Toyotan vikavalo

Corolla 123

Oisko jollain kokemuksia Corollasta 1,6vvti vm.-02.?
Itellä 151tkm ajettu, jossa palaa moottorin häiriövalo. Molemmat lambda-anturit ja imusarjan tiiviste on vaihdettu, kun oli aikasemmin käyntihäiriöitä. Vikakoodi näytti silloin kattia, mutta pakokaasut oli normaalit eikä vika muutenkaan vaikuttanut siltä.
Nyt valo palaa taas ja tuntuu että tehoja on hävinnyt ja tyhjäkäynti on liian isolla vaikka moottori on lämmin. Puhdistin ilmamassa anturin, mutta ei auttanut.
Mitä kannattaisi tehdä, ettei mene turhaksi osien vaihtamiseksi?

50

39966

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tt

      Otappa akunkenkä irti noin minuutti pari ja laita takaisin valon pitäisi pelata normaalisti Mulla 02 1.6 vvti ave siinä sama vika akunkengän irrottaminen riitti sen jälkeen ajettu noin 5000 kilometriä ei häiriöitä

      • tjy79

        Oon kokeillu akunkengän irrotusta, mutta valo syttyy uudestaan noin 20km:n jälkeen.
        Kuulin tänään, että jos katti menee vaihtoon, niin samalla pitää vaihtaa moottorin ohjaus yksikkö, koska vikavaloa ei saa muuten kuitattua.
        Kuulostaa pirun kalliilta!!


      • Kiala Viulu
        tjy79 kirjoitti:

        Oon kokeillu akunkengän irrotusta, mutta valo syttyy uudestaan noin 20km:n jälkeen.
        Kuulin tänään, että jos katti menee vaihtoon, niin samalla pitää vaihtaa moottorin ohjaus yksikkö, koska vikavaloa ei saa muuten kuitattua.
        Kuulostaa pirun kalliilta!!

        Kyseinen vika on perin tuttu perusvika vm. 2002-2003 olevissa Toyota autoissa ja sitä uudemmissa tosi harvinen, koska siihen on tehty parannus muutos. Imusarjan tiiviste vikaa kyllä ilmenee uusimmissakin ja häiriövalot palaa.

        Lambra
        -anturin vaihtaminen on aivan turhaa, koska vika ei ole siellä ja akun kenkä viritykset ovat melko turhia, koska vika uusii jatkuvasti ja varsinkin jos ajaa monttuisella/kiharaisella tiellä niin
        moottorin häiriövalo syttyy. Näin kävi minulla ja myös tuhansilla muilla!
        Myös ilmamassa
        anturin puhdistaminen ei korjaa vikaa, mutta on suositeltavaa puhdistaa määrätyin väliajoin.
        Katalysaattorin vaihto on myös turhaa koska vika ei ole siellä.

        ELI TÄSSÄ ON AINUT JA OIKEA TOIMENPIDE ASIAN KORJAAMISEKSI:


        Nokka-akselin korjaus-sarjan hammas,-ketju-/ hihnapyörä I &A paketti vaihdettava kokonaisuudessaan. Hinta on n. 335 € koko paketille töineen Toyotan omassa huollossa.
        Tällä korjaus-sarjalla on aivan eri osanumero kuin alkuperäisellä perusvikaisella. Jos vika on ilmennyt takuu aikana, niin se on mennyt myös takuuseen. Itse jouduin maksamaan kyseisen vian(t), kun takuu oli ummessa vm. 2002 Corolla farmarista

        Myös imusarjan tiiviste vaihdettava samalla kertaa, koska Tojotan normaalina perusvikana aiheuttaa vikavalojen palamista, moottorin käyntihäiriötä ja todella isoa polttoaineen kulutusta ja sen kyllä huomaa. Hinnaksi tulee n. 120 € vikakoodin ottamisineen, tiiviste ja työ yhteensä.


      • tjy79
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Kyseinen vika on perin tuttu perusvika vm. 2002-2003 olevissa Toyota autoissa ja sitä uudemmissa tosi harvinen, koska siihen on tehty parannus muutos. Imusarjan tiiviste vikaa kyllä ilmenee uusimmissakin ja häiriövalot palaa.

        Lambra
        -anturin vaihtaminen on aivan turhaa, koska vika ei ole siellä ja akun kenkä viritykset ovat melko turhia, koska vika uusii jatkuvasti ja varsinkin jos ajaa monttuisella/kiharaisella tiellä niin
        moottorin häiriövalo syttyy. Näin kävi minulla ja myös tuhansilla muilla!
        Myös ilmamassa
        anturin puhdistaminen ei korjaa vikaa, mutta on suositeltavaa puhdistaa määrätyin väliajoin.
        Katalysaattorin vaihto on myös turhaa koska vika ei ole siellä.

        ELI TÄSSÄ ON AINUT JA OIKEA TOIMENPIDE ASIAN KORJAAMISEKSI:


        Nokka-akselin korjaus-sarjan hammas,-ketju-/ hihnapyörä I &A paketti vaihdettava kokonaisuudessaan. Hinta on n. 335 € koko paketille töineen Toyotan omassa huollossa.
        Tällä korjaus-sarjalla on aivan eri osanumero kuin alkuperäisellä perusvikaisella. Jos vika on ilmennyt takuu aikana, niin se on mennyt myös takuuseen. Itse jouduin maksamaan kyseisen vian(t), kun takuu oli ummessa vm. 2002 Corolla farmarista

        Myös imusarjan tiiviste vaihdettava samalla kertaa, koska Tojotan normaalina perusvikana aiheuttaa vikavalojen palamista, moottorin käyntihäiriötä ja todella isoa polttoaineen kulutusta ja sen kyllä huomaa. Hinnaksi tulee n. 120 € vikakoodin ottamisineen, tiiviste ja työ yhteensä.

        Okei, Voitko vähän tarkentaa. Miten vika sulla ilmeni ja miten sarjan vaihto vaikuttaa yms..


      • Kiala Viulu
        tjy79 kirjoitti:

        Okei, Voitko vähän tarkentaa. Miten vika sulla ilmeni ja miten sarjan vaihto vaikuttaa yms..

        Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
        . Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.

        Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.

        Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.


      • Niinpä tietysti
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
        . Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.

        Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.

        Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.

        Kialahan se tietääkin parhaiten ranskalaisten sähköviat. Itse en ole niihin tutustunut, vaikka olenkin ajelut vuosia C5:lla. Kattivikaan olen sitä vastoin tutustunut, ja niitä tuntuu olevan varsinkin amerikanserkuilla Toyotissa. Kestävät takuuajan ja poks, kilometritkin täsmäävät. Kannattaa googlettaa.

        ps. minkä vikakoodin huolto luki, vai pitivätkö omana tietonaan? Ilman koodia on vian arvaaminen vaikea Kialallekin.


      • Jaahan taas
        Niinpä tietysti kirjoitti:

        Kialahan se tietääkin parhaiten ranskalaisten sähköviat. Itse en ole niihin tutustunut, vaikka olenkin ajelut vuosia C5:lla. Kattivikaan olen sitä vastoin tutustunut, ja niitä tuntuu olevan varsinkin amerikanserkuilla Toyotissa. Kestävät takuuajan ja poks, kilometritkin täsmäävät. Kannattaa googlettaa.

        ps. minkä vikakoodin huolto luki, vai pitivätkö omana tietonaan? Ilman koodia on vian arvaaminen vaikea Kialallekin.

        citikka vakiohörhö pyörii muitten palstoilla kehumassa rotiskoaan


      • ihana skodaMies
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
        . Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.

        Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.

        Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.

        "mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän."
        "kulutus pieneni runsaalla litralla"
        Nyt kuluttikin vain 1-2 l enemmän?


      • Kiala Viulu
        Niinpä tietysti kirjoitti:

        Kialahan se tietääkin parhaiten ranskalaisten sähköviat. Itse en ole niihin tutustunut, vaikka olenkin ajelut vuosia C5:lla. Kattivikaan olen sitä vastoin tutustunut, ja niitä tuntuu olevan varsinkin amerikanserkuilla Toyotissa. Kestävät takuuajan ja poks, kilometritkin täsmäävät. Kannattaa googlettaa.

        ps. minkä vikakoodin huolto luki, vai pitivätkö omana tietonaan? Ilman koodia on vian arvaaminen vaikea Kialallekin.

        Katalysaattori vikoja Toyota autoissa ilmenee todella harvoin ja siksi niitä ei pidetä edes varaosa varaston hyllyssä - tilaus tavaraa.


        Olihan niistä pienet erilliset vikakoodi laputkin olemassa mutta heitin molemmat roskikseen ja ainostaan korjauskuitit on tallessa, joista ilmenee varaosat hinta- ja sarjanumeroineen, vikakoodien hinnat ja työhön käytetyt tuntimäärät hintoineen.


      • Kiala Viulu
        ihana skodaMies kirjoitti:

        "mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän."
        "kulutus pieneni runsaalla litralla"
        Nyt kuluttikin vain 1-2 l enemmän?

        Keskikulutus nyt korjauksien jälkeen n. 6 l ja matka-ajo menee litraa vähemmällä. Vikavalon palaessa keskikulutus oli n. 10 l/100 km.


      • avepena
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
        . Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.

        Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.

        Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.

        On kyllä melkosta höpöhöpöä... Senkun vielä tietäis mikä tässä muutoksessa on eroa ja mikä alkuperäisosissa aiheutti valon. Meillä ei oo avessa mitään normaalista poikkeavaa, valo vaan palaa.. Tätä tosin ei kiulu taida uskoa.


      • Anonyymi
        Kiala Viulu kirjoitti:

        Vika ilmeni juuri aloituksessa kuvailemalla tavalla moottorin häiriövalon syttyessä ja käynti heikkini. Tyhjäkäynti ei pitänyt ja sammui aina risteyksiin, moottori kävi epätasaisesti, hiukan savuutti enemmän ja mikä pahinta vei polttoainetta 3-4 l enemmän. Vikavalon sai pois vain hetkellisesti Toyotan huollossa, joka syttyi uudestaan aina pieneen monttuun ajaessa tai kiharaisella tiellä
        . Jotkut ovat kokeilleet akun kengän irrotusta, joka ei tietääkseni myöskään tehoa ja tehoakiin vain Ranskalaisten autojen sahkövika ongelmiin täysin varmasti.

        Kyseisen korjaus-sarjan asennuksen ja imusarjan tiivisteen vaihdon jälkeen kaikki oireet ovat olleet poissa. Moottorin häiriovalo syttyi myös imusarjan tiivisteen vuodosta, joka vaihdettiin puoli vuotta nokka-akselin korjus-sarjan jälkeen.

        Mikä parasta kaikessa tässä oli se, että moottoriin tuli paljon enemmän vääntöä ja kulutus pieneni runsaalla litralla. Vääntö parani niin paljon, että voi huoletta ajaa jo vitosella alle 60 km/h, mikä oli enemmin täysin mahdotonta. Tietenkin myös kiihtyvyys ja huippunopeus nousi, mutta ne eivät ole oleellisia tekijöitä. Pääasia on ettei häiriövalot pala ja saa auton katsastuksesta läpi. Jos häiriövalot palaa ei mene katsastuksesta läpi.

        ei 5 ikinä alle 80,laatikko hajoo kaikissa


    • Faktaa tässä

      veikkaan 90% kattia maksaa jotain 600-800e riippuu missä vaihtaa
      ja tuota ohjausyksikön vaihtoa epäile vahvasti..

      • Faktaa tässäkin

        Ei kannata ruveta vaan arvailemaan, vaan tutkia missä vika on, ja korjata se.


      • tjy79

        Voitko tarkentaa mihin epäilysi perustuu ohjausyksiköstä?


    • npi1

      itselläni on 01 corolla ja rupesi valo palamaan niin otin akun kengän pois ja laitoin takaisin niin sen jälkeen 2000km ajettu.

    • corolla 2002 farkku

      Meillä -02 tojota corolla jossa myös häiriövalo syttyy sillointällöin mutta tilasin itselleni obd testerin (huuto.net noin 30€) sillä saa kätevästi vika koodit nollattua ja katsastukset hoidettua. Tojota liikkeessä diagnoosi oli aluksi katti tai moottorin ohajusyksikkö. Täsmentyi myöhemmin jälkimmäiseen. Uusi ohjausyksikkö löytyi avk:lta, mutta eivät pystyneet tätä tojotalla vaihtamaan, kun ilmeisesti käynnistyksen esto olisi pitänyt koodata uudestaan vaihdon takia ja se ei liikkeessä onnistunut. Mainitsivat samalla myös että tuskin olisi vaihto auttanut koska tyypinumero ohjausyksikössä oli sama kuin vanhassa ja ilmeisesti tämä on jonkin sortin tyyppi vika noissa boxeissa. No autossa ei ole mitään muuta vikaa ei kuluta normaalia enempää tai muuta vastaavaa. Tojotalla sanoivat että ihan huoletta voit ajella kunhan vain katsastuksessa valot ei pala. Vikakoodi tuossa testerissä muistaakseni on jokin P0420 joka viittaa katalysaattoriin. Nollauksen jälkeen autolla on voinut ajella 16km-500km ennekö syttyy uudelleen.

      • tyytyvainen corollaan

        Jep itselläki bensiini farkku corolla 02 ja vikavalo syttyi. Ei vaukuta mitenkään ajoon ja kun ajan moottoriellä pitkiä matkoja niin valo palaa. Nollasin katsastin eikä ole muuta ongelma kuin vikavalo joskus palaa ja joskus sammuu.


      • HeikkiRantsu

        Onko vikaa sen koommin selvitetty vai annettu olla vaan? Vastaavanlainen ongelma täälä 2001 Avensiksessa 1.8 VVT-I


      • Anonyymi

        Minkälainen obd testeri sulla on. Mullakin on yksi, mutta se ei käy Corollaan.


    • TAAS KORJAAMOLLE.

      rahaa palaa korjaamolle.se on sitä.TOYOTA LAATUA. HAAAAAAAAAAAAAAAA.HIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.HOOOOOOOOOOOO.

    • toyotom

      itelläkin p0420 koodi päällä. mikä on se pohjimmainen syy palamiseen? herjaa lambdoja, kattia ym tuolla koodilla. puhdistin ilmamäärämittarin ja nollasin vikavalon injectionfusen pois hetkeksi ottamisella. melkein meni viikko kunnes valo syttyi uudelleen. Mitäs nyt kannattaisi tehdä? Jollain kokemuksia?

      • Corilla

        Toyotan huollossa olivat sitä mieltä, että katti ja moottorin ohjausyksikkö pitää vaihtaa. Laskivat urakkahinnaksi 2000 euroa.
        Ostin Motonetistä uuen tarvikekatin, joka makso noin 270 euroa. Sopi paikoilleen ilman hitsauksia. Kävin kuittaamassa vikavalon eikä se oo ainakaan vielä syttyny. Kulkee ja kiertää nyt paremmin. Katsastuksestaki meni läpi huomautuksetta.
        Aikasemmin palo rahaa valohoitoon ku ei oikeen kukaan ollu varma mistä johtuu. Lambdatki vaihettiin turhaan. Että tämmöstä...)


    • vanha juttu
    • kialavluilunpillu

      ei voi olla vikavaloa, koska Kiala Viulun mukaan tojotassa ei ole koskaan vikaa...

    • pikakorjaus

      Vaihda moottori, kori ja alusta VAG- tai PSA-konsernin tuotteisiin.

    • tojo78

      toyota corolla 1.6 vvt i ajotietokoneen kulutus lukemat eli kun painaa kaasu niin kulutus menee 5l/100km ja kun ajaa tiellä 90km/h niin mittari näyttää 20l/100km tuntuis toimivan väärin päin tuo kulutus mittari. missä olis vika?

    • Councellor

      Corolla Verso 02. Irroitin akun kengän ja valo lakkasi palamasta. Edullinen korjaustoimenpide!

      • apuva apuva

        Nyt me oikein älykkö saatiin saitille. Oikeenko ite älysit, kun ei anna virtaa, ei pala valo?


    • Per Saukko

      Jos päävaroitusvalo palaa niin kävisin kyllä luetuttamassa merkkikorjaamossa oikealla testerillä tai jos jollain on sen klooniversio hälyt. Sen jälkeen tuumaustauko henkilön kanssa joka ymmärtää mitä itseasiassa hälyt ovat. Siinä vaiheessa säästyy paljon rahaa kun ei suinpäin mutu tuntumalla rupea vaihtamaan osia. Sitten varoituksen sana vaikka Pärnäsen autopykäämöllä on joku geneerinen testeri niin sen antamat tulokset voivat olla mitä tahansa, samoin kun autoon vaihdetaan osia joilla on joku yhteys auton elektroniikkaan ne saattaa joutua koodaamaan mustaan matolaatikkoon että se ymmärtää osan vaihdetuksi tai kalibroi sen. Muuten saatta diskovalot palaa kabiinissa. Tämä pätee käytännössä kaikkii 1990 luvun puolen välin jälkeen tehtyihin autoihin merkkiin katsomatta.

    • kaikki lamput vilk..

      Mitä tapahtu, ku laitoit akunkengän kiinni ja lampulle virtaa vai etkö uskaltanu koittaa? Noi on muutenkin täysin turhia toimenpiteitä, koska tojossa on sisäänrakennettu kalenteri, joka aina joulukuun ajan vilkuttelee kaikkia valoja kojetaulussa ikäänkuin tuoden terolle jouluiloa ja sanomaa(takaisinkutsu). Kuitenkin näissä kalentereissä on havaittu paljon vikoja(takaisinkutsu), joka aiheuttaa sen, että voi kaikkivalot vilkkua myös uutenavuotena, pääsiäisenä, vappuna, juhannuksena ja teronpäivänä.

    • taapero erno

      Jo on aikoihin eletty tässä ketjussa terot kilpaa kehuu kuinka vikasia tojot on, mulla on vika toipassa, mullapa on kaks vikaa jne jne. Vain terot voivat olla noin kovin tyhmiä. Kissus sentään.

    • ViatontaAjoa

      No eipä siinä mitään, paskanahan se on. Yllättävän pitkän matkan pääsit kuitenkin. Eikun uutta ostamaan ja toteamaan että 2 vuotta toimii, ja sen jälkeen pikkuhiljaa suomen olosuhteet alkaa olemaan Toyotalle liikaa. Jos on pakko Toyotalla ajaa, niin älkää nyt *erkeleessä ainakaan ostako sellaista. Huolto leasingia peliin, 36kk samalla kotterolla on ihan tarpeeksi.

    • tyota02

      Hei! Itellä toyota avensin
      1.6 vvt i vm-02. Ja juurikin vikavalo palaa.. Muuten toimii ihan normaalisti. Akunkenkä irrotettu muutamaan kertaan sen jälkeen ajaa max 20 km ja syttyy taas. Mitä tehdä?

      • paaliin_vaan

        Autollahan on näköjään ikää jo sen verran, että se on ensinnäkin läpi mädäntynyt ja toisekseen siitä saa romuttaessa 1500 euron arvoisen romutussetelin uutta autoa (ei Toyota) ostaessa


      • ei.uusiokäyttöön
        paaliin_vaan kirjoitti:

        Autollahan on näköjään ikää jo sen verran, että se on ensinnäkin läpi mädäntynyt ja toisekseen siitä saa romuttaessa 1500 euron arvoisen romutussetelin uutta autoa (ei Toyota) ostaessa

        Ei saa jos se on läpi mädäntynyt. Joillekinhan oli käynyt niin vähän uudempienkin tojotien kanssa, että ei hyväksytty kierrätykseen kun on niin haperoa peltiä


    • Japski

      Osaako kukaan sanoa että mikä on vikana kun käynnistää auton ja jos erehdyn jäämään lämmittelemään autoa niin syttyy moottori valo mutta jos lähden samantien liikkeelle ja ajan lämpimäksi niin toimii mutta savuttaa ja syö paljon enemmän dieseliä kun pitäisi auttaa joku tai Ostakaa pois

    • Kannattaaregoida

      Kaverilla oli pakkasaamuina Avessa toi moottorivalo, mutta se sammui hetken päästä joten kaveri tottui siihen että se on usein päällä. Aika jännä, itse olisin pysäyttänyt heti ja hinauttanut pajalle muttata tämä ajeli koko talven, ja vasta keväällä se ihmetteli miksi valo edelleen palaa.

      Moottorissa oli joku vähän pahempi vika, niin että.se meni vaihtoon, ja takuu ei maksanut koska asiakas oli vähät välittänyt keltaisesta valosta. Itse asiassa valo paloi silloin kun auto ajettiin pajalle, ohjekirjan mukaan olisi pitänyt hinata. Keltainen valo ei ole mikään koriste.

    • a.vuorma

      Miinusnapa akusta irti noin puolituntia,napa kiinni anna olla virran päällä kaksi minuuttia ja starttaa auto käyntiin.

      • Anonyymi

        Tojon sähköviat minullakin kummittelevat välillä.


    • Anonyymi

      Hello, keltainen vikavalo alkaa palaa kun on ajanut hetken....Corolla 1998. Kaikki seuraava tehty....
      Lamda vaihdettu uusi, kolme lämpötila anturia, tulpat, polttoainesuodatin, toinen ecu kokeiltu, vika koodi antaa laiha seos, syttyy vain kuumana vikavalo. Mikä avuksi?

    • Anonyymi

      Yllättävän pitkään on tojotasi kestänyt. Oikea ratkaisu ongelmaasi, olisi parempaan merkkiin vaihto.
      Toyota herjaa usein kattia ja se on oikeasti silloin lopussa, vaikka päästömittaus kuormittamatta antaa hyvät arvot.
      Tuo on kyseisen merkin tyyppivika, katti kestää max 200 tkm.

      • Anonyymi

        Kyllä edellisen katsastuksen päästöarvoista voi jo päätellä katin kunnon, jos autolla ajellaan vain vähän. Vaikka mennyt vielä katsastuksesta läpi, niin ei välttämättä ole enää hyvässä kunnossa ja voi sytytellä vikavaloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä edellisen katsastuksen päästöarvoista voi jo päätellä katin kunnon, jos autolla ajellaan vain vähän. Vaikka mennyt vielä katsastuksesta läpi, niin ei välttämättä ole enää hyvässä kunnossa ja voi sytytellä vikavaloa.

        Öljyn poltto pilaa katin.


      • Anonyymi

        Minulla 2000 Corollassa vaihdettiin ensimmäistä kertaa koko pakoputkisto kun oli ajettu 230 000 km.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla 2000 Corollassa vaihdettiin ensimmäistä kertaa koko pakoputkisto kun oli ajettu 230 000 km.

        Mulla mittarissa hiukka vaille 300000 ja alkuperäinen putki. Muutenkaan ei ole tarvinnut muuta remppaa tehdä kuin jarrupaloja ja levyt, polttimoita ja pyyhkijän sulkia vaihtaa. Tietysti huollot on tehty joka kevät ja syksy kilometreistä välittämättä l. turhankin usein. Nyt alkavat iskarit olla finaalissa. Ai niin olen siihen kallistuksen vakaajan puslat vaihtanut. Remppa maksoi pari kymppiä itse tehtynä.
        Kun autonsa kunnolla huoltaa, niin kovaa kamaa Toyota on. Moottorissa on vääntöä vieläkin kuin uudessa, eikä öljyä tarvitse vaihtoväleillä lisäillä. Kaverit valittelevat kalliita remontteja uudempiin autoihinsa ja eivät meinaa millään uskoa, että Toyota tuo uskollinen työjuhta, joka ei ole koskaan pulaan jättänyt, on mennyt AINA katsastuksesta läpi kertakäynnillä.
        Ranskalaiset vaihtoehdot puistattaa jo ajatuksena. Ovat semmoinen insinöörityön taidonnäyte, ettei niihin yksinkertaisintakaan remppaa voi tehdä purkamatta koko romua palasiksi.
        Tämmöistä tällä kertaa. Kokemusta on monenlaisista autorempoista, kun niitä olen paljon kavereille tehnyt, ja pakko todeta, että Japsiautot ovat kaikkein helpoimpia korjattavia. Ranskalaisiin ei kannata koskea öljytyllä puutikullakaan, ovat korjausmiehen painajainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla mittarissa hiukka vaille 300000 ja alkuperäinen putki. Muutenkaan ei ole tarvinnut muuta remppaa tehdä kuin jarrupaloja ja levyt, polttimoita ja pyyhkijän sulkia vaihtaa. Tietysti huollot on tehty joka kevät ja syksy kilometreistä välittämättä l. turhankin usein. Nyt alkavat iskarit olla finaalissa. Ai niin olen siihen kallistuksen vakaajan puslat vaihtanut. Remppa maksoi pari kymppiä itse tehtynä.
        Kun autonsa kunnolla huoltaa, niin kovaa kamaa Toyota on. Moottorissa on vääntöä vieläkin kuin uudessa, eikä öljyä tarvitse vaihtoväleillä lisäillä. Kaverit valittelevat kalliita remontteja uudempiin autoihinsa ja eivät meinaa millään uskoa, että Toyota tuo uskollinen työjuhta, joka ei ole koskaan pulaan jättänyt, on mennyt AINA katsastuksesta läpi kertakäynnillä.
        Ranskalaiset vaihtoehdot puistattaa jo ajatuksena. Ovat semmoinen insinöörityön taidonnäyte, ettei niihin yksinkertaisintakaan remppaa voi tehdä purkamatta koko romua palasiksi.
        Tämmöistä tällä kertaa. Kokemusta on monenlaisista autorempoista, kun niitä olen paljon kavereille tehnyt, ja pakko todeta, että Japsiautot ovat kaikkein helpoimpia korjattavia. Ranskalaisiin ei kannata koskea öljytyllä puutikullakaan, ovat korjausmiehen painajainen.

        Miksi tojoterot sitten ostaa ranskassa valmistettuja toyotia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tojoterot sitten ostaa ranskassa valmistettuja toyotia?

        japsit rakensivat autotehtaan ranskaan muistaakseni.


    • Anonyymi

      Tojotissa ei ole vikoja. Ne on ominaisuuksia.

    • Anonyymi

      Mikä Toyotan vikakoodi ja mittaristossa jatkuvasti palava vikavalo antaa sitä mielenrauhaa?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4217
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4056
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3662
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      67
      3079
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2771
    6. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2568
    7. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2548
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2426
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2319
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2275
    Aihe