Synttäri lahja rahana. Ovatko vanhempani pihejä???

Olen 13 vuotias poika ja asun 4 henkisessä perheessä. Ajattelin säästää uuteen koneeseen. Kysyin vanhemmiltani kuinka paljon saan rahaa synttäreillä ja jouluna. Kerroin, etten aijo pitää kalliita juhlia ja pyysin pelkkää rahaa. Olin ajatellut, että saisin ainakin satasen, mutta vanhempani sanoivat, että 50€ ja pieni lahja. Petyin suuresti ja ajattelin, että on ny hyvä säästää 1000€ koneeseen kun saa satasen vuodessa. Saan kyllä 100 kuussa, mutta siitä ei jää juuri mitään, kun sillä pitää ostaa vaatteet ja kaikki erikoine. Jos vaikka päätän tehdä pitsaa niin aineet jotka eivät ole kaapissa pitää ostaa omilla rahoilla. Vanhempieni palkka on tosi hyvä joten ei se siitä johdu. Kuinka paljon te muut saatte rahaa syntymäpaäivänä tai jouluna?

76

5112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • the_galaxy_pegasus

      Nimppareina 25-50 euroa ja synttäreinä 27-75 euroa. Joskus muuten vaan 10 euroa viikkorahani lisäksi. Ja en ole kermaper*e ihan vaan tiedoksi.

      • dcfgvhyjuioä-pö.kjh

        Pakko olla erimieltä sun kans viimesestä kommentistas.

        Kyllä, sinä olet kermaperse.

        1. meidän perheessä kenkään nimipäiviä ei juhlisteta juurikaan millään lailla. Raha ei tulisi kysymykseenkään.

        2. Syntymäpäivänä lahja on ihan lahjana ei rahana, ellen erikseen pyydä ja se on enintään 50e.


      • poorboy
        dcfgvhyjuioä-pö.kjh kirjoitti:

        Pakko olla erimieltä sun kans viimesestä kommentistas.

        Kyllä, sinä olet kermaperse.

        1. meidän perheessä kenkään nimipäiviä ei juhlisteta juurikaan millään lailla. Raha ei tulisi kysymykseenkään.

        2. Syntymäpäivänä lahja on ihan lahjana ei rahana, ellen erikseen pyydä ja se on enintään 50e.

        Oon kyl samaa mieltä sun kaa


      • .___.
        dcfgvhyjuioä-pö.kjh kirjoitti:

        Pakko olla erimieltä sun kans viimesestä kommentistas.

        Kyllä, sinä olet kermaperse.

        1. meidän perheessä kenkään nimipäiviä ei juhlisteta juurikaan millään lailla. Raha ei tulisi kysymykseenkään.

        2. Syntymäpäivänä lahja on ihan lahjana ei rahana, ellen erikseen pyydä ja se on enintään 50e.

        Eiks kermaperse leimaudu yleensä sen mukaan että esittelee sitä rahaansa, tyyliin kaveri selitti kovaan äänee kui sai 1600€ maksavat silmälasit :D ?

        Koska mä sain pelkästään porukoilta Tempur tyynyn joka maksaa joku 135€ ja järkkäriin objektiivin joka makso joku kaks ja puol sataa. Ja mulla kyllä on ihan normaaleja kavereita, ja itekkin oon ihan normaali :o

        Leimataanko siis kaikki jotka saa rahaa kermaperseeks sen takia että jotkut ei saa rahaa ?


      • dcfgvhyjuioä-pö.kjh kirjoitti:

        Pakko olla erimieltä sun kans viimesestä kommentistas.

        Kyllä, sinä olet kermaperse.

        1. meidän perheessä kenkään nimipäiviä ei juhlisteta juurikaan millään lailla. Raha ei tulisi kysymykseenkään.

        2. Syntymäpäivänä lahja on ihan lahjana ei rahana, ellen erikseen pyydä ja se on enintään 50e.

        Ei helvata, pienenä sain nimipäivänä ehkä avaimenperän ja olin niin ilonen! Kyllä te olette kermaperseitä, ei millään pahalla muttei kyllä hyvälläkään :D


      • morvaan
        dcfgvhyjuioä-pö.kjh kirjoitti:

        Pakko olla erimieltä sun kans viimesestä kommentistas.

        Kyllä, sinä olet kermaperse.

        1. meidän perheessä kenkään nimipäiviä ei juhlisteta juurikaan millään lailla. Raha ei tulisi kysymykseenkään.

        2. Syntymäpäivänä lahja on ihan lahjana ei rahana, ellen erikseen pyydä ja se on enintään 50e.

        Mulla ainakin on synttäri raha 400€ ja jouluna sama nimipäivänä noin 100€ viikkorahaa 10€


    • villle97

      haistappa vittu, meitsi ei saa mitää kuukausirahaa vaan joudun jakaa mainoksii et saan edes uusii vaatteita tai dösärahat koululle. nii et mmm köyhälistön arki dammm

      • Jaajajjaa

        Saan nykyään 10€/kk koska meil ei oo enää autoa.


    • oneli

      Mulla on just tänää synttärit
      Sain tyynyn (niinpä, mitä vittua) ja 20€ äidiltä
      Saa nähdä tuleeko nyt postissa mitään erikoista

    • Rikas♥

      Tilille joka kk 100e ja aina kun pyydän nii 20e ja synttäreinä 100e ja jouluna ainakin 20e.
      Oon 11v.

      • vfgbdk,il.,kmnjbgf

        Nauti nyt hemmottelusta. Tullee shokkina sitteku muutat kotoa eikä ookkaan rahhaa ku pelekkiin laskuihin ja justiin ja justiin ruokaan. :)


      • Jep.. En nyt taas tiedä oliko trolli vai ei, mutta jos ei ollut, niin kyllä sinustakin varmaan tulee taas ERITTÄIN säästelijäs ja käytännöllinen ihminen joka jaksaa työskennellä rahan eteen...


    • Osta halvempi?

      No oletko sanonut, että aiot säästää koneeseen? Ja kyllä taitaa vähän halvemmallakin nykyään läppäreitä irrota kun tonnilla, ihan btw. Pistät joka kuu sen 50€ säästöön ja sit pyydät ne lahjat rahana. Sit esim. 10kk päästä kerrot kuinka paljon oot saanu säästettyy ja pyydät, jos he vois auttaa tarvittavan loppusumman kanssa :)
      Vaatteita ei tarvi ostaa joka kuukausi!

      • Qwe

        Vitun paska-aivo! Ei mitään kunnon konetta alle tonnin saa. Eikä varsinkaan läppäriäxkannata ostaa. Parasta on hankkii osat erilseen ja koota ite


      • että joo-o
        Qwe kirjoitti:

        Vitun paska-aivo! Ei mitään kunnon konetta alle tonnin saa. Eikä varsinkaan läppäriäxkannata ostaa. Parasta on hankkii osat erilseen ja koota ite

        Kyllä kunnon koneen saa alle 600€... Mulkaki 550€ pyörii kaikki pelit noin 120fps screencapilla jopa mw3 yms. Ei kannata hommata mitään tonnin konetta ellei aio animoida jolloin auttaa renderöinti aikaan..
        plus saan 10€/kk ja vaatteet kierrätyksestä nimppareilla ei ollenkaan koko suvulta serkuilta sediltä tädeiltä ja mummuilta plus isältä ja äidiltä synttäreillä noin 50€ että älkää yhtään valittako ku äiti ei anna 100€ synttäreillä...
        Oon 13v btw


    • yks äiti

      moi,
      ehkä sun pitäis säästää niissä erikoisissa ja vaatteissa jotta saisit sen koneen ostettua,,? kun näytät säästäväsi niin ehkä siihen koneeseen heltiää jonkunlainen avustus sitten jonkun synttärin aikaan,,
      t yks äiti

    • kkermaaaa

      saan lapsilisäni tilille ja lisäksi äitini ja isäni liattavat molemmat sinne rahaa joka kuukausi 100e molemmat näin on ollut jo syntymästä asti... saan ne vasta 20v;nä -.- mut yleensä äite ei anna rahaa mulle mut isältä saan silloinku tartten... porukat maksaa kaike ;D paitsi tupakit :D tilillä ny jo yli 20k rahaa säästös... viel 2v tulee rahaa ja sit jää sinne kasvaa korkoo siihe 20 ikävuotee asti... synttäreillä oon yleensä pyytäny pelkää rahaa ja viimeks pidin syttärit 13v:nä :D et silloin sain jonku 800-900e yhteensä rahaa kaikki muut paskat tänä vuonna pääsin ripille enkä saanu ko 2750e rippi rahaa :< ootin et jtn 4-5k mut sain mää sit chatenetin mauto:) sen verran paljastan että isä on yrittäjä ;) ja oon 15v

      • 669

        Vitun pelle kermaperse homo runkkari


      • Jdisis

        Toi rippiraha on ihan sikana me saadaan palllljoooon vähemmän!!!! Hemmoteltu lapsi.


      • ebinfeikki

        se tunnenku porukat ei tajunnu et feikki


    • cjtvvliff

      joulun saan enintään 50 isi ostaa arpoja
      ja viikkoraha jos huone on siisti 10e jos ei ole siisti 4e

      • Mulla oli kans ennen noin


    • dfh

      Vitun lellipennut 50-100e kuussa, itse sain markka-aikana 10 markkaa viikkorahaa!!

      • höpölöpöpoju

        mä saan jouluna 100-150e mun mummolta ja oon myös ite säästämäs omaan koneeseen (aser aspire x3995) joka maksaa n.600e


    • jöa

      saan 100e kk lapsilisää itselleni käyttööb ja viikkorahaa 25e :) ja isä kustantaa muita kuluja myös jos esim haluun päästä leffaa tai shopshop!
      synttäreinä saan rahaa 200e yleensä plus joitai lahjoja ja viime nimppareina sain 100e :-) jouluna ny oikeestaa saan vanhemmilt vaa lahjoja en rahaa jossen eriksee sitä pyydä

    • prkllll

      no ite saan 40e kuukausirahaa tilille, ja saan jtn 20-50e synttärinä ja jouluna. Huom. maksan ite kaiken paskan esim just ostin 87,42€ eestä vaatteita vittu saatana sinne meni rahat :D

    • Voi....

      On se elämä kovaa ku saa 100e kuukaudessa vittu mä saan 260e vuodes ja mul on 700e säästetty vitu uusavuton

      • :-D

        Ite jos synttärilahja rahana nii se on 250€.nimipäivii ei juhlita,jouluna sain 315€ kuukaus raha 150€
        isä on lakimies;)


    • HMM.

      No voi vittu, ite saan vuodes n. 100e ja pitäis säästää uuteen koneeseen :D
      Siitä vaan säästelemään -_-

    • ei lellitty

      ite saan 20e/kk ja välillä bensa rahaa yms.. jos pyytää. nyt sain synttäri lahjaks 40e.

    • PorvariÄäliöt

      Voi vittu näitä naskeja... Ite omistan 500€ pakettikoneen ja FC3, BF3 tuleva Crysis 3 system requirements lab ja suositellut specsit heittämällä läpi...

    • laskepas vähän

      jos käytät kuukausirahasta" vaan "40 e,niin joka kuukausi jää säästöön 60 e=720 e vuodessa.Mikä tässä on ongelma?
      Monet 13-vuotiaat ei saa edes sitä 40 euroa kaiken kaikkiaan,niin mikä jottei tuolla summalla muka pärjää?

    • Herkkari

      Itehän saan joka viikko 5 euroa(tosin en joudu ostamaan itselle vaatteita). Synttäreinä mummolta 100€ ja jouluna saman verran. Nimppareitahan ei meillä vietetä

    • Tyttö-00

      Mä saan porukoilt usein synttärilahjaks jtn 30-50€ arvosta ja muilt sukulaisilt n 20-40€ ja jouluna rahaa saan 50-100€,joten älä valita..

    • the_galaxy_pegasus

      Te jotka piditte minua kermap*rseenä viimeisen kommenttini jälkeen niin puolet rahoistani on pulloja ja kaupassa ravailua ja mummin auttamista sun muuta työtä ! Vanhemmiltani en saa kuin alle puolet rahoistani !

    • Köyhä mies799663488

      Vanhempas on pihejä! Mä saan 3476€ joka synttäreillä. Ja viikkorahaa 129.43€

    • tarmo3

      Vitun hemmotellut pullamössö penskat. Menkää vaikka lumitöihin ja ruinatkaa vittu naapureilta.

    • loll

      EN NYT TAJUU TEITÄ LELLITELTYJÄ!

      Viikkorahaa saan 5€, ei mene yhtään enemmäksi ja viikkorahakin unohtuu joskus!

      Jouluksi saan 50€ isovanhemmilta ja kummeilta

      Synttäriksi 80€

      Eli jotkut paskaiset n. 180€ vuodessa! Olen 11w mut ei näi vähän rahaa oikeesti kiinnosta.. btw, parempi ne kuin ei mitään mut iha tosissani olen iha kateellinen teille lellitetyille pennuille

      • minä

        Hei
        Saan itte 10€viikossa, en yleensä mitää joulun tai synttärin oon 13w ja säästän hevoseen, vittu... Jotku saa satku kuus. Oikeesti siis...


      • IJ13
        minä kirjoitti:

        Hei
        Saan itte 10€viikossa, en yleensä mitää joulun tai synttärin oon 13w ja säästän hevoseen, vittu... Jotku saa satku kuus. Oikeesti siis...

        ite en saa vikko tai kuukaus rahaa ja synttärinä saan semmosen jonku 60€. No joskus kyl saan jonku5€. Nii miettikää kuinka kauan mull kestäis hankkii uus kone ja itse asiassa ei mul kyl nytkään oo omaa konet.


    • VarakkuusHävettää

      Vau.

      Mä saan 40€ kuussa, 20€ nimppareina ja 100€ synttäreillä.
      Vaatteet ostaa äiti ja rahaa saan muuhun (esim leffaan) jos vaan pyydän.

      Tää palsta saa mut kyllä arvostamaan sitä mitä mulla on...

      • yamahadt125r

        Hmmm... Mun viikkoraha on 25 €, toki saan lisää rahaa jos perustelen tarpeen hyvin (esim. varaosa kevariin), vanhemmat ostaa vaatteet ja laittaa ruoat nassun eteen. Pyysin ostamaan tietyn merkkisen mopon (Beta) ja sain sen. Tosin rikkinäisen mutta isä on korjannut moottoreita yms. koko ikänsä joten ei tullut kalliiksi. Vaihdoin kyseisen mopon nykyiseen kevariini. Porukat ostaa renkaat (~250 €) yms... Syntymäpäivälahjaksi olen saanut aina noin 100 euroa rahaa, ja jouluisin 400-600 €. Porukat osti mulle iPhone 4s puhelimen jonka hajotin sählätessäni (elän varsin vauhdikkaasti) ja nyt minulla on Galaxy S3... Ja voitteko uskoa, luulin eläväni ihan keskivertonuoren elämää ja että saan ehkä jopa vähemmän rahaa kuin muut...... En kehuskele koskaan tavaroillani enkä esittele niitä kavereilleni. Olen 16v ja vanhemmat ovat keskituloisia. En ymmärrä....


    • kilermania

      Kauheita kermaperseitä koko foorumi täynnä. Ite saan 5-10 euroo viikos, välil jotain 2 euroo :/ välil jopa en saa mitää. Synttäriks vaa 20 e, jouluks en saa yhtää rahaa.
      Tarvisin paremman koneen tubeemiseen, ei kyllä tuu onnistuu.

      • KapteeniKrisu

        Ite viikkoraha 5e, sit synttäreil n. 50-100e.. ei muuta, säästän itsekin koneeseen... MUTTA, Teen sen eteen TÖITÄ enkä odota aina! kysykää vanhemmilta tai naapureilta töitä älkääkä eläkö vanhempienne rajalla!


      • kilermania
        KapteeniKrisu kirjoitti:

        Ite viikkoraha 5e, sit synttäreil n. 50-100e.. ei muuta, säästän itsekin koneeseen... MUTTA, Teen sen eteen TÖITÄ enkä odota aina! kysykää vanhemmilta tai naapureilta töitä älkääkä eläkö vanhempienne rajalla!

        Täytyy munki "Töitä" tehdä rahan eteen, viedä roskat, auttaa siivouksessa ja käyttätytyä. Ja edespäin.


    • trolololl

      Miten must ny tuntuu et oon aika kermaperse? 0.0 Joululahjana jtn 900€ kamera ja kenkii yms, eli joulusin 1000€ ja synttäreinä 400€ Viikkorahaa 5€ ja satunnaisest uus pyörä 400 tai puhelin 300 o.O

    • 3tfewgrgerge

      älä osta nii vitu kallista kone idiootti!!! jos haluut sen pelikoneeks ni osta vaikka hp pavilion g7 ku mul on se pelaa iha hyvi

      • PavilionG6

        Mulla on pavilion g6. Aika yleisii koneita. Pelaa hyvin mullaki


    • Mark Nutt

      Mutta toisaalta, halvemmallakin saa hyviä koneita.

      Kouluhommiin/netinselaukseen käy ihan hyvin sellanen 400e HP läppäri.

      Eikä pelaamiseenkaan täydy mitään Razorin ylisuorittaja ostaa.

      Mun kaverin kaveri suostu rakentamaan mulle samanlaisen koneen ku sillä on ja rahaa se pyytää 400 euroa osiin ja 20 siitä hommasta.

    • ryhdistäytykää.

      Olkaa ny jotku ilosia.
      Joulusin jos tuuri käy nii saan 20-50e, synttärilahjaa en saa *VANHEMMILTA* yhtään, mutta isovanhemmilta tulee aina kymppi tai pari.
      Viikkorahaa ei ole.

      Aina välillä mennää kavereiden kans kerään pulloja ja tölkkejä että saatais vähä rahaa säästöön.

      • olkaa ilosii.

        No itse en saa viikko- tai kuukausirahaa, äiti maksaa ruuat ja vaatteet ja harrastuksen, joskus saan rahaa ku pyydän tai teen jotai erikoisempii hommii et olkaa ilosii ku saatte tonki verra


    • en lesoo :D

      mä asun perhees jos on 3 lasta mun lisäks. mä ja mun kaks siskoo saadaa kaikki 15€ viikos, ollaa kaikki noin 10-14 vuotiait, isosisko joka on 16 saa 100€ kuussa mut sen pitää ostaa kaikki ite (dösäkortille rahaa, vaatteet, meikit). me kyl kaikki tehää iha reilusti kotitöitä, tiskit 2x päiväs ku on niin iso perhe, viedää koioraa ulos ja tämmöst. saan synttärein koko suvult noin 700€ ja jouluna 1000€. en kyl joudu ite mitää vaatteit ostaa. mul on nyt macbook pro, ipad, iphone ja ipod. samoin siskoil. en nyt sit lesoo tai mitää kerroin vaa :D

    • käytärahasiviisaammi

      jos oot 13v nii sulla ei pitäis mitenkään mennä 100€ kuukaudessa. jos ostat jotain erikoista silloin tällöin ja vaatteita ei tarvita joka kuukausi. Ethän vielä tupakkia ja alkomahooliakaan osta niin rahat pitäisi hyvin riittää. toinen vihje älä osta uutta konetta sosialisoidu hommaa kavereita tai aloita uusi harrastus, täällä koneella homehdut ja menetät kaverit kun hakkaat sillä uudella koneella wowia sun muita paskoja pelejä..

    • thederp

      Saan noin 15000 rahaa vuodessa synntärit 2500 joulu 2500 nimpparit joka nimelle 3 nimee =1500 ja saan suunnilleen kaikki mitä haluun just sain samsung galaxy s4.

      • Juliabest

        Itselläni on joululahja raha yhteensä jotain 1500€, nimppareil vaa 300€ ja synttäreil joku 900€ ja mulla on iPhone ja iPad ja oon tyytyväinen enkä oo lellitty vaik mulla on rahaa paljon ja sit jotain yli 80 arvokasta ja kallista meikkii ja oon 11v :)


      • Kermis^
        Juliabest kirjoitti:

        Itselläni on joululahja raha yhteensä jotain 1500€, nimppareil vaa 300€ ja synttäreil joku 900€ ja mulla on iPhone ja iPad ja oon tyytyväinen enkä oo lellitty vaik mulla on rahaa paljon ja sit jotain yli 80 arvokasta ja kallista meikkii ja oon 11v :)

        Et oo yhtää kermis ite saan 10€kk ja sitte jouluna ehkä 50€ ja synttäreillä kanssa 50€. Jalisäksi teen paljon kotitöitä isän luona enka saa sieltä yhtään viikkorahaa.


