Venyttelyvinkkejä JÄYKÄLLE

Kaikissa venyttelyä neuvovissa kuvissa on joku joogi mahdottomassa asennossa.

Miten esim takareisiä, nivusia ja lonkan koukistajia venytellään jos on niin jäykkä ettei kunnolla pääse edes alkuun. Esim sormien kurkottaminen varpaisiin lattialla istuen ei ole luontevaa, kun koko työ pitää tehdä vatsalihaksilla, yläkropan painoa ei saa lainkaan avuksi, koska ihmisellä, jonka sormet jäävät 10 cm varpaista yläkropan lähtöasento on lähes takakeno. Seisten on taas vaikea olla rento ja estää takareisien kramppaaminen.

Linkkejä, joissa on videoita tai kuvia kiitos!
Ilmianna
Jaa

17 Vastausta


http://exrx.net/Lists/WtMale.html

1) Valitse kuvasta lihas jota haluat venyttää, klikkaa sen kohdalta
2) Aukeavalta sivulta, katso ko. lihaksen alta kohta "stretching" ja sieltä löytyy useita eri vaihtoehtoja joka lihakselle.

lisäksi voin suositella hyvän pilatesrullan hankkimista. Sillä saa helposti rullailemalla tukkoisia jalanlihaksia auki, varsinkin reisien sivut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
0 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
läskiiiiii
Ilmianna
Jaa
Suomi24:än taso näemmä on huipussaan.
Ei läskeydellä ole välttämättä mitään tekemistä notkeuden kanssa.

Tuossa hyviä malleja kuvina:
Osa vaatii enemmän kuin toiset.
http://www.kempeleenpyrinto.net/uinti/kansio/ohjeet/venyttelyohje.pdf

Ja tuossa vielä toinen:
http://www.mobilat.fi/download/venyttelyopas.pdf
Ilmianna
Jaa
Kärsivällisyyttä. Vähän kerrallaan. Vaikka. Joskus venyy paremmin, joskus huonommin. Riippuu mitä muuta on tehnyt ym. Toistoa. Vaikka joka päivä vähän. Jos tuntuu ookoolta, pidempäänkin. Ja toki venyttely saakin ja pitääkin tuntua, jos aikoo venyä. Hengitä syvään ja rauhallisesti. Se auttaa rentoutumaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nii ja eihän sormia oo pakko heti varpaisiin saada, voihan niitä pitää vaikka reisissä jos ei muualle yllä. Mene asentoon selkä mahd. suorana niin pitkälle kun pääset, siis nenä niin kauas kun saat. Sitten voi vapauttaa yläselän, pään, niskan rennoksi. Jos seisaalteen tekee niin voi pitää polvia reilustikkin koukussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Autofellaatio on kova liike !!
http://tinyurl.com/c4ul25g
Ilmianna
Jaa
Ootko edistyny baby?
Ilmianna
Jaa
Laiskan miehen venyttelyt tapahtuu hitaasti eli minuutteja per venyttely ja tukien ylävartaloa:

Takareidet, pakarat ja polvet
- polvet suorina nojaa pöytään jalat harallaan, rauhallisesti. Laske ylävartaloa kohti pöytää ja kun rintakehä alkaa olla päydällä, niin pienennä haaraasentoa yhä polvet suorana. Kun kantapäät on yhdessä niin venys alkaa riittämään

Lantio
- toinen jalka kolmannelle portaalle polvi 90 astetta jyrkemmässä kulmassa ja toinen jalka polvisuorana takana. Tue käsillä polveen/kaiteeseen ja anna lantion painua kohti maata. Selän suoristusta ja rauhaalista nitkuttelua ja jalan vaihto.

