ja itsepuolustuskursseja. Nyt pystyn liikkumaan suht turvallisest lastenkin kanssa.
Kahdeksan vuoden aikana olen nähnyt lukemattomia tappeluita ja pari pahempaa tapausta, aseenkantolupa on haussa.
- positiivistä
Tule vaan Hervantaan.Ei noista kannata välittää.Hyvät palvelut,tutustu kivoihin ihmisiin jätä noi piripäät omaan arvoonsa.Itsehän sinä ystäväs valitset,kiva että olet saanut töitä.
- töihin vaan
Harrastus mahdollisuudet hyvät.Lasten hoidoista en tiedä?Varmaankin hirveesti ulkomaalaisia kouluissa ja päiväkodeissa.Hervanta muuten hyvä paikka.
- ehkä ei
Hervantaan pääsee henkilöautolla hyviä teitä pitkin, jos sinne ei muuta. Tai bussilla. Itse en muuttaisi sinne, vaikka nykyään sillä on varmaan hieman fiksumpaa kuin 90-luvulla?
- HervantarealGame
Huoria myyvät pillua kadulla avoimesti. Huumeita ja piripäitä löytyy jokaisesta risteyksestä. Apteekista ihmiset tuovat sylikaupalla kamaa ja puiston penkit ovat käytössä 24/7. 50-50% mahdollisuus selvitä jos lähdet yöllä ulos.
- Street View
Käännän tässä tämän ylemmän viestin suomeksi, jotta muutkin ymmärtävät:
1. "Duon ympäristö on tosi levoton päiväsaikaankin"
= Ihmiset kulkevan jalan, kuten keskustoissa on tapana eivätkä autolla kuten maalla. Tästä syystä ihmisiä on paljon liikkeellä jatkuvasti.
2. "Myös nuorempia epämääräistä sakkia jotka käyttää huumeita..."
= Tavallista skeittari/hiphop vaatteisiin pukeutunutta nuorisoa.
3. "Tosin ruuhka-aikaan työmatkaliikenne on aika olematonta"
= Hervantaa parempaa joukkoliikennettä löytyy ainoastaan pääkaupunkiseudulta.
Street Viewistä voi jokainen käydä itse katsomassa miltä täällä näyttää:
http://maps.google.fi/maps?q=Insinöörinkatu TAMPERE&hl=fi&ie=UTF8&ll=61.450255,23.849773&spn=0.033021,0.111494&hnear=Insinöörinkatu, 33720 Tampere&gl=fi&t=m&z=14&layer=c&cbll=61.450374,23.849667&panoid=NFszPzrdWL9uXIUuiDDG3w&cbp=12,359.58,,0,17.18
http://maps.google.fi/maps?q=Insinöörinkatu TAMPERE&hl=fi&ie=UTF8&ll=61.448035,23.849021&spn=0.033188,0.111494&hnear=Insinöörinkatu, 33720 Tampere&gl=fi&t=m&z=14&layer=c&cbll=61.448035,23.849021&cbp=12,0,,0,0&photoid=po-14791581 - Jeps Jeps
Siis täh? Et sitten raukkapaha saanut? Vai ootko sä joku piripää joka näkee lentäviä lehmiä keskellä päivää? Hoida lääkityksesi kuntoon, ja pysy mahdollisimman kaukana Hervannasta, siellä ei sinunlaisia jauholakkeja tarvita.
- tennicen
Ootteko ihan seonneita kaikki mollaajat!?
Paljonkohan on omakohtaista kokemusta, kun noin kirjoitellaan?
Isäni muutti Hervantaan minun aloittaessani koulun ja kävin koko peruskouluni siellä. Kasvoin aivan normaaliksi (ehkä jopa normaalia paremmaksi... ;) ) ihmiseksi - Hervannasta huolimatta.
Hervannassa on paljon palveluita, busseja kulkee paljon, taksillakin pääsee sutjakkaan keskustaan.
Joo, on baareja ja humalaisiakin jonkun verran, mutta missä ei tätä nykyä olisi?
Hervanta on kuitenkin rauhoittunut huimasti 80- luvun ajoistaan ja mielestäni sitä aivan turhaan mollataan. - Hurraa Hervanta!
Minusta on upeata että Hervannasta puhutaan! Eipä jostain hikisestä Harjusta tai Vehmaisista tällaista vääntöä käydä. Voi sanoa että siitä puhe mistä puute!
- Muutto Hervantaan
Kumpaan kannattaa muuttaa Hervannassa.. Insinöörinkadulle vai Elementinpolulle? Pienen lapsen kanssa muuttamassa niin haluaisin saada tietoa kummassa rauhallisempaa asua?
- järkyttävää.
Hervanta betoniviidakko ei sovi lapsille lainkaan, miten voit tehdä noin jälkikasvullesi. Ei siis kumpikaan.
- Mikä ettei...
Kruunuasunnot mainostaa Turtolasta -lähellä Hervantaa- radiossa että siellä on tarjolla vuokra-asuntoja, siitä on aika lyhyt matka Hervantaan, bussi 13 menee muistaakseni sieltä Turtolan kautta missä niitä kamppiä tarjottiin suoraan Hervantaan.
- Mekin muuttamassa
Mekin olemme muuttamassa 2lapsen kanssa Hervantaan ja insinöörinkadusta kyselisin, että millaista väkeä asuu? Emme halua mihinkään juoppo taloon, mutta maahanmuuttajat eivät haittaa. Kun olemme Hervannasta lukeneet niin aina on puhe juopoista ja maahanmuuttajista. Me haluamme ehdottomasti välttää alkoholisteja ja muita päihteiden väärinkäyttäjiä! Nykyisellä paikkakunnallamme asuu samassa talossa paljon maahanmuuttajia eikä heistä ole ollut mitään haittaa. Enemmän nuo Suomalaiset juopot tuolla kauppakeskuksien läheisyydessä ja puistojen penkeillä häiritsevät. :(
- oujes
hervannasta saa nuorta piripimppiä halvalla....
- fsjhjfsdbjd
Hyvä tapa tutustua on liiterin eli sinikeltaisen saksalaisen kassajono arkena 16-17, siinä näkee mitä porukkaa löytyy mamusta alkaen (yli puolet) Tarjoukset on tosin useimmiten loppu "valitettavasti" reilun vuoden aikana yli 50kertaa, ostoskori tulee aina itse hakea kassalta, se on liiterin palvelua. Toinen hyvä paikka on kirjaston edessä notkujat, siinä näkee todellisia asukkaita.
Jos haluaa ääntä kuulla niin tumpin sisäpiha esim. pe/la iltana, jos ei kuulu mitään kannattaa tarkistaa kuulo. Kesämmällä lammen ympärystä on täynnä juoppoa juopottelemassa. DUO on kovin suureellinen nimi paikalle jossa on liiterin lisäksi pari kallista markettia ja muutama pikkuliike. Siellä on useimmiten samat naamat ja Arvoisat harmaa paidat paimentamassa pahimpia. K marketissa eläkeläis kassat kyttää tarkkaan papereita, mutta pari askelta kun jaksaa kävellä ulos niin nuoriso voi vapaasti tupakoida ja kesällä myös juopotella oven ulkopuolella. Vanhoilla romuilla on poijjiiilla tapana kaasutella. Huppupäistä älypuhelimen räplääjää, sitä on 2010luku.
Asuntoja on moneen lähtöön, esim. 500e/kk vuokra yksiö voi saada peruskuntoisen 70luvun betonikopin tai toisaalta alle 10vuotta vanhan omalla saunalla ja uusilla kodinkoneilla. Uudemmat on tosin tiukemmassa, vanhoja koppeja löytyy paremmin. Juoppoja ja ääntä kyllä löytyy, sisällä ja ulkona. Varsinkin DUOn lähellä pyörivät bussit on usein tukossa, ainakin 16-17 aikaan. Tre alimpia tuloluokkia, joilla nyt muita tuloja on, kuin sosiaaliset tulot - Jaapa jaa
Lukonmäki on kiva nousta fillarilla. Alaspäin pääsee lähestulkoon vapaapudotuksella.
Myös Lahden Liipolaa mollataan ja silläkin on legendaarisen huono maine. Kuitenkin monet kehuu Liipolaa. - LLG
Hervanta on rauhottunut todella paljon. Etelä-Hervanta on rauhallista aluetta, siellä missä osakkeita enemmän on rauhallista. Pohjois-Hervanta voi olla levottomampi.
- Hervanta haisee
Hervanta on edelleenkin yksi Tampereen levottomimista kaupunginosista. Liiketiloja on rakennettu ja niiden mukana on tullut korkeatasoisia työpaikkoja, mutta eivät ne korkeasti koulutetut Hervannassa asu. Vuokratalot ja tukiasunnot ovat täynnä puliukkoja, mielisairaita, huumeveikkoja ja mamuja. Opiskelijoita on paljon, jotka tunnetusti ryypiskelevät ja riehuvat joka viikonloppu. Voihan siellä toki hengissä selvitä vaikka kuinka pitkään, mutta mitä enemmän levotonta ainesta alueella on, sitä todennäköisempää on joutua rikoksen uhriksi.
- 11376
Totta, minäkin käyn töissä Hervannassa mutta en ikinä voisi kuvitella asuvani siellä.
Yhdenkin kerran vein premium-autoni Duon parkkihalliin ja heti siellä mulkoiltiin kateellisena autoani, paras oli jättää kaverini vartioimaan sitä siksi aikaa kun sain käytyä Alkossa ostamassa pullon XO:ta työkaverilleni (hävisin pienen vedon)
- hae apua itsellesi
Lopeta Alkossa käynti. Itsellesi hait. Viinan vaikutus tuntuu jo harhaisuutena. Hervantalaiset tulevat kauppaan läheltä ja kävellen, kauempaa tulevat autoillla.
- pilipom
Tää on kiva paikka. Mutta muista välttää atomikadun alueella kouluja, puistoja ja muita paikkoja joissa on lapsia. atomikadulla asuu muutama eläkkeellä oleva 30 pirihuora jotka jotka alkaa jahtaa sua.
- Kiinteistöguru
Hervannassa haisee pieru.
- Anonyymi
Siellä on niitä kaljuja suomileijonatyyppejä kännissä. Tai varmaan jossain pillerihumalassa. Niitä soldiers of odin kavereita. Kannattaa olla varovainen. Ne käy päälle vaan jos kuvittelee että sinä et vihaa mamuja.
- Anonyymi
eli tavallisen veronmaksajan asialla sitten ovat
- Anonyymi
Tänne töihin? Hyvä luoja, pakene vielä kun voit!
- Anonyymi
Hervanta on mainettaan parempi. Yksi käymisen arvoinen kohde on entinen laskettelumäki: https://m.youtube.com/watch?v=t1RvQI48w3E
- Anonyymi
Olen asunut Hervannassa vuokralla kymmenen vuotta ja nyt monta vuotta omassa osakkeessa Pohjois - Hervannassa ja tämän väestökannan huomaa verrattuna muihin kaupunginosiin. Tässä talossa taloyhtiön hallitus koostuu ryyppyporukasta jotka ovat samoihin aikoihin pesiytyneet tänne ja valtasivat hallituspaikat ja eivät lähde ilmeisesti pois kulumallakaan ja ryyppykaverit puolustavat toisiaan olisi poliisillakin asiaa tutkia tämän ryyppyporukan rahankäyttöä mutta minkäs teet kun ovat vallanneet hallituspaikat eikä korppi noki toista korppia sanotaan. Ei hyvä eikä rehellinen peli.
- Anonyymi
onko se talo, joka on samassa korttelissa 2 vuokratalon kanssa ? kaamee mörskä ja korjattu monella miljoonalla ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaisten kannatus enää 12,9%
Perussuomalaisten kannatus laskee edelleen kuntavaaleissa. Kannatus sulaa kuin kevälumi auringossa. Onkos tuo ihme, kun49217942Varo sisältöpaljastuksia! Tämän naisen bachelor-Joonas valitsi - Oliko valittu Monica vai Vivianna?
Joonaksella on kaksi naista jäljellä. Mutta valitsiko bachelor kahdesta naisesta Monican vai Viviannan? Oliko mielestäsi452135Trump - otan Gasan haltuun nyt
USA miehittää Gazan alueen ja rakentaa siitä uuden upean alueen aurikoiseen Israeliin. Väkivaltainen alkuperäisväestö h3311619Ensio tunkee jo tyttärensäkin telkkariin!
Eikö kaljulle ex-stripparille mikään ole pyhää?? https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000011013742.html On tuo härski2591441Runebergin tortut
Hyviä huomenia ja mukavaa päivyliä. 😊 Nyt kahvetta tippumaan. Harmi ettei ole torttua. 😊☕✨❄️❤️2671144- 531045
- 1031015
Bachelor-Joonas sekstasi toisen naisen kanssa - Tästä syystä valitsi kuitenkin Monican: "Nyt mun..."
Bachelor Suomi -realityssä koitti lopullisen valinnan hetki. Paljon onnea ja lykkyä rakkauteen Joonas ja Monica! Lue l14944- 67849
- 35803