    • Rikas muttei onnellinen

      Mun läppäri on tosi hyvä ja se makso 550€. Sain sen lahjan joululahjaks ukilta. Mummolassa pesin ikkunat ja sain 50€. Kerran täytin mummin apuna kaks kertaa tiskikoneen ja sain 20€. Mummi ja ukki antaa tosi helpolla rahaa, mutta en silti oo onnellinen,ku niillä ei oo ikin aikaa mulle. Ukki on viimeks käyny meillä 4 vuotta sitten. Ja ei, mun vanhemmat ei oo ukin kaa mitenkään riidoissa, se ei vaan kerkee käydä meillä .

    • pihejä vai...

      Tietenkin vanhempas tekevät viisaasti, kun opettavat sinua käyttämään rahaa ja elämään jopa säästöliekillä. Jospa sekin on opetus, että ei vai kaikki unelmat onnistu elämässä. Jospa saisit asian perusteltua niin ehkä he jelppaisivat uuden koneen ostossa.

    • eikerma

      Mä saan viikkorahaa 5€, sitte synttäreinä yleensä ukilta 300€ (se on aika pihi tyyppi) ja jos siivoon _perusteellisesti_ koko talon (150 neliöä) saan 10€, ja kun käyn naapurilla imuroimassa saan siltä 10€, kaverin koiran ulkoilutus 5€ ja kun leivon äitille jotain mitä se haluu nii 5€. Jouluna semmonen 50-100€. En ole hemmoteltu vaan ansaitsen rahani työllä!

      Olen 12w tyttö. (:

    • viikkoooooorahaaaaaa

      oon 15v tyttö ja saan viikko rahaks 7e joka perjantai synttäriraha 50e tai 100e joskus nimpparina en yleensä saa mut jos saan niin 50e ja jouluna en saa rahaa, mut justiin riparista sain 250e rahaa et täs mun rahat mitä saan :) mulle se on iha kiva mut mul on säästös rahaa nyt ku sain lisää niin 750e et kiva määrä viel 250e että on 1000e :D et kiva raha määrä mulla :)))

    • eitoimi22

      mmoii2
      3.6.2013 11:10
      -5
      Sulje
      Kiinalainen juttu: Tämä on aika merkillistä, mutta
      kannattaa kokeilla, jos on uhrata 3 minuuttia aikaa.

      Lohikäärmeen vuosi, joka toivottaa sinulle menestystä
      ja onnea!

      NOUDATA TARKASTI SÄÄNTÖJA – JOS FUSKAAT, TÄMÄ EI TOIMI
      JA TOIVOT ETTÄ ET OLISI KOSKAAN TEHNYT SITÄ!!!
      Vain 3 minuuttia ja tulet
      hämmästymään! Henkilö, joka lähetti minulle tämän
      kertoi,että hänen
      toiveensa toteutui jo 10 minuutin kuluttua. MUTTA ÄLÄ
      FUSKAA!!!
      Älä lue etukäteen, noudata vain sääntöjä järjestyksessä.
      Ota esille kynä ja paperia:
      Kun sinua pyydetään valitsemaan nimi,
      valitse sellaisten henkilöiden nimiä, jota oikeasti tunnet
      ja laita mitä tulee ensimmäisenä mieleen!

      1. Kirjoita ensin numerot 1-11 allekkain.

      2. Kirjoita numeroiden 1 ja 2 viereen ihan mitkä
      tahansa luvut mitä päähän pälkähtää.

      3. Kirjoita numeroiden 3 ja 7 viereen kahden
      vastakkaisen sukupuolen henkilön nimeä.

      4. Kirjoita numeroiden 4, 5 ja 6 viereen kenen tahansa
      nimet(esim.ystävät, perhe jne.).

      5. Kirjoita neljän musiikkikappaleen nimet numeroiden
      8, 9,10 ja 11viereen.

      6. Ja nyt, toivo jotain.

      Tulokset tulossa!

      Tässä avain tähän kaikkeen:

      1. Sinun pitää kertoa tästä viestistä niin monelle
      henkilölle kuin kohdassa 2 lukee.

      2. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 3, on se jota
      rakastat.

      3. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 7 on joku josta
      pidät kovasti mutta et
      oikein ota hänestä selvää

      4. Se kenestä välität eniten on kohdassa 4.

      5. Henkilö, jonka nimi on kohdassa 5 tuntee sinut
      erittäin hyvin.

      6. Henkilö, jonka nimi on kohdassa! 6 tuo sinulle
      onnea.

      7. Kohdan 8 melodia kuuluu yhteen kohdan 3 henkilön
      kanssa.

      8. Kohdan 9 melodia taas on henkilölle kohdassa 7.

      9. Melodia kohdassa 10 kertoo luonteestasi ja
      ajatuksistasi.

      10. Ja kohdan 11 melodia on se joka kertoo asenteestasi
      elämään.

      Lähetä tämä viesti eteenpäin 10 henkilölle tunnin
      kuluessa siitä, kun
      olet sen itse lukenut. Silloin toiveesi toteutuu. Ellet
      lähetä käy päinvastoin kuin mitä toivoit.
      Erittäin merkillistä,
      mutta se tuntuu
      toimivan!!!

    • harmistunut

      mö saan 50senttii viikos et aika kauan pitää säästää että saan lisää pokemonkortteja

    • fuck.

      Saat satasen kuussa? Vaatteita EI tarvitse osta joka kk, eikä niihin pitsa-aineksiin nyt satasta kulu. Jos käytät esim. kakskymppiä siitä satasesta joka kuukausi, sulla on kaheksas kuukaudes päälle kuussataa PLUS synttäri- ja joululahjat..? Säästä, äläkä tuhlaa satasta kuussa.

      Ite oon kolmetoista, enkä saa viikkorahaa, en kuukausirahaa, en ole IKINÄ saanut synttärilahjaksi rahaa, enkä joululahjaksikaan. Hyvistä koenumeroistakaan en saa ikinä mitään, ainoastaan joskus harvoin kympin tai kaksi tokarista (KA 9.8).. Uusia vaatteita saan tosi harvoin, varmaan kaksi kertaa / vuosi.. Ettäjooh, hyvä mun on sitten kun pitää itse ostaa vaatteita, shampoot sun muut.. :/

    • Sama jama. melkein

      60e /kk, mutta siitä kaikki koulukirjat, vaatteet, kaikki muu syöminen paitsi pääruoat, välipala ja aamupala. Säästääkseni 2500e koneeseen ja nauhoituslaitteisiin teen töitä n.100e/kk ja satunnaisesti n.50e/kerta keikkahommia.

    • Jakajaajaj

      Saan 200€ synttäreinä ja jouluna lahjoja, siis 200€ sukulaisilta yhteensä.

    • Janne78.

      "Tilille joka kk 100e ja aina kun pyydän nii 20e ja synttäreinä 100e ja jouluna ainakin 20e.
      Oon 11v. "

      "Ite jos synttärilahja rahana nii se on 250€.nimipäivii ei juhlita,jouluna sain 315€ kuukaus raha 150€
      isä on lakimies;) "


      Eihän noi ole mitään ja lakimies isänä on aika nolo juttu.
      Suomen lakihan on p*rseestä.

    • Onsesemmosta

      Hauska lukea näitä juttuja. Itehän tuon ikäsenä sain 20e/kk. Siihen piti siivota huone, pestä pyykkiä, tyhjätä ja täyttää tiskikone, kesällä leikata nurmikko ja satunnaisia muita kotitöitä. Tietysti koulussaki piti mennä ok ja jos teki jotain pahaa ei saanu mitään. Synttärilahjaks max. 50e ja joululahjaks samoin. Loput rahat piti ansaita esim auttamalla naapureita ja sukulaisia. Koskaan ei kyse ole ollut siitä että vanhemmilla ei olosi ollut mistä antaa, valmistivat elämään omillaan. Tietysti ostivat ruuat ja pakolliset menot mutta jos ylimääräistä halusi kuten karkkia muulloin kun karkkipäivänä 1x2vk tai uudet farkut kun kaapissa oli vielä ehjät "mutta pois muodista". Oppi ainakin ansaitsemaan. En varmaan olisi ilman tuota opetusta kaupanalalla päällikön tehtävissä ja eläisi omavaraista elämää. T. 25v. Kaikesta saa kiittää jälkeenpäin.

    • 15vpoikaHKI

      No täytin juuri 15v olen erittäin rikkaasta perheestä sekä en nää isääni kuin kerran kuukaudessa, olin hämmentynyt kun isäni laittoi synttärilahjaksi 2000e - sain yhteensä 3250e. No mietin sitten hetken että mitähän v:tä mutta sain kuulla ettei isä ole tulossa synttäreilleni eikä minulle pidetä synttäreitä tänä vuonna koska vanhemmillani ei ole aikaa vaan töissä, olen erittäin pettynyt että en saanut juhlka vaan kasan rahaa. Olisin vaihtanut rahat juhliin.

    • sepaska

      Saan 20€ kuussa kotitöistä (joka viikko oman huoneen siivoaminen, keittiön siivoaminen, koirien ja pupujen ruokkiminen ja siihen kaikki paska hommat!!) 20€ joka kuukaus säästötilille. Synttäreillä kork. 250€ jos en saa kun rahaa. Jouluna korkeintaa 120€. Tienaan iha hyvi mut puhelimet, vaatteet, kengät ja kaiken muun joudun ostaa omilla rahoilla (välil vanhemmat ostaa mulle jotai)

      Täytin just 13, asun 5 henkisessä perheessä. En valita kotitöistä (En oo lellitty kakara joka ei tee mitää rahan etee)

      Joten, sun vanhemmat ei ole pihejä! Oo onnellinen et ees saat rahaa :)

      Elina, Hankasalmi, Keski-suomi.

      ps. en tarkota pahalla

      • sepaska

        Nii noi synttäri ja joulu rahat on kaikki yhteensä sukulaisilt ja vanhemmilt.


    • mustaleski2

      Siis mitä vittuu? :D Kui vähä ihmisest saa synttärirahaa?? Ite saan tyylii 300-400e, kuukaudes saan ain satasen tilille. Joululahjaks saan jotai 500e edestä ja nimppareil tyylii karkkipussi. Ja mun äiti on iha yksinhuoltaja.

    • aids_

      Itse sain joululahjaksi noin 540e ja kun koulu loppuu niin saan sellattee palkinnon viime vuon sain 400e läppärin ja sitä edellisenä vuonna lähettiin matkalle indonesiaan balille 4 viikoksi ja viikko raha 17e ja synttäri lahjaksi sain 100e kuulokeet ja rahaaa 140e ja san niinku koulupäivän ajaksi 5e ku käyn kaupassa sen jälkee yleeensö ostamassa syömistä ja en itteni mielestä oo lellitty ja sain tänä vuonna puol iskältä 2900e kotiteatterin omaan huoneeseen.

    • aids_

      Itse sain joululahjaksi noin 540e ja kun koulu loppuu niin saan sellattee palkinnon viime vuon sain 400e läppärin ja sitä edellisenä vuonna lähettiin matkalle indonesiaan balille 4 viikoksi ja viikko raha 17e ja synttäri lahjaksi sain 100e kuulokeet ja rahaaa 140e ja san niinku koulupäivän ajaksi 5e ku käyn kaupassa sen jälkee yleeensö ostamassa syömistä ja en itteni mielestä oo lellitty ja sain puol isältäni viel noin 2900e kotiteatterin.

    • Anonyymi

      Synttäreinä 150-200€ ja jouluna saman verran.

      Viikkorahaa ei ole. Nimipäivänä saa korkeintaan pienen lahjan, yleensä ei mitään.

    • Anonyymi

      itse saan nimppareina 20-50€, jouluna 200€ ja synttäreinä 500-600€. oon kohta 13vuotias tyttö.

    • Anonyymi

      Juu vähä vanha keskustelu mut saan 5€ viikos ja välil jotai 5-50€ jos on tehny jotai esim vahtinu mun pikkusisaruksii (siinä on hommaa) ja synttäreil 15-100€ ja joskus lahjakortteina

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1812
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1459
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1245
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1150
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      261
      935
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      922
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      805
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe