Fiat Punto 2004

Ostin pari viikkoa sitten Fiat Punto 2004 merkkisen auton. Auto toimii muuten hyvin, MUTTA varoitusvalot.

Auton varoitusvaloista vilkkuu kaksi: Toinen joka väittää että ohjaustehostin ei ole toiminnassa. Se palaa välillä, välillä ei. Käytännössä en huomaa mitään eroa vaikka rattia kääntelisi kuinka. Samalla tavalla toimii.

Toinen varoitusvalo joka palaa satunnaisesti on valo jonka ilmeisesti pitäisi ilmoittaa polttoaineen suihkuttamiseen liittyvästä viasta. Tässäkään en huomaa auton käytännön toimivuudessa mitään vikaa. Ilmeisesti se palaa ainakin kun tankki on vajaa eli kun bensaa on alle 200 km:n matkaan ja silloin kun tankki on ihan täynnä.

Onko muilla vastaavia "vikoja"? Vai ovatko nämä jotenkin uniikkeja?

28

9321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marea115

      Jos hydr. Ohjaustehostin kannattaa katsoa onko öljyä. Akun kenkien kiinnitys ja puhtaus kannattaa tarkistaa. Monesti huonosta maasta johtuvia vikoja. Kantsii kysellä fiat clubin sivuilla, saa nopeammin ja paremmin apua.

    • jassu_jassu

      Ratin alta suojamuovi pois ja putsaa tehostimen liittimet. Se yleensä auttaa. Tehostinhan on sähköinen. Jos ei auta ja lakkaa tehostamasta, on vaihdettava uusi tehostin.

    • Olen nyt ajellut n. kuukauden autolla. Välillä nuo merkkivalot ovat palaneet mutta nyt on mennyt jo muutama päivä että ovat olleet sammuksissa.

      Voisin vetää johtopäätöksenä sen että ehkä se vaan on ollut liian pitkään käyttämättä.

      Rekisteritietojen mukaan se on tuotu liikkeeseen helmikuussa ja ollut siellä kunnes minä ostin sen elokuun lopulla.

      • 12viis

        Moi! Itsellä oli aikoinaan kolmekin eri Puntoa.Nyt sattumalta pojalla on juuri -04 vuosimallin Punto.Siinäkin ohjaustehostimen varoitusvalo on silloin tällöin palanut.Puntossahan on sähköinen ohjaustehostin.Putsasin liittimet ratin alta ja laitoin CRC:tä ja se kannattaa tehdä.Mutta nähdäkseni useimmiten ilmiö liittyy laskeneeseen akun varaustilaan,jos auto on seisonut pitkää käyttämättä.Eli kannattaa ainakin kokeilla lataamalla akku kunnolla tai jos akku on finaalissa niin hommata uusi akku.Akku on Puntoon suht. edullinen,joten siinä ei kannata säästää jos ongelmia on.


    • onnima2

      Mulla on myös Punto 1,2 l vm 2004. Tuntuu olevan perusvika.En ole huomannut että vaikeuttaisi ajamista. Muuten olen melko tyytyväinen autooni..

    • Auto on ollut minulla nyt n. 2 kk:tta. Molemmat valot ovat olleet välillä jopa kuukauden pois, mutta jompikumpi tai kummatkin valot saattavat aina silloin tällöin palautua.
      Käytännössä en huomaa mitään merkitystä ajossa palaako jompikumpi valoista vai ei.

      • koodikoodi

        fiatecuscan ohjelma ja johto kiinni punton ecuun nii selviää syyt valoille...


    • Mie vaan

      Vaan kallista...

      • ebaysta johto

        on joo n. 12euroo


    • Puntomies

      Kannattaa ajaa auto lämpimäksi, sitten parkkiin ja auto käynnissä 3 kertaa painaa kaasu kunnolla pohjaan. Sitten sammuta.
      Tämä nollaa vilkkuvat varoitusvalot. Tyyppivika, ei kannata kalliiseen huoltoon viedä jos kaikki toimii.

    • Puntonisto

      Minulla esiintyy tuo ohjaustehostimen vika kovilla pakkasilla (tosin silloin on myös on poissa, koska raskas kääntää)

    • Fiat Punto 2004

      Jaa,a ostin juuri Punton 2004 ja ajelin sillä n 40km ja huomasin että palkoi palamaan se pieni punainen varoitusvalo siinä mittariston vasemmalla puolella? Ohjauksessa ei mielestäni ollut mitään muutosta? Kun sitten lähdin uudestaan liikkeelle niin valo ei enää palannut takaisin? Onko ilmeisesti vaan joku liitosvika yms? Olen autoon kyllä todella tyytyväinen kaikinpuolin ja hyvä ajettava ja isohkon auton tuntua kun melko tilava sisätiloiltaan ja hyvä näkyvyys yms Manuaalinen ilmastointi tosin piti välillä melkoista suhinaa ja vinkumista, mistä se johtuu?

    • matias

      Kylllä se ohjaustehostin vika on monelle Punton omistajalle tuttu ja kalliiksi tullut
      vika.Useimmiten johtuu tehostimen sisään sijoitetusta ohjauksen asentotunnistimesta ?? Sekin on aika tavallista, että valo jää palamaan, mutta kun sammuttaa auton ja käynnistää uudestaan valo ei enään pala.
      Onhan Puntossa muitakin joskus esiin tulevia häiriöitä.OBD näyttää usein "satunnainen sytytys häiriö" ei vaikuta mitenkään käyttöön eikä katsastukseen
      Valoja vaihtaessa puolivalot sammuu, kun vaihtaa pitkille .
      Pitäkää Puntonne tallissa tai katoksessa se voi auttaa näihin vikoihin ??
      Punto on ihan hyvä auto,mutta maahantuojat ei ole hoitaneet näitä" tyyppivikoja
      niin kuin esim Toyota tuntuu tekevän,

      • Olen huomannut että valo ohjaustehostimen valo syttyy ainakin silloin jos kääntää parkkipaikalla rattia laidasta toiseen niin ettei auto liiku.
        Satunnainen sytytyshäiriö tuntuu poistuneen sen jälkeen kun laitoin besiinin joukkoon ainetta jonka pitäisi poistaa likaa ja hoitaa moottoria jollain tavalla.

        Autossa ilmeni nyt uusi outo vika. Ensin en pystynyt avaamaan oikeanpuoleista lasia sähkösesti. Kävin jopa sulakkeet läpi kunnes huomasin että napauttamalla avausnappulan viereen nyrkillä yhdisti ja alkoi toimimaan.
        Toinen mielenkiintoinen ongelma on tuuletin. Se ei toimi kun sen laittaa teholle 1-3, mutta toimii kun laittaa teholle 4. Ilmeisesti tuulettimessa on kaksi sulaketta, mutta ikävä kyllä molemmat sulakkeet ovat niitä isoja sulakkeita joihin ei ohjekirjan mukaan saisi koskea. Näkyisikö se päällepäin mikäli tällainen iso sulake on palanut vai voiko sen tarkistaa ilman että sulketta ottaa pois?

        No toisaalta kun ostaa 8 vuotta vanhan auton niin eipä sitä voikaan odottaa täydellistä autoa. Pääasia että käynnistyy ja sammuu ja että menee katsastuksesta läpi.


    • Mare34

      "Se ei toimi kun sen laittaa teholle 1-3, mutta toimii kun laittaa teholle 4"

      = etuvastus palanut. Katso millainen mötikkä autossasi on ja hae uusi vaikka täältä

      www.motonet.fi

    • nainen_ratissa

      Hei vaan kaikille asiantuntijoille!
      Fiat puntoon vm.2004 syttyi siis ratinkuva kojelaudassa ja ohjaus hävisi saman päivän aikana todella jäykäksi. Ihanaa varsinkin nyt liukkailla! Tämä on siis ensimmäinen kerta ikinä että auto tekee näin ja ohjaustehostin sanoi itseään irti juuri liikenneympyrässä. Osaatteko sanoa miten paljon uusi tehostin maksaa?? jos sattuukin niin ettei vanha enää pelitä tätä pidemmälle.

      Myös puhallin tekee sitä ettei se toimi 1 & 3 nopeudella yhtään ja korjaamosta sanottiin että pitää odottaa että mikään ei enää toimi niin sitten sisälle korjaukseen, tuleeko tästäkin kallis reissu??

      kiitos vastauksista!

      • kljuhygtfrde

        ensin akun kunto tarkastus,jos hyvä niin sen sähköisen ohjaustehostajan liittimet läpi.täälläkin taitaa asiasta olla lanka,jos ei niin fiatclub sivuille


    • arska1234

      Joko kokeilit noita aiempia vinkkejä, liittimien putsausta ja onko akku kunnossa ???

      Joskus on auttanut sekin, että starttaa niin, ettei valot ole päällä...

      Uusi tehostin on jotain tonnin paikkeilla asennus, käytetyt parinsadan molemmin puolin..

      • Kannattaako 10v vanhaan Fiiattiin hakata 1000€ asennus ? Kun ei sen arvokaan ole juuri enää sitä suurempi ei muuta ku paaliin ja hae ittelles vaikka 2004 Corolla niin ajat sillä vielä toiset 10v ilman sen suurempia remontteja se tosin maksaa jonkun tonnin enemmän ,mutta se myös kestää enemmän!

        Tässä olis yks vaihtoehto!

        http://www.nettiauto.com/toyota/corolla/6682796


    • Eihä noita Fiatteja ja Esim.Ranskiksia ole tehtykkään kestämään kuin sen 10v ! Sen jälkeen niissä alkaa vikoja olla niin paljon ettei ole mitään järkeä alkaa niitä korjaileen ja sitämukaa kun kerkee yhden paikan korjata niin toinen hajoo! Ja sähkövioista nämä kyseiset kulkineet ovat kuuluisia! Auto on ajamista varten ei korjaamista varten !

    • GeePee -11

      Tulipahan kaverin 2000-luvun alun Corollaan viime talvena joku lähemmäs tonnin remontti. Jätti tielle kun oli pohjoseen menossa, vetonivel muistaakseni hajosi. Toisella tuttavalla jokunen vuosi sitten vm.2000 Corolla eli silloin noin kymmenvuotias, ei ollut käynnistynyt. Joku sähkövika. Mun Grande Punto aina käynnistynyt ja toiminut tosi hyvin. Tosin uudempi kuin em. Corollat, mutta kohta 100 tkm ajanut ilman vikoja. Ainoa ns. kuluvatkin osat ovat olleet muutama palanut lamppu. Pyyhkijän sulat ja jarrupalatkin alkuperäisiä. Ehdottomasti kannattaa ostaa uudempi Punto kuin vanha Corolla. Uusimmissa on jo ESP-luistonestojärjestelmä, 5 tähteä EuroNCAP-kolaritesteissä jne.

      • hmmmmmm3

        Nii-in kyllähän se Toyota tielle jättää, jos sillä vain ajetaan, eikä huolleta ja korjata ongelmia ajoissa.

        Kun luottaa siihen ns. hyvään maineeseen, niin siinä voi jonkun kerran olla usko koetuksella.

        Tuo vm. 04 Toyota on potentiaalinen pommi ja aivan ylihinnoiteltu. Etelä-Suomessa se on saanut jo melkoiset suolahoidot ja tunnetusti Toyota ei oikein suojaamattomana sitä kestä. Toyota toki on keskimäärin ihan auto siinä missä muutkin, paitsi että se ei herätä minkäännäköisiä intohimoja. Ehkä se myös sen takia on suosittu, koska naapurillakin on sellainen.

        Itse en kuitenkaan osta autoa sen takia, että naapurillakin on sellainen ja kaikki muutkin ajavat sillä merkillä jne....


      • croma
        hmmmmmm3 kirjoitti:

        Nii-in kyllähän se Toyota tielle jättää, jos sillä vain ajetaan, eikä huolleta ja korjata ongelmia ajoissa.

        Kun luottaa siihen ns. hyvään maineeseen, niin siinä voi jonkun kerran olla usko koetuksella.

        Tuo vm. 04 Toyota on potentiaalinen pommi ja aivan ylihinnoiteltu. Etelä-Suomessa se on saanut jo melkoiset suolahoidot ja tunnetusti Toyota ei oikein suojaamattomana sitä kestä. Toyota toki on keskimäärin ihan auto siinä missä muutkin, paitsi että se ei herätä minkäännäköisiä intohimoja. Ehkä se myös sen takia on suosittu, koska naapurillakin on sellainen.

        Itse en kuitenkaan osta autoa sen takia, että naapurillakin on sellainen ja kaikki muutkin ajavat sillä merkillä jne....

        ..joo pidä punto vaan äläkä mihkään tojoon vaihda, sulla on AUTO eikä mikään "tuulipukukorilla"...


    • Olen ollu töissä autokorjaamossa ja voin sanoa, että Toyota on ylivoimaisesti vähävikaisin auto eipä korjaamolla juuri Toyotia näkyny vaikka on rekisterissä olevista autoista ylivoimaisesti suosituin merkki suomessa ! En ole väittänyt etteikö Toyota hajoa ollenkaan tai koskaan ! Esim. Vetonivelien kesto on paljolti kiinni siitä miten autoa on ajettu sen historian aikana ! Tiedän yhden ihmisen jolla ei rautakankikaan kestä käyttöä! Yli 20v yli 500Tkm olen Toyotilla ajanu ja en ole ikinä jääny tielle eikä yhtäkään vetoniveltä ole menny eikä juuri muutakaan !

      Fiiatteja oli rekisterissä 31.12.2013. 72 184kpl ja Toyotia 391 859kpl !
      Kyllä nämäkin luvut kertovat jotain auto merkkien haluttavuudesta ja luotettavuudesta!

      • GeePee -11

        Mutta katsopas paljonko on Fiateja ja Toyotia rekisterissä Italiassa?
        Uusista autoista Pandaa myydään siellä eniten, noin 100 000 kpl vuodessa, toisena tällä hetkellä 500L ja kolmantena Punto. Kaikki Fiateja. Ja Fiat on siellä edelleen ostetuin automerkki.
        Aikaisemmin pitkään Punto oli siellä listaykkönen. Ja olikohan Punto v.1997, ainakin osan vuodesta Euroopan suosituin automalli? Golfiakin suositumpi.
        Laatu ei välttämättä ole ainoa peruste suosiolle. Mulle laadun lisäksi muutkin seikat vaikuttavat, mm. muotoilu, tilat, turvallisuus, hinta jne. Fiatin tämänhetkiseen suosioon Suomessa vaikuttaa paljon jälleenmyynti, mainonta ja malliston suppeus ja kuinka paljon uutuuksia valikoimassa. Saksassa Fiat on myynniltään lähes tasoissa Toyotan kanssa, vaikka Fiatin mallistossa ei paljoa uutuuksia olekaan ja mallisto melko suppea.
        Arvostan kyllä Toyotaa monelta osin, etenkin vanhempien mallien kestävyyttä. Mutta uudemmista olen vähän ennakkoluuloinen ja pidän niitä varsinkin käytettyinä ylihintaisina. Myös Toyotan muotoilu ei minua miellytä, siksi en ole vielä Toyotaa ostanut.


      • hmmmmm
        GeePee -11 kirjoitti:

        Mutta katsopas paljonko on Fiateja ja Toyotia rekisterissä Italiassa?
        Uusista autoista Pandaa myydään siellä eniten, noin 100 000 kpl vuodessa, toisena tällä hetkellä 500L ja kolmantena Punto. Kaikki Fiateja. Ja Fiat on siellä edelleen ostetuin automerkki.
        Aikaisemmin pitkään Punto oli siellä listaykkönen. Ja olikohan Punto v.1997, ainakin osan vuodesta Euroopan suosituin automalli? Golfiakin suositumpi.
        Laatu ei välttämättä ole ainoa peruste suosiolle. Mulle laadun lisäksi muutkin seikat vaikuttavat, mm. muotoilu, tilat, turvallisuus, hinta jne. Fiatin tämänhetkiseen suosioon Suomessa vaikuttaa paljon jälleenmyynti, mainonta ja malliston suppeus ja kuinka paljon uutuuksia valikoimassa. Saksassa Fiat on myynniltään lähes tasoissa Toyotan kanssa, vaikka Fiatin mallistossa ei paljoa uutuuksia olekaan ja mallisto melko suppea.
        Arvostan kyllä Toyotaa monelta osin, etenkin vanhempien mallien kestävyyttä. Mutta uudemmista olen vähän ennakkoluuloinen ja pidän niitä varsinkin käytettyinä ylihintaisina. Myös Toyotan muotoilu ei minua miellytä, siksi en ole vielä Toyotaa ostanut.

        Fiat on ollut Suomessa huonosti edustettu jo vuosikaudet. Markkinointia ei juuri ole ollut, eikä myyntiorganisaatio ole panostanut lainkaan sen menekinedistämiseen. Deltahan on keikkunut kauan konkurssin partaalla. Myös asiakkaiden kokemukset saattavat olla Deltasta negatiivisia mm. huoltopalvelun ja takuun osalta. Jos palvelu ja edustus toimisi kuin Toyotalla, saattaisi Fiatin asema olla ihan jotain muuta.

        Fiat onkin rakentamassa Suomeen omaa jälleenmyyntiverkostoa, joita sillä on mm. muissa Pohjoismaissa. Edustus toivottavasti siis paranee.

        Etelä-Amerikassa Fiat on hyvin suosittu auto ja siellä on myös lukuisia muita malleja, joita ei ole Euroopassa nähty. Sieltä kelpaisi tuoda jokin riisuttu malli Suomen markkinoille kilpailemaan Dacian rinnalla, koskapa täällä oikeasti olisi kysyntää autoille, joissa on vain perusjutut. Jäin kaipaamaan Lineaa ja Albeaa. Niillä olisi oikeasti Suomessa mahdollisuus pärjätä.


      • magneti marelli

        Toisessa ketjussa mainitsit olleesi euroautokorjaamossa. Miten nyt tiedät tojotan vikatilastot?
        Aika mestari olet jos korjaamon apupoikana olleena tiedät autojen vikatilastot.

        Kun provoilet useissa ketjuissa, pidä tarinasi yhtenäisenä. Muumipeikko.


    • Anonyymi

      Mulla 2006 vm Punto.On aina välillä punainen ratti vilkutellut.
      Nyt sitten pakkasyön jälkeen hävisi ohjaustehostin.
      Sammutin auton ja taas toimi.
      Oli eka pakkasyö 9.11.2021.
      Olin landella ja perjantaina nastarenkaiden vaihto.
      Ajoin kotiin ongelmitta,mutta mutta…..
      Olen tyytyväinen Puntooni enkä ole tullut vastaan toista käytettyä autoa jossa ei olisi vikaa.
      Kuluuhan ihmisenkin osat pikkuhiljaa ja joillakin valitettavasti nopeammin.
      Kiitti hyvistä tiedoista ja jatkoja 😉👍

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9726
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2847
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      170
      2634
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1449
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe