NYT Masku kupla puhkeaa, johan tätä ounasteltiin kauan!

Konkurssi= ratkaisu

http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/2012/10/16/masku-yrityssaneeraukseen-takaan-etta-asiakkaat-saavat-tilauksensa/201239948/137
Maskun Kalustetalon mukaan saneeraustarve johtuu yleisestä taloudellisesta epävarmuudesta ja laskusuhdanteesta sekä etenkin kiinteistö- ja toimitilakustannusten merkittävästä noususta.

– Mikäli yhtiö joutuu harkitsemaan henkilöstövähennyksiä, tiedotetaan mahdollisesta yhteistoimintamenettelystä erikseen, sanoo toimitusjohtaja Toivo Sukari.

Toimitusjohtajan mukaan Masku harkitsee myymäverkostonsa ja konseptinsa organisoimista uudelleen. Noin 320 henkeä Suomessa työllistävällä Maskulla on 53 myymälää. Lisäksi Maskulla on tytäryhtiöidensä kautta kaksi myymälää Ruotsissa ja kaksi Virossa.

– Takaan, että kaikki asiakkaat saavat sadan prosentin varmuudella kaikki tilaamansa huonekalut ja Masku on turvallinen ja luotettava paikka ostaa huonekaluja nyt ja jatkossa, Sukari sanoo yhtiön tiedotteessa.


Taloustiedot
Maskun Kalustetalo Oy
_____________________
Yrityssaneeraus koskee ainoastaan Maskun Kalustetaloa, eikä konsernin muita yrityksiä tai Ideapark-ostoskeskusta. Yrityssaneeraus ei koske myöskään franchising -kauppiaita Lahdessa, Imatralla, Lappeenrannassa ja Rovaniemellä.

____________________________________________________________________

76

4480

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varoitukseksi esim.

      ***** HUOM. Asiakkaan mielipide.
      Voin vakuuttaa oman talvisen 2012 kokemuksen mukaan esim. Masku- kalusteliikkeen Helsinki Lanterna (itä Hki) - toimatavat ovat niin ''syvältä'' ja asikasta loukkavia kuin olla ja voi!
      Joten en voi olla muuta kuin tyytyväinen jos ja kun kupla puhkeaa ja mielikuvilla ja tyhjillä lupauksilla toimiva liikekulttuuri heillä saisi pian päätepisteensä!

      Tilasin kalusteita joita ei koskaan sovittuun aikaan toimitettu vaikka toimitusaika oli n. 1kk pstopäivästä, - ja että kaikki toimii sovitun mukaan kaupassa.
      Näin ei käynyt - koko tilausta ei ollut toimitettu edes eteenpäin tavarantoimittajalle - joka tässä tapauksessa oli kotimainen tehdas. Niimpä jäin vaan ihmettelemään aluksi kun mitään toimitusta tullut ja valmista syntynyt - puhumatta tiedoituksesta millään muotoa!

      Alkoikin selittelyt ja jopa painostus liikkeen taholta ''ettei kauppaa voisi perua'' jne., koskaan asian tiimoilta ei liikkeestä oltu yhteydessä kuten odottaa sopisi, jos toimituksessa olisi ongelmia tms.!?
      Näin ei tapahtunut - asiakkaana jouduin tekemään huomattavasti aikaa vieneen operaation - saadakseni ensin myyjän (mies) ja sitten liikkeenhoitaja miehen puhelimeen edes, ei onnistunut ja sitten puhelinvaiheen kanssa saimme varaston (heidän keskusvarasto Pks-seudulla) vastaavan puhelimeen ja sitä ennen yhteydenotot Turun suunnalle "asiakas- vastaavalle", josta ei apuja tullut eikä selitystä ei vastauksia edes itse omistaja SUKARILTA jolle asiasta annoin seikkaperäisen reklamaation ja pyynnön vastata, sitä ei tullut koskaan!!! ( Mutta kuten omistaja on julkiduudessa kertonut - hän ei osaa käyttää nettiä so. tietokonetta, siis sähköpostista puhumattakaan, outoa sekin nykypäivänä?).

      Kaupan purkuni ja luottokortti-sopimuksen purkaminen ei onnistunut suosiolla Maskun kautta Lanternasta, - ja myymälän hoitaja suorastaan painosti että osa kaupan tavarasta voitaisiin tuoda erillisenä toimituksena jos yksi ''unohtunut'' peruttaisiinkin tms. mutta kun sekin meni pieleen samantein ja samalla viikolla, ja päiviä kului eikä sovitusti mitään tapahtunut, sanoin vaan kylmästi en ota vastaan mitäänn tuotetta heiltä, kun toisenkin kanssa meni niin pieleen kuin vaan mennä voi ja aivan uskomaton juttu... Luottopankin ( Maaster C) kautta vasta useampi yhteydenotto tuotti tuloksen että he liikkeenä peruivat ''luottosopimuksen''.

      ***Lasku tuli kuitenkin kaupasta ensimm. erä jonkun ajan kuluttua, joka meni siis pankin kauttta eri teitä oletan kuin muut asiat hoituivat kyllä sopimuksen perumisessa luoton suhteen!

      Minä asiakkaana Maskulle olinkin heistä kai se ''ongelma'' kai lopulta, - kun kehtasin vaatia avoimuutta rehellisyyttä ja totuutta sekä täsmällisyyttä sovitulla tavalla!
      Heille riitti vastuun pakoilu ja rikollinen painostaminen suorastaan ! Kuluttajan oikeuksia ei tunneta vähässä määrin, puhumatta niitä kunnioitettaisiin!

      Tästä kaiksesta ko. liike laisti, alkaen alkuperäisen siis sovitun tuotteen osalta jo, he eivät (siis myyjä) voineet olla rehellisiä että koko TILAUS OLI UNOHDETTU ja jäänyt vahvistamatta tehtaalle yms., josta viive ja koko asia johtui!

      Muitakin yksityiskohtia asiassa on - mutta tässä ydinjuttu.

      Epärehellinen ja asikasta aliarvioiva kiero kaupatekotapa heillä normaalia ilmeisemmin, joka ei voi olla kuluttajan suojan mukaistakaan - vaikka siltä osin ollaan edelleen heikoilla mm. juuri huonekalukaupassa, ja edellen juuri kotimaisten toimijoiden kanssa hyvin tunnetuissa nimissä ja tuotemerkeissä muutenkin Suomessa!

      Mainonta on erittäin näkyvää ja suorastaan yliampuvaa ja kallista kuten nyt ko. ketjulla on vuosia ollut, mutta sitten ei ole kykyä vastata itse tuotteiden toimituksiin ja laatuun asiakkaan eduksi!

      KONKURSSI on parasta tämäntapaiselle toiminnalle - joten en voi suositella ko. liikettä kiertäkää kaukaa, jos mahdollista ja ette halua ongelmia!
      --------------------------------------------------------------------------------------

      • Suokari kusettaa

        Tuttu juttu ettei maskusta tekemää kauppaa voi perua. Eipä tuo juurikaan minua haitannut vaan myyntipäällikköä jolle tein selväksi
        sen jos ei maksa tilille perutun kaupan hintaa niin teen ko maskun myyntitoiminnasta tutkintapyynnön poliisille.


      • odotettu tapahtuu

        taitaa topi kaatua nyt saappaat jalassa. on se älyvapaata touhua ollutkin.
        kauan on veloilla pärjännyt. en toivo konkkaa,mutta aika on sen puolella ja huono jatkumo kestää kauan.


      • voi veljiä voi
        odotettu tapahtuu kirjoitti:

        taitaa topi kaatua nyt saappaat jalassa. on se älyvapaata touhua ollutkin.
        kauan on veloilla pärjännyt. en toivo konkkaa,mutta aika on sen puolella ja huono jatkumo kestää kauan.

        Topi on vienyt miljoonat piiloon ja pian nautiskelee etelässä palmujen katveessa voittosimoja ja nauraa velkojilleen ja verottajalle


      • asiakas aina oikees!
        Suokari kusettaa kirjoitti:

        Tuttu juttu ettei maskusta tekemää kauppaa voi perua. Eipä tuo juurikaan minua haitannut vaan myyntipäällikköä jolle tein selväksi
        sen jos ei maksa tilille perutun kaupan hintaa niin teen ko maskun myyntitoiminnasta tutkintapyynnön poliisille.

        hei, jos ei saa kauppaa peruttuu, kato peilii. eikö aikuiset ihmiset osaa helvetti oikeesti käyttäytyä, kun menee kauppaan perumaa ostostaan. itelläni ei ongelmia ollu maskunkaan kaupassa, jouduin perumaa kaikki tilaamani kalusteet asuntokaupan peruunnuttua, hei ajatelkaa. poliisilla on muutaki tekemistä, kun sieltäki porukkaa potkitaa pellolle ja supistetaa ja kiristetää. no on seki suoritus, ku poliisi soittaa raiskatulle, et oota vähä mä hoidan ton jätkän kaupan peruutuksen ensi.


      • Fakta on näin!
        asiakas aina oikees! kirjoitti:

        hei, jos ei saa kauppaa peruttuu, kato peilii. eikö aikuiset ihmiset osaa helvetti oikeesti käyttäytyä, kun menee kauppaan perumaa ostostaan. itelläni ei ongelmia ollu maskunkaan kaupassa, jouduin perumaa kaikki tilaamani kalusteet asuntokaupan peruunnuttua, hei ajatelkaa. poliisilla on muutaki tekemistä, kun sieltäki porukkaa potkitaa pellolle ja supistetaa ja kiristetää. no on seki suoritus, ku poliisi soittaa raiskatulle, et oota vähä mä hoidan ton jätkän kaupan peruutuksen ensi.

        Oliko tuo edellä Maskun liikkeen maksettu puolesta puheenvuoro vai mikä onnenkantamoinen, jos tälle "onnelliselle" olisi Maskussa tai muualla käynyt hyvin, se ei todella tarkoita että useille muille niin kävisi esim. kaupan purkuun liittyen!? Ja riippuu henkilöistä ja liikkeistä myös.

        Mitä "katsomista peiliin" on asikakkaalla joka on ostanut tavaroita jne. ja luottanut liikkeen sanaan ja tehtyyn kauppasopimukseen, - ja tuotteita joita ei koskaan edes toimiteta sopimuksen mukaan- ei voisi purkaa kieroa ja moitittavaa kauppaa (kuten aloitus edellä kertoo myös hyvin).

        Ja että kaikesta juuri ko. liikkeen eli myös osaamattoman ja epärehellisen kaupantekotavan ( myyjien ja esimiesten) boonusten menettämisen pelossa kuten edellä oli myös ja tapahtui, uhkailevat jopa miten haluavat, kun tässä kohdin on ammottava aukko KULUTTAJANSUOJA laissa jonka toivoisi vihdoin näissäkin kaupan lajeissa saavan asianmukaisen säädöksen!

        Ja mitä poliisiin tulee, maassa tutkitaan vähäpätöisempiäkin asioita, ja koko tämän liikeen toimintatapa ja käytännöt olisi kokonaisuutenaan myös tutkittava hyvin ja perusteellisesti, kaikke ei ole kuten pitää- siihen olisi nyt herättävä ja tehtävä tarkastus saneerauksen ohessa! Tässä jos missä lainvalvojan apua tarvitaan!

        Poliisi on juuri tämän kaltaisia asioita varten, jos asiat mutkistuu - ja asikakkaasta yritetäänkin tehdä ikäänkuin syyllinen jos ei hyväksy heidän kauppatapaansa yms.!

        Vielä on aikaa siihenkin ''tutkintaan'' kyllä itse kullakin kuka on kokenut epärehellisyyttä yms., ja sopisi hyvin muiden sekoilujen lisäksi ja jatkeeksi!

        Maskun hinnoissa on paljon "ilmaa", ja myyjät voivat itse lisätä mitä ilkeävät aina asiakkaasta ja tuotteesta riipuen! Jotkut saavat lahjusta jotkut taas maksavat nämä kaikki, siinäkin yksi markkinalain kohta jota voisi tulkita lain kirjaimen mukaan!


      • TASA_ARVOA!!!!!!!!!!
        asiakas aina oikees! kirjoitti:

        hei, jos ei saa kauppaa peruttuu, kato peilii. eikö aikuiset ihmiset osaa helvetti oikeesti käyttäytyä, kun menee kauppaan perumaa ostostaan. itelläni ei ongelmia ollu maskunkaan kaupassa, jouduin perumaa kaikki tilaamani kalusteet asuntokaupan peruunnuttua, hei ajatelkaa. poliisilla on muutaki tekemistä, kun sieltäki porukkaa potkitaa pellolle ja supistetaa ja kiristetää. no on seki suoritus, ku poliisi soittaa raiskatulle, et oota vähä mä hoidan ton jätkän kaupan peruutuksen ensi.

        Poliisi juoksee muutenkin kaupoissa, onko kauppiailla yksin oikeus poliisiin, kyllä asiakkaallakin on oikeus


    • Kieroa peliä kaikki!

      http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/2012/10/16/viela-eilen-masku-kiisti-yrityssaneerauksen/201239949/137

      Aleksi Moisio

      16.10.2012 10:13
      38

      Viime vuosina kompastellut Maskun Kalustetalo ilmoitti tänään tiistaina hakeutuvansa yrityssaneeraukseen. Yhtiön tilannetta seuranneille tieto ei tullut puskista.

      Esimerkiksi Taloussanomat sai viime viikkoina useita lukijavinkkejä, joiden mukaan yhtiö on hakeutumassa saneeraukseen hetkenä minä hyvänsä.

      Yhtiöstä huhut kuitenkin kiistettiin yksiselitteisesti. Vielä maanantaina yhtiön markkinointijohtaja Heikki Hirvonen vakuutti Taloussanomien toimittajalle, ettei mitään yrityssaneerausta ole näköpiirissä.

      Hirvosen haluttomuus paljastaa yhtiön suunnitelmia on toki ymmärrettävää. Kukapa ikäviä uutisia ilokseen kertoisi?

      • IL-lehti

        Maskun Kalustetalo Oy on toiminut huonekalualalla lähes 30 vuotta. (JARNO JUUTI)



        Toivo Sukari vakuuttaa, että asiakkaat saavat tilaamansa huonekalut saneerauksesta huolimatta. (RONI LEHTI)

        Yhtiön päärahoittaja ja tärkeimmät tavarantoimittajat ovat hyväksyneet saneerauksen.

        Saneeraus koskee vain Maskun Kalustetaloa, ei konsernin muita yrityksiä tai Ideaparkia.

        Maskun tiedotteen mukaan yritys on ajautunut vaikeuksiin liiketoiminnan kustannusten kasvun vuoksi. Erityisesti kiinteistö- ja toimitilakustannukset ovat viime vuosina nousseet merkittävästi.

        Toivo Sukarin mukaan kaikki asiakkaat saavat tilaamansa huonekalut saneerauksesta huolimatta.

        Maskun Kalustetalo Oy on toiminut huonekalualalla vuodesta 1983.

        Asiasta kertoi ensimmäisenä Turun Sanomat.

        IL-STT


    • Kokemusta muualtakin

      Kertokaa kokemuksiannne, huonekalukaupasta yleensä tai juuri ko. liikkeen palvelusta?

      Kuluttajasuojasta joka juuri huonekalu-asioissa ja kaupoissa on varsin heikkoa ja ikäänkuin tukee tätä hulvatonta ota tai jätä kauppaa alalla, "tyydy mitä saat jos saat ylipäätään"!
      Valituksia ja huonoja kauppoja asiakas joutuu sietämään kohtuuttoman paljon!

      Kaupan peruminen ja tuotteen vaihtaminen on ongelma useimmiten, mm. Asko yhtiö- kauppa on täysin kieltäytynyt esim. rahojen palauttamisesta kun tuotevirheestä eli toimituksessa tulleen pintavian eli suoranaisen rijän kanssa oli kysymys sohvan nahassa ei ollut mennä ollenkaan tajuntaan vaikka tavarantoimittajat itsekin ja paikanpäällä heti sitä tarkastellessa toimitusta toedettiin! Lipastossa oli ongelmia (virol. akuperää) jne.

      Oli vaan pakko ottaa joku muu vastaavan hintainen tuote edellisen sijaan, kaupan purkua ei saatu aikaan, jota ei hyväksytty siis!

      No nyt on jo runsaat 10-vuotta sekin liike ollut boikotissa, ja vain lähinnä asiakaspalvelullisesta syystä... tuotteissa varmaan on paljon hyviä ja kestävä laatuisia huonekaluja mutta "PALVELU ON TODELLA SYVÄLTÄ" kokonaisuutta ajatellen, - kuten edellä Maskun tapauskin osoittaa ikävällä tavalla!
      Mitään pahoitteluja tai korvausta ja hyvitystä ei edes voinut tässäkään ajatella, joka ihmetyttää nykyaikana kun muuhun täysin turhaan ja tyhjänpäiväiseen on varaa mm. mainonnan kautta näilläkin?

    • Jååpajåå..
    • Dibba dabba duu juu

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Toivo_Sukari
      Toivo Ilmo Kalevi Sukari (s. 8. huhtikuuta 1954 Karjala[1]) on suomalainen liikemies. Hän on Maskun Kalustetalon sekä Ideaparkin perustaja ja suurin omistaja. Lisäksi Sukari omistaa muun muassa halpahalliketju Masku Kodin ja Sukarin Lomarakennuksen.
      > Sukarin perhe on lestadiolainen[2], ja hänellä on seitsemän sisarusta. Hänen isänsä oli pienviljelijä ja -yrittäjä. Sukarilla on vaimo Eeva ja viisi lasta[3].


      Elämäkerta

      Sukari aloitti yrittäjänä 15-vuotiaana. Kansalaiskoulusta päästyään hän hankki pankkilainalla sata sikaa ja aloitti liiketoiminnan kotitilallaan. [4] [2] 20-vuotiaana Sukari osti sikatilasta saamillaan rahoilla rekan ja huonekaluja.[4] Vuonna 1983 hän rakennutti Maskuun 2 000 neliömetrin huonekaluhallin, jonka ympärille kasvoi myöhemmin Turun seudun suurin huonekaluliikekeskittymä.[2] Tämän jälkeen Sukari teki lisää halleja ja kävi kiinteistökauppaa.[2]

      Ajatus suuresta liikekeskuksesta, Ideaparkista, syntyi vuonna 2003 tamperelaisen liikemiehen Toni Virkkusen kanssa.[2] Sukari otti hankkeesta suurimman taloudellisen vastuun ja käytti hankkeeseen omia rahojaan ensimmäiset kaksi vuotta.[4] Vasta hieman yli vuosi ennen Ideaparkin suunniteltua avajaispäivää pankki myönsi siihen lainaa.

      Ideapark valmistui Lempäälään 1. joulukuuta 2006. Hankkeen innoittamana ryhdyttiin suunnittelemaan uusia Ideaparkeja rakennettavaksi Pieksämäelle, Kiiminkiin[5] ja Vihdin Nummelaan.[6] Keväällä 2010 Sukari kuitenkin ilmoitti luopuvansa uusista Ideapark-hankkeista ja suuntautuvansa toisella konseptilla toimiviin hankkeisiin.[7]

      [muokkaa] Julkisuuden henkilö

      jne...............................................?

    • YRITTÄJÄ

      Diipadaapaa ja vielä diipadaapaa. Voi teitä elämäänkyllästyneitä ihmisiä ketkä jaksatte elää vain negaation kautta. Järki ihminen ymmärtää että ei todellakaan ole järkeä maksaa tässä maailman tilanteessa yli suuria vuokranelijöitä kun naapurissa on halvempiakin tiloja. Ja suomen lakihan mahdollistaa tälläisen saneerauksen että vuokrasopimukset raukeavat ja uudet vuokrasopimukset neuvotellaan uusiksi. En ole mikään Masku fanittaja mutta ymmärrän tilanteen ja jokainen yrittäjä toimisi samalla tavalla. Suomalaiset ovat niin mahtavan kateellista kansaa että toivovat n.400 ihmisellä työttömyyttä. Ei Topi ole mikään ensinmäinen yritys saneeraaja suomenmaalla.......Vepsäläinen ja toimii edelleen,Kärkkäinen ja menee todella hyvin.....yms yms. Voisko joskus kirjottaa positiivisiakin ajatuksia elämästä? Ai niin ettehän te tiedä mikä on posiiiivista ajattelua.......

      • Rehellistä toivoa?

        Työttömyys on oikein jos toimintatapa ja ''yrityskulttuuri'' on kuten mm. edellä kerrotaan!

        Kyllä tuolle ''bisnes- ja kusetusalalle'' tarvitaan asiakkaan edun mukaista ja luotettavaa - siis vastuullista yrittämistä eikä keinottelua josta myös tässä suuruuden hullussa toiminanssa on kysymys mitä todennäköisemmin!

        Hyvä jos akanat seuloutuvat ja sitteen jää aitoa ja todellista kustannuksiin perustuvaa liiketoimintaa! Eikä tyhjänpäiväiset matka- tavara ym. houkuttimet voi olla oikeaa liiketoimintaa jonka kuitenkin kaikki muut asiakkaat maksaa - niin tässä kuin muissakin kauppatavoissa!


      • hartaasti toivomme
        Rehellistä toivoa? kirjoitti:

        Työttömyys on oikein jos toimintatapa ja ''yrityskulttuuri'' on kuten mm. edellä kerrotaan!

        Kyllä tuolle ''bisnes- ja kusetusalalle'' tarvitaan asiakkaan edun mukaista ja luotettavaa - siis vastuullista yrittämistä eikä keinottelua josta myös tässä suuruuden hullussa toiminanssa on kysymys mitä todennäköisemmin!

        Hyvä jos akanat seuloutuvat ja sitteen jää aitoa ja todellista kustannuksiin perustuvaa liiketoimintaa! Eikä tyhjänpäiväiset matka- tavara ym. houkuttimet voi olla oikeaa liiketoimintaa jonka kuitenkin kaikki muut asiakkaat maksaa - niin tässä kuin muissakin kauppatavoissa!

        Kannattasko pikkasen ajatella ääneen, ennenkuin kirjottelet ajatuksiasi!!
        Okei sukarilla menee huonosti, mutta on tietääkseni ostanut 40 vuotta kalusteita työnantajaltani ja uskon että meitä on muitakin, arvelen sukarin kaupan ansiosta satoja ellei muutama tuhat, etä sillekkö toivot työttömyyttä!?

        Sen verran olen perillä, et jos sukari lopettaa ostamisen, ei keskon omistamat asko ja sotka osta mitään, politiikka liene sama kuin ruokakaupasta julkisuudessa kerrottu, kiristetään tekijät siihen malliin, että suomessa ei tehä palikan palikkaa. Jysk ja Ikea niin isoja maailmalla, että varmaan montakin tehasta kiinassa, ei osta. Vepsäläisen ja kruunukalusteen tyyliin ei sopivaa, ei osta. Stemmasta en tiiä, mitä ostavat ja mistä, mutta yksittäisten kauppiaiden volyymi ei riitä, ei toimi. Että näin, sukari sinnittele, niin saan mennä maanantainakin töihin, kiitos.


      • Niin makaa -> petaa!
        hartaasti toivomme kirjoitti:

        Kannattasko pikkasen ajatella ääneen, ennenkuin kirjottelet ajatuksiasi!!
        Okei sukarilla menee huonosti, mutta on tietääkseni ostanut 40 vuotta kalusteita työnantajaltani ja uskon että meitä on muitakin, arvelen sukarin kaupan ansiosta satoja ellei muutama tuhat, etä sillekkö toivot työttömyyttä!?

        Sen verran olen perillä, et jos sukari lopettaa ostamisen, ei keskon omistamat asko ja sotka osta mitään, politiikka liene sama kuin ruokakaupasta julkisuudessa kerrottu, kiristetään tekijät siihen malliin, että suomessa ei tehä palikan palikkaa. Jysk ja Ikea niin isoja maailmalla, että varmaan montakin tehasta kiinassa, ei osta. Vepsäläisen ja kruunukalusteen tyyliin ei sopivaa, ei osta. Stemmasta en tiiä, mitä ostavat ja mistä, mutta yksittäisten kauppiaiden volyymi ei riitä, ei toimi. Että näin, sukari sinnittele, niin saan mennä maanantainakin töihin, kiitos.

        Sana ja mielipide on vapaa, ja jos perustuu kokemukseen ja asiakkaana olemisen kautta varsinkin on oikeus sanoa mielipiteensä, oli sitten huonekalut ja tuotteet vaikka mistä ja kenen suomalaisen tms. tekemiä! Ei tässä ihan tyhjästä kukaan lauvo ilkeyttä ilmoille! Mutta vaikka kokemuksia voi olla monia, ei kaikki kokemukset ja kaupat ole samasta muotista, kai sen nyt tajuaa nuolijatkin?
        Jos esim. huonekalutehtailijan kauppamies on kelmi tai henkilöstö samoin tässä kohtaa esim. niin itse johtajakaan ei vapaudu niistä mitenkään muuten kuin ottamalla vastuuta, edes pahoitella ja pyytää anteeksi ei syyllistämällä ostajaa!

        Työttömyytä ei kukaan halua - mutta vastuuton kaupanteko on saatava kuriin ja tarkkailuun lakien voimalla!


    • Ikea

      Työttymyys on oiken suomen kansalle ja yrittäjyys tappaa kaiken. Kyllä bisnes ja kusetusalalle tarvitaan kansan edunmukaista ja luotettavaaa - siis vastuullista yrittämistä eikä paskan puhumista ja "Maskuhan on siinä iso paha susi" Aloittakaa nyt hyvät kansalaiset edes tuolta isontalon luota nämä akanoitten seulominen ja "rehellistä toivoa" kaverille vähän laajempaa ajatusta kaljuuntuvaan lakeen......

      ystävällisin terveisin

      Työtön!

    • Nainen kaupoilla

      Eikös se men niin että, sitä saa mitä tilaa, ole hyvä Masku!
      Takaan 100 % varmuudella Maskulee etten osta mitään kyseisestä puljusta.
      Kerran petetty se riitti! Maskussa
      On vielä huonekalukauppoja joissa on ilo poiketa kaupoilla

      • Ajetaan konkkaan se!

        Hyvä ensimmäinen aiheenmukainen viesti! Lisää kommentteja aiheesta pyydetää, ei voi mennä huonosti, jos asiakkaita kunnioitetaan ja kauppoja tehdään niin että osapuolista ostaja on yhtä tyytyväinen vähintään kuin boonusten kipeä myyjä nulkki tms. ko. Maskussa esim. työssään.

        Olisi kiinnostavaa teitää enemmän missä meni vikaan, aika paikka jne. suunnilleen - ja kauppa ja sen toteutus silloin?


      • ex asiakas
        Ajetaan konkkaan se! kirjoitti:

        Hyvä ensimmäinen aiheenmukainen viesti! Lisää kommentteja aiheesta pyydetää, ei voi mennä huonosti, jos asiakkaita kunnioitetaan ja kauppoja tehdään niin että osapuolista ostaja on yhtä tyytyväinen vähintään kuin boonusten kipeä myyjä nulkki tms. ko. Maskussa esim. työssään.

        Olisi kiinnostavaa teitää enemmän missä meni vikaan, aika paikka jne. suunnilleen - ja kauppa ja sen toteutus silloin?

        Vajaa kymmenen vuotta sitten oli minullakin ongelmia Maskun kanssa. Kaksi kauppaa, kaksi epäonnistunutta tavaran toimitusta, viivästyksiä...plää plää plää.
        Yhden sohvan onnistuin saamaan, koska se oli myymälässä esittely/malli kappale ja kuljetuskin oli vapaana sinä päivänä.

        Eli kiinnostukseni Maskuun laimeni ja loppui saman tein, jatkuvaa asiakassuhdetta jäivät paitsi.

        Ja kun sittemmin alkoi olla julkisuudessa enemmän ja enemmän Maskun taustahahmo joku Topi Sukari nimeltään. Jonka öykkärimäinen olemus, suuruuden hullut visiot ja muutenkin tiettyjen asioiden halveeraus, vain vahvisti näkemystäni, että olin tehnyt oikean ratkaisun: Masku ei ole minun kauppani.

        Sittemmin olen tilannut huonekaluni ulkomailta, massiivisina kokonaisuuksina, aitoa puuta, ja halvemmalla kuin nuo lastulevymyymälät.
        Koti on ollut valmis monta vuotta ja huonekalut kestää kymmeniä vuosia senkin jälkeen kun olen muuttunut hiekaksitai mullaksi maan povessa.
        (Psst. Arkkua en tilaa massiivisena, saa olla helposti maatuvaa :)))


      • ex asiakas
        ex asiakas kirjoitti:

        Vajaa kymmenen vuotta sitten oli minullakin ongelmia Maskun kanssa. Kaksi kauppaa, kaksi epäonnistunutta tavaran toimitusta, viivästyksiä...plää plää plää.
        Yhden sohvan onnistuin saamaan, koska se oli myymälässä esittely/malli kappale ja kuljetuskin oli vapaana sinä päivänä.

        Eli kiinnostukseni Maskuun laimeni ja loppui saman tein, jatkuvaa asiakassuhdetta jäivät paitsi.

        Ja kun sittemmin alkoi olla julkisuudessa enemmän ja enemmän Maskun taustahahmo joku Topi Sukari nimeltään. Jonka öykkärimäinen olemus, suuruuden hullut visiot ja muutenkin tiettyjen asioiden halveeraus, vain vahvisti näkemystäni, että olin tehnyt oikean ratkaisun: Masku ei ole minun kauppani.

        Sittemmin olen tilannut huonekaluni ulkomailta, massiivisina kokonaisuuksina, aitoa puuta, ja halvemmalla kuin nuo lastulevymyymälät.
        Koti on ollut valmis monta vuotta ja huonekalut kestää kymmeniä vuosia senkin jälkeen kun olen muuttunut hiekaksitai mullaksi maan povessa.
        (Psst. Arkkua en tilaa massiivisena, saa olla helposti maatuvaa :)))

        Minun lyhyt suhde Maskuun tapahtui Espoossa.

        Mutta Sukariahan ei tuollaiset asiat ole kiinnostaneet. Hän on jättänyt likaisen työn henkilökunnalleen, jo ajat sitten, kun itse lillui kylpytynnyreissä kopeloimassa vieraita naisia. He he.


      • Suuri päälikkö
        Ajetaan konkkaan se! kirjoitti:

        Hyvä ensimmäinen aiheenmukainen viesti! Lisää kommentteja aiheesta pyydetää, ei voi mennä huonosti, jos asiakkaita kunnioitetaan ja kauppoja tehdään niin että osapuolista ostaja on yhtä tyytyväinen vähintään kuin boonusten kipeä myyjä nulkki tms. ko. Maskussa esim. työssään.

        Olisi kiinnostavaa teitää enemmän missä meni vikaan, aika paikka jne. suunnilleen - ja kauppa ja sen toteutus silloin?

        Kaikki myyjät ovat nimetty päälliköiksi joka todistaa ehkäpä jotain?


      • HUOM. En suosittele!
        Suuri päälikkö kirjoitti:

        Kaikki myyjät ovat nimetty päälliköiksi joka todistaa ehkäpä jotain?

        Jaa päällikkö kuten muuan kaljukallo Lanternassakin? Nyt heidät onkin koottu ''päälliköt'' siis Maskun näyttävään yhäkin näkyvään ja kalliiseen lehti-mainontaan mukaan pärstät esillä joka myymälän "vastaavien" kanssa!
        Nytkö asia ja myynti edistyy näiden pärstien keralla, ei minusta jos lähtökohtana on asiakkaan luotamuksen pettäminen ja oman edun tavoittelu boonuksineen yms.
        Ei auta vaikka maksut saisi miten suorittaa vasta heidän tavaran toimituksen jälkeen, kuten nyt myös mainostavat... siis ilmeisen pitkän odottelun jälkeen ostosopimuksesta - kuten esimerkit jo osoittavat tässäkin ketjussa!?

        EN SUOSITTELE, miettikää vielä vaikka olisi miten houkuttelevaa monontaa!


    • matkalla hesaan

      Katselin tuossa katajaharjussa kouvolassa maskun myymälässä kesällä kun usea myyjä seisoskeli siinä kassan tuntumassa. Silloin siellä myytiin 1 eurolla tyynyjä, siitä ei varmaan työpalkkoja tullut vaikka olisivat saaneet tyynyt ilmaiseksi.

    • Kyllä puhuttaa edell

      Tässä jo 2008 käytyä keskustelua jopa yli 8000 lukijan myötä ja 53 kommenttia siihen, ja jutun aloitus koski juuri tätä mistä nytkin kysymys.. JOKU PUTOAA, ja se on nyt MASKU ja aiheellisesta syystä... johtaja omistaja on sairas ja hakoteillä, ovela henkilöstö kusee miestä silmään sen kuin ehtii ja tekee kai jopa kauppoja omissa nimissään, jossain vuotaa ja apahan kerran!?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/6557438

    • Ostakaa vaan

      ikeasta, siinähän se rehellinen liike onkin. Kaiken tuottavat halpatyömaissa ja laatua ei nimeksikään, mutta onhan se sentään ruotsalaista.

      Toisaalta ihmetyttää, kun muilla liikkeillään menee hyvin, niin miksei joudu ottamaan niistä rahoja. Käyttänyt kuitenkin Maskun rahoja niiden perustamiseen.

    • Sumutusta sumutusta

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288508337608.html

      Yrityssaneeraus on asianajajan mukaan vaikea paikka liiekemies Toivo Sukarille.
      Liikemies Toivo Sukarin Maskun Kalustetalo hakeutui tiistaina yrityssaneeraukseen. Yhtiön mukaan taustalla on talouden epävarmuus ja yleinen laskusuhdanne.

      Sukarin ja Maskun Kalustetalo Oy:n asianajaja Juha Sumentola kertoo, että yrityssaneeraus on kova paikka Sukarille, koska kyseessä on liikemiehen elämäntyö.

      - Tottakai hän on apealla mielellä. Mutta tietysti tällä hetkellä myös positiivisella mielellä, koska saneerausmenettelyn aloittamispäätös tuli eilen iltapäivällä. Että siinä mielessä toivoa on siitä, että Maskun Kalustetalo tästäkin vaikeasta ajasta selviää, Sumentola kertoo.

      Sumentolan mukaan tavarantoimittajat ja muut tahot eivät ole ainoita, jotka menettävät jotakin Maskun ahdinkotilanteessa.

      - Kyllä Sukarilla on itsellä paljon liossa tässä.

      Sumentola ei ota kantaa siihen, kuinka suuri merkitys Maskulla on Sukarin liiketoiminnassa. Henkisesti merkittävästä osasta on asianajajan mukaan kuitenkin kyse.

      Sumentola kertoo, että yrityssaneeraukseen ajauduttiin kohonneiden kustannusten, etenkin kiinteistökustannusten vuoksi. Hänen mukaansa yhtiö on pärjännyt liikevaihtotasolla kohtuullisen hyvin vaikeina aikoina, jotka alkoivat jo vuonna 2008.

      - Kun on paljon toimitiloja, on paljon vuokrasopimuksia. Niihin tulee automaattiset korotukset vuosittain. Pikkuhiljaa se on sitten aiheuttanut sen, että kiinteitten kulujen osuus tuottavasta toiminnasta oli kasvanut liian suureksi. Tämän luulisin olevan ydinkysymys.

      Sumentolan mukaan positiivista on se, että saneerausmenettelyn aloittamispäätös tuli samana päivänä kuin hakemus jätettiin

      - Nyt sit selvittäjän johdolla jatketaan tätä yhtiön toimintakuntoon palauttamista.

      Saneeraus koskee vain Maskun Kalustetaloa. Konsernin muut yritykset, Ideapark ja franchising-kauppiaat Lahdessa, Imatralla, Lappeenrannassa ja Rovaniemellä eivät ole siinä mukana.

      Henkilöstövähennyksiä ei tällä haavaa kaavailla, mutta myymäläverkostoa saatetaan järjestää uudelleen.

      Maskun Kalustetalolla on 53 myymälää Suomessa ja tytäryhtiöiden kautta kaksi Ruotsissa ja kaksi Virossa. Työntekijöitä on Suomessa 320.

      Sukari on aiemmin kertonut, että kaikki asiakkaat saavat tilaamansa huonekalut saneerauksesta huolimatta.

      IS ei tavoittanut Toivo Sukaria.

      Anna Nuutinen
      _______________________________________________________________
      Jaa asianajajan nimi onko Sumentola ... enteellinen nimi muuten`tapaukseen! ?
      Kuinkas nyt lehden toimittaja tavoittaisi Sukaria - kun sitä ei edes kaupan tehnyt ja petetyksi tullut asiakaskaan tavoittanut ja koskaan ei vaivautunut vastaamaan mihinkään asiaan, - jos kukaan muukaan siellä, kuten rehellinen kaupanteko edellyttäisi!

      Epäselvyyksissä kohdallani myttyyn menneessä ja oharin tehnyt Helsingin Lanternan Maskun myymäläpäällikkö ilm. soitteli asiassa jopa niin että esiintyi tekaistulla nimellä ja esiintyi myös Sukarin asianajajana tms. joka selvittele asiaa ... esitteli itsensä Rasmus joku..? muttei ainakaan tuo Sumentola ollut se silloin nimenään!

    • Jos on tukenut

      vallassa olevia poliitikkoja niin mahdolliset oikeudenkäynnit sujuvat joustavasti.

      • voi teitä lapsia itse olen vetänyt maskun huonekaluliikettä 3 v nää on niitä taas maanantai juttua voi teitä


    • ei tukipilari

      JOS KAATUU KAATUKOON, KUN EI PÄÄLLE KAADU.

      • Maskun asiakas

        No mulla olis positiivista palautetta. Jokin
        aika sitten kun muutin uuteen asuntoon halusin kaikki kalutkin uusiksi.
        Olin kuullut kaverilta hyvää Maskun hinnoista ja palvelusta. Ostin kirjahyllyn, elementeistä tehdyn, ruokaryhmän ja vuodesohvan. Kirjahylly oli todella edullinen kun vertasi kilpailioita. Sohva oli kalliimpi, mutta kun sanoin että kilpailijalla vastaava hiukan halvemmalla niin sohvastakin tippui hinta. Palvelu oli rantoa ja sai vähän nauraakin. Kun kaupat oli tehty sanoi myyjä että pian alkaa kylpyläkampanja, joten hän antoi vielä lahjakortin kylpyläänkin. Olen tyytyväinen jä tuntuu oudolta noi ikävät reklamaatiot. Mut itse asioin kyllä pienemmässa Maskun myymälässä.


    • Ikea

      Kaatuu päälle.
      Tuotteet pääsääntöisesti tehty Suomessa tai lähialueella.
      IKEA ei tee.
      Työttömiä tulee ja kukas ne työttömyyskorvaukset maksaa, Kaukoitä??

    • ovela topi

      (YRITTÄJÄ
      Diipadaapaa ja vielä diipadaapaa. Voi teitä elämäänkyllästyneitä ihmisiä ketkä jaksatte elää vain negaation kautta. Järki ihminen ymmärtää että ei todellakaan ole järkeä maksaa tässä maailman tilanteessa yli suuria vuokranelijöitä kun naapurissa on halvempiakin tiloja. Ja suomen lakihan mahdollistaa tälläisen saneerauksen että vuokrasopimukset raukeavat ja uudet vuokrasopimukset neuvotellaan uusiksi. En ole mikään Masku fanittaja mutta ymmärrän tilanteen ja jokainen yrittäjä toimisi samalla tavalla. Suomalaiset ovat niin mahtavan kateellista kansaa että toivovat n.400 ihmisellä työttömyyttä. Ei Topi ole mikään ensinmäinen yritys saneeraaja suomenmaalla...)

      Niinpä niin .. mutta kun Topi itse myi omat kiinteistöt korkealla vuokratuotolla sijoittajille ja niistä rahat on siirretty ties minne. Taitaa saneerauksesta tykätä kiinteistöjen nykyiset omistajat , ei taida uusia vuokralaisia helpolla löytyä?

    • kuluttaja63

      Maskun hinnoittelu varmasti suurin syypää...jatkuvasti ilmoiteltu tavaraa 80 jopa 90% alennuksella. Ikean tapa toimia on kuluttajalle paljon selkeämpi koska kuluttaja voi luottaa että tuote jonka on ostanut tonnilla ei maksa hetken päästä kuin 200 tai peräti vain 100. Ihmiset haluavat ostaa järkihintaisia tuotteita ei alennuksia. Aikas kalliita lehtimainoksia Masku on käyttänut ilmoitellessaan näitä jopa 90% alennuksista.
      Ei ole Sukari osannut vastata Ikean haasteeseen alkuunkaan vaan jämähtänyt 70 luvun yapaan tehdä kauppaa.

      • To de

        Ei siellä eikä missään muuallakaan tuote josta olet maksanut tonnin tule koskaan maksamaan 100 tai 200. Valot päälle lammas!


    • velat anteeksi ?

      selvä homma,velkojat jäävät nuolemaan näppejään,konkurssiin ja heti koko masku.tällä ajetaan vain myytyjen hallien ( 25 milj eur taskuun) vuokrasopimusten
      rikkomista.tanskalaiset ei tähän suostu,vuokrataso nyt 12 eur m2/haetaan 2 eur m2.kuka hullu maksaa ensin 25 milliä ja sitten haetaan vuokriin 80% alennusta ?
      ei muuta kuin realisointiin omaisuus ja puhtaalta pöydältä aloitus uusi.voiko
      pitää paikkaansa että velat ovat 60 - 80 milliä ???
      jos tää menee läpi niin kaikki velkafirmat kannattaa laittaa saneeraukseen heti.

    • Bye Bye, älä tule.

      Kiitos kiinnostuksestanne ja kommenteistanne.
      Toivottavasti meni nyt jakelunne, että Masku ja sen kautta asiakkaita piinanneet asiat jopa henkilöstö saa ansionsa mukaan.
      Ja ei silloin kannata itkeä jos työpaikka menee! Asioita pitää hoitaa silloin kun siihen on tilaisuus.
      Ansionsa mukaan kai jokainen lopulta saa, niin Toivo Sukarin Maskukin.
      Mies on hengellinen mies siis oletan uskossa tms., mutta ilmeisesti johtajuus on hukassa ja kentällä pelaakin muut eli palkoliset miehen päänmenoksi?

    • ketutus

      Tilattiin Maskulta sohva. Ei kuulunut sohvaa sovittuna ajankohtana. Soitettiin ja kysyttiin missä kuljetus menee. Luvattiin seuraavalle viikolle. Taaskaan ei kuulunut mitään ,edes ilmoitusta firman puolelta ettei sänky ole saapunut. Odoteltiin hetki ja soitettiin taas sängyn perään. Oltiin jo patjalla nukuttu kaksi viikkoa yli sovitun uuden ison vetoisan kämppämme lattialla. Lupasivat taas seuraavalle vkolle. Ei kuulunut ja näkynyt. Soitettiin taas ja kun vihdoin saatiin luvattiin ilmainen kotiinkuljetus ja täksi viikoksi sänky kotiin. Ei oo kuulunut, ei näkynyt. Ollaan 1 kk nukuttu lattialla, ja oltu kipeenä kurkuistamme jo kolmatta kertaa. Soitin Maskuun tänään ja kysyin missä sänky. koko lähetystä ei ole edes Vantaalle tullut. Pyysin esimiehen numeroa ja sanoin että haluan tietää missä se liikkuu vai perutaanko kauppa. Lupasivat selvittää asian ja soittaa Vantaanportin Maskusta tänään takaisin. Oon venaillut kyseistä puhelua kohta kaksi tuntia. Maailman paskinta asiakaspalvelua saaneena toivotan heille hyvää menolippua helvettiin.

      • NYT ÄKKIÄ TOIMIIN!

        Juuri näin he tomivat! Täsyin käsittämätöntä kusetusta ja asiakkaan aliarvointia jos ei jopa halveksuntaa!

        Ihan kuin "toisinto ja kopio'' aloituksessa kerrotusta tapahtumien kulusta!

        Voit olla vakuuttunut etteivät he soita, sinun on ylläpidettävä kontaktia ja sitten alkaa uhkailu jso et ota ja suostu heidän ehtoihin, et voi perua kauppaa jne. uhkaavat.

        Nyt kannattaa kertaheitolla perua kauppa ei mitään odotuksia ja viivytyksiä pidä suvaita!
        Ja onhan jo toimitetussakin tavarassa 14 vrk palautusaika, jos ei asiat etene asiakkaan odottamalla ja sovitulla tavalla - rikos ilmoitus on paras ratkaisu eli tutkintapyyntö on parasta ei vain uhata vaan tehdä pyyntö.

        Samaten ilmoitus Kuluttajavirastoon kiireesti!


    • Raikuu

      Onhan Topilla tosi pätevä valmentaja, psykologi Ilona Rauhala. Taitaa oikeesti olla naisystävä.

    • Maksuun...

      http://yritys.taloussanomat.fi/y/maskun-kalustetalo-oy/masku/0583816-0/


      Puhelin

      02 - 012 112 00



      Faksi

      02 - 012 112 50



      Käyntiosoite

      Maskuntie 224
      21250, Masku



      Y-Tunnus

      0583816-0



      Verkkosivusto

      www.masku.com

      Kotipaikkakunta

      Masku



      Yhtiomuoto

      OY, Osakeyhtiö



      Toimiala

      TOL: 47591, Huonekalujen vähittäiskauppa
      Postitusosoite

      Maskuntie 224, 21250, Masku



      Kaupparekisteri pvm

      24.03.1983
      _________________


      Ennakkoperintärekisteri

      Voimassa

      _________________

      Työnantajarekisteri

      Voimassa



      ALV-rekisteri

      Voimassa



      Taloustiedot




      2006/01

      2007/07

      2008/09

      2010/01

      2011/01



      Liikevaihto 1000 EUR

      57 964

      120 640

      114 145

      127 394

      116 479



      Liikevaihtomuut. %

      14,10

      38,80

      21,60

      -2,30

      21,90



      Tilikauden tulos 1000 EUR

      5 835

      5 243

      6 720

      2 284

      746



      Liikevoitto %

      5,20

      16,30

      3,70

      2,40

      0,10



      Henkilöstön lukumäärä

      240

      310

      326

      313

      307


      LiikevaihtoTilikauden tulosHenkilöstön lkm




      Uutiset yrityksestä



      17.10.2012 07:46

      Maskun Kalustetalo hakeutui yrityssaneeraukseen



      16.10.2012 10:13

      Vielä eilen Masku kiisti yrityssaneerauksen
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------


      16.10.2012 10:00

      Masku yrityssaneeraukseen: "Takaan, että asiakkaat saavat tilauksensa"

    • Laittomuuksia vuosia

      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011092914483292_uu.shtml

      http://www.oikeus.fi/markkinaoikeus/53866.htm
      -------------------------------------------------------------
      MAO:68/11
      Dnro 429/10/M2
      Antopäivä 15.2.2011



      Kuluttaja-asiamies > Maskun Kalustetalo Oy

      - kuluttajansuojalain vastainen markkinointi
      - uhkasakon tuomitseminen maksettavaksi

      ASIAN TAUSTAA

      Markkinaoikeus on 22.12.2009 antamallaan päätöksellä nro 655/2009, joka on lainvoimainen, kieltänyt Maskun Kalustetalo Oy:tä sakon uhalla kuluttajiin kohdistuvassa markkinoinnissa jatkamasta tai uudistamasta menettelyä, jossa sohvien markkinoinnissa käytetään alennusmyyntiä nimenomaisesti tarkoittavia ilmaisuja tai ilmaisuja, jotka mainoksessa esitettyinä aikaansaavat vaikutelman alennusmyyntimarkkinoinnista, yhtäjaksoisesti yli kahden kuukauden ajan tai toistuvasti siten, että ilmoitusaika ylittää kolmen kuukauden ajan kalenterivuosittain.

      Päätöksen perusteluissa on tuotu esiin, että alennusmyyntimarkkinointi kuten markkinointi kuluttajille yleensäkin on harhaanjohtavaa, mikäli se tavalla tai toisella harhauttaa tai on omiaan harhauttamaan taloudellisessa päätöksenteossa niitä henkilöitä, joille se on osoitettu tai jotka se tavoittaa. Markkinoinnin harhaanjohtavuutta arvioidaan siis siitä näkökulmasta, millaisen vaikutelman se luo kuluttajille. Niissä tapauksissa kun mainoksesta ei suoraan ilmene, että siinä on kysymys alennusmyyntimarkkinoinnista, ratkaisevaa on mainosta silmäilevälle kuluttajalle muodostuva kokonaisvaikutelma. Oikeuskäytännössä on vakiintuneesti katsottu, että alennusmyynti ei voi olla jatkuvaa, koska alennetuiksi ilmoitetut hinnat muuttuvat tällöin normaaleiksi hinnoiksi.

      Kielto on annettu ennen nyt voimassaolevan kuluttajansuojalain 2 luvun voimaantuloa 1.10.2008 eli 21.6.2006–10.4.2008 toteutetun ja harhaanjohtavaksi ja siten sopimattomaksi katsotun markkinoinnin perusteella. Kiellon antamisen yhteydessä mainittu menettely on kaikilta osin arvioitu sopimattomaksi myös kiellon antamisen aikaan voimassaolleiden ja edelleen voimassaolevien kuluttajansuojalain säännösten perusteella.

      HAKEMUS
      -----------------------------------------------------------
      Linkissä kaikki jutut. Kts. linkki.

    • ÄLÄ OSTA MASKUSTA!
    • tarjouksia riittää!

      Kai jo nyt tajuatte mikä huiputus yritys on nykyään, ja henkilöstö eripuolilla tekee omiaan ja itse yrittäjä ei kai ole edes perillä missä mennään!?
      On kertonut ei osaa käyttää esim. sähköpostia yms. - joten miten on muun vaativamman kanssa joka koskee toimintaa seikkaperäisemmin?

    • antimasku

      Kyllä korkkaan oluen kaatuneelle maskulle. 1kk tilaus vaihtui 3,5kk tilaukseksi, tämäkään ei olisi ollut suuri ongelma, jos tiedottaminen olisi tapahtunut asiankuuluvasti ja alunperin annettu pidempi aikataulu. 2,5kk istuttiin uudessa kodissa lattialla, ei kiva.

      Kertaakaan ei soitettu, kertaakaan ei pahoiteltu.

      Vaatimani ilmainen kotiinkuljetuskaan ei onnistunut, ainoa mikä tuli ajallaan oli kotiinkuljetuksen lasku. Tämäkin päättyi niin ettei 3 viikkoon kotiinkuljetuksen tilaamisesta kuulunut maskun kuljetusliikkeestä soittoa, jolla oltaisiin vasta sovittu kuljetuksen aikataulu.

      Naurettava firma vielä naurettavammalla jodolla.

      Siitä hetkestä lähtien kun astuin sisään liikkeeseen oli kokemus huono. Itse olisin jättänyt kaupat tekemättä pelkästään liikkeen palvelun perusteella, mutta tuote oli avovaimolleni mieleinen. Ajattelin että huonommaksi ei voi mennä, mutta kokonais kokemuksen naurettavuus oli nykypäivänä aivan ennennäkemätöntä

    • lakiasiantuntija

      Älkää hyvät ihmiset ostako Maskun Kalustetalosta enää mitään! Yrityssaneeraus edeltää aina konkurssia. Jos ja kun firma menee konkurssiin, niin kalusteisiin laittamanne rahat häipyvät taivaan tuuliin konkurssipesän selvityksessä, jos olette maksaneet ennakkomaksuja. Rahanne häipyvät siksi, että Maskun Kalustetaloa rahoittanut pankki saa lainaamansa rahat pois konkurssipesästä ennen muita. Tämän jälkeen konkurssipesällä ei ole enää rahaa maksaa pettyneille asiakkaile mitään. Ikävä kyllä näin toimitaan aina osakeyhtiöiden konkursseissa. Pankki pitää aina omista saatavistaan huolen.

    • Kiertäkää Masku!

      Taas ne yrittävät näyttävällä ja lupailevalla mainonnalla 2013-, mutta varokaa edelleen ja valitkaa jotkut muut liikkeet Maskun sijaan!

      Niin kauan kun asiakkaan etu ei mene liikkeen oman ja myyjien etujen edelle ollaan hakoteillä, ja Masku henkilöstöineen ja omistajineen ei siihen pysty vastaamaan se on nähty, ja koettu kuten kommentit ja mielipiteet sen kertovat!

      Pöyristyttää jo mainos liikkeen törkeä ilmoittelukin koetun kautta!

    • Mitä sinä luulet

      Ja ei mene kauaa kun joku muukin firma on yritys saneerauksessa.

      Olisko KoneBox kun en ole koskaan kenekään kuulu sieltä ostavan ja vaikka on isoja tarjouksia niin monesti saa jo muualla halvemmalla mitä olen seurannut.

      Tietokone kaupoista ?Mikromaja kun on jäänyt hinnoista jälkeen myös.Aikaisemmin osti itse sieltä kaikki mutta nykyään muualta kun saa paljon halvemmalla.

    • Arjoli

      Nythän ne lopettelee kuulemma kannattamattomia myymälöitä, jotka on vuokrakiinteistöissä (vissiin 5kpl). Espooseen taas avattiin uusi liike toiseen kiinteistöön.

      Meillä Maskun kaupat toimi niin ku luvattiinkin (pohjanmaan sohva) ja lasku tuli kotiin vasta ku sohvakalusto oli kotona.

      Tosin kai noita tilauksia pieleenkin menee (ainakin kommenteista päätellen). Niin ja meneehän niitä kyllä kai muillakin aloilla niillä jotka paljon kauppaa tekee... Sit tietenkin suomalaiset harvoin antaa hyvää palautetta, mut huono kuuluu kauan ja kauas

      • Varokaa Maskua 2.

        No kiva jos kaupat ovat onnistuneetkin, sekin tärkeää kertoa. Se tarkoittaa silloin että Maskussa on otettu asiakkaiden palautteista ja Kuluttajaviraston moitteista ja sivuillaan esiintyneistä julkilausumista!

        Kausteiden toimittajista eli valmistajista ei kai ole moitteen sijaa, vaan usein on kysymys juuri maskun toimintatavoista ja henkilöstön osaamattomuudesta?

        Ei mene siis jakeluun että amatööreillä ''päälliköillä'' ja myyjilläkään ei kaupan kannalta ole jatkuvuutta!


    • Masku on syvältä

      Mulle luvattiin sänky tänään toimitettavaksi, enkä ole maskusta saannut minkäänlaista kontaktia, kun soitan vaihteeseen sanovat: "mistä tilasit sängyn*, minä: "lanternasta", *KLIK*, yhdistää puhelua itikseen ja kukaan ei vastaa. Sit vastaa nainen joka sanoo ettei yhdistäminen mennyt läpi ja kysyy: "yhdistetäänkö uudelleen" ja ei siltikään kuulu yhtikäs mitään.. Soitin postiin ja lupasivat jättää soittopyynnön mulle kuljettajilta ja tässä odotellaan. Kysyin maskun keskuksesta että näkevätkö he tietoja missäköhän mun sänky mahtaa olla. Soitan 1h päästä uudestaan ja pyydän esimiestä puhelimeen ja jos en saa minkäänlaista selkoa asiaan niin vaadin kaupan perumista (Varmaankin) koska kun sopimus paperiin kirjoitetaan tämä tietty päivä jolloin se täytyy olla toimitettuna niin silloin se pitääkin olla koska muuten sopimusta rikotaan.

      PS. postilla / itellalla ei ollut minkäänlaista tietoa koko sängystä, en usko että ovat edes toimittaneet sitä sinne..(?)

      Ei kannata jäädä seisomaan tumput suorissa koska on kyse sinun rahoistasi ja jos et saa minkäänlaista selkoa niin paikanpäälle selvittämään asiaa. Muista on kyse sinun rahastasi ja etuuksista. ALKAA ÄRSYTTÄÄ KOKO TOUHU, on viimeinen tuote minkä ostan koko maskusta.

      Suosittelen lämpimästi ikeaa. Hyvät asiakaspalvelijat sekä toimitukset aina niinkuin pitääkin..

      • Kiertäkää Masku!

        Juuri niin, samaa edelleen kuin aloiyusen kirjoittaneen taholla talvella 2012!
        Nyt kyllä ei kannata jättää tähän, reklamaatio asiasta ja niden kulusta nyt välittömästi Kuluttajavirastoon ja oikeastaan jo poliisillekin viestinä tutkia ja LOPETTAA tuon kusetusyrityksen toiminta!

        Eli Hki Lanterna siis taasko, sama osaamaton mies "myymälän vastaavana" oletettavasti edelleen 'P' ( kuvia ja tietoja löytyy nettilinkeistä) siis aivan outo tyyppi - esiintyy toisena henkilönä jopa kun mahd. soittelee jne. "sovitellesaan asioita Sukarin asianajajana jne.", mutta samalla yrittää pakottaa ostamaan huolimatta toimitusten laiminlyönneistä... aivan tuttua!

        Miksi suotta altistaa itseään ongelmille joita tuo Masku liikeketju viljelee!

        Se tyyppi voi nostaa syytteen asiakkaalle ihan mistä vaan tai ainakin uhkaa niillä jos huonosti käy, siksipä teidän on nyt toimittava piakisemmin!

        KANSA KIERTÄKÄÄ MASKU KAUKAA! Se 30% alennus ja tarjous on hämäystä saada lisää ihmisiä koukutettavaksi, se on heidän ''liikeidea'' muuta ei voi päätellä!

        Kuluttajavirastossa ( katso linkki palautteet ja asiat meneillään olevista jutusta) maskusta on menossa usieta riitajuttuja! > http://www.kkv.fi/


      • Kilpailu-kuluttajaV
        Kiertäkää Masku! kirjoitti:

        Juuri niin, samaa edelleen kuin aloiyusen kirjoittaneen taholla talvella 2012!
        Nyt kyllä ei kannata jättää tähän, reklamaatio asiasta ja niden kulusta nyt välittömästi Kuluttajavirastoon ja oikeastaan jo poliisillekin viestinä tutkia ja LOPETTAA tuon kusetusyrityksen toiminta!

        Eli Hki Lanterna siis taasko, sama osaamaton mies "myymälän vastaavana" oletettavasti edelleen 'P' ( kuvia ja tietoja löytyy nettilinkeistä) siis aivan outo tyyppi - esiintyy toisena henkilönä jopa kun mahd. soittelee jne. "sovitellesaan asioita Sukarin asianajajana jne.", mutta samalla yrittää pakottaa ostamaan huolimatta toimitusten laiminlyönneistä... aivan tuttua!

        Miksi suotta altistaa itseään ongelmille joita tuo Masku liikeketju viljelee!

        Se tyyppi voi nostaa syytteen asiakkaalle ihan mistä vaan tai ainakin uhkaa niillä jos huonosti käy, siksipä teidän on nyt toimittava piakisemmin!

        KANSA KIERTÄKÄÄ MASKU KAUKAA! Se 30% alennus ja tarjous on hämäystä saada lisää ihmisiä koukutettavaksi, se on heidän ''liikeidea'' muuta ei voi päätellä!

        Kuluttajavirastossa ( katso linkki palautteet ja asiat meneillään olevista jutusta) maskusta on menossa usieta riitajuttuja! > http://www.kkv.fi/

        http://www.kkv.fi/Page/1f18d4f1-e88a-456e-a288-c56b84e1d920.aspx

        http://www.kkv.fi/Page/d45bee63-a3a7-49a1-b8c8-5d6fa02a6dba.aspx?groupId=e35ca01d-d66d-4fd5-9217-29ae033c9ddf&announcementId=2ec9031d-5e79-4493-b682-e48bca74dd3e


    • Huomioikaa ongelmat

      "Muistakaa tämä liike myös kun ja jos erehdytte ostamaan kesäkalusteita yms. tarvikkeita sieltä!

    • ale vale ALE VALE

      MUISTAKAA TAAS kansalaiset Masku- kesähuiputuset 2013! Ale ja vale... lue juttuketju miten ei kannata altistua halpaan!

    • Ottakaa opiksenne

      Kiertäkää siis edelleen tämän 2013 kesänkin Masku-huijaukset kaukaa!
      Ei tarvitse pettyä yksinkertaisesti sanottuna silloin, kuten koko edellä oleva ketju antaa esimerkein esiin!

      • Kieroudella kavaluus

        Vieläkö se "myymälä vastaava" kuluttaja harhauttajien malliesimerkki ukkeli Polttila on liikeketjun hommissa Hki, ja ilmeisesti mitä kieroin ja kavalin myymälöiden esimies sitä parempi Maskulle!?


      • Masku on syvältä
        Kieroudella kavaluus kirjoitti:

        Vieläkö se "myymälä vastaava" kuluttaja harhauttajien malliesimerkki ukkeli Polttila on liikeketjun hommissa Hki, ja ilmeisesti mitä kieroin ja kavalin myymälöiden esimies sitä parempi Maskulle!?

        Ei ole enää, on kuulemma lopettanut hommat. Ettei olis saanut tennarinkuvaa hanuriin...


    • Topi fani

      Voi miten kateellista tekstiä.. Vituttaako kun Maskulla menee lujaa!!! Suomen laajin valikoima, parhaat hinnat!
      Kateelliset täällä itkee..hahahahah

      • Vittu mikä liike

        Niin aivan "PARHAAT" eli kalleimmat hinnat, mutta palvelu ja laatu peräputkesta!


    • Eikö mene perille?

      Ä L Ä O S T A tänäkään vuonna, tulet pettymään!'
      Masku on syvältä henkilökuntineen !

    • valitse 2 myymälä ok

      Turha Maskun on mainostaa! Taas jaetaan tyhjiä lupauksia mainosten muodossa!

      Älkää siis erehtykö tyhjiin lupauksiin, ne on koettu ja harhautusta! Kuten niin monet ovat kirjoittaneetkin!

    • jalpe

      Miten ihmeessä masku myy tuotteittaan alle ostohintojen jopa 70% alennuksella, kun sen tehtvä on tehdä nyt voittoa, mutta noilla alennuksilla ei kyllä voittoa synny, vaan ehkä kassavirta piristyy hetkelliseti ja rahat menee sitten minne menee, tuo epä terve kilpailu tappaa vanhoja hyvi toimineita yrityksiä vastaan, koska maskun tarjoukset eivät tuo heille voittaja vaan päin vastoin, eikö yrityssaneerauksen tarkoitus ole huolehtia että voidaan maksaa osia velkojia pois, mutta tuolla alennusprosentilla tulee kyllä jatkuvaa tappiota ja veikkaan että maskun omistajat ottavat jossain vaiheessa ritolat, koska heillä ei ole tarkoitusta pelastaa firmaa vaan saada raha kiertmään että saadaan ne sitten siirrettyä muihin maisemiin ja veikkaan että tästä hetkestä kuukausi eteenpäin niin masku on lopullisessa konkursissa.

    • Pummieliitti verolle

      Onko noita konkurssibisneksiä tuettu valtion varoista ? Jos on, rahat pitää periä takaisin.

    • Joo o

      Uskomatonta saissea, nämä on taas näitä 1/100 hommista joka mennyt perseelleen ja sitten itketään täällä chatissa, itselläni on hyvät kokemukset ja monella ystävälläni myös maskusta.

    • Sinnitelee vieläkin

      Taas joulun ja vuoden vaihteen markkinat ja houkutukset käynnissä - luvataan 9 -hyvää ja 10 -kaunista ja kaikki vielä maksutta kotiin! Näkisitte mikä on totuus, en haluaisi koette sen pettymyksen ja ala-arvoisen palvelun ja kaupanteon mitä Masku harjoittaa yhä ja edelleen!

    • maskuneveragain

      Eipä voi hyvää sanaa tuosta paskalafkasta sanoa. Siellä töissä olleena voin todeta et huh huh mitä menoa. En kyllä yhtään ihmettele et firma on konkan partaalla ku työntekijöidenkin arvostus nollassa. Kiertäkää koko paskapulju kaukaa ni säästytte karvailta pettymyksiltä.

      • Rikollista_toimintaa_kyl

        Hyvä jos todella olit työssä" ja tajusit lähteä!? Mikä oli se viimeinen niitti - oliko jo palkanmaksu sitä luokkaa että saataviakin jäi, vai menikö kaikille se läpi ja toteen mitä myyt (lue huijaat ja keplottelet) n siitä koostuivat ansionnekin?

        Voisitko valaista enemmän myös jo vuosia sitten petetyille asiakkaille kuten itselleni, sinä joka strategiassa ilm. itsekin olit mukana millaista ohjeistusta ja johtoa huijausketjussa oli vallallaan?

        Nyt se onneton Sukari lähtee uutisoidun mukaan ulkomaille ja ryhtyy huijaamaan Euroopan tasolla?


    • Tyytyväinen2017

      Nyt saneeraus lopetettu ja yritys jatkaa kasvua. Ei ihan mennyt aloittajan ajatuksen mukaan.

      • Säästytte_ikävyyksiltä

        Mihin olette tyytyväinen? Petokseen ja vedätykseen jota edelleen tapahtuu samaan malliin kuin aloituksen kirjoittamisen aikaan 2012!

        Monet ovat pettyneet ja vaatineet oikeutta tänäkin aikana 5-vuoden aikana!

        Joten kehoitamme edelleen ohittamaan Maskun /sukarilaisten petoksen tekijät kiireesti kun parempia liikkeitä on joka puolella!


      • justu
        Säästytte_ikävyyksiltä kirjoitti:

        Mihin olette tyytyväinen? Petokseen ja vedätykseen jota edelleen tapahtuu samaan malliin kuin aloituksen kirjoittamisen aikaan 2012!

        Monet ovat pettyneet ja vaatineet oikeutta tänäkin aikana 5-vuoden aikana!

        Joten kehoitamme edelleen ohittamaan Maskun /sukarilaisten petoksen tekijät kiireesti kun parempia liikkeitä on joka puolella!

        Sanos muuta. Ostin sieltä vaahtomuovipatjan, oli sellaisessa muovikäärössä, kun avasin paketin sieltä pöllähti sellainen katku että ei voinut olla samassa huoneessa. Se oli jokin voimakas kemikaali mikä ei ole haihtunut muutaman kuukauden tuuletuksen aikana yhtään. Valitettu on ja yritetty purkaa kauppaa. Eivät ole vastanneet, paitsi asiakaspalvelu on ollut pahoillaan tilanteesta, no, onhan tuokin kannanotto, se ei vaan poista tuon haisevan Frendi vaahtomuovipatjan aiheuttamaa haittaa. Surkeaa toimintaa, tuonkaltaisia tuotteita ei pitäisi olla edes myynnissä, mitkä haisee pistävälle, eikä voida ottaa edes käyttöön.


      • olkipaalejasänkyyn
        justu kirjoitti:

        Sanos muuta. Ostin sieltä vaahtomuovipatjan, oli sellaisessa muovikäärössä, kun avasin paketin sieltä pöllähti sellainen katku että ei voinut olla samassa huoneessa. Se oli jokin voimakas kemikaali mikä ei ole haihtunut muutaman kuukauden tuuletuksen aikana yhtään. Valitettu on ja yritetty purkaa kauppaa. Eivät ole vastanneet, paitsi asiakaspalvelu on ollut pahoillaan tilanteesta, no, onhan tuokin kannanotto, se ei vaan poista tuon haisevan Frendi vaahtomuovipatjan aiheuttamaa haittaa. Surkeaa toimintaa, tuonkaltaisia tuotteita ei pitäisi olla edes myynnissä, mitkä haisee pistävälle, eikä voida ottaa edes käyttöön.

        Olisit lukenut tuoteselosteen, sehän kerrotaan ihan selvästi, että hajua tulee alkuun ja samaa ainetta ne ovat joka liikkeessä. Olisit laittanut parvekkeelle muutamaksi päiväksi, imurontikin saattaa auttaa ja hajunpoistajat.

        Itsellä harva laudoitus sängynpohjassa, eikä mitään ongelmaa. Toki eri valmistajilla voi pieniä eroja olla, mutta ihan normaalia. Voithan ostaa lumppupatjan tai tehdä vaikka olkipatjan niin ei ole kemikaaleja.

        Jättiköhän Masku saneerauksessa velkoja maksamatta, samanlaisia ne ovat kaikki firmat ja ikeat vie asiakkaat halparoinallaan.


    • justu

      Et ole tainnut lukea kirjoitustani, sanoin selvästi että patjaa on tuuletettu kuukausia, haju vaan ei ole lähtenyt mihinkään. Mitä tulee siihen että sanot että kaikki ovat samanlaisia, ei pidä paikkaansa, monet patjat haisevat kemikaalille kun paketin avaa ja haju haihtuu muutamassa päivässä, tästä ei ole lähtenyt kuukausissakaan. Tuoteseloste on luettu ja siinä sanotaan tuotteen olevan vaahtomuovia ja palautuvan normaaliin kokonsa muutamassa päivässä, hajusta ei puhuta mitään. Ellei sitä ole sitten lisätty näihin varastoon jääneisiin patjojen selostuksiin. Tämä tuote on niin ala-arvoinen ettei sitä voi ottaa edes käyttöön. Tilattu varmaan jotain Kiinan kemikaalikuraa halvalla ja myydään Lännessä törkeään ylihintaan näitä tämänkaltaisia hajuallergisoivia tekeleitä ei saisi edes myydä mihinkään nukkumistarkoitukseen, korkeintaan ulkokäyttöön.

      • olkipaalejasänkyyn

        Joo, oletin olleen käytössä. En ole kuullut ettei haju lähtisi ollenkaan pois, joissakin kestää kauemmin. Omat lämmöstä mukautuvat ovat Jyskistä ja Sotkasta, keskikihintaisia, eikä hajua häiritsevästi uutenakaan.

        Voihan niissä olla vikaa tai sitten nenäsi tavallista herkempi. Joskus kankaatkin haisee ja esim vaatteille suositellaan pesua ennen käyttöä, ehkäpä kannattaisi ne patjansuojukset pestä jos kauppaa ei saa peruttua. Imuri vetää ilmaa läpi, voi auttaa, mutta jos irtoaa uutta kemikaalia koko ajan niin tuskin sitten.

        Voithan ottaa yhteyttä vaikka kuluttajansuojaneuvojaan.

        Heitin vitsillä olkipatjan, mutta oli oikeasti mukava lapsena kun nukuin mummon tekemillä, alkupistelyjen jälkeen.


    • Demarisetä

      Ostan vain ulkomaisia tuotteita, sillä en halua suomalaisten kapitalistien rikastuvan. Äänestän Sdp:tä, koska se on ainut merkittävä puolue, joka uskaltaa heittää kapuloita talouselämän rattaisiin.

    • Anonyymi

      MASKU KALUSTETALO TOIMINTA ON 90 LUVULTA MIKÄÄN EI TOIMI

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      284
      2978
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1890
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1562
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1350
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1218
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      262
      1162
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1052
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1021
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      961
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      143
      821
    Aihe