Mistä saan salmiakkijauhetta????

Leipurinainen ooooon

Tietääkö kukaan saako Raahesta mistään salmiakkijauhetta vai pitääkö lähteä oulusta asti hakemaan??

FilmTownia mietin, taidan soittaa sinne sitten kun aukeaa.
Sit tietenkin näitä kahviloita, mitä kahaviloita raahessa on kuin tiina-elina? (myisköhän kahvilat edes mulle, no pitää soitella ja kysellä :D )

Mutta ois kiva jos joku osais sanoa heti jos tietää että mistä saa tai mistä ei saa.

7

776

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höööntsee

Jauha itse jostain salmiakista jos ei löydy.. Shittarissa voisi olla jossain hyllyn välissä.

• salmiakkikossuuu

apteekista varmaan saa, myös kaupoista saa jotain leivonta mursketta ja karkkihyllyillä saattaa myös olla jotain salmiakkipulveria ainakin ennen myytiin semmoista.
      Lidlissä myydään myös håganolin salmiakkimixeriä (nestemäistä)

• jauhe

kysy pastilli pojalta.

• NH4Cl

Tässä 25-prosenttista ainetta sokerilla ja rypälesokerilla jatkettuna:
      http://www.maustekauppa.net/salmiakki-pussi-250g-p-174.html

PS. Ammoniumkloridi on tymäkkää tavaraa, sillä saa monenlaiset leipomukset pilattua. Parhaiten aine soveltuu lakritsipötköjen kevyeen tomuttamiseen. Myös irtomakeispussiin voi laittaa teelusikallisen ja ravistella sen tasaiseksi levittämiseksi. Aine jämeröittää monenlaisten makeisten makua niitä pilaamatta.

• NH4Cl

Korostan vielä malttia annostelussa. Tuo 250 gramman pussi riittää todella pitkälle.

• oskuk

6e posti tuolle salmiakkipussille. Aika törkeä postimaksu. Jää ostamatta.

• NH4Cl

Siksi kannattaakin tilata erilaisia mausteita samalla kertaa.

Vertaapa vaikka mustapippurirouheen kilohintaa (noin 23 eur/kg) niiden vähittäiskaupassa myytävien pikkupussien ja -purkkien hintoihin (yli 40, jopa yli 50 eur/kg):
        http://www.maustekauppa.net/mustapippri-rouhe-purkki-340g-p-59.html

Yli viidenkymmenen euron tilaukset toimitetaan ilman postikuluja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      195
      1486
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1248
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      50
      988
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      930
    5. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      843
    6. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      830
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      822
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      804
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      800
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      32