Päkiät:
Seiso portaalla päkiöiden varassa tukien käsillä kaiteeseen tai ylempiin portaisiin ja vartalo taivutettuna eteenpäin. Anna kantapäiden painua alas jalka kerraan ja välillä yhtäaikaakin rauhallisesti. Tee liike polvi hieman koukussa niin venytys tulee alapohkeeseen ja päkiään joka on tärkeämpää. Myös polvet suorana lopuksi

Parasta rauhallinen venyttely on saunassa kun siellä on portaatkin ja 'pöytätaso'
:)
Ilmianna
Jaa
Shindo
Ilmianna
Jaa
Selälleen saunan lauteille ja jalat kattoon. Jos katto liian korkealla, laita palikka kattoon. Siihen päkiät ja työnnä kantapäät ylemmäs... aaah.

Sitten selälleen lattialle, käsipano (tai painot) kouraan ja nyrkit pään ylitse lattiaan.

Aluksi varoen, mutta joka päivä.
Ilmianna
Jaa
http://adref.co/aThyS6 Jos englannin kieli sujuu niin tuolta löytyy aika hyvin tietoa.
Ilmianna
Jaa
kramppien estämiseksi tee venytykset max 5 sek yhtä venytystä kohden, eli laske venyttäessäsi 1001, 1002, 1003, 1004, 1005 ja lepo, aloita vaikka 5 x 5 sek venytyksillä. Kun alkaa sujumaan tee 10 x 5 sek venytyksiä. Tällaiset pumppaavat venytykset saavat veren ja aineenvaihdunnan kiertämään lihaksessa mutta ei vielä ole niin rasittavaa lihakselle.
Kun alkaa sujua tee venytyksiä aamuin ja illoin. Kärsivällisyyttä, tulosta alkaa tulla kuukaudessa parissa :)

Takareisille on turvallinen ja helppo asento lattialla selinmakuulla. Voit ottaa toisen jalkaterän pitkällä pyyhkeellä kiinni ja siitä nostaa vetämällä jalkaa ylös pyyhkeen avulla. Tällöin on selkä levossa ja voit keskittyä yksinomaan takareiteen ja pohkeeseen, ja venytystä on helppo hallita.
Ilmianna
Jaa
Itse tein aikoinaan opinnäytetyön ammattikorkeakouluun venyttelystä. Perinteinen staattinen venyttely on aika tehotonta liikkuvuuden lisäämiseksi ja erittäin tehotonta aktiivisen liikkuvuuden (sen liikkeen jonka saat tuotettua omalla lihasvoimalla) lisäämiseksi. Jos olet tosissaan liikkuvuusharjoittelu suhteen, pitää valita liikkuvuusharjoitteet, jotka eivät venytä vain yhtä lihasta, vaan suurempia kokonaisuuksia kerrallaan. Silloin liikkuvuuden kehittyminen on varmaa ja suht nopeaakin.

Yleensä venyttely aloiteetaan ja jaksetaan ähistä muutama viikko, jonka jälkeen luovutetaan heikkojen tulosten lannistamana. Ottakaa yhteyttä jos haluatte vaikkapa ihan henkilökohtaisia liikkuvuusohjelmia.

-Ville
Ilmianna
Jaa
Täs on hyvä video, jos venytyksiä etit:
http://www.youtube.com/watch?v=NEcUb0pQ8Zs
Ilmianna
Jaa
Kyllähän netti on venyttelyohjeita täynnä. Lihas venyy kun se on yllätys yllätys mahdollisimman pitkänä. Eli omaakin mielikuvitusta voi käyttää.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Venyttelyvinkkejä JÄYKÄLLE

Kaikissa venyttelyä neuvovissa kuvissa on joku joogi mahdottomassa asennossa.

Miten esim takareisiä, nivusia ja lonkan koukistajia venytellään jos on niin jäykkä ettei kunnolla pääse edes alkuun. Esim sormien kurkottaminen varpaisiin lattialla istuen ei ole luontevaa, kun koko työ pitää tehdä vatsalihaksilla, yläkropan painoa ei saa lainkaan avuksi, koska ihmisellä, jonka sormet jäävät 10 cm varpaista yläkropan lähtöasento on lähes takakeno. Seisten on taas vaikea olla rento ja estää takareisien kramppaaminen.

Linkkejä, joissa on videoita tai kuvia kiitos!